Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekty-salon samochodowy





Temat: projekt warsztatu samochodowego
projekt warsztatu samochodowego
Witam.
Poszukuję projektu warsztatu samochodowego gotowego lub kogoś z
doświadczeniem kto może mi coś takiego wykonać. Warsztat z dwoma
wiazdami,na górze pierto biurowo-mieszkalne. Obok mały salon
samochodowy. Może ktoś podzieli się doświadczeniami z budowy przy
realizacji takiego obiektu.
dziękuję i pozdrawiam




Temat: studenci politechnik
Pomimo, że cały temat jest prowokacją to odpiszę:
"-mechanik-czy te studia są wogóle potrzebne? naprawić pojazd może
absolwent zawodówki a po kilku latach praktyki zna na tyle jego
budowe że może pracować przy projektach samochodów a nawet jeśli nie
to sami zobacznie jak często ludzie kupują samochody. gdzie jest
tłum?w sklepie z gazetami(dziennikarze) czy w salonie samochodowym
(mechanicy)? pomyślcie gdzie jest większy "
Czy wiesz, że osoba która kończy studia na kierunku mechanika nie jest tą samą
co mechanik z technikum czy zawodówki? (inż. mechanik =/ mechanik). Wiesz jak
powstaje projekt samochodu? Ile kosztuje proces jego wdrożenia do produkcji?
Setki milionów euro/dolarów. Z całym szacunkiem dla panów z warsztatu, ale nie
oni nie potrafiliby nic zaprojektować bo do tego potrzeba wiedzy której nie
nabyli ani w szkole ani w trakcie wieloletniej pracy. Czy znają metodę elementów
skończonych, obsługę programów do projektowania inżynierskiego? itp itd.
A samochód jest towarem luksusowym który nabywa się raz na 10 lat, wystarczy że
klient przyjdzie raz a zostawi więcej pieniędzy w salonie niż te wszystkie
gazety kupowane codziennie przez dekadę.






Temat: studenci politechnik
ja pierddddd
cytat:
" -mechanik-czy te studia są wogóle potrzebne? naprawić pojazd może
absolwent zawodówki a po kilku latach praktyki zna na tyle jego
budowe że może pracować przy projektach samochodów a nawet jeśli nie
to sami zobacznie jak często ludzie kupują samochody. gdzie jest
tłum?w sklepie z gazetami(dziennikarze) czy w salonie samochodowym
(mechanicy)? "

dalej nie czytam juz tego booo mnie rozniesie, twierdziesz ze po mechanice
naprawia sie samochody ? to ja twierdze, że po polonistyce wcale nie umiesz
mówić po polsku rozumiesz ? czy może potrzebujesz kogos z wyzszym iq zeby to
przetlumaczyl ?

a tak na marginesie ... wydaje mi się, że tutaj są ustalone osoby które
nakręcaja Was ... jak i mnie ( a raczej jestem tego pewien)

ps1. nie studiuje mechaniki,
ps2. a widziałaś, że pochodna ( dzieckiem ) mechaniki jest mechanika kwantowa
bij sobie na google to moze zrozumiesz ?

a ogolnie mechanika ... hmmm wrocmy sie do podstawowki kiedy to sie uczyłaś
czekaj jak to sie nazywało praw newtona ,a może tlumaczyli ci dlaczego
wymiotujesz, gdy się kręcisz ? takkk tooo jest mechanika zwana inaczej FIZYKĄ
KLASYCZNĄ




Temat: studenci politechnik
-mechanik-czy te studia są wogóle potrzebne? naprawić pojazd może
absolwent zawodówki a po kilku latach praktyki zna na tyle jego
budowe że może pracować przy projektach samochodów a nawet jeśli nie
to sami zobacznie jak często ludzie kupują samochody. gdzie jest
tłum?w sklepie z gazetami(dziennikarze) czy w salonie samochodowym
(mechanicy)?

Buahahaha żałosne!!! Widziałeś kiedyś, żeby magister inżynier budowy maszyn
klepał blachę w warsztacie? :) Nawet na praktykach nie ma czegoś takiego :)

Jak jesteś taki obeznany we wszystkich kierunkach studiów (może studiujesz
jakieś kierunkoznawstwo, co?) to napisz, czym różni się ten elektryk od
elektronika albo inżynier mechaniki od technika mechanika. Zobaczymy, co
wyjdzie. Będzie kabaretu ciąg dalszy :)



Temat: studenci politechnik
chciałam napisać że''dzięki religioznawcom swiat wie co szykuje
Islam'
-budownictwo-nawet jak nie biegasz po budowie w deszczu i siedzisz w
tym biurze to masz fajnie ale czy tak często ludzie buduja
domy/wierzowce/biura 1 dom starcza na 2 pokolenia,wierzowce buduje
się w jednym miescie w ten sposób że jak powstanie jeden to buduja
nastepny i to w duzych miastach ilu inż jest potrzebnych do budowy
wierzowca? ok 20 a ich dziesiątki,biura powstają częśto ale tam jest
potrzebny jeden góra 3 inżynierowie
-elektronika-Polska idzie do góry, kupujemy coraz lepszy sprzęd więc
nie psuje się on tak często by elektryk w serwisie mógł sie dorobić,
powiecie że to dzięki nim są te telewizory tak ale starczaja na
dłużej przez co elektrycy nie maja co robic w fabryka tv
-mechanik-czy te studia są wogóle potrzebne? naprawić pojazd może
absolwent zawodówki a po kilku latach praktyki zna na tyle jego
budowe że może pracować przy projektach samochodów a nawet jeśli nie
to sami zobacznie jak często ludzie kupują samochody. gdzie jest
tłum?w sklepie z gazetami(dziennikarze) czy w salonie samochodowym
(mechanicy)?
pomyślcie gdzie jest większy



Temat: skąd cena mebli kuchennych - pytanie
studia kuchenne to takie samo zlodziejstwo jak salony samochodowe, tyle ze w salonie to nawet projektu samochodu nie zrobia tylko bierzesz co daja a i za kawe trzeba zaplacic, kto tam kupuje? idioci? bo przeciez nie tacy jak wy, bystrzy w rachunkach i znajacy wartosc uciulanych pieniazkow...lubie was, dlatego podpowiem ze najtaniej wyjdzie jak znajdziecie stolarza z poteznym parkiem maszynowym, tak zeby wszystko mogl zrobic u siebie np okleic front folia czy oszklic jak sie komu zachce, lakiernia, ze skladem blachy, marmuru i kompozytow, prasa do produkcji blatow i laminatow, lasem i tartakiem, bo jak wiadomo kazdy posrednik to pieniadze wyrzucone w bloto, a taki wszystkomajacy stolarz to na pewno nie wezmie duzo za meble



Temat: Prezentacja projektu płockiego multipleksu
architektura obiektu nie różni się od hipermarketów, praca zespołu architektów
zatrudninych w dużym warszawskim biurze projektowym któremu obce są
jakiekolwiek uwarunkowania przestrzenne Płocka. Powstanie projektu zabudowy
narożnika ul.Jachowicza i Nowego Rynku poprzedzone było konkursem do którego
zaproszono najlepszych polskich architektów a tu proszę takie ładniejsze TESCO
może salon samochodowy.
Dlaczego tak szybko? bo się inwestor wycofa. To przecież jedno z ostatnich nie
zdegradowanych przestrzennie miejsc w mieście. Damy teren a potem inwestor
napewno zaskoczy nas super architekturą. Guzik prawda, to urząd kreator
przestrzeni miejskiej powinien wywalczyć jak najkorzystniejsze warunki
realizacji inwestycji przed przekazaniem terenu.
Wygląd oraz zagospodarowanie ulicy Tumskiej jesteśmy sobie w stanie wyobrazić
elegancka ulica-salon. Początek tej ulicy od strony głównej arterii
komunikacyjnej miasta ul.Jachowicza powinien zapraszać do salonu. Stąd należy
się zastanowić nad formą obiektu (projektant powiększa bryłę znienawidzonej
antypodkowy) oraz materiałem (panele ALUCOBOND? może kamień).
Sprawa parkingu dziwne, 3000m2 powierzchni zabudowy bez strat miejsc
postojowych. Powinien być zaprojektowny parking podziemny pod całym Rynkiem -
prezent dla miasta od Inwestora za udostępnienie lokalizacji.
Może realizacja obiektu na terenie dawnej podkowy jest bardziej sensowna.




Temat: TARGÓWEK Nowe centrum za półtora roku
TARGÓWEK Nowe centrum za półtora roku

Salon Peugeota zamiast supermarketu

Pawilon wystawowy, warsztaty, biura obsługi - nowy obiekt Peugeota zajmie
prawie 4 tysiące metrów kwadratowych. Będzie gotowy za półtora roku.

Centrum będzie budowane na Targówku Przemysłowym przy ul. Radzymińskiej, przy
trasie wylotowej na Białystok. Deweloperem wybranym przez Peugeota jest firma
Orco Property Group, która w maju tego roku kupiła od miasta 1,2 ha gruntu na
Targówku. Wcześniej teren był wydzierżawiony pod supermarket, ale pomysł jego
budowy upadł i grunt trafił na sprzedaż.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania działka może być przeznaczona na
budownictwo przemysłowe lub handlowo-usługowe. Nie można stawiać tu budynków
mieszkalnych.

Orco Property wybuduje salon samochodowy i wynajmie go Peugeotowi na dziesięć lat.

Autorem projektu architektonicznego jest firma SDA Architekci. Całość budowli
o powierzchni 4 tysięcy metrów kwadratowych będzie w kolorze niebieskim.
Znajdzie się tam duży salon wystawienniczy, zaplecze serwisowe, stacja
diagnostyczna, biura obsługi.

Inwestor jest w trakcie pozyskiwania pozwolenia na budowę. Niebieska hala
powinna być gotowa w połowie 2008 r.
mgc



Temat: Największy salon Audi
Największy salon Audi
No, na zamieszczonym powyżej obrazku widzimy tylko komputerowy projekt graficzny, ale ok nie czepiam się szczegółów.
Bądź co bądź nigdy nie wyobraził bym sobie salony samochodowego tych rozmiarów. Budzi podziw i za pewne zazdrość u konkurencji :P
Pozdrawiam!



