Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projekt Broniewski





Temat: Łódź miastem kościelnym??
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/346373.html
"Rada Miejska w Łodzi zamierza dziś bezpłatnie przekazać Kurii
Archidiecezjalnej dwie działki przy ul. Broniewskiego 1a o powierzchni 8
tysięcy metrów kw. W projekcie uchwały w tej sprawie nie ma ani słowa o tym, że
działki te należały już do kurii i zostały przez nią przekazane miastu w latach
1995 i 1996, za czasów prezydentury Marka Czekalskiego. Jednak wówczas nie
odbyło się to za darmo.

– Doszło wtedy do transakcji wiązanej, w której grunty przekazane sobie
wzajemnie przez kurię i miasto miały podobną powierzchnię 10 tysięcy metrów –
mówi Iwona Bartosik, wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej z klubu SLD. – Sad przy
ul. Broniewskiego 1a i teren przy ul. Żuczej i Bażanciej, należące do Kościoła,
wymieniono na pięć innych działek o atrakcyjnych lokalizacjach, należących do
miasta.

Działki te, będące obecnie własnością kurii, znajdują się przy placu
Niepodległości (2500 m kw.), ul. Sopockiej 23/29 (3400 m kw.), ul. Skorupki 3/5
(1200 m kw.), pl. Wolności 3 (450 m kw.), ul. Rewolucji 47 (2700 m kw.).

– Cel przekazania działek przy ul. Broniewskiego 1a jest szczytny, bowiem kuria
planuje na tym terenie zbudować Dom Samotnej Matki im. Stanisławy
Leszczyńskiej – mówi Sylwester Pawłowski, przewodniczący Rady Miejskiej. – W
klubie SLD są jednak wątpliwości, czy miasto powinno przekazać całą działkę,
czy tylko tę część, gdzie powstanie dom dla matek i dzieci.

Nowy dom ma zastąpić obiekt przy ul. Nowe Sady 17, który znajduje się w
katastrofalnym stanie i może pomieścić tylko 30 matek i tyle samo dzieci.
Ponadto został on użyczony kurii tylko do 30 listopada 2004 r."




Temat: Propozycja zmian w kontekście zamknięcia wiaduktu
Propozycja zmian w kontekście zamknięcia wiaduktu
I. Autobusy
Uruchomienie linii 236: MARYMONT-POTOK - Mickiewicza - Zajączka - Krajewskiego - Jeziorańskiego - Zakroczymska - Konwiktorska - Muranowska - Andersa - al. Solidarności - Bielańska - BIELAŃSKA (powrót: BIELAŃSKA - Bielańska - Senatorska - Marszałkowska - Andersa)
Linia zastępująca tramawje na ul. Mickiewicza (szczególnie linię 36). Ma to być częsta linia dowozowa do metra i tramwajów.
Zmiana trasy linii 157.
Wariant pierwszy: DW. ZACHODNI/SZCZĘŚLIWICE - ... - Smocza - Stawki - al. Jana Pawła II - Krasińskiego - pl. Wilsona - Mickiewicza - Klaudyny - Podleśna - Gwiaździsta - GWIAŹDZISTA
Wariant drugi: DW. ZACHODNI/SZCZĘŚLIWICE - ... - Smocza - Stawki - al. Jana Pawła II - Popiełuszki - Gdańska - Hłaski - Rudzka - Klaudyny - Podleśna - Gwiaździsta - GWIAŹDZISTA
Wycofanie z objazdu pokrętnymi uliczkami i skierowanie szerszą trasą w al. Jana Pawła II. Ma to skrócić czas przejazdu na całej trasie i ukrócić opóźnienia spowodowane korkami w dotychczasowym objeździe. Wariant pierwszy zakłada utrzymanie trasy na północnym odcinku Mickiewicza, a drugi z niego wycofanie, jak w projekcie zmian po otwarciu stacji Młociny (ja jestem bardziej za pierwszym).
Na ulicy Mickiewicza zastąpienie przez linię 236.
II. Tramwaje
Ponieważ zawieszono na długo linię 6, niemożliwym jest, aby nie pozostało po tym żadnych brygad. Chciałbym je wykorzystać.
Uruchomienie linii 45: PIASKI - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Stawki - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - Krzywickiego - Filtrowa - PL. NARUTOWICZA
Częstotliwość: 12/15/-, koordynacja z linią 35.
Uruchomienie linii wspomagającej linię 35 - połączenie Broniewskiego - Marszałkowska (w miejsce linii 520) oraz połączenie Marszałkowska - Ochota (w miejsce linii 15).
Przedłużenie trasy linii 19: METRO WILANOWSKA - ... - al. Jana Pawła II - Broniewskiego - Powstańców Śląskich - Radiowa - Dywizjonu 303 - KOŁO
Przedłużenie trasy zgodnie z postulatami poruszanymi na tym forum. Ponieważ na pętli Nowe Bemowo konieczne byłoby dzielenie toru z linią 35, trasa została wydłużona aż do Koła.





Temat: Jest już toruńskie BiT City
tak, dałem linka do prezentacji gdzie te nowe tory są zaznaczone i teraz zadaję
głupie pytanie, jak będzie przebiegać linia...

....to gdzie położą tory to wiem, ale jak będzie przebiegać linia nie jest
narysowane w tej prezentacji w linku. Jest narysowany przebieg jedynki, dwójki,
trójki i czwórki - a oprócz tego nowy odcinek torów.

Nie jest to pytanie bez znaczenia - bo skoro budujemy łącznik na al.Solidarności
to chyba w innym celu, niż tylko ten by przenieść go z Uniwersyteckiej (co wiąże
się z likwidacją tego na Uniwersyteckiej - ale przecież tam wybudowano nowiutki
przystanek koło szpitala)

Prawda?

Więc skoro powstanie ten łącznik na al.Solidarności i tory na UMK to moje
pytanie brzmi: jakie tramwaje wykorzystywać będą ten łącznik.

Jeśli to będzie tylko trójka (która jedzie jak jedynka z Bydgoskiego i jak
dwójka od dworca PKS) to w zasadzie nie widzę sensu emocjonowania się tym
łącznikiem. Po prostu ten tramwaj zostanie przeniesiony - ale nie bedzie to
żądna stacja przesiadkowa dla jedynki i dwójki.

A jeśli to jedynka jadąc z Rubinkowa skręci w al.Solidarności to by znaczyło że
najprawdopodobniej ona pojedzie na UMK.

Ale wtedy co pojedzie na Bydgoskie? Dwójka? Wówczas to ma sens, bo łącznik na
al.Solidarności będzie umożliwiał przesiadkę. Dwójka jadąc z Elany skręci w
al.Solidarności i pojedzie tak jak jedynka na Bydgoskie. A jedynka skręci tam
jadąc z Rubinkowa na UMK.

Zostanie tylko problem torów na odcinku Broniewskiego od skrzyżowania z
Sienkiewicza do Merinotexu - co tam będzie jeździć? Pewnie jakaś czwórka.

Problem z tym związany jest taki, że puszczając tramwaj na Broniewskiego (gdzie
nic nie będzie jeździć) potem skierujemy go na tory wykorzystywane przez
jeżdżącą z większą częstotliwością jedynkę bądź dwójkę i "zdublujemy trasę".

Chodzi o to, że trzeba dostosować częstotliwość do odcinków linii z różną
wielkością strumieni pasażerskich. Dla przykładu: można podejrzewać że jedynką
dużo ludzi jedzie z Rubinkowa do Centrum, a strumień z Centrum na Bydgoskie jest
rzadszy. A moze jest odwrotnie?

To też zależy od linii busowych. Dla mnie absurdem jest trasa jedynki aż na
Olimpijską - wzdłuż lasu... Jedynka jedzie tam dokładnie tak jak "22". No to w
ogóle na co nam ten tramwaj skoro dublujemy go busem?

Sieć tramwajowa w Toruniu wymaga moim zdaniem głębokiego przemyślenia. Nie jest
to sprawa łatwa: co zostawić z tego co mamy, gdzie zbudować nowe linie.
Oczywiście linia na UMK ma sens bo zastąpi 15-tkę na bardzo obciążonym odcinku.
Ale jak ten projekt wmontować w stan istniejący? A jak wyglądać ma projekt
docelowy??




Temat: Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa
Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa
www.mi.gov.pl/moduly/aktualnosci_sg/informacja.php?id_informacji=1873&opcja=pokaz

"Kolejne posiedzenie Komitetu Sterującego Sektorowego Programu Operacyjnego
Transport rozpatrzyło 27 projektów w ramach trzech priorytetów SPOT. Komitet
Sterujący zaopiniował pozytywnie 19 wniosków na łączną kwotę 1 198 454 354,58
PLN, z czego dofinansowanie z EFRR stanowi kwotę 680 452 331,89 PLN.

W ramach Działania 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między
aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach Komitet Sterujący zaopiniował
pozytywnie 3 wnioski złożone przez PKP Przewozy Regionalne Sp. z
o.o. : „Zakup nowego, kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi relacji
Warszawa- Łódź- Warszawa” , „Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych
EN57”, „ Modernizacja osobowych wagonów z miejscami do siedzenia UIC-Y typów:
111A, 112A i YB”.

Dobra wiadomość. Mam nadzieję, że myśli się o zakupie pociągów z wychylnym
pudłem dzięki czemu po modernizacji będzie pociągi będą jeździły na całej
trasie do Wawy 160 km/h (zwykłe składy odcinek Łódź-Skierniewice będą mogły
pokonywać z prędkością 140 km).

Warto by było pokusić się jeszcze o kasę z "Działania 2.2. Usprawnienie
przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu". Z tego będzie
remontowana al. Włókniarzy ale remont przydałby się jeszcze Paderewskiego,
Broniewskiego i Śmigłego Rydza. Chociaż nie wiem czy Łódź byłaby w stanie
wygospodarować kasę na własny wkad w te projekty.




Temat: NIE dla nowych biletów MPK
A może ktoś ma czas i osobiście wytłumaczy radnym,
że projekt zmieniający opłaty za przejazd srodkami MPK
jest do bani?
Oto dyżury radnych:

Jeżeli nie podano inaczej, dyżury odbywają się w siedzibach Delegatur UMŁ.

Łódź - Bałuty
ul. Zachodnia 47, parter, pok. 57

7.II.2005r. godz.17.00-18.00
Ewa Modrzejewska, (w siedzibie “Inicjatywa RP”, ul. Piotrkowska 41)
7.II.2005r. godz.9.30-10.30
Marian Papis
8.II.2005r. godz.18.00-19.00
Ewa Majchrzak, (w R.O. Teofilów Wielkopolska, ul. Łanowa 14)

Łódź - Górna
al. Politechniki 32, I piętro, pok.104

7.II.2005r. godz.11.00-12.00
Lidia Fido, wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w siedzibie Rady, ul.Piotrkowska
104, pok. 139 A. Umówienie wizyty telefonicznie w dniu dyżuru w godz. 9.00-
11.00, tel. 638-41-96.

