Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Programy do prezentacji szkoleń





Temat: 50. Rocznica Powstania Poznańskiego Czerwca '56
50. Rocznica Powstania Poznańskiego Czerwca '56
www.srodawlkp-powiat.pl/index.php?pid=46&&id=3713&&WOKSESSID=b1268bf83247a703de62490a2bdf1fe6
Średzkie uroczystości stanowić będą integralną część oficjalnych Obchodów 50.
Rocznicy Poznańskiego Czerwca '56, organizowanych przez Urząd Miasta Poznania.
Będą odbywać się w dniach od 6 do 29 czerwca br. w Środzie Wlkp.

Program Obchodów 50. Rocznicy Powstania Poznańskiego Czerwca '56 w Powiecie
Średzkim.

6 czerwca, g. 14.00, AULA Gimnazjum nr 1 w Środzie Wlkp., ul. Lipowa 9

Konferencja "Wkład Poznańskiego Czerwca '56 w tworzenie nowej rzeczywistości"

6 czerwca, g. 16.00, AULA Gimnazjum nr 1 w Środzie Wlkp., ul. Lipowa 9

Otwarcie wystawy "Poznański Czerwiec '56 w oczach uczniów"
Czas trwania wystawy od 06.06.2006 do 20.06.2006.
Prezentacja prac uczniów szkół powiatu średzkiego, ekspozycja pamiątek
historycznych otrzymanych od uczestników tamtych wydarzeń.

7 czerwca, g. 17.00 teren wokół Zespołu Szkół Rolniczych w Środzie Wlkp.

Bieg uliczny poświęcony "Pamięci ofiar Czerwca '56"

13 czerwca, g. 11.00, sala Internatu Zespołu Szkół Rolniczych w Środzie Wlkp.,
ul. Kosynierów 2b

Poetycko - muzyczne wspomnienie o wydarzeniach sprzed 50 lat "Walka o pamięć
Czerwca '56"
Program artystyczny, propagujący wiedzę historyczną, dotyczącą wydarzeń
czerwcowych w Poznaniu w 1956 roku.

29 czerwca, g. 10.00, Kolegiata pod wezwaniem Wniebowzięcia NMP w Środzie Wlkp.

Uroczysta Msza Św.




Temat: Konkurs aktorski - wygraj stypendium
Konkurs aktorski - wygraj stypendium
KONKURS RECYTATORSKI
Konkurs jednego wiersza „ A teraz wszystkie światła na mnie”

REGULAMIN

Nagroda:
roczne stypendium w Szkole Aktorskiej SPOT na kierunku dziennym
Cele:
– propagowanie zainteresowania teatrem wśród młodzieży;
– propagowanie piękna poezji polskiej
– kształtowanie kultury żywego słowa oraz doskonalenie warsztatowych umiejętności recytatorskich;
– rozwijanie zainteresowań literackich;
– pomoc w rozwijaniu aktorskich umiejętności zdolnej młodzieży z uboższych rodzin (stypendium);
Warunki uczestnictwa: w konkursie mogą wziąć udział tegoroczni maturzyści, naukę będzie można rozpocząć we wrześniu 2010 roku;
Terminy:
Do 22 lutego 2010 r. – przesłanie zgłoszenia na adres Krakowskich Szkół Artystycznych (decyduje data stempla pocztowego) lub e-mailem na adres ksa@ksa.edu.pl . Formularz zgłoszeniowy jest do pobrania ze strony www.ksa.edu.pl .
12 marca 2010 (piątek) – Finał , siedziba SPOT, ul. Dekerta 10 w Krakowie, godzina indywidualnej prezentacji będzie przesłana e-mailem lub telefonicznie po otrzymaniu zgłoszenia.
Zasady prezentacji: Uczestnicy recytują jeden wybrany utwór. Czas trwania prezentacji nie powinien przekroczyć 3 minut. Uczestnicy recytują w ojczystym języku.
Kryteria ocen - dobór repertuaru (wartości artystyczne utworu oraz ich dobór do możliwości wykonawczych uczestnika); interpretacja utworów; dykcja; kultura słowa; ogólny wyraz artystyczny.
Jury: wykładowcy i Dyrekcja Szkoły Aktorskiej SPOT. Decyzje komisji są niepodważalne. Jury zastrzega sobie prawo do nie przyznania stypendiów w przypadku, gdy poziom artystyczny uczestników nie spełni podstawowych wymagań.

LETNIE WARSZTATY AKTORSKIE
W okresie wakacyjnym organizujemy tygodniowe warsztaty aktorskie dla młodzieży w wieku 14 do 20 lat. W programie 30 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia prowadzą wykładowcy Szkoły Aktorskiej SPOT.
Więcej informacji www.ksa.edu.pl






Temat: Jakie wrażenia z rozpoczęcia roku szkolnego?
szkolenie w Warszawie dla nauczycieli
STOWARZYSZENIE POMOCY DZIECIOM Z UKRYTYMI NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI
IM. HANSA ASPERGERA ,,NIE-GRZECZNE DZIECI”

zaprasza na:

Szkolenie dla osób pracujących z dziećmi z zespołem Aspergera

Prowadzący:

Edyta Pietrzak – pedagog szkolny, logopeda, członek Stowarzyszenia
Pomocy
Dzieciom z Ukrytymi Niepełnosprawnościami
im. Hansa Aspergera
,,Nie-Grzeczne Dzieci”

Forma: wykład z prezentacją
multimedialną Liczba godzin: 5

Tematyka:

Dzieci z zespołem Aspergera – jak je zrozumieć, jak pomoc im
prawidłowo funkcjonować w szkole, jak wspomagać ich rozwój
społeczny, jak sobie z nimi radzić.

Program:
• Krótka charakterystyka zespołu Aspergera, kryteria
diagnostyczne, etiologia, częstotliwość występowania
• Teorie psychologiczne wyjaśniające funkcjonowanie osób z
zespołem Aspergera
• Deficyty związane z zespołem Aspergera i wynikające z nich
problemy, których doświadczają dzieci w procesie edukacji
• Różne oblicza zespołu Aspergera
• Wskazówki dla nauczycieli, jak pomóc dzieciom z zespołem
Aspergera zdobywać
wiedzę i umiejętności szkolne:
- organizacja zajęć lekcyjnych i otoczenia dziecka
- dobór odpowiednich metod i form nauczania, pomocy dydaktycznych
- motywowanie dziecka do pracy
- wymagania edukacyjne
- sprawdzanie i ocenianie wiedzy i umiejętności
• Wspomaganie społecznego rozwoju dzieci z zespołem Aspergera:
- integrowanie z klasą
- wspieranie w kontaktach z rówieśnikami
- rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji, współpracy,
wyrażania emocji,
określania potrzeb, szukania pomocy
• Rola osób z otoczenia dziecka z zespołem Aspergera w
procesie ich wszechstronnego rozwoju

Data – 19 września 2009 godz. 10.00
Miejsce - szkoła podstawowa, Warszawa (czekamy na potwierdzenie
sali)
Zapisy - przyjmuje sekretarz Stowarzyszenia S. Domitrz mail
sdomitrz@wp.pl,
Kontakt – 604 085 800
Opłata – 120 zł (rachunek) lub 100 zł/os (wplata przelewem na cele
statutowe)




Temat: Konkurs recytatorski wygraj stypendium
Konkurs recytatorski wygraj stypendium
KONKURS RECYTATORSKI
Konkurs jednego wiersza „ A teraz wszystkie światła na mnie”

REGULAMIN

Nagroda:
roczne stypendium w Szkole Aktorskiej SPOT na kierunku dziennym
Cele:
– propagowanie zainteresowania teatrem wśród młodzieży;
– propagowanie piękna poezji polskiej
– kształtowanie kultury żywego słowa oraz doskonalenie warsztatowych
umiejętności recytatorskich;
– rozwijanie zainteresowań literackich;
– pomoc w rozwijaniu aktorskich umiejętności zdolnej młodzieży z uboższych
rodzin (stypendium);
Warunki uczestnictwa: w konkursie mogą wziąć udział tegoroczni maturzyści,
naukę będzie można rozpocząć we wrześniu 2010 roku;
Terminy:
Do 5 marca 2010 r. – przesłanie zgłoszenia na adres Krakowskich Szkół
Artystycznych (decyduje data stempla pocztowego) lub e-mailem na adres
ksa@ksa.edu.pl . Formularz zgłoszeniowy jest do pobrania ze strony
www.ksa.edu.pl .
12 marca 2010 (piątek) – Finał , siedziba SPOT, ul. Dekerta 10 w Krakowie,
godzina indywidualnej prezentacji będzie przesłana e-mailem lub telefonicznie
po otrzymaniu zgłoszenia.
Zasady prezentacji: Uczestnicy recytują jeden wybrany utwór. Czas trwania
prezentacji nie powinien przekroczyć 3 minut. Uczestnicy recytują w ojczystym
języku.
Kryteria ocen - dobór repertuaru (wartości artystyczne utworu oraz ich dobór
do możliwości wykonawczych uczestnika); interpretacja utworów; dykcja; kultura
słowa; ogólny wyraz artystyczny.
Jury: wykładowcy i Dyrekcja Szkoły Aktorskiej SPOT. Decyzje komisji są
niepodważalne. Jury zastrzega sobie prawo do nie przyznania stypendiów w
przypadku, gdy poziom artystyczny uczestników nie spełni podstawowych wymagań.

LETNIE WARSZTATY AKTORSKIE
W okresie wakacyjnym organizujemy tygodniowe warsztaty aktorskie dla młodzieży
w wieku 14 do 20 lat. W programie 30 godzin zajęć praktycznych. Zajęcia
prowadzą wykładowcy Szkoły Aktorskiej SPOT.
Więcej informacji www.ksa.edu.pl




Temat: Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst Frankf
Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst ( Szkoła Tańca Współczesnego i
Klasycznego) prowadzi trwające 8 semestrów studia w zakresie tańca nowoczesnego
i klasycznego. Celem kursy jest wykształcenie profesjonalnych tancerzy. Uczy
się podstaw współczesnego (improwizacja, kompozycja, praca z partnerem,
ukierunkowanie na rozwój indywidualny prowadzący do wypracowania
profesjonalnego języka tańca) i klasycznego tańca (trening oparty o rosyjską
metodę) oraz międzynarodowych tańców folklorystycznych (tańce hiszpańskie,
flamenco, praca z kastanietami, tamburynami etc.). Program obejmuje również
ogólną edukację z naciskiem na techniki świadomości ciała (metoda Feldenkreisa,
Alexandra, etc.) a także zajęcia teoretyczne z anatomii, historii tańca i
teorii muzyki. Szkoła umożliwia studentom uczestniczenie w zajęciach
nauczycieli wizytujących, uczniowie są zachęcani do przygotowywania swoich
własnych projektów choreograficznych. Częścią programu są coroczne prezentacje
tychże choreografii na scenie szkoły oraz poza nią.

AUDYCJE
W trakcie audycji przyszli studenci są sprawdzani pod kątem umiejętności w
tańcu klasycznym i współczesnym, włączając w to rytmikę i improwizację.
Oceniane będą umiejętności fizyczne i artystyczne (giętkość, muzykalność,
ekspresja). Ci spośród uczestników audycji, którzy mają wcześniejsze
wykształcenie kierunkowe na poziomie profesjonalnym mogą zostać przyjęci do
wyższych klas.

