Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: PROJEKT STACJI LPG





Temat: Kolejne plany podniesienia akcyzy na LPG.


Aż dziw że jeszcze tu nikt o tym nie wspomniał. ;)
Za money.pl - http://42.pl/u/GRV :

"2008-06-05 11:27:11
Paliwo zdrożeje - rząd podnosi akcyzę.
O 700 milionów złotych więcej rocznie płacić będą fiskusowi kierowcy,
którzy tankują gaz LPG.
Wprowadzenie w życie nowej ustawy o akcyzie ma przynieść budżetowi w
przyszłym roku ponad 2,4 mld zł, a nie - jak wcześniej planowano - około
2 mld zł - wynika z uzasadnienia do projektu opublikowanego przez
Ministerstwo Finansów.
Resort przedstawił nową wersje projektu projekt ustawy o akcyzie. Jedna
ze zmian polega na podniesieniu stawki na gaz LPG z 695 zł za tysiąc
kilogramów do 1,1 tys. zł. Ma to dać budżetowi 700 mln zł rocznie.
Dodatkowo ma zostać opodatkowany także gaz ziemny sprężony do napędu
silników spalinowych. Stawka wynosić będzie 100 zł za tysiąc kilogramów
(przy założeniu, że sprzedaż tego gazu wyniesie ok. 2700 tys. kg)
przyniesie wzrost dochodów budżetowych o ok. 0,3 mln zł. [...]"

Ktoś potrafi przeliczyć proponowaną zwyżkę akcyzy na wzrost ceny
detalicznej litra LPG na stacjach?

pozdrawiam, B.


Bylo z miesiac temu - bo te plany to nic nowego. Poszukaj w starszych
tematach - bylo ich ze 3 w ciagu dwoch dni.

AHa - przy takiej podwyzce bedzie to max 2.8 pln (2,5 + jakis wzrost
marzy hurtownikow i detalistow) przy obecnej 2.3 w Warszawie.





Temat: Kolejne plany podniesienia akcyzy na LPG.
Aż dziw że jeszcze tu nikt o tym nie wspomniał. ;)
Za money.pl - http://42.pl/u/GRV :

"2008-06-05 11:27:11
Paliwo zdrożeje - rząd podnosi akcyzę.
O 700 milionów złotych więcej rocznie płacić będą fiskusowi kierowcy,
którzy tankują gaz LPG.
Wprowadzenie w życie nowej ustawy o akcyzie ma przynieść budżetowi w
przyszłym roku ponad 2,4 mld zł, a nie - jak wcześniej planowano - około
2 mld zł - wynika z uzasadnienia do projektu opublikowanego przez
Ministerstwo Finansów.
Resort przedstawił nową wersje projektu projekt ustawy o akcyzie. Jedna
ze zmian polega na podniesieniu stawki na gaz LPG z 695 zł za tysiąc
kilogramów do 1,1 tys. zł. Ma to dać budżetowi 700 mln zł rocznie.
Dodatkowo ma zostać opodatkowany także gaz ziemny sprężony do napędu
silników spalinowych. Stawka wynosić będzie 100 zł za tysiąc kilogramów
(przy założeniu, że sprzedaż tego gazu wyniesie ok. 2700 tys. kg)
przyniesie wzrost dochodów budżetowych o ok. 0,3 mln zł. [...]"

Ktoś potrafi przeliczyć proponowaną zwyżkę akcyzy na wzrost ceny
detalicznej litra LPG na stacjach?

pozdrawiam, B.







Temat: Zawiadomienie z dnia 16.12.2004r.
Krotoszyn,dn.16.12.2004r.
STAROSTA KROTOSZYŃSKI
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp 10
63-700 Krotoszyn

ArB – 7351/671/2004

ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania

Starosta Krotoszyński, zgodnie z art 19, 31,32 ustawy z dnia 27.04.2001r., - Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2001 r., nr 62, poz.627 z p. zm.) , oraz art . 61 , ustawy z dnia 16.06.1960r.,Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz 1071), zawiadamia o wszczęciu postępowania na wniosek z dnia 02.12.2004r., P. Marii Smolińskiej-Piotrowskiej oraz Romana Piotrowskiego w sprawie wydania pozwolenia na budowę STACJI LPG w Krotoszynie , przy ul. Ostrowskiej na dz. nr 3402/10

Wniosek o wydanie decyzji – pozwolenia na budowę STACJI LPG Krotoszynie , przy ul. Ostrowskiej na dz. nr 3402/10, zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie.
W terminie 21 dni od daty niniejszego zawiadomienia można w tut. Starostwie ( ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp nr 10, pokój nr 9, I piętro), zapoznać się z projektem i raportem oddziaływania inwestycji na środowisko, oraz zgłosić ewentualne uwagi i wnioski.
Brak złożenia w w/w terminie zarzutów spowoduje utratę prawa do ich późniejszego podnoszenia.

(Ł.R.)



Temat: TV Manhattan
Poniżej zamieszczam program do zassania FIRMA, który leci w TVN24 (polecam):

Sklep Modelarski

Fundacja

Lokalna Gazeta Ogłoszeniowa

Sklep Mięsny

Wypożyczalnia Nart

Tuning

Kiosk z Prasą

Centrum Nurkowe

Camping

Renowacja Mebli

Komis

Dziecięce Centrum Rozrywki

Kawiarnia

Organizowanie Rozrywki

Prace na Wysokościach

Radio Internetowe

Stadnina Koni

Ubezpieczenia

Firma Kurierska

Restauracja

Wypożyczalnia Samochodów

Pizzeria

Zakład Krawiecki

Firma Vendingowa

Stacje Benzynowe

Sklep Spożywczy

Mała Gastronomia

Biuro Turystyczne

Żłobek

Pośrednictwo Pracy

Pieniądze na Start

Architektura Wnętrz

Siłownia

Firma Komórkowa

Pensjonat

Szkoła Jazdy

Autoszrot

Urządzanie Ogrodów

Stacja LPG

Solarium

Pomusł na Firmę

Warsztat Samochodowy

Dom Weselny

E-biznes

Myjnia Samochodowa

Provider Internetowy

Projektowanie Stron WWW

Firma Transportowa

Paintball

Catering

Serwis Komputerowy

Firma Przewozowa

Zachęcam także do odwiedzenia forum Firmy: http://firmatvn.fora.pl/



Temat: A jednak nasza Władza coś robi!
Dziecino - myślisz, że nie mam co robić tylko czytać Twoje zeszłoroczne posty?

[ Dodano: 2009-01-22, 09:45 ]
Właściwie jestem winny Ci przeprosiny:

Zdaniem ekspertów największy wpływ na zmniejszone zainteresowanie konwersją silników benzynowych na gazowe miały plany Ministerstwa Finansów wprowadzenia podwyżki akcyzy na to paliwo. - Choć resort ostatecznie wycofał się z tego projektu, zamieszanie branży zaszkodziło - twierdzi Sylwester Śmigiel, prezes Gaspolu.

Więc były to tylko plany...
Także moja pomyłka w linku - nie zwróciłem uwagi na datę.
Może mnie tylko tłumaczyć wczorajsze 17 godzin w samochodzie i obserwacje cen LPG na stacjach.
Rozrzut od 1,59 do 2,25!

No to wychodzi na to, ze MF jednak nic nie robi..:) Ale to chyba lepiej.



Temat: klasa odporności ogniowej
Chodzi raczej o klasę odporności ogniowej ściany oddzielenia przeciwpożarowego. Ściany takie (jak na stacjach LPG np. ) stosuje sie żeby zmniejszyć wymaganą przepisami odległość od granicy działki lub innych obiektów. Ścianę buduje się na własnym fundamencie zwykle z żelbetu lub materiałów ceramicznych. Z Twojego opisu nie wynika czy taka ściana powinna w ogóle powstać. Może elementy budynków spełniają wymagania w tym zakresie ? Może trzeba zrobić ocenę zagrożenia wybuchem i dopiero myśleć nad stawianiem murów ?

Jak chodzi o samą odporność ogniową polecam Instrukcje ITB: "Projektowanie elementów żelbetowych i murowych z uwagi na odporność ogniową" oraz " Wytyczne oceny odporności ogniowej elementów konstrukcji budowlanych"


będziesz musiał używać materiałów klasy "A"

zbudowane z materiałów o ognioodporności B

Skąd wzięliście takie materiały ?? Pierwszy raz się spotykam z czymś takim....



Temat: ZAWIADOMIENIE o wszcz. postęp. stacja paliw RAFA Sp. z o.o.
Krotoszyn,dn.23.05.2005 r.