7.II.2005r. godz.13.00-14.00
Fabian Obzejta
8.II.2005r. godz.12.00-13.00
Małgorzata Niewiadomska-Cudak
8.II.2005r. godz.13.30-14.30
Małgorzata Niewiadomska-Cudak, (w siedzibie SLD, ul. Piotrkowska 203/205)
8.II.2005r. godz.16.00-18.00
Krzysztof Wróbel, (w Centrum Służby Rodzinie, ul. Broniewskiego 1 A)

Łódź - Polesie
ul. Krzemieniecka 2 b, III piętro, pok. 302

7.II.2005r. godz.9.00-11.00
Bożenna Krasnodębska, w siedzibie Komitetu Miejskiego PiS, ul. Piotrkowska 61
(w podwórzu)
8.II.2005r. godz.16.00-18.00
Michał Tosiek, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Centrum Służby Rodzinie, ul.
Broniewskiego 1 A

Łódź - Śródmieście
ul. Piotrkowska 153, II piętro, pok. 210

7.II.2005r. godz.14.30-15.30
Anna Lucińska

Łódź - Widzew
al. Piłsudskiego 100, II piętro, pok. 42

4.II.2005r. godz.16.30-17.30
Barbara Pawłowska, w siedzibie “Inicjatywa RP”, ul. Piotrkowska 41
7.II.2005r. godz.10.00-11.00
Paweł Frankowski
8.II.2005r. godz.11.00-13.00
Włodzimierz Zajączkowski

Gazeta mam nadzieję, też jakoś pomoże zatrzymać tą de facto podwyżkę.
Na wysyłanie maili do MPK to już chyba za późno, a jakoś na stronie
UMŁ ciężko znależć maile do poszczególnych radnych. Aha i jakby ktoś na
ulicy spotkał jakiegoś radnego to może niech też jakoś uprzejmie zagada,
że te nowe stawki to nie najlepszy pomysł...
Z tego co wiem za nowymi stawkami jest ŁPO, a przeciw SLD, jakie stanowisko
mają inne ugrupowania nie wiem.




Temat: Nowy Obiekt Sportowy (NOS) :)
Nowy Obiekt Sportowy (NOS) :)
Stadion dla królowej sportu
Ta sama firma, która zaprojektowała kompleks sportowy w Spale, stworzy
projekt nowego stadionu lekkoatletycznego, który powstanie przy ul.
Żeromskiego w Ostrowcu Św. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się jeszcze w
kwietniu.
Starostwo Powiatowe już w tym miesiącu rozpocznie przygotowania do nowej
inwestycji- budowy kompleksu stadionu lekkoatletycznego przy
ul. Żeromskiego, łączącego dwie szkoły- LO nr III im. W. Broniewskiego oraz
LO nr IV im. C.K. Norwida, kształcące młodzież w klasach sportowych.
- Jesteśmy umówieni na spotkanie z projektantem, któremu przekażemy nasze
oczekiwania dotyczące całego terenu- mówi Maciej Kuszewski, naczelnik
Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego.- Do wykonania projektu stadionu
została wybrana firma z doświadczeniem, która ma na swoim koncie między
innymi realizację kompleksu sportowego w Spale.- Ma to być stadion
lekkoatletyczny z prawdziwego zdarzenia, który spowoduje, że królowa sportu
będzie się na terenie naszego powiatu rozwijać jeszcze lepiej i osiągać
sukcesy.
Poza urządzeniami typowo sportowymi przy stadionie powstanie także zaplecze
socjalne z szatniami i natryskami. Pełne wymiary będzie miała bieżnia
lekkoatletyczna, pokryta tartanem. Dotychczasowe ograniczenie długości bieżni
do 300 metrów wynikało z tego, że w narożniku znajdowały się groby żołnierzy
niemieckich. Ponieważ ekshumacja została dokonana, będzie można przesunąć
obiekt w kierunku ulicy Żeromskiego i uzyskać pełne 400 metrów.
Starosta Waldemar Marek Paluch zapewnia, że w budżecie powiatu znajdą się
pieniądze na sfinansowanie przynajmniej części prac. O resztę środków
samorząd będzie się ubiegał z funduszy unijnych.




Temat: Co obiecał pan Burmistrz ....
Inwestycje które zostały zrealizowane przez burmistrza w okresie od stycznia 2007 do października 2007 (źródło www.gmina-wloszczowa.pl)
1. Roboty wykonczeniowe w Domu Ludowym w Kuzkach;
2. Ułożenie krawężników wzdłuż ulic: Krótkiej, Mickiewicza, Partyzantów we Włoszczowie o dł. 90 m;
3. Realizacja projektu:"Sieć wodociągowa w Bebelnie, Ludwinowie, Podłaziu i Krasocinie wraz z inwestycjami towarzyszącymi";
4. Budowa parkingu powyżej 10 stanowisk wraz ze zjazdami przy ul. Pocztowej i 1 Maja;
5. Kanalizacja sanitarna z przyłaczeniami przy ul. Jodłowej,
Świerkowej i Jędrzejowskiej oraz przedłużenie istniejącej sieci kanalizacyjnej w Woli Wiśniowej;
6. Budowa drewnianego pomostu na Klekocie;
7. Przebudowa drogi wewnętrznej ulicy Leśnej we Wł-wie;
8. Remont nawierzchni asfaltowej na ul. Rolniczej we Wł-wie;
9. Wykonanie nawierzchni asfaltowej dróg na terenie Gminy Włoszczowa w miejscowości Kurzelów-Wymysłów, Czarnca, Dąbie i Podłazie;
10. Remont chodników przy bloku nr 7 na oś. Brożka oraz przy bloku nr 6 przy oś. Broniewskiego we Włoszczowie.
11. Postawienie nowych wiet przystankowych w Bebelnie, Dankowie Małym, Dołowatka, Kuzki i Ludwinów;
12. Remont dojzadu do bloku przy ul. Jędrzęjowskiej 81 A i wykonanie nawierzchni z kostki betonowej;
13. Remont dojazdu do oś. Brożka i inwestycje z nim towarzyszące;
14. Adaptacja pomieszczeń sklepowych na pomieszczenia biurowe na oś. Brożka;
15. Remont ul. Czarnieckiego w Czarncy;
16. Remont chodnika przy Placu Wolności;
17. Remont chodnika przy ul. Różanej;
18. Budowa drogi przy ul. Słowackiego;
19. Remont nawierzchni asfaltowej w miejscowości Kurzelów ul. A. Krajowej;
20. Budowa muszli koncertowej na stadionie OSiR;
21. Budowa skateparku;
22. Oświetlenie stadionu;
23. Otwarcie we Włoszczowie placówki terenowej KRUS-u;
24. Remont oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Włoszczowa
Pomijając szereg organizowanych uroczystości w mieście i gminie Włoszczowa oraz szereg podpisanych umów i innych projektów na różne inwestycje.
Jeżeli to wszystko nazywacie NIC to osobiście mi wstyd że w jednej miejscowości mieszkam z takimi ludźmi - pełnymi zawiści, zazdrości czekający tylko i wyłącznie na to jak noga innym się podwinie. Mam dość mieszkania tutaj wśród takich ludzi. Nie dziwię się że każdy chce stąd wyjechać, nie dlatego że nie ma pracy, czy perpektyw lecz tylko i wyłącznie z powodu takich ludzi jak Wy. Zastanówcie sie lepiej nad sobą i zróbcie rachunek sumienia co tak naprawdę zrobiliście w swoim życiu, zapewne lista nie będzie tak długa jak ta powyżej. Pozdrowienia dla wszytskich normalnych mieszkańców Włoszczowy.



Temat: Podsumowanie 2002-2006 cz. II Kondycja miasta
Podsumowanie 2002-2006 cz. II Kondycja miasta
Miasto posiadało na dzień 31 grudnia 2005 roku lokaty na rachunkach bankowych
w wysokości 15,1 mln zł, czyli o 8 mln więcej niż na koniec 2004r. Każdego
dnia ze wszystkich środków znajdujących się na różnych rachunkach bankowych
jednostek budżetowych Miasta tworzona jest wspólna lokata „overnight”
oprocentowana o ok. 1% wyżej niż rachunki bieżące. Następnego dnia roboczego
pieniądze „wracają” na konta jednostek budżetowych. Dochody z takich lokat
oraz lokat negocjowanych wynoszą 0,5 mln zł rocznie. Dzięki polityce
zarządzania finansami wprowadzonej przez Waldemara Matusewicza w Piotrkowie
dynamicznie rosną wpływy miasta z podatku od nieruchomości. Od 1999 roku ten
przyrost wynosi 199,5%.
Rok 1999-12,8 mln; 2002-20,3 mln zl; 2006-25,7 mln zł

Waldemar Matusewicz Prezydent Miasta przygotował dla kolejnego prezydenta w
nowej kadencji zestaw gotowych projektów inwestycyjnych. Gotowe projekty
pozwolą w szybkim czasie pozyskać pieniądze na wymienione inwestycje z Unii
Europejskiej w latach 2007-2010.

Inwestycje przygotowane na lata 2007-2010

1.Teatr im. S. Jaracza w Łodzi bez granic
2.Modernizacja al. Sikorskiego (cała)
3.Modernizacja ul. Łódzkiej (cała)
4.Rewitalizacja Starówki – wymiana nawierzchni Rynku
5.Modernizacja ul. Wojska Polskiego od ul. Kostromskiej do granic miasta
6.Osiedle Jeziorna II – infrastruktura osiedla
7.Przebudowa ul. Słowackiego od Sienkiewicza do torów PKP
8.Przebudowa ul. Armii Krajowej od ul. Sikorskiego do ul. Wojska
Polskiego
9.Budowa ul. Polnej
10.Termomodernizacja budynków SP Nr 16 (rozpoczęta)
11.Regulacja stosunków wodnych w dolinach rzeki Strawy i rzeki Wierzejki
12.Magistrala Wodociągowa do Os. Jeziorna I i II
13.Kanalizacja sanitarna w ul. Budki
14.Modernizacja ul. Karolinowskiej (od ul. Łódzkiej do ul. Rolniczej)
15.Kanał deszczowy w ul. Sienkiewicza
16.Chodnik w ul. Słowackiego na odcinku od ul Dworskiej do trasy N-S
17.Przedłużenie ul. Broniewskiego w kierunku obwodnicy
18.Modernizacja ul. Niskiej
19.Termomodernizacja budynku przedszkola nr 7 przy ul. Poprzecznej
20.Wymiana okien w budynku przy ul. Farnej 8
21.Ekspertyzy dotyczące stanu konstrukcji budynków użyteczności
publicznej.




Temat: Jakby było mało miejsc do zabudowy
Jakby było mało miejsc do zabudowy
Studenci i młodzi architekci pracować będą nad koncepcjami zaaranżowania
przestrzeni Żoliborza. Powinni jednak zachować historyczny, kameralny
charakter dzielnicy.

Dziś zaczynają się warsztaty, do udziału w zajęciach zgłosiło się 40 osób. Do
czwartku w grupach tworzyć będą oni projekty obejmujące 11 regionów dzielnicy,
z których część nie ma jeszcze ustalonych planów zagospodarowania przestrzennego.

- Żoliborz ma bogatą tradycję, zatem to doskonale miejsce domówienia o
przestrzeni społecznej - mówi Beata Gawryszewska, moderator spotkań. - Chodzi
o to, aby zachować ten charakter.

Uczestnicy warsztatów będą mieli za zadanie m.in. opracować koncepcje zabudowy
obszaru przy Teatrze Komedia i zachodniego pasma wzdłuż murów Cytadeli.

- Chcemy zachować kameralny charakter dzielnicy i wyeksponować tereny zielone
- mówi Tomasz Tronina, student, który na warsztaty przyjechał aż z Wrocławia.

Ten aspekt podkreśla też Wojciech Dąbrowski, burmistrz dzielnicy.

- Trzeba pamiętać, że np. Żoliborz Oficerski wyrósł z idei miasta ogrodu. W
dwudziestoleciu międzywojennym powstawała tu niska zabudowa z licznymi
ogródkami przy budynkach. Zieleni nie brakuje też na Kępie Potockiej, która
jako centrum rekreacyjne dzielnicy jeszcze w tym roku ma przejść rewitalizację
-mówi Wojciech Dąbrowski.

Dodał, że najlepsze projekty mogą stać się bazą do konkretnych działań
inwestycyjnych.

Organizatorem warsztatów jest Pracownia Sztuki i Katedra Architektury
Krajobrazu Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz radni Żoliborza.
/ŻW/

Jakby na południowy-zachód od Broniewskiego mało było terenów do zabudowy.




