Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: programy do przerobki muzyki





Temat: Techniki filmu video P
2009-02-20
mgr Janusz Musiał
FOTOGRAFIA CYFROWA II
III ROK VI SEMESTR
studia stacjonarne/niestacjonarne

Zestaw proponowanych ćwiczeń do realizacji w semestrze letnim:

I. Małe zestawy (kilka zdjęć - 2-4); laboratorium
SKOJARZENIA/KONTRASTY/METAFORY
czarne-białe
wysoko-nisko
ciepło-zimno
miękko-twardo
daleko-blisko
światło-cień
ona-on
noc-dzień
naturalne-sztuczne
reklama-antyreklama
grawitacja-antygrawitacja
RGB
CMYK

INSPIRACJA – stworzenie warstwy wizualnej inspirowanej ulubionym utworem lub tekstem
wizualizacja dźwięku/muzyki – obrazy do dźwięku
ilustracja poezji/tekstu – obrazy do słów

WYMYŚLONA HISTORIA OBRAZKOWA
komiks
rebus
storyboard do filmu

MODYFIKACJA – cytat i przeróbka znanego utworu plastycznego (malarstwo, grafika)
ŻYWIOŁY – WODA, ZIEMIA, OGIEŃ, POWIETRZE
PRZYSŁOWIA POLSKIE
NOWE MITOLOGIE
ŚWIĘTO
KULT EKRANU
HALO
PROMOCJA
H2O
MASKA
PULPIT – zrzut ekranu własnego komputera
WIDOK Z OKNA
W POKOJU AUTORA
OTWIERAM OCZY
ZAMYKAM OCZY

SZKOŁA I DOKUMENTACJA ZAJĘĆ
MIASTO – KATOWICE – architektura i ludzie

TECHNIKA FOTOGRAFII – ukazanie skrajnych przykładów zastosowania odp. parametru:
Głębia ostrości
Czułość
Czas
Światło
Ogniskowa
Punkt widzenia
Kompozycja

II. Duże zestawy (8-10 zdjęć); projekt
ANIMACJA – zestaw zdjęć ukazujących zjawisko przemian, ruchu (ok. 1 min)
DOKUMENTACJA – miejsca, obiektu, przedmiotu, procesu technologicznego
KREACJA – kreatywne wykorzystanie cech medium (głębia ostrości, przysłona, czas, ruch)
REPORTAŻ – dokumentacja zdarzenia, fotografia uliczna
KATALOG – wykonanie projektu katalogu, integracja prac własnych, tekstu, grafiki, fotografii

III. Praca pisemna
Referat / recenzja z wystawy fotografii lub analiza twórczości wybranego autora (kilka stron, kilka ilustracji, bibliografia)

2009-02-20
mgr Janusz Musiał

PRODUKCJA FILMU I WIDEO II
III ROK VI SEMESTR
studia stacjonarne/niestacjonarne

Mała forma – praca indywidualna (1-2 min.); laboratorium
Wymagany jedynie zarys pomysłu, scenariusza, scenopisu

ZAMYKAM OCZY – film ślepy, opowieść o miejscu, zdarzeniu za pomocą próbek dźwiękowych
TRIBUTE TO – odniesienie do wybranej sceny klasycznego utworu filmowego
ADAPTACJA – na język filmu fragmentu tekstu literackiego, poezji, prozy
ANIMACJA – analiza zjawiska przemian – ruchu i światła (ok. 1 min)
FOUND FOOTAGE – materiały znalezione, ćwiczenie montażowe do muzyki
Wszyscy dostają takie same komponenty, montują je, proponują swoją ścieżkę dźwiękową, powstaje nowa jakość audiowizualna

TELEDYSK – alternatywna forma do ulubionego utworu muzycznego
REKLAMA – alternatywna wersja lub konwencja pastiszu, antyreklamy „nie-ulubionego” produktu
SERIAL TV – szkoła, gra z tekstem, podział na role
FELIETON/REPORTAŻ TV – wystawa, wernisaż, sonda na ulicy
PROGRAM STUDYJNY TV – 2 kamery, miksowanie, wywiad, rozmowa z gościem
WIZUALIZACJA MUZYKI – ćwiczenie z programem Arkaos, integracja różnych elementów
KLUCZOWANIE – blue box, green screen