Wymagania:
Wiek – 18-21 lat (w przypadku mężczyzn granica może zostać odrobinę przesunięta
w górę);
Wykształcenie – preferowane średnie, w przypadku uczniów ostatnich lat szkoły
średniej honorowane będą zaświadczenia o uczęszczaniu do klasy maturalnej;

Opłaty za naukę:
- 170 euro za semestr

Opłata za audycje wynosi 100 złotych.




Temat: M4 - moje miasto, moje miejsce
M4 - moje miasto, moje miejsce
Zapraszam wszystkich na imprezę plenerową M4 - moje miasto, moje miejce.
Impreza odbędzie się w sobotę 08 lipca 2006r. w parkach za Miejską Biblioteką
Publiczną w Mielcu.

Ramowy program imprezy M4 – „moje miasto, moje miejsce”:

15.30 – Rozpoczęcie imprezy
15.30 – muzyka z czarnych płyt – Dj Robbo,
15.40 – „Opakowanie sztuki” – instalacja,
15.40 – Konkurs „Kredą po Grunwaldzkiej”,
15.45 – Konkurs „Trzeźwe plany”,
16.30 – pokaz rozgrywki paintabll – Karabela,
16.00 – pokaz sprzętu i umundurowania grupy airsoft’owej P.E.G.A.S.
17.00 – grupa uczniów z klasy o profili plastycznym z V LO wspólnie maluje
obraz,
17.00 – „Biesiada poetycka” – spotkanie z mieleckimi poetami –
współorganizator –
Towarzystwo Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Wł. Szafera w Mielcu,
17.00 – malujemy grafitii na bocznej ścianie biblioteki,
18.30 – pokaz tańca w wykonaniu mieleckich grup tańca współczesnego,
18.45 – Pizzaplastyka – instalacja,
18.45 – drum&bass w wykonaniu – G.I.R PASZCZA, Nu – Gen,
20.00 – Performance czyli liczne działania twórcze,
21.00 - pokaz filmu "Brand new world" - budynek Miejskiej Biblioteki
Publicznej w Mielcu,
21.30 – Oficjalne zakończenie,

Działania:

- „Bookcrossing” – uwalniamy książki,
- prezentacja wydawnictwa Towarzystwa Miłośników Ziemi Mieleckiej im. Wł.
Szafera,
- prezentacja prac plastycznych i rękodzieła uczniów Zespołu Szkól
Specjalnych im. J.
Korczaka w Mielcu,
- „Poezja na sznurkach” – prezentacja poezji mieleckich poetów i nie tylko,
- Punkt pomiaru ciśnienia,
- Wystawa Fotograficzna „Przeplecione” – pokaz plenerowy,
- wystawa plakatów mieleckich, niezależnych imprez artystycznych,
- Paintball – możliwość przeprowadzenia walki paintball’owej,
- pokaz multimedialny mieleckich twórców filmowych i video,
- pokaz multimedialny filmów krótkometrażowych oraz filmów z lat 20 - stych,
- fotoplansza – możliwość wykonania zdjęć okolicznościowych.
- różnej maści instalacje artystyczne.

-
-
www.jarte.org/



Temat: Zmiany w maturze za dwa lata
Zmiany w maturze za dwa lata
Paranoja. zdawałam maturę w 2005, czyli już tą nową i jestem całym sercem za
przywróceniem starego systemu szkolnictwa (8+4) zamiast żenującej instytucji
gimnazjum i jeszcze gorszego 3-letniego liceum, w którym nie ma czasu na
wprowadzenie młodzieży w podstawy czegokolwiek, nie mówiąc o zakresie rozszerzonym.
Matura z matematyki jest potrzebna, jak już tu wiele osób zauważyło- jest to
królowa nauk i nie wyimaginowana dziedzina, lecz coś co każdemu człowiekowi w
życiu się przydaje. Musi być na jakimś sensownym poziomie, takim by każdy mógł
użyć własnego umysłu dla policzenia życiowych zadań.
No i egzaminy na studiach- odkąd dostałam się na biologię na UW, poczynając od
nas każdy kolejny rocznik jest określany przez wykładowców jako najgorszy od
początku historii tego wydziału. Spowodowane jest to niskim poziomem egzaminy
'dojrzałości' w porównaniu z wymaganiami stawianymi przed studentem od początku
nauki na studiach. Obawiam się, że sama miałabym problem ze zdaniem takich
egzaminów na mój wydział, ale spowodowałoby to, że na takie kierunki idą ludzie
dobrze przygotowani i nie będzie odsiewów po pierwszym roku.
Cały system nauczania w Polsce jest moim zdaniem źle skonstruowany. Jest
zakuwanie na pamięć, żadnej wagi nie przykłada się do własnej inwencji i
wpojenia uczniom wartości kreatywnego myślenia. Wszystko musi być według
podręcznika i nie daj bóg, żeby uczeń zadał jakieś nieprzewidziane w programie
pytanie na lekcji. Tworzy się przez to kolejne pokolenia cyborgów, które nie
potrafią czytać ze zrozumieniem ani rozwiązać problemu różniącego się jednym
szczegółem od tych przedstawionych wcześniej.
Dobrym pomysłem może też być wprowadzenie dzieci do szkół od 6. roku życia i już
wtedy zacząć uczyć samodzielnego myślenia.
Robienie co chwila zmian w maturach jest zupełnie poronione, wprowadza zamęt.
Jak nauczyciel ma przygotować klasę do matury i dalszego życia, jeśli nikt nie
ma pojęcia jak ten egzamin będzie wyglądał? Mam znajomych młodszych, co roku
pytają mnie jak to wszystko wygląda technicznie, na co trzeba zwracać uwagę. Nie
potrafię im odpowiedzieć, bo oni też sami nie wiedzą co i o czym będą zdawać.
Ustna prezentacja z polskiego jest też bardzo potrzebna. Ja zauważyłam, że
pomaga się przygotować do stresu zdawania przed egzaminatorem na studiach czy po
prostu wypowiedzieć nawet swoją opinię przed obcymi (w części- przy prezentacji
był mój polonista, inny z mojej szkoły i wysłannik komisji) osobami. Kupowanie
gotowych prezentacji było, jest i będzie ale takie już niestety życie. Zawsze
znajdą się ludzie chcący z lenistwa iść na skróty w życiu.



Temat: Dobra prywatna podstawówka dla pierwszaka?????????
Najlepsza, idealna szkoła według mnie:
-jest bezpieczna i przyjazna
- radzi sobie z agresją i przemocą
- jest nieduża, wszyscy się znają
- jest niedaleko od domu
- ma dobre warunki lokalowe
- nie pracuje w systemie zmianowym
- jest czysta, schludna i kolorowa
- ma ogrodzone podwórko i plac zabaw
- ma świetlicę, która nie jest wyłącznie przechowalnią
- zapewnia dzieciom możliwość zjedzenia zdrowych posiłków
- jest dobra merytorycznie, ma profesjonalnych i oddanych nauczycieli
- realizuje program nauczania w oparciu o nowoczesne metody (np. metoda
projektu, prezentacje itp.)
- zapewnia uczestnictwo w kulturze (teatr, koncerty, lekcje muzealne itp.)
- ma wizję i misję kształcenia
- ma program wychowawczy
- angażuje rodziców w proces kształcenia dziecka
- wie, co jest ważne w rozwoju dzieci (zapewnia dzieciom, oprócz nauki,
możliwość ruchu i zabawy)
- nastawiona jest na rozwój indywidualny dziecka, a nie grupy
- wie, że człowiek ma kilka rodzajów inteligencji i rozwija każdy z nich
- ma ciekawe zajęcia pozalekcyjne
- kształtuje postawę altruistyczną i empatyczną
- zwalcza rywalizację
- uczy tolerancji i szacunku dla innych
- wychowuje w duchu społeczeństwa obywatelskiego, gdzie silniejszy pomaga
słabszym
- uczy wiary w siebie i radości życia

To tyle. Ale podkreślam, ze dla każdego liczy się co innego. Szkoły idealnej
nie ma. Z tego co wypisałam muszę wybrać sobie to, co dla mnie jest
najwazniejsze, to co jest zgodne z moim systemem wartości, które chcę przekazać
moim dzieciom. I wybrac szkołę, która jest najbliższa moim oczekiwaniom.
I jest to naprawdę bardzo trudne.
Pozdrawiam :-)



Temat: Ale popłoch....nowa matura ....
. Ciekawostką w zakopiańskim Zespole Szkół Budowlanych, która obrazuje nowości,
jakie przynosi nowa matura, jest egzamin z języka słowackiego, który będzie
zdawać jedna z uczennic, mimo że taki przedmiot nie jest realizowany w
programie szkoły. - Wybrała sobie słowacki jako przedmiot dodatkowy i ma teraz
takie prawo, choć języka nie uczyła się u nas. Na egzamin pojedzie do Jabłonki -
dodaje dyrektor.

- Jestem zdecydowanie za nową maturą. Daje ona większe możliwości. Oczywiście,
każdy dyrektor, nauczyciel i uczniowie inaczej ją oceniają - mówi Halina
Michalska, dyrektor LO im. O. Balzera. - Uważam, że musiało się coś zmienić. We
współczesnym świecie formuła dawnego egzaminu dojrzałości już nie mogła dalej
egzystować. Trudno w tej chwili powiedzieć, jakie będą plusy i minusy.
Zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praktyce, ale generalnie jestem optymistką.

Nowa matura to wiele nowych rozwiązań. Pierwszym z nich będzie egzamin ustny z
języka polskiego, na który uczniowie muszą wcześniej przygotować prezentację.
Od tego zaczynają się dzisiejsze egzaminy.

- To jest świetny pomysł. W szkole nie mamy zbyt często okazji odpowiadać z
tego, co jest naszą pasją. To jest właśnie plus tej prezentacji, że możemy
wybrać sobie taki temat, jaki nam odpowiada i chyba dlatego będzie ją łatwiej
przygotować - mówi Zuzanna Rogozińska z klasy III c z "Balzera".

Wśród maturzystów są zarówno optymiści, jak i pesymiści. - Nastroje są
kiepskie, ponieważ chodzą słuchy, że poziom matury nie będzie dostosowany do
tego, czego zdążyliśmy się nauczyć przez te trzy lata - dodaje Zuzanna
Rogozińska, która będzie zdawać historię. Z kolei Jakub Trzebuniak uważa: - Jak
się coś chce zrobić, to nie ma problemu - odpowiedni nakład pracy własnej i
wszystko jest możliwe. Mnie bardziej dobija to całe zamieszanie, które powstało
wokół tej matury.

