Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekty garaży wolnostojących
Temat: Projekt domu Filip
Projektu domu Filip
Pełen uroku dom jednorodzinny z wolnostojącym garażem dwustanowiskowym. Atrakcyjna bryła z łagodnym, wielospadowym dachem, w który wkomponowano duże lukarny z balkonami pozwoli wygodnie mieszkać rodzinie czteroosobowej. Podcień od strony ogrodu. Na parterze oprócz obszernego salonu z otwartą jadalnią zaprojektowano dodatkowy pokój - gabinet lub sypialnię gościnną. W części piętra znajdują się sypialnie z garderobami i duża wygodna łazienka. Wolnostojący garaż nawiązuje wystrojem do budynku. Projekt dostępny w wersji z garażem wolnostojącym lub bez garażu. Pracownia posiada odbicie lustrzane.
Temat: Kierownik budowy garażu?
Cześć,
zabieram się za budowę garażu wolnostojacego. Mam projekt, pozwolenie, ekipę
i ... pytanie.
osoby posiadającej uprawnienia budowlane". Co się stanie, jeśli garaż
zostanie zbudowany bez udziału takiej osoby? Każą mi go rozebrać?
Pozdrowienia
Jan
Temat: Projekt domu Wenus
Projektu domu Wenus
Stylowy dom PARTEROWY Z PODDASZEM UŻYTKOWYM, niepodpiwniczony z garażem wolnostojacym na dwa samochody i magazynkiem. Przeznaczony dla 4-5 osobowej rodziny o wyraźnym podziale na strefy funkcjonalne. Aby korzystnie zlokalizować dom względem stron świata, można zdecydować się lustrzane odbicie budynku. W prezentowanym domu zostały wyraźnie rozdzielone dwie strefy: ogólnodostępna i prywatna. Część parteru ogólnodostępna składa się z przestrzennego salonu z kominkiem oraz z jadalni i kuchni z widokiem na ogród. Dla wygody gospodyni domu, umieszczono przy kuchni spiżarkę oraz pom. gospodarcze z pralnią. Dwustanowiskowy garaż jest wolnostojacym budynkiem, który można zlokalizoawać w dogodnym dla siebie miejscu. W części prywatnej parteru znajduje się sypialnia rodziców z obszerną łazienką i wyjściem na zadaszony taras ogrodowy oraz gabinet który może pełnić funkcję pokoju gościnnego. Na poddasze prowadzą drewniane schody dwubiegowe. Na poddaszu znajduje się duży pokój z łazienką oraz garderoba i strych .
Występuje wersja z dwustanowiskowym garażem, który jest wolnostojącym budynkiem. Na parterze występuje salon o podwójnej wysokości.
Temat: Garaz przy domu
Hej,
mam gotowy projekt domku z garazem jednostanowiskowym.
Wiem ze i tak bede potrzebowal 2 stanowiska w zwiazku z tym pytanie:
Czy oplaca sie raczej rozszerzyc garaz o jeszcze jedno stanowisko, czy
moze
zlikwidowac go i wybudowac wolnostojacy garaz?
Budowy garazu wolnostojacego nie mozna odliczac od podatku. Poza tym
wygodniej jest z garazu wchodzic do domu a nie przechodzic jeszcze przez
deszcz, snieg czy wiatr na dworze... Ja mam garaz na 2 stanowiska w bryle
budynku.
D.
Temat: piwnica czy poddasze
| Po co ci dwustanowiskowy garaz w bryle budynku to przeciez cenowo
| wychodzi jak drugi dom.
| 30m2 x 2 x 2000 PLN/m2 = 120 000 pln
A dwustanowiskowy poza bryla budynku moze wychodzi taniej???? :)
Nie rozmawiamy tu o garaz VS brak garazu tylko garaz w bryle VS garaz
wolnostojacy.
pozdr.
--
Adam Sz.
Osobiscie jestem zwolennikiem piwnicy (tyle pomieszczen gospodarczych
na przerozne graty i mozliwosc zrobienia pralni, sauny itp) poza tym
grabie taczke i kosiarke tez trzeba gdzies trzymac!
Jednak nie polecam osobiscie garazu w piwnicy. Wjazd w zaglebienie,
wyjezdzanie tylem pod gorke, to nie sa sprawy ktore ulatwiaja zycie.
Garaz w bryle budynku tak, w zaglebieniu nie! Mozna zrobic go na
parterze, a nanim zrobic zaawodowy taras (oczywiscie zadaszony)
Mialem okazje przezyc na czyms takim juz kilka imprez i to jest to.
popieram sugestie zaprojektowania sobie czegos na miare! koszt
projektu do ceny calej inwestycji to nie jest cos co rzuca na kolana
(tym bardziej jak kogos stac na 2 auta i garaz dla nich :))
Pzdr
Temat: ul.Słoneczna 42- Josh Brown
Dom jednorodzinny, parterowy, wolnostojący, z garażem, z możliwością zagospodarowania poddasza. Bryła budynku jest zwarta. Dom przekryty jest dachem dwuspadowym, symetrycznym. Wejście główne prowadzi poprzez wiatrołap bezpośrednio do węzła komunikacyjnego. Dom adresowany jest do 3-4-osobowej rodziny. Projekt istnieje w wersjach: A - bez garazu, A - bez garażu z poddaszem uzytkowym, B - z garażem. Wszystkie wersje posiadają lustrzane odbicie.
Temat: co z siedliskami?
Czesc Jacku
Mozesz. Tez kupilem taka dzialke ( w dwoch kawalkach, laczna pow.
1.15
ha). Jedynym warunkiem jest umieszczenie w projekcie budynku
gospodarczego (ktory mozesz wykorzystac jako garaz wolnostojacy)
My tez tak zrobilismy :-)
Czy do pozwolenia na budowe bedziesz dolaczac projekt garazu?
My nie dolaczylismy (myslelismy, ze moze nie bedzie potrzebny, bo
zalozylismy, ze powierzchnia garazu nie przekroczy 35m2) ale niestety
projekt jest wymagany.
Ulga podatkowa - jak najbardziej.
Dodatkowa zaleta (jesli np. prowadzisz dziallnosc gospodarcza) -
skladki
na KRUS sa 8-krotnie nizsze niz skladki ZUS-owskie. W skali roku to
oszczednosc rzedu 5,000 zl.
Czy to oznacza, ze mozemy przejsc na KRUS zamiast oplacac ZUS-u???
Zaznacze, ze prowadzimy dzialalnosc gospodarcza. To by bylo niezle
rolnicy pelna geba :-)
Pani z urzedu do pozwolenia na budowe chce jeszcze zaswiadczenia o
prowadzonej dzialalnosci rolniczej (tzn. czy oplacamy podatek rolny).
Wystawiaja to w Starostwie Powiatowym na Podwalu. Czy Ty tez tak
masz??
Pozdrawienia
Marzena
Temat: kilka ważnych spraw
witam wszystkich.
w marcu zaczynam budowe swojego domku, spedzilem mnostwo czasu
studiujac strony www ale przyszedl czas na opinie oparte na
praktyce.
bede budowal dom milka II z pracowni archipelag oraz wolnostojacy
garaz z pomieszczeniami gospodarczymi i sluzacymi jako domek
goscinny.
A teraz moje pytanka:
1. czy gdybym sie zdecydowal na kociol na wegiel czy mial moglbym
zainstalowac go w wolnostojacym garazu? czy straty wynikajace z
przesylania ciepla do domku bylyby duze?
Drugie zrodlo ciepla to kominek z plaszczem wodnym. Jednak w tym
przypadku mialbym 2 obslugiwalne ogrzewania. Co z ciepla woda?
Druga alternatywa to piec gazowy i ww kominek.
Wiem, ze temat byl juz walkowany kilka razy ale jakie rozwiazanie
jest najbardziej optymalne?
2. czy ktos z was ma wybudowany dom z thermoporu 44 p+w? czy rzeczywiscie
mozna nie ogrzewac takiego domku?
3. czy ktos kalkulowal roznice pomiedzy stropem wykonanym z plyt a
stropem terriva? jak sie ma calkowity koszt polaczony z robocizna?
4. czy w skladach budowlanych sprzedawcy chetnie analizuja przyniesione
projekty pod katem ilosci potrzebnych materialow?
Sarwa Tomasz
Temat: Garaż w domu szkieletowym
Panie Wojtku chyba ten temat nie był jeszcze poruszany.
Garaż jest zintegrowny w projekcie z domem.
Interesuje mnie czy takie rozwiazanie jest dopuszczalne w domu szkieletowym (duża ilośc wilgoci nanoszona przez koła samochodu z błotem lub sniegiem) czy jednak powinien być to być garaż wolnostojący.
Jeżeli jest mozliwe usytuowanie garażu razem z domem to jak powinny być skonstruowane ściany wewnętrzne (pomiędzy garażem a domem) i zewnetrzne przy założeniu że
a) garaż jest nieogrzewany
b) garaż jest ogrzewany
Czy wymagana jest dodatkowa wentylacja aby odprowadzić wilgoć z garażu (okien nie ma czyli mikrorozszczelnianie nie jest mozliwe)
Temat: Jak to jest z bramami garażowymi uchylnymi?
| Prosze jeszcze o wyjasnienie: Czy to prawda, że bram uchylnych nie
montuje
| sie w garażach "przy domu" a jedynie w wolnostojących ?
A to niby dlaczego?
Ja swoją mam zamontowaną w garażu doklejnonym do bryły domu.
Nie mam zamiaru go ogrzewać, od strony garażu chata jest również
ocieplona.
Ok, może zle ująłem pytanie. W moim domu garaż jest w bryle domu - z
przejsciem do niego (domu) - z tylu (garażu) jest tez kotlownia i
pomieszczenie gosp.
Tzn. z sieni moge iść do garażu a dalej na "zaplecze" - kotłownia + pom.
gosp. W projekcie garaż nie jest ogrzewany. Jak ktoś nie zrozumiał tego
mętnego wyjaśnienia a chce zobaczyć to chodzi o dom Jazon Archetona.
http://www.archeton.com.pl
- Jaka brama ???
| Co do ocieplenia to wydawalo mi sie łatwiej ocieplic uchylną - nie ma
| "zgięć". Poza tym chcialem mieć uchylną bo bardziej mi sie podoba oraz
jest
| potencjalnie mniej awaryjna - mniej ruchomych czesci.
No i tańsza o połowę.
Fakt - to też jest przekonujące :)
Maciek
Temat: ocena projektow
czesc!
http://www.studioatrium.pl/projekt-domu-GL-123,134,61,opis.html
Ja jestem w trakcie budowy wg tego projektu.
Nasze zalozenia byly nastepujace: dom ok 100m2 uzytkowej, salon+pokoik na
dole, kuchnia oddzielona od salonu.
Ten projekt spodobal sie nam ze wzgledu na prosta konstrukcje (co mam
nadzieje przelozy sie na rozsadne koszty budowy) i praktyczny uklad
pomieszczen. Rowniez budujemy bez garazu (bedzie wolnostojacy) ale
dolozylismy piwnice pod calym budynkiem.