Temat: Andromeda z pracowni Domus- co sądzicie, ile kasy?
Gość portalu: gosiak napisał(a):
"...czy tani bedzie w budowie? Co z ergonomią?
> Czy będzie wygodny? ..."
Dziwne pytania.
Pierwsze sugeruje, że inwestor liczy się z groszem, a przeznacza 1/3 budynku na
drogi salon samochodowy (konieczne ocieplenie stropu i ściany graniczącej z
częścią mieszkalną, wewnątrz garażu. Można ogrzewać garaż, ale tanio nie będzie).
Drugie pytanie:
Najbardziej ergonomiczny jest zlewozmywak pod oknem kuchennym. Odpadki, przy
myciu garnków, można wyrzucać do kubła na śmieci, nie wychodząc z domu. Gorzej z
ergonomią, przy myciu tego okna, ale woda bieżąca jest w zasięgu ręki.
Pochodzisz po krętych schodach (nie można ich wydłużyć, aby zrobić spocznik),
walniesz parę razy o słup w salonie, naprzeciw wejścia, albo w sypialni 2/2, to
trochę do projektu zniechęcisz się. W/w słupy mają swoje zalety ergonomiczne. Po
suto zakrapianej imprezie, pozwolą bezpieczniej pokonać odległość na świeże
powietrze, lub do łóżka.
Trzecie pytanie:
Za niski parter, jak na 50 m2 powierzchni otwartej (kuchnia, salon, jadalnia), w
spiżarce ledwo sama się zmieścisz, o schodach i słupach już wspomniałem, będzie
śmierdzieć w domu, przy zachowaniu wejścia z garażu, skomplikowana i długa
droga z drewnem do kominka itd.




Temat: Nowa budowa na Radzymińskiej
znalazłem w archiwum
December 18th, 2006, 01:31 PM
Salon Peugeota zamiast supermarketu

Pawilon wystawowy, warsztaty, biura obsługi - nowy obiekt Peugeota zajmie prawie
4 tysiące metrów kwadratowych. Będzie gotowy za półtora roku.

Centrum będzie budowane na Targówku Przemysłowym przy ul. Radzymińskiej, przy
trasie wylotowej na Białystok. Deweloperem wybranym przez Peugeota jest firma
Orco Property Group, która w maju tego roku kupiła od miasta 1,2 ha gruntu na
Targówku. Wcześniej teren był wydzierżawiony pod supermarket, ale pomysł jego
budowy upadł i grunt trafił na sprzedaż.

Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania działka może być przeznaczona na
budownictwo przemysłowe lub handlowo-usługowe. Nie można stawiać tu budynków
mieszkalnych.

Orco Property wybuduje salon samochodowy i wynajmie go Peugeotowi na dziesięć lat.

Autorem projektu architektonicznego jest firma SDA Architekci. Całość budowli o
powierzchni 4 tysięcy metrów kwadratowych będzie w kolorze niebieskim. Znajdzie
się tam duży salon wystawienniczy, zaplecze serwisowe, stacja diagnostyczna,
biura obsługi.

Inwestor jest w trakcie pozyskiwania pozwolenia na budowę. Niebieska hala
powinna być gotowa w połowie 2008 r.




Temat: Tak będzie wyglądać Sala Wratislavia
Jak się tak dalej przyglądam, to projekt nr 1 przypomina wejście do grobowca
Tutenchamona, projet nr 2. to wypisz wymaluj kostka , co miała stanąć pod
Muzeum Architektury ale się rozrosła, projekt nr 3.to cos trochę lżejszego ale
tez kostka inaczej i mogłaby być np. ładnym salonem samochodowym. Im dłużej się
patrzę, tym bardziej chce mi się wyyyyyyyyyyć!



Temat: Projekt drugiej siedziby muzeum
przyjżyj się - to zobaczysz w wypowiedzi Darka i frustrację i kubeł pomyj. Mój
iterlokutor też najpierw obraził wszystkich odpowiedzialnych za realizację
zadania, a potem wygłosił ex katedra swoje "wizje" Tumskiej. A pomysł
Królikowskiego i Jaworskiego nie jest szklano - metalowym Pomnikiem nowoczesnej
architektury - najpierw go przeanalizuj, a potem feruj wyroki. A co ma ich
projekt sprzecznego z ideą odrestaurowania budynków nawiązujących do historii
miasta? Nic. Przypominam Ci też, że secesja ma być eksponowana w kamienicy
secesyjnej. Twoje pomysły na temat moich poglądów o MacDonaldzie i salonie
samochodowym na Starym Rynku i przy katedrze - wybacz, ale nie przyszłyby mi do
głowy. To Twoja propozycja na poziom "dyskusji"?



Temat: Społecznicy do urzędników: Porozmawiajmy o tram...
400 mln na wożenie powietrza
Czytałem na stronie FRO odpowiedź prezydenta miasta na ich
postulaty. I okazuje się, że tak naprawdę konsultacje nie są
potrzebne, bo urzędnicy miejscy mają już swój "miejski" projekt. I
żaden inny nie jest im do szczęścia potrzebny. Chyba na zasadzie, że
skoro zapłaciłem, to musi być dobre? I nie ważne, że dobre nie jest.
400 mln żeby wozić powietrze między ogródkami działkowymi, salonami
samochodowymi i Realo-Praktikero-MediaMarktem na Sikorskiego!!!!
Żeby wozić powietrze po mitycznej Obiegowej biegnącej pustkowiem!!!!
Żeby zbudować stację przesiadkową z samochodów na tramwaj przy
dworcu (już widzę mieszkańców Jarot jadących samochodem na dworzec,
żeby przesiąść się na tramwaj)!!!!
Na prawdziwe konsultacje nie mają ochoty, ale wydać pieniądze na
reklamowanie siebie to już tak. Na reklamach świetlnych przy
przystankach MPK.



Temat: Kto odpowie za wyburzenie willi na Karłowicach
postawia "nowoczesny", parterowy salon mebli... ja BODZIO
bojkotuje !
> Juz na Bielanach postawili budynek bardziej wielkomiejski od tego,
ktory> planuja tam postawic :(

żartujesz?, to będzie ten sam grafitowy barak z projektu
POwtarzalnego, który ożywia krajobraz od Zgorzelca do Szczecina:))
Na Bielanach jedno z cudeniek architektury przerabiają na salon
samochodowy, ciekawe który będzie "szpatniejszy":)?




Temat: Ratusz pyta mieszkańców o opinię. Ale znów za p...
A urzędnicy chyba w Krakowie
Proponowana trasa miejska (trasa zielona jest preferowana, przebieg
na stronie 193 opracowania IMS) ma słownie kilka skupisk
mieszkańców, które mogą skorzystać z tramwaju. Do tramwaju wsiądzie
sporo osób mieszkających na skraju miasta w okolicy Witosa, parę
osób w okolicy skrzyżowania Wilczyńskiego-Sikorskiego-Minakowskiego,
parę przy skrzyżowaniu Sikorskiego-Dywizjonu 303-Pstrowskiego i parę
na Kościuszki (ale Ci nie wiadomo po co, bo zaraz dworzec).
A tak to tramwaj jedzie przez bezdroża. Wzdłuż Sikorskiego po jednej
stronie paintballowy las, Realo-Praktikero-MediaMarkt, ugór, sad,
działki i niedoszła siedziba Alfy2. Po drugiej warsztaty samochodowe
i pole pomiędzy Nagórkami i Jarotami, szkoła i szkoła wyższa,
działki, salony samochodowe.
Potem mityczna Obiegowa. Po obu stronach, aż do Żołnierskiej nic
(tutaj wpadnie w Żołnierską koło Sanepidu). Od Żołnierskiej
Obiegowej nie będzie, bo tramwaj ma jechać Żołnierską do Kościuszki.
Więc z tego projektu nie będzie pieniędzy na ten odcinek Obiegowej.
Od Żołnierskiej do dworca zrobią się korki bo ulice są tam wąskie, a
tramwaj zabierze miejsce samochodom. Więc i tramwaj, i samochody
będą stały w korku.
Taki tramwaj będzie woził głównie powietrze.



Temat: Szczygło: "Trzeba pomóc Amerykanom odzyskać twarz"
Szczygło: "Trzeba pomóc Amerykanom odzyskać twarz"
- Amerykanie, wycofując się z tarczy, podważyli swoją wiarygodność. (...)
powinniśmy pozwolić Amerykanom odzyskać twarz, czyli podjąć konkretne negocjacje

hehehe,dobre sobie.Takie tłuki i rządzą Polską.Ten typek zapomniał że
amerykanie ZREZYGNOWALI z tego wariantu tarczy,a więc tematu nie ma.Inna
sprawa jeżeli by tą tarcze w planowanej wersji oddali kumuś innemu,a tak nie
było i obrażanie kogoś że stracił twarz jest tu nie na miejscu.Jak ten
wróbelek Sz zrezygnuje z kupna samochodu po rozmowach w salonie samochodowym
,bo mu nie starcza kasy czy też z innej przyczyny,też będzie bez twarzy?Są
różne sytuacje a w tym wypadku cały projekt odrzucony więc co,specjalnie dla
Szczyla(gły) mają budować tarczę?
To Polska straciła twarz w zeszłym roku w ekspresowym tempie podpisując z
uchodzącą administracją umowę,czego nikt w świecie nie praktykuje,tym bardziej
znając że ta sprawa będzie dopiero finalizowana następna administracją.Jak
dzieci.Nie wspomne o uniżających warunkach tej tarczy dla Polski.Powinniśmy
się cieszyc że to my wyszliśmy z twarzą z tego gówna i to właśnie Obama
rezygnacją z tarczy pozwolił na na wyjście z twarzą z tego kontrowersyjnego
projektu.




Temat: II faza Galerii Mokotów wynajęta
II faza Galerii Mokotów wynajęta

Na trzy miesiące przed otwarciem dobudowanej części warszawskiego centrum
handlowo-rozrywkowego Galeria Mokotów, 100 proc. powierzchni ma już swoich
najemców, a wśród nich: salon samochodów smart, Verasce Classic, Peek &
Cloppenburg.

II faza Galerii, należącej do Grupy Globe Trade Centre, będzie miała
powierzchnię 11 tys. mkw. W realizację projektu są zaangażowane m.in. Warbud
oraz SAP PROJEKT. Firmy Cushman & Wakefield H&B oraz Jones Lang LaSalle były
odpowiedzialne za wynajem powierzchni.




Temat: Apartamex-nowa inwestycja, ul.Łokietka
Solos.. nie wiem czy wiesz, ze projekt budynkow byl zmieniany dwukrotnie.
Najpierw okazalo sie, ze blok jest za blisko ul. Pekowickiej - tej drozki,
ktora biegnie czerwony szlak rowerowy, wiec musieli skrocic blok.
Najpierw na projekcie nie bylo tego pierwszego domu na dzialce. Pierwszy blok
(o numrze A) mial byc znacznie wiekszy, z duzym lokalem uzytkowym z
przenaczeniem np. na jakis salon samochodowy, moze bank, moze cos innego
duzego. Potem osoba, ktora miala sprzedac ten dom, rozmyslila
sie ...uprzedzajac pytanie nie wiem czy to "Dziadek" czy nie, wiec wogole
usuneli srodkowa klatke z bloku B.... moze to troche chaotycznie brzmi, ale
wybaczcie przez tyle miesiecy...hmmm... lat ;-) juz mi troche faktow z pamieci
wylecialo.