- My jesteśmy trochę takie króliki do eksperymentów - sumuje Zuzanna
Rogozińska. Dyrektor Halina Michalska dodaje żartobliwie: - Mieliście pecha.
Trzeba było się urodzić wcześniej albo później, a teraz to rzeczywiście
jesteście królikami doświadczalnymi(KAR, ECZ)




Temat: Blok wyborczy w Ząbkach
wstachera napisał:

> sdarp napisał:
>
> > Cóż w zdobywaniu waładzy liczy się skutecznosć i wszystkie chwyty są
> dozwolone.
> > bo nikt nie pamięta nazwisk przegranych.
> >
>
> Ja nie wyznaję zasady "w zdobywaniu władzy wszystkie chwyty są dozwolone".
> Dla mnie moje słowo ma ogromne znaczenie. Jeżeli coś powiedziałem, to się tego
> trzymam. Taki już jestem. Tak postępuję w biznesie i w działalności
> samorządowej.
>
> Nie jestem jednak naiwny.
> Miałem świadomość, że bloku z PiSem nie będzie.
> I proszę mi wierzyć, nie ubolewam nad tym, tym bardziej, że to co ostatnio
> dzieje się na najwyższych szczeblach, tylko zniechęca do współpracy z partiami
> politycznymi.
>
> W.Stachera

Po mojej stopce zna Pan moją opinie o parjach i partyjniactwie.
Również uważam, że coś takiego jak honor, waga danego słowa powinny pozostać w polityce - niestety polityka się zeszmaciła.

Widze u liderów Ząbkowskiego PiSu wielką chęć przejęcia władzy
Wydaje mi się ze jedynym programem jaki będą realizować po wyborach
to będzie wywalenie ekpiy boksznjdera, przejęcia władzy w
radzie i umacniaie się na zdobytych pozycjach.
Władza jest dla nich tym czym był pierścień we władcy pierścieni.
Coś czego się pragnie tym bardizej jak się już tego bardziej zasmakowało
to jak narkotyk, który miesza ludziom w głowach że potrafią się obrócić przeciwko dotychczasowym sprymierzeńcom.

A program PiSu- jaki program - to tylko taka ładna prezentacja była Pan perkowski opowiedział bajeczke.
Wyborcy sobie winni ze tacy naiwni byli.
Co najwyżej wywali się darwina z Ząbkowskich szkół -a co to pewnei żyd był i wprowadzi się kreacjonizm.

Dziwie się walczakowi ze dał się wykolegować z kandydowania na burmistrza
i wydaje mu sie ze do sejmiku wjedzie.




Temat: Imprezy, wydarzenia związane z Japonią.
Jeśli chodzi o empik zamieszczam program wieczoru:

EMPIK "Nowy Świat" MEGASTORE we współpracy z firmą Hanami (oferującą najszerszą
w naszym kraju ofertę z dziedziny polsko-japońskich kontaktów kulturowo-
ekonomicznych) serdecznie zaprasza na „Wieczór Kultury Japońskiej”.

W programie między innymi:
- spotkanie z Marcinem Bruczkowskim i promocja książki „Singapur czwarta rano”,
- pokaz przygotowania i degustacja sushi,
- degustacja oryginalnych japońskich herbat,
- prezentacja makijażu w stylu japońskim,
- nauka origami,
- prelekcja na temat filmu japońskiego,
- pisanie imion i życzeń świątecznych w języku japońskim,
- konkursy.

Start:
19 grudnia 2005 EMPIK "Nowy Świat" MEGASTORE ul. Nowy Świat 15/17

Współpraca:

Hanami ( www.hanami.pl ) - najszersza w naszym kraju ofertę z dziedziny
polsko-japońskich kontaktów kulturowo-ekonomicznych. Szkolenia. Nauka języka
japońskiego. Konsulting. Projektowanie w stylu orientalnym. Kursy kuchni
japońskiej.

MAKE’UPownia ( www.makeupownia.pl ) – Makijaże i fryzury w stylu
japońskim zaprezentuje MAKE-upownia

Kuchnie Świata ( www.kuchnieswiata.com.pl ) – Delikatesy Kuchnie Świata -
Warszawa C.H. „Arkadia”, Konstancin-Jeziorna, C.H. „Stara Papiernia”, Olsztyn,
ul. Dąbrowszczaków 13/2, Kraków, SELGROS, ul. Nowohucka 52

Kokoro – ( www.kokoro.pl ) – importer oryginalnych japońskich zielonych
herbat




Temat: LuPA - Lubińskie Spotkania Artystyczne
Lubińskie Prezentacje Artystyczne – „LuPA”(2)
(18 III 2008, Klub „Pod Muzami”, godz. 18:30, wstęp wolny)

PROGRAM

1.Grupa SIMPLE DUO (blues, rock, smooth jazz) – animator i gospodarz
m.in. Wieczorów Autorskich Lubińskiego Środowiska Muzycznego „Simple
Duo & Friends”, które odbywały się w latach 2000-2002 w Klubie „Pod
Muzami”:

-Memphis (blues) - Lonnie Mack
-Dream a little dream of me (pop rock/ballad) – The Mamas & Papas
-Playing for time (smooth jazz) – Acoustic Alchemy
-The Moon song (smooth jazz)– Pat Metheny
-Hole hearted (rock) - Extreme

2.Uczestnicy STUDIA PIOSENKI MDK (instruktor wokalny Anna
Piwowarczyk)

-Alicja Rola (wyróżnienie w dolnośląskich eliminacjach konkursu
piosenek Majki Jeżowskiej pt. „Marzenia się spełniają”) - „Margarita”
-Dominika Biały - „Ada, to nie wypada”
-Kornelia Bohrandt - „Sen o Warszawie”
-Marcel Lelo (wyróżnienie w eliminacjach powiatowych 53.
Dolnośląskiego Konkursu Recytatorskiego Szkół Gimnazjalnych) - „No
one”

3.Uczestnicy WARSZTATÓW AKTORSKICH MDK - uczniowie szkół średnich
przygotowujący się do egzaminów wstępnych na uczelnie artystyczne.
(prowadzący warsztaty Tadeusz Stojek)

-Marta Zienkowska - fragment prozy Haliny Snopkiewicz "Słoneczniki"
i piosenka "Te uczucia";
-Anna Karaszewska - tekst Tadeusza Stojka "Modlitwa zagubionego";
-Ireneusz Staroń - „Monolog mocnego faceta”

4.MARTA KONIK – mini-recital wokalny (piosenka autorska)

5.Uczestnicy STUDIA PIOSENKI MDK

-Anna Wołoszyn - „Na pierwszy znak”
-Daria Urban - „Atlantyda”
-Dariusz Słaboszewski – „Łatwopalni”
-Małgorzata Pieńko - „Mury”

6.Uczestnicy WARSZTATÓW AKTORSKICH MDK

-Magdalena Wysoczańska - tekst Małgorzaty Budzyńskiej "Ala Makota";
-Martyna Bieżyńska – wiersz Zbigniewa Herberta "Głos wewnętrzny";
-Anna Brenkus - wiersz Rafała Wojaczka "Listek figowy".

7.DJEMBOLUBY – GRUPA BĘBNIARSKA MDK - powstała po to by nieść radość
ze wspólnego grania na bębnach; chce promować pozytywną energię
wydobywającą się z bębnów Djembe; jest zespołem bębniarskim
oferującym oryginalną formę nauki i spędzania wolnego czasu;
zapraszają do wspólnego muzykowania osoby w każdym wieku.
(prowadzący grupę Przemysław Tryniszewski)

8. GRUPA JAMOWA - otwarta formuła muzyczna integrująca środowisko
muzyczne Lubina i okolic.

Prowadzenie koncertu: MONIKA BIENIEK, MARTA KONIK, TADEUSZ STOJEK.




Temat: Chcesz poznać najnowsze technologie w JEDEN dzień?
Chcesz poznać najnowsze technologie w JEDEN dzień?
Przyjdź na IT Academic Day w PJWSTK 28.11.2007!!

IT Academic Day to cykl konferencji organizowanych przez studenckie koło
naukowe- grupę .NET działającą na PJWSTK, przy współpracy firmy Microsoft.
Podczas wykładów studenci, zaproszeni prelegenci z firmy Microsoft i innych
czołowych firm z sektora IT zaprezentują najnowsze technologie oraz narzędzia
programistyczne.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny! Wystarczy się zarejestrować!
(informacja o rejestracji na stronie: itad.pjwstk.edu.pl/ )

Na konferencję zapraszamy studentów, wykładowców i wszystkie osoby
zainteresowane nowoczesnymi technologiami informatycznymi.

Nie może tam Ciebie zabraknąć!

W ubiegłym roku w konferencjach wzięło udział ponad 5.500 studentów,
wykładowców i przedstawicieli firm informatycznych.

W 2006 roku w PJWSTK odbyły się największe IT Academic Day w Warszawie.

W tym roku tematem przewodnim będzie „Silverlight-czyli jak ożywić twoja stronę”.
Celem tej prezentacji jest zapoznanie słuchaczy z technologiami i narzędziami
pozwalającymi na tworzenie nowoczesnych aplikacji internetowych.

Uczestnicy seminariów będą mieli również okazję poznać szczegóły dotyczące
programów współpracy między uczelniami wyższymi a firmą Microsoft. Mogą też
dowiedzieć się więcej o adresowanych bezpośrednio do studentów inicjatywach
Microsoft, takich jak międzynarodowy konkurs technologiczny Imagine Cup oraz
program praktyk studenckich w centrali firmy Microsoft w Redmond, na których
Polacy są od kilku lat najliczniejszą reprezentacją z Europy.

Dla aktywnych uczestników: wartościowe nagrody-niespodzianki!!

Jesteś zainteresowany?? Zarejestruj się i przyjdź!!
Ilość miejsc ograniczona!

KIEDY: 28.11.2007
GDZIE: Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych ul.Koszykowa 86
Aula GŁÓWNA (przy wejściu)

Więcej informacji na stronie: itad.pjwstk.edu.pl/




Temat: będą fajne szkolenia dla młodych do 25 roku życia
będą fajne szkolenia dla młodych do 25 roku życia

2009-04-21 r.

Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach zaprasza na BEZPŁATNĄ konferencję
inaugurującą Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego pt.: "MŁODZI kontra śląski rynek pracy"
Termin: 24 kwietnia 2009r. w godzinach 11:00 – 13:10
Miejsce: Aula Multimedialna, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, ul.
Opolska 15
Adresat: wszyscy zainteresowani tematyką dotyczącą sytuacji młodych ludzi na
rynku pracy,
w szczególności osoby bezrobotne do 25 roku Ŝycia, zamieszkujące województwo
śląskie, które zakończyły
naukę i posiadają wykształcenie wyŜsze , średnie lub zasadnicze zawodowe.
Prelegenci: zespół doświadczonych konsultantów posiadających wieloletnią
praktykę z zakresu rozwoju
osobistego, poruszania się po rynku pracy oraz doradztwa zawodowego.
RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI
10:30-11:00 Rejestracja uczestników
11:00-11:15 Rozpoczęcie konferencji, powitanie uczestników
11:15-11:35 MłodzieŜ a rynek pracy
11:35-11:55 Po co nam umiejętność poruszania się po rynku pracy?
11:55-12:10 Przerwa kawowa
12:10-12:30 Rola doradztwa zawodowego
12:30-12:50 Prezentacja projektu "MŁODZI kontra Śląsk"
12:50-13:10
Konsultacje indywidualne na temat Projektu
Zakończenie konferencji, Lunch
Jak się zgłosić?
Udział w konferencji jest bezpłatny. Osoby zainteresowane uczestnictwem w
konferencji
prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego do dnia 22 kwietnia 2009r.
na adres mailowy: mlodzi@rig.katowice.pl. Oryginał formularza prosimy
przynieść ze sobą na konferencję.
W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu
032 781-49-97, 35-111-99/88

info z dzisiaj ze strony urzędy pracy !!!

www.pup.sosnowiec.pl/main/aktualnosci_szczegoly,news78.html




Temat: PiS: Microsoft dominuje w polskich szkołach
gdzie logika, Nauczycielu?
na poczatek jedno zdanko: mialem przyjemnosc uzytkowania wszystkich produktow MS od MS-DOS do Windows XP, i od 1991 roku po 2003, kiedy to powiedzialem temu systemowi i firmie papa, i to wcale nie dlatego, ze produkty MS sa zle (dzisiaj wiem ze sa, ale wtedy tego jeszcze nie wiedzialem), ale dlatego, ze wszystko to co robilem(ie) w swojej pracy (DTP, prezentacje multimedialne, internet, standardowe biurowe aplikacje, etc) i za co (by nie byc zlodziejem i moc to wykorzystywac komercyjnie) placilem ciezkie tysiace zlotych, po przejsciu na Linuksa dostalem _za darmo_.