Wady i zalety zaleza od indywidualnych potrzeb, oczekiwan i ograniczen. Dla
mnie ten projekt jest dobry bo:
- zapewnia odpowiednia ilosc miejsca dla domownikow, powierzchnia jest
wykorzystana optymalnie
- ma prosta konstrukcje - dach dwuspadowy, zadnych lukarn, wykuszow, w
rzucie prawie kwadrat
- powinien byc dosc tani w budowie
- kuchnie latwo oddzielic od salonu
Do minusow mozna zaliczyc to, ze przez swoja prostote dom jest nudny, ale to
dla mnie zaden argument.
Przejrzalem pozostale projekty, ktore zaproponowales, w sumie bardzo
podobne, maja dodatkowe "bajery", jakis szczegolnych mankamentow nie widze.
Generalnie jestem zadowolony z samego projektu Studia Atrium - jest zrobiony
bardzo skrupulatnie, niczego nie brakuje i wszystko sie (jak narazie)
zgadza.
Temat: Projekt własny - prośba o opinie
Zastanów się nad kuchnią z innej strony, nie z południa (jak słońce będzie
świecić, to upał i nie widać czy gaz się pali na kuchence), a garaż wkleim
bym w bryłę domu (podatek za wolnostojący jest chyba dużo wyższy)
Witam,
finalizuję zakup działki i zaczynamy się z żoną zastanawiać nad projektem.
Jako że w gazetach/katalogach/na stronach www nie mogliśmy znaleźć niczego
pasującego poświęciłem troszkę czasu i rozrysowałem projekt sam.
Założenia konstrukcyjne - ściana 2warstwowa, strop drewniany, poddasze
nieużytkowe, dach 2spadowy, dachówka/blacha. Duża kotłownia - kocioł na
paliwo stałe, garaż wolnostojący.
Bardzo proszę o skomentowanie rozkładu pomieszczeń, wejście będzie
dokładnie od południa - położenie działki i sąsiednie budynki niejako
wymuszają takie ustawienie, każde inne położenie/kształt/rodzaj dachu
spowoduje, że dom będzie wyglądać jak z choinki (wokoło zabudowa
siedliskowa, duże budynki z dwuspadowymi dachami ustawione albo w osi
wsch/zach albo pn/pld, nasz pasowalby tylko jak wyzej, taras od poludnia
tez bedzie w sumie malo intymny a za domem zostanie 15a niewykorzystanego
miejsca).
Projekt mozna zobaczyć tutaj :
www.grabiczanin.prv.pl
Z góry dziękuję za krytykę/propozycje innych rozwiązań.
Pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
Temat: Garaz i wszystkie problemy.
ja mam troche inne pytanie tak przy okazji. w projekcie z pozwolenia na
budowe domu
mam przewidziana wiate garazowa. czy w trakcie budowy moge sie zdecydowac
na garaz
zamiast wiaty? co musze wtedy zrobic? i jak sytuacja bedzie wygladala
jesli bede
chcial kiedys pozniej przerobic ta wiate na garaz?
Jest to niestety zmiana elewacji więc:
Wystąp od razu z projektem zastępczym lub zmianą projektu/pozwolenia na
budowę.
Przy okazji jakby Ci przyszło do głowy - podatek od garażu wolnostojącego
jest
kilkakrotnie wyższy od dołączonego do budynku.
Temat: Garaz przy domu
Hej,
mam gotowy projekt domku z garazem jednostanowiskowym.
Wiem ze i tak bede potrzebowal 2 stanowiska w zwiazku z tym pytanie:
Czy oplaca sie raczej rozszerzyc garaz o jeszcze jedno stanowisko, czy moze
zlikwidowac go i wybudowac wolnostojacy garaz?
Raczej jestem za rozbudowa - ze wzgledu na miejsce na dzialce. Rozmawialem z
projektantem i przy zakupie projektu o razu wystawi mi pisemne zezwolenie na
przerobke. Zastanawiam sie tylko nad kosztami - ale chyba dorzucenie jednego
stanowiska nie powinno jakos specjalnie przedrozyc calej inwestycji:-)
Co o tym sadzicie?
Dla zainteresowanych - projekt to GL118 ze Studia Atrium (jest w katalogu,
ale na stronie go jeszcze nie mieli kilka dni temu).
Pozdrawiam
Łukasz
Temat: dom i garaż
witam mam pytanie
ponieważ jestem na etapie projektu
jak jest lepiej ?
domek wolnostojący z przylegającym garażem do niego czy garaż postawić
osobno np 6m od domu?
prosiłbym o wady i zalety rozwiazania.
za garażem przy domu przemawiawia to ża mógłbym na nim zrobić taras
no ale tracę scianę z oknami.... sam nie wiem.
garaż na dwa samochody obok siebie.
Temat: Jaki styropian pod wylewkę w garażu?
| Ja daję FS-30, tyle mam w projekcie. Zastanawiam się, tak
| a propos, czy Wy budujecie bez projektu? :O
U mnie w projekcie WCALE nie ma - bo garaż wolnostojący :-)
A, to rób jak w projekcie :)
[...]
Ciepło ciepłem, a waga kominka swoją drogą.
Kominek wazy jakieś 200 kilo, może 500. Wporównaniu
z samochodem to nie tak znowu wiele. Na jedno
koło Vana czy terenówki wychodzi podobnie.
Poza tym - po co ocieplenie pod kominkiem,
pod który i tak z reguły jest doprowadzenie powietrza z zewnątrz ?
Po to samo co gdzie indziej. Aby ciepło nie
uciekało. Kominek zazwyczaj ciepły jest i lepiej, aby
grzał dom a nie ziemię. A jak się w nim nie
zapali, to mostek cieplny robi się przepotężny.
Przez taki kominek nieocieplony od spodu spokojnie może
CI zwiać z chałupy parę procent ciepła.
Kiedyś sobie policzyłem mostki liniowe w fundamencie i mi
wyszło, że w przypadku ocieplenia podłogo 10cm styro,
poprzez te mostki zwiewa drugie tyle co przez całą
podłogę!
PF
Temat: Jaki styropian pod wylewkę w garażu?
Ja daję FS-30, tyle mam w projekcie. Zastanawiam się, tak
a propos, czy Wy budujecie bez projektu? :O
U mnie w projekcie WCALE nie ma - bo garaż wolnostojący :-)
| lub wcale
| - tak jak np. pod kominek.
Dlaczego niby pod kominek ma być "wcale"?
Poza tym Ja nie zamierzam
rezygnować z ocieplenia.
W grę wchodzą różne materiały, styropian raczej nie bo za bardzo
ciepła nie lubi.
Ciepło ciepłem, a waga kominka swoją drogą.
Poza tym - po co ocieplenie pod kominkiem,
pod który i tak z reguły jest doprowadzenie powietrza z zewnątrz ?
Pzdr
JKK
Temat: Czy zgadzasz sie na budowe kolejnych bloków ?
Wyraź swoją opinię -na temat kontrowersyjnej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego przeznaczającej ostatnia działke pod kolejna zabudowę mieszkalna.
Jeżeli uważasz że jest tam miejsce na bloki głosuj na tak jeżeli uważasz że działka powina by przeznaczona pod inna zabudowe np. obiekty potrzebne obecnym mieszkancom t.j. przedszkole , garaze , miejsca paringowe, place zabaw, boiska , zielen, sklepy ) głosuj przeciw.
http://www.bedzin.bip.info.pl/plik.php?id=7019 tutaj jest uchwałka o przystąpieniu do zmiany, ja juz widziałem projekt planu, który lada tydzien bedą pewnie uchwalać, w tym trójkąciku pomiedzy topolową a jesionową planowane jest zrobienie zabudowy mieszkaniowej 3 kondygnacyjnej z garazami w przyziemiu+uslugi - pisze tez o garazach podziemnych jako uzupełniająca zabudowa i...uwaga, wydzelono specjalne miejsce oznaczone jako UK - taki mniejszy trójkącik w miejscu gdzie jest kaplica (usługi Kultu religijnego ) (do 9 metrów wysokości - na szczęscie) ale z różnymi innymi nakazami - jeden jest ogólny zakaz - budowy garaży wolnostojących
Temat: Projekt własny - prośba o opinie
Witam,
finalizuję zakup działki i zaczynamy się z żoną zastanawiać nad projektem.
Jako że w gazetach/katalogach/na stronach www nie mogliśmy znaleźć niczego
pasującego poświęciłem troszkę czasu i rozrysowałem projekt sam.
Założenia konstrukcyjne - ściana 2warstwowa, strop drewniany, poddasze
nieużytkowe, dach 2spadowy, dachówka/blacha. Duża kotłownia - kocioł na
paliwo stałe, garaż wolnostojący.
Bardzo proszę o skomentowanie rozkładu pomieszczeń, wejście będzie dokładnie
od południa - położenie działki i sąsiednie budynki niejako wymuszają takie
ustawienie, każde inne położenie/kształt/rodzaj dachu spowoduje, że dom
będzie wyglądać jak z choinki (wokoło zabudowa siedliskowa, duże budynki z
dwuspadowymi dachami ustawione albo w osi wsch/zach albo pn/pld, nasz
pasowalby tylko jak wyzej, taras od poludnia tez bedzie w sumie malo intymny
a za domem zostanie 15a niewykorzystanego miejsca).
Projekt mozna zobaczyć tutaj :
www.grabiczanin.prv.pl
Z góry dziękuję za krytykę/propozycje innych rozwiązań.
Pozdrawiam,
e2rd
Darek K.
Temat: Projekt własny - prośba o opinie
Witam,
finalizuję zakup działki i zaczynamy się z żoną zastanawiać nad projektem.
Jako że w gazetach/katalogach/na stronach www nie mogliśmy znaleźć niczego
pasującego poświęciłem troszkę czasu i rozrysowałem projekt sam.
Założenia konstrukcyjne - ściana 2warstwowa, strop drewniany, poddasze
nieużytkowe, dach 2spadowy, dachówka/blacha. Duża kotłownia - kocioł na
paliwo stałe, garaż wolnostojący.
Bardzo proszę o skomentowanie rozkładu pomieszczeń, wejście będzie dokładnie
od południa - położenie działki i sąsiednie budynki niejako wymuszają takie
ustawienie, każde inne położenie/kształt/rodzaj dachu spowoduje, że dom
będzie wyglądać jak z choinki (wokoło zabudowa siedliskowa, duże budynki z
dwuspadowymi dachami ustawione albo w osi wsch/zach albo pn/pld, nasz
pasowalby tylko jak wyzej, taras od poludnia tez bedzie w sumie malo intymny
a za domem zostanie 15a niewykorzystanego miejsca).
Proszę rozrysować poszczególne pokoje osobno w proporcji. Wyciąć sobie (w
proporcji) z kartonu szablon łóżka, szafy, biurek, krzesła itd i .... narysować
cyrklem okrąg jak się będą otwierały drzwi. Proszę to teraz upakować.
Konkluzja: projekt ciekawy, lecz mało ustawne pokoje "nocne". Powinien Pan coś
zrobić z drzwiami (może trochę inny układ ścianek). I warto pomyśleć
przyszłościowo o miejscu na schody na poddasze teraz nie urzytkowe. A co z
kominkiem? Pozdrawiam.