II. Duża forma – praca zespołowa 2-3 osoby (5-10 min); projekt
Wymagany pełny pakiet produkcyjny (pomysł, streszczenie, scenariusz, scenopis, storyboard, eksplikacja produkcyjna, harmonogram produkcji, kosztorys, info o realizatorach)

ETIUDA DOKUMENTALNA*
ETIUDA FABULARNA*
PORTFOLIO AUTORA – integracja własnych materiałów foto-audio-filmowych - DVD

III. Praca pisemna
Referat – analiza twórczości wybranego autora filmowego; reżysera, operatora obrazu...
(kilka stron, kilka ilustracji)**

*możliwa praca nad projektem w grupach 2-3 osobowych
**może być podstawą do realizacji filmu dokumentalnego o autorze



Temat: jak nazwać materiał który przygotowujecie na imprezę?
ok, no to mam powiedzmy że pierwszą wersję bardziej rozsądnego opisu...ale to tylko fragment pod tytułem "tworzenie materiału" więc nie napisałam jeszcze nic o tym co się dzieje już na imprezie... no to tak to wygląda:

VJ tworzy materiał sam w większym lub mniejszym stopniu."Staramy się promować robienie własnego materiału, ale w rzeczywistości i tak prawie wszyscy używamy cudzych rzeczy - różnimy się tylko współczynnikiem procentowym" pisze na forum tripzone Zambari. Materiał ten jest więc albo gotowy (np. sekwencje z reklam, wideoklipów, filmów) albo składa się go z gotowych elementów które po połączeniu z innymi elementami i zmodyfikowaniu za pomocą wielu różnych technik tworzą coś zupełnie nowego. Przypomina to korzystanie z sampli muzycznych przez DJ'a. VJ to jakby " wspólczesny wodzirej, wyszukujacy w infoswerze planety odpowiednich okazów, wykonujacy kopie (wyciagnietym z kieszeni aparatem fotograficznym, albo prawy klawisz i "zapisz jako"), przetwarzajacy kopie zgodnie ze swoim stylem." pisze Zambari.
Część materiału jest tworzona live za pomocą odpowiednich programów np."flashmixerów pisanych we flashu, sluzacych do miksowania innych programów pisanych we flashu, które rysuja na ekranie generowana na zywo grafike wektorowa - cala zabawe mozna parametryzowac, ruszac suwakami, podpinac pod dzwiek lub midi, zeby animacje na ekranie tworzyc czesciowo na zywo, a przynajmniej w znacznym stopniu zmieniac" albo kamer ustawionych na miejscu.
Wszystkiego jednak nie da się stworzyć od początku do końca samemu a na pewno nie live, bo jak pisze dalej zambari: "przygotowanie od zera jednej trwajacej pare sekund petli zajmuje od pietnastu minut do paru dni, wiec budowanie swojej biblioteki jest dlugotrwalym procesem, zazwyczaj na impreze przynosisz kilka - kilkanascie - kilkadziesiat nowych petli, a reszte jedziesz z tego co masz przygotowane na wczesniejsze imprezy (...) VJ na trwajacej osiem godzin imprezie pokazuje na scianie 720 000 obrazków. Poniewaz nie ma i nigdy nie bedzie na ziemi malarza, który namaluje taka ilosc obrazów w ciagu jednej nocy, vj po pierwsze powtarza petle (...), a po drugie przynosi na impreze wiekszosc materialu juz przygotowanego. "
Każdy z VJ'i może używać zupełnie innych technik bo programów komputerowych do animacji,przeróbki video i zdjęć oraz do tworzenia grafiki jest bardzo wiele. Najważniejszy jest indywidualny styl bo jak pisze Two Stars: "Dobre wizuale stana sie rozpoznawalna wizytowka swojego autora , ktory to bedzie sie wyroznaial sposrod wielu innych"

Heh...no to czekam na komentarze a muzykę postaram się wybrać,wyciąć i wam przekazać w ciągu najbliższych dni...
co do spotkania z vjmotivo to prześlę Ci wiadomość prywatną i jakoś sie umówimy na "wywiad" czy coś w tym stylu.

Ja tymczasem zajmę się nareszcie tym co mnie najbardziej w waszej pracy interesuje i posklejam sobie jakoś powybierane od dawna fragmenty waszych postów, artykułów, niktórych książek m.in. zajmę się fragmentarycznym tłumaczeniem the VJ book :D co jest z resztą potwornie irytujące..może dlatego że wybieram zbyt skomplikowane fragmenty... zobaczymy co z tego będzie :D
Pozdrawiam!