STAROSTA KROTOSZYŃSKI
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp 10
63-700 Krotoszyn

ArB – 7351/227/2005

ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania

Starosta Krotoszyński, zgodnie z art 19, 31,32 ustawy z dnia 27.04.2001r., - Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2001 r., nr 62, poz.627 z p. zm.) , oraz art . 61 , ustawy z dnia 16.06.1960r., Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz 1071), zawiadamia o wszczęciu postępowania na wniosek „RAFA Sp z o.o. Krotoszyn, ul. Raszkowska 22 B, z dnia 09.05.2005r., w sprawie wydania pozwolenia na budowę

STACJI PALIW składającej się z obiektów : wiaty stalowej, kiosku kasowego , podziemnego zbiornika paliwowego 60 m3,podziemnego zbiornika LPG GAZ 10,00m3, dwóch dystrybutorów paliwowych, jednego dystrybutora LPG, w Krotoszynie , przy ul. Tartacznej , na dz. nr 2520/8

Wniosek o wydanie decyzji – pozwolenia na budowę STACJI Paliw w Krotoszynie , przy ul. Tartacznej na dz. nr 2520/8, zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie.

W terminie 21 dni od daty niniejszego zawiadomienia można w tut. Starostwie
( ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp nr 10, pokój nr 9, I piętro), zapoznać się z projektem i raportem oddziaływania inwestycji na środowisko, oraz zgłosić ewentualne uwagi i wnioski.
Brak złożenia w w/w terminie zarzutów spowoduje utratę prawa do ich późniejszego podnoszenia.

A/a(Ł.R.)



Temat: Zawiadomienie wszcz.postęp.Stacja paliw RAFA Krot.ul.Tartacz
Krotoszyn,dn.03.03.2005 r.
STAROSTA KROTOSZYŃSKI
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp 10
63-700 Krotoszyn

ArB – 7351/65/2005

ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania

Starosta Krotoszyński, zgodnie z art 19, 31,32 ustawy z dnia 27.04.2001r., - Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2001 r., nr 62, poz.627 z p. zm.) , oraz art . 61 , ustawy z dnia 16.06.1960r., Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz 1071), zawiadamia o wszczęciu postępowania na wniosek „RAFA Sp z o.o. Krotoszyn, ul. Raszkowska 22B, z dnia 21.02.2005r., w sprawie wydania pozwolenia na budowę

STACJI PALIW składającej się z obiektów : kiosku kasowego , podziemnego zbiornika paliwowego 60 m3,podziemnego zbiornika LPG GAZ 10,00m3, dwóch dystrybutorów paliwowych, jednego dystrybutora LPG,
w Krotoszynie , przy ul. Tartacznej , na dz. nr 2520/8

Wniosek o wydanie decyzji – pozwolenia na budowę STACJI Paliw w Krotoszynie , przy ul. Tartacznej, na dz. nr 2520/8, zamieszczono w publicznie dostępnym wykazie.

W terminie 21 dni od daty niniejszego zawiadomienia można w tut. Starostwie
( ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp nr 10, pokój nr 9, I piętro), zapoznać się z projektem i raportem oddziaływania inwestycji na środowisko, oraz zgłosić ewentualne uwagi i wnioski.
Brak złożenia w w/w terminie zarzutów spowoduje utratę prawa do ich późniejszego podnoszenia.

a/a (Ł.R.)



Temat: Ceny gazu - bardzo smutne


Ale nie o tym chciałem pisać. Na koniec powiedział ze smutkiem, że jest w
Ministerstwie Finansów projekt aby od 2001 roku dowalić taką samą akcyzą
na
LPG jak na benzynę (łatanie dziur w budżencie), co może doprowadzić do
zrównania cen benzyny i gazu. Ufa jednak, że projekt ten nie przejdzie,
gdyż
uderzyłoby to we właścicieli samochodów, którzy zainwestowali niemałe
pieniądze w instalacje gazowe w swoich samochodach.
Jeśli takie coś przejdzie, to ja się wypisuję z tego państwa.


Och..... ja na pocieszenie moge tylko dodac ze IMHO to tak latwo nie
przejdzie, bo LPG jest uzywany tez do innych celow i nie bylo by takie
proste zroznicowanie cen dla samochodow i np. ogrzewania..... a wiadomo -
Polak potrafi......
A po drugie samochodziarze to male piwo, juz widze tych ludzi, ktorzy
zainwestowali duzo wieksze pieniadze (niz ja w instalacje) w ogrzewanie domu
i teraz im dowala akcyze "na drogi".......  po drugie nie zazdroszcze
gazownikom, ktorzy ostatnio zainwestowali w stacje..... ktorych to ostatnio
coraz wiecej...... a koncerny, jak BP czy Statoil tez sie wziely do
roboty......
I tym optymistycznym akcentem, koncze wychodze jezdzic w kolko moim wozkiem
zeby sie instalacja szybciej zwrocila :-)))))))))))))))





Temat: ropa w dół paliwo w górę



| prognozą pogody. Akurat ta podwyżka jest uzasadniona.
| A możesz powiedzieć czym ?. Bo nie powodami o których mówi komunikat
PKN-u.

|  a) ceny ropy spadły na światowych rynkach
|  b) złoty się wczoraj umocnił
Zauważ, że żadna firma nie może reagować natychmiastowo. Tekst podany w

Zanim ceny ropy wpłyną na cenę minie chwila. Oczywiście nie wpłyną one
równocześnie z przetworzeniem ropy, ale chwilę po zawarciu nowej umowy o
dostawę ropy, a co za tym idzie, jeszcze nie teraz.
Do tej pory ropa drożała i firma musiała zareagować podwyżką cen.



bo ja będąc dziennikarzem organizowałbym ogólnokrajową nagonkę na
monopolistę. A zauważ także że gdy PKN ogłasza podwyżkę to wszystkie stacje
paliw nagle już nie mają zapasów i muszą podnieść cenę " bo paliwo z nowej
dostawy". Natomiast gdy jest obniżka zapasy na stacjach utrzymują się długo,
długo i ceny ani drgną. A właśnie przeczytałem post powyżej o projektach
akcyzy na LPG (właśnie na tym jeżdzę) i jeszcze mnie krew do końca zalała.
Chyba pójdę na piwo :))

Pozdrawiam





Temat: Autobusy na gaz CNG
Tak chodzi mi o gaz ziemny sprezony. Jest on czesto mylony z gazem cieklym o
ktorym piszesz czyli LPG (propan-butan).
Tak, pracuje w Grupie Zasada i zajmuje sie stacjami dealersko-serwisowymi
Mercedes-Benz.


| Mówicie tyle o problemie komunikacji miejskiej, a nie spotkalam sie z
| tematem zmiany paliwa w autobusach. Wiem, ze zostal juz opracowany i
| wdrozony projekt produkcji autobusow zasilanych gazem ziemnym CNG
| (zamiast oleju napedowego).Pierwsze takie autobusy jezdza juz
| prawdopodobnie w Grodzisku Mazowieckim. Czy nie warto walczyc o to, by
| takie autobusy jezdzily po wszystkich miastach w Polsce ?

CNG, czyli Compressed Natural Gas?
W MZK Tychy jezdza autobusy zasilane gazem plynnym (LPG).

PS1. Ustaw sobie czytnik bo kodowanie masz "Zdefiniowane przez uzytkownika".
PS2. Jestes zwiazana zawodowo z Zasada Group?

--
==========###-###-###-### =====
Jaroslaw Dubowski, Bytom

Strona kolejowa: http://www.semafor.hg.pl
====many greet after polarize! <====






Temat: Nadchodzą ciężkie czasy dla kierowców!!
Jak pisze Puls Biznesu będzie podwyżka OC w związku z projektem noweli ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (oraz niektórych innych ustaw). W skrócie chodzi o rekompensowanie kosztów leczenia ofiar wypadków komunikacyjnych z polis OC sprawców. Przewiduje się wzrost OC o ok. 20%.
Z kolei Gazeta Prawna iformuje o przewidywanych cenach paliw od stycznia 2007 r. Do grudnia cena benzyny może spaść o 30 groszy w stosunku do obecnego poziomu. Olej napędowy na stacjach będzie kosztował powyżej 4 złotych za litr. Gaz płynny LPG może w styczniu 2007 roku podrożeć nawet o 60 groszy. W styczniu wracamy do starej stawki akcyzy na benzynę czyli, że cena podskoczy o ok. 30 gr.
Gdy rządy inny krajów próbowały podnosić ceny, kierowcy Niemiec, Włoch, Francji potrafili zjednoczyć się i zaprotestować. Dochodziło wówczas do blokowania miast i np. rafinerii. Niestety my Polacy wszelkie powyżki przyjmujemy "bo tak ma być". Zwłaszcza teraz gdy ministerm jest Lepper, to nikt niepotrafi tak blokowac jak on!