Temat: Dostalem plan zabudowy ale... (poratujcie)
sciana frontowa budynku nie moze byc szersza niz 12m Dlaczego???!!!!!
mialem
zamowic projekt o szerokosci 14,89m Dzialka ma szerokosc 26m i po bokach
nie
przebiega zadna droga (z jednej strony sklep z drugiej 2 poziomowy stary
budymek) Na dzialce niema zadnych lini rurociagow ani nic innego, dzialka
ma
wymiary 26 m x 53m w poblizu niema zadnego domku jednorodzinnego. Na mapie
obrys na ktorym moge posadowic dom ma 4 m szerokosc oprocz przodu 5m
(droga)
Niewiem co robic z gosciem nieda sie gadac ja zalamuje rece co robic
zamawiac projekt usadawiac?? a jak mi niewydadza pozwolenia na budowe??
Zalamany
Sawa
Malawi 375
W planie 320x100x100
Napisz do Komisji Odwoławczej - nam pierwotnie pozwolili na postawienie
garażu wolnostojącego min.10 m od plotu i ulicy, chociaż z obu stron
sąsiedzi mieli przy ulicy ok. 1-2m w głebi działki. Przy istniejącej
zabudowie wyszło, że garaż powinien stać w połowie odległości między domem a
ogrodzenien najlepiej na środku dzialki. Po opisaniu tejże sytuacji i
niemożności poszerzenia w przyszłości ulicy (ulica wąska i krótka z zakrętem
+ zabudowa) i braku wizji lokalnej oraz braku rozumu u urzędnika poszło o
szczebel wyżej właśnie do takiej Komisji.
Wróciło z poprawką (2m od linii ogrodzenia) i jakimiś konsekwencjami dla
urzędu bo podobno było wiecej takich udanych orzeczeń.
KKasia
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.budowanie
Temat: dzialka 22x68 - czy to ma sens?
Witajcie,
Czesze siec od paru godzin i trudno mi dojsc do jakichkolwiek
rozsadnych
wnioskow... wiec mam prosbe o porade do Was.
Znalazlem w pieknym miejscu dzialke o wymiarach 22x68m - prostokacik,
krotszy
bok od drogi.
Moj przyszlosciowy plan zaklada dom jednorodzinny o pow. okolo 150m2
+ garaz
na dwa auta. Jak ogladam gotowe projekty, to cos mi sie wydaje, ze ta
dzialka
moze byc za waska... i to nie daje mi spokoju.
Bede wdzieczny za Wasze puszczenie wodzy fantazji/wszelkie
komentarze/uwagi/wskazowki. Co sadzicie o takiej koncepcji na tym
gruncie?
Z gory dziekuje za wszystko, co konstruktywne, pozdrawiam,
To powiem Ci na pocieszenie ze mam dzialke 19 m szeroka i dom
wolnostojacy. Gdybym mial jesze 68 metrow dlugosci to pewnie tez bym
zmiescil garaz wolnostojacy i basen :)
To zalezy co dadza Ci w warunkach, ile metrow od drogi bedzie stal dom.
Jak odsuna Ci dom daleko od drogi to ciezko to bedzie zagospodarowac.
Temat: Czy opłaca się kupować dom w stanie surowym?
Zalety tego projektu to pewnie sam widzisz a z minusów na pierwszy rzut
oka
to np:
-bardzo kosztowna więźba dachowa
-jeżeli wejście na posesje będzie znajdowało się "od dołu" lub z "lewej
strony" patrząc na projekt to z okolic kuchni i jadalni (a tam będziecie
przebywać najczęściej) praktycznie nie masz kontroli nad tym kto wchodzi.
-mały wiatrołap; lepiej wygląda to na projecie "Dedal" ale tam komin
jest w
innym miejscu; w ogóle jakoś inaczej rozwiązałbym okolice wejscia i
wygospodarowałbym pom. gosp/kotłownie kosztem dużej łazienki na parterze.
Pozdrowienia
Paweł Gredecki
Dach rzeczywiscie skomplikowany jak na taki maly dom.Co do stron swiata to
zwykle sa mozliwe jakies lustrzane odbicia i moze sie da cos zrobic, ale
uwaga o dopasowaniu do dzialki jaknajbardziej sluszna. Z wygladu zgrabny
,maly domek :-) Moze akurat srtyl nie moj ale to rzecz gustu. Co do
walorow uzytkowych- przydalaby sie jakas szafa przy wejsciu- ciasno tam i
brak miejsca nawet na wieszak, chyba, ze pod schodami.Ogolnie malo miejsca
na "rzeczy". Powalczylbym z ukladem poddasza- miejsce na szafe
przewidziane w najmniejszym pokoju- jesli bedzie on garderoba to ok, jesli
nie, to cos bym zmienil ( nalezy pamietac o skosach dachu w pokojach-
umieszczenie szaf wcale nie bedzie proste...) No i brakuje miejsca na
kosiarke, grabie lopate- niezbedne nawet przy najmniejszej dzialce- chyba
, ze w wolnostojacym garazu albo jakiejs budce/altance w ogrodku.
Pozdrawiam
Temat: Historia budowy domu Valencia :)
Witam wszystkich serdecznie!
Po długich i krwawych walkach udało nam się uzyskać pozwolenie na budowę naszego domku. Dnia 21.05 rozpoczęliśmy budowę.
Domek będzie wykonany w technologi szkieletowej w/g projektu z firmy pro-arte Valencia.
Ze względu na wymiary naszej działki zrezygnowaliśmy z garażu. Działka jest wąska a długa, dlatego lepszym rozwiązaniem jest wybudopwanie w przyszłości garażu wolnostojącego za domem.
Zapraszam wszystkich do oglądania i komentowania zdjęć.
Pozdrawiam
kabzi3
Temat: Elektryk był wcześniej
Witam
Wszystko o czym zapomniał kierujący budową bedzie musiał zrobić właśnie on za swoje pieniądze. Ktoś tę budowę nadzoruje. Ktoś podjął się doglądania za jakąś kasę, źle się wywiązał więc musi dopłacić.
Ktoś spartolił budowę, powinien ponieść konsekwencje. Dlaczego wszelkie koszty dodatkowe i problemy wynikające z braku nadzoru ma ponosić inwestor?
Jak robisz garaż wolnostojący należy przewidzieć rurowania na zasilanie i alarm, który będzię podpięty pod dom z osobnym manipulatorem w garażu.
Pamiętajcie elektryk wchodzi do wykopu przed betonem!!!
Poziom gruntu-trawniczka zapewne masz naniesiony na projekcie.
STANCA
Temat: rachunki za budowę i skarbówa
Aha jeszcze jedno - kiedyś była dyskusja na temat : kiedy można odliczać
bramę garażową (w zależności, czy garaż jest wolnostojący, czy w budynku,
a
może przyklejony) i przedstawił mi "definicję" kiedy można odliczyć (nie
wiem, czy jest to "jego" definicja, czy z przepisu ...) - można odliczyć
bramę garażową jeżeli nad garażem jest pokój (wg projektu).
To by zmieniało całkowicie ustalenia tamtej dyskusji.
Pewnie to jednak jego definicja.
Temat: Podział instalacji w domku na obwody i rozdział faz
Proszę o wskazanie ewentualnych błędów w podziale na obwody i propozycje jak to rozdzielić pomiedzy fazy.
DOM
oswietlenie zew. ziemne
rekuperator, piec co, odkurzacz centralny
pralka
kuchnia + piekarnik
zmywarka
brama wjazdowa
centrala alarmowa
gniazda zew.
oswietlenie zew.
gniazda komp. i rtv
gniazda pozostale sypialnie
gniazda salon
ogrzewanie podl. w lazience
gniazda w lazience i garderobie
gniazda w przedpokoju, kiblu, strychu i wiatrolapie
gniazda kuchnia i spizarnia, okap
oswietlenie wew. sypialnie
oswietlenie wew. garderoba, lazienka, kibel, przedpokoj, strych, kotlownia
oswietlenie wew. salon, kuchnia
hydrofor
GARAZ (wolnostojący, przyłącze na garażu tam jedna rozdzielnia i kablem ziemnym do domu z druga rozdzielnia)
brama garazowa
gniazdo silowe
gniazda zew.
oswietlenie zew.
oswietlenie wew.
gniazda wew.
dom według tego projektu:
http://www.archipelag.pl/domek-rzuty.ph ... ProjID=318
Temat: sprzedam dom
Okolice Kątów Wrocławskich, Zabłotno
dom do niewielkiego wykończenia
7 pokoi, 3 łazienki
II kondygnacje
bez podpiwniczenia
projekt „Dom w Frosycjach”
pu=261, pc=302,
działka 0,20ha
V = 990m3
uzbrojenie pełne, staranne wykonanie
garaż wolnostojący na dwa samochody
niewielka odległość do autostrady
kontakt:
601 713 180,
andrzejgliniak@wp.pl
CENA : 500 000 zł
Temat: Budyki zwolnione od obowiązku sporządzania świadectwa energ.
Jeszcze nie ma konkretnej ustawy tylko projekt więc na razie pozostaje czekać. Podobno koniec czerwca ma przynieść konkretne decyzje rządowe.
Odnośnie budynków przemysłowych i gospodarczych o niskim zapotrzebowaniu na energię to wydaje mi się że będzie to na przykład garaż wolnostojący nieogrzewany i tego typu budynki. Ale jak to będzie dokładnie zobaczymy w ustawie.
Temat: lekka konstrukcja stalowa
Projekt wykonam sam, kolega mi tylko zatwierdzi bo ja jeszcze nie mam
uprawnień. Garaz będzie wolnostojący, około 3m od domu więc będzie miał
własny fundament. Płyta fundamentowa to też możliwe rozwiązanie ale muszę
tak czy siak wykonać wymianę gruntu na głębokość 50cm. Dach pokryję dachówką
bitumiczną ze wzgl. na prostotę wykonania i masę. W przypadku dachówki
cementowej konstrukcja nośna dachu i ścian będzie musiała być wzmocniona a
to są dodatkowe koszty.
RW pisze, że: "Ja chyba zrobię inaczej, podaję od wewnątrz: -płyta
g-k, -folia, -profil
stalowy z przestrzeniami wypełnionymi wełną ( zostało mi po budowie) , -
płyta OSB przykręcona do profili stalowych, - siatka i tynk na styropianie".
Pytanie: po co Ci jeszcze styropian skoro pustkę wypełnisz wełną?
Niepotrzebny koszt.
A tak na marginesie, prosiłem o pomoc w sprawie przykręcania płyt OSB do
profili, konkretne przykłady, nazwa firmy produkująca odpowiednie
wkręty/śruby/kotwy. Moja prośba jest dalej aktualna.
Ale cieszę się że i ja mogę w czymś pomóc.
Pozdrawiam, Irek
Temat: co z siedliskami?
Chcę kupić działkę rolniczą (1,1ha), w pełni uzbrojoną i świetnie
położoną.
Problem w możliwości zabudowy na czymś takim. Byłem dzisiaj w gminie i
dowiedziałem się, że można budować na takim gruncie w ramach
siedliska.