No i teraz, Szanowny Nauczycielu, argument nr 1: Polska jest zbyt biednym krajem, by nabijac kase Billowi G., ktorego zaslugi dla popularyzacji komputerow sa zreszta niepodwazalne
2. dominujaca pozycja MS wynika wlasnie z _plityki_ tego koncernu, czesto popartej niezbyt rynkowymi praktykami (polecam lekture wielu tekstow o bojach MS z sadami na calym swiecie, wlasnie w sprawie naduzywania praktyk monopolistycznych)...
2. to prawda, ze system operacyjny to nie wszystko, a kluczem sa programy uzytkowe.... i wlasnie dlatego podziekowale produktom MS, ktore sa odplatne, zawodne, nieoodporne na wirusy, "nie trzymajace" standardow, itd. itp.
ostatnio postawilem znajomemu linuksa i tak go skonfigurowalem, ze dopiero po paru godzinach uzywania systemu uswiadomilem mu (bo sam tego nie zauwazyl), ze uzywa zupelnie innego systemu operacyjnego niz jego dotychczasowa Winda i zupelnie innych narzedzi biurowych niz jego dotychczaswowe MOffice ;-)
3. wlasnie dlatego, ze MS wprowadza 90% upusty na zakup swoich programow dla mlodziezy szkolnej nalezy z calych sil krzyczec, ze to jest tylko kolejny chwyt marketingowy, ktorego efektem beda za kilka lat Polska, zupelnie uzalezniona od produktow Pana G.
Horrendalnie drogich produktow!!!
4. PiS (nie bardzo ich lubie - tak na marginesie), nie musi zasilac szkol pieniedzmi na zakup konkurencji, bo przynajmniej niektore produkty konkurencji sa za darmo, to raczej niech wszelkiej masci Nauczyciele nie ida na latwizne, a rusza glowa i pomysla nie tylko o wygodzie swojej pracy, ale i o przyszlosci tego kraju...

pozdrawiam



Temat: info o studiach w UK
jagienkaa 28.02.06, 14:04 + odpowiedz

jeśli chodzi o pracę i inne takie po HR zobacz ten link:
www.prospects.ac.uk/cms/ShowPage/Home_page/Explore_types_of_jobs/Types_of
_Job/p!eipaL?grpno=L1&state=showgrp tam będzie napisane jaką pracę można
dostać, ile mniej więcej pieniędzy, zakres obowiązków itp.
w ogóle Prospects ma bardzo dobre informacje dla studentów.
A więc po pierwsze muszę zaznaczyć że studiuję na Uniwerku, który jest niestety
w końcówce rankingu uniwersytetów, wiec poziom nie jest za duży (ja tam poszłam
bo jest tylko 15 min ode mnie autem - błąd). Więc mam nadzieję że na innych
uczelniach jest lepiej;) poza tym ja jestem na specjalnym programie dla tych,
co chcą studiować więcej niż jeden kierunek, i są różne opcje. Więc na
kierunkach BA in HRM jest to trochę inaczej zorganizowane.
Ale u mnie wygląda to tak: 3-letnie studia, pierwszy rok to podstawy - miałam
tylko 2 przedmioty (HRM oraz Organisational Behaviour). Na drugim roku musiałam
wybrać 6 przedmiotów z tych: Work Psychology & Individual (generalnie o
Bullying, Kobietach w pracy itp z psychologicznego punktu widzenia); Work
Design & Environment (o tym jak zorganizawać pracę żeby nie było nudno, żeby
pracownicy byli usatysfakcjonowani itp); Employee Relations; Employee
Development (głównie o szkoleniach, rozwijaniu się w pracy); Employee
Resourcing (ogólnie o HR, historia rynku pracy); Career & Self Development (o
naszych prospektach na karierę, jak szukać pracy); Diversity and Equality i
Employement Law (czyli prawo pracy). W przyszłym roku będę mieć Managing
Change; Strategic HRM; International Business Ethics; Organisational Dynamics.
NIe mam nic z matematyki, głównie mnie uczą rzeczy które wiem:) to takie moje
zdanie. Przeważnie mam prezentacje i raporty oraz eseje jako część oceny no i
egzamin na końcu (ale nie zawsze). Głównie chodzi o zrozumienie kontekstu HRM,
praw i obowiązków, relacjami między pracownikami a pracodawcami, ciągłymi
zmianami w rynku pracy.
Niektóre przedmioty są bardziej interesujące niż inne, niektóre to naprawdę nie
wiem po co są bo wykłady są głównie na temat research w tym temacie i jaki ten
research był beznadziejny.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to daj znać, ja muszę wracać do pisania
prezentacji (pt 'problems with evaluation of trainig and development
programmes).




Temat: wystawa o Ignacym Krasickim w Przemyślu
wystawa o Ignacym Krasickim w Przemyślu
"Do końca kwietnia czynna będzie w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej
rozpoczynająca się 28 bm. wystawa "Rodem z Dubiecka, rodem z Bachórca: Ignacy
Krasicki – książę poetów, Marcin Krasicki – wspomnienia domu rodzinnego."

Główny jej bohater, to "król poetów" - prozaik, publicysta, komediopisarz,
najwybitniejszy przedstawiciel literatury polskiego oświecenia - Ignacy
Franciszek Błażej Krasicki, który urodził się 3 lutego 1735 r. w Dubiecku,
gdzie spędził dzieciństwo (zmarł 14.03.1801 r. w Berlinie). Był kapelanem i
współpracownikiem króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, kanonikiem
kapituły przemyskiej, biskupem warmińskim i arcybiskupem gnieźnieńskim.

Wystawa ukaże sylwetkę "księcia poetów" poprzez związane z jego osobą
obrazy, ryciny, osobiste przedmioty (np. dalmatyka, w której przyszły biskup
odprawiał swoją mszę prymicyjną i osobisty fotel), a jego twórczość
dokumentować będą ilustracje do "Bajek" i "Satyr" (autorstwa Jana Marcina
Szancera) oraz stare wydania dzieł, w tym jedno z osobistą dedykacją.

Wyjątkową okazją będzie też prezentacja pamiątek z przedwojennego dworu w
Bachórcu, możliwa dzięki synowi ostatnich jego właścicieli, Marcinowi hr.
Krasickiemu, który zgromadził m.in. unikalne zdjęcia i "Księgę wpisów". Na
czas wystawy przygotowano program edukacyjny dla szkół wszystkich szczebli,
dzięki któremu młodzież przekona się, czy istotnie Ignacy Krasicki
był "niezrównanym poetą bajki i satyry" oraz rzecznikiem polskiego czystego
słowa, który z "dostojeństwem sztuki łączył misję mądrego nauczyciela
współobywateli"."
www.pressmedia.com.pl/sn/wydarzenia/d2.asp?u_file=LL%2ETXT




Temat: Warsztaty MASKS
Warsztaty MASKS
MASKS - Pożądane umiejętności w społeczeństwie wiedzy

Interesujesz się sektorem pomocy społecznej?
Nie jesteś obojętny na krzywdę ludzką?
Walczysz o sprawiedliwość, równe szanse?
Walczysz o lepsze jutro społeczeństwa?

Międzynarodowy projekt MASKS, realizowany w ramach programu Leonardo da
Vinci, jest odpowiedzią na poprawę sytuacji sektora usług publicznych.

Celem projektu jest stworzenie narzędzia, które pozwoli na identyfikację
rozbieżności pomiędzy kwalifikacjami zawodowymi osób zatrudnionych lub
chcących pracować w sektorze usług społecznych, a rzeczywistymi wymaganiami
kreowanymi przez rynek pracy. Partnerstwo wpływa na rozwój standaryzowanych
metod wykrywania rozbieżności pomiędzy nabytymi kwalifikacjami, a
rzeczywiście wymaganymi do pracy w obszarze pomocy społecznej, transfer
metodologii i narzędzi oraz stworzenie wirtualnej społeczności edukacji dla
potrzeb sektora pomocy społecznej.

Grupę docelową stanowią profesjonaliści zajmujący się udzielaniem informacji,
poradnictwem w publicznych i prywatnych organizacjach pomocy społecznej oraz
biurach pośrednictwa pracy, osoby współpracujące z osobami niepełnosprawnymi,
imigrantami, defaworyzowaną młodzieżą, osobami bezrobotnymi oraz innymi
odbiorcami usług społecznych.

"Projekt daje wspaniałą możliwość zweryfikowania umiejętności i kompetencji
pracowników sektora pomocy społecznej z wymogami codzienności. Profesjonalizm
i chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi owocuje sprawnym, indywidualnym
rozwiązywaniem problemów dnia codziennego defaworyzowanej młodzieży,
bezrobotnych, niepełnosprawnych. Podnoszenie kwalifikacji pracowników
społecznych zmierza do lepszego jutra naszego społeczeństwa".
Ewelina K. Goździk

Zapraszamy do udziału w warsztatach, których celem jest przybliżenie
specyfiki pracy pracownika socjalnego w Polsce i krajach partnerskich,
wymiana dobrych praktyk oraz prezentacja produktów projektu: platformy
internetowej stworzonej na potrzeby nauczania na odległość, przygotowanych
kursów on-line oraz Matchmaker’a – narzędzia ułatwiającego pracę pracownika
socjalnego.

Warsztaty odbędą się w dniu 31.05.2007 w Wyższej Szkole Humanistyczno-
Ekonomicznej w Łodzi, w godzinach 17.00-20.00.

Kontakt:

Ewelina K. Goździk
e-mail: egozdzik@wshe.lodz.pl
Beata Marcinkowska
e-mail:bmarcinkowska@wshe.lodz.pl
Dorota Nawrat
e-mail: dnawrat@wshe.lodz.pl

Dodatkowe informacje dostępne na stronie www.masksweb.net




Temat: II Studencka Konferencja Naukowo – Szkoleniowa
II Studencka Konferencja Naukowo – Szkoleniowa
Koło Naukowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi „EXPERIENCE” Politechniki Łódzkiej
ma zaszczyt zaprosić studentów, pracowników naukowo – dydaktycznych do udziału
w II Studenckiej Konferencji Naukowo – Szkoleniowej z cyklu Trendy w
Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi – Koncepcja Work – Life Balance a kierunki
rozwoju funkcji personalnej która odbędzie się w dniach 16 – 18 kwietnia 2009
r. na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej.