Temat: Ile wam palÂą wasze auta? Co myÂślicie o LPG?
Witaj,

Gaz do hondy to na tym forum draÂżliwy temat, bo prawdziwy HondziaÂż nie zagazuje swego cacka, by nie straciÂło "duszy". Tak wiĂŞc gremialnego aplauzu dla projektu zagazowania Twojego lwa bulwarowego nie oczekuj. Ja jestem jednym z tych co jednak zagazowali, na mojÂą korzyÂśc przemawia jedynie to, ze juz takiego Accorda kupiÂłem.
Generalnie moja opinia o gazie jest taka, Âże to syf, który jest kÂłopotliwy, jedyna zaleta (prócz ekologii) to oczywiÂście fonanse. Problem w tym, Âże to doœÌ znaczÂąca zaleta
Accordowy 2,0 dobrzez zniósÂł zagazowanie (juÂż 120 tys. km), w Twoim przypadku w grĂŞ wchodzi LPG IIIG.
Z kolei gaz ziemny to jest rewelacja, szczególnie jesli masz garaÂż a w nim (np. w willi) wÂłasnie gaz ziemny. Potrzebny kompresor i mozesz tankowac w domu. cena spada wtedy do ok 0,9 PLN za m3 (+- ekwiwalent litra benzyny) Tyle teoria. Praktyka jest taka, Âże po pierwsze instalki na gaz ziemny sa drogie (ok 7 KPLN), po drugie stacji (jeÂśli jeÂździsz w trasy jest w Polsce moÂże ze 30 (np. w Warszawie sÂą chyba tylko 3), kompresor do garaÂżu drogi a napeÂłnianie takim kompresorem zajmuje duzo czasu (np ca³¹ noc).
No i podstawowa sprawa: DLACZEGO GZ jest taki tani? Po prostu dlatego, Âże Minister Finansów nie obÂłoÂżyÂł go, w przeciwieĂąstwie do etyliny czy LPG- akcyzÂą. JeÂśli siĂŞ spopularyzuje- pewnie ta sytuacja siĂŞ zmieni.
PodsumowujÂąc- rozsÂądny wybór to LPG 3G, dla eksperymentatora- gadÂżeciarza instalacja CNG (Compressed Natural Gas).



Temat: Prelekcje o prowadzeniu własnej firmy
Koło Nauki o Przedsiębiorstwie ma zamiar rozpocząć cykl prelekcji i spotkań zarazem z osobami które zakładały lub prowadzą swój własny biznes. Będzie to miało formę co 2 tygodniowych spotkań trwających nie dłużej niż 1h na których osoba z koła prezentowała by daną formę działalności w oparciu o cykl programów „Firma” które lecą na TVN24/TVN a nasz gość (biznesmen) weryfikował i oceniał zawarte tam informacje o stan w którym on sam zakładał lub prowadzi firmę.

I tu mam jako koordynator tego projektu gorącą prośbę o to by studenci zapytali w gronie swoich znajomych jak i rodziny, takowych szefów tudzież osoby dobrze zorientowane w tej materii o możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami, wiedzą oraz refleksjami ze studentami którym rozeznanie w rynku już za 2-4 lata będzie niezwykle potrzebne. Co do godziny owych spotkań to odbyły by się one w zależności od możliwości naszych gości albo po 16 albo po 18 by w jak największym stopniu iść tej osobie na rękę. Aaa jako podziękowanie przewidywane jest małe Merci co by niezdecydowanych przekonać

Jeśli nie znajdziemy takowych osób wśród naszych znajomych projekt ten będzie odłożony w czasie z powodu rozpoczęcia bezpośredniego poszukiwania chętnych biznesmenów w Krakowie i chodzenia po firmach i rozmowach :/ nie chcielibyśmy by ten ciekawy projekt sie odwlekał z powodu braku kompetentnych i chętnych osób więc prosimy o poważne potraktowanie tego pomysłu

Firmy jakie wchodziły by na razie w rachubę to: radio internetowe, architektura wnętrz, auto szrot, biuro turystyczne, camping, catering, centrum nurkowe, dom weselny, dziecięce centrum rozrywki, firma sprzedająca komórki, firma kurierska, firma przewozowa, firma transportowa, fundacja, kawiarnia, kiosk z prasą, lokalna gazeta ogłoszeniowa, mała gastronomia, organizowanie rozrywki, paintball, pensjonat, pośrednictwo pracy, prace na wysokościach, projektowanie stron WWW, renowacja mebli, restauracja, serwis komputerowy, sklep mięsny, sklep spożywczy, solarium, stacja LPG, stacja benzynowa, stadnina koni, szkoła jazdy, ubezpieczenia, urządzanie ogrodów, warsztat samochodowy, wypożyczalnia samochodów, zakład krawiecki, żłobek

Wszelkie informacje i zapytania proszę kierować do mnie… Marek Kopeć
Mail: jerion87@gmail.com
gg: 9729536
tel: 516148646



Temat: TV Manhattan
hmmm niestety na necie nie widzę odcinków nowych

to jest spis (nie wszystkich raczej) odcinków
1. Apteka
2. Architektura wnętrz
3. Autoszrot
4. Butik
5. Biuro turystyczne
6. Camping
7. Catering
8. Centrum nurkowe
9. Dom weselny
10. Dziecięce centrum rozrywki
11. E-biznes
12. Firma przewozowa
13. Firma transportowa
14. Firma komórkowa
15. Firma kurierska
16. Firma vendingowa (automaty)
17. Fundacja
18. Kawiarnia
19. Kawiarenka internetowa
20. Kiosk z prasą
21. Kiosk
22. Lokalna gazeta ogłoszeniowa
23. Myjnia samochodowa
24. Mała gastronomia
25. Organizowanie rozrywki
26. Odzież używana (2 wersje)
27. Paintball
28. Pensjonat
29. Pizzeria
30. Pieniądze na start
31. Pomysł na firmę
32. Pośrednictwo pracy
33. Prace na wysokościach
34. Projektowanie stron WWW
35. Internet radiowy
36. Radio internetowe
37. Renowacja mebli
38. Resturacja
39. Siłownia
40. Serwis komputerowy
41. Serwis kanapkowy
42. Skateshop
43. Sklep dla dzieci
44. Sklep modelarski
45. Sklep spożywczy
46. Sklep obuwniczy
47. Sklep miesny
48. Sklep komputerowy
49. Szkoła językowa
50. Solarium
51. Stacja LPG
52. Stacja benzynowa
53. Stadnina koni
54. Szkoła jazdy
55. Ubezpieczenia
56. Urządzanie ogrodów
57. Warsztat samochodowy
58. Wypożyczalnia nart
59. Wypożyczalnia video
60. Wypożyczalnia samochodów
61. Zakład krawiecki
62. Zakład meblowy
63. Zakład fryzjerski
64. Żłobek

części z tego nie wrzuciłem (chyba ) by the way wyczytałem że gdzieś odcinki są na onecie



Temat: No i stało się :(


Jeśli możesz po krótce (albo nawet lepiej długo i ze szczegółami ) opisać to czego się dowiedziałeś, to zrób to na forum - wszyscy się doszkolimy w zakresie gazowania Alf - a ja szczególnie chętnie się dowiem, bo już od pewnego czasu spoglądam na stacje LPG. Jaką założyłeś instalację - jakiej firmy, na co zwracać uwagę... generalnie wszystko co wiesz


Instalacja jest firmy REG by OMVL ( włoska jak samochód). Ogólnie montaż takiej instalacji jest prosty, ja tylko najpierw obejrzałem sobie taką instalację pomierzyłem poszczególne elementy żeby zobaczyć gdzie to schować pod maską, ale jest ciężko po prostu nie ma miejsca to mi przyprawiło najwięcej problemu. Jedyną rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę to żeby dysze gazu były jak najbliżej wtrysków benzyny bo właśnie o to w tym wszystkim chodzi, poza tym trzeba tak zamontować listwę z wtryskiwaczami gazu tak żeby przewody do dysz były jak najkrótsze. Pod maską są tylko cztery elementy: parownik, komputer, listwa z wtryskami i takie małe coś nazywają to mac sensor jakieś urządzenie na podciśnienie. Pyzatym kombinowałem żeby schować wlew gazu bo nie cierpię tych klapek na zderzaku bo jak będzie wyglądał ładny srebrny zderzak z czarną klapką, na razie wlew mam pod zderzakiem tak że go nie widać ale mam już plan żeby umieścić go w tylnym zderzaku pod rejestracją a rejestracje zrobić na podkładce otwieranej było by super już mam rozrysowany projekt teraz spróbuję to wykonać jak wyjdzie to opatentuje . Zużywa mi ok. 12,5-13,5 l gazu w mieście i to z kilmą. Poza tym wszystkim trzeba przypilnować tych od montażu żeby czegoś nie zwalili ja cały czas stałem im nad głowami już mieli mnie dość . Z tego co się dowiedziałem to trzeba się wystrzegać tylko jednego typu instalacji wtrysku mianowicie firmy BRC pod nazwą JUST HEAVY NEV ( nie znam dokładnej pisowni ) podobno kicha zupełna nie montujcie tego nawet za połowę ceny.