Temat: Budowa IKEI come back i ......
Ikea chce tramwaju
Za Dziennikiem Łódzkim:

"IKEA chce, by przez jej nowe centrum handlowe, budowane przy ul. Pabianickiej
w Łodzi, przejeżdżał tramwaj. Szwedzka firma ma zamiar zainwestować w budowę
trakcji tramwajowej.

Łódź byłaby pierwszym miastem w Polsce, w którym klienci sklepu mogliby
korzystać z tego środka komunikacji. Do hipermarketów IKEA w innych miastach
można dojechać albo specjalnym autobusem bezpłatnym (Janki koło Warszawy,
Gdańsk, Wrocław) lub miejskim (Katowice, Kraków, Poznań i Warszawa).

- Rozpatrzymy wymagania inwestora przy opracowaniu planu przestrzennego
zagospodarowania miasta - mówi Marek Michalik, wiceprezydent Łodzi.

Linia tramwajowa, wiodąca przez centrum, to tylko jeden z nowatorskich pomysłów
koncernu IKEA. Model łódzkiego hipermarketu ma być pionierskim projektem,
wprowadzonym w naszym kraju. IKEA zaznacza, że inne sklepy, które znajdą się na
tym terenie, powinny zajmować się pokrewnymi branżami i wzajemnie uzupełniać. W
sąsiedztwie mile więc będzie widziane towarzystwo innego salonu meblowego,
natomiast wiadomo już, że obok nie pojawi się np. salon samochodowy.

Decyzje o planie zagospodarowania przestrzennego mają zapaść w tym roku. Obie
strony: polska i szwedzka nadal podtrzymują, że pierwsze zakupy w łódzkiej IKEA
klienci będą mogli zrobić pod koniec 2005 roku."

I jak to ma się do Twego larum?




Temat: Dwa zera Peugeota
Dwa zera Peugeota
201, 203, 205, 306, 407, 504, 607 etc. Cyferki te zna każdy miłośnik
motoryzacji. I wie, że dotyczą one samochodów marki Peugeot. Początek takiej
numeracji dał model 201 zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu
w 1929 roku.

Od tego czasu francuski koncern zawsze oznaczał swoje modele cyframi z zerem
w środku. Oznaczał, bo właśnie ogłosił, że zmienia tę zasadę.

Od modelu, który zastąpi „sto szóstkę” wszystkie nowe Peugeoty będą miały w
nazwie dwa zera. Zmianę oznaczenia rozpocznie samochód o nazwie „1007”, który
oparty będzie na pokazanym w 2002 roku w Paryżu prototypie Sésame. Był to
concept car małego, miejskiego auta z segmentu B, z wygodnym i przestronnym
wnętrzem.

Nowe nazewnictwo było już ... testowane. Stali Czytelnicy pamiętają zapewne
opisywanego na stronach naszego serwisu, futurystycznego peugeota 4002.
Samochód ten był zwycięskim projektem w konkursie "designerskiego" Peugeota,
skierowanym do młodych stylistów. Jego nazwa była właśnie „przymiarką” do
nowego oznaczania francuskiego "lwa"
motoryzacja.interia.pl/news?inf=492394
To kiedys Porsche i ...Warszawa musialy miec inne oznaczenia (bez 0 w
srodku), zeby teraz Peugeot zmienial oznaczenia? :) A co na to BMW z
historycznym 2002?




Temat: Newsletter 20
Szkielet ożyje

Wtorek, 17 maja 2005r.

Już za trzy tygodnie na budowie jednego z najbardziej oryginalnych biurowców w
mieście znów pojawią się robotnicy
Zojan Finance Center miał powstać przy skrzyżowaniu ul. Legnickiej z
Niedźwiedzią, w miejscu autokomisu, obok byłych zakładów mięsnych. Prace
ruszyły w 2001 roku i po kilkudziesięciu miesiącach stanęły. Zamiast nowej
wizytówki ulicy Legnickiej został niedokończony szkielet, który straszy tam już
prawie dwa lata. Jednak pojawiła się nadzieja na jego dokończenie.
– Jeszcze w czerwcu prace zostaną wznowione – obiecuje Edward Jończyk z firmy
Accord’Nex, która zajmuje się tą budową. – Planujemy, że pierwsze firmy będą
mogły się wprowadzić do biurowca na przełomie 2005 i 2006 roku – obiecuje.
Budynek powstanie według tego samego projektu. Będą tylko kosmetyczne zmiany.
Najpoważniejszą z nich będzie nowa nazwa. Przez ostatnie dwa lata nazwa Zojan
zdążyła się już zacząć kojarzyć z niedokończonym projektem.
– Budynek będzie się nazywać Legnicka Buissnes House. Zmieniliśmy nazwę, żeby
uniknąć negatywnych skojarzeń – tłumaczy Edward Jończyk.
Budynek ma 8 pięter. Na parterze będzie bank i salon samochodowy. Na najwyższym
piętrze restauracja i klub fitness. Na pozostałych będzie do wynajęcia łącznie
6 tysięcy mkw. powierzchni biurowej, czyli dwa razy mniej niż ma Poltegor,
najwyższy biurowiec Wrocławia. W podziemnym garażu będzie mogło parkować 50
aut, a kolejnych 120 miejsc parkingowych powstanie na placu wokół budynku.

(BK) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




Temat: Martwy plac w centrum miasta
Gurawski to zabuzanski oprawca Poznania
Gurawski nienawidzi Poznania i naszej tozsamosci .Zniszczyl dzielnice Cesarska
sala koncertowa gorsza od salonow samochodowych ,oszpecil Poznan Instytutem
Stomatologi ,ktory wyglada jak hadziajski cyrk rodem z Bialorusi ,tam skad
pochodzi Gurawski.Gurawski niszczy wszystko co poznanskie bo uwaza to za
pruskie i przy pomocy srodowisk zabuzanskich i PRL skich zmusza wladze Poznania
do swoich projektow ,ktore zabijaja tozsamosc Poznania w architekturze.Plac
Wolnosci powinien byc taki jak za Ratajskiego.



Temat: A gdzie tak te świnki się spieszą ?
Nie będą zajmowali się głupotami!! PZP poczeka!!
Z przygotowanego porządku obrad zniknęły dwa projekty poświęcone
planom zagospodarowania przestrzennego. W wypadku Golęcina i
Gocławia wciąż nie znaleziono formuły rozwiązującej problem ogródków
działkowych i mieszkających tam ludzi. W wypadku Gumieniec radni w
związku z protestami wstrzymali możliwość rozwoju salonu
samochodowego na obecnych terenach zarejestrowanych jako obszar
zieleni.




Temat: ZNTK - czy z Wrocławia ma zniknąć kolejny zabytek industrialny
Czy wiecie, że w Niemczech za zabytkowe uznaje się obiekty architektury przemysłowej nawet z połowy XXw.,
często nawet jeżeli nie mają szczególnej wartości architektonicznej, a jedynie dokumentują rozwój techniki.
Przykładowo - w Berlinie salon samochodowy z 1952 chyba roku jst juz "unter Denkmalschutz". W tym samym
mieście - zabytkową fabrykę lokomotyw, o 10 lat starszą od ZNTK przebudowano (wg projektu
wybitnego francuskiego projektanta Vasconiego) na zespół handlowo-mieszkalno-biurowo-kinowy (uff), przy
okazji budując jeszcze fabryczkę artykułów biurowych.

Manon, mylisz się przypisując Bergowi plany stworzenia miast-ogrodów. Berg chciał zasadniczo budownictwa
wyższego i raczej zwartego, tak tez budował (Hallera/Al. Pracy itp.), myślał o rozszerzeniu kubatury dla
mieszkańców poprzez przeprowadzkę biur do wieżowców.



Temat: do pracowników Fiata- dot. seicento
"Gingo był zaprojektowany jako samochód miejski, następca modelu seicento. Po
raz pierwszy został zaprezentowany w marcu tego roku podczas salonu
samochodowego w Genewie. Wtedy nosił roboczą nazwę "projekt 169" (od typu płyty
podłogowej, na której zaprojektowano nadwozie), w Polsce mówi się o nim po
prostu "mini". Na czym się skończy? Jeden z portali internetowych twierdzi, że
Fiat ostatecznie zdecyduje się na nazwę panda II. Na razie dealerzy są
zobowiązani używać terminu FiatGingo, pisanego łącznie (aby nie drażnić
renaulta). Takie określenie spotkamy też na oficjalnej stronie internetowej
firmy Fiat."




Temat: Nikt wam tutaj z Anglii nie wróci
Opinia 27 latka :)
Mam 27 lat. 3 lata temu skończyłem studia na Politechnice Śląskiej w Gliwicach.
Zawsze byłem wrogo nastawiony na wyjazdy - uważałem, że najlepiej póki jest się
młodym - ustawić się w Polsce i powolutku piąć się po szczeblach. Myliłem
się...niestety :(

3 lata - pracowałem w 3 firmach, pierwsza z nich to serwis DVD, natomiast dwie
pozostałe - była to praca w salonach samochodowych. Ktoś zapyta się - dlaczego
taki mgr inż jak ja nie szukał pracy w swoim zawodzie? - ano szukał tyle tylko,
że w biurze projektów oferowano mu 790zł na rękę... kusiła więc praca lepiej
płatna...co do tej płatności także się jednak myliłem.... 3 lata zmarnowane...
doświadczenie praktycznie zerowe + długi finansowe (za 800-1000zl ciezko wyżyć
cały miesiąc)...

..postanowiłem - wyjadę. Od czerwca jestem w Irlandii, pracuję. Nie w zawodzie -
niestety... ale przynajmniej na godziwe wynagrodzenie. Agencje pracy wykazują
zaangażowanie w znalezieniu pracy, życie jest naprawdę bezstresowe, można
odłożyć pieniążki na mieszkanko w Polsce (pracując w Polsce niestety stać
człowieka tylko na wynajem)...