Celem drugiej Konferencji jest zwrócenie uwagi ma ważność zachowana harmonii
między życiem zawodowym a życiem prywatnym. Podobnie jak pierwsza konferencja,
druga edycja ma być także platformą integracji środowiska studentów,
pracowników naukowo - dydaktycznych oraz praktyków zajmujących się
problematyką zarządzania zasobami ludzkimi.

Zapraszamy Państwa do udziału w Konferencji i przedstawienia wyników własnych
badań. Zgłoszone referaty, po pozytywnej recenzji, zostaną opublikowane w
monografiach. Planujemy wydać trzy publikacje, w tym jedną w języku
angielskim. Będzie ona zawierała najlepiej ocenione opracowania polskojęzyczne
oraz prace nadesłane z uczelni zagranicznych.

W programie Konferencji przewiduje się:
• wygłoszenie wybranych referatów w ramach sesji plenarnych;
• wykłady;
• warsztaty prowadzone przez najlepsze firmy szkoleniowe;
• panel dyskusyjny z udziałem praktyków;
• konkurs na najlepszy referat i najciekawszą prezentację.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Szczegóły Konferencji oraz zgłoszenie udziału na stronie:

www.konferencjazzl.pl




Temat: CYKL WYKŁADÓW
CYKL WYKŁADÓW
CYKL WYKŁADÓW
"WYBRANE ZAGADNIENIA Z EKOLOGII I OCHRONY ŚRODOWISKA"

Cykl wykładów otwartych prowadzonych na Uniwersytecie Warszawskim od roku
akad. 1991/92 jest adresowany do studentów uczelni warszawskich, nauczycieli,
licealistów oraz innych osób zainteresowanych powyższą problematyką.
Wykładowcami są wybitni specjaliści wywodzący się z UW, innych uczelni
polskich i instytucji badawczych a także jednostek administracji centralnej i
samorządowej oraz organizacji pozarządowych. Prezentują oni aktualną wiedzę i
przykłady dobrych praktyk oraz wyniki najnowszych badań nad środowiskiem.
Przedstawione wykłady zachowują indywidualny autorski styl prezentacji każdego
z zaproszonych wykładowców.

Na kolejny cykl wykładów zaprasza
Uniwersyteckie Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym

WYBRANE ZAGADNIENIA Z EKOLOGII I OCHRONY ŚRODOWISKA
Czwartki godz. 15 - 17, sala nr 1138, I piętro
Uniwersytet Warszawski Wydział Geologii ul. Żwirki i Wigury 93

Program wykładów 2007

1 III Janusz Żelaziński (Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej)
Mity gospodarki wodnej

8 III Jerzy Iwanicki
Jakie jest, a jakie powinno być gospodarowanie wodą

15 III Andrzej Kraszewski (Politechnika Warszawska)
Rozwój zrównoważony a długość cyklu życia technicznego niektórych dóbr
konsumpcyjnych

22 III Krzysztof Kafel (Ministerstwo Edukacji Narodowej)
W gąszczu definicji ekorozwoju

29 III Krzysztof Kamieniecki (Instytut na Rzecz Ekorozwoju)
Zrównoważony rozwój w opiniach Europejskiego Komitetu Społeczno-Ekonomicznego

5 IV Jerzy Radziejowski (Wszechnica Polska)
Jak tworzenie terenów chronionych sprzyja lokalnemu rozwojowi

12 IV Ilona Morżoł (Polski Komitet do Spraw UNESCO)
Rozwój zrównoważony z perspektywy UNESCO

19 IV Stanisław Wilczkowiak (B. przedstawiciel CCMS/NATO)
Środowisko a bezpieczeństwo

26 IV Wojciech Jankowski (TPP Pro Natura)
Konflikty związane z ochroną dolin rzecznych

10 V Marcin Ryszkiewicz (Muzeum Ziemi PAN)
Antropogeneza a biogeneza. Człowiek na Ziemi

17 V Janina Kawałczewska (Regionalne Centrum Edukacji Ekologicznej w Płocku)
Rozwój zrównoważony w powiecie

24 V Ewa Rembiałkowska (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego)
Czy warto kupować żywność z gospodarstwa ekologicznego

31 V Witold Lenart (Uniwersytet Warszawski)
Ewolucja systemów kontroli środowiska



Temat: Ciekawe wydarzenia w Środzie i okolicach
pełen program:)

Średzkie Sejmiki Kultury 2005

1 – 5 czerwca

1 czerwca (środa)

17.00 – Otwarcie wystawy „Zabytki Środy Wielkopolskiej i okolicy” – Ośrodek
Kultury, rok polski w zwyczajach i obrzędach (wystawa zorganizowana przez
dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 3)
2 czerwca (czwartek)

17.00 –Otwarcie wystawy: „Z historii Średzkich Sejmików Kultury” – Miejska
Biblioteka Publiczna
18.00 – „Pierwsze strony”- otwarcie wystawy z okazji 10–lecia Gazety Średzkiej –
Ośrodek Kultury
20.00 – Koncert grupy MYSLOVITZ – stadion OSiR-u (od 17.30 wystąpią, jako
support dwa średzkie zespołu muzyczne)
4 czerwca (sobota)

10.00 – Uroczysta Msza święta „O pomyślność Środy Wielkopolskiej i Sejmików” –
Kolegiata
11.00 – „Sejmikowy Jarmark Różności” - Stary Rynek (średniowieczna osada,
prezentacja twórców zapomnianego rzemiosła, kopii epokowych instrumentów,
występy grajków ulicznych), CZY KTOŚ JESZCZE PAMIĘTA KATARYNIARZA? – koncert
warszawskiego kataryniarza
12.00 – Przegląd zespołów dziecięcych i młodzieżowych – Stary Rynek (pokaz
tańca: ludowego, towarzyskiego, współczesnego, break dance)
PLENEROWE WIDOWISKO TEATRALNE

15.00 PARADA ULICZNA (trasa parady: Szkoła Podstawowa nr 2 – Stary Rynek)
15.45 – Uroczysta sesja Rady Miejskiej – wręczenie medali „Ad Valorem”
16.55 – Średniowieczne widowisko jarmarczne „Kuglarze” grupa kuglarzy przybywa
na Stary Rynek i burzy miejski spokój)
18.00 – Street Parade
19.00 – Koncert zespołu „Rocal Fuza”
20.45 – Spektakl teatralny „Pomiędzy Niebem i Ziemią” (w widowisku używane są
tradycyjne dla teatru ulicznego szczudła, efekty pirotechniczne)
5 czerwca (niedziela)

Ośrodek Sportu i Rekreacji

13.00 – Biesiada Wielkopolska (gotowanie zupy „ślepe ryby” w wielkim kotle,
wpisujemy się do Polskiej Księgi Rekordów)
14.00 – „Mamo, Tato – baw się” (konkursy z nagrodami, malowanie włosów – całość
prowadzą Ruphert – Rico
17.00 – Koncert kapeli „Zza winkla”
18.30 – ŚREDZKIE SEJMIKOWANIE (widowisko teatralne, rozstrzygnięcie konkursów
sejmikowych)
20.00 Gwiazda Średzkich Sejmików Kultury – koncert zespołu PERFECT




Temat: Ciekawa sesja o historii Katowic
Ciekawa sesja o historii Katowic
Ze stron www.raslaska.org:

Sesja

„Wybitni katowiczanie”

Dnia 26 marca w Górnośląskim Centrum Kultury na Placu Sejmu Śląskiego 2 w
Katowicach odbędzie się sesja popularno-naukowa „Wybitni katowiczanie”.
Pomysłodawcą i współautorem koncepcji sesji jest katowickie koło Ruchu
Autonomii Śląska, natomiast organizatorami Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej
i Towarzystwo Społeczno-Kulturalne Niemców Województwa Śląskiego Okręg
Katowice.

Program sesji:

9.30 Otwarcie konferencji - Thaddäus Schäpe, dyrektor generalny Domu
Współpracy Polsko-Niemieckiej

9.45 Richard Holtze jako twórca nowoczesnych Katowic - Robert Borowy, Katowice

10.00 prof. Maria Goeppert-Mayer - noblistka z Katowic - dr Piotr Greiner,
Uniwersytet Śląski, Katowice

10.15 Erich Przywara - katowicki teolog i filozof - ks. Prof. Kazimierz
Wolsza. Uniwersytet Opolski

10.30 Dyskusja

11.00 Reinhold Olesch jako wybitny językoznawca - prof. Joanna Rostropowicz,
Uniwersytet Opolski

11.15 prof. Joachim Latacz - badacz Troi - dr Zbigniew Kadłubek, Uniwersytet
Śląski, Katowice

11.30 Willy Fritsch i Georg Thomalla. Z Kattowitz do Hollywoodu - prof.
Andrzej Gwóźdź, Uniwersytet Śląski, Katowice

11.45 Dzieje Katowic i katowiczan w świadomości uczniów katowickich szkół
średnich. Prezentacja i analiza wyników badań ankietowych - dr Krystyna Dyba,
Śląskie Kuratorium Oświaty, Katowice, dr Andrzej Niesporek, Regionalny
Ośrodek Edukacyjno-Metodyczny METIS

12.00 Dyskusja

12.30 Przerwa

13.00-14.00 Dyskusja panelowa: „Obecność wybitnych katowiczan w świadomości
mieszkańców miasta i regionu”, moderacja: Krzysztof Karwat, publicysta;
uczestnicy: Piotr Uszok (prezydent Katowic), dr Josef Gonschior (TSKN),
Tadusz Kijonka (miesięcznik „Śląsk”), dr Krystyna Dyba (Śląskie Kuratorium
Oświaty), Michał Smolorz (publicysta)

Sekretariat spotkania:
Marcin Wiatr, Dom Współpracy Polsko-Niemieckiej, tel. 032-2324902, wew. 112,
e-mail: marcin.wiatr@haus.pl




Temat: Licealiści pojadą do San Francisco
Licealiści pojadą do San Francisco
Zwracam się z uprzejmą prośbą o dofinansowanie polskiej reprezentacji na
Międzynarodowy Konkurs SAGE w San Francisco.

SAGE jest międzynarodowym programem, łączącym uczniów szkół średnich z
mentorami z uczelni wyższych w celu rozwoju globalnej przedsiębiorczości w
sposób etyczny i odpowiedzialny społecznie.

Organizatorzy zapewnili bilety jedynie dla dwóch osób, tymczasem wygrać
możemy tylko całą drużyną (5 osób + opiekun)

Niestety bilety lotnicze są bardzo drogie (2981zł/ os.), a musimy wykupić
także wizy do Stanów Zjednoczonych. Potrzebujemy po 100 dolarów na osobę (6 x
100dolarów).

Na w/w konkursie mamy bardzo duże szanse na wygraną, gdyż w zeszłym roku
polska reprezentacja, mająca mniej rozbudowane projekty, zajęła drugie
miejsce na Świecie, zdobywając tym sposobem tytuł Światowych vice Mistrzów.