Pozdrowionka



Temat: LPG wzrost cen - kocham ten kraj

Adam Maciejewski - Nasz najdroższy autogaz

Wzrost akcyzy na autogaz zagrozi istnieniu kilku tysięcy firm. Tak twierdzą przedstawiciele branży protestujący przeciwko 60-proc. podwyżce podatku.

Ministerstwo Finansów spodziewa się, że dzięki podwyżce akcyzy na gaz płynny do samochodów z 695 do 1,1 tys. zł za tonę, budżet zyska dodatkowo 700 mln złotych. – Resort nie bierze pod uwagę, że po wzroście akcyzy korzystanie z autogazu będzie nieopłacalne. Jazda na gazie opłaca się, gdy litr nie kosztuje więcej niż 60 proc. ceny benzyny, bo jego zużycie jest o 10 – 20 proc. wyższe niż konwencjonalnego paliwa – wyjaśnia Andrzej Olechowski, ekspert Polskiej Organizacji Gazu Płynnego. W projekcie nowej ustawy o podatku akcyzowym zaplanowano wzrost akcyzy do 1,1 tys. złotych za tonę, czyli o 58 proc. Dziś akcyza wynosi 695 zł od tony, co w przeliczeniu daje 39 groszy netto w 1 litrze (1 kg to 1,78 litra). Po podwyżce akcyza od 1 litra wyniesie 62 grosze. Do tego doliczyć trzeba 6 groszy opłaty paliwowej, 1,76 zł ceny samego gazu i 22 proc. VAT. W sumie daje to 2,8 złotego.

Przedstawiciele branży przekonują, że po podwyżce popyt na LPG może spaść nawet o połowę. W 2007 roku w Polsce kierowcy kupili 3 miliardy 240 milionów litrów autogazu, płacąc 7,4 miliarda złotych. Z tej kwoty 1,34 miliarda stanowił podatek VAT. Spadek popytu o 50 proc. oznaczać więc będzie zmniejszenie wpływów do budżetu – zdaniem branży, może on stracić nawet 700 mln zł. To tyle, ile ma zyskać z akcyzy.

Te szacunki – według przedsiębiorców – prowadzą do prostego wniosku: chodzi o to, by zniszczyć branżę, bo dla budżetu zmiana wysokości akcyzy nie będzie miała znaczenia. Zdaniem Sylwii Popławskiej z KNRA podwyżka doprowadzi do stopniowej likwidacji rynku autogazu w Polsce. Od dwóch lat ustabilizowana jest zarówno sprzedaż samego paliwa, jak i usług montażu urządzeń LPG do samochodów.

Około 7,5 tysiąca warsztatów montujących instalacje LPG może zacząć zamykać się jeszcze w tym roku. W kolejnym spadną obroty stacji serwisowych oraz 6,8 tysiąca stacji tankowania gazu. Upadną najpierw małe, które sprzedają niewiele autogazu na potrzeby lokalnych społeczności. Utrzyma się około tysiąca punktów prowadzonych na stacjach największych koncernów: Orlen, BP czy Statoil.

Według Koalicji na Rzecz Autogazu, w 12 tysiącach przedsiębiorstw z branży autogazu pracuje około 46 tys. osób. Zakładając, że wszyscy przez rok będą korzystać z zasiłku dla bezrobotnych, będzie to kosztować 27 mln zł.

Plany MF postawią Polskę na czele krajów o najwyższym opodatkowaniu ekologicznego paliwa. W przeliczeniu na euro polska akcyza wyniesie 322 euro, o 200 euro więcej niż wynosi minimalna stawka dla LPG wymagana w dyrektywach Unii Europejskiej (125 euro).





Temat: GOSPODARCZO-SPOŁECZNE
Wzrost akcyzy na autogaz zagrozi istnieniu kilku tysięcy firm. Tak twierdzą przedstawiciele branży protestujący przeciwko 60% podwyżce podatku.

Ministerstwo Finansów spodziewa się, że dzięki podwyżce akcyzy na LPG z 695 do 1,1 tys. zł za tonę, budżet zyska dodatkowo 700 mln zł.

Andrzej Olechowski, ekspert Polskiej Organizacji Gazu Płynnego dla Rzeczpospoliitej: - Resort nie bierze pod uwagę, że po wzroście akcyzy korzystanie z autogazu będzie nieopłacalne. Jazda na gazie opłaca się, gdy litr nie kosztuje więcej niż 60% ceny benzyny, bo jego zużycie jest o 10 - 20% wyższe niż konwencjonalnego paliwa.

W projekcie nowej ustawy o podatku akcyzowym zaplanowano wzrost akcyzy do 1,1 tys. zł za tonę, czyli o 58%. Dziś akcyza wynosi 695 zł od tony, co w przeliczeniu daje 0,39 zł netto w 1 litrze (1 kg to 1,78 litra). Po podwyżce akcyza od 1 litra wyniesie 0,62 zł. Do tego doliczyć trzeba 0,06 zł opłaty paliwowej, 1,76 zł ceny samego gazu i 22% VAT. W sumie daje to 2,8 zł.

Przedstawiciele branży przekonują, że po podwyżce popyt na LPG może spaść nawet o połowę. W ub.roku w Polsce kierowcy kupili 3 mld 240 mln litrów LPG, płacąc 7,4 mld zł. Z tej kwoty 1,34 mld stanowił podatek VAT. Spadek popytu o 50% oznaczać więc będzie zmniejszenie wpływów do budżetu - zdaniem branży, może on stracić nawet 700 mln zł. To tyle, ile ma zyskać z akcyzy.

Te szacunki - wg przedsiębiorców - prowadzą do prostego wniosku: chodzi o to, by zniszczyć branżę, bo dla budżetu zmiana wysokości akcyzy nie będzie miała znaczenia.

Ok. 7,5 tys. warsztatów montujących instalacje LPG może zacząć zamykać się jeszcze w tym roku. W kolejnym spadną obroty stacji serwisowych oraz 6,8 tys. stacji tankowania gazu. Upadną najpierw małe, które sprzedają niewiele autogazu na potrzeby lokalnych społeczności. Utrzyma się ok. 1000 punktów prowadzonych na stacjach największych koncernów: Orlen, BP czy Statoil.

Wg Koalicji na Rzecz Autogazu, w 12 tys. przedsiębiorstw z branży autogazu pracuje około 46 tys. osób. Zakładając, że wszyscy przez rok będą korzystać z zasiłku dla bezrobotnych, będzie to kosztować 27 mln zł.



Temat: [pr[ wielkie zakupy
za www.dw.lublin.pl

Pod napięciem i na gazie
Władze Lublina szykują wielkie zakupy dla miejskiej komunikacji

60 nowiutkich trolejbusów i 100 ekologicznych autobusów na gaz. Takie zakupy
planuje lubelski Urząd Miasta wspólnie z MPK. Teraz stara się o pieniądze z
funduszy Unii Europejskiej. Dokumenty są już gotowe.