Mozesz. Tez kupilem taka dzialke ( w dwoch kawalkach, laczna pow. 1.15
ha). Jedynym warunkiem jest umieszczenie w projekcie budynku
gospodarczego (ktory mozesz wykorzystac jako garaz wolnostojacy)
Dodatkową wadą byłby prawdopodobny brak możliwości wykorzystania ulgi
podatkowej. Poza tym wszystko jak na działce budowlanej.
Ulga podatkowa - jak najbardziej.
Dodatkowa zaleta (jesli np. prowadzisz dziallnosc gospodarcza) - skladki
na KRUS sa 8-krotnie nizsze niz skladki ZUS-owskie. W skali roku to
oszczednosc rzedu 5,000 zl.
JaS
Temat: co z siedliskami?
Czy budynek gospodarczy musi być w określonej minimalnej odległości od
mieszkalnego i jaką minimalną powierzchnię powinien posiadać?
Arek
| Chcę kupić działkę rolniczą (1,1ha), w pełni uzbrojoną i świetnie
położoną.
| Problem w możliwości zabudowy na czymś takim. Byłem dzisiaj w gminie i
| dowiedziałem się, że można budować na takim gruncie w ramach
siedliska.
Mozesz. Tez kupilem taka dzialke ( w dwoch kawalkach, laczna pow. 1.15
ha). Jedynym warunkiem jest umieszczenie w projekcie budynku
gospodarczego (ktory mozesz wykorzystac jako garaz wolnostojacy)
| Dodatkową wadą byłby prawdopodobny brak możliwości wykorzystania ulgi
| podatkowej. Poza tym wszystko jak na działce budowlanej.
Ulga podatkowa - jak najbardziej.
Dodatkowa zaleta (jesli np. prowadzisz dziallnosc gospodarcza) - skladki
na KRUS sa 8-krotnie nizsze niz skladki ZUS-owskie. W skali roku to
oszczednosc rzedu 5,000 zl.
JaS
Temat: projekt gotowy - wyszukiwarki, firmy
Witam,
Poszukuję gotowego projektu domu jednorodzinnego,
o konkretnym usytuowaniu jego elementów względem stron
świata. Kilka innych warunków też jest, ale mniejsza o to.
Pytanie brzmi - jakie pracownie architektoniczne, waszym
zdaniem, mają sprawne i rozbudowane wyszukiwarki, gdzie
da się określić nie tylko ilość pomieszczeń i powierzchnię,
ale i też np. opcje typu: "usytuowanie wejścia - od zachodu",
"garaż - w bryle budynku", "taras - z wyjściem od wschodu
i południa".
Wymyślam, ale jedną firemkę z niezłą wyszukiwarką znalazłem
i nawet projekt prawie mi odpowiada (lustrzane odbicie, dokładnie):
http://tinyurl.com/2jn7sw
A może ktoś ma w głowie jakiś podobny projekt tego typu?
- dom wolnostojący z dachem dwuspadowym
- z kalenicą zorientowaną wschód-zachód, prostopadłą do drogi
biegnącej pn-pd
- z garażem połowicznie wystającym z bryły i wjazdem od zach.
- z tarasem po str. pd i wsch,
- z gabinetem i kotłownią na parterze
- z poddaszem użytkowym do w miarę swobodnego zagosp.
- o powierzchni użytk. między 100 a 140 m2
Przejrzałem mnóstwo projektów Muratora, ale takie regularności
rzuciły mi się w oczy, że albo:
- jeśli jest coś z dachem dwuspadowym, to wjazd i garaż są
prostopadłe do kalenicy, a nie równoległe
- jeśli garaż jest w całości w bryle kwadratowego na planie
domu, to zabiera parę przydatnych metrów (na pom. gosp.
na przykład)... (Itd.; zawsze coś przeszkadza ;-)
Dzięki za wszelkie namiary i sugestie.
Pozdrawiam,
s.
Temat: Projekt Lubczyk - proszę o opinie
| Będe miał wejście od południa więc - lepiej chyba mieć kuchnie od
| północy,
Ano.
| piwnica - ponieważ kotłownia na węgiel
No dobra, kotlownia moze byc i na wegiel, ale piwnica to zawsze wieksze
koszty - tym bardziej ze w tym projekcie caly dom jest podniesiony (poziom
parteru) o jakies IMO 40 cm niz domy bez piwnicy.
Przy kotlowni węglowej chyba jest to rozwiazanie najlepsze - łatwe
magazynowanie węgla. Jeżeli chciałbym zrobić kotłownie na parterze to
musiałbym dobudować dodatkowo kotłownie plus pomieszczenie na węgiel.
| no a ten dach na garażu to raczej koszta.
To zrezygnuj z piwnicy.
A dach na garazu taki jak jest to troche psuje wyglad takiego domu. Moze
postaw jakis wolnostojacy ?
Żeby zrobić pomieszczenie na garażu (czyli dach dwuspadowy) trzeba wylać
dodatkowy strop. Według mnie dach na garażu raczej nie psuje wyglądu. A
garaż osobno to dodatkowe koszty, większe opłaty.
Takie jest moje zdanie ale dziękuje za Twoją opinię - wezmę ją pod uwagę
Pozdrawiam :Leszek
Temat: Projekt domu Dom na medal
Projektu domu Dom na medal
Bliźniaczy dom jednorodzinny, występujący również w wersji wolnostojącej. Dom przeznaczony dla dwóch rodzin 4-5 osobowych. Dom został zaprojektowany na planie prostokąta, przekrytego wielospadowym dachem z dobudowanym garażem, jako łącznikiem dwóch połówek bliźniaka. Wnętrze: na parterze zaprojektowano salon z aneksem jadalnym i niewielkim podcieniem, półotwartą kuchnię ze spiżarnią, dodatkowy pokój z łazienką - oddzielony od części dziennej, kotłownię i garaż. Na poddaszu umieszczono trzy sypialnie, wygodną łazienkę i dodatkowy pokój nad garażem. Dom jest funkcjonalnie i oszczędnie zaprojektowany. Ciekawe lukarny, podcień wejściowy i ogrodowy, wykusz jadalni i duże przeszklenie z salonu na taras - dają atrakcyjny wygląd zewnętrzny. Pracownia posiada wersję wolnostojącą - z połówką bliźniaka.
Temat: Projekt domu Bażant II
Projektu domu Bażant II
Tradycyjny, dom piętrowy dla 5-6 cio osobowej rodziny, o prostym wyglądzie i wyważonych proporcjach. Parter stanowią trzy pokoje (dwie sypialnie i salon, kuchnia, małe wc i klatka schodowa. W centralnej części zaprojektowano wolnostojący kominek. Piętro to część nocna dla rodziny. Tu przewidziano sypialnie dla rodziców z garderobą i oddzielną łazienką oraz wyjściem na taras nad garażem. Na piętrze znajdują się jeszcze dwa wygodne pokoje dla dzieci i wspólna łazienka.Do podanej powierzchni użytkowej nie wliczono powierzchni garażu i pomieszczenia technicznego... Sprawdź inne projekty domów - Zapraszamy !
Temat: dzialka 22x68 - czy to ma sens?
| Jakbyśmy jeszcze znali
| orientację działki PN-PD to coś by można wymyślić ;)
Po pierwsze dziekuje wszystkim za wypowiedzi, duzo sie z nich
dowiedzialem i troche uspokoilem moje obawy.
Dzialka jest polozona rowno z kierunkami swiata - wezsze boki sa
skierowane na Wsch-Zachod, dluzsze Pln-Pld.
Wjazd jest od zachodu.
No to średnio ciekawie, chyba tylko wjazd od południa jest gorszy.
Mam podobną orientację, z tym że wjazd od wschodu.
Popatrzylem na projekt Druida29 i taki dom zmiescilby sie idealnie -
dodatkowo duza sypialnia z tylu domu, czyli od wschodu = budzace nas
rano sloneczko ;)
Lubisz wstawać codzienne (także w weekendy) o 5 rano?
poza tym miejsca za domem byloby tyle, ze moznaby
postawic altanke grillowa...
Ta część ogrodu po południu będzie w cieniu domu, co jest wadą i zaletą.
Garaz na dwa auta musi byc... nie mam jeszcze koncepcji czy
wolnostojacy czy przy domu - choc pewnie wolalbym przy domu, zeby zima
nie lazic po glebokim sniegu ;)
Garaż na dwa auta to ma mniej więcej 6 x 6 metrów. Albo dajesz wolnostojący
za domem i podjazd z boku domu (długi będzie).
Albo dajesz połączony z domem, wysunięty do przodu.
ogolnie coraz bardziej podoba mi sie ta koncepcja :)
Przemyśl sobie wszystko na spokojnie. Ta działka nie jest tragiczna, ale
super też nie.
Temat: Projekt Lubczyk - proszę o opinie
Będe miał wejście od południa więc - lepiej chyba mieć kuchnie od północy,
Ano.
piwnica - ponieważ kotłownia na węgiel
No dobra, kotlownia moze byc i na wegiel, ale piwnica to zawsze wieksze
koszty - tym bardziej ze w tym projekcie caly dom jest podniesiony
(poziom parteru) o jakies IMO 40 cm niz domy bez piwnicy.
no a ten dach na garażu to raczej
koszta.
To zrezygnuj z piwnicy.
A dach na garazu taki jak jest to troche psuje wyglad takiego domu. Moze
postaw jakis wolnostojacy ?
Ale to tylko moje zdanie.
KJ Siła Słów
Temat: Projekt - co powiecie?
Witam!
Prosze sie wypowiedziec an temat tego projektu.
Soory za nieudolne wstawienie go na strone:)
POZDR
http://jmarci.fm.interia.pl/1.html
Tak się składa że mieszkałem całe życie w wolnostojącym a od 11 lat w
szeregówce. Nota bene zamierzam ją sprzedać i postawić coś mniejszego
(ta ma 270 m2 całkowitej powierzchni).
Zawsze mnie ciekawiło podejście architekta do garażu - u większości to
taka *doklejka* do domu. U Ciebie są szafy (regały) z których nic
większego nie zdejmiesz żeby nie zawadzić o samochód. A gdzie
postawisz kosiarkę, rowery, sanki, drugi komplet opon itp. ? Wokół
domu masz kawałek ogródka więc siłą rzeczy będziesz miał łopatę,
grabie itp.
Jeżeli nie zamierzasz do każdej bzdury wołać *fachowca* to musisz mieć
jeszcze miejsce na narzędzia typu wiertarka, młotek, piła, czyli
jednym słowem mały warsztat. U Ciebie tego nie ma - chyba że to
wszystko ma być w garażu - współczuję :(
A gdzie pralka bo nie widzę - w łazience ? Ponadto pranie trzeba też
suszyć. No i gdzieś przydałoby się postawić kosz na brudną bieliznę.
Jedna sypialnia - jesteś pewien że to wystarczy ?