Temat: Krótka historia przepisywania
Jako dobra koleżanka wyjaśnij poszkodowanej Twoim zdaniem wszystko to co przeczytasz poniżej i proponuję układ. Kopiujemy posty i wszystko inne ale Ty płacisz kary. (nie ma ujednoliconego cennika - w jednym przypadku było to śmieszne 35 złotych )
Na początek zapoznaj się z tym:

Prawo własności intelektualnej - inaczej prawo na dobrach niematerialnych obejmujące dział prawa cywilnego, w którym zawarta jest regulacja prawna dotycząca dóbr niematerialnych (intelektualnych) (prawo autorskie) oraz działy regulacji dotyczących własności przemysłowej. Termin ten jest stosowany od 1967 r., gdy utworzono WIPO, agendę ONZ.

Dobra niematerialne (intelektualne) to dobra występujące w obrocie cywilnoprawnym, nieposiadające postaci materialnej. Stanowią one wynik twórczości artystycznej, naukowej i wynalazczej. Problematykę dóbr niematerialnych regulują przepisy różnych gałęzi prawa np. prawa administracyjnego lub karnego. Cechą wspólną regulacji dotyczących poszczególnych dóbr niematerialnych jest ukształtowanie praw uprawnionych jako cywilnych praw podmiotowych bezwzględnych chroniących interesy osobiste i majątkowe

Własność intelektualna jest uregulowana w różnych gałęziach prawa. Zawiera konstrukcje typowe dla regulacji prawa rzeczowego, zobowiązań, a normy części ogólnej i prawa spadkowego stosuje się wprost do stosunków uregulowanych przez prawo własności intelektualnej. Podstawowymi jednak aktami prawnymi są:

ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych,
ustawa o ochronie baz danych,
ustawa Prawo własności przemysłowej,
ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

USTAWA
z dnia 4 lutego 1994 r.
o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Rozdział 1
Przedmiot prawa autorskiego
Art. 1.
1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym
charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości,
przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:
1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie,
publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe);
2) plastyczne;
3) fotograficzne;
4) lutnicze;
5) wzornictwa przemysłowego;
6) architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne;
7) muzyczne i słowno-muzyczne;
8 sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne;
9) audiowizualne (w tym filmowe).
21. Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną
odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne.
3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby miał
postać nieukończoną.
4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek formalności.

Art. 2.
1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie, przeróbka, adaptacja,
jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu pierwotnego.
2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy utworu
pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu
pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych spełniających cechy utworu zezwolenie
twórcy jest konieczne także na sporządzenie opracowania.
3. Twórca utworu pierwotnego może cofnąć zezwolenie, jeżeli w ciągu pięciu lat od
jego udzielenia opracowanie nie zostało rozpowszechnione. Wypłacone twórcy
wynagrodzenie nie podlega zwrotowi.
4. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku inspiracji cudzym
utworem.
5. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu pierwotnego.

Ochrona autorskich praw majątkowych
Art. 79.
1. Uprawniony, którego autorskie prawa majątkowe zostały naruszone, może żądać
od osoby, która naruszyła te prawa:
1) zaniechania naruszania;
2) usunięcia skutków naruszenia;
3) naprawienia wyrządzonej szkody:
a) na zasadach ogólnych albo
b) poprzez zapłatę sumy pieniężnej w wysokości odpowiadającej dwukrotności,
a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione - trzykrotności
stosownego wynagrodzenia, które w chwili jego dochodzenia byłoby
należne tytułem udzielenia przez uprawnionego zgody na korzystanie
z utworu;
4) wydania uzyskanych korzyści.

przypomnę tylko jeszcze raz - nie po raz pierwszy się to zdarza i dodatkowo dodam odpowiedź do tej właśnie osoby - wolność słowa to nie jest przepisywanie z innych!



Temat: Implementacja servera CDDB
Dnia 26 Feb 2003 10:50:34 GMT osoba znana jako Murphy


| U mnie działa na serwerze cddbd-1.4, spisuje się bezproblemowo, choć nie
| wszystkie playery da się zmusić by z nim gadały.