Nasza drużyna jest bardzo dobrze przygotowana, jesteśmy obecnie na etapie
tłumaczenia naszej prezentacji na język angielski i mamy aspiracje na
zdobycie pierwszego miejsca.

Nazwę oraz logo Państwa firmy ogłosimy i zaprezentujemy podczas pokazu w San
Francisco, a także zamieścimy na stronach:
SAGE POLSKA www.sagepolska.prv.pl
SZKOLNEJ DRUŻYNY www.sage4lo.prv.pl
Otrzymają Państwo również oficjalne pismo z podziękowaniami od założyciela
SAGE GLOBAL.

Każde wsparcie finansowe będzie nas coraz bardziej zbliżać do celu, jakim
jest zdobycie tytułu Mistrzów Świata. Jeśli Państwo wyrażą zainteresowanie,
możemy przedstawić dorobek naszej pracy.

Z góry dziękujemy za przychylność i pozostajemy z wyrazami szacunku.

/Drużyna SAGE/
Lucyna Staniszewska
Martyna Zastrożna
Aleksandra Janku
Ewelina Wiznerowicz
Łukasz Wołkowicz

Koordynatorzy SAGE Polska:
Ewelina Marcinkowska tel. 601624606
Małgorzata Śmigielska tel. 605597054

Opiekun drużyny IV LO w Poznaniu
Anna Kodyniak tel. 505466095

Zostawiam też mój adres kontaktowy
lukwol@icpnet.pl



Temat: DNI MIASTA 19maja-6czerwca 2004
DNI MIASTA 19maja-6czerwca 2004
Dni Miasta 19 maja – 6 czerwca 2004
Miejsce: Lotnisko Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej

Juwenalia 2004 święto studentów
Środa 19 maja
15:00 Korowód na lotnisko
17:00 Przekazanie studentom przez Prezydenta Miasta kluczy do bram miasta
Koncerty:
Erydan
Freeks
Etanis
Kult
Czwartek 20 maja
Koncerty:
Produkt
Power of Trinity
Twilight
KSU
Closterkeller
Piątek 21 maja
Koncerty:
Coma
Random
Wintersadness
Państwo Dobrobytu
Kuriozum

Tuningomania 2004 Ogólnopolski Zlot Samochodów Tuningowanych

Sobota 22 maja
9:00 - Uroczyste rozpoczęcie Zlotu.
- Zręcznościówka na placu manewrowym
- Wyścigi na 1/4 mili (zapisy do 11:40)
- Konkurs na najładniejsze auto zlotu
- Palenie gumy
- Ogłoszenie wyników (rozdanie nagród i pucharów)
19:00 - Koncert
22:00 - Wybór najefektowniej podświetlonego auta Zlotu
Niedziela 23 maja
10:00 - Wyścigi (otwarte dla wszystkich)
- Konkurs Db Drag
- Konkurs na najgłośniejszy wydech
- Drift Challange (mini)
- Ogłoszenie wyników (rozdanie nagród
i pucharów)
15:00 - Zamknięcie Zlotu i piknik do wieczora

Dni Europy 2004
Sobota 29 maja od 13:00
amatorska część estradowa
Gwiazdy wieczoru
Postmen
VOX
De Mono
Niedziela 30 maja od 13:00
amatorska część estradowa
Aktorzy Scen Krakowskich z programem dla dzieci
Gwiazdy wieczoru
Rozynek
Elektryczne Gitary
Łzy

Na lotnisku:
- zorganizowane parkingi
- punkty gastronomiczne
- wesołe miasteczko dla dzieci
- przeloty widokowe dla zainteresowanych
- wystawy sponsorów imprezy
- Gry i zabawy sportowo-rekreacyjne OSiR
- zapewnione dojazdy środkami komunikacji miejskiej

MOK w Europie
Piątek 28 maja
Miejsce: Amfiteatr
- Korowód w wykonaniu młodzieży z piotrkowskich szkół
- Festiwal Bajki i Piosenki
- Gry i zabawy sportowo-rekreacyjne OSiR
- 15-lecie Bik Kayk
- Koncerty amatorskich zespołów
- Koncert gwiazdy

Igrce Trybunalskie
1404 - 2004
600 – lecie ponowienia praw miejscowych dla Piotrkowa
Niedziela 6 czerwca
Miejsce: Rynek Trybunalski
- widowisko uroczystość ponowienia praw miejscowych dla Piotrkowa
- prezentacja oryginału królewskiego przywileju z 1404 roku
Występy Bractw Rycerskich
- sceny rodzajowe z życia dawnego miasta
- salwy z hakownic i armat wiwatowych
- walki rycerskie na miecze topory i szable
- okolicznościowe wystawy i sesje naukowe w Muzeum

Sponsorzy generalni: Grupa Żywiec, Haring Polska, PEUK S.A., ROKA
Patronat medialny: Radio Piotrków, Telewizja Miejska iTePe, Tydzień
Trybunalski




Temat: Jarmark Jagielloński
Jarmark Jagielloński
Zapraszam na Jarmark Jagielloński, który odbędzie się w Lublinie w dniach 13-16 sierpnia. To największe po wschodniej stronie Wisły wydarzenie artystyczno-kupieckie. Unikatowy w skali kraju lubelski Jarmark w swojej formule łączy prezentację wyrobów rękodzielniczych i rzemieślniczych twórców tradycyjnych m. in. z Polski, Ukrainy, Białorusi, Litwy oraz bogaty program wydarzeń kulturalnych.

Wśród licznych atrakcji jarmarku znajdą się między innymi:

~ stoiska kupieckie prezentujące tradycyjną twórczość: tkactwo, rzeźba, malarstwo, ceramika, garncarstwo, plastyka obrzędowa, koronkarstwo;
~ warsztaty rzemiosła ludowego: wikliniarstwo, garncarstwo, tkactwo, plastyka obrzędowa oraz warsztaty wytwarzania papieru czerpanego;
~ warsztaty tańca tradycyjnego: oberki, polki, podróżniaki;
~ warsztaty gry na dudach;
~ mistrzowskie pokazy tradycyjnego rękodzieła;
~ Letnia Szkoła Ceramiki Ludowej (11-16 sierpnia 2009);
~ średniowieczna drukarnia i mennica średniowieczna (każdy może spróbować wybić monetę);
~ do spróbowania regionalne potrawy – piróg biłgorajski, piwo kozicowe i miodowe, oscypki, sękacze;
~ koncerty kapel ludowych m. in. z Polski, Ukrainy, Białorusi, Hiszpanii, Węgier;
~ koncerty gwiazd muzyki folkowej – wystąpią m. in. Dacha Bracha (Ukraina), Hollòènek Hungarica (Węgry), Słoma i Przedwietrze, Maćko Korba, Beltaine, Orkiestra Św. Mikołaja;
~ wieczorny krąg bębniarski prowadzony przez Jerzego „Słomę” Słomińskiego, znanego bębniarza i wytwórcę bębnów;
~ plenerowy spektakl "Klątwa" w reżyserii Janusza Opryńskiego na podstawie dramatu Stanisława Wyspiańskiego;
~ Turniej o Liść ze Srebrnego Drzewa, m.in. turniej „samojeden” i turniej łuczniczy, pokaz sokolnictwa, walki drużynowe „samoczwór”, turniej walki bez zbroi – blossfechten, inscenizacja bitwy i zdobywanie fortu;
~ Pierwsze Otwarte Mistrzostwa Polski Palanta Sportowego
~ park polskich gier i zabaw tradycyjnych, indywidualnych i drużynowych;
~ występy kuglarzy i artystów ulicznych;
~ oferta gier i zabaw dla dzieci.




Temat: rzepa o obronie Nicei. co sadzicie?
franzmaurer napisał:

> Tyle tylko że szkoła jako instytucja państwowa jest podrzędna w stosunku do
> podstawowej swobody obywatelskiej jaką jest prawo do noszenia chustek, mycek,
> dreadów, potarganych jeansów i kolczyków w nosie i pępku.

Co zrobic jezeli sa problemy. W kazdej klasie postawic uzbrojonego policjanta?
Rodzi sie konfrontacja polityczna na tle religijnym. Zamiast integracji mamy
polaryzacje. Nie jest niewyobrazalna konfrontacja w niektorych miastach.

> Idąc wytyczonym szlakiem należałoby wprowadzić zakaz wchodznia w chustkach i
> jarmułkach do sądów, merostw i komisariatów policji, bo każde takie wejście
> jest naruszeniem świeckości danego miejsca.

Powinno obowiazywac takze prawo do zdrowego rozsadku. Nie ma tutaj problemow,
wiele nie trzeba zmienic. Z wyjatkiem symboli religijnych u urzednikow
panstwowych, policji itp

> Także telewizja państwowa jako światopoglądowo neutralna powinna mieć zakaz
> prezentacji jakichkolwiek obchodów świąt religijnych a filharmonie opłacane z
> budżetu zakaz umieszczania w programie "Mesjasza" Haendla.
> Paranoja? Nie - żelazna konsekwencja.

Zelazna kosekwencja moze doprowadzic do paranoi
Oficjalne religie sa przez panstwo subsydiowane, sa naciski by to zmienic. Ale
wtedy padnie zupelnie kosciol katolicki.
Mysle, ze dla swietego spokoju skonczy sie niedlugo nadawanie mszy w TV.

> To niech sobie młodzież islamska opłaci wynajem sal i będzie mogła tam
> praktykować co tylko zapragnie.

Nie ma sal dla wszystkich religii tego swiata. Zaloz, ze mlodziez islamska
zaplaci za lokal. Buddystow moze nie bedzie na to stac... nie moze byc
dyskryminacji pod wzgledem majatkowym, wiec dostana lokal za frico. W dalszej
kolejnosci wyznawcy innych religii.
A gdzie szukac lokali klasowych do nauki?
Znowu zelazna konsekwencja doprowadza do paranoi




Temat: Mieszkańcy pytają, radny Stachera odpowiada
monic18 napisała:

> Czy to oznacza, że nie będzie ulotek, spotkań z wyborcami i prezentacji
> Pańskiego niezwykle merytorycznego programu?

Byłbym skończonym idiotą, gdybym olewał wyborców.
Przecież po to założyłem ten wątek, aby odpowiadać na pytania mieszkańców
Ząbek. I, jak Pani widzi po ilości postów, to robię.

Oczywiście, że będą ulotki, kilka spotkań z wyborcami. Wszystko to planujemy
jednak dopiero po zarejestrowaniu naszych kandydatów. Póki co, trochę na to za
wcześnie.

monic18 napisała:

> A może to ktoś z Pana komitetu próbuje obrzydzić pis
> wyborcom? W sumie teraz każdy im .....

Zapewniam Panią, że Pani Beger nie należy do mojego komitetu.

A tak na poważnie, ja nie wiem, kto pisuje pod nickiem tomaszkal - może to nowe
wcielenie hankow? Proszę tylko zauważyć, że tomaszkal krytykuje też działalność
obecnej Rady Miasta, do której należy kilka osób, tworzących ze mną komitet
wyborczy. Gdyby więc to był ktoś od nas, nie krytykowałby naszej działalności.

A wracając do Pani Beger, w jednym z wątków pisała Pani do tijufit'a:
> No właśnie zrobiłeś proste przeniesienie negatywne sytacji w Sejmie do Bogu
> duch winnego Perkowskiego. Skazałeś go zaocznie.