I wystarczy :)
Temat: Projekt domu Amelia IV
Projektu domu Amelia IV
Wygodny dom wielopokoleniowy, wolnostojący, niepodpiwniczony, z garażem 2-stanowiskowym, posiadający 2 mieszkania: większe dla 4-6 osób, oraz mniejsze, zlokalizowane nad częścią garażową, dla 1-2 osób. Mieszkanie większe zajmuje cały parter oraz część poddasza. Posiada, obok pomieszczeń spełniających podstawowy program funkcjonalny, duże pomieszczenie, które można przeznaczyć na cele rekreacyjne lub zaadaptować na inne cele wg indywidualnych potrzeb. Wejścia główne oraz wyjścia tarasowe usytuowane są w wygodnych podcieniach, chroniących przed opadami. Dodatkowo zaprojektowano funkcjonalne pom. gospodarcze dostępne z zewnątrz, z tyłu domu.
Temat: A.H.N. Węgłowska - Osiedle Świerkowe ul.Prosta/Zagórska
Nowe mini-osiedle tej firmy w Mójczy:
"Osiedle Mójcza"
Domy w zabudowie bliźniaczej:
o powierzchni 89 m² plus garaż lub wiata garażowa (do wyboru) pow. około 18 m², na działkach o powierzchni 700 m² do 900 m² budowane w technologii tradycyjnej (sztuk 4) z możliwością zagospodarowania poddasza.
o powierzchni 94 m² plus garaż lub wiata garażowa (do wyboru) pow. około 20 m², na działkach o powierzchni 700 m² do 900 m² budowane w technologii tradycyjnej (sztuk 6) z możliwością zagospodarowania poddasza.
Domy wolnostojące:
według indywidualnego projektu, na działkach o powierzchni od 450 m² do 800 m²,
uzbrojenie: prąd, woda, kanalizacja. Działki ogrodzone, podjazdy z kostki brukowej.
Ceny od 378 600 Pln brutto
Temat: Waska dzialka
Hej,
Konczymy budowe domu na dzialce ~17- 20 m szerokiej i ... stanowczo
odradzam - teraz poszukalbym czegos szerszego lub kupilbym do spolki
sasiednia
dzialke, oto niektore problemy:
1. usytuowanie budynku - po wykonanu ocieplenia brakuje ok 30 cm co do
przepisu
4m
2. niesamowicie trudny wjazd do garazu
3. trudnosci ze skladowaniem materialu cegly deski piasek itd
4 trudnosci z zaprojektowaniem ogrodka i ogrodzenia
pozdrawiam i odradzam
Travert
Jestem właśnie w trakcie budowy domu na działce o szerokości 17m. (17x50 m)
Ad1 - trzeba trochę wcześniej przwidzieć grubość ścian ( z ociepleniem), to
żadnych centymetrów nie braknie.
Ad2 - garażn wolnostojacy na dwa samochody - można wjechać przedłużonym
polonezem truckiem :-) IMO jest to kwestia projektu
Ad3 - bez problemu
Ad4 - ogrodzenie nie sprawia problemu, ogródek jeszcze przede mną.
Reasumując - pewnie, że szersza działka daje większe możliwości, ale przy
tym samym areale ma również pewne wady. Dobrze dobrany projekt (mój był
robiony na zamówienie) rozwiązuje większość problemów z wąską działką.
Pozdrawiam
Paweł
Temat: 1
No nie jest tak źle z kosztami , projekt jest dość fajny i można dość go zmodyfikować
U nas sypialnia jest dokładnie nad "garażem" którego w sumie nie ma tam gdzie miał być , bo jest wolnostojący w innym miejscu , a w miejscu garażu będzie ogród zimowy w trakcie budowy jest całość mam nadzieje że wszystko wyjdzie tak jak chcemy
Temat: zielone-osiedle.com | Ekologiczne osiedle niedaleko Warszawy
„Zielone Osiedle„ to przewidziany do realizacji w kilku etapach zespół 97 wolnostojących domów jednorodzinnych wraz z towarzyszącą infrastrukturą rekreacyjno-sportową i usługową. Spokojna ale jednocześnie nowoczesna architektura, energooszczędne przegrody zewnętrzne budynków, zaawansowany technicznie system grzewczy, położenie w atrakcyjnej krajobrazowo okolicy, szybki dostęp do największej metropolii Polski to główne atuty tej inwestycji. Wielkość działek pozwala na swobodne usytuowanie budynku wraz z innym obiektami, zaplanowanie wymarzonego ogrodu i zachowanie intymności mieszkańców poszczególnych domów. Domy Na osiedlu przewiduje się budowę z pośród trzech podstawowych projektów domów w różnych wariantach zabudowy uzupełniającej (garaże, tarasy). Oferowane budynki to domy parterowe z poddaszem użytkowym. Powierzchnia użytkowa budynków wynosi około 120 m2. Podstawowym założeniem jest budowa budynków jednorodzinnych o podwyższonych parametrach cieplnych czyli tzw. budynków energooszczędnych.
Zapraszamy na stronę
www.zielone-osiedle.com
Temat: czy gra warta swieczki?
czy dom taki jak ponizej w opisie ponizej
w cenie ok 200tyś zł z działką 17 arów w stanie surowym otwartym to dobra
cena?
http://baborow.com.pl/
Dziekuje za opinie, jestem zainteresowany zakupem tego budynku i zastanawiam
sie czy cena jest dobra
dzialke szacuje na ok 65-80tys
i teraz pytanie czy za taki budynek 110tys to dobra cena? czy w tej cenie z
dachem cos takiego da sie zrobic?
nie jestem budowlancem jestem informatykiem i nie za bardzo znam sie na tych
sprawach
dziekuje za kazda opinie
OPIS
wolnostojący, stan surowy otwarty zadaszony, podwójny garaż, podpiwniczony,
z wykończonym dachem (dachówka Braasa). Dom zbudowany z Ytonga(bardzo
ciepły); możliwość dowolnej kompozycji przestrzeni wewnetrznej- wg projektu
przewidziane są: parter-duża jadalnia połączona z kuchnią i salonem;
piętro- 3 duże sypialnie i bardzo duża łazienka. Budynek- izolacja
pionowa -styrodur (jeden z najlepszych materiałów termoizolacyjnych).
Temat: Zielone Osiedle | Ekologiczne osiedle niedaleko Warszawy
;Zielone Osiedle; to przewidziany do realizacji w kilku etapach zespół 97 wolnostojących domów jednorodzinnych wraz z towarzyszącą infrastrukturą rekreacyjno-sportową i usługową. Spokojna ale jednocześnie nowoczesna architektura, energooszczędne przegrody zewnętrzne budynków, zaawansowany technicznie system grzewczy, położenie w atrakcyjnej krajobrazowo okolicy, szybki dostęp do największej metropolii Polski to główne atuty tej inwestycji. Wielkość działek pozwala na swobodne usytuowanie budynku wraz z innym obiektami, zaplanowanie wymarzonego ogrodu i zachowanie intymności mieszkańców poszczególnych domów. Domy Na osiedlu przewiduje się budowę z pośród trzech podstawowych projektów domów w różnych wariantach zabudowy uzupełniającej (garaże, tarasy). Oferowane budynki to domy parterowe z poddaszem użytkowym. Powierzchnia użytkowa budynków wynosi około 120 m2. Podstawowym założeniem jest budowa budynków jednorodzinnych o podwyższonych parametrach cieplnych czyli tzw. budynków energooszczędnych.
3.JPG Opis:
Temat: Aktualne prawo budowlane
| Wydaje mi się iż zakupiony przeze mnie projekt jest "niedokończony" np na
| projekcie zagospodarowania terenu brakuje pieczątki ZUDu... itp...
| Projekt odebrałem wczoraj i jeszcze nie zapłaciłem za niego (dobiero
| zaczynam tą zabawę i na razie może tylko projektant zawalić :( ) i widze
juz
| pewne braki...
Co to za projekt [co wchodzi w jego zakres]? Czy masz już pozwolenie na
budowę?
Nie zawsze uzgodnienie ZUD jest konieczne. Ważne jest też na co się z
projektantem umawiałeś. Czy na załatwienie wszystkich formalności np., czy
nie. Napisz więcej konkretów to coś poradzimy może.
W umowie mam do wykonania przez projektanta:
1. Dokumentacja typowa bud "xxx" ze zmianami na życzenie inwestora
2 bud garażu wolnostojącego
3 projekt zagospodarowania działki
Projektantowi dostarczyłem:
- wypis i wyrys z MPZ na moją działkę (istnieje takowy i jest aktualny)
- Wszystkie techniczne warunki zasilania (gaz, prąd, kanalizacja i woda)
- mape do celów projektowych
Otrzymałem:
4 szt projektu (ksiązki z rysunkami itp...)
W skład ksiązki wchodzi 3 cześci -
1.projekt domu,
2.projekty instalacji C.O, wod-kan, elektryka,
3.projekt garażu - bez instalacji.
Jest rownież plan zagospodarowania działki - jest to ksero mapy do celów
projektowych z naniesionym rzutem budynku i garażu. Nie ma niej trasy
jakiegokolwiek przyłącza mediów - nie ma żadnej pieczątki branżowej ani
ZUDu.
Po za tym widzę brak projektu instalcji gazowej,
nieuwzględnione pewne moje (niestety ustne ustalenia)
takie jak np. technologia wykonania scian czy pokrycie dachu (jest
dachowka - chciałem blachodachowke)
a co za tym idzie konstrukcja więźby dachowej ...
balkon , projektaj
t stawia szambo bezodpływowe - mimo że przedstawiam
warunki doączenia do sieci kanalizacyjnej
I jak się mają do tego zapisy w projekcie -
oświadczenie projektanta o zgodności z obowiązującymi przepisami
oraz
cyt " Nie wyraża się zgody na dokonywanie jakichkolwiek zmian podczas
realizacji bez wiedzy projektanta"
Rozumiem zmiany konstrukcyjne ale np zmiane rodzaju pustaków (w projekcie
jest silikat a ja chcę na MAXie)
Poradzcie coś
Pozdr
D.M
Temat: Urząd - trudny przeciwnik? - przygotowuję artykuł w "Muratorze"
Nie rozumiem, dlaczego ludzie zajmujący urzędowe stanowiska, mogą
jednocześnie prowadzić działalność gospodarczą. Przecież od razu wiadomo,
kiedy będzie załatwione szybko i sprawnie.
Pozdrawiam
Agnieszka
| Prośba tylko do życzliwych!
| Czy możecie podzielić się Waszymi doświadczeniami z etapu: zdobywanie
| pozwolenia na budowę, a także innych kontaktów z urzędami. Czy
zostaliście
| załatwieni profesjonalnie, czy była to droga przez mękę? Przygotowuję
| artykuł na ten temat.