Temat: Roszady komunikacyjne od 1.05
Roszady komunikacyjne od 1.05
Dzisiejsza "Rzeczpospolita" w warszawskim dodatku prezentuje propozycje
zmian, które mają wejść w życie od maja. Zmiany te uwzględniają postulaty
pasażerów oraz urzędów dzielnic. Opinie nt. tych projektów można zgłaszać na
adres internetowy ztm@ztm.waw.pl lub telefonicznie, dzwoniąc pod numer 94-84.
Zmiany tramwajowe:
- linia 16 - zmniejszenie częstotliwości;
- linia 29 - wycofanie z ul. Popiełuszki i pętli Potocka oraz skierowanie od
pl. Grunwaldzkiego ul. Broniewskiego do pętli "Piaski";
- uruchomienie linii 47 na trasie: POTOCKA - Popiełuszki - Okopowa -
Towarowa - Grójecka do pętli na pl. Narutowicza.
Zmiany autobusowe:
- wydłużenie linii 167 od pętli na Bemowie do Chomiczówki
- 307 - powrót na ul. Kochanowskiego
- zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 406 i synchronizacja rozkładu
z linią 500
- kasacja linii 509 - połączenie z linią 101 na trasie: Nowodwory - Metro
Politechnika (co 8 min.)
- uruchomienie linii E-6 na trasie Nowodwory - Dw. Wileński (bez przystanków
na Modlińskiej i Jagiellońskiej) co 8 min.
- przekształcenie linii 302 w linię typu 1XX na trasie: Buków - Żerań FSO.

Moim zdaniem najmniej sensownym pomysłem jest uruchamianie linii 47, gdyż na
Okopowej po znacznym wzroście częstotliwości kursowania "jedynki" istnieje
spora rezerwa podaży miejsc (i to siedzących!) w linii "1". Jeśli koniecznie
chcą łączyć Okopową z Ochotą, lepiej puścić 27 do pl. Narutowicza, wycofując
z pętli przy Cm. Wolskim, a 47 w ogóle nie uruchamiać.
W kwestii zmian autobusowych - jak się ma plan wydłuzenia 167 na Chomiczówkę
do planowanej linii tramwajowej, która rzekomo ma połączyć Bemowo z
Broniewskiego w październiku przyszłego roku? I jak się to ma do trasy
pokracznej linii 105, którą przy okazji można by było skrócić? Tego niestety
nie wiadomo.




Temat: mowa do narodu
Wysłuchałem i nie wierzę. Za plucie wyborcom w twarz powinno takimi
wypowiedziami powinno się pseudo polityków wywozić jak Jagnę na kupie gnoju.
rzygać się chce od tego steku bzdur. Ale po kolei.

- ISPA Panie Prezydencie to była kiedyś , teraz jest Fundusz Spójności. Nie
przepadam za komuchami ale muszę niestety im oddać sprawiedliwość gdyż to oni
rozpoczęli pracę nad projektem a działania niemoty Greka opóźniły ten proces o
kilka lat, co kosztowało podatników kilkanaście milionów złotych. Dlaczego nikt
nie podnosi tych kwestii. Proszę również Panie Prezydencie podać rzeczywisty
stopień zaawansowania robót i opowiedzieć o szansach na zakończenie tego
projektu i co będzie jak prace nie zostaną zakończone w terminie a zakres robót
jest następujący.
www.wzwik.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=32
Ponadto skoro z 83 milionów euro (oby tyko ) Unia daje 34,5 mln to jasnym jest
że my wszyscy będziemy spłacać resztę a o ile się nie mylę unia nie dała jeszcze
ani grosza i jedziecie głównie na kredytach (także komercyjnych). Proszę podać
ile samych odsetek będziemy musieli spłacić.

- Panie Kruczkowski o jakich inwestycjach drogowych Pan mówi. Broniewskiego i
Długa leżą w Pańskim okręgu wyborczym to zrozumiałe. Ale ul. Wieniawskiego i
Noworudzka nie są drogami Gminnymi więc czym się Pan chwali. Śmieje się Pan
niezorientowanym w twarz przypisując sobie cudze dokonania bo tylko na to Pana stać.

- Obwodnica miejska to przede wszystkim szczyt niegospodarności. Puszczenie z
dymem dokumentacji wartej 17 mln zł pod przykrywką złe koncepcji. A prawda jest
taka że w wyniku zaniedbań Pana i Pańskich służb straciliście pozwolenie na
budowę. Proszę powiedzieć ile będzie kosztowało (kompleksowo) stworzenie nowej
dokumentacji i pozyskanie terenów o kosztach samej (według nowej koncepcji)
inwestycji nie wspomnę. etc. etc. etc. nie chce mi już się pisać bo krew mnie
zalewa słuchając tych bzdur. Mam tylko nadzieję że przyjdzie czas rzetelnych
rozliczeń.

Bez wyrazów szacunku
wk....ny



Temat: Powolne umieranie Sadów Żoliborskich
OK, ja też się nie zgadzam, że przestrzeń społeczna umarła. Ona potencjalnie
istnieje, bo są dalej mieszkańcy, którzy spotykają się na klatkach schodowych i
przed domami; że już nie wspomnę o właścicielach ogródków - jak najbardziej
wierzę w to, że na wiosnę ruszą do ataku.
Ale to wszystko mało. I tu autorka ma jednak rację - ta przestrzeń stale się
degeneruje, choćby z tej prostej przyczyny, że z kilkunastu ławek na podwórku
ostały się dwie, czy trzy i to połamane. Piaskownice zasypuje się torfem - bo
tak jest prościej, niż czyścić je z kocich i psich odchodów i wymieniać piasek.
O zieleń mało kto dba (nie mówię tu o ogródkach). Kiedyś na moich oczach
wsadzono byle jak i byle gdzie kilkanaście sadzonek - nie przyjęła się ani
jedna. Nie ma śladu po tych drzewach, natomiast wycina się stare (nie dyskutuję,
czy zasadnie, czy nie). Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że
administracja osiedla - a wyżej patrząc - Zarząd WSM - ma prehistoryczny gust i
zero pojęcia o nowoczesnym zarządzaniu przestrzenią publiczną. Wystarczy
popatrzeć, co zrobili z renowacją zieleni na osiedlu Sady przy Broniewskiego, o
czym sam wspominasz, Lukasie.
W tym sensie również zgadzam się z autorką - nie ma porozumienia pomiędzy
lokatorami, a administracją; tymczasem jest ono konieczne.
Nie zgadzam się absolutnie z q22 - daj pokój kolego z tymi katastroficznymi
wizjami!... Uważasz, że Sady tak po prostu skazane są na wymarcie? Z racji
swojego wieku? To dlaczego jeszcze stoi Kraków i Rzym??... Nie - tu chodzi
głównie o sensowny projekt. Nie tylko zieleni - także chodników, ławek, murków,
placów zabaw, koszy na śmieci. Obserwując remont tzw. alatnek śmietnikowych -
czarno widzę. U mnie nowa altanka otoczona jest na wpół rozwalonym murem,
którego nikt nie wyrównał. Znajomi twierdzą, że wygląda to nawet interesująco:
"... coś jak decor a la Powstanie Warszawskie...". Ha, właśnie.



Temat: IKEA w Toruniu, buhahahahha!!!
IKEA w Toruniu, buhahahahha!!!
POLCHEM. Inwestycje w zachodniej części Torunia

Jeśli nie IKEA, to co?

Budynki byłej fabryki chemicznej zostaną zburzone. Pytanie co powstanie w
ich miejsce?
Fot. Lech Kamiński

Co powstanie na terenie byłego "Polchemu"? Być może hipermarket, ale na pewno
nie sieci IKEA.

Przypomnijmy, że niedawno teren byłej fabryki chemicznej przy Szosie
Bydgoskiej, na przeciw miejskiej oczyszczalni ścieków, kupiła firma "Nesta".
Jej szefowie są bardzo ostrożni w wyjawianiu planów wobec tego obszaru.
- Sprawę koncepcji zagospodarowania terenu po "Polchemie" trzeba odłożyć
do wiosny. Najpierw musimy go uporządkować, czyli utylizować dwa tysiące
metrów sześciennych odpadów i określić warunki rozbiórki pofabrycznych
budynków - twierdzi Jerzy Bańkowski, jeden ze współwłaścicieli "Nesty".
Jednak jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy wiosenny termin może być
związany także z procedurami administracyjnymi. "Polchem" nie ma obecnie
aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego. Od tego co zostanie doń
wpisane zależy jakie inwestycje będą mogły być w przyszłości na tym terenie
realizowane. Nowi właściciele gruntu, jak udało nam się ustalić, zabiegają o
wpisanie do planu funkcji "handel i usługi". To zaś mogłoby wskazywać na
zamiar zbudowania w miejsce fabryki hipermarketu.
- Trudno mi sobie jednak wyobrazić by w pobliżu oczyszczalni ścieków
mógł powstać sklep spożywczy - uważa Marcin Czyżniewski, rzecznik prasowy
prezydenta Michała Zaleskiego.
Jednak od pewnego czasu pojawiają się pogłoski, że "Nesta" rozmawia o
sprowadzeniu do Torunia IKEI. Najbliższy Torunia market tej szwedzkiej firmy
specjalizującej się w wyposażeniu domów jest w Gdańsku.
- W ciągu najbliższych dwóch lat nie planujemy budowy sklepu w
województwie kujawsko-pomorskim. A gdyby miał powstać to w Bydgoszczy, gdzie
już od pewnego czasu jesteśmy właścicielami ziemi przy ul. Fordońskiej, która
jest trasą wylotową w kierunku Torunia - zapewnia Joanna Łozińska, rzecznik
prasowy IKEA w Polsce.
W tej sytuacji znacznie bardziej realna jest budowa, przez Brytyjczyków,
hipermarketu sieci "Tesco" na terenie obecnego stadionu żużlowego przy ul.
Broniewskiego. W zamian wyspiarze gotowi są zbudować, w okolicach lotniska,
nowy stadion.
To czy do tej inwestycji dojedzie zależy jednak przede wszystkim od
radnych, bez zgody których nie może powstać w mieście żaden sklep o
powierzchni większej niż 2 tys. m kw. Projekt uchwały w tej sprawie stanie
prawdopodobnie na najbliższej sesji, 17 lutego.