Na ulice wyjadą nowe wozy MPK. O ile Lublin zdobędzie europejskie fundusze
przeznaczone na rozwój tzw. ściany wschodniej. - Wniosek już złożyliśmy.
Chcemy kupić 60 trolejbusów i 100 autobusów - mówi Ryszard Pasikowski,
zastępca prezydenta Lublina.
Dla MPK będzie to wręcz rewolucja. Spółka ma teraz nieco ponad 200
autobusów. Są w tak kiepskim stanie, że czasem brakuje sprawnych wozów do
obsługi linii autobusowych (pisaliśmy o tym w środę).
Nowe autobusy mają spełniać surowe normy emisji spalin Euro-4. Będą
napędzane CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym. Różni się on od używanego w
samochodach gazu LPG. I dopiero trzeba wybudować odpowiednią stację do
tankowania. Ma ona powstać na Felinie przy al. Witosa, tuż obok granicy ze
Świdnikiem. Teraz działa tam rozdzielnia gazu płynącego do naszych mieszkań.
Budowa stacji ma się zacząć późną wiosną.
- Z budową i uruchomieniem stacji powinniśmy zdążyć do sierpnia tego roku -
mówi Henryk Skałba, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Karpackiej
Spółki Gazownictwa. Właśnie z myślą o zyskach z tankowania wozów lubelskiego
MPK gazownicy zdecydowali się na inwestycję na Felinie. - Nie opłacałoby się
budować takiej stacji dla kilku czy kilkunastu autobusów. Rozmawiamy również
z innymi przewoźnikami - dodaje Skałba. Liczy też na... samochody osobowe. -
Takich klientów nasza spółka ma już na stacjach w Tarnowie i Rzeszowie.
Rewolucją będzie też dostawa 60 nowych trolejbusów. W tej chwili MPK ma
niespełna 70 takich pojazdów, z czego do codziennej pracy potrzebuje nieco
ponad 40. Reszta to rezerwa. Ale lubelskie "trajtki&#8221; też mają już swoje
lata. Większość z nich powstała na bazie starego modelu jelcza PR 110.
Inżynierowie z MPK sami zabierają się za budowę nowych trolejbusów. Po
Lublinie jeździ ich już kilka, najnowsze można poznać po pomarańczowych
wyświetlaczach z numerem linii. W przyszłości planowane są dostawy
fabrycznie nowych wozów.
Wniosek lubelskiego Ratusza czeka teraz na decyzję urzędników samorządu
województwa. 17 marca ma odbyć się oficjalna prezentacja projektu.
Dominik Smaga





Temat: Prywatyzacja MPK Kielce
http://www.dziennikwschodni.pl/
Pod napięciem i na gazie
Władze Lublina szykują wielkie zakupy dla miejskiej komunikacji

60 nowiutkich trolejbusów i 100 ekologicznych autobusów na gaz. Takie zakupy planuje lubelski Urząd Miasta wspólnie z MPK. Teraz stara się o pieniądze z funduszy Unii Europejskiej. Dokumenty są już gotowe.

Na ulice wyjadą nowe wozy MPK. O ile Lublin zdobędzie europejskie fundusze przeznaczone na rozwój tzw. ściany wschodniej. - Wniosek już złożyliśmy. Chcemy kupić 60 trolejbusów i 100 autobusów - mówi Ryszard Pasikowski, zastępca prezydenta Lublina.
Dla MPK będzie to wręcz rewolucja. Spółka ma teraz nieco ponad 200 autobusów. Są w tak kiepskim stanie, że czasem brakuje sprawnych wozów do obsługi linii autobusowych (pisaliśmy o tym w środę).
Nowe autobusy mają spełniać surowe normy emisji spalin Euro-4. Będą napędzane CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym. Różni się on od używanego w samochodach gazu LPG. I dopiero trzeba wybudować odpowiednią stację do tankowania. Ma ona powstać na Felinie przy al. Witosa, tuż obok granicy ze Świdnikiem. Teraz działa tam rozdzielnia gazu płynącego do naszych mieszkań. Budowa stacji ma się zacząć późną wiosną.
- Z budową i uruchomieniem stacji powinniśmy zdążyć do sierpnia tego roku - mówi Henryk Skałba, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Karpackiej Spółki Gazownictwa. Właśnie z myślą o zyskach z tankowania wozów lubelskiego MPK gazownicy zdecydowali się na inwestycję na Felinie. - Nie opłacałoby się budować takiej stacji dla kilku czy kilkunastu autobusów. Rozmawiamy również z innymi przewoźnikami - dodaje Skałba. Liczy też na... samochody osobowe. - Takich klientów nasza spółka ma już na stacjach w Tarnowie i Rzeszowie.
Rewolucją będzie też dostawa 60 nowych trolejbusów. W tej chwili MPK ma niespełna 70 takich pojazdów, z czego do codziennej pracy potrzebuje nieco ponad 40. Reszta to rezerwa. Ale lubelskie "trajtki” też mają już swoje lata. Większość z nich powstała na bazie starego modelu jelcza PR 110. Inżynierowie z MPK sami zabierają się za budowę nowych trolejbusów. Po Lublinie jeździ ich już kilka, najnowsze można poznać po pomarańczowych wyświetlaczach z numerem linii. W przyszłości planowane są dostawy fabrycznie nowych wozów.
Wniosek lubelskiego Ratusza czeka teraz na decyzję urzędników samorządu województwa. 17 marca ma odbyć się oficjalna prezentacja projektu. •

•Dominik Smaga

Może to jest rozwiązanie zamiast prywatyzacji - fundusze unijne + dobry menadżer, ponadto niechciane przez nas CNG



Temat: Czy beda nowe autobusy i trolejbusy w MPK Lublin??
Pod napięciem i na gazie
Władze Lublina szykują wielkie zakupy dla miejskiej komunikacji

60 nowiutkich trolejbusów i 100 ekologicznych autobusów na gaz. Takie zakupy planuje lubelski Urząd Miasta wspólnie z MPK. Teraz stara się o pieniądze z funduszy Unii Europejskiej. Dokumenty są już gotowe.

la lubelskiej komunikacji. Na ulice wyjadą nowe wozy MPK. O ile Lublin zdobędzie europejskie fundusze przeznaczone na rozwój tzw. ściany wschodniej. - Wniosek już złożyliśmy. Chcemy kupić 60 trolejbusów i 100 autobusów - mówi Ryszard Pasikowski, zastępca prezydenta Lublina.
Dla MPK będzie to wręcz rewolucja. Spółka ma teraz nieco ponad 200 autobusów. Są w tak kiepskim stanie, że czasem brakuje sprawnych wozów do obsługi linii autobusowych (pisaliśmy o tym w środę).
Nowe autobusy mają spełniać surowe normy emisji spalin Euro-4. Będą napędzane CNG, czyli sprężonym gazem ziemnym. Różni się on od używanego w samochodach gazu LPG. I dopiero trzeba wybudować odpowiednią stację do tankowania. Ma ona powstać na Felinie przy al. Witosa, tuż obok granicy ze Świdnikiem. Teraz działa tam rozdzielnia gazu płynącego do naszych mieszkań. Budowa stacji ma się zacząć późną wiosną.
- Z budową i uruchomieniem stacji powinniśmy zdążyć do sierpnia tego roku - mówi Henryk Skałba, zastępca dyrektora lubelskiego oddziału Karpackiej Spółki Gazownictwa. Właśnie z myślą o zyskach z tankowania wozów lubelskiego MPK gazownicy zdecydowali się na inwestycję na Felinie. - Nie opłacałoby się budować takiej stacji dla kilku czy kilkunastu autobusów. Rozmawiamy również z innymi przewoźnikami - dodaje Skałba. Liczy też na... samochody osobowe. - Takich klientów nasza spółka ma już na stacjach w Tarnowie i Rzeszowie.
Rewolucją będzie też dostawa 60 nowych trolejbusów. W tej chwili MPK ma niespełna 70 takich pojazdów, z czego do codziennej pracy potrzebuje nieco ponad 40. Reszta to rezerwa. Ale lubelskie "trajtki” też mają już swoje lata. Większość z nich powstała na bazie starego modelu jelcza PR 110. Inżynierowie z MPK sami zabierają się za budowę nowych trolejbusów. Po Lublinie jeździ ich już kilka, najnowsze można poznać po pomarańczowych wyświetlaczach z numerem linii. W przyszłości planowane są dostawy fabrycznie nowych wozów.
Wniosek lubelskiego Ratusza czeka teraz na decyzję urzędników samorządu województwa. 17 marca ma odbyć się oficjalna prezentacja projektu. •