Moim zdaniem było nieźle. Pozwolenie załatwiałem w Radzyminie w
czerwcu i lipcu 2000. Najpierw udałem się do urzędu gminy aby
dokładnie dowiedzieć się jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania
podanie o wydanie warunków zabudowy oraz zadałem pytania kontrolne
;-), tzn. zapytałem czy urzędniczki czy może mi polecić kogoś, kto mi
wykona podkład geodezyjny (mapkę), adaptację projektu, projekt szamba
itp. Dostałem namiary na ludzi którzy pracują w urzędzie i dodatkowo
prowadzą własną działalność w branży geodezyjno-budowlanej. Za 500PLN
geodeta w tydzień zrobił mi w mapkę. W międzyczasie udałem się do
Zakładu Energetycznego w Logionowie aby wypełnić kwit o przydział
mocy. Następnie dogadałem się z urzędniczką która zajmuje się
pozwoleniami na budowę i prywatnie para się min. adaptacją
projektów. Za 1000PLN zrobiła mi adaptację (nie miałem żadnych zmian w
domu; były drobne w garażu wolnostojącym) i projekt szamba, i co dla
mnie najważniejsze, poprowadziła za mnie resztę papierkowych spraw, a
ja przy okazji złożyłem tylko kilka podpisów. Dzwoniła do mnie kilka
razy, gdy miała jakieś wątpliwości odnośnie projektu itp.. Na koniec
dostałem tylko telefon że pozwolenie jest gotowe i że muszę kupić
jeszcze jakieś znaczki skarbowe za 10 czy 15PLN :-) Cała procedura
trwała około 6 tygodni i moim zdaniem była bezstresowa. :-) Po dwóch
tygodniach zgłosiłem się po stempel potwierdzający że moje pozwolenie
jest prawomocne i dostałem dziennik budowy.
Regards,
/J.D.
Temat: Urząd - trudny przeciwnik? - przygotowuję artykuł w "Muratorze"
Prośba tylko do życzliwych!
Czy możecie podzielić się Waszymi doświadczeniami z etapu: zdobywanie
pozwolenia na budowę, a także innych kontaktów z urzędami. Czy zostaliście
załatwieni profesjonalnie, czy była to droga przez mękę? Przygotowuję
artykuł na ten temat.
Moim zdaniem było nieźle. Pozwolenie załatwiałem w Radzyminie w
czerwcu i lipcu 2000. Najpierw udałem się do urzędu gminy aby
dokładnie dowiedzieć się jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania
podanie o wydanie warunków zabudowy oraz zadałem pytania kontrolne
;-), tzn. zapytałem czy urzędniczki czy może mi polecić kogoś, kto mi
wykona podkład geodezyjny (mapkę), adaptację projektu, projekt szamba
itp. Dostałem namiary na ludzi którzy pracują w urzędzie i dodatkowo
prowadzą własną działalność w branży geodezyjno-budowlanej. Za 500PLN
geodeta w tydzień zrobił mi w mapkę. W międzyczasie udałem się do
Zakładu Energetycznego w Logionowie aby wypełnić kwit o przydział
mocy. Następnie dogadałem się z urzędniczką która zajmuje się
pozwoleniami na budowę i prywatnie para się min. adaptacją
projektów. Za 1000PLN zrobiła mi adaptację (nie miałem żadnych zmian w
domu; były drobne w garażu wolnostojącym) i projekt szamba, i co dla
mnie najważniejsze, poprowadziła za mnie resztę papierkowych spraw, a
ja przy okazji złożyłem tylko kilka podpisów. Dzwoniła do mnie kilka
razy, gdy miała jakieś wątpliwości odnośnie projektu itp.. Na koniec
dostałem tylko telefon że pozwolenie jest gotowe i że muszę kupić
jeszcze jakieś znaczki skarbowe za 10 czy 15PLN :-) Cała procedura
trwała około 6 tygodni i moim zdaniem była bezstresowa. :-) Po dwóch
tygodniach zgłosiłem się po stempel potwierdzający że moje pozwolenie
jest prawomocne i dostałem dziennik budowy.
Regards,
/J.D.
Temat: technologia budowy garażu... prośba o radę
rozważam bodowę garażu - głównie do grzebania przy samochodzie... (on
już tak ma ;)
Moze lepiej sprzedac, a z pieniedzy za garaz kupic taki zeby garazu nie
trzebabylo miec ? ;-)
czyli ma być w miarę ciepły (zwykły blaszak odpada..)
Blaszaka tez mozesz ocieplic styro od srodka i bedzie to samo :)
wymiary.. coś 5 X 4 X 3 m
Standardowy wymiar blaszaka to 5x3, ale jak chcesz cos grzebac to
rzeczywiscie przydalby sie w srodku szerszy.. I przynajmniej z metr
dluzszy! 6 x 4 bedzie dla majsterkowicza w sam raz :)
myślałem o Ytongu... czy coś..
Do budowy takiego garazu potrzebujesz pozwolenie i projekt budowlany. I
budowac bedziesz z tego, co bedzie w projekcie.. Poszukaj - prawie kazde
biuro projektowe ma projekty garazow wolnostojacych.. Ceny tych projektow
wahaja sie w okolicy 300-500 pln.
jak wyglądają koszta budowy (interesują mnie głównie materiały)
Jakbys to zrobil z np. zwyklego bloczka betonowego to policzmy.. Garaz 6 x
4 x 3 ma 60m2 scian minus jakies 6m2 w miejsce bramy to jest 54m2. Sciany
na pewno wystarcza na 24cm (moze nawet mniej?) to masz zuzycie 20 bloczkow
/ m2 czyli 1080 szt * 3,5 pln = ok 3,8k pln. Do tego pewnie bedzie jakas
mala wylewana i zbrojona lawa fundamentowa - pewnie w 1,5k-2k sie zamknie.
No i strop :) Tez troche zbrojonego betonu ;-) 24m2 i wysokosc stropu ~10cm
= ok 2,5 kubika betonu + zbrojenie.. Jak sie postarasz to wersja
oszczednosciowa wyjdzie Cie ok 10k pln. Bo musisz jeszcze liczyc troche
kasy dla geodety (mapki, wyznaczenie w terenie) i ogolnie pierdoly zwiazane
z biurokracja i zalatwianiem pozwolenia na budowe.
garaż ma stac w Katowicach ... nie wiem czy sa tu jacyś producenci
materiałów czy coś..
Hurtowni na pewno pod dostatkiem :-) Od producenta kupuja raczej hurtownie,
a nie pojedynczy ludkowie ktorzy chca wybudowac maly garaz ;-)
pozdr.
Temat: fundament i kanal ?
Wkrotce bede wylewal fundament bez podpiwniczenia pod budowe domu. W
projekcie mam garaz i teraz pytanie czy moge w fundamencie przewidziec kanal
?
I czy nie bedzie to duzy problem aby zrobic kanal ?
Nie wiem za bardzo jak sie do tego zabrac.
Z gory dziekuje za pomoc
Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Nie wiadomo czy garaż jest
wolnostojący (fundamenty stosunkowo słabo obciążone), czy też stanowi część
parterową budynku. W każdym przypadku duże znaczenie ma odległość
fundamentów garażu od ścian kanału oraz długość odcinka ściany kanału
narażona na oddziaływania fundamentów garażu.
Ogólnie jest możliwe zejście kanałem poniżej poziomu posadowienia garażu,
lecz ściana kanału musi zostać obliczona na parcie gruntu wywołane
naciskiem fundamentów. Zwykle kanał stanowi wówczas konstrukcję
monolityczną, lub murowaną wzmocnioną słupkami żelbetowymi.
W przypadku wymiarów kanału niewielkich w stosunku do długości fundamentu
kanał wykonuje się na zasadzie prostokątnej studni opuszczanej. Głębokość
praktycznie dowolna i niezależna od posadowienia garażu.
Skoro przewidujesz kanał dopiero na etapie budowy, najbezpieczniej będzie
dla Ciebie wykonać fundamenty garażu znajdujące się w bezpośrednim
sąsiedztwie kanału na poziomie możliwie bliskim dna kanału. Tyle można
powiedzieć w ciemno.
Inne rozwiązanie stosowane przy długich kanałach, to schodkowanie ław
fundamentowych zmniejszające naciski gruntu wzdłuż ściany kanału. Ściana
powinna być sprawdzona obliczeniowo, zwłaszcza jeśli przewidujesz że będzie
murowana z bloczków betonowych.
Przy płytkim posadowieniu garażu wykonanie kanału w drugim etapie prawie
zawsze wymusi konstrukcję kanału w postaci ścian oporowych. Mnóstwo z tym
problemów i delikatnych operacji związanych z odcinkowym wykonywaniem
wszelkich robót w pobliżu fundamentów.
Temat: Dostalem plan zabudowy ale... (poratujcie)
| sciana frontowa budynku nie moze byc szersza niz 12m Dlaczego???!!!!!
mialem
| zamowic projekt o szerokosci 14,89m Dzialka ma szerokosc 26m i po bokach
nie
| przebiega zadna droga (z jednej strony sklep z drugiej 2 poziomowy stary
| budymek) Na dzialce niema zadnych lini rurociagow ani nic innego,
dzialka
ma
| wymiary 26 m x 53m w poblizu niema zadnego domku jednorodzinnego. Na
mapie
| obrys na ktorym moge posadowic dom ma 4 m szerokosc oprocz przodu 5m
(droga)
| Niewiem co robic z gosciem nieda sie gadac ja zalamuje rece co robic
| zamawiac projekt usadawiac?? a jak mi niewydadza pozwolenia na budowe??
| Zalamany
| Sawa
| Malawi 375
| W planie 320x100x100
| Napisz do Komisji Odwoławczej - nam pierwotnie pozwolili na postawienie
garażu wolnostojącego min.10 m od plotu i ulicy, chociaż z obu stron
sąsiedzi mieli przy ulicy ok. 1-2m w głebi działki. Przy istniejącej
zabudowie wyszło, że garaż powinien stać w połowie odległości między domem
a
ogrodzenien najlepiej na środku dzialki. Po opisaniu tejże sytuacji i
niemożności poszerzenia w przyszłości ulicy (ulica wąska i krótka z
zakrętem
+ zabudowa) i braku wizji lokalnej oraz braku rozumu u urzędnika poszło o
szczebel wyżej właśnie do takiej Komisji.
Mysle, ze najwazniejsze jest jednak ustalenie powodow takiego stanu i
wymagania. Nie da sie ukryc, ze nieraz wymagania wydaja sie bezsensowne ale
wynikaja z pomyslu na "wyglad" otoczenia. U mnie np. jest wymog stosowania
stromych dachow i ograniczenia wysokosci do 10 m w szczycie. Sasiedzi sie
buntowali bo przeciez wygodniej jest zrobic 2 pietra i plaski dach z tarasem
a nie stromy dach i meczyc sie na poddaszu. Ale dzieki temu w gminie
wszystkie domy wygladaja podobnie. A nie jeden klocek, drugi dworek a
trzecia stodola. Mnie sie to podoba. Od tego jest WZiZT, zeby sie z nimi
zapoznac i dopiero kupowac projekt (przepraszam za wymadrzanie sie, ale tego
nauczylem sie z grupy).
W mojej okolicy sie to sprawdza. Przez ulice mam granice z inna gmina. Tam
jest kompletna dowolnosc. Dlatego obok szeregowcow jak z Holandii stoja
sobie ladne klocki a obok "cyganski" palacyk. Mnie sie to nie podoba ale
przeciez wolnosc wyboru jest wazniejsza. Na szczescie ja trafilem na gmine,
ktora utrafila w moje gusta.
vpw
Temat: rachunki za budowę i skarbówa
| Mam się dzisiaj pojawić tam i przedstawić rachunki.
| Czy to też co takiego odbył?
taak, co roku tzn. 2 razy :) sam sie zglaszam kiedy przedstawiam wniosek o
zwolnienie z pobierania zaliczek.