Temat: Pogramy sobie w Siedlcach w golfa ?
Pogramy sobie w Siedlcach w golfa ?
Wiele wskazuje na to, że w naszym mieście powstanie pierwsze pole do gry w
golfa. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, zostanie otwarte za dwa lata.
Od września trwają rozmowy na ten temat między prywatnym inwestorem a sied-
leckim urzędem miasta. Jest duża szansa, aby pole powstało przy północno -
zachodniej granicy Błonia Papieskiego (pomiędzy znajdującymi się tam ogrodami
działkowymi a stawami). Teren ma powierzchnię 18 ha. Dzisiaj jest dzierża-
wiony przez prywatną osobę, która uprawiała tam kukurydzę i trawę na siano.
Dzierżawca narzekał jednak na niską jakość gruntu i związaną z tym małą opła-
calność upraw. W przeciwieństwie do niego inwestor jest optymistą i sądzi, że
wyjałowioną ziemię uda mu się szybko użyźnić. Dzięki temu zasiana na niej
specjalna odmiana trawy spełni wymogi pola do gry w golfa.
- Pan prezydent Symanowicz uważa, że budowa pola w tym miejscu jest dobrym
pomysłem - powiedziała nam rzecznik urzędu miasta Joanna Skolimowska-Szpura.
- Przede wszystkim władzom zależy na uporządkowaniu tego terenu. A skoro do-
datkowo będzie dobrze służył mieszkańcom, tym lepiej. Zbudowanie pola na grun-
tach należących do miasta nie jest jednak prostym zadaniem. Przede wszystkim
konieczne jest zatwierdzenie tej inwestycji przez Radę Miasta. Musi ona przy-
jąć uchwałę zezwalającą nie tylko na wieloletnią dzierżawę ziemi, ale i na od-
powiednie ukształtowanie całego terenu.
Budowa pola golfowego nie jest też tania. Inwestor na płaskim obecnie obsza-
rze zasadzić ma wiele drzew, a cały teren urozmaicić wieloma pagórkami i ocz-
kami wodymi. Poza tym należy doprowadzić tam energię i zbudować drogi dojaz-
dowe, którymi będą poruszały się wózki dowożące graczy. Na miejscu powinnny
znaleźć się również pomieszczenia, w których grający będą mogli przebrać się,
odpocząć, umyć i posiedzieć przy kawie czy lampce koniaku. Nieco kłopotów
może sprawić również dojazd na pole.
Obecnie droga wiodąca z ulicy Broniewskiego pełna jest wybojów. - Prezydent
poprosił najpierw inwestora o projekt zagospodarowania tego terenu - powie-
działa nam pani rzecznik. - Ten zapewnił, że przedstawi go lada dzień. Na ra-
zie wystąpił o zgodę na bezpłatne uporządkowanie terenu i zasianie tam trawy.
Wiele wskazuje na to, że pierwsze prace budowlane zostaną przeprowadzone
jesienią, a samo pole zostanie oddane do użytku za co najmniej dwa lata.
30.01.2004 r.
Andrzej Dmowski

zs.eo.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=2022&news_id=30984




Temat: Z wdzięczności za co stawiamy obelisk
Z wdzięczności za co stawiamy obelisk
Nasi radni uchwalili, że Płock musi odwdzięczyć się lewicy (dawnej i obecnej)
za:
1. Kombinat, który przez 30 lat niszczył nam zdrowie, zanim przed 10 laty nie
zaczął się proces jego modernizacji.
2. Centralną Magistralę Kolejową, która do naszego miasta nie dotarła, a dziś
możemy jeździć tylko jednym torem do Kutna.
3. Doskonałe połączenia drogowe z resztą kraju, których brak tak dotkliwie
odczuwamy (nawet DSR-10 wywalczył Sierpc, a nam pokazano figę).
4. Mleczarnię na Radziwiu, która nigdy nie ruszyła, a miała dostarczyć miejsc
pracy w tej części miasta i zmienić wizerunek Radziwia, które wygląda teraz jak
wyrzut sumienia.
5. Most, który należał nam się od dawna, a który przedstawia się nam obecnie
jako wielką łaskę SLD.
6. Województwo dane nam w „dzierżawę” na 20 lat.
7. Posła Piłata, któremu to, że „Płock szumi” zupełnie nie przeszkadza w
realizacji swoich planów.
8. Projekt budowy siłowni jądrowej w Karolewie (w samym sercu Gostynińsko-
Włocławskiego Parku Krajobrazowego).
9. Broniewskiego – wielkiego płockiego poetę, z którego zrobiono pospolitego
pijaczka, aby można było postawić mu pomnik nie ku czci, ale na pośmiewisko.
10. Muzeum Mazowieckie, które o mało nie zostało bez dachu nad głową.
11. Senatora Kruszewskiego – zaprzysięgłego wroga Państwowej Wyższej Szkoły
Zawodowej w Płocku
12. Zastępy inwestorów zagranicznych szerokim łukiem omijających miasto za
przyczyną zasług wymienionych w punktach 2 i 3.
13. Stan wojenny, ORMO, kartki na mięso i cukier oraz inne atrakcje.
14. itd., itp.
Zapraszam innych forumowiczów do dokumentowania „dokonań” lewicy w Płocku.
Warto będzie to wszystko wypisać na obelisku ku czci ZMS.



Temat: Jaka komunikacja?
Gość portalu: Jacek napisał(a):

>
>
> Sloggi,chcę dodać linię ekspresową nie tylko dla Ursynowa,bo E-7 na
> Tarchomin to też mój pomysł.Był też mój projekt stworzenia linii E-6 na trasie:
>
> Nowe Bemowo-Powstańców Śląskich-Al.Reymonta-Broniewskiego-Popiełuszki-
> Słomińskiego-Bonifraterska-Miodowa-Krakowskie Przedmieście-Nowy
> Świat...Niestety nic tego póki co nie wyszło,liczę na to ,że z E-1 wyjdzie bo
> to naprawdę dobry pomysł.Co do 119 to myślę,że skoro na Stegnach linia ta nie
> cieszy się wielkim zainteresowaniem(takim jak np.407),to na Ursynowie tym
> bardziej nie będzie.Jestem generalnie przeciwny skierowywaniu na Ursynów linii
> zwykłych,bo co tu dużo kryć jeżdżą jednak wolniej i dłużej od przyśpieszonych i
>
> ekspresowych a Ursynów a zwłaszcza Natolin,Wolica i Kabaty są odległymi
> osiedlami i sam czas przejazdu przez cały Ursynów trwa niejednokrotnie
> kilkanaście minut (rekord linia 513-25 minut).Istniejące linie autobusowe
> powinny być jakąś konkurencją dla metra tak aby nie kursowały puste.Myślę,że
> przy ograniczonej liczbie przystanków i odpowiedno zaprojektowanym trasom
> linie,które są i mają zostać na Ursynowie będą lepiej wykorzystane i przestaną
> być deficytowe i będą równierz służyć innym mieszkańcom (Mokotowa,Centrum).Nie
> ma zatem sensu dodawanie im kolejnych przystanków-przykłady to 108,które
> jeżdziło puste nawet wtedy kiedy nie było jeszcze metra i 179,które kręciło po
> całym niemal Ursynowie,zatrzymywało się na Puławskiej na każdym przystanku i
> docierało jedynie do Pl.Unii Lubelskiej.W rezultacie te aż 14 brygad były
> bardzo słabo wykorzystane na Puławskiej bo linia nie docierała do ważnych
> punktów komunikacyjnych takich jak Plac Konstytucji,Centrum ,Dw.Centralny i
> jechała wolno.Na tym odcinku korzystali z niej przede wszystkim mieszkańcy
> północych osiedli bo tym z Kabat i Wolicy się to nie kalkulowało choć innej
> linii na Puławską nie mieli.Poczynając od Ursynowa Południowego linia jeździła
> już prawie pusta podczas gdy wcześniej linia 412 czy 505 wprost
> przeciwnie.Warto zatem coś zrobić aby pieniądze wydawane na komunikację na
> Ursynowie były dobrze sporzytkowane (linie 179,206,306,318 na Ursynowie nie są
> tego dowodem).
> Poza tym to E-1 to nie dla mnie,mieszkam za daleko(inny rejon gminy).
>

Ze Sloggim dobrze znamy Twoje pomysły z E-6, E-7, E-8, E-........ z forum
Białołęki, Targówka, Pragi Północ.

pozdr. iwo



Temat: Jaka komunikacja?

Sloggi,chcę dodać linię ekspresową nie tylko dla Ursynowa,bo E-7 na
Tarchomin to też mój pomysł.Był też mój projekt stworzenia linii E-6 na trasie:
Nowe Bemowo-Powstańców Śląskich-Al.Reymonta-Broniewskiego-Popiełuszki-
Słomińskiego-Bonifraterska-Miodowa-Krakowskie Przedmieście-Nowy
Świat...Niestety nic tego póki co nie wyszło,liczę na to ,że z E-1 wyjdzie bo
to naprawdę dobry pomysł.Co do 119 to myślę,że skoro na Stegnach linia ta nie
cieszy się wielkim zainteresowaniem(takim jak np.407),to na Ursynowie tym
bardziej nie będzie.Jestem generalnie przeciwny skierowywaniu na Ursynów linii
zwykłych,bo co tu dużo kryć jeżdżą jednak wolniej i dłużej od przyśpieszonych i
ekspresowych a Ursynów a zwłaszcza Natolin,Wolica i Kabaty są odległymi
osiedlami i sam czas przejazdu przez cały Ursynów trwa niejednokrotnie
kilkanaście minut (rekord linia 513-25 minut).Istniejące linie autobusowe
powinny być jakąś konkurencją dla metra tak aby nie kursowały puste.Myślę,że
przy ograniczonej liczbie przystanków i odpowiedno zaprojektowanym trasom
linie,które są i mają zostać na Ursynowie będą lepiej wykorzystane i przestaną
być deficytowe i będą równierz służyć innym mieszkańcom (Mokotowa,Centrum).Nie
ma zatem sensu dodawanie im kolejnych przystanków-przykłady to 108,które
jeżdziło puste nawet wtedy kiedy nie było jeszcze metra i 179,które kręciło po
całym niemal Ursynowie,zatrzymywało się na Puławskiej na każdym przystanku i
docierało jedynie do Pl.Unii Lubelskiej.W rezultacie te aż 14 brygad były
bardzo słabo wykorzystane na Puławskiej bo linia nie docierała do ważnych
punktów komunikacyjnych takich jak Plac Konstytucji,Centrum ,Dw.Centralny i
jechała wolno.Na tym odcinku korzystali z niej przede wszystkim mieszkańcy
północych osiedli bo tym z Kabat i Wolicy się to nie kalkulowało choć innej
linii na Puławską nie mieli.Poczynając od Ursynowa Południowego linia jeździła
już prawie pusta podczas gdy wcześniej linia 412 czy 505 wprost
przeciwnie.Warto zatem coś zrobić aby pieniądze wydawane na komunikację na
Ursynowie były dobrze sporzytkowane (linie 179,206,306,318 na Ursynowie nie są
tego dowodem).
Poza tym to E-1 to nie dla mnie,mieszkam za daleko(inny rejon gminy).




Temat: PREZYDENT BYDGOSZCZY 2002?
Pytanie czy R. Jasiakiewicz jest dobrym kandydatem jest nie kompletne, bo nie
wiemy czy jest jakas alternatywa. Osobiscie uważam, że adw. Roman Jasiakiewicz
nie jest dobrym prezydentem mojego miasta, SLD przejmujac władze 4 lata temu
zastało miasto z rozpoczętymi inwestycjami i planami , nie zadłużone i z dużym
potencjałem na rozwój. W dziedzinie inwestycji kontynuuje politykę
poprzedników, bo to, że dzisiaj budowana jest droga , czy most nie oznacza
wcale, ze jest to światła decyzja obecnego prezydenta. W Polsce niestety jest
tak, że decydenci boja sie podejmowac decyzje ( chyba, ze nastepuje tzw.
smarowanie) i realizacja wielu zadań i inwestycji od fazy projektu do
realizacji trwa latami, doskonałym przykładem jest budowa Opery Nova
(inwestycja centralna), na której pracują juz 3 pokolenia robotników ,
wychowanych w duchu kultury chcąc nie chcąc obracających sie w kregach
artystycznych. Oczywiscie gdyby podliczyc ile do tej pory wydano na budowe tej
instytucji okazalo by sie , że mozna byłoby wybudowac 6 takich budynków ale ...