To również wiem i chodzi mi właśnie o takiego demona który by
przechwycił żądania programu o CDDB i po przetworzeniu zwrócił opis
płyty z wyjątkiem tego że baza danych nie będzie w formacie "freedb",
czyli tysięcy plików a jednego w formacie "cdplayer.ini". Chyba
przyjdzie zapytać developerów z "freedb" czy nie dodali by obsługi
formatu cdplayera.


Oj :( nie sądzę by byli skłonni... :(


| BTW działa z nim xmms, starszy winamp, starszy xmcd (do wersji 2.6),
| pewnie coś jeszcze ale to mi wystarcza :)

No to szcześciaż z ciebie. Mnie raczej nie zadowala posiadanie na
dysku tysięcy małych plików które i tak są mi wszystkie niepotrzebne,
bo wszystkich płyt i tak nie mam. :)


Hmmm no ja rozumiem, ja też bym wolał mieć stałe łącze do internetu ;)
ale demonizujesz nieco sprawę mój drogi Panie :)

[wormhole /var/db/cddb]# du -sk db
3255    db

czyli trochę ponad 3MB

[wormhole /var/db/cddb]# ls db/* | sort | uniq |wc -l
    2825

No ale płyt też nie za wiele... niecałe 3 tys. ;)


| Daemon chodzi mi na uniksie ale w readme czytam właśnie, że można
| skompilować na Cygwinie.

Też właśnie widzę, że chodzi ale przeróbki kodu nie da się uniknąć i
to pewnie sporej biorąc pod uwagę, że windziany cdplayer generuje inne
ID płyt niż te przechowywane w bazach "freedb" tak samo jak i nie ma
niektórych informacji w cdplayer.ini o np. typie muzyki jak rownież
ilość plików w obu przyladkach jest różna.

| Acha... jest dostępna na sieci dosyć obszerna baza płyt CD - resztę
| trzeba sobie dodać samemu :(

Problem w tym, że to co mam spisane jest pewnie i w tej bazie z tym,
że ilość plików jak i sama wielkość bazy jest trochę "zabójcza" przy
przeszukiwaniu pod windą. Chodziło mi raczej o jakiegoś prostego
demona który przejąłby zapytanie CDDB od programu wyszukała płytę i
zwróciła opisy utworów również w postaci CDDB.


Hmmmm, zastanawia mnie tylko, czy cdplayer komunikuje się z serwerem
"freedb"??? Bo nie znam tego programu, ale jeżeli pisze mi Pan, iż sama
struktura danych jest inna to... :( jakoś tego nie widzę.
Player musi generować odpowiedni identyfikator płyty a następnie żąda
od serwera cddb by wyszukał mu informacji na podstawie tego ID oraz
ilości i offsetów poszczególnych utworów na płycie. Zdarza się, iż te
informacje nie pokrywają się z tymi w bazie danych i serwer zwraca dla
przykładu listę najbardziej zbliżonych.
Hmmm, dokładnie jeszcze nie wiem jakie mogą wystąpić problemy do

bibliotekę do komunikacji z czymś takim ;)


| A jeśli o moduły dla perla chodzi, to wszystko co trzeba do komunikacji
| ma: CDDB-1.08.tar.gz (tudzież najnowsza dostępna wersja).

Przeglądałem właśnie te moduły (ten i inne również) ale wszystko co
tam jest jest tylko interfejsem do servera CDDB, czyli klientem a
brakuje właśnie demona, czyli servera CDDB.


Hmmm, wydaje mi się, że powinien Pan zainteresować się jednak podanymi
pakietami:
 - w paczce ze źródłami cddbd-X.X znajdzie Pan plik z opisem protokołu
   na którym działa cddb
 - CDDB-1.XX ma Pan moduł dla klienta: przyda się do testów

   protokół będzie pobierał dane posiadane przez Pana.
Niestety :( nie znalazłem implementacji tego serwera w perlu :(

Pozdrawiam i życzę powodzenia.





Temat: umowa o dzieło za projekt, 50% kosztów uzyskania


Czyli niestety znowu dużo będzie zależało od uznaniowości tych co się
nic a nic na tym nie znają, bo na pewno będzą takie sformułowania, które
będzie mozna różnie interpretować. A to co ty znalazłeś świadczy o tym,
że tak jakby nie bierze się się pod uwagę twórców takich jak
inżynierowie, projektanci którzy nieraz naprawdę muszą wnieść coś do
tego co wymyślają i tworzą.



Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:
  1)  wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
(literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy
komputerowe),
  2)  plastyczne,
  3)  fotograficzne,
  4)  lutnicze,
  5)  wzornictwa przemysłowego,
  6)  architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne,
  7)  muzyczne i słowno-muzyczne,
  8)  sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne,
  9)  (1) audiowizualne (w tym filmowe).
21. (2) Ochroną objęty może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte
ochroną odkrycia, idee, procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje
matematyczne.
3. Utwór jest przedmiotem prawa autorskiego od chwili ustalenia, chociażby
miał postać nie ukończoną.
4. Ochrona przysługuje twórcy niezależnie od spełnienia jakichkolwiek
formalności.

Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla
prawa do utworu pierwotnego.
2. (3) Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia
twórcy utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa
majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. W przypadku baz danych
spełniających cechy utworu zezwolenie twórcy jest konieczne także na
sporządzenie opracowania.
3. Twórca utworu pierwotnego może cofnąć zezwolenie, jeżeli w ciągu pięciu
lat od jego udzielenia opracowanie nie zostało rozpowszechnione. Wypłacone
twórcy wynagrodzenie nie podlega zwrotowi.
4. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku inspiracji
cudzym utworem.
5. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu
pierwotnego.

Art. 3. (4) Zbiory, antologie, wybory, bazy danych spełniające cechy utworu
są przedmiotem prawa autorskiego, nawet jeżeli zawierają nie chronione
materiały, o ile przyjęty w nich dobór, układ lub zestawienie ma twórczy
charakter, bez uszczerbku dla praw do wykorzystanych utworów.

Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
  1)  akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
  2)  urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
  3)  opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
  4)  proste informacje prasowe.
______________________________________________MAT________





Temat: Need for Speed Carbon
Mazur - wiesz to Tylko screeny ale tak na 100% u nas na kompach nie będzie wyglądało, ostatnio dużo czytałem o Gothicu III i przeglądałem screenshoty i trailery wszystko zapowiadało się (cenzura), a teraz jak wszedłem na strone www.gamestar.de i zobaczyłem screenshoty z centrum gry nie wpadło mi to do końca w gust, zanim sobie w niego zagram to pewnie będe musiał poczekać aż znajdę pracę i kupię sobie lepszy sprzęt, ale szczerze to screeny prosto z gry prezentują się o wiele gorzej niż te co pokazują na samym początku.
O Need For Speedzie wypowiedziałem się ale nie do końca, Carbon może i będzie fajny tylko zobaczymy ile dadzą rzeczy zwiążanych z tuningiem, bo to cała płęta tej gry to "Tuning" w undergroundzie 2 tuning prezentował się najlepiej. Most Wanted jestl lepszy pod względem grafiki , pod względem grywalności nie odpowiada mi , wyścigi w dzień ochydnie to wygląda ale to jest moje zdanie nie karzdy musi się z nim liczyć, pozdrawiam.