Ja też co roku, w tym samym celu - teraz 3 raz byłem ...
| Jakie wrażenia?
moje pozytywne, opowiesci o pazernym fiskusie mozna miedzy bajki wlozyc ;)
a tak na powaznie to nie ma sie czego obawiac, tylko warto miec
przygotowane
wytlumaczenie na bardziej "podejrzane" faktury. u mnie byly to dwie:
- wykladziny (czy przymocowana trwale do podloza? tak)
- palenisko zeliwne (kociol co? cos w tym stylu, system ogrzewania
kominkowego)
przeszlo bez problemu.
jeszcze musialem zwrocic panu skarbowemu uwage ze ten "walek" to
cwiercwalek, do przykrycia osieznicy. ;)
Potwierdzam. Drugi raz poszedłem do tego samego człowieka ... przy okazji
pogadałem troszkę na temat kominka, drewna do kominka itp. Jak bym miał
problem z wykorzystaniem całej ulgi to spokojnie mógłbym przepchnąć nawet
"nieodliczalne" materiały (no może nie wszystkie ...), ale takiej potrzeby
niemiałem.
no i trzeba miec przy sobie pozwolenie na budowe i akt notarialny zakupu
dzialki.
W zeszłym roku uwierzył mi na słowo - a dokładnie, jak korzystałem w zeszłym
roku, z własnej inicjatywy wziąłem pozwolenie na budowę (bo może akurat się
uprze). Aktu notarialnego zakupu działki nigdy nie chcieli - jak mam
pozwolenie na budowę to działka jest chyba na mnie ...
Aha jeszcze jedno - kiedyś była dyskusja na temat : kiedy można odliczać
bramę garażową (w zależności, czy garaż jest wolnostojący, czy w budynku, a
może przyklejony) i przedstawił mi "definicję" kiedy można odliczyć (nie
wiem, czy jest to "jego" definicja, czy z przepisu ...) - można odliczyć
bramę garażową jeżeli nad garażem jest pokój (wg projektu).
Temat: kilka ważnych spraw
1. czy gdybym sie zdecydowal na kociol na wegiel czy mial moglbym
zainstalowac go w wolnostojacym garazu? czy straty wynikajace z
przesylania ciepla do domku bylyby duze?
Ja też tak kombinuję. Przesył w korycie z 10cm styropianu i dodatkowo
wypełnione pianą poliuretanową. Straty minimalne
Drugie zrodlo ciepla to kominek z plaszczem wodnym. Jednak w tym
przypadku mialbym 2 obslugiwalne ogrzewania.
Mam wrażenie, że wkrótce nawet trzy alternatywne systemy ogrzewania nie
wystarczą, bo wyobraź sobie, że wszystkie trzy psują się tego samego dnia?
Przerażająca perspektywa. Koniecznie trzeba zainstalować jeszcze czwarty
system, prawda? Ja mam w nosie ten nachalny marketing, bo po co mam inwestować
10000 w kominek z płaszczem wodnym, który przyda się raz na trzy lata w razie
awarii podstawowego systemu? Przecież serwis i tak w ciągu dwóch dni najpóźniej
naprawi piec. W tym czasie dom nawet zbytnio nie wystygnie. U mnie w domu
buduję zwykły otwarty kominek dla przyjemności, i taki w czasie awarii w
zupełności wystarczy, a jaka frajda!
Co z ciepla woda?
Zbiornik w domu z wężownicą podłączoną do pieca co plus automatyka z pompą
Druga alternatywa to piec gazowy i ww kominek.
Wiem, ze temat byl juz walkowany kilka razy ale jakie rozwiazanie
jest najbardziej optymalne?
2. czy ktos z was ma wybudowany dom z thermoporu 44 p+w? czy rzeczywiscie
mozna nie ogrzewac takiego domku?
To wierutne bzdury. Zapomnij o tym
3. czy ktos kalkulowal roznice pomiedzy stropem wykonanym z plyt a
stropem terriva? jak sie ma calkowity koszt polaczony z robocizna?
Nie wiem, ja robię drewniany z wygłuszeniem. Najtaniej mnie to wyniesie.
4. czy w skladach budowlanych sprzedawcy chetnie analizuja przyniesione
projekty pod katem ilosci potrzebnych materialow?
Nie mają innego wyjścia
Pozdrowienia
Sarwa Tomasz
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: dom Piaseczno sprzedaz dzialka budowlana rekreacyjna mazowie
Projekt mieszkalno-rekreacyjny "Słoneczny Prażmów Piaseczyński" przy trasie 622 z Piaseczna do Grójca, 15km od Piaseczna, 35 km od centrum Warszawy, 12 km od Grójca.
Dojazd droga asfaltowa, ostatnie 100 m droga bita. Przylega do lasu brzozowego.
2 wolnostojące domy jednorodzinne do wykończenia (pod dachem), dwie działki z projektami domów jednorodzinnych, 9 działek rekreacyjnych bez projektów domów.
http://maps.google.pl/maps/ms?f=q&hl=pl&geocode=&ie=UTF8&msa=0&msid=105167622518245964046.000458361dd57432b53ae&ll=51.983189,21.033325&spn=0.596285,1.235962&z=10
Dom 420 000 zł
Dom wolnostojący o powierzchni użytkowej 184 m2, powierzchni całkowitej 220 m2, na działce 1008m. Dom w stanie surowym, otwartym, budowany metodą tradycyjną, suporeks, przykryty blachodachówką.
3-4 sypialnie, 2 łazienki, 2 pomieszczenia gospodarcze, taras do ogrodu z podcieniem.
Rozkład pomieszczeń:
Parter 100 m2: przedsionek 4 m2, pokój 12 m2, pokój dzienny z jadalnią i komunikacją 40 m2, kuchnia 12 m2, łazienka 3 m2, pomieszczenie gospodarcze 5 m2, kotłownia 6 m2, garaż na 2 samochody 20 m2.
Poddasze 56 m2: hol 12 m2, trzy pokoje (dwa pokoje po 10 m2, jeden 11 m2), garderoba 4 m2, łazienka 11 m2.
Media - woda miejska, elektryka sierpień 2009.
Dom 397 000 zł
Dom parterowy wolnostojący o powierzchni użytkowej 141 m2, powierzchni całkowitej 178 m2, na działce 1008m. Dom w stanie surowym, otwartym, budowany metodą tradycyjną, suporeks, przykryty blachodachówką.
3 sypialnie, 2 pomieszczenia gospodarcze, garaz, taras do ogrodu z podcieniem.
Rozkład pomieszczeń: salon z jadalnią 32 m2, kuchnia 10 m2, hol 8 m2, łazienka 6 m2, przedsionek 2 m2, wc 2 m2, pokój 14 m2, dwa pokoje 12 m2, kotłownia 8 m2, pomieszczenie gospodarcze 8 m2, garaż 35 m2.
Media - woda miejska, elektryka sierpień 2009.
Dwie działki 1008 m2 z zezwoleniem budowlanym (zgłoszone rozpoczęcie budowy) 150 000 zł.
Działki wraz z projektem domu - mozna wystąpic o zamianę projektu.
Dziewięć działek rekreacyjnych 70 000 zł, o powierzchni 1007 m2, na dom do powierzchni 80 m2 (dom parterowy z poddaszem, gdzie parter nie przekracza 50 m2 a góra 30 m2) - na razie bez projektu domu.
http://masaztajskiwarszawakursy.googlepages.com/domturystycznydowynaj%C4%99ciabangkoktajlandi23
Temat: Budowa małego domu
I czy to prawda że domy wykonane z drewna
są droższe od budowanych technologią tradycyjną (tzn. murowanych)?
IMHO - drozsze, ale szybciej mozna budowac, jesli korzysta sie z
prefabrykatow. Zbudowalam w szkielecie :-), tzw. projekt
indywidualny.
Buduje sie z drewna - poszycie i stropy sa z plyt wiorowych
(www.szkielet.com.pl)
Właśnie o coś takiego mi chodzi (2 pokoje z łazienką i kuchnią).
Dalszej
rozbudowy nie przewiduję, chyba żeby pod tym samym dachem umieścić
garaż i
jakieś pomieszczenie gospodarcze.
Piszesz o pow. uzytkowej. Garaze i pom. gosp. sa raczej konieczne w
domku. Wielu przydaje sie i maly warsztacik.
W domku potrzebujesz wiecej miejsca na rozne graty, o ktorych sie
nie mysli mieszkajac w bloku. To, co przychodzi mi teraz do glowy:
kosiarka, narzedzia ogrodnicze (lopata, grabie, weze do podlewania,
zraszacze itp.), rowery, samochod (mozna trzymac wlasnie w garazu),
wiertarki i szlifierki (czyli szafka narzedziowa - lub wiekszy
warsztacik), pralnia i suszarnia (mozna niby w lazience, ale lepiej
czyli estetyczniej w wiekszym pomieszczeniu kotlowni lub strychu),
spizarnia (jak poza centrum - rzadziej robisz zakupy, czyli kupujesz
jednorazowo wiecej, np. zgrzewke mineralnej, zgrzewke sokow,
przetwory moze jakies?). No i takie grillowanie - masz do schowania
grilla, stol, krzesla... Latem - moga sobie stac na dzialce, ale
zima trzeba je schowac.
IMHO - maly domek wolnostojacy powinien miec pow. mieszkalnej ok. 50
m2, plus 20 m2 garaz, plus ok. 20-30 m2 pow. gospodarczej. Moga to
byc dwa budynki polaczone ze soba (zima) lub w jednej bryle.
Pisze - okolo, bo zalezy od konkretnej rodziny.
Warto - jesli zdecydujesz, w jakiej technologii budujesz - zwrocic
sie do producenta z prosba o polecenie projektu oraz wykonawcy -
czesto maja dopracowana wspolprace zarowno z architektami, jak i
brygada :-). No i tani domek - to prosty dach (kopertowy czy
dwuspadowy - bez ozdobek) oraz nie rozczlonkowany, wszystko w
skupionej bryle.
Przejrzyj stare wydania Muratora "Dom dostepny" - w kilku wydaniach
kladli nacisk na rozne rozwiazania. Te z ubieglych lat mialy
projekty malych domkow. Obejrzyj je - ale krytycznie :-) - pod katem
wlasnych potrzeb :-)
Joanna
Temat: Działka rekreacyjna ( rolna VI kategorii ) - co można ?
dzialkowicz nie posiada statusu rolnika, gdyz w takiej sytuacji to nawet dom by mogl postawic bez wzgledu na PZG (plan zagospodarowania przestrzennego). Sam zreszta posiadam taki dom na gruncie rolnym, a na wiosne buduje kolejny.