Temat: ORLENowskie Stacje Samoobsługowe
PKN Orlen jeszcze w tym roku planuje uruchomienie pierwszej samoobsługowej stacji paliwowej. Przewiduje, iż do 2009 roku powstanie prawdopodobnie około 60 tego typu obiektów.
Placówki mają być otwierane w miejscach o dużym natężeniu ruchu samochodowego, przy centrach handlowych oraz tam, gdzie z różnych przyczyn nie można wybudować standardowej stacji paliwowej z obsługą.
"Szczegóły całości projektu będą znane w momencie zamknięcia fazy planowania" - poinformowało w poniedziałek biuro prasowe płockiego koncernu w odpowiedzi na pytania PAP.
PKN Orlen podał, iż ofertę samoobsługowych stacji paliwowych stanowić będą przede wszystkim podstawowe paliwa - na obecnym etapie projektu, ze względu na obowiązujące przepisy, płocki koncern przewiduje wyłączenie z oferty LPG, którego tankowanie wymaga obsługi.
W opublikowanym ostatnio "Raporcie Rocznym 2004" PKN Orlen poinformował, iż w tym roku zamierza przeznaczyć na inwestycje w sieci własnych stacji paliw 480 mln zł, m.in. budując 40 nowych oraz modernizując 110 placówek. Docelowa liczba stacji własnych na koniec tego roku ma wynieść 1365.
W dokumencie podano, iż PKN Orlen zamierza do 2009 roku dokonać podziału sieci stacji paliwowych na dwa typy: "premium", który objąć ma 1 tys. placówek o wysokim standardzie oraz "ekonomiczny", obejmującego 900 obiektów. Jak poinformował PAP płocki koncern, stacje samoobsługowe znalazłyby się w grupie o standardzie "ekonomicznym".
W "Raporcie Rocznym 2004" PKN Orlen zapowiedział, iż w najbliższych latach zamierza zwiększyć udział w krajowym rynku detalicznym paliw do minimum 30 proc. (udział spółki w tym rynku zmalał w latach 2002-04 z 35,4 proc. do obecnych 28,6 proc.) oraz zwiększyć średnią sprzedaż na stacjach do około 2,5 mln litrów rocznie (obecnie średnio jest to 2,1 mln litrów).
PKN Orlen poprzez spółkę zależną Orlen Deutschland posiada na północy Niemiec 485 stacji paliwowych, które nabył pod koniec 2002 roku. W 2004 roku strata netto Orlen Deutschland, wyniosła 52 mln zł, głównie ze względu na uzyskiwaną niską marżę na sprzedaży paliw - płocki koncern podał ostatnio, iż będzie starać się o przejęcie kolejnych stacji paliwowych w Niemczech lub wycofa się z tego rynku.
Obecnie trwają negocjacje w sprawie ewentualnego zakupu przez PKN Orlen niemieckich stacji Q1, należących do koncernu Beckmann Mineraloelhandel.
W kraju, PKN Orlen posiada również 8, w większości sezonowych, stacji nawodnych przystosowanych do tankowania łodzi. Znajdują się one w Giżycku, Sztynorcie, Węgorzewie, Pięknej Górze i Mikołajkach nad jeziorami mazurskimi oraz w Nieporęcie i Wierzbicy nad Zalewem Zegrzyńskim, a także w Pucku nad Zatoką Pucką. W tym roku płocki koncern nie przewiduje budowy nowych placówek tego typu.

Żródło.........................................................................PAP, pb/18.07.2005



Temat: 4G63T na gazie ?? TAK !
Czytam forum i trochę chce mi się śmiać. Pozwolę sobie na parę sprostowań.
Jak ktoś się kiedys uczyć fizyki i chemii to wie że najlepiej wybuchają gazy Najlepiej wybuchają aerozole, gdzie fazą rozproszoną jest pył. Wynika to z większej kaloryczności, powierzchni kontaktu fazowego, a w konsekwencji samej kinetyki procesu spalania. Pył węglowy potrafi zrobić pogrom przy niekontrolowanej eksplozji, metan tylko "huknie", jak ktoś pracuje na kopalni to wie . Amen.
(np. H2O nie jako para wodna a jako czyste pierwiastki) Jeden z głównych błędów powielanych w szkołach. Mieszanina tlen-wodór jest łatwo wybuchowa tylko w okolicy stechiometrycznej proporcji spalania (stosunek 2:1), w innej tak chętnie się nie pali.
bardzo malo samochodow jezdzi na swiecie na gaz Ziemny, a z tego co sie orientuje propan-butan jest gazem technicznym....
tego sie nie "wydobywa"
Coraz więcej zaczyna jeździć (np. autobusy w Krakowie). Otóż LPG się właśnie wydobywa. Wydobycie związane jest ściśle z wydobyciem ropy. LPG jest poniekąd efektem ubocznym procesu obróbki paliw płynnych: krakingu, odwodornienia, a także spora jego część jest rozpuszczona w samej ropie (odzyskujemy przy rafinacji, jako najlżejsza frakcję).

Już o tym pisałem w innym temacie, ale się powtórzę: obieg Otta nie rozróżnia długości łańcuchów węglowodorów!! Czynnikiem jakościowym jest liczba oktanowa, która dla LPG potrafi się wahać od 90-120. Barierą jest strona techniczna. Początkowe instalacje były niedokładne, były strzały to fakt. Dzisiejsze instalacje są dużo lepsze. Gwarantuję wam, że silnik zaprojektowany od początku pod LPG osiągnie podobną sprawność co benzyniak.

Innym aspektem jest ekologia (sorry, ze pisze o tym na forum maniaków samochodowych hehe ). Benzyna spalając się daje dużo szkodliwych substancji, natomiast spalanie LPG jest czystsze, gdyż nie jest on zasiarczony, nie zawiera węglowodorów aromatycznych (najlepsza benzyna jest na węglowodorach aromatycznych i alkenach - wyższa LO). Jeżdżąc na LPG ograniczamy emisje SO2 (NOx i CO2 bez zmian).


Jeździmy autami na benzyne i rope dlatego ze polityka wielu krajow sie na tym opiera i nawet nie wiesz jakie zarobki czerpią niektore kraje z ropy. Gaz jest tanszym surowcem i latwiejszym do wydobycia. To kwestie polityczne i glownie polityka wplywa na to ze fabryki robią auta na benzyne czy rope. Święta racja. To jest taki lobbing wielkich korporacji naftowych, którego przebić się nie da. Tak samo jak cała afera o biopaliwach przy normalnej eksploatacji (mowie o dupo wozach), nie wielkie dodatki biokomponentów na prawdę pozwalają zaoszczędzić spore ilości paliwa w globalnych rozliczeniu, a nie wpływają zbytnio na eksploatację. Zresztą estry olejów rzepakowych to całkiem dobre, alternatywne paliwo.
Przeciez byly juz projekty auta na wodór - ale nie weszly do seryjnej produkcji dlatego ze przemysł paliwowy by zaczol upada No nie do końca. Wciąż problemem jest składowanie wodoru. Nie chodzi bynajmniej o małe butle w pojazdach, ale stacje. Inna sprawa ,że w takich pojazdach wodór nie jest spalany, ale wykorzystywany w ogniwach paliwowych i zamieniany na energię elektryczną (takie silniki to mają kopa ). Głównie składowanie i cena ogniw (oraz ich rozmiar) są czynnikiem sprawiającym ,że pojazdy takie są dalej w fazach testów. Można też nie spalać metanu, ale używać go w ogniwach, ale to nie jest dobra koncepcja i na pewno upadnie.

Gazować ,nie gazować. Jak kto woli. Ja gdy kupie auto to zrobię to na pewno. W lagunie instalacja mi się zwróciła w 3 miesiące, tu pewnie po roku, ale mimo wszystko warto, choćby żeby być poprawnym ekologicznie (taki mały żart ).
I taka ciekawostko ktora ostatnio slyszałem a pro po gazu .... Najwiecej aut użytkujących gaz jest w Polsce....
W Koreii, Polska jest druga.
gaz jest suchy W sensie ,że nie zawiera wody?? benzyna też nie zawiera, gdyż to jest jeden z kilku czynników jakościowych Nie mogę znaleźć jednego cytatu, więc sparafrazuje: ktoś napisał, że jak stać Cię na auto 3.0l to stać Cię na paliwo. Po pierwsze nie grzecznym jest wytykanie komuś na co go stać, po drugie eclipse to nie jest auto za wielkie pieniądze, nie czarujmy się. Pozdro wszystkim

BTW: kolejna refleksja: niechęć do LPG w Polsce to trochę taki kompleks "gorszego obywatela tego świata", bo skoro całe USA i Europa jeździ na benzynie/ON a my na LPG to jesteśmy gorsi. Nikt nie bierze pod uwagę ceny paliwa w Polsce, a są jednymi z najwyższych na świecie (biorąc pod uwagę PKB i siłę nabywczą złotówki). Uwierzcie ,że gdyby amerykanie mieli tak samo drogie paliwo to jeździli by na LPG i nie siali by takich mitów. Zresztą już widać zmiany w motoryzacji amerykańskiej wynikające z drożejącego paliwa (o ile tańszego niż u nas), sprzedają się autka z coraz mniejszymi silnikami (zresztą tam diesli prawie w ogóle nie ma, choć te są oszczędniejsze). Tyle już z mojej strony



Temat: Gaz nie podrożeje...!
kup już sobie papier do drukarki bo jak akcyza wzrośnie to pozostanie Ci tylko pożalic się w Trybunale Europejskim , nasi Władcy od dawna robią wszystko na opak więc pamiętaj że ktoś będzie musiał dorzucić się do skarbonki w związku z Euro 2012 i napewno nie będą to Kaczki i ich błazenki ;-)

Koniec dyskusji . czas pokaze kogo, gdzie i na ile obrobią , mnie to wali, od litra nie mam płacone więc czy zatankujecie za 20 czy za 100 to mnie rybka

taki mały artykulik z zeszłego tygodnia

Polska jest światowym liderem pod względem ilości samochodów napędzanych autogazem oraz ilości stacji do tankowania tego gatunku paliwa. Sytuacja wkrótce może się zmienić, bowiem Ministerstwo Finansów planuje znaczną podwyżkę akcyzy na LPG.