EDIT

Dzisiaj o godzinie 21:30 na programie, ZigZap leciał Hyper, w którym była mowa o grze Need For Speed Carbon. Z informacji, które zostały dziś podane wynika, iż nowy NFS prezentuje się naprawdę cudownie. Producenci EA Games głównie skupili się, na drifcie, który jak wiemy nie został zrobiony w NFS-e MW zastanawiacie się zapewne dlaczego? Ponieważ autorzy chcieli dopracować efekt driftu, co zajęło im sporo czasu w każdym bądź razie drift będzie bardziej realistyczny został wprowadzony nowy engine kierowania bryką, przez co poślizgi będą bardziej efektywniejsze niż w poprzednich wersjach gry. Najlepszą rzeczą jest to, że autorzy powrócili do nocnych uważam, że to cały klimat tej gry, moim zdaniem nie ma zbyt dużo osób, a dokładnie młodzieży, która urządza sobie wyścigi w dzień. Jeśli zaś chodzi o samochody tu sprawa wygląda bardziej przyciągająco niż w poprzednich wersjach gry. Co się zmieniło? Do wyboru będziemy mieli pięćdziesiąt rodzajów samochodów z serii „American Muscle”, „Europejskie”, a także „Stuningowane”. Więcej w tej kwestii się nie wypowiem jak sami widzicie wybór jest ogromny. Kwestia tubingu także została zmieniona, nie będziemy mieli gotowych części do przerobienia swojego auta mogę powiedzieć tyle, gdy przerobimy swój samochód w grze za drugim razem ciężko będzie uzyskać taki efekt, robi wrażenie prawda? No cóż wygląda to następująco podczas przerabiania samochodu każdą blachą będziemy się zajmowali osobno, za pomocą suwaków będziemy kształtować wszystko według własnego upodobania, felgi, spoilery itp. Muzyka w grze również ulegnie dużej przeróbce niestety jedyna informacja, jaka mi utkwiła w głowie to, to, że będzie to rock wchodzą jeszcze dwa rodzaje muzyki niestety nie pamiętam. Najciekawszą rzeczą w grze będzie nowy rodzaj wyścigu, mianowicie będziemy mieli za zadanie jechać jak najbliżej przeciwnika im dłużej będziemy za nim otrzymamy większą liczbę punktów, a następnie naszym zadaniem będzie wyprzedzenie go i utrzymać się do końca wyścigu tak, aby nasz przeciwnik nie mógł nas wyprzedzić. Kolejnym dodatkiem w grze będzie zbieranie ekipy to będzie tak jakby odniesienie się do filmu „Za Szybcy Za Wściekli Tokio Drift” Podobnie jak w filmie bohater nasz będzie miał na celu zebranie ekipy każdy z naszych sprzymierzeńców będzie posiadał zdolności, Np. Jeden będzie zajmował się sprawami tubingu wizualnego, drugi sprawami tubingu silnika, a trzeci może być kombinatorem, czyli załatwiać sprawy z glinami. Wyścigi, które najbardziej fascynują i będą wstanie nas tak wciągnąć, że przesiedzimy przed komputerem parę godzin to „Wyścigi w Kanionach”- sami widzicie, że jest to kolejny moment, w którym można zauważyć odniesienie się do filmu. To wszystkie informacje, jakie udało mi się zapamiętać najważniejsze zostały przekazane. A i na koniec sorry, że tak napisałem post pod postem, ale bardzo mi zależało na przekazaniu tego wszystkiego.
Pozdrawiam Klemens.



Temat: Edyta Górniak


Edyta Górniak rozpoczęła swoją karierę od występu telewizyjnego w programie Zbigniewa Górnego "Śpiewać każdy może" w 1989 roku. Dostrzeżona tam przez jurorów, nastoletnia wokalistka z miejsca została zaproszona do udziału w koncercie "Debiuty" na Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. Otrzymała tam pierwsze wyróżnienie za wykonanie utworu "Zły chłopak". Kolejnym etapem jej kariery był występ w musicalu "Metro". Obsadzona w jednej z głównych ról, przez trzy lata występowała w spektaklu, który odniósł bezprecedensowy, jak na polski warunki, sukces. Dzięki niemu wokalistka zaczęła wyrastać na jedną z najbardziej obiecujących polskich artystek. Potwierdzeniem tych prognoz była trzecia nagroda na Festiwalu Krajów Nadbałtyckich w Karlsham w 1993 roku, jednak prawdziwym przełomem w karierze piosenkarki był występ na Festiwalu Eurowizji w 1994 roku w Dublinie. Górniak zajęła tam drugie miejsce, wykonując utwór "To nie ja". Sukces przyjęto w kraju z wielkim entuzjazmem, tym bardziej, że Polska reprezentowana była na Eurowizji po raz pierwszy.

8 maja 1985 roku ukazała się debiutancka płyta Edyty zatytułowana "Dotyk". Krążek znalazł ponad 250 tysięcy nabywców, zyskując status platynowej płyty.
Po zakończeniu trasy koncertowej promującej album, Edyta Górniak zdecydowała się na wyjazd do Londynu i kontynuowanie kariery zagranicą. Wraz ze swoim ówczesnym menadżerem Wiktorem Kubiakiem rozpoczęła pracę nad albumem anglojęzycznym. Do realizacji nagrań zatrudniono znanych producentów współpracujących wcześniej choćby z Cher czy Celine Dion. Efektem był album "Edyta Górniak" wydany w 1997 roku dla wytwórni EMI.

Pochodzące z albumu utwory "When You Come Back To Me" oraz przeróbka nagrania Roberta Milesa "One on One" przyniosły wokalistce pewien rozgłos w Europie i Japonii. Najchętniej nagrania prezentowano w stacjach radiowych w Szwajcarii i Portugalii, gdzie album zyskał miano srebrnej płyty.

Edyta Górniak znana jest również z kompozycji do filmów. Artystka dwukrotnie opracowywała polskie wersje nagrań do produkcji Walta Disneya ("Mulan", "Pocahontas"). Z kolei utwór "Dumka na dwa serca" wykonywany wraz z Mietkiem Szcześniakiem promował film "Ogniem i mieczem".

Po zakończeniu trasy koncertowej promującej album, Edyta Górniak zdecydowała się na wyjazd do Londynu i kontynuowanie kariery zagranicą. Wraz ze swoim ówczesnym menadżerem Wiktorem Kubiakiem rozpoczęła pracę nad albumem anglojęzycznym. Do realizacji nagrań zatrudniono znanych producentów współpracujących wcześniej choćby z Cher czy Celine Dion. Efektem był album "Edyta Górniak" wydany w 1997 roku dla wytwórni EMI.

Pochodzące z albumu utwory "When You Come Back To Me" oraz przeróbka nagrania Roberta Milesa "One on One" przyniosły wokalistce pewien rozgłos w Europie i Japonii. Najchętniej nagrania prezentowano w stacjach radiowych w Szwajcarii i Portugalii, gdzie album zyskał miano srebrnej płyty.

Edyta Górniak znana jest również z kompozycji do filmów. Artystka dwukrotnie opracowywała polskie wersje nagrań do produkcji Walta Disneya ("Mulan", "Pocahontas"). Z kolei utwór "Dumka na dwa serca" wykonywany wraz z Mietkiem Szcześniakiem promował film "Ogniem i mieczem".

"Magiczne ognie"

" Do Grajacej szafy grosik wrzuc"

"Niebo to my"



Temat: Implementacja servera CDDB


Hmmmm, nie wiem czy kolega wie iż jest dostępny darmowo taki daemon
(źródła). Powinno być gdzieś na: ftp://ftp.freedb.org/pub/freedb/


Wiem że to jest, bo wspomniałem o tym w poprzednim poście i byłem na
ich strone ale z tego co tam widzę to są to rzeczy pisane w C od
którego już zdążyłem dobrze odwyknąć. Poza tym nie o to samo do końca
mi chodzi, gdyż przy ścinaniu płyt CDA do plików MP3 z własnych płyt
do których mam już opisy w pliku "cdplayer.ini".


U mnie działa na serwerze cddbd-1.4, spisuje się bezproblemowo, choć nie
wszystkie playery da się zmusić by z nim gadały.


To również wiem i chodzi mi właśnie o takiego demona który by
przechwycił żądania programu o CDDB i po przetworzeniu zwrócił opis
płyty z wyjątkiem tego że baza danych nie będzie w formacie "freedb",
czyli tysięcy plików a jednego w formacie "cdplayer.ini". Chyba
przyjdzie zapytać developerów z "freedb" czy nie dodali by obsługi
formatu cdplayera.


BTW działa z nim xmms, starszy winamp, starszy xmcd (do wersji 2.6),
pewnie coś jeszcze ale to mi wystarcza :)


No to szcześciaż z ciebie. Mnie raczej nie zadowala posiadanie na
dysku tysięcy małych plików które i tak są mi wszystkie niepotrzebne,
bo wszystkich płyt i tak nie mam. :)


Daemon chodzi mi na uniksie ale w readme czytam właśnie, że można
skompilować na Cygwinie.


Też właśnie widzę, że chodzi ale przeróbki kodu nie da się uniknąć i
to pewnie sporej biorąc pod uwagę, że windziany cdplayer generuje inne
ID płyt niż te przechowywane w bazach "freedb" tak samo jak i nie ma
niektórych informacji w cdplayer.ini o np. typie muzyki jak rownież
ilość plików w obu przyladkach jest różna.


Acha... jest dostępna na sieci dosyć obszerna baza płyt CD - resztę
trzeba sobie dodać samemu :(


Problem w tym, że to co mam spisane jest pewnie i w tej bazie z tym,
że ilość plików jak i sama wielkość bazy jest trochę "zabójcza" przy
przeszukiwaniu pod windą. Chodziło mi raczej o jakiegoś prostego
demona który przejąłby zapytanie CDDB od programu wyszukała płytę i
zwróciła opisy utworów również w postaci CDDB.


A jeśli o moduły dla perla chodzi, to wszystko co trzeba do komunikacji
ma: CDDB-1.08.tar.gz (tudzież najnowsza dostępna wersja).


Przeglądałem właśnie te moduły (ten i inne również) ale wszystko co
tam jest jest tylko interfejsem do servera CDDB, czyli klientem a
brakuje właśnie demona, czyli servera CDDB.

Pozdrawiam,
Murphy





Temat: organizacja projektu

Na pierwszym spotkaniu współtwórców naszej gazety (1-2 maja w Rusinowicach) poznałem Jacka, który zajmuje się techniką audio. Od niego wyszedł wtedy pomysł, aby dołączać do gazety płytę CD z modlitwami.
Nawet sam ofiarował się takową opracować, bo posiada profesjonalny sprzęt do nagrywania. Zbyszek jednak stwierdził, że na zamieszczanie modlitw z warsztatóe jeszcze jest za wcześnie.


Myśląc o wyglądzie gazety oraz oglądając materiał, którym dysponujemy, doszedłem do wniosku, że wiele objawień, modlitw, rysunków i grafik jest trudna do technicznego zamieszczenia na łamach Oriinu, w strawnej i poprawnej technicznie formie gazetowej.

Uważam, że łatwiej jest komputerowo stworzyć film, pokaz, prezentację itp. która będzie przystępna w odbiorze dla widza, niż silić się na przeróbki i modyfikacje pod obowiązujące zasady gazetowe (wiąże się to przede wszystkim z ograniczeniami objętości).
Oczywiście nie naruszałoby to normalnej szaty graficznej gazety, płyta byłaby tylko rozszerzeniem jej treści o to, co się nie da wydrukować, lub co zajmowałoby zbyt dużo miejsca.
Na płycie można też nagrać muzykę - myślę że wśród nas pojawiły by się osoby, które chętnie w tej roli się odnajdą, a w pisaniu artykułów się nie czują.
Powiem wprost - chcę zmaksymalizować formy przekazu, jakimi będziemy głosić nowe...
Dzięki temu przybędzie nam nie tylko odbiorców, ale i twórców gazety. Redaktorem może być wtedy każdy. Nie tylko ten co czuje "pióro", ale i ten co komponuje, rysuje, maluje, filmuje, montuje, robi prezentacje w PP itd.

Co do formatu zapisu, proponuję Video DVD. Jakość dobra, kompatybilność też (można obejrzeć na DVD stacjonarnym jak i na kompie). Również standard DVD umożliwia zaprojektowanie menu nawigacyjnego, tak by każdy zobaczył co jest na płycie i potrafił w łatwy sposób sobie uruchomić.

Ted

Hmm. Trzeba zorientowac sie w kosztach tloczenia DVD i CD. Jak CD, to lepiej w divx. Nowe odtwarzcze DVD maja dekoder tego codeka, a plytka CD to 20groszy w tloczni (moze mniej?). No i odpalenie divx to po prostu klikniecie n pliku.
Menu to dobry temat, ale niekonieczny tak od razu.

Innym sposobem byloby umieszczanie na serwerze materialow, ktore mozna sciagnac do danego numeru. A w numerze ich linkow.
Internet jest teraz wszedzie (hmmm... a moze "tepsa" nadal rznie ludzi ile wlezie).

Reasumujac.
1. Temat modlitw na CD.
Nie. Kto bedzie zainteresowany, kliknie na strone i pociagnie.
2. Temat "jakiegos" video.
Pewnie.
3. Muza.
Zalezy od wspolnej wizji i zawartosci numeru(!).
4. Prezentacja PPT.
Jako przeciwnik tego programu - pozwolicie, ze przemilcze =)
5. Artykuly czytelnikow.
Jak najbardziej. Bedzie sie budzic wielu...
6...
7...
+++

Ted, oto moje personalne zdania.
Wciskam "wyslij", choc wiem, ze niektore moje porpozycje moze nalezaloby jeszcze bardziej opisac. ALe rozumiesz moj przekaz.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 71 wyników • 1, 2