Zgadzam sie z greyg -- owszem mozna budowac na gruncie rolnym bez wzgledu na PZP w ramach wydzielonej tam dzialki siedliskowej o ile wlasciciel prowadzi na tym gruncie gospodarstwo rolne(status rolnika) a wiec co za tym idzie ma takze odpowiedni areal (jak sie nie myle 1ha). Jezeli budowa dotyczy np domu to oczywiscie nalezy uzyskac wszystkie stosowne pozwolenia. Na terenie działki siedliskowej pozwolenia na budowę nie wymaga jedynie budowa obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających zabudowę zagrodową o pow.zabudowy do 35m2 i rozpietosci konstrukcji nie wiekszej niz 4,80m
Na dzialkach posiadajacych status "rodzinnych ogrodow dzialkowych"a wiec takich ktore nie sa wlasnoscia ich uzytkowników(dzialkowcow) ale bedacych we władaniu Polskiego Związku Działkowców mozna zbudowac bez pozwolenia altany i obiekty gospodarcze o powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza granicami miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy dachach płaskich--ta sytuacja niestety całkowicie nie dotyczy e-petelka
Właśnie zostałam właścicielką działki o statusie rolnym (kl. VI), w planie miejscowym przewidzianej pod budownictwo mieszkaniowe, jednorodzinne
W tym przypadku jezeli chodzi o dzialnie w "majestacie prawa" jest kilka mozliwosci:
1)Budowa bez koniecznosci uzyskania pozwolenia wolnostojacej wiaty,altany czy budynku gospodarczego o pow zabudowy do 25m2 (max 2 szt na kazde 500m2 dzialki)--altana taka moze posiadac fundament a wiec byc na trwale polaczona z gruntem. Warunkiem aby mozna byla ja wykonac/zbudowac jest brak w PZP zakazu lokalizacji na danym terenie obiektow wolnostojacych. W przeciwnym razie po dokonaniu zgloszenia zamiaru budowy otrzymasz odmowe
2)Budowa bez koniecznosci uzyskania pozwolenia tymczasowego obiektu budowlanego nie zwiazanego trwale z gruntem.W tym przypadku liczyc sie trzeba z koniecznoscia rozbiorki lub przeniesienia w inne miejsce tego obiektu nie pozniej niz 120 dni od ustalonego w zgloszeniu momentu rozpoczecia robot.Rozwiazaniem jest tu "altana na kolach" ktora co 120 dni po uprzednim zgloszeniu wedruje na drugi koniec dzialki
3)Budowa obiektu o wiekszej pow zabudowy niz w pkt1) i pkt2) po uzyskaniu pozwolenia na budowe. Moze to byc np. budynek gospodarczy czy garaz uzupelniajacy program domu mieszkalnego jednorodzinnego(ktory zostanie wykonany w II etapie) Przed uzyskaniem pozwolenia na budowe, na podstawie Projektu Zagospodarowania Terenu nalezy dokonac wylaczenia gruntu rolnego z produkcji
Temat: Projekty do oceny. Piwnica z garażem czy garaż?
Zastanawiałeś się czy aby zdrowe ?
Po przeczytaniu tego posta tak, wcześniej nie.
Spaliny i opary benzyny przecież przedostają się do części mieszkalnej.
Mam teraz garaż i silnik wyłączam od razu po wjechaniu do garażu (zresztą tak
się powinno robić). Układ paliwowy też szczelny. Reasumując spalin ani benzyny
nie czuć, wiec nie powinno być źle.
Czy bezpieczne ?
Samochody nadzwyczaj szybko płoną.
W mojej opinii z małe ryzyko żeby brać je pod uwagę.
Samemu kiedyś uczestniczyłem w akcji wyciągania z garażu i gaszenia palącego
się samochodu. W sześć osób po zużyciu 3 standardowych gasinic, w jakie
wyposaża się samochody, a następnie biegając z wiadrami wody nie byliśmy w
stanie go ugasić. Dopiero przylecieli pracownicy z firmy po drugiej stronie
ulicy z dużymi gaśnicami śniegowymi i tymi gaśnicami dopiero ugasili. Straż
pożarna przyjechała dopiero po 15 czy 20m min. po ugaszeniu. Nie było szans
liczyć na ugaszenie przez straż pożarną.
Tak jak pisałem za małe ryzyko żeby brać to pod uwagę. Ja osobiście nie
spotkałem się z takim przypadkiem (płonący samochód).
Z resztą obecnie jako instalator trochę łażę po różnych budowach i widzę
jaka jest tendencja. Większość inwestorów przerabia garaże znajdujące się w
bryle budynku na pomieszczenia mieszkalne lub gospodarcze. Z resztą nie ma
się co dziwić, skoro większość wybieranych projektów domów to z reguły małe
domki o stosunkowo niewielkiej powierzchni użytkowej 120-150m2, w których z
reguły kotłownie to niewielkie pomieszczenie na kocioł gazowy. Brakuje
często pomieszczenia na kotłownię węglową oraz na skład opału.
Poza tym w każdym domu przydaje się też pomieszczenie
gospodarczo-warsztatowe, w którym będą znajdowały się narzędzia - kosiarki,
piły łancuchowe, szpadle, grabie, młotki, łopaty do śniegu, stół z imadłem
itp.
Niestety nasi genialni projektanci zapominają o takiej potrzebie i zazwyczaj
projekty domów nie zawierają takiego pomieszczenia, a urządzanie takiego
składziku i warsztatu w garażu, do którego ledwo mieści się samochód jest
totalną bzdurą.
W zupełności się zgadzam ale nie winił bym projektantów tylko klientów którzy
takie projekty kupują bo są inne projekty z pomieszczeniami gospodarczymi.
Zresztą Krzemyk ma dużą kotłownie - można ją jeszcze powiększyć rezygnując z
wcięcia z przodu domu (koleżanka tak zrobiła). My chcemy pomieszczenia
gospodarcze: garaż, kotłownie, spiżarkę (winko!!!) przenieść do piwnicy (która
będzie pod całym budynkiem wiec wszystko się powinno zmieścić).
Ponadto łączenie garażu z kotłownią węglową to już w ogóle zły pomysł.
Po pierwsze nie ma kotłów, z których nie będzie się wydzielać choćby
najmniejsza ilość spalin do pomieszczenia. Spaliny te zawierają związki
chemiczne, które niszczą lakier samochodowy oraz blachę. Nie mówiąc już o
pyle, który po prostu brudzi samochód zarówno na zewnątrz jak i jego
wnętrze.
Na razie będzie kotłownia gazowa ale z możliwością przerobienia na
eko-groszek. Kotłownia będzie osobnym pomieszczeniem - to wszystko przy
założeniu, że będzie piwnica.
Zamiast budować garaże w piwnicach lepiej jest zastanowić się nad garażem
wolnostojącym i to najlepiej gotowym.
Weźmiemy to pod uwagę bo zdecydowani w 100% na piwnicę jeszcze nie jesteśmy.
Dla przykładu znam firmę, która produkuje garaże z litego żelbetonu. Ściany
boczne, tył, dach, i podłoga z betonu, otynkowane, z dachem, z drzwiami
garażowymi oraz elektryką za 12 tys. zł.
Proszę o podanie namiaru na tą firmę. Byłbym wdzięczny też za zdjęcia takiego
garażu.
Pod garaż wylewają dwie stopy betonowe, a następnie przywożą cały gotowy
garaż i stawiają dźwigiem na swoim miejscu. Nie trzeba pozwoleń, ani
projektów.
Czy pozwolenie potrzebne czy nie to już tylko od urzędników zależy :-)
Dzięki za rady, pozdr,
Mariusz
Temat: Projekty do oceny. Piwnica z garażem czy garaż?
piwnica z garazem to nieszczescie raczej. Jesli masz inna mozliwosc to
z nij skorzystaj. mam garaz w piwnicy i przestale z niego korzystac.
Zima to paranoja byla...wystarczy kawalek podjazdu zle odsniezony i...
blacharz i lakiernik zarobia...
krzychut
witam
bez przesady wjeżdżam do takiego garażu od prawie 10 lat i nic nigdy sie
nie stało, wiadom zima trzeba odśnieżyc i sypnąć piaskiem ale mimo to wg
mnie garaż w piwnicy to dobre rozwiązanie
Pozdrawiam Tomek
Zastanawiałeś się czy aby zdrowe ?
Spaliny i opary benzyny przecież przedostają się do części mieszkalnej.
Czy bezpieczne ?
Samochody nadzwyczaj szybko płoną.
Samemu kiedyś uczestniczyłem w akcji wyciągania z garażu i gaszenia palącego
się samochodu. W sześć osób po zużyciu 3 standardowych gasinic, w jakie
wyposaża się samochody, a następnie biegając z wiadrami wody nie byliśmy w
stanie go ugasić. Dopiero przylecieli pracownicy z firmy po drugiej stronie
ulicy z dużymi gaśnicami śniegowymi i tymi gaśnicami dopiero ugasili. Straż
pożarna przyjechała dopiero po 15 czy 20m min. po ugaszeniu. Nie było szans
liczyć na ugaszenie przez straż pożarną.
Z resztą obecnie jako instalator trochę łażę po różnych budowach i widzę
jaka jest tendencja. Większość inwestorów przerabia garaże znajdujące się w
bryle budynku na pomieszczenia mieszkalne lub gospodarcze. Z resztą nie ma
się co dziwić, skoro większość wybieranych projektów domów to z reguły małe
domki o stosunkowo niewielkiej powierzchni użytkowej 120-150m2, w których z
reguły kotłownie to niewielkie pomieszczenie na kocioł gazowy. Brakuje
często pomieszczenia na kotłownię węglową oraz na skład opału.
Poza tym w każdym domu przydaje się też pomieszczenie
gospodarczo-warsztatowe, w którym będą znajdowały się narzędzia - kosiarki,
piły łancuchowe, szpadle, grabie, młotki, łopaty do śniegu, stół z imadłem
itp.
Niestety nasi genialni projektanci zapominają o takiej potrzebie i zazwyczaj
projekty domów nie zawierają takiego pomieszczenia, a urządzanie takiego
składziku i warsztatu w garażu, do którego ledwo mieści się samochód jest
totalną bzdurą.
Ponadto łączenie garażu z kotłownią węglową to już w ogóle zły pomysł.
Po pierwsze nie ma kotłów, z których nie będzie się wydzielać choćby
najmniejsza ilość spalin do pomieszczenia. Spaliny te zawierają związki
chemiczne, które niszczą lakier samochodowy oraz blachę. Nie mówiąc już o
pyle, który po prostu brudzi samochód zarówno na zewnątrz jak i jego
wnętrze.
Zamiast budować garaże w piwnicach lepiej jest zastanowić się nad garażem
wolnostojącym i to najlepiej gotowym.
Dla przykładu znam firmę, która produkuje garaże z litego żelbetonu. Ściany
boczne, tył, dach, i podłoga z betonu, otynkowane, z dachem, z drzwiami
garażowymi oraz elektryką za 12 tys. zł.
Pod garaż wylewają dwie stopy betonowe, a następnie przywożą cały gotowy
garaż i stawiają dźwigiem na swoim miejscu. Nie trzeba pozwoleń, ani
projektów.
Strona 1 z 2 • Znaleziono 67 wyników • 1, 2