A czym jest Pani posądzenie osób z mojego komitetu, jak nie skazaniem zaocznie?

Napisała Pani również:
> Z tego co wiem to Perkowski nie jest
> nawet członkiem PiSu i jest tylko przez niego popierany.

Czy nie uważa Pani, że jeżeli kandyduje się z listy jakiejś partii czy
organizacji, powinno się solidarnie czerpać z tego profity i współodpowiadać za
negatywne strony tej organizacji? Ja nie podpieram się żadną partią, nie
korzystam z funduszy, szkoleń, prawników. Nie zabiegałem o poparcie PiSu ani
innej organizacji w wyborach. Mój komitet czerpie tylko z tego co sam
wypracował i odpowiada za to co sam źle zrobił. Wyborcy mają pełną jasność na
kogo i za czym głosują.

Pozdrawiam
W.Stachera



Temat: dlaczego lekarz mający OC woli sprawe sądową ???
generalna ocena (1)
Pozwole sobie podzielis sie pewna refleksja. Jakie sa szanse na wygranie przez
nieszczesna pacjentke jakiegos odszkodowania od ubezpeczyciela/niefortunnego
lekarza.

Musze powiedziec, ze niewielkie.

Bo zapominamy caly czas w tej dyskusji, iz to pacjent odpowiada za swoje
zdrowie rowniez. Miedzy innymi wybierajac wyszkolonego, licencjonowanego
lekarza. I to posiadajacego "specjalistyczna" licencje, zgodna z przeprowadzana
procedura.

Mala obserwacja : pare tygodni temu w polnocno-marykanskiej TV pokazywany byl
reportaz o paru Brytyjkach , ktore pojechaly do Polski i mialy "boob job"
wykonany. POkazywano brud , niechlujstwo, lekcewazenie pacjentek, proby
wymuszenia honorarium (ktore zreszta sie nie powiodly). Potem pokazywano te
nieszczesne piersi , z przetokami ropnymi. Jaka byla generalna konkluzja
prezentacji " dobrze im tak, bo byly skape i pojechaly do dfzikiego kraju i
pozwolily sie pokroic"

Inaczej mowiac "widzialy galy co braly" !

Chirurgia plastyczna jest w Polsce dzialem chirurgii, ktory
jest "nieregulowany". Co przez ten termin sie rozumie. A no po prostu
ci "dobrzy" chirurdzy, aby sie uchronic przed wejsciem na rynek ( a jest to
niewatpliwie rynek) stowarzyszaja sie i nawzajem sie pilnuja . Przeprowadzajac
egzaminy licencyjne, peer review process, udzielajac nagan gorszym i zadajac od
nich aby uczestniczyli w kursach i szkoleniach podwyzszajacych umiejetnosci
itp. To wszystko oczywiscie kosztuje. Czlonkostwo w takim stowarzyszeniu w USA
kosztuje pare-parenascie tysiecy dolarow rocznie.

Ale posiadanie licencji z takiego stowarzyszenia na scianie gabinetu daje
pacjentowi pewnosc, ze umiejetnosci lekarza sa w pewnym zakresie kontrolowane.
Na biezaco.

Takiego stowarzyszenia lekarskiego nie ma w Polsce. Kazdy wiec moze obiecywac
pacjentce co chce i jego umiejetnosci nie sa kontrolowane. Wyraznie to we
wspomnianym programie TV powiedziano.

Jakie sa tego stanu praktyczne konsekwencje ?

A no o tym zachwile, bo serwer nie lubi dlugich postingow .




Temat: Kompromitacja protestujacych z Kobierzyna w TVP3
a mnie się wydaje, że wypadli bardzo dobrze..
jak na paskudne show w jakim brali udział.

Wiesz sprawia mi niesłychaną frajdę udawanianie gdzie jest twoje miejsce, więc i tym razem Ci odpowiem:)
Znaj moją łaske.

> Szanowni Panstwo zupelna klapa zakonczylo sie dzisiejsze wystapienia
> protestujacych w TVP3, niestety brak obycia w negocjacjach z mediami dal o
> sobie znak
czego się spodziewałeś po normalnych, uczciwych ludziach
nie mamy aparatu władzy, nie mamy sponsorów jesteśmy zupełnie normalnymi ludzmi, którzy zajmują się tą sprawą w wolnych chwilach, musisz przyznać, że i tak osiągneliśmy bardzo wiele.
Jak będzie próbował organizować coś zupełnie bez środków to zapewne zrozumiesz.

> 1) Nie potrafili w jasny przejrzysty sposob powiedziec o co im chodzi,
> uratowal ich radny :)- przydaloby sie szkolenie z prezentacji !!!!!
jak mogli cokolwiek przedstawić jeśli nie byli dopuszczani do głosu, a jakakolwiek sensowna wypowiedz natychmiast była przerywana przez prowadzącego lub obóz władzy

> 2) Niektorym brak kompetncji do tego zeby kogo kolwiek reprezentowac przyklad
> prezydent mowi ze dwa lata temu bylo wystawione studium zagosp. przestrzen.
> i nagle tekst "jakies studium" :)))) i mistrzowskie zamkniecie prezydenta-
> widac ze bral udzial w szkoleniu z negocjacji :)))
tak jak wyżej w głowie ci się po przewracało, kogo ty się spodziewałeś.
Co do studium, mieliśmy przykład JAWNEJ MANIPULACJI. Prezydent poruszył temat studium, które nijak się ma do budowy mieszkań komunalnych.
W studium okolice Magnolii oznaczone są jako tereny pod mieszkalnictwo niskiej intensywności, więc co u licha ma to do tematu mieszkań komunalnych???
A już tym bardziej naszego protestu przeciwko KUMULACJI MIESZKAŃ KOMUNALNYCH W JEDNEJ OKOLICY.

> Ludzie jak niemasz pojecia co to jest Studium to poco sie odzywasz -szkodzisz
> sprawie
?????
Co studium ma do tematu budownictwa dla najbiedniejszych???

> 3)Dziewczyny ktory ma taki ironiczny usmiech z pogarda nie wybiera sie do
> grupy ktora reprezentuje mieszkancow,
kochana jest koleżanka:)

> gdyz sama komunikacja niewerbalna
> szkodzi sobie (w niektorych profesjach jest bez szans) i szkodzi grupie!!(az
> ja prezydent zgasil co sie tak smieje) przydaloby sie szkolenia z
> autoprezentacji :)))
szkoda, że nie wiesz kim ona jest...
i to chyba o to chodziło, żeby prezydent zgasił swój uśmiech, bo na jego miejscu na pewno bym się nie śmiał.
Prawda jest taka, że ładuje się w coraz ostrzejszy protest w ogóle nie zostawiając sobie furtki... to dosyć mało sprytne z politycznego punktu widzenia. Zapłaci za to już podczas następnych wyborów tego może być pewien.

> To takie rady zupelnie obiektywnie, a wracajac do istoty problemu, po raz
> kolejny uswiadomilismy Wam ze te mieszkania sa dla normalnych ludzi czy Pani
> w studio z fajnymi chlopcami to Waszym zdaniem zlodziej czy bandyta czym Ona
> roznila sie od WAS ????
buahahhahahah
Stary, jesli używasz w dyskusji tego elementu programu... to chyba nie za dobrze o Tobie świadczy. Przyznaj?

> I jeszcze raz powtorze to co mowil tez prezydent 700 mieszkan na Ruczaju to
> juz jest wielkie rozproszenie problemu bo mieszkania komunlne powstaja
> wszedzie ostatnia wiadomosc to ze na Akacjowej tez buduja komunalne a oprocz
> tego sa caly czas kupowane mieszkania uzywane
> Przypominam watek konkrety a nie gadanie
> forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=412&w=19099701&a=19102720
ależ my się zgadzamy nawet na osiedle rozsądnych rozmiarów 30-50 rodzin...
ALE NIKT W CAŁEJ POLSCE NIE FUNDUJE OSIEDLA NA DOCELOWO 7-8 tys. biednych ludzi. To jakieś ABSOLUTNE SZALEŃSTWO.

> Wiec kochani protestujacy nie toczcie piany :)) tylko pomyslcie jak to
> rozegrac zeby cos na tym zyskal Wasz Kobierzyn a nie tylko gadac i krzyczec i
> jak bylo widac czesto to gadanie jest bez ladu i skladu nie wiadomo o co Wam
> naprawde chodzi
bezpieczeństwo drogi człowieku, bezpieczeństwo

Dziwi mnie Majchrowski, wiele słyszałem o jego politycznych umiejętnościach a dalej nie potrafi zrozumieć, że NIE WYGRA TEGO.
Za duża jest skala oburzenia, zbyt jasno widać, że te działania są nie przemyślane. Nawet w programie wyreżyserowanym w 100% pod niego nie potrafił wyjaśnić PO CO BUDOWAĆ TAKIE OSIEDLA.
Gadał coś bez ładu i składu, że to jest działanie równoległe... ALE CÓŻ TO MIAŁO DO RZECZY?
Nie potrzebujemy działań równoległych, dotychczas stosowane przez miasto metody mimo, że tak mało widowiskowe były o wiele skuteczniejsze.

pozdrawiam jak zawsze serdecznie



Temat: Hejka!!! To znowu ja - Wasz Wesolek4
Hejka!!! To znowu ja - Wasz Wesolek4
Gwozdziem programu dzisiejszej uroczystosci jest ogloszenie wynikow konkursu
na forumowego Fanatyka Usmiechu . Nic nie wiadomo o zadnym konkursie tego
typu? Jak to nie wiadomo!? Przeciez wlasnie o nim mowie!

Z poprzedniej mojej wizyty na F.A. (tak sie tez sklada, ze pierwszej)
wynioslem wiele milych wrazen i takiez zachowalem wspomnienia o niej.
Zdecydowalem by zrewanzowac sie wszystkim milym mi osobom poprzez
uhonorowanie hocby najbardziej zaslugujacych na wyroznienie medalem Fanatyka
Usmiechu (odtad FU).
Glebokie studia wczesniejszych konwersacji pozwolily mi na wyroznienie dwoch
postaci – lista pozostaje oczywiscie otwarta. Oto posty z prezentacjami mezow
nastawionych do swiata i ludzi przyjaznie, oraz bardzo wesolo – ujete w
kontekscie moich staran o pozytywne przedstawienie sie Wam i takiez przyjecie.