..czy wróce? Tak, chcę bardzo. Nie moge się doczekać aż wróce...jednak boję się,
boję się że ciężko będzie się odnaleźć w Naszej rzeczywistości... ciężko będzie
o normalną pracę (taką żeby móc odłożyć sobie jakieś fundusze choćby na wyjazd
na urlop nad polskie morze....)...

pozdrawiam



Temat: Praca dodatkowa- Tajemniczy Klient
Praca dodatkowa- Tajemniczy Klient
CBM Test w związku z rozpoczęciem realizacji nowych projektów
poszukuje osób do pracy w charakterze tajemniczego klienta.
Praca polega na odwiedzaniu wcześniej wyznaczonych placówek typu
sklepy, markety, restauracje, banki, salony samochodowe w celu
skontrolowania jakości
obsługi. Tajemniczy klient udaje się do wyznaczonego miejsca w
określonym
czasie i udając zwykłego klienta obserwuje zachowanie sprzedawcy,
sprawdza
wygląd, czystość placówki itp. Zapamiętuje wszystkie wymagane
szczegóły, które
później po opuszczeniu badanej placówki zapisuje w kwestionariuszu
(ankiecie).
Praca jest zajęciem dodatkowym rozliczanym na zasadach umowy o
dzieło.
Zgłoszenia: Osoby zainteresowane współpracą prosimy o wypełnienie
formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej:
zgloszenia.cbmtest.pl
Poszukujemy osób z miejscowości: Jarocin, Gostyń,Krotoszyn, Chodzież.
Wymagania:wykształcenie minimum średnie, dostęp do Internetu.




Temat: Koniec Multipli
Koniec Multipli
...tej "prawdziwej". Na salonie samochodowym w Genewie Fiat pokaże zmieniona
multiplę. Duże, przeszklone przestrzenie pozostały. Szyby - schodzące aż do
połowy auta otaczające pasażerów także. Zniknęły trzy rzędy świateł. W ich
miejsce pojawiły się reflektory z fiata idei, który już wkrótce zadebiutuje
na polskim rynku.
motoryzacja.interia.pl/news?inf=471122
Moze i ten model wyglada bardziej harmonijnie, ale na pewno stracil swoja
indywidualnosc. Ciekawe co ze srodkiem - chyba zostawia 3 fotele z przodu? I
co z deska rozdzielcza? Nadal bedzie wygladac jak zlepek przypadkowo
poskladanych ze soba elementow? :)
Szczerze mowiac troche mi szkoda starej Multipli...

Malo kto pamieta, ale ksztalt nadwozia wcale nie jest robota Fiata - wszystko
zaczelo sie na przelomie lat 70 i 80-tych od projektu Capsula Ital Design, a
wlasciwie Giorgio Giugiaro. Samochod mial przod od Fiata Uno (?) - oczywisice
poszerzony - i na to jakby nalozona czesc pasazerska. Wtedy zdobyl uznanie,
ale nikt nie odwazyl sie wprowadzic "to cos" do produkcji :)




Temat: Nowy pomysł na powiększenie Rzeszowa
Co powstanie na tym terenie? Drugi Rzeszów? Obawiam się, że połowę terenu zajmą
Galeryje Handlowe, kilka hipermarketów, 3 parki Papieskie, może 2% terenu
zajmnie park technologiczny a co kilka metrów wyrośnie blok, szeregówka, salon
samochodowy lub daj Boże biurowiec. Żeby realizować tak ogromny projekt
urbanistyczny wypadało by mieć przynajmniej koncepcję zagospodarowania terenu,
której brak! Jestem przeciw nadmuchiwania miasta w ten sposób.
Chcemy miejsc pod inwestycje- zgoda, tylko najpierw należy sobie zadać pytanie
gdzie i co budować.




Temat: Człowiek, który projektuje najpiękniejsze domy ...
No, zgoda, aspekt praktyczny rowniez powinien grac role przy takiej decyzji
(mam na mysli zakup domu). Choc przyznam sie w sekrecie, ze nie przepadam za
ludzmi, ktorzy sa zbyt praktyczni z natury. Ale akurat projekt architekta
Koniecznego tez mi na specjalnie praktyczny nie wyglada. To raczej cos w tym
samym typie jak tzw. concept cars pokazywane na salonach samochodowych. Albo
rewia mody gdzie wychudzone do ostatecznosci modelki prezentuja na sobie
odziez, o ktorej wiadomo, ze na babce o przecietnej tuszy nigdy nie bedzie tak
lezec. Ot, takie studium dla zdolnego architekta.
A propos buractwa - prosze sie nie martwic; za stary juz jestem zeby mnie cos
takiego moglo ubosc. Zawsze w zyciu staralem sie kierowac instynktem i zdrowym
rozsadkiem, a nie snobizmem. Polecam wiersz Puszkina "Moj pomnik" - przeklad
polski tez calkiem dobry.



Temat: KIEDY ZACZNĄ BUDOWAC GAMMVERT
ja mysle ze ta budowa jest dobrym pomyslem dlatego ze w okolicy jest makro i
powstaje wiele roznych obiektow,salony samochodowe,niedaleko CTK,duzo sklepow z
dachowkami...
A co ten przedstawiciel robi??
Jakby mial projekt tego budynku (bo ja mam troche niewyrazny) to moglby mi
przeslac...
heh



Temat: Czy ktoraś z Was była/jest "klientem testowym"?
"nternational Service Check Czy chciałbyś zostać klientem testowym?

Zapłacimy Ci za pójście na zakupy i spytamy Cię o opinię.

International Service Check to międzynarodowa firma specjalizująca

się w badaniu jakości usług, pracująca dla największych

światowych sieci detalicznych.

BADANIA RYNKU – KLIENT TESTOWY – TAJEMNICZY KLIENT

Region:

Cała Polska

Wymagania:

Czy robisz zakupy ekskluzywnych butikach?

Czy uważasz że poziom obsługi jest klienta jest bardzo ważny?

Czy chciał(a)byś podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami?

Zostań naszym klientem testowym.

Zapłacimy za Twoje zakupy i zapytamy o Twoja opinię

Do projektów w POLSCE poszukujemy inteligentnych i opanowanych osób w dowolnym
wieku, posiadających zmysł krytyczny, których zadaniem będzie testowanie
rozmaitych placówek handlowych oraz usługowych, od restauracji, salony
samochodowe, po luksusowe butiki z bielizną czy biżuterią."




Temat: Podkulski zaczyna budowę na placu przy u. Słowa...
Tak, ale Tesco pasuje wygladem do pobliskich blokow, salonow samochodowych i
innych handlowych budynkow. Nie zgrzyta w otoczeniu.

W przypadku budynku Podkulskiego prawdopodobnie bedzie inaczej. Przeciez jego
kompleks hotel Forum - galeria Graffica jest teraz jednym z najpaskudniejszych
przebudowanych budynkow w Rzeszowie! Oczojebne zoltoniebieskie kolory jak w
dresach! Szklo blyszczace jak komorki dresiarzy! Festyniarskie neony jak te pod
podwoziem i przednimi szybami zajezdzonych BMW po "tjuningu"!

Jesli na projekcie zobaczymy wlasnie taka dresiarska bude, to go trzeba bedzie
upierdolic za wszelka cene!

Te miejsce zyskaloby na estetyce, juz przy wybudowaniu prawdziwego,
wyasfaltowanego parkingu. Przeciez to nie wyklucza postawienia na nim
ladniejszego budynku w lepszych czasach.




Temat: Irlandczycy. Czy i gdzie kupują grunty ?
Już kupili właśnie w Łomnie po PGR jadąc w stronę Nowego Dworu po prawej stronie
aż do samej Wisły.
Mają już projekty na zagospodarowanie całego terenu, przy trasie ma powstać
centrum biznesowe,hotele,salony samochodowe w głębi dzielnica mieszkaniowa
na 35000 tys. mieszkańców,szkoły, przedszkola,bazy wioślarskie,boiska
sportowe.Własna oczyszczalnia,stacja uzdatniania wody.
Nawet ładnie to wygląda nawet sobie zaplanowali poszerzenie ulicy Rolniczej?
Wszystkie dokumenty złożyli w Gminie Czosnów,Rada ma się temu przyjrzeć i
wydać opinię.




Temat: Łódź bez Camerimage? Żydowicz: "Umowa rozwiązana"
> 37 tys m2 powierzchni mozna wybudować za kilkadziesiąt milionów

pytanie po co aż taka powierzchnia, skoro centrum ma być przeznaczone na 3000
ludzi ? 37 tys m2 to ok. półtora raza więcej niż Arena Łódź (27 tys m2)
tymczasem hala arena łódź pomieści kilkanaście tysięcy osób :) nad tym po co
taka powierzchnia dla Camerimage ? Czy aż taki taki rozmach jest nam potrzebny ?

> Ale od 2 lat wszyscy mówią "budujmy".Pół roku temu radni jak jeden mąż
upoważni li Żydowicza.Fakt ten był podany do publicznej wiadomości i nikt wtedy
nie protestował.

w takim razie zachowali się jak idioci i działali na szkodę miasta. może
zrozumieli, że pachnie to kryminałem ?

> Oczywiście że cena.Nie odkryłeś spisku.Inwestor podaje co chce zamówić ,
projektant wycenia realizację projektu.

no właśnie i tutaj brakuje mi refleksji - czy za te same pieniądze nie można
było zrobić lepiej/więcej/inaczej ? gdybym wszedł do salonu samochodowego i
powiedział "mam do wydania 200tys." - sprzedawca zaproponowałby mi kilka aut...
tutaj kwota jest znacznie wyższa a nikt nie zastanawia się co jeszcze moglibyśmy
za nią osiągnąć... zarówno radni jak i prezydent - wszyscy nabrali wody w usta;




Temat: Najgorsze firmy i najgorsi szefowie - ranking
To jest skandal. Jeden syn po studiach po PW, pracuje na czarno od dwóch lat w
biurze projektów. Drugi podjął pracę, student w czasie wakacji też bez
papierów. W salonie samochodowym. Co jest? Jak tu się dziwić, że młodzież
ucieka z kraju. Chociaż ma legalną pracę i dużo większe pieniądze. A
przyjeżdżają z poza Warszawy i zatrudniają ich na stałe, bo mają rodzinę z
jednej partii.



Temat: Uczymy się na błędach - czyli jak rozwiązać spór?
Cała moja propozycja, pomysł polega, żeby ci którzy będą opracowywać te
projekty, byli w stanie zainteresować potencjalnego inwestora i zachęcić go do
realizacji jednegoz projektów przez nich opracowanego.

To trochę jak z niezdecydowanym i nieznającym się klientem, chcącym np kupić
samochód w salonie. Weżcie sobie wyobrażcie, ze chodzi o inwestora kompletnie
nie znającego się i nie majacego pojęcia o architekturze. Tak ten klient, który
będzie chciał kupić auto, jak i ten inwestor maja swoje określone wymagania:
klient salonu powiedzmy: auto ma mało palić, być oszczędne w eksploatacji, od 0-
100 przyspieszać w mniej niż 12 sekund, mieć pojemny bagażnik i np elektryczne
szyby. Podobne warunki przedstawia inwestor: galeria handlowa, powiedzmy 50.000
m2 handlu, 222 skelpy/butiki, multikino, parking na 1234 samochody, ta i ta
wysokość całego obiektu.