Prezydent nie jest wolnym elektronem i pracuje w srodowisku , ktore niestety mi
wogóle nie odpowiada, wojny z posłem (wysokie czoło) Gruszką, posłanką (BMW- w
SLD znają ten skrót) Ciemniak , Pani Krzyżanowską której jedynym atutem jest
fryzura a'la miotła- poza dyspozycyjnościa nie skalała sie myslą, wiceprezydent
Baranowski (nazwisko dużo mówi). Hmmm....Nastepnym ogniwem tego srodowiska sa
radni , to juz wogóle żenujący widok, kiedy w ramach powrotu do dobrych PRL-
owskich tradycji ruszył autokar z ratusza z radnymi i prezydentem, aby
gospodarskim okiem popatrzec na Bydgoszcz, jeden radny (nazwisko przemilczę bo
mam dobre serce) myslał, że budowa hipermarketów to inwestycja miejska i z dumą
oznajmił światu -" ile teraz budujemy nie co za solidaruchów". Tak więc nie
jestem zadowolony z elity rządzącej mojego miasta włącznie z Prezydentem
adw. Niestety obawiam sie , ze wzgledu na zenujacy poziom intelektualny
Lewicy i podobny poziom prawicy która może wystawic poete Stefana , lub jego
brata Bronisława (nie Broniewskiego) nic sie w naszym miescie nie zmieni i
jedynym hitem kulturalnym miasta beda Bydgoskie Impresje Muzyczne na które
przychodzi mniej widzów niż artystów występujących na scenie, Bydgoszcz cały
czas bedzie postrzegana jako miasto koło Torunia.... Ale zrzędze , ale faktem
jest , że jestesmy w czołówce zadłużonych miast w Polsce.

PS

Tak na codzień jestem optymistą



Temat: nowa trasa 326
Projekt zmian zebrany do qpy.

176 - CHOSZCZÓWKA ..... - Rondo Starzyńskiego - Most Gdański - Słomińskiego -
CH ARKADIA (lub wariant dłuższy - Rondo Babka - Powązkowska - POWĄZKI
CM.WOJSKOWY) Lub nawet od ronda Babki Jana Pawła - Broniewskiego -
Krasińskiego - Przasnyska - Duchnicka - Powązkowska - POWĄZKI CM.WOJSKOWY)
pozwoli to na wyprostowanie linii 122. Częstotliwość 15/20/20/25 Czyli taka jak
teraz jedynie poprawa w weekendy z 25/30 na 20/25. Do obsługi solówki i w
szczycie 1 przegub.

199 - (przekształcenie z fragmentu linii 326)
NOWODWORY.....Budowlana - Św Wincentego - Kołowa - Ossowskiego - Barkocińska -
Handlowa - Pratulińska - Trocka - TARGÓWEK (skrócenie i przekształcenie w linię
całotygodniową zapewniającą mieszkańcom Tarchomina Nowodworów i osiedla
Marywilska oraz Bródna i Targówka całotygodniowy dojazd między osiedlowy o co
jest mnóstwo postulatów skarg i wniosków w róznych relacjach)Poniekąd wspomoże
156 które po wycofaniu 145 i 152 z relacji Bródno-Targówek może być za słabe
jako jedyne stałe połaczenie Bródna z Targówkiem. Obsługa: gnioty i solówki
Częstotliwość 20/30/30

308 (wydzielenie z 326) BRÓDNO-PODGRODZIE - Chodecka - Kondratowicza -
Bazyliańska - Wysockiego - Budowlana - Gilarska - Samarytanka - Jórskiego -
Radzymińska - Trocka - Pratulińska - Handlowa - Barkocińska - Ossowskiego -
Kołowa - Św Wincentego - Rondo Żaba..PL. HALLERA ( na tym odcinku wystarczy
linia okresowa nie kursująca w weekendy ale bezpośrednia, zapewni połaczenie
szpitala Bródnowskiego i linii tramwajowej na Budowlanej z Zaciszem (enel-med),
Targówkiem i Pl Hallera(przychodnia i inne instytucje)Tabor midi .Częstotliwość
20/30

Wysyłam to do ZTMu.Jak się komuś spodoba niech również wyśle na adres:
konsultacje@ztm.waw.pl



Temat: W 2010 r. Toruń będzie inwestował na potęgę
a ja proponuję Trasę Średnicową Północną - drogę alternatywną do Lubickiej,
która dziś jest jedyną trasą tranzytową przez Toruń w osi W-Z i w dodatku
niedokończoną, bo kończy się na Starówce!!! (po zamknięciu Mickiewicza zostaje
Bulwar).

Ta trasa połączy A1 i S10 w Lubiczu ze śródmieściem i centrum (poprzez
Chełmińską, czyli Staromostową i Grudziądzką). W przyszłości będzie to fragment
"autostrady Bydgoszcz-Toruń".

Jednocześnie konieczne jest dokończenie trasy W-Z: od Lubickiej do pl.Pokoju
Toruńskiego. Ten kawałeczek drogi jest niezbędny by odciążyć Starówkę i Bulwar
od tranzytu! To nie jest trasa przez park, tylko skrajem parku. Dzięki niej
można PORZĄDNIE zrewitalizować trasę przez Starówkę (Warszawska,
Szumana,Sikorskiego) w ramach projektu modernizacji linii tramwajowej
(utworzenie alei takiej jak na Bydgoskim - Z DRZEWAMI, KRZEWAMI, ŻYWOPŁOTEM - bo
tego brakuje starówce). No i utworzyć wzdłuż alei miejsca postojowe.

(można też kombinować tak, aby puścić tramwaj trasą W-Z: z Lubickiej przez
pl.Pokoju Toruńskiego do Uniwersyteckiej i na pl.Teatralny, lub Dobrzyńską do
pl.św Katarzyny i dalej na pl.Teatralny).

Ten kawałek nie został wykonany gdy budowano trasę WZ (Broniewskiego,
Kraszewskiego, Odrodzenia, Przy Kaszowniku, rondo pl.Pokoju) tylko dlatego, że
planowano na tym łączniku budowę węzła z trasą nowomostową.

Gdyby to było zrobione, można by spokojnie remontować toruńskie ulice.

Jednocześnie konieczne jest połączenie miasta z A1 na południu! Przecież nie
będziemy jeździć do węzła Lubicz i do węzła Nieszawka. Węzeł Kluczyki jest
kiepskim pomysłem, bo żeby na niego wjechać, trzeba się cofać ul.Andersa z
Łódzkiej i Poznańskiej.

Najlepszy jest węzeł Stawki, na przedłużeniu trasy mostowej:
antmez.home.pl/most_tn.php
Gdyby to było zrobione, koszty budowy mostu Waryńskiego byłyby jeszcze o dużo
niższe! A Podgórz i Rudak miałyby dwujezdniową trasę pozwalającą wjechać do
centrum miasta, na Lubicką i Grudziądzką. No i świetny wyjazd na poligonową
(s10) i z niej na A1.




Temat: Płock w 2010 r. liczy na Chopina
Śladami kompozytora

Płock przystąpił do Lokalnej Organizacji Turystycznej „Mazowsze
Chopina".

Turystyka związana z dziedzictwem Chopina jest szczególnie ważna dla
promocji Polski poza granicami kraju. Dlatego celem Organizacji
będzie przygotowanie bogatej oferty kulturalno-turystycznej. Do
mazowieckiego szlaku Chopina dołączy również Płock. Oznacza to, że w
folderach, które zostaną wydane przez LOT „Mazowsze Chopina" pojawi
się nasze miasto i jego najciekawsze zabytki.

Okazuje się, że Płock ma w swojej historii epizod związany z
kompozytorem. Chopin odwiedził miasto w 1827 roku podczas podróży do
Gdańska. Choć Płock nie leżał dokładnie na trasie wyprawy,
kompozytor odwiedził go ze względu na interesujące zabytki. Wiadomo,
że podróżował dyliżansem i zatrzymał się na poczcie przy ul.
Warszawskiej (dziś Kościuszki 13) - naprzeciwko Domu Broniewskiego.
Jego pobyt w Płocku trwał kilka godzin.

Lokalna Organizacja Turystyczna stworzy również stronę internetową
(w czterech wersjach językowych), na której zamieszczone zostaną
informacje o atrakcjach, zdjęcia, mapki lokalne oraz kalendarze
imprez i wydarzeń. Wszystkie miejsca na chopinowskim szlaku zostaną
specjalnie oznaczone. Organizacja zamierza pozyskać na realizację
projektu fundusze z programów Unii Europejskiej. Oprócz Płocka w
przedsięwzięciu wezmą udział rownież samorządy: Warszawy,
Sochaczewa, Żelazowej Woli, Sannik, Wyszogrodu, Brochowa i Iłowa.

Lokalna Organizacja Turystyczna „Mazowsze Chopina" przygotuje
również obchody 200. rocznicy urodzin kompozytora, w związku z którą
rok 2010 został ogłoszony Światowym Rokiem Chopinowskim




Temat: wpusccie 19 na Bemowo!!!
pesymista1596 napisał:

> Można co najwyżej wprowadzić następujące zmiany:
>
> - linia 2: przedłużenie do Koła ( w całości dwuwagonowe )
> ( +2 całki w DP i DS, +1 dodatek w DS )
> - linia 6: przekierowanie: z Gocławka do Parku Traugutta bez zmian, dalej
> Słomińskiego, al. Jana Pawła II, Broniewskiego, Wólczyńską, Nocznickiego do Hut
> y
> ( w całości dwuwagonowe )
> ( + 2 całki w DP i DS, +1 dodatek w DP )
> - linia 14: skrócenie trasy: Metro Wilanowska - Służewiec
> ( - 5 całek w DP i DS, -5 dodatków w DP )
> - linia 15: przywrócenie na trasie: Okęcie - Huta
> ( 11 całek w DP i DS, 4 dodatki w DP )
> - linia 22: z Wiatracznej do placu Grunwaldzkiego i dalej do pętli przy stacji
> Metro Marymont
> ( - 2 całki w DP i DS, -1 dodatek w DP )
> - linia 27: od placu Grunwaldzkiego do Nowego Bemowa ( przedłużenie trasy -
> krótka trasa umożliwiłaby przedłużenie do Nowego Bemowa stosunkowo niewielkim
> nakładem brygad )
> ( + 2 całki w DP i DS, +1 dodatek w DP )
> - linia 28: likwidacja linii
> ( - 8 całek w DP i DS, -3 dodatki w DP )
> - linia 35: skrócenie trasy: Banacha - Nowe Bemowo
> ( - 2 całki w DP i DS, -1 dodatek w DP )
> ==============================================
> Suma: Brygady z amatorskich obliczeń by się zgadzały.

Ze względu na brak miejsca na Nowym Bemowie:
- 5: skrócenie trasy: Huta - Metro Marymont
- 13: wydłużone z Koła do Huty
- 23: ścięcie do 12 minut w szczycie, ze względu na powrót 13 na Bemowo
- 27: tak jak w projekcie na Nowym Bemowie
- 35: przedłużone do Koła

A oszczędzić brygady można np.:
- zmieniając krańce linii 1 i 32: 32 -> BANACHA, 1 -> PL. NARUTOWICZA
- zmieniając krańce linii 19 i 33: 19 -> WYŚCIGI, 33 -> METRO WILANOWSKA



Temat: Jakie zmiany tras proponuje BPRW?
Jestem mieszkańcem Żoliborza, dlatego skupię się na komentarzu kilku zmian,
które wydają się niedozaakceptowania dla tej dzielnicy Warszawy.
1. Likwidacja linii 15, która jest jedną z naważniejszych linii Żoliborskich
zwykle wykorzystaną do granic możliwości wydaje się nie do zaakceptowania.
Oczywiście proponuje się zmianę linii 35, ale ta linia jest z kolei ważnym
połączeniem śródmieścia z traktem Broniewskiego (gdzie przecież tramwaj pełni
rolę najistotniejszą). Jak można proponować puszczenie nowej linii Y do
Marymontu ??? Przecież to jest właśnie 15 !!!

2. Likwidacja linii 27 w znaczny sposób pogorszy komunikację ulicą Marymoncką
i jeszcze bardziej odizoluje biedne osiedla Wrzeciona od Centrum. Dlaczego
ktoś chce zmienić linię, której wykorzystanie jest zupełnie niezłe ? Kolejna
propozycja nie do zaakceptowania.

3. Dobrą propozycją jest wprowadzenie linii X (2 ???), która kursowałaby
pomiędzy Bródnem, a Hutą. Jak to się jednak ma do proponowanych JESZCZE
TYDZIEŃ WCZEŚNIEJ na łamach GAZETY zmian linii 16 (pomysł zupełnie nie do
zaakceptowania, gdyż 16 i 33 są często zapchane w 110% w godzinach
szczytu !!!).