„Od początku dekady liczba samochodów w Polsce, które korzystają z autogazu, zwiększyła się niemal cztery razy. Decydując się wydać pieniądze na montaż w aucie instalacji gazowej, Polacy zareagowali po prostu na gwałtowny wzrost cen benzyny i kalkulowali, że taka inwestycja opłaci im się, bo cena litra autogazu jest znacznie niższa od ceny litra benzyny. Ale w zeszłym roku żywiołowy rozwój rynku autogazu zakończył się. Sprzedaż paliwa była tylko o 2 proc. większa niż rok wcześniej, podczas gdy w 2005 r. wzrost wyniósł 23 proc., licząc rok do roku. Także liczba aut, w których w 2006 r. założono instalacje gazowe, była prawie o połowę mniejsza niż rok wcześniej” czytamy w Gazecie Wyborczej.

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy były trudności przy sprowadzaniu autogazu zza wschodniej granicy. Ale jak wskazuje Gazeta Wyborcza, „problemem dla branży jest ogłoszony w zeszłym tygodniu przez Ministerstwo Finansów plan podniesienia od września stawki akcyzy od autogazu z 695 do 1100 zł za 1000 kg. Zdaniem POGP spowoduje to wzrost ceny detalicznej autogazu o 28 groszy za litr. Fiskus chce też obłożyć taką samą akcyzą stosowany do celów opałowych płynny gaz propan-butan w butlach i zbiornikach. Według POGP spowoduje to wzrost ceny detalicznej butli gazu z 39 do 54 zł.”

Państwo polskie nadrabia ostatnio ‘zaległości’ jakie miało wobec autogazu. Niecały miesiąc temu pojawiły się kontrole na stacjach oferujących LPG, bowiem zdaniem inspektorów handlowych jedna trzecia sprzedawanego w Polsce autogazu nie spełnia żadnych norm. O podwyżce akcyzy na LPG mówi się od dłuższego czasu, rząd uzasadnia swoje plany koniecznością ustalenia ‘właściwych relacji’ między cenami benzyny i autogazu.

i nastepny z GP z dnia następnego

Jeszcze na początku ubiegłego tygodnia nic nie zapowiadało tak radykalnej zmiany postawy Ministerstwa Finansów. W celu walki z szarą strefą, jak uzasadniono wówczas podwyżki stawek akcyzy, ministerstwo planowało zrównać stawki akcyzy na olej napędowy oraz opałowy, a także stopniowo na autogaz i benzynę. Tymczasem w piątkowym oficjalnym komunikacie resortu finansów można było przeczytać, że prace nad autopoprawką do projektu ustawy o zwrocie części wydatków ponoszonych w latach 2006-2012 na ogrzewanie olejem opałowym powierzchni bytowych oraz o zmianie niektórych ustaw zostały zawieszone.

Nie udało nam się uzyskać od przedstawicieli ministerstwa odpowiedzi, co spowodowało zawieszenie prac nad ww. ustawą. W komunikacie czytamy jedynie, że "decyzja ta jest spowodowana koniecznością wnikliwego rozpatrzenia licznych poprawek i zastrzeżeń zgłoszonych do tego projektu w toku uzgodnień międzyresortowych oraz konsultacji społecznych".

Informacja ta z całą pewnością ucieszy ogromne grono kierowców (nawet 2 miliony), którzy w swoich autach posiadają instalacje LPG. Gdyby wzrost stawki akcyzy był zgodny z planowanym (z 695 zł/1 tys. kg do 1.100 zł/1 tys. kg), wówczas należałoby się liczyć z podwyżkami na stacjach nawet o 27 groszy za litr autogazu.



Temat: o wszystkim i o niczym....
Odnośnie podwyżki cen gazu: http://www.rp.pl/artykul/121919.html


Adam Maciejewski - Nasz najdroższy autogaz

Wzrost akcyzy na autogaz zagrozi istnieniu kilku tysięcy firm. Tak twierdzą przedstawiciele branży protestujący przeciwko 60-proc. podwyżce podatku.

Ministerstwo Finansów spodziewa się, że dzięki podwyżce akcyzy na gaz płynny do samochodów z 695 do 1,1 tys. zł za tonę, budżet zyska dodatkowo 700 mln złotych. – Resort nie bierze pod uwagę, że po wzroście akcyzy korzystanie z autogazu będzie nieopłacalne. Jazda na gazie opłaca się, gdy litr nie kosztuje więcej niż 60 proc. ceny benzyny, bo jego zużycie jest o 10 – 20 proc. wyższe niż konwencjonalnego paliwa – wyjaśnia Andrzej Olechowski, ekspert Polskiej Organizacji Gazu Płynnego. W projekcie nowej ustawy o podatku akcyzowym zaplanowano wzrost akcyzy do 1,1 tys. złotych za tonę, czyli o 58 proc. Dziś akcyza wynosi 695 zł od tony, co w przeliczeniu daje 39 groszy netto w 1 litrze (1 kg to 1,78 litra). Po podwyżce akcyza od 1 litra wyniesie 62 grosze. Do tego doliczyć trzeba 6 groszy opłaty paliwowej, 1,76 zł ceny samego gazu i 22 proc. VAT. W sumie daje to 2,8 złotego.

Przedstawiciele branży przekonują, że po podwyżce popyt na LPG może spaść nawet o połowę. W 2007 roku w Polsce kierowcy kupili 3 miliardy 240 milionów litrów autogazu, płacąc 7,4 miliarda złotych. Z tej kwoty 1,34 miliarda stanowił podatek VAT. Spadek popytu o 50 proc. oznaczać więc będzie zmniejszenie wpływów do budżetu – zdaniem branży, może on stracić nawet 700 mln zł. To tyle, ile ma zyskać z akcyzy.

Te szacunki – według przedsiębiorców – prowadzą do prostego wniosku: chodzi o to, by zniszczyć branżę, bo dla budżetu zmiana wysokości akcyzy nie będzie miała znaczenia. Zdaniem Sylwii Popławskiej z KNRA podwyżka doprowadzi do stopniowej likwidacji rynku autogazu w Polsce. Od dwóch lat ustabilizowana jest zarówno sprzedaż samego paliwa, jak i usług montażu urządzeń LPG do samochodów.

Około 7,5 tysiąca warsztatów montujących instalacje LPG może zacząć zamykać się jeszcze w tym roku. W kolejnym spadną obroty stacji serwisowych oraz 6,8 tysiąca stacji tankowania gazu. Upadną najpierw małe, które sprzedają niewiele autogazu na potrzeby lokalnych społeczności. Utrzyma się około tysiąca punktów prowadzonych na stacjach największych koncernów: Orlen, BP czy Statoil.

Według Koalicji na Rzecz Autogazu, w 12 tysiącach przedsiębiorstw z branży autogazu pracuje około 46 tys. osób. Zakładając, że wszyscy przez rok będą korzystać z zasiłku dla bezrobotnych, będzie to kosztować 27 mln zł.

Plany MF postawią Polskę na czele krajów o najwyższym opodatkowaniu ekologicznego paliwa. W przeliczeniu na euro polska akcyza wyniesie 322 euro, o 200 euro więcej niż wynosi minimalna stawka dla LPG wymagana w dyrektywach Unii Europejskiej (125 euro).