I etraz staje do rywalizacji 10 dealerów różnych marek samochodowych z
samochodami mieszczącymi się w kryteriach i wymogach klienta salonu, to samo
jest w przypadku inwestora, staje do boju 10 różnych projektów,a le
spełniajacych wymagania i kryteria stawiane pzrez inwestora...

Wybór samochodu bedzie należał do klienta, wybór projektu będzie należął do
inwestora. Obaj nie bedą do niczego zmuszani siłą, a jedynie od inwencji,
pomysłowości i oryginalnosci dealerów samochodowych i projektantów zależeć
będzie, co klient salonu/inwestor sobie wybierze - i zrobi to sam.

Ufff, koniec :)



Temat: Realizować projekt Muzeum Sztuki Nowoczesnej Ke...
Realizować projekt Muzeum Sztuki Nowoczesnej Ke..
Coby nie powiedzieć,budynek Muzeum Sztuki Współczesnej doskonale będzie pasował
do nowej hali KDT która stanie obok na Placu Defilad:
www.fsparcus.com.pl/
Harmonia tych dwóch prostych brył wprost urzeka.
Jak się wydaje te projekty jasno pokazują jak będzie wyglądać w przyszłości
zabudowa dookoła PKiN.
Budynek teatru muzycznego będzie zapewne wyglądał tak:
www.appunimed.pl/salony-i-serwisy-samochodowe/
O ile okrągły szklany dach nie zostanie uznany przez jury za zbyt awangardowy w
odniesieniu do poprzednich projektów...




Temat: Czy ktoś ma taki duży dom?
Dwie piwnice? po co?
WC dalabym wieksze, a zamiast jesnej piwnicy pokoj dzienny jak tu w
Stanach czesto widze. TV, bilard itp, pokoj do milego spedzania
czasu gdzie okna nie sa niezbedne.
W garazu dalabym szafke na akcesoria samochodowe, regaly na rozne
niezbedniki.
Pokoj zabaw? jak znam zycie, dzieci beda z wami w salonie (nasz
przyszly salon jest niby salonem i jadalnia w jednym ,dziecko jedno
ale zabawki sa wszedzie tylko nie w jej pooju wiec po prostu bedzie
w salonie i tyle)
wc 1 m2? jak zamkniesz drzwi to kolana ci sie nie zmieszcza.
Bardzo duza garderoba ogolna na parterze...dalabym mniejsza, male
pomieszczenie na kurtki i buty. Duzo tez masz korytarzy i klatek
schodowych...
Pokoje bym zrobila jak tu w Stanach, kazdy ma garderobe, odpadaja
szafy i chodzenie z ciuchami do garderoby ogolnej.Lazienke dalabym
jedna z wejsciem od waszej sypialni, wasza prywatna, druga ogolna
dla dzieci.Wc oddzielnei zeby nie bylo pretensji ze ktos siedzi a
ktos chce sie wykapac i sie wstydzi...Schowek na rzeczy ogolne? masz
duza piwnice i garaz do tego.Hol 29m2? zeby na wrotkach
jezdzic...duza przestrzen praktycznie nieuzytkowa.
Gabinet dalabym na dole chyba ze potrafisz sie skoncentrowac gdy
dzieci sie kotluja w pokojach:)
Ogolnie projekt ma za duzo przestrzeni niewykorzystywanej a ktora
trzeba ogrzewac i sprzatac. Duzo osob mysli ze dzieci zostana i beda
mieszkac razem i zostaje samych z wielkim domem do ogrzania. Ja bym
raczej patrzyla przyszlosciowo ze dzieci dorosna i wyprowadza sie do
innych miast.




Temat: Kto wygra Polska czy Platforma Obywatelska ?
...zobaczcie jaki glupi projekt ustawy....malo ze kogos nie stac na
nowy samochod to jeszcze zaplaci wysoki podatek w formie kary
oczywiscie, od "starego grata"...a juz jako kolekcioner
motoryzacyjnego kunsztu...zapomnij o rejestrowaniu swoich
samochodow...na zlomowisko z nimi...choc to perelki motoryzacji.

...tak postanowil urzednik...we Warszawie...mowilem ze ci urzednicy
to byli...szatniarze i taksowkarze...od pokolen obrabiaja kieszenie
klijentow.
....................................................................

Piątek, 17 kwietnia 2009
Właściciele starych aut zapłacą wysoki podatek
PAP
Resort finansów przygotowuje rewolucyjne zmiany w opłatach za
samochody - ujawnia "Dziennik".

Na biurku ministra Jacka Rostowskiego leżą już założenia do projektu
ustawy o podatku ekologicznym, który ma zastąpić akcyzę. Z
informacji gazety, która dotarła do tego projektu wynika, że podatek
ma być płacony co roku w urzędzie skarbowym lub magistrackim
wydziale komunikacyjnym. Zacznie obowiązywać prawdopodobnie od 2010
r.
Najwięcej zapłacą kierowcy jeżdżący motoryzacyjnymi starociami: 3
tys. zł za auto sprzed 1992 r. Właściciele pojazdów, których wiek
nie przekracza 9 lat, zapłacą około 500 zł. Wygrają ci, którzy kupią
samochód prosto z salonu, podatek za małolitrażowe auto to zaledwie
100 zł - podaje gazeta.




Temat: Komu służą nasi(?) rządzący?
goldenwomen04 napisała:

> Ministerstwo Finansów obmyśliło kolejny sposób na ograbienie ludzi z
> pieniędzy. Tym razem mają zabierać pieniądze właścicielom samochodów
> pod pretekstem opłaty ekologicznej. Im auto starsze tym podatek
> wyższy. Podatek ów, płacony raz w roku, ma zastąpić akcyzę, ale jak
> ja to znam to i akcyza zostanie i opłata ekologiczna będzie.
> Najwięcej mają zapłacić właściciele samochodów sprzed 1992 r., bo aż
> 3 tysiące! Ci, którzy mają auto, którego wiek nie przekracza 9 lat,
> zbiednieją o około 500 zł. Najmniej oddadzą fiskusowi kierowcy
> kupujący pojazd prosto z salonu.
>
> Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie nad Wisłą zbuntują się przeciwko
> kolejnemu pomysłowi na ich obrabowanie, a rząd w obawie o słupki
> sondażowe wycofa się z tego projektu. Na pewno nie pomogą petycje,
> prośby, podpisy. Tłumu na ulicach boi się każda władza.
>
>
Nie wiem skąd sie wzięło te 3 000 tys.
Spróbuj policzyć ten podatek dla samochodu z 1991 r o sporej pojemności np 2,4l

Tu są dane
www.samar.pl/index.html?__lang=pl&__action=sec,4&new=10213




Temat: Komu służą nasi(?) rządzący?
Projekt tego aktu prawnego wygląda na wersję dla ubogich
niemieckiego pomysłu, aby rozruszać przemysł samochodowy poprzez
dopłaty dla osób, które oddadzą na złom stary samochód, a kupią nowy
z salonu. A, że nas nie stać na dopłaty do nowych samochodów, to
chociaż będą karani podatkiem ci, którzy mają stare auta. Kowal
zawinił, a Cygana powiesili.




Temat: udało sie !!! i co dalej ??
udało sie !!! i co dalej ??
witam wszystich.
wygląda na to, ze dostałem pracę jako kierownik salonu sprzedaży
samochodów, mniejsza oto jakiej marki :)
jest to moja 1sza praca tego typu i mam zgryz.
1. na razie nie mam koncepcji, jak podejsc do 1szego kontaktu z już
tam pracującymi osobami ( mówię o moich podwładnych) szukałem na
necie, ale niewiele z tego chwytam; nie mam fakultetu z psychologii.
na pewno owych handlowców trzeba będzie popędzać do roboty, bo z
tego co widziałem "radośnie" snują sie po salonie, standardy obsługi
leżą i cienko piszczą.
mam już wstępny projekt swojego rodzaju ankiety zapoznawczej, którą
mam zamiar dać do wypełnienia, ale poszukuję również innych pomysłów.
może ktoś z was przerabiał ten temat i wie jak do tego podejsć
z "życia" a nie z teorii.
pozdr 4 all.




Temat: Andrychów
chyba do arbala
Powiem jedno: w Bielsku są salony wszystkich luksusowych samochodów, jakie
tylko można dostać w Polsce (niektórych nie ma nawet w krakowie); to świadczy o
zamożności obywateli danego regionu.
Proponuję obejrzeć sobie obszar dawnego FSM - działa tam obecnie chyba 40
nowych firm, w tym tak duże i ważne jak PowerTrain czy Fiat Avio, mający swój
udział w projekcie najnowszego Airbusa.
Polski firmy też nieźle sobie radzą: 92% samochodów pożarniczych produkowanych
jest w Bielsku Białej. Większość hal po byłych firmach włókienniczych zostało
zagospodarowanych. Z tego co wiem, nic się nie dzieje na starej hali finexu w
centrum miasta i na Merilanie, bo tam nie można dojechać ciężarówkami.



Temat: Komu służą nasi(?) rządzący?
Komu służą nasi(?) rządzący?
Ministerstwo Finansów obmyśliło kolejny sposób na ograbienie ludzi z
pieniędzy. Tym razem mają zabierać pieniądze właścicielom samochodów
pod pretekstem opłaty ekologicznej. Im auto starsze tym podatek
wyższy. Podatek ów, płacony raz w roku, ma zastąpić akcyzę, ale jak
ja to znam to i akcyza zostanie i opłata ekologiczna będzie.
Najwięcej mają zapłacić właściciele samochodów sprzed 1992 r., bo aż
3 tysiące! Ci, którzy mają auto, którego wiek nie przekracza 9 lat,
zbiednieją o około 500 zł. Najmniej oddadzą fiskusowi kierowcy
kupujący pojazd prosto z salonu.

Pozostaje mieć nadzieję, że ludzie nad Wisłą zbuntują się przeciwko
kolejnemu pomysłowi na ich obrabowanie, a rząd w obawie o słupki
sondażowe wycofa się z tego projektu. Na pewno nie pomogą petycje,
prośby, podpisy. Tłumu na ulicach boi się każda władza.




Temat: Rząd proponuje nowy podatek od aut
Chodiz o to, że...
...zakazane są opłaty dyskryminujące towary z innych krajów unijnych, a
projektowane zasadniczą będą dyskrymnować auta używane, jako, że w przypadku
np. 10 letniego Tipo kupionego w polskim salonie w cenie nie była i nie jest
zawarta omawiana opłata, a w przypadku sprowadzonego z Niemiec dokonanie
takowej będzie konieczne. Oczywiście rząd podobnie jak w przypadku akcyzy
tłumaczy się słynnym przykładem, ze takie 10 letnie Tipo z krajowego salonu
przy pierwszej ejestracji też będzie musiało być opłacone. Tylko ile jest
fabrycznie nowych (jeszcze nierejestrowanych) samochodów 5 czy 10 letnich na
stanie dilerów?? Tak naprawdę prawnicy zadecydują o przyszłości projektu,
skadinąd poronionego również z innych względów.




Temat: Wrocław/Płock - kto pierwszy przejedzie po moście?
Wrocław/Płock - kto pierwszy przejedzie po moście?
Czytając dziś o projekcie nowego mostu i obwodnicy autostradowej we Wrocławiu
(miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,3199717.html) nasunęło mi się
pytanie, o to kto pierwszy pojedzie po nowym moście - my czy wrocławianie?
Niby projekt wrocławski jest przewidywany do ukończenia w roku 2008, ale
patrząc na perypetie z budową dróg do naszego mostu, to różnie to może być.

BTW, to dziś na Wyszogrodziej w okolicy pomiędzy salonem Seata a komisem
samochodowym widziałem jakiegoś gościa w pomarańczowym kubraczku z
teodolitem. To chyba gdzieś tam ma być początek drogi dojazdowej do mostu?




Temat: szymi napradę nie czujesz obciachu?
Wybacz, ale to Tobie (a Szymiemu w szczegolnosci) cos sie pomylilo. Wyobraz sobie, ze jestes szefem
sprzedawcow (dowolny asortyment, nie koniecznie samochody). Otoz zalezy Ci wtedy jak najbardziej na
tym, aby Twoi pracownicy ZARABIALI pieniadze, a nie tracili czas na rozmowy z niedowartosciowanymi
zakompleksionymi gnojkami (w dowolnym wieku). Zrozumialym jest wiec Twoje oczekiwanie, ze
normalny kulturalny czlowiek (klient) wejdzie do salonu i zaprzegnie sprzedawce do roboty, poniewaz
rzeczywiscie chce wydac pieniadze (nie wazne czy w tym, czy innym salonie - to juz zalezy od Twoich
sprzedawcow) a nie dlatego, ze nie ma co robic w domu. Gdyby wszyscy zachowywali sie jak Szymi to
po pierwsze musialbys zatrudnic jeszcze ze 100 sprzedawcow, po drugie kupic od generalnego
importera 200-300 samochodow. Inaczej grozilby Ci zalew listow od niezadowolonych klientow, ze
czas oczekiwania na rozmowe ze sprzedawca (nie mowiac o jezdzie probnej) jest nieakceptowalny, itd.
A skoro mimo wszystko uznajesz te argumenty za nieprzekonywujace, to mam propozycje. Podzwon
do kilkudziesiecu przychodni i umow sie na badania u wszystkich mozliwych specjalistow, zadzwon do
kilkunastu warsztatow zeby sie umowic na gratisowy zimowy przeglad polaczony z wywazeniem kol,
umow sie z trzydziestoma architektami - niech Ci zrobia darmowy projekt domku 500m2 z olimpijskim
krytym basenem. Zabawa (ich) gwarantowana, a i Ty przestaniesz sie wreszcie nudzic. Pozdrawiam



Temat: KUPUJE ORYGINALNE PLYTY-CO WY NA TO?
Gość portalu: krzysiek napisał(a):

> Skoro dajecie takie "samochodowe" porównania do piractwa muzycznego, to może
> tak:
> Załóżmy że sąsiad kupił sobie nowego opla w salonie za 50 tys. Następnie
> używając różnych podzespołów wykonał kopię tego samochodu, dziajającą prawie
> jak oryginał i sprzedał ją za 15 tysięcy..... Też jest piratem??? Raczej by go
> sławiono jako wynalazcę.....
porownianie nie na wszystkich plaszczyznach trafne bo po pierwsze niczego nie
wynalazl (jednynie ukradl projekt), bo tego opla zaprojekntowal ktos inny, a po
drugie nie od dzis wiadomo ze jesli bys kupowal czesci oryginalne to zlozony za
nie samochod bylby 2-3 razy dorzszy, jesli z jakis tanich podrob to bylby 2-3
razy mniej trwaly.
Co mozna porownac do 2-3 razy nizszej jakosci piratow.




Temat: Wkrótce ruszy budowa biurowca HCS
Gość portalu: Rafis napisał(a):

> Czy coś wiadomo o tym ciekawym projekcie? :)

Niedawno rozpoczela sie budowa stacji benzynowej i stacji obslugi samochodow
na skrzyzowaniu Kamiennej z Armii Krajowej (obok salonu Skody) a o budynku
HCS-u nic nie wiadomo. Nic sie tam nie dzieje.



Temat: Najpiękniejsze miejsce pod słońcem... ;)
Najfajniejsze kawałki z całej wypowiedzi:

"Sprawna miejska komunikacja (w tym połączenia z Warszawą) może być wzorem dla
innych miast"

"zadziwia ilość dealerów samochodowych, wzorcowe osiedla mieszkaniowe, zadbane
ulice i chodniki, ciekawa infrastruktura, banki, poczta, markety, tematyczne
salony handlowe, kościoły"

"Aby uchronić to co najpiękniejsze przyrodę i środowisko naturalne w liceach
organizowane są Sesje Ekologiczne z Ekologicznym Festiwalem Nauki, uczniowie
sami realizują własne filmy!, prezentacje, wykłady, projekty, wszystko w pełni
profesjonalne!"

"Nowoczesna oczyszczalnia ścieków to także ważna i priorytetowa inwestycja miasta"

"W mieście działają: Łomiankowskie Towarzystwo Muzyczne i Orkiestra Gminna oraz
kluby sportowe, jest tu piękny kryty basen!"

Ale najlepsze jest:
"Burmistrzem Łomianek jest Łucjan Sokołowski, któremu miasto wiele zawdzięcza"
<lol>



Temat: Meble na wymiar.Jaką firmę polecacie?
Powiem tak, nie zawsze trzeba szukać dużych firm ze studiami
kuchennymi. Okazuje się, że z firmami stolarskimi podobnie jak z
mechanikami samochodowymi. Jak pojedziesz do salonu firmowego to
zrobią może i dobrze ale i rachunek też dobry wystawią. Tak samo z
firmami meblowymii. Idziesz do studia to obejrzysz dotkniesz ale nie
dziwmy się potem że cena wysoka bo w cenie mebli musimy zapłacić
utrzymanie tego studia. Jak chcemy taniej to trzeba poszukać
mniejszych firm, popytać wśród znajomych. Ja przez przypadek
znalazłem wykonawcę swoich mebli. Numer telefonu spisałem z
samochodu dostawczego. Zadzwoniłem, gość bez problemu przyjechał
zrobił pomiary, wzory wybraliśmy z katalogów bo studia nie ma. Na
projekt i wycenę też musiałem czekać trzy dni ale opłacało się. Cena
naprawdę konkurecyjna a w jakości nie widzę róznicy pomiędzy tymi
wykonanymi przez studia meblowe. Gość miły, wszystko objaśni.
Wykonuje może dłużej jak inni bo firma to dwie osoby ale w terminie.
No a już zdziwienie mojej żony jak goście przynieśli odkurzacz i
posprzątali po sobie. Czasem warto zaufać małym firmom zaczynającym
działalność bo te pracują na swoją markę. Firama to taka dziwna
nazwa Jadeit meble nie wiem co to znaczy nr tel 0608-31-77-66 jestem
zadowolony i polecem.



Temat: Kielczanie studiujacy w innych miastach! powrot ?
Ech, Toamszu, Tomaszu :)
Za tydzien bedziesz mogl wejsc do 150 punktow w calym miescie - od sklepow po
salony kosmetyczne, az po warsztaty samochodowe i okazujac studencka legitymacje
placic od 5 do 30% mniej.
Od nowego roku akademickiego student odbywajacy praktyki i staze bedzie mogl
wybrac nie tylko sposrod firm dotychczasowych, ale rowniez sposrod 100 nowych,
dobieranych pod kątem specjalizacji obecnych na kieleckich uczelniach.
Ze nie wspomne o portalu, wynikach badan i innych takich ;)

I jeszcze jedno - ja i kilka innych osob zaangazowanych w ten projekt nie
robilismy tego dla pieniedzy.
Wspolnie oddajemy cala zarobiona pule pieniedzy na wynajecie biura MAK i jego
dalsze utrzymanie.
(Bo pomyslow na rozwoj akademickosci Kielc mamy mnostwo. Podpatrzonych i na
Zachodzie i u naszych sasiadow z innych, polskich miast)
Chcemy przez to pokazac, ze tu nie chodzi o zarobek, ale idee.
Ze mozna cos robic, bo sie po prostu kocha to miasto...
I...nie ukrywam, ze liczymy na to, ze uda nam sie przyciagnac innych do pomocy.
Tez tak zapalonych i idealistycznie nastawionych :)

Pzdr
A.



Temat: Dom parterowy czy piętrowy?
Przez 20 lat mieszkalam w parterowym domu i teraz wybudowalismy na jego miejscu
pietrowy. Wprawdzie to co pisze nie bylo realizowane w warunkach polskich, ale
naprawde jest duza roznica w funkcjonalnosci domu. Teraz jest naprawde o wiele
lepszy, a cenowo byl tylko troche drozszy jesli chodzi o budowe, za to jego
wartosc w razie sprzedazy jest dwukrotna anizeli parterowego.
Na dole mam jadalnie, ogromna kuchnie, salon, pokoj TV/goscinny, lazienke dla
gosci oraz pralnie z przejsciem do garazu na 1 samochod. Tu jak juz ktos
wczesniej wspomnial napisze tylko, ze smieje sie z ludzi ktorzy buduja ogromne
garaze. Slowo daje, ze im wiekszy, tym wieksza robi sie tam graciarnia, a juz na
pewno nie trzymaja tam samochodow.
U gory mamy nasza sypialnie polaczone z duza garderoba i lazienka, oraz po
drugiej stronie domu 2 sypialnie dzieciece polaczone w srodku lazienka. Projekt
robilismy indywidualnie z architektem, i uwazam, ze jest idealny jak na nasze
potrzeby. Taki dom jest bardzo prywatny, mozna kontrolowac balagan, goscie nie
biegaja do gory bo nawet spia na dole. Rozniez nie wyobrazam sobie pralki na
pietrze-wyobrazacie sobie co by to bylo gdyby wylala sie z niej woda? Aha, i
jeszcze ogrzewanie mamy osobno na dol i gore, aby wlaczac tylko jedno- w ten
sposob tez sie troche oszczedza. A schody? Moze zaczne odczuwac je za jakis
czas, ale na razie ochoczo biegam po nich w ramach odchudzania :-))))



Temat: Wycinają parking z Alej Ujazdowskich
Wycinają parking z Alej Ujazdowskich
Wszystkim zachwycającym się geniuszem naszych władz, polecam wycieczkę na
Marszałkowską pomiędzy pl. Unii, a pl. Zbawiciela. Tam projekt likwidacji
parkingów i brukowania kostką został zrealizowany już jakiś czas temu. Efekt -
zamiast "deptaka i salonu Warszawy" mamy zamierający handel, wymarłe chodniki i
większy smród z samochodów które muszą się zatrzymywać przed dodatkowymi
przejściami ze źle ustawioną sygnalizacją świetlną.



Temat: Budowa deptaka
Kioski i inne budy - wzór z Ustronia
4,3 mln zł

trzeba zapłacić za rewitalizację centrum Ustronia. Jednym z jego elementów
będzie budowa rynku z prawdziwego zdarzenia. Projekt o nazwie Rynek jako salon
miasta zakłada, że centrum Ustronia całkowicie zostanie wyłączone z ruchu
samochodowego. Nawierzchnia będzie wymieniona na granitową. Powstanie mała,
zadaszona scena na organizowanie niewielkich imprez. Znikną rozsiane w różnych
miejscach kioski i sklepiki, ale handel pozostanie. Kupcy przeniosą się bowiem
do pawilonów. Władze lokalne planują, że rozpoczęcie prac nastąpi w 2008 roku.
Władze otrzymały dotacje unijną na ten cel, która wynosi około 3 mln zł.




Temat: gdzie ten kryzys?
No klocic sie nie bede, ale moje stanowisko jest podobne do tego, co
przedstawila araceli - mam przyjaciela, wlasciciela firmy
robiacej "wysokosciowe" rzeczy i opowiadal mi kilka rzeczy o
hipermarketach w Krk - tereny SA wlasnoscia sieci handlowych, one
zlecaja poprowadzenie inwestycji firmom w branzy budowlanej, a te
czesto zatrudniaja podwykonawcow projektu. byc moze znasz wlsnie
kogos, kto wykonuje inwestycje, lecz nie jest formalnym wlascicielem
grunku. Dodatkowo moja przyjaciolka "od przedszkola" jest
wspolwlascicielka firmy budowlanej i projektowej uczestniczacej min.
w przygotowaniu inwestycji "Zlote Tarasy", specjalizuja sie w
salonach firmowych dilerow samochodow, duzych centrach handlowych i
wystarczy mi jej opinia, ktora pokrywa sie z tym, co pisze araceli,
wiec jak napisal/a robur kilka postow wyzej - pozno juz...



Temat: W maju 2003 w Tychach rusza seryjna produkcja n...
Po pierwsze: co stilo ma wspólnego z VW ????? to okrągłe a to z
krawędziami jak wszystkie samochody po Stilo np: Vectra, Golf v
itd.
Po drugie: to zdjęcie jest tylko jednym z wstępnych projektów
nowego FIATA, jak samochód będzie wyglądał w fazie produkcji
zobaczymy w salonach. Widzę że uwagi wszystkich są na nie, ale
to FIAT jest jedynym producentem samochodów w Polsce, który
jakoś sobie radzi i nie zwalnia pracowników, a to może świadczyć
o zadowoleniu klientów z marki.
No i najważniejsze pytanie - cena ????
ma to być pomiędzy SC a Punto, czyli należy sie spodziewać ok 28
000 zł - czy to było by ok? - jak myślicie.

Pozdrowienia




Temat: Tusk: Jesteśmy świadkami porozumienia, które ok...
Koalicja komuchów PISLD-podatek ekologiczny…
Tym razem na celownik wzięli właścicieli aut! Jeśli pomysł wprowadzą
w życie, z samochodów korzystać będą tylko ci, których stać na
luksusowe limuzyny prosto z salonu! Przez podatek ekologiczny, ze
swojego wysłużonego auta wielu Polaków będzie musiało zrezygnować.
Mało kogo będzie stać na płacenie co roku nawet kilku tysięcy
złotych haraczu za posiadanie samochodu.
Zasada ma być taka: im bardziej trujące auto, tym wyższy podatek
będzie musiał zapłacić jego właściciel.
Podatek musieliby płacić wszyscy właściciele czterech kółek. I to
już od przyszłego roku! Projekt Ministerstwa Finansów jest głęboko
skrywany w resortowych szufladach. Urzędnicy na razie nie chcą
ujawniać jego szczegółów.
Platforma stawia opór przed pomysłami PISLD ale nie ma sił na nową
koalicję w sejmie.



Temat: Maratonska & E7
Tymczasem kolejny przekręt przy przetargu na budowę odcinka: Maratońska -
Wolanowska. Ciekawe czy w projekcie uwzględniono ekrany wygłuszające (hałas
jadących samochodów daje się sowicie we znaki mieszkańcom osiedla przy Pamięci
Katynia) oraz przejście dla pieszych w okolicy salonu Toyoty, gdzie znajduje
się przystanek autobusowy. Przejścia tego nie chce się wyznaczyć panom z
Zarządu Dróg, mimo że monitujemy o nie od ostatniej jesieni. Tłumaczą się
oczekiwaniem na owy remint drogi, który jakoś nie następuje. Typowy
urzedniczy "TUMIWISIZM". Ile kosztuje ustawienie znaku przejścia dla pieszych
lub wymalowanie jednej zebry, że sprawy nie można załatwić przez ponad pół roku.
Wstyd Panowie Urzędnicy, którzy żyjecie z naszych podatków, nie wiem tylko,
jakim prawem???



Temat: ciekawe miejsca dla malego chlopca -gdzie
Bardzo ciekawy temat. Mam synka w tym właśnie wieku dla niego najciekawsze
miejsca to:
- dworzec PKP Warszawa Wschodnia: perony, ciuchcie i wszystko co z koleja się
wioże, także przejezdzajace pociągi,
- salony dilerów samochodowych szczególnie Peugot, Fiat, Opel, VW, trochę ich na
Pradze jest...
- stoiska z metalowymi samochodzikami w sklepach i w kioskach ale to niestety
czasem kosztuje zakup samochodzika,
- place zabaw w Parku Ponińskiego, przy ul. Lucerny , także osiedlowe,
- spacery z rowerami z ciekawym "projektem" /czegoś szukamy lub coś poznajemy.../
Pzdrawiam



Temat: Szukamy około 300 osób bezrobotnych, ...
> argument tyleż racjonalny co nieprzyzoity. własciwe to piszesz, może te
> pieniadze i niepotrzebne ale jak dają to je bierzmy. daw pytania natury
> ogólnej: kto daje? kto bierze? na razie wiemy jedno: łapanka na bezrobotnych
> jest mało skuteczna

Dziś mam mało czasu, a więc krótko:

Kto daje kasę - Unia Europejska i Miasto St. Warszawa
Hmm... argument nieprzyzwoity to raczej po Twojej stronie...
"Łapanka" mało skuteczna - tego obaj nie wiemy, bo projekt się dopiero zaczął.

Sektory z których zwolniono lub będą zwalniać ludzi w Warszawie, na moją
skromną wiedzę, w tym zakresie, to:

a) telekomunikacja
b) bankowość
c) energetyka
d) farmacja
e) kolejnictwo
f) transport
g) ubezpieczenia
f) salony sprzdaży nowych samochodów
Dane z "głowy", przeczytanej prasy na ten temat, także GW.
Chciałbym się bardzo pomylić... Niech Ktoś mnie poprawi, że jest inaczej, albo
dopisze nowe branże...
Może koalicja PO PiS coś zmienią, mam nadzieję, że tak!

Pzdr,
Fuzzy



Temat: Pierwsza jazda: Nowy Seat Toledo
VW sprowadził styliste, któremu pozwolił na stworzenie ciekawych projektów
pokazanych na salonach samochodowych a teraz dopuscił do głosu księgowych. Miał
być powiew świeżości a jest altea w wersji 2 i 1/2 bryły. Wolę altee.



Temat: Dom roku na świecie stoi pod Opolem
To ma być dom?
Wygląda jak salon samochodowy. Pewnie projekt się nie sprzedał bo wewnętrzny
"garaż" był za mały na warsztat. I tak powstał nowoczesny dom.




Temat: Nowe osiedle przy ul. Bobrowieckiej
To już kolejny projekt pracowni JEMS w okolicy (budynek Wyborczej, salon
samochodowy na rogu Witosa i Czerniakowskiej, budynek Polpharmy).




Temat: Ile kosztowała GD ?
Gość portalu: ! napisał(a):

> Dla tych którym nie podoba się GD i narzekają na architekturę GD...
> Okazuje się, że GD i zespół architektów, który zaprojektował ten obiekt czyli
> pan Lach ze swoim zespołem zdobył w 2001 roku w konkursie SARP (Stwoarzyszenia
> Architektów Polskich) WYRÓŻNIENIE II STOPNIA za projekt Galerii Dominikańskiej
>

Nie twierdzę, że oni tej nagrody nie zdobyli, ale podaj proszę jeszcze inne
obiekty, które dostały to samo II wyróżnienie:
- Budynek biurowo-produkcyjny firmy Pfaffenhain Polska Sp. z o.o.
- Salon samochodowy i stacja serwisowa MG Centrum, Toyota wraz z Galerią Sztuki
"AYA" i restauracją "TADAYUKI"
- Zespół sakralny p. w. Niepokalanej Jutrzenki Wolności w Katowicach

Czyli Galeria znalazła się między fabryką a salonem samochodowym koło kościoła.
Sorry, ale takie towarzystwo... Cieszę się, żę dostali tą nagrodę, ale naprawdę
ranga jej spadła w moich oczach strasznie jak zobaczyłem co jeszcze dostało
takie samo wyróżnienie.

> i obiekt ten znalazł się zaledwie wśród kilkunastu obiektów na kilkaset z całej
> Polski, który dostał nagrodę w konkursie na najlepszy budynek w 2001 roku.
>

Hmm, mogę prosić o informację skąd wziąłeś te "kilkaset"? Bo mi się nie udało
znaleźć informacji o liczbie zgłoszonych prac. Znalazłem, że w 2003 wpłynęło 41
projektów, z tego nagrodzono/wyróżniono 10
(wroclaw.sarp.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=30).

Sorry ale co to za wielki konkurs w którym wygrywa 1/4 prac??????