4. Beznadziejny jest pomysł pozostawienia 22 i 29 oraz przedłużenia 16 do Huty
(tam już jest 33, które jeździ na podobnej trasie !!!).

Reasumując uważam, że dla Żoliborzan nie możemy mówić o kasacji 15 i 27. W
związku z tym linia Y musi pozostać obecną 15, a linia 35 powinna chodzić, jak
obecnie (przecież kasuje się w projekcie 19 !!!).
Myslę, że korzystą zmianą jest linia X. Do zaakceptowania byłaby kasacja linii
29 (zwykle ouste w odróżnieniu od 22, BTW kto wpadł na pomysł kasowania
22 ???) oraz 19 i 47. chociaż, z drugiej strony 17 jest zwykle zapchana już na
Marymonckiej.
Dlatego raczej 29 skierowałbym do pętli Potocka (lub nawet Bielany) i potem
jak 47 (tak jak pisano o tym w Gazecie wcześniej).
Uważam, że powinien zostać DODATKOWO wprowadzony tramwaj z Brudna przez Dw.
Gdański na Jana Pawła i albo w kierunku Woli (tak jak kiedyś chodziła 12) albo
w kierunku Narutowicza (np. mogłaby być to zmieniona 19).
Wydłużenie 16 - bez sensu. Zmiana 33 na Służewiec - bez sensu. 22 - powinno
chodzić do Huty.

pozdrawiam



Temat: Wyświetlacz na skrzyżowaniu czyli jazda na czas
Nie poruszam WSZYSTKICH problemów, tylko JEDEN problem - ale okazuje się że jest
ZASADNICZY.

powiedz mi, jakimi ulicami odbywa się w Toruniu ruch w osi W-Z?

Weźmy np Lubicką. Wyjeżdżasz na Warszawskiej i co dalej? Jak dojeżdżasz do
Kraszewskiego?

Mnożymy lewoskręty, np koło kina Grunwald i kolejny przez rondo. Albo z
al.Solidarności w Czerwoną Drogę i pl.Teatralny (po zamknięciu Mickiewicza).

Albo z Wałów Sikorskiego przy CSW na most.

Albo z Chopina w Jana Pawła II (razem z "jedynką")

Podobnie jest na Kościuszki-Grudziądzka.

Dokładnie tak samo jest na Sobieskiego-Żółkiewskiego. Tam zresztą miało być
inaczej, tzn ta strona wiaduktu miała wyglądać tak jak od strony Chrobrego. Tzn
wiadukt miał iść nad ciągiem Sobieskiego-Curie, zjazd z wiaduktu w Curie miał
być "w prawo", a potem pod wiaduktem, natomiast wjazd z Sobieskiego za wiadukt
miał być od strony dw.Wschodniego.

Mówił o tym kiedyś jeden z pracowników MZD - że niestety zabudowano budynkiem
energetyki ten obszar który miał być węzłem związanym w wiaduktem. Zamknięto
Targową od tej strony.

TO JEST ZASADNICZY PROBLEM TORUNIA!

Podobnie jest na pl.AK: jadąc z mostu w Kujawską przecinasz drogę autom jadącym
spod wiaduktu od strony Poznańskiej na most. Wszystko w dodatku na drodze 1x2
(most-tunel).

Najlepsza jest więc organizacja ruchu polegająca na budowie tras W-Z (w
pierścieniach wokół miasta) i dróg wychodzących promieniście z centrum.

Tymczasem Toruń nie ma ani jednej takiej trasy W-Z!! Wszystkie są niedokończone:

- trasa W-Z Kraszewskiego kończy się na rondzie, nie ma spięcia z Lubicką

- Trasa Kościuszki która miała iść do Chełmińskiej i dalej Bema (wzdłuż
wieżowców na Głowackiego) - zrezygnowano

- Średnicowa - gigantyczne opóźnienie (w 2002 był projekt wykonawczy i
budowlany, potem przyszedł Zaleski)

- Długa-Wielki Rów - urywa się przed św.Józefa i przy Geant-Real (Wielki Rów)

- Polna - Curie Skłodowskiej - tu Zaleski też ma opóźnienia, bo trasa od Curie
do Polnej przez Równinną koło Elany była otwarta zanim się pojawił

Of kors, coś tam rozdziabał ale czy sensownie? Np Broniewskiego przy
skrzyżowaniu z Reja: tam zatrzymują się busy PKS, czasem kilka na raz. Nie ma
zatoczki. A przez skrzyżowanie leci tylko jeden pas, bo przystanek dwójki
zajmuje miejsce.

Średnicowa to plan minimum i jednocześnie sposób na rozwiązanie mnóstwa
problemów na osi W-Z. Zamiast tego będą dokładać pasy do Lubickiej - ale
przecież koło Tormięsu czy na Zółkiewskiego nic się nie da dołożyć.




Temat: Policjanci chcą do Szemranej
Policjanci chcą do Szemranej
Już w kwietniu na rogu ul. Ząbkowskiej i Brzeskiej zostanie otwarty rewir
dzielnicowych. Zajmie miejsce legendarnej restauracji.
Szemrana - lokal znany z dancingów z praskimi melodiami - działała niecałe dwa
lata, do jesieni 2002 r. Wówczas doszło tam do gangsterskich porachunków -
zastrzelony został 35-letni Dariusz O., ps. Hiszpan, bliski współpracownik
Henryka N., ps. Dziad, jednego z liderów stołecznego półświatka lat 90.

Od ponad trzech lat 200-metrowy lokal stoi pusty. Dwukrotny konkurs na wynajem
lokalu nie przyniósł rezultatu. - Ponieważ akurat rozmawialiśmy z policją o
wzmocnieniu praskich posterunków, zaproponowaliśmy, aby w dawnej restauracji
ulokować funkcjonariuszy - mówi wiceburmistrz Pragi Północ Janusz Trociński.

- Bardzo dobra lokalizacja. Blisko stąd do Szmulek, na Dworzec Wschodni i do
Carrefoura - przyznaje mł. inspektor Marek Kapilewicz, szef policji na Pradze
Północ.

Takie umiejscowienie rewiru jest ważne z jeszcze jednego powodu. W ciągu kilku
lat komenda z ul. Cyryla i Metodego ma się przeprowadzić do nowego budynku na
dalekiej ul. Jagiellońskiej. (Budynek przy Cyryla i Metodego zostanie zwrócony
Cerkwi prawosławnej). To oznacza, że mieszkańcy starej Pragi będą mieli o
kilka kilometrów dalej do swojej policji.

W dawnej Szemranej będzie pracowało 14 funkcjonariuszy, ich etaty opłaci
miasto. Ostateczną decyzje musi podjąć Rada Warszawy - dzielnica wystąpiła już
z wnioskiem w tej sprawie, a policja opracowuje projekt adaptacji lokalu.
Przebudowę i wyposażenie sfinansuje miasto.

- Wydamy ok. 700 tys. zł - mówi Jacek Rybak, dyrektor miejskiego Biura
Bezpieczeństwa.

Do końca roku miasto i policja chcą zorganizować jeszcze sześć rewirów. - W
czerwcu oddamy rewir na ul. Broniewskiego, w dawnej But-Hali - mówi Rybak.
www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_060306/warszawa_a_14.html




Temat: IKEA jednak w Toruniu.
Oto 90% Ikei w Toruniu!!!
POLCHEM. Inwestycje w zachodniej części Torunia

Jeśli nie IKEA, to co?

Budynki byłej fabryki chemicznej zostaną zburzone. Pytanie co powstanie w ich
miejsce?
Fot. Lech Kamiński

Co powstanie na terenie byłego "Polchemu"? Być może hipermarket, ale na pewno
nie sieci IKEA.

Przypomnijmy, że niedawno teren byłej fabryki chemicznej przy Szosie
Bydgoskiej, na przeciw miejskiej oczyszczalni ścieków, kupiła firma "Nesta".
Jej szefowie są bardzo ostrożni w wyjawianiu planów wobec tego obszaru.
- Sprawę koncepcji zagospodarowania terenu po "Polchemie" trzeba odłożyć
do wiosny. Najpierw musimy go uporządkować, czyli utylizować dwa tysiące metrów
sześciennych odpadów i określić warunki rozbiórki pofabrycznych budynków -
twierdzi Jerzy Bańkowski, jeden ze współwłaścicieli "Nesty".
Jednak jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy wiosenny termin może być
związany także z procedurami administracyjnymi. "Polchem" nie ma obecnie
aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego. Od tego co zostanie doń
wpisane zależy jakie inwestycje będą mogły być w przyszłości na tym terenie
realizowane. Nowi właściciele gruntu, jak udało nam się ustalić, zabiegają o
wpisanie do planu funkcji "handel i usługi". To zaś mogłoby wskazywać na zamiar
zbudowania w miejsce fabryki hipermarketu.
- Trudno mi sobie jednak wyobrazić by w pobliżu oczyszczalni ścieków mógł
powstać sklep spożywczy - uważa Marcin Czyżniewski, rzecznik prasowy prezydenta
Michała Zaleskiego.
Jednak od pewnego czasu pojawiają się pogłoski, że "Nesta" rozmawia o
sprowadzeniu do Torunia IKEI. Najbliższy Torunia market tej szwedzkiej firmy
specjalizującej się w wyposażeniu domów jest w Gdańsku.
- W ciągu najbliższych dwóch lat nie planujemy budowy sklepu w
województwie kujawsko-pomorskim. A gdyby miał powstać to w Bydgoszczy, gdzie
już od pewnego czasu jesteśmy właścicielami ziemi przy ul. Fordońskiej, która
jest trasą wylotową w kierunku Torunia - zapewnia Joanna Łozińska, rzecznik
prasowy IKEA w Polsce.
W tej sytuacji znacznie bardziej realna jest budowa, przez Brytyjczyków,
hipermarketu sieci "Tesco" na terenie obecnego stadionu żużlowego przy ul.
Broniewskiego. W zamian wyspiarze gotowi są zbudować, w okolicach lotniska,
nowy stadion.
To czy do tej inwestycji dojedzie zależy jednak przede wszystkim od
radnych, bez zgody których nie może powstać w mieście żaden sklep o powierzchni
większej niż 2 tys. m kw. Projekt uchwały w tej sprawie stanie prawdopodobnie
na najbliższej sesji, 17 lutego.




Temat: System informacji miejskiej
Przecież nie będą ich montować miesiącami. Parę dni i po sprawie. Oficjalna
informacja Urzędu Miasta, czy jak Ty to tam nazywasz UMEl ;P:

"W centrum miasta, m.in. przy. Hetmańskiej, Tysiąclecia, Rycerskiej, 1 Maja
zamontowane już zostały tablice informacyjne dla pieszych i kierowców, wykonane
w ramach projektu pod nazwą Miejska Informacja Wizualna dla Miasta Elbląga.
Umowa na dostawę i montaż elementów MIW podpisana została w lipcu br., z firmą
Czmuda S.A. Koszt dostawy i montażu tablic to 364 tys. zł.
Celem przedsięwzięcia jest wprowadzenie w mieście jednolitego systemu przekazu
informacji obejmującego nazwy ulic, dzielnic, osiedli mieszkaniowych,
konkretnych obiektów. Służyć temu będą trzy rodzaje tablic: z pisanymi nazwami
dla pieszych, dla kierowców oraz z tzw. piktogramami, czyli graficznymi
symbolami obiektów.
I etap prac obejmuje ciąg ulic:
• Warszawska- Tysiąclecia-Grunwaldzka Pasłęcka (z wyłączeniem
skrzyżowań Grunwaldzka-Rawska-Druska i Grunwaldzka-Pasłęcka)
• Rycerska-Pocztowa-Robotnicza-Browarna-Mazurska
• Hetmańska-12 Lutego-Płk. Dąbka
• Robotnicza
• Królewiecka
• Odrodzenia-Ogólna-Fromborska (z wyłączeniem skrzyżowań Ogólnej: z
Lubelską, Konopnickiej, Hodowlaną, Broniewskiego, Legionów,
Fromborską i skrzyżowania Al. Odrodzenia z Kalenkiewicza i Szarych
Szeregów)
• Trasa Unii Europejskiej-Brzeska-Piłsudskiego
• Armii Krajowej-Roweckiego Bema-Rawska
• Mickiewicza-Kościuszki
I etap prac zakończy się w 2005r., II etap w drugiej połowie 2006r. II etap
obejmować będzie oznakowania skrzyżowań wyłączonych z I etapu prac."

i zdjęcie:
www.umelblag.pl/urzad_m/aktualnosci/gfx01/PICT0013.jpg




Temat: Targowisko Wolumen
Wolumen zmieni swoje oblicze
Za Życiem Warszawy:

"Stowarzyszenie Kupców Żoliborza i Producentów Rolnych wystąpiło o warunki zabudowy dla targowiska przy ul. Wolumen.