Przychody (rzekome) do budżetu państwa - 700 mln zł. Cóż to jest w porównaniu do spłaty Żydom rekompensat za utracone mienie w wysokości 200 miliardów dolarów, ale gdzieś trzeba znaleźć choć trochę na spłaty

Cieszę się, że mam samochód tylko na benzynę. Szkoda by było wyrzucić kasę w błoto na instalację gazową



Temat: Pytanie o instalacje gazow? z BLOSEM
Mysle ze spor o to czy blos jest gaznikiem czy nie jest nie ma sensu. Moim skromnym zdaniem jest poniewaz gaznik (blos) - steruje jednoczesnie iloscia paliwa i powietrza a to dlatego ze jak obejrzysz dokladnie blosa to zauwazysz ze rurka po ktorej przesuwa sie przepustnica ma wieksze wyciecie u gory - czyli przy pelnym otwarciu - a mniejsze na dole przy zamknieciu. Ale nie spierajmy sie o to mimo ze sam napisales ze jest to prawie gaznik wiec i ja sie z tym zgadzam jest to prawie gaznik. Co do precyzji sterowanie to sadze ze dla ameryki jest ona wystarczajaca i z doswiadczenia powiem ze zapewnia dobra a nawet bardzo dobra kulture pracy instalacji LPG.

Co do blosa drugiej generacji to sprawa wyglada w sposob nastepujacy: sprezyna z blosa 1 zostala zastapiona silnikiem krokowym w wersji 2. Oczywiscie jak we wszystkich ukladach lpg sterowanych silnikiem krokowym wystepuje efekt opoznienia zadzialania silnika krokowego siegajacy nawet kilku sekund przez co auto przyspiesza z opoznieniem i czasami pojawiaja sie wystrzaly (dotyczy oczywiscie jazdy z ciezka noga)! Temat ten probowalismy zglebic z moim przyjacielem elektronikiem ale jak na razie mozna powiedziec ze projekt zaliczyl wtope. W zwiazku z powyzszym bede sie upieral przy swoim prostota dzialania blosa 1 jego niezawdonosc i nieskomplikowany montaz urzadzenia i bardzo rozsadna cena (okolo 300 PLN) stawiaja to rozwiaznie w/g mnie oczywiscie na pierwszym miejscu wsrod rozwiazan do ameryki . Nie kwestionuje tutaj wyzszosci instalacji wtrysku lpg ktore sa bezsprzeczne nie mniej jednak duzo mniej ekonomiczne.

Blos 2 - jest taka sama porazka jak inne instalacje z silnikami krokowymi i komentowal tego urzadzenia nie wiecej nie bede - sprawdzalem i nie polecam.

... i sprawa jezdzenia jak osobowka nam zostala. I tutaj jest problem :
- XJ wykreca mi predkosciomierz do oporu (okolo 200 km/h) oczywiscie w zaleznosci od jakosci gazu bo spotkalem taka stacje w okolicach Radomia - po zatankowaniu gazu u nich predkosc max spadla do nieprzekraczalnego pozimou 150 km/h. Statoil gaz daje predkosci 180-190 km/h przy odczywalnych oczywiscie wibracjach na calej karoseri

co do ciasnych zakretow - przy odpowiedniej technice jazdy z napedem 2WD moge bezstresowo rywalizowac z oplem tigra (1.6 ecotec - sprawdzone ), opel calibra 2.0 (sprawdzone ) saab 9000 2.0 turbo (poleglem przybylem na mete z duzym opoznieniem).

dodatkowo tam gdzie tigra,calibra czy saab nie wjezdzaja moj XJ jedzie bez stresu - nie mowie tu o ekstremalnych wycieczkach w blota bo jestem za niski i nie mam odpowiednich kapci a na dodatek zmoczenie stozka moze zakonczyc sie smiercia silnika mojego XJ.

Podusmowanie :
1. Blos (pseudo gaznik gazowy) to urzadzenie ktore jest niedrogie i oferuje bardzo wysoka kulture pracy instalacji LPG
2. XJ moze jezdic w miescie jak osobowki i stawac z nimi do rownej walki (pod warunkiem ze ma blosa)
3. XJ moze jezdzic tez w dosc trudnym terenie (a osobowki nie )



Temat: Coś na temat gazu LPG

Paliwo wysokiego ryzyka

Rządowy projekt zmian w ustawie o podatku akcyzowym wystraszył kierowców zamierzających przejść z benzyny na autogaz. Tysiące warsztatów montujących w samochodach instalacje gazowe znajdzie się za kilka tygodni na krawędzi bankructwa.

Jeszcze przed końcem roku miałoby dojść do zmian w przepisach, które umożliwią ministrowi finansów ustalanie stawek akcyzy w drodze rozporządzenia. Dziś lub jutro rząd rozpatrzy projekt m.in. pozwalający na obłożenie autogazu takim podatkiem, jak w przypadku benzyny, wówczas mógłby on wynosić nawet do 2 zł za litr, a nie tak jak obecnie 39 gr za litr. To zła wiadomość dla setek tysięcy kierowców tankujących na stacjach gaz.

Premier i resort finansów zaprzeczyli, jakoby w styczniu miało dojść do podwyżek. Jednak posiadacze samochodów, przerażeni wizją kosztującego ponad 4 zł autogazu, nie chcą już ryzykować, czemu trudno się dziwić: warta od 2 do 5 tys. zł inwestycja zwraca się teraz dopiero po roku intensywnej jazdy. W przypadku podwyżki cen gazu byłaby jednak zupełnie nieopłacalna. Niedawna wypowiedź byłego wiceministra Jarosława Nenemana sugerująca nieuchronność podwyżek zrobiła więc swoje: 2-3-tygodniowe kolejki w warsztatach przerabiających instalacje paliwowe skończyły się jak nożem uciął.

Pół roku bezczynności

- Ta branża reaguje wyjątkowo gwałtownie na podobne wypowiedzi. Powrót do poprzedniego ruchu w interesie prawdopodobnie potrwa pół roku - twierdzi Ryszard Paulo, właściciel rzeszowskiej firmy Eksa, która do niedawna montowała miesięcznie nawet do 150 instalacji gazowych. W ostatnich dwóch tygodniach pojawiło się w niej tylko 11 klientów.

Podobna do obecnej sytuacja już miała miejsce w końcu lat 90. Projekt zmian, który trafił pod obrady rządu (Ministerstwo Finansów oficjalnie zaprzeczało, jakoby chciało podnieść podatek) przewidywał podwyższenie akcyzy na autogaz do 80 proc. stawki opodatkowania benzyny. Spowodowałoby to wzrost ceny litra autogazu z 1,20 zł do 1,80 zł. Po nagłośnieniu planów przez media, wycofano się z nich, choć - jak uzasadniano wówczas konieczność zmian - miały dopasować sposób opodatkowania paliw do systemu obowiązującego w Unii Europejskiej. Mimo to część zakładów montujących gazowe instalacje zniknęła z rynku bezpowrotnie.

Czy teraz sytuacja może się powtórzyć? Według Ryszarda Beszterdy z Polskiej Organizacji Gazu Płynnego (POGP), raczej nie należy liczyć na utrzymanie stawek na obecnym poziomie. Znaczna podwyżka akcyzy na autogaz jest bowiem tym bardziej prawdopodobna, im bardziej rosną potrzeby finansowe budżetu, który może nie wytrzymać coraz to nowych wydatków o charakterze socjalnym.

Skazani na plajtę

POGP uważa jednak, że ze względów propagandowych zmiany stawek nie nastąpią wcześniej niż za 3-4 miesiące. Nie zmienia to jednak coraz gorszej sytuacji ok. 11 tys. opuszczonych przez klientów warsztatów samochodowych. Ponad połowa z nich (6-7 tys.) utrzymuje się wyłącznie z autogazu. Z tego powodu bankructwa (dotkną w dużej mierze firm rodzinnych) będą liczone w tysiącach.

Andrzej Szczęśniak, ekspert związany z Centrum im. Adama Smitha, uważa jednak, że rząd może obawiać się znaczącej podwyżki akcyzy z uwagi na wielkość rynku. Już w ubiegłym roku liczba jeżdżących po Polsce samochodów napędzanych gazem zbliżyła się do półtora miliona. W tym roku przyrost był szybszy niż w poprzednich latach - szacuje się, że takich samochodów jest już ok. 2 mln.

- Autogaz jest paliwem biednych kierowców, więc taka podwyżka bezpośrednio uderzałaby w znaczną część elektoratu PiS - twierdzi Szczęśniak.

Adam Woźniak


Ico wy na to??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl