Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: programy w Turbo paskalu





Temat: Paskal - help

On 30 Dec 1997 12:42:25 GMT, Grzegorz Szyszl/o


| Jak w paskalu umieścić 3MB mapę bitową w XMS tak by muc ją wyświetlaćw
| | dowolnym jej obszarze na ekranie komputera w Xmode.

| Virtual Pascal robi to bez problemu, gdyz korzysta z ciaglego obszaru
| pamieci w trybie DPMI.

| A jaki "tryb DPMI" masz na mysli???

spojrz na nowe gry przeznaczone dla DOS. praktycznie wszystkie korzystaja
z DPMI. oznacza to tak w uproszczeniu, ze program jest skompilowany
w specjalny sposob.


Moze od poczatku:
DPMI=Dos Protected Mode Interface i nie jest zadnym "trybem"...
A program skompilowany w zaden tajemny "specjalny sposob" byc nie
musi... Ot, po prostu do segmentu 32-bitowego (a nawet nie
koniecznie).


traktuje pamiec jako ciagly obszar (do 16MB), bez


ROTFL! Do 4GB chyba...

ograniczenia do 640KB. pamiec danych, i kodu programu moze sie znajdowac
w dowolnym miejscu.


Tzn. gdzie: w klawiaturze, czy na wentylatorze procesora? ;-)


co ciekawe, DPMI przewiduje tez utworzenie pliku wymiany
co pozwala na przelamanie bariery 16MB. jesli w kompie jest wiecej ram,
i zalozysz plik wymiany, to ten ram zostanie wykorzystany. tak dziala
win311, i kazdy inny program korzystajacy z DPMI, przyklady ?


ROTFL^2!!!!! Plik wymiany sluzy _tylko_i_wylacznie_ w celu stworzenia
wiekszej ilosci dostepnej pamieci niz jest pamieci fizycznej. Stad tez
jego nazwa: pamiec wirtualna (czyli taka ktorej faktycznie nie ma, ale
programowi wydaje sie ze jest ;-)) Nie pisz takich glupot z tym 16MB!


moze dosyc prozaiczne przyklady ....... gry

settlers II
quake
doom I i doom II
warcraft II

to z tych najpopularniejszych ktore sa pod DOS.


Z tych popularniejszych zapomniales o Duke Nukem!!! ;-)


borland pascal pozwala na kompilacje programow pod dosowy DPMI.


Moze sie czepiam, ale _nie_ma_ innego niz _dosowy_ DPMI - stad jego
nazwa...


sam BP.EXE , w odroznieniu od TURBO.EXE pracuje w trybie DPMI.
a pi razy oko robi to samo. tyle ze szybciej bo nie musi tasowac pamieci.


Nie zupelnie! bp.exe korzysta z extendera zapewniajacego interfejs
zgodny z DPMI. Prosze, nie nazywaj tego "trybem"; to tak jakby pisac,
ze program korzystajacy z pamieci EMS pracuje "w trybie EMS". A tryby
to sa w starych zegarkach... ;-)

I jeszcze jedno wyjasnienie: Niektore extendery (np. DOS4GW) maja
wprawdzie sztuczne ograniczenie pamieci jaka moga obslugiwac (do 32
czy 64MB chyba, nie pamietam), ale nie jest to w _zaden_ sposob
zwiazane z ograniczeniami DPMI czy tez trybu wirtualnego procesora w
szczegolnosci!!!





Temat: Turbo Vision i tryb graficzny? (dlugie)


Witam Wszystkich!


Przede wszystkim witam kolege z wydzialu :)


Gdzies czytalem, ze da sie tak przerobic TV, aby dzialala w trybie
graficznym (wystarczy 640x480x16), a nie standardowym tekstowym. W
zwiazku z tym pytania:

- czy ktos uzywal moze tak przerobionej TV?


Mam jeszcze gdzies ta biblioteke. Jest to dokladanie TV w trybie
640x480x16kol. i wyglad ma identyczny jak TV w trybie tekstowym. Z tego co
pamietam dzialala bez problemu.


- czy istnieje wówczas możliwo?ć JEDNOCZESNEGO wy?wietlania na ekranie
standardowego interfejsu TV (i na przykład jakiegos dialogu) oraz grafiki
(np. obrazka w oknie). Jezeli tak, to czy jest to jakos wspierane przez
dodatkowe funkcje? (jak jest z od?wieżaniem zawarto?ci okna ktore zostaje
zakryte przez inne, a potem ponownie odkryte?).


We wspomnianej bibliotece jest to chyba mozliwe. Chociaz nie moge tego
stwierdzic na 100%, bo jej prawie wogole nie uzywalem do pisania wlasnych
programow, a tylko sprawdzalem programy gotowe. W bibliotece tej nie
znajdziesz jednak nic poza implementacja TV do trybu graficznego
(egavga.bgi). Zadnych innych modulow do obslugi grafiki, a w szczegolnosci
plikow graficznych.


- no i gdzie mozna znalezc opis czegos takiego (Siec, czasopismo)


Jak bardzo chcesz moge Ci ja podeslac. Z tego co pamietam jest to malenstwo
(134KB zip). Sa to 4 moduly dodatkowe (dla TP6 i BP7). Dokumentacja raczej
skromna.


Ew. moze ktos zna jakies inne biblioteki pod DOS ktore spelnily by
wymagania: obsluga menu, okien dialogowych a'la TV, ale takze
wyswietlanie w okienkach grafiki bitmapowej, czy mozliwo?ć narysowania w
okienku kilku kresek.


Jezeli szukasz czegos w duzym stopniu kompatybilnego z TV dla trybu
graficznego to goraco polecam: Graphic Vision i Graphics Vision (ach te
nazwy :)), obie dla Pascala. Sa to kompleksowe rozwiazania, zawierajace
mnostwo dodatkow, wsparcie dla trybu rzeczywistego, chronionego, a nawet
Windows i... Delphi. Linki do stron zawierajacych powyzsze biblioteki
znajdziesz na mojej stronie w dziale "Linki".

Jezeli chcialbys cos odbiegajacego nieco od TV, choc zachowujacego
strukture tej biblioteki, to proponuje (nieskromnie:)) moja biblioteke
Turbo Visual Complex (rowniez dla TP). Mysle, ze zawsze mozesz zobaczyc
"jak to dziala", a koncowa decyzja, czy z "tego" skorzystac nalezy do
Ciebie. Tak wiec zapraszam na moja strone (adres na koncu) do dzialu "TVC",
gdzie dowiesz sie nieco wiecej o mojej bibliotece (szczegolnie polecam
podstrone "Grafika"). Jezeli bedziesz mial jakies pytania do mnie, to
smialo pisz na priv'a.


Do prac z TV niemal wylacznie korzystam z BC++ 3.1, ale jezeli ktos mial
doswiadczenia z takim "przerobionym" TV w wersji dla Pascala to tez
chetnie sie czegos w tym temacie dowiem.


Mam nadzieje, ze czegos sie dowiedziales :).

P.S. Wcale nie takie (dlugie) :).

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 3 z 3 • Znaleziono 158 wyników • 1, 2, 3