– Mamy już trzyletnią dzierżawę gruntu, ale liczymy, że po przedstawieniu koncepcji dzielnica wynajmie nam teren na dłużej – mówi Mieczysław Zakrzewski z kupieckiego stowarzyszenia.

Na razie nie chce mówić o projekcie architektonicznym bazaru. – Nie chcemy zapeszać, bo pokazywane już były koncepcje, których nikt nie zrealizował. A poza tym wiele zależy od warunków zabudowy, które dostaniemy od władz Bielan – tłumaczy Zakrzewski.

Bielańscy urzędnicy przyznają, że próba zagospodarowania części Wolumenu to element cywilizowania handlu w dzielnicy. – Zwłaszcza że docelowo będzie to jedyne większe miejskie targowisko na Bielanach – wyjaśnia wiceburmistrz Kacper Pietrusiński. – Istniejący dzisiaj bazar przy ul. Broniewskiego jest w przyszłości przeznaczony pod drugą nitkę ulicy, a targ przy Conrada też planujemy zlikwidować.

Bazar przy ul. Wolumen działa od lat 60. Część terenu, od strony ul. Kasprowicza, należy do WSS Społem. Właścicielem pozostałych 6 tys. mkw. jest miasto. – Warunki handlu są fatalne. Wygląd jeszcze gorszy: stare blaszane szczęki, dziurawe plandeki – mówi wiceburmistrz. – We wstępnych rozmowach z kupcami ustaliliśmy, że po bokach działki staną niskie pawilony, a na środku będzie plac do handlu spożywczego prosto z aut. Warunki zabudowy powinny być wydane na początku przyszłego roku. Nie wykluczamy możliwości przedłużenia z kupcami umowy dzierżawy gruntu."

http://www.zw.com.pl/artykul/1,412635_Bazarowe_porzadki.html




Temat: Kolejne inwestycje na MotoArenie
"Maksim twierdzi"; z cyklu "specjaliści z UMT"

jeszcze raz linki które podałem wyżej:

torun.gazeta.pl/torun/1,35576,3529496.html
Wizje stadionów Nesty Bis i Anglików są podobne. Obiekt ma być dopasowany do
potrzeb niepełnosprawnych, ma mieć parking na ok. 2 tys. pojazdów, ok. 15 tys.
miejsc na trybunach i podgrzewany tor żużlowy. Koszt inwestycji - ok. 30 mln zł.


www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=15420164&postcount=132

W uzasadnieniu projektu podano, że według wstępnych analiz, inwestycja może
pochłonąć od 31 do 111 mln zł brutto. "Decydujący wpływ na wysokość kosztów
mają: wielkość zadaszenia (trybuna główna, całe trybuny, trybuny i tor, cały
stadion), rodzaj trybun (żelbetowa, żelbetowo-ziemna, ziemna)" - czytamy.
Szacunki wynikają z programu funkcjonalno-użytkowego stadionu, przygotowanego
przez poznańską firmę Modern Construction System. - Stadion, który powstałby za
31 mln zł, przypominałby istniejący obiekt przy ul. Broniewskiego - tłumaczy
Marcin Maksim, dyrektor wydziału inwestycji i remontów magistratu. - Zadaszone
byłyby tylko wybrane części sektorów. Zamiast trybun żelbetowych, mielibyśmy ziemne.

Maksim twierdzi, że 61 mln zł pozwoli na zagospodarowanie terenu wokół nowego
obiektu, budowę układu drogowego, infrastruktury podziemnej, wzniesienie trybun
żelbetowych, które będą w całości zadaszone. Widownia ma liczyć 15 tys. miejsc
siedzących, w tym 500 dla VIP-ów. Na zapleczu powstanie kawiarnia lub
restauracja, pełniąca także funkcję sali audiowizualnej na 200-300 osób.


=========================

Zabawne, podgrzewany tor.

Albo "Maksim twierdzi, że za 61 mln zł można zadaszyć, pobudować parkingi,
zagospodarować teren wokół".

Maksim powinien występować w kabarecie, razem z inż.Szerszeniem, specjalistą z MZD.




Temat: Wykopki pod unijnym tramwajem Rz.14.03.05
Wykopki pod unijnym tramwajem Rz.14.03.05
Trasa ekspresowa z przeszkodami, czyli droga przez Bemowo i Bielany

WYKOPKI POD UNIJNYM TRAMWAJEM

Za trzy lata trzeba będzie pewnie rozbierać linię tramwajową, której budowa
rozpocznie się lada dzień dzięki dotacji z Brukseli. Urzędnicy rozważają też
likwidację wykorzystywanego przez śmigłowce ratownicze, szybowników i
baloniarzy lotniska Bemowo. A wszystko przez planowaną trasę S7.

Wstępna koncepcja tej trasy zakłada budowę tunelu pod Bemowem, którego wylot
ma się znaleźć na terenie lotniska, w miejscu dzisiejszego placu manewrowego
dla zdających na prawo jazdy. Droga ekspresowa pobiegnie pod ul. Powstańców
Śląskich.

Tunel pod torami
Tymczasem w marcu wzdłuż ul. Powstańców Śląskich ma ruszyć za unijne
pieniądze budowa trasy tramwajowej między pętlą Nowe Bemowo a torowiskiem
wzdłuż ul. Broniewskiego. Budowa linii będzie kosztowała 38 mln zł, z czego
połowę dołoży Bruksela.

Czy planiści wzięli jednak pod uwagę, że dołem pobiegnie trasa ekspresowa?
Koordynator prac Marcin Wiśniewski z firmy ZUE przyznaje, że projekt
budowlany nie przewiduje żadnych wzmocnień torowiska w związku z planowanym
tunelem. O planach jego budowy dowiedział się z gazet.

- Nie można wykluczyć, że w czasie budowy tunelu trzeba będzie dla
bezpieczeństwa pasażerów wyłączyć ruch albo rozebrać krótki odcinek nowych
torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich - przyznaje Robert Grzywacz z Tramwajów
Warszawskich. - Za wcześnie jednak na szczegóły. Najpierw musimy dostać
projekt tunelu i wyniki badań geologicznych - dodaje szybko.

Zagrożona dotacja?
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zamierza się wycofywać z
wytyczania trasy przez Bemowo z powodu tramwaju. Według szefa warszawskiego
oddziału GDDKiA Wojciecha Dąbrowskiego, do końca 2007 roku urzędnicy powinni
już dysponować projektem, niezbędnymi gruntami, decyzją lokalizacyjną i
pozwoleniem na budowę trasy wraz z tunelem.

Torowisko dla tramwaju Bemowo - Bielany ma być gotowe w 2006 roku. Czy dla
lepszego skoordynowania prac władze Warszawy mogą opóźnić jego budowę?
Urzędnicy przyznają nieoficjalnie: - Tak, ale w takim wypadku przepadnie
dotacja z Brukseli. A jej pozyskanie władze poczytują jako swój sukces.

Przypomnijmy, że projekt trasy tramwajowej został wykonany już trzy lata
temu. To właśnie na jego bazie powstał jedyny komunikacyjny wniosek o środki
z UE, który urzędnicy Lecha Kaczyńskiego zdążyli zgłosić w pierwszym terminie
naboru. W wypadku pozostałych projektów dali się wyprzedzić innym miastom,
narażając się na totalną krytykę.

Po pracy nad Pilicę
Tramwaj to niejedyna przeszkoda dla trasy S7. Kilkadziesiąt metrów za
tunelem, na terenie lotniska Bemowo ma powstać bezkolizyjne skrzyżowanie
drogi S7 z przedłużeniem ul. Maczka i Wrocławskiej. Czy drogowe "ślimaki" i
pas startowy mogą istnieć obok siebie?

- Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji - mówi Zbigniew Mrozek, zarządzający
lotniskiem w imieniu MSWiA. - Znajdujący się po drugiej stronie ul.
Powstańców Śląskich supermarket Carrefour ma maksymalną dopuszczalną
wysokość. Ze względów bezpieczeństwa dalej w osi pasa nie mogą się już
znajdować żadne wysokie budowle - wyjaśnia.

Plany budowy drogi dla miłośników lotnictwa brzmią jak wyrok. Likwidacja
lotniska będzie oznaczała dla najliczniejszego w Polsce Aeroklubu
Warszawskiego przenosiny. Gdzie? Odpada Modlin, bo tam w tym roku ma zacząć
działać terminal dla tanich przewoźników. Nieoficjalnie mówi się więc o Nowym
Mieście nad Pilicą.

- Takie rozwiązanie byłoby tragedią dla małego lotnictwa - uważa Michał
Lewczuk, szybownik. - W sezonie młodzi ludzie mogą spędzać czas na lotnisku
np. od godz. 6 do 8 rano. Później biegną do szkoły albo do pracy, a po
południu wracają, żeby latać do zachodu słońca. Jeśli lotnisko znajdzie się
kilkadziesiąt kilometrów od Warszawy, ta magia zniknie - mówi ze smutkiem.

Osiedla zamiast lotniska
- Likwidacji lotniska Bemowo jest rozważana od kilku lat. Plany wytyczenia
przez jego teren trasy ekspresowej na pewno przyspieszą decyzję w tej
sprawie - przyznaje Krzysztof Bucholski, dyrektor warszawskiego oddziału
Agencji Mienia Wojskowego.

Jeszcze niedawno mówiło się o powstaniu w tym miejscu "polskiego Pentagonu",
ale wojskowi z tych planów się wycofali. Na terenie jednego z hangarów
agencja planowała utworzyć centrum sprzedaży mienia wojskowego. Zamiast pasa
startowego na Bemowie miało się znaleźć tylko lądowisko dla śmigłowców (z
tego miejsca latają nad Warszawę helikoptery policyjne i ratunkowe).

Według nieoficjalnych informacji, coraz bardziej realne staje się jednak
przeznaczenie terenu lotniska pod osiedle mieszkaniowe.

Konrad Majszyk




Temat: Rewolucja w tramwajch
Rewolucja w tramwajch
Rewolucja w tramwajach - planuje miasto

Jakimi tramwajami jeździmy najczęściej, chcą wiedzieć w Ratuszu. A gdy się
dowiedzą, zaczną zmieniać ich trasy tak, żeby wreszcie przestały kursować
stadami!

Czy potrzebny jest tramwaj do Tarchomina? Czy powinna powstać linia z
Nowego Bemowa do ul. Broniewskiego? A może czwórka znów będzie skręcać na
Pragę? Odpowiedzi na te pytania ma przynieść opracowanie (warte 200-300
tys. zł), które wczoraj zamówiło miejskie biuro komunikacji. Lada dzień do
ratusza zaczną wpływać oferty wykonania projektu "zmian marszrutyzacji"
linii tramwajowych. Co to takiego? Adam Kotuszewski, odpowiedzialny za
konkurs: - Ta skomplikowana nazwa oznacza po prostu korekty tras.

