Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekty tworzone w Logomocji
Temat: Jaki program graficzny?
Polecam SideFx Houdini Master -www.sidefx.com
Jest szalenie elastyczny i bardzo często używany do wizualizacji naukowych.
Niewielkim nakładem pracy można do niego włożyć i wizualizować dowolne dane.
Na przykład sample audio, serię klatek z ultrasonografu. Sam zamieniłem kiedyś
zdjęcia z tomografu komputerowego na voxele, gotowe do renderowania z głębią
ostrości, motion blurem etc.
Houdini renderuje w swoim, bardzo dobrym rendererze Mantra, ma natywne
wsparcie dla Pixar PRMan'a i mental raya. Ma wbudowany kompozytor 2d, ma język
shaderów (VEX - bliźniaczy do RSL Rendermana - którym można także modyfikować
geometrię) i graficzny front-end dla niego, ma API w Pythonie i we własnym
języku hscript (no i oczywiście darmowy HDK.)... ma również sequencer do
manipulowania dowolnymi danymi (takimi jak dźwięk dźwięk, ale także dowolne
dane, zapisane w samplach uporządkowanych w linii czasu), z filtrami,
podstawowymi operacjami matematycznymi (arytmetyka, pochodne etc). Można
syntetyzować dźwięk lub w ten sam sposób potraktować obraz, animację, dane
geologiczne, co tam sobie życzysz...)
ale najfajniejsze jest to, że większość zaawansowanych rzeczy, które w innych
programach robi się programując, w Houdinim nie wymagają nawet jednej linijki
kodu. Na przykład wizualizacja oparta na dźwięku, albo tworzenie własnych
shaderów, automatyzacja, modelowanie proceduralne, instancje obiektów,
L-Systemy, zaawansowane symulacje fizyczne i cząsteczkowe - wszystko odbywa
się w GUI i najczęściej nie wymaga programowania.
Na dodatek, masz do dyspozycji w pełni funkcjonalną wersję za darmo (z
ograniczeniem rozmiaru renderingu i niewielkim logo, ale wszystkie elementy
sceny i ją samą możesz zapisywać na dysku i przenosić) albo kosztującą 99$
wersję, na której możesz renderować w rozdzielczości HD (1920 x 1080) i bez
znaku w projektach niekomercyjnych.
Komercyjna wersja tego cuda kosztuje 9000$.
Zajrzyj tutaj:
http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=635234&postcount=16
Szczególnie ważne są źródła informacji, bo nie jest o nie łatwo. Houdini przez
wiele lat był bardzo ezoterycznym programem. Teraz to się zmienia. Przejrzyj
darmowe tutoriale, o których wspominam w tekście. Myślę, że zrobią na tobie
wrażenie.
Na stronie producenta masz manu "Learning" z dwoma pozycjami "Tutorials" i
"Old School Blog". Zamieszczone tam video dają pojęcie, jakiego rodzaju
różnicę jakości wnosi H. w grafikę 3D. Dla początkujących zobacz menu
"Apprentice" i dalej "Apprentice Blog". Zupełne podstawy. Na przykład ten
filmik daje trochę pojęcia:
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=750&I...
Gdybyś miał jakieś pytania, zapraszam na www.forum3d.pl:
http://www.forum3d.pl/f3dbb/index.php?md=forum&fid=18
Jest tam kilku miłośników tego programu.
Mogę Cię zapewnić, że nie ma lepszego narzędzia, jeśli idzie o
niekonwencjonalne rozwiązania w grafice. Houdini to jest bardziej system
operacyjny do cyfrowych efektów specjalnych niż pojedynczy program. Fakt, że
nie przepadają za nim artyści, bo pisano go głównie z myślą o Technical
Directors - czyli programistach pracujących nad trudnymi ujęciami na potrzeby
kina w Hollywood. Ale właśnie dlatego, większość rzeczy wręcz niemożliwych do
zrobienia w innych programach, w Houdinim robi się "z marszu".
Mam nadzieję, że się przyda!
pozdr.,
skk.
PS Istnieje także brat bliźniak Houdiniego, który służy do wizualizacji
muzycznych realtime w OpenGL. Nie ma niestety tak liberalnej wersji testowej:
http://www.derivativeinc.com/home/home.asp
Strona 3 z 3 • Znaleziono 95 wyników • 1, 2, 3