• Dzien Dobry - jestem tu Nowy
wesolek4 02-09-2003 09:06 odpowiedz na list odpowiedz cytując
ale nie tak calkiem.
Uczestnicze pasywnie od dwoch miesiecy i troche juz zorientowalem sie - kto z
kim, i za ile.
Najpierw wybralem sobie nicka 'erudyta'. To nic ze nie jestem. Na roznych
forach spotykalem juz wpadajacych w furie 'stoikow', zabobonnych 'sceptykow',
matolowatych 'geniuszy' i tak dalej, wiec pomyslalem ze malo-
gramotny 'erudyta' takze nikogo nie rozzlosci. Erudyta byl jednak 'zajety',
niestety. Bardzo mnie to zasmucilo.
Zdecydowalem na rzecz 'wesolka' wiec - aby bylo smieszniej. Z poprzednimi
trzema mozemy tu urzadzic zabawe na cztery fajery, mam nadzieje. Hmm, ciekawe
czy jestem wesoly? Nie sprawdzalem jeszcze.
Zycze zatem wszystkim wesolych kontaktow ze mna, i nawzajem.
w4

• do widzenia
nurni 02-09-2003 09:09 odpowiedz na list odpowiedz cytując
zgrywusow i prowokatorow mamy tu juz komplet

ORAZ,

• Jakoś mnie Wesołek zupełnie nie śmieszy...
hansen 02-09-2003 13:33 odpowiedz na list odpowiedz cytując
... ech, straszny widać ze mnie ponurak... (

• Re: Jakoś mnie Wesołek zupełnie nie śmieszy...
wesolek4 02-09-2003 13:45 odpowiedz na list odpowiedz cytując
hansen napisał:
> ... ech, straszny widać ze mnie ponurak... (

Prawidlowo. Ja nie jestem przeciez komik, blazen, czy jakis inny idiota z
tego
gatunku. Ja jestem wesolek. Wesolosc jest moja cecha, ale jest to wesolosc na
moj uzytek. Ewentualnie moge nia kogos zarazic. Jesli tylko ten ktos nie jest
zaszczepiony przeciwko wesolosci.
Dzis debiutowalem. Mam nadzieje, ze nie byla to totalna klapa (az drze oto co
powie Nurni) a jesli dobrze sie ulozy to postaram sie rozkrecic. Niektore z
waszych dyskusji sa wrecz zabojcze wlasnie.
Zatem do zobaczenia.
w4
• Re: Jakoś mnie Wesołek zupełnie nie śmieszy...
hansen 02-09-2003 14:05 odpowiedz na list odpowiedz cytując
wesolek4 napisał:
> Ja nie jestem przeciez komik, blazen, czy jakis inny idiota z tego gatunku.
Przykro mi, ale ja takie właśnie wrażenie odniosłem.
> Ja jestem wesolek. Wesolosc jest moja cecha...
Błąd. Cechą wesołków jest wesołkowatość, nie wesołość. To zupełnie różne
cechy.
Wesołkowatość na mnie nie działa.
> Ewentualnie moge nia kogos zarazic. Jesli tylko ten ktos nie jest
> zaszczepiony przeciwko wesolosci.
No cóż, na ten typ niewyszukanego humoru jestem chyba genetycznie odporny.
> Dzis debiutowalem. Mam nadzieje, ze nie byla to totalna klapa...
Jak dla mnie - była.
> Niektore z waszych dyskusji sa wrecz zabojcze wlasnie.
Zgadzam się, ale poziom Twoich dowcipów jest dość kompatybilny z większością
prowadzonych tu dyskusji, niestety.
> Zatem do zobaczenia.
Mam nadzieję, że w lepszej formie.

No i sami powiedzcie jak tu nie lubic ludzi tak zacnych, zyczliwych i
wesolych jak ci dwaj powyzej – Bog swiadkiem, ze moje serce raduje sie
ogromnie.
Do medalu pragne dorzucic tedy drobny upominek, w postaci DVD z nagraniem
szkolenia w usmiechaniu sie na codzien.
Z uwagi na trudnosci z podzieleniem sie DVD ze wszystkimi - opisze szkolenie
w detalach. Zatem:

Laureaci FU staja przed lustrem z dlonmi otwartymi i, na wysokosci twarzy,
grzbietem zwroconymi do lustra. Nastepnie:
1. Wsuwaja sobie male palce obydwu dloni w kaciki ust, oraz
2. Kciuki wtykaja do uszu, po czym, z uwagi na lepszy efekt
3. Gwaltownie zmniejszaja dystans pomiedzy malymi palcami a kciukami.
O! , o! - o to wlasnie chodzilo.
.
FU ! – bez dwoch zdan. ))))))))))))
.
w4




Temat: Tydzień Kultury Japońskiej w Łodzi
Tydzień Kultury Japońskiej w Łodzi
Program:

www.emb-japan.pl/kultura/kronika/wyd2004/dkj2004.htm

XXII TYDZIEŃ KULTURY JAPOŃSKIEJ W ŁODZI

„SIEDEM DNI W JAPONII”

15 – 21 listopada
Organizator: Towarzystwo Polsko-Japońskie Oddział Łódzki, Muzeum
Archeologiczne
i Etnograficzne w Łodzi

Patronat: Ambasada Japonii

Poniedziałek - 15 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl.
Wolności 14
17.00 Uroczystość otwarcia sali im. prof. Ryochu Umeda

17.45 Otwarcie XXII Tygodnia Kultury Japońskiej

18.00 Koncert pieśni polskich i japońskich w wykonaniu chóru "Echo" pod
dyrekcją Eweliny Bień

18.30 Wręczenie dyplomów ukończenia kursu języka japońskiego 2003-2004

19.00 Wernisaż

19.30 "Sekrety samurajów" - film wideo

Wtorek - 16 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl. Wolności 14
17.00 „Japońska idea podróżowania” - Masakatsu YOSHIDA, prelekcja i film
wideo

18.00 „Japońskie święta” - Konrad Szczepara, prelekcja i film wideo „Święta w
północnej Japonii”

19.00 „Wakacje Kikujiro”, film wideo, reż. Takeshi KITANO

Środa - 17 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl. Wolności 14
17.00 „Moje spotkanie z Japonią” - Piotr Kulpiński, prelekcja

18.00 „W domu japońskim” - Shioko Yoshida - Kulpińska, prelekcja

19.00 „Ciekawostki z Japonii”- film wideo.

Czwartek - 18 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl. Wolności
14
17.00 „Budowle obronne - zamek w Himeji” - Zdzisław Kowalczyk, prelekcja i
konkurs wiedzy o Japonii.

18.00 „W japońskiej szkole” - Antoni Słodkowski, prelekcja

19.00 „Dzieci Syberii” - film wideo TV Kansai Hoso

Piątek - 19 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl. Wolności 14
17.00 „Spotkanie z japońskim buddyzmem” - Maciej Murzyniec, Jakub Koss,
prelekcja

18.00 „Japońska gościnność” - Irena Domańska, Piotr Anuszczyk, prelekcja

19.00 „Tokyo okiem leszcza” - wprowadzenie i prezentacja filmu, reż. Tomek
Meuś

Sobota - 20 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl. Wolności 14
12.00 „Zabawa w podróży” - gry i zabawy z udziałem gości z Japonii

14.00 „W Krainie Bogów,, - film wideo, reż. Hayao MIYAZAKI, Kino ,, Cytryna,,
ul. Zachodnia 81/83

17.00 Pokaz baseballa, judo oraz tradycyjne sztuki walki; kendo, kyudo,
naginata, iaido, jodo.

Niedziela - 21 listopada, Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne, Pl. Wolności
14
12.00 „Spacerkiem po Tokio” - Aleksandra WATANUKI, prelekcja oraz prezentacja
nowości wydawniczych firmy Waneko

13.00 „ Zabawa w podróży” cz. II - origami, ayatori, kendama, piosenki oraz
inne tradycyjne zabawy japońskich dzieci z udziałem gości z Japonii.

Wystawy:

„Wspomnienie o prof. Ryochu UMEDA,” - Muzeum Archeologiczno-Etnograficzne,
Pl.
Wolności

„Papierowe symbole – mizuhiki” - Biblioteka nr 9, ul. Tatrzańska 63

„Na szlaku starej lokomotywy”, - Katedra Badań Wschodu ISM i P UŁ, sala 205,
ul. Składowa 43

www.emb-japan.pl/kultura/kronika/wyd2004/dkj2004.htm
OPod tym adresem także inne informacje o japońskich dniach w innych miastach.




Temat: japonskie dni w empiku na marszalkowskiej
japonskie dni w empiku na marszalkowskiej
TYDZIEŃ KULTURY JAPOŃSKIEJ - 9.05-13.05. 2005

Poniedziałek
godz. 16.00-16.30 Ikebana – japońska sztuka układania kwiatów

– w programie spotkania krótkie wprowadzenie i pokaz tworzenia ikebany.

Gościem salonu będzie Ewa Gabler.

godz. 17.00-17.30 Ceremonia parzenia herbaty

– tradycyjny sposób parzenia prawdziwej japońskiej herbaty zaprezentuje
Motoko Yamakawa-Zdroik.

godz. 18.00-19.30 Gejsze - kim one naprawdę są?

- dr Iwona Kordzińska-Nawrocka (Instytut Orientalistyczny UW) opowie o
zasadach panujących wśród gejsz jak i o traktowaniu ich przez środowiska, w
jakich żyją.

Prezentacja tradycyjnych japońskich strojów.

Wtorek

godz. 16.00-17.30 Sztuki kulinarne. Sushi.

Jak się przyrządza i podaje sushi? Ciekawostki w kuchni japońskiej. Podczas
pokazu degustacja.

godz. 8.00-19.15 Bezsenność w Tokio…

Marcin Bruczkowski - autor książki Bezsenność w Tokio - opowie o życiu w
Tokio z punktu widzenia Europejczyka. Podczas spotkania odbędzie się konkurs,
w którym nagrodami będą egzemplarze książki Bruczkowskiego. W programie
spotkania sesja autografów.

Środa

godz. 10.00 Tajemnica sukcesu Japonii

Konferencja w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona
Koźmińskiego.

Warszawa ul. Jagiellońska 59

godz. 17.00-17.45 Sztuka walki BUDOJO

Mistrzowie tej dziedziny zdradzą zasady i tajniki BUDOJO - sztuki walki
mieczem. Podczas spotkania pokaz umiejętności.

godz. 18.00-19.00 Teatr japoński imitacją życia?

Gościem specjalnym salonu będzie mgr Henryk Lipszyc - były ambasador RP w
Japonii. Gość salonu opowie kilka historii z czasów pobytu w Japonii.

Czwartek

godz. 16.00-16.30 Kaligrafia

Dr Hiroshi Tamura zaprezentuje sztukę kaligrafii czyli jak powinno się pisać
po japońsku, objaśni podstawowe znaki oraz wprowadzi w historię.

godz. 17.00-18.00 Sztuka tworzenia japońskich pieczęci

Katarzyna Szczepańska wprowadzi w tajniki języka japońskiego oraz poprowadzi
warsztaty podczas których chętni będą mogli wykonać własne
pieczęcie.

godz. 18.15-19.15 Tradycja w życiu codziennym Japończyków

Wykład o niepowtarzalności kultury, mentalności jak i charakteru życia w
Japonii. Gościem salonu będzie dr hab., prof. UW Ewa Pałasz-Rutkowska.

Piątek

godz. 15.00-17.00 Origami – papierowe fantazje

Rafał Sabat opowie o historii sztuki składania papieru. Podczas spotkania
warsztaty oraz możliwość podziwiania kolekcji naszego Gościa oraz jego
przyjaciół.

godz. 17.30-18.30 Kącik filmowy

Początki kina japońskiego, ciekawostki, nowości oraz nawiązanie do „sztuki”
filmowej – o tym wszystkim opowie znawca japońskiej kinematografii - Michał
Klimaszewski.

godz. 19.00-Seans filmowy - Ring I
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Znaleziono 87 wyników • 1, 2, 3