Dowiedzieliśmy się, że miasto jeszcze w tym roku (do 5 grudnia) chce mieć
w ręku analizę częstotliwości kursowania warszawskich tramwajów. Zbadane
zostanie: którędy, skąd i dokąd najczęściej jeździmy; pomiędzy jakimi
dzielnicami ruch jest największy; gdzie wśród pasażerów przeważają
uczniowie i studenci, gdzie klienci wielkich centrów handlowych, a gdzie
pacjenci szpitali i ludzie starsi; w jakim miejscu brakuje połączeń
tramwajowych.

Zbliżenia nie wystarczą

W rezultacie sieć tramwajową czeka rewolucja podobna do tej, jaka dwa lata
temu przetoczyła się przez Łódź. Na pewno zniknie kilka linii (te, które w
badaniu okażą się słabo wykorzystane), część tras zostanie skrócona,
zapewne pojawią się zupełnie nowe połączenia. Zmienią się też
częstotliwości kursowania. - Nie będzie już takiego przypadku, że na
przystanek przyjeżdża kilka tramwajów w tym samym czasie, a potem przez
kwadrans żaden - zapewnia Adam Kotuszewski.

Pierwsze zmiany będą widoczne w mieście prawdopodobnie jeszcze w styczniu.
Jednak największej korekty tras należy się spodziewać w kolejne wakacje.

- Nie wiemy jeszcze, jakie linie znikną - uspokajał wczoraj Grzegorz
Dziemieszczyk z Zarządu Transportu Miejskiego. - Mamy też własne analizy.
Opierają się one na tym, ile razy pasażerowie zbliżali do kasowników karty
miejskie. Nie są one jednak ani kompletne, ani miarodajne.

Z ustaleń "Gazety" wynika, że najwięcej uwag, jakie wpływają do ZTM,
dotyczy linii 4 (ludzie chcą jej powrotu na Pragę), 33 (notorycznie się
spóźnia) i 36 (zamiast na Ochotę powinna znowu kursować na Mokotów).

Rada na przesiadki

Robert Człapiński, warszawski motorniczy, choć pomysł miasta uważa za
trafiony, wskazuje też jego wady: - Może wyjść, że wiele tras jest
niepotrzebnych. W rezultacie zostanie zlikwidowane np: połączenie z Huty
na Gocławek linią nr 6. Pasażerowie będą się musieli przesiadać i więcej
płacić za bilet.

Jednak stojący wczoraj na przystanku przy ul. Puławskiej Jerzy Kosmal nie
miał wątpliwości: - Od tego mam miesięczny. Jeśli zrobiliby coś, żeby
tramwaje nie przyjeżdżały "stadami" zamiast co kilka minut po kolei, będę
się tylko cieszyć.

A czy ZDiK nie planuje zrobić projektu "zmian marszrutyzacji" na wzór
Warszawy. Może dzieki temu okazałoby się między innymi, że tramwaje na
Szewskiej to rzecz święta dla Wrocławian ???



Temat: Remonty inaczej!
Czy latem ruszą remonty wrocławskich ulic?
Czy latem ruszą remonty wrocławskich ulic?

Marek Szempliński 22-06-2004, ostatnia aktualizacja 22-06-2004 20:02

Czy miasto ruszy w terminie z remontami wrocławskich dróg? Zobaczymy - dopiero
wczoraj prezydent miasta ogłosił, które ulice idą "pod nóż". Czy zdąży z
niezbędnymi formalnościami, tego dowiemy się za kilka dni

Program 14,5 mln - tak właśnie nazywa się projekt prezydencki. Nazwa pochodzi
od sumy, jaką w ubiegłym roku Rafał Dutkiewicz wygospodarował z budżetu na
szybkie remonty niektórych miejskich dróg. Pomysł zdaniem urzędników się
sprawdził, więc w tym roku, choć z niespełna 12 milionami złotych, ma zostać
powtórzony. Kłopot z tym, że rok temu plan remontów był gotowy już w lutym.

Dlaczego tak późno zaprezentowano ulice wytypowane do remontu? Bo rok temu nie
obyło się bez wpadek - poprawki placu Legionów i Grunwaldzkiego, zmiana
projektu na ul. Boya-Żeleńskiego i wydłużenie terminu zakończenia tutejszych
robót, a wreszcie nie najlepsza koordynacja prac, co szczególnie utrudniło
życie karłowiczanom. - W tym roku prace mają być staranniej zaplanowane -
zapewnia Dutkiewicz. I dlatego te opóźnienia informacyjne.

- Tym razem przed sporządzaniem harmonogramu zleciliśmy badanie gruntów. Musimy
z góry wiedzieć, za co się zabieramy. Takie pomiary można było wykonać dopiero,
kiedy zrobiło się ciepło. Żeby uniknąć podobnych poślizgów, badania na przyszły
rok wykonamy już tej jesieni - mówi dyrektor Departamentu Infrastruktury i
Gospodarki Zbigniew Komar.

Zapewnia, że jeszcze w tym miesiącu ruszą pierwsze prace. Rozpocznie je remont
jednej jezdni ulic Sienkiewicza i Drobnera. Wykonawcą jest firma Ziajka, którą
krytykowaliśmy za niedociągnięcia na placach Legionów i Grunwaldzkim.

W tym miesiącu poznamy wykonawców remontu ulic Broniewskiego i Powstańców
Śląskich. Ta pierwsza łączy wyremontowane w latach ubiegłych ulice Obornicką i
Kasprowicza, jej nawierzchnia ma im teraz dorównać, ale prace przewidziane
tutaj dopiero po wakacjach. Szybciej, bo w lipcu, powinny ruszyć roboty na
Powstańców Śląskich.

W lipcu mają rozpocząć się jeszcze trzy inne inwestycje. Czy miasto zdąży
wszystko przygotować? Na dniach mają być otwarte oferty przetargowe. Potem
potrzeba jeszcze kilku dni na uprawomocnienie wyniku. Jeśli żadna firma z
biorących udział w przetargu nie zaprotestuje, to zdążą. - Obawy mam tylko co
do remontu ulic Zielińskiego i Swobodnej. W jej wypadku Zarząd Dróg i
Komunikacji musiał zmieniać dokumentację, bo pojawiły się życzenia
komunikacyjne inwestora, który buduje biurowiec przy Powstańców Śląskich.
Ponieważ dołoży się do przebudowy skrzyżowanie Powstańców-Swobodna, nasz
program go nie obejmie, ale przetarg jest opracowywany od nowa i będzie
rozstrzygnięty dopiero w sierpniu - mówi dyrektor Zbigniew Komar.

Obawy może budzić także termin naprawy jezdni na ulicy Karkonoskiej. We
wrześniu jej zwężenie może spowodować gigantyczne korki. - Podany termin jest
trochę na wyrost. Myślę, że z tym będzie można uporać się podczas wakacji -
uspokaja Zbigniew Komar.




Temat: [Łódź] Reforma komunikacji nocnej
[Łódź] Reforma komunikacji nocnej
I na Łódź nastała pora zmian w zbiorowej komunikacji nocnej. Nareszcie!

" Monika Gałązka, Wioletta Gnacikowska 05-09-2005, ostatnia aktualizacja 04-09-
2005 19:41

Koniec z nocnym czekaniem na przystankach. Wszystkie łódzkie autobusy będą
spotykać się co pół godziny na al. Kościuszki.

Za miesiąc zmienią się zasady kursowania nocnych autobusów. Po Łodzi będzie
jeździć sześć linii. Wszystkie o jednej porze spotkają się na al. Kościuszki
przy ul. 6 Sierpnia. Pasażerowie będą mogli się poprzesiadać. Takie nocne
zjazdy zaplanowano co pół godziny. Chodzi o to, by łodzianie nie musieli w
nocy czekać na przystankach i narażać się na niebezpieczeństwo, tylko wyjść z
pubu lub imienin tuż przed odjazdem "swojej" linii.

- Projekt skonsultują teraz jednostki pomocnicze. Wyrażą opinię i myślę, że za
miesiąc będziemy mogli wprowadzić go w życie - zapowiada Włodzimierz
Tomaszewski, wiceprezydent Łodzi.

Zapewnił też, że nowy plan kursowania autobusów nie pociągnie za sobą
dodatkowych kosztów.

To kolejna zmiana w nocnym życiu miasta. W czerwcu Rada Miejska zrównała ceny
biletów na liniach nocnych i dziennych. Dotychczas za podróżowanie po 22.30
trzeba było płacić drożej.

Po Łodzi jeździ dziś osiem nocnych autobusów. Trzy skierowane są na Dąbrowę:
po jednym z Teofilowa, Retkini i starych Bałut. O Dąbrowę zahaczają jeszcze
linia 155, która jedzie z Radogoszcza Wschodu na Chojny, i linia 157 z
Radogoszcza Zachodu na Rokicie. Nie ma natomiast żadnej linii łączącej Dąbrowę
z Widzewa, a o to czytelnicy "Gazety" prosili od lat.

To pierwsza zmiana w układzie linii nocnych od ponad 20 lat! W tym czasie
powstało dużo nowych osiedli. Nocnej komunikacji jest np. pozbawiona
Nowosolna, a Widzew, Olechów i Janów mają jedną linię nocną 153. Jeśli zmiany
wejdą w życie, będzie nocna linia do Nowosolnej i dwie w kierunku Janowa, z
których jedna pojedzie prosto ul. Rokicińską nawet dalej, bo aż do Andrespola.
Druga pojedzie ul. Przybyszewskiego i tym samym połączy Widzew Wschód z Dąbrową.

Propozycja przebiegu nocnych linii:

* 151 - Janów - Hetmańska, Zakładowa, książąt Polskich, Przybyszewskiego,
Piotrkowska, Radwańska, Kościuszki, Zachodnia, Lutomierska, Klonowa,
Limanowskiego, Włókniarzy, Wielkopolska, Aleksandrowska, Traktorowa, Rojna,
Szczecińska, Aleksandrowska - Aleksandrów

* 152 - Maratońska - Popiełuszki, Wyszyńskiego (w wybranych kursach: gen.
Waltera Janke, Nowe Sady, zajezdnia MPK, Nowe Sady, gen. Waltera Janke),
Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, (zawracanie przy skrzyżowaniu z
Sienkiewicza, powrót: Kościuszki, Mickiewicza), Mickiewicza, Kościuszki,
Zachodnia, Limanowskiego, Łagiewnicka, Świtezianki - Radogoszcz Wschód

* 153 - Szpital Matki Polki - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego,
Piłsudskiego, Kościuszki, Więckowskiego, Zielona, Kasprzaka, Drewnowska,
Borowa, Siewna, Rąbieńska, Traktorowa, Rojna, Rydzowa, Szparagowa, Wersalska,
Szczecińska - cmentarz

* 154 - Chocianowice - Pabianicka, Politechniki, Radwańska, Kościuszki,
Narutowicza, Uniwersytecka, Strykowska, Telefoniczna, Pieniny, Pomorska -
Nowosolna

* 155 - Andrespol - Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia,
Zgierska, Włókniarzy, 11 Listopada - Radogoszcz Zachód

* 156 - Dąbrowa - Dąbrowskiego, Tatrzańska, Broniewskiego, Paderewskiego,
Pabianicka, Piotrkowska, Kościuszki, Zachodnia, Ogrodowa, Północna,
Franciszkańska, Wojska Polskiego, Sporna, Zagajnikowa, Inflancka, Strykowska,
Wycieczkowa, Kryształowa, Łupkowa - Rogi."
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Znaleziono 118 wyników • 1, 2, 3