Pozdrawiam,
SW




Temat: Byłem w Gorzowie i...
Gość portalu: goska napisał(a):
> Tropiciel Beaubourg (czyt. bobur) czyli Pompidou Paryzanie nie bez kozery
> nazywaja usine à gaz ! ( gazowa fabryka, gazowym blokosem :(

Skojarzenie trafne ale z punktu widzenia turysty niesłuszne. Do Paryża jedzie
się po to aby obejrzeć CIEKAWE budynki, znane obrazy i inne ciekawe rzeczy.
Gdyby cos takiego było w Gorzowie to byłoby super. Tam stoi w odpowiednim
kwartale i odpowiednim otoczeniu, to o co chodzi ? Np. szklana piramida przed
Louwrem nie pasuje do samego architektonicznego obiektu ( moim zdaniem ), ale
pewnie wielu osobom odpowiada.
Gorzowski Tytanic to rzeczywiście nie wpasowany budynek. Może jednak tłumaczy
to fakt, że w czasach prosperity został ogłoszony przetarg na ten plac. Było 2
poważniejszych oferentów, HONDA chciała postawić salon samochodowy i jakaś
grupa kapitałowa ( chyba ta która dziś jest właścicielem ). Honda powiedziała
tak ale wg naszego projektu. Fakt, władze mogły powiedzieć "spadajcie". Ale w
tych czasach były takie naciski żeby przyciągać zagranicznych inwestorów
wszelkimi sposobami. Trzeba przypomnieć że w owych czasach nie było w Gorzowie
porządnego salonu samochodowego. Władze w końcu sie zgodziły myśląc że jakoś
przekonają Hondę o konieczności "dopasowania" obiektu. Projekt został w końcu
zatwierdzony i ... Honda sie wycofała. Miasto potrzebowało kasy, wiec chyba w
strachu o sprzedaż placu w ogóle podtrzymało plan. Może mieli nadzieję że jakoś
to będzie. No i ... nie wyszło.
p.s. Wszystkie informacje pochodzą z pamięci i arykułów w gazetach.
Nadal tam gdzie ktoś chce powaznie zainwestować miasto "ulega" bo potrzebna
jest kasa. Czy musimy zgadzać się na to ? Jako realista powiem, tak, jak i z
globalizacją. No ale może jednak trochę więcej wymagań choćby od inwestorów
których kasa nie wpłynie znacząco na budżet miasta. Wiesiołek Center to zdrowe
przegięcie. Chyba że to ma być tylko front czegoś w przyszłości.



Temat: Daewoo Lacetti
Daewoo Lacetti

Projektem nowego, kompaktowego pojazdu spod szyldu Daewoo zajęło się słynne
włoskie biuro projektowe z Turynu - Italdesign, założone przez nie mniej
słynnego Giorgetto Giugiaro. W efekcie powstał model, który już niebawem
zadebiutuje na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem -
Daewoo Lacetti w wersji 5-drzwiowego hatchbacka.

Wcześniej na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano Lacetti w wersji
sedan (4d), o czym możecie przeczytać TUTAJ. Oba pojazdy powstały już
oczywiście pod okiem nowego właściciela Daewoo - amerykańskiego koncernu
General Motors.

Lacetti hatchback jest zwartym, kompaktowym pojazdem o wymiarach
4295/1725/1445 mm (dł/szer/wys). Duży rozstaw osi (2600 mm) i krótkie zwisy
nadwozia zapewniają stabilną i komfortową jazdę oraz atrakcyjny, lekko
sportowy wygląd.

Lacetti zadebiutuje na rynku z ofertą trzech, czterocylindrowych silników
benzynowych - 1.4 68kW/92KM, 1.6 80kW/109KM oraz 1.8 90kW/122KM. Jako
alternatywa dla pięciobiegowej ręcznej skrzyni biegów w opcji dwóch
mocniejszych silników znajdzie się też 4-stopniowa przekładnia automatyczna.

Zrodlo: motoryzacja.interia.pl/news?inf=415348

Z tego wynika, ze Lacetti bedzie wlasciwym nastepca Lanosa - Kalos to jednak
klasa nizej.
swoja droga-ciekawe, czy pomoze im wloska stylistyka. W kazdym razie ...Fiat
ma od kogo sie uczyc :-) Moze zamiast robic cywilne wersje czolgow
(zapatrujac sie na panzerwageny), popatrzy, ze inni potrafia... Juz raz
odrzucili Lucciole=Matiz i pewnie do dzis sobie pluja w brode.




Temat: Wrocław będzie się sądził z Mostostalem o odszk...
cienko to widzę.
Wrocław jako jedyny organizator finałów mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012
roku przystąpił do budowy stadionu bez projektu wykonawczego. Projekt wykonawczy
miał być tworzony "on the fly" przez wykonawcę stadionu. Projekty wykonawcze są
własnością firmy Mostostal. Dlatego twierdzenie dynamizmu o rzekomych
spóźnieniach mija się z prawdą. Dynamizm nie ma żadnych instrumentów do
mierzenia opóźnienia a związane jest to z dynamizmu własną decyzją, aby
sporządzenie projektów wykonawczych pozostawić mostostalowi.

Jeśli mostostal zaplanował, że najpierw pracuje wolno, a potem szybko, to
magistratowi od tej decyzji wara. Dynamizm sam pozbawił się wpływu na budowę.
Inne miasta, nie tak dynamiczne, najdokładniej jak tylko można zaplanowały
budowę w postaci gotowych projektów wykonawczych i dlatego doskonale wiedzą, czy
budowa toczy się zgodnie z planem.

Teraz słówko o znaczeniu projektu wykonawczego na przykładzie kupna nowego
samochodu:

wchodząc do salonu samochodowego z zamiarem kupna samochodu mam w ręku zaledwie
projekt wstępny. Chcę kupić samochód, mianowicie.

Następnie oglądam interesujący mnie model, wykonuję jazdę próbną, poznaję cenę
wersji podstawowej i podejmuję pierwszą ważną decyzję: biorę go czy też nie. To
jest faza projektu budowlanego.

Wreszcie rozpinam kołnierzyk, siadam ze sprzedawcą sam na sam i zaczynamy
ustalać termin dostawy, kary konwencjonalne za jego przekroczenie, długość
gwarancji, cenę i ewentualnie modyfikować listę wyposażenia dodatkowego.
Wreszcie podpisujemy umowę. To jest faza projektu wykonawczego.

Jak ja to widzę: dynamizm wchodzi do salonu i mówi, że chce samochód. Dyanmizm
doskonale wie, czego chce, ma w końcu projekt wstępny: cztery napompowane koła i
kierownica. A szczegóły ustali się potem. Następnie dynamizm dziwi się, że za
cenę Bentleya dostał Dacię.

Nie ma przy tym najmniejszego znaczenia, czy gmina Wrocław kupuje stadion,
limuzynę dla sternika czy też nową nawierzchnię placu Grunwaldzkiego. Bez
dokładnie w umowie zdefiniowanych parametrów usługi lub/i towaru ZAWSZE gmina
płacić będzie za najwyższą jakość a otrzymywać ostatnie gó.... Takie są bowiem
prawa wolnego rynku. Kapitalizm i wolny rynek bowiem to system, w którym mądrzy
ludzie bogacą się kosztem głupków.

Wyborcom w nadchodzących wyborach samorządowych dedykuję.




Temat: Czy ktos sie skusi i kupi.......?:)
Czy ktos sie skusi i kupi.......?:)
Izrael pojedzie na prądzie

POLIGON DOŚWIADCZALNY DLA SAMOCHODÓW NOWEJ ERY

Na rozpoczynających się właśnie targach motoryzacyjnych we
Frankfurcie Renault i Nissan zaprezentują nowy strategiczny projekt
pod nazwą Better Place. Eksperymentalna spółka będzie pracować nad
umasowieniem produkcji samochodów na prąd. Pierwszym krajem, który
chcą nimi wręcz zapełnić, jest Izrael.
Odwiedzający salon samochodowy IAA we Frankfurcie będą mieli okazję
zapoznać się z modelami przyszłości i trendami w motoryzacji,
zgodnie z mottem targów anno domini 2009: Poruszające Doznanie.

Podczas targów zaprezentuje się 700 wystawców z całego świata, w tym
60 producentów samochodów w sposób szczególny kierujących uwagę w
stronę technologii przyszłości.

Izrael na bionapędzie

Renault i Nissan liczą, że do 2011 roku po drogach i ulicach Izraela
będą jeździć dziesiątki tysięcy samochodów zasilanych prądem.
Autorzy projektu liczą, że koszty utrzymania i eksploatacji takiego
auta będą o połowę niższe niż tradycyjnego, zasilanego benzyną.
Przesiądziemy się do nowych wozów
Skromne, ale jednak ożywienie na europejskim rynku motoryzacyjnym.
Jak... czytaj więcej »

Carlos Ghosn, prezes Renault i Nissana, uważa, że przedsięwzięcie
będzie kamieniem milowym w rozwoju alternatywnych źródeł napędu.
Uzyskało ono nawet 200 mln dolarów wsparcia od Israel Corp.,
największej i najstarszej rafinerii w tym kraju. Izrael już jakiś
czas temu wszedł na drogę szybkiego przechodzenia na alternatywne
źródła energii.

Sceptycy nie wróżą jednak sukcesu całemu przedsięwzięciu. Jako
główną wątpliwość podają opłacalność utrzymywanie, przy obecnym
poziomie technologii, stacji zasilania i serwisowania elektrycznych
aut. Z drugiej strony niewielki i stosunkowo bogaty Izrael może
okazać się niezłym poligonem doświadczalnym dla nowych technologii.
www.tvn24.pl/0,1619490,0,1,izrael-pojedzie-na-pradzie,wiadomosc.html




Temat: To była wizja uniwersytetu
Zdanie o fundatorach tak sie ma, że w tych miastach, gdzie nie było np.
bogatego mieszczaństwa powstawały skromne kamienice, koscioły, ratusze daleko
odbiegajace od estetyki i rozmachu architektury np. miast hanzeatyckich czy
stolic i tak jest do dzisiaj.
Ogłasza się przetarg na najtańszy projekt, ponieważ:
1. społeczność akademicka oczekuje, że powstanie centrum
2. uniwersytet nie ma terenu i po latach starań otrzymał skarpę
3. sama budowa w skarpie jest dużo droższa od konwencjonalnej
4. racjonalne działanie zorientowane na cel wg Maxa Webera, zakłada
- ocenę sytuacji (ile pieniędzy i skąd możemy uzyskać)
- stosownie do tego, dobór środków,umozliwiajacych realizację celu
Sytuacja:
wymóg władz miasta, aby w ciągu 2 lat zagospodarować skarpę, w przeciwnym
wypadku wraca grunt do miasta
szansa na uzyskanie wsparcia finansowego z funduszy unijnych, o ile będzie się
miało gotowy projekt i dokumentację techniczną do końca tego roku (niewielka
wysokość wsparcia, jak na tę trudną inwestycję)
brak wystarczających środków (uczelnia w końcu zbudowała w ciągu 12 lat 8
dużych obiektów) wymusza rezygnację z ogłoszenia konkursu. Trzeba wyłonić
zwycięski projekt w ramach przetargu. W przypadku mniejszych obiektów również
inne uczelnie, w tym UW, wybierają taką procedurę.
Widać, że czytasz nieuważnie, powtórzę więc - kontekst to: skarpa, schody,
masywny budynek kościoła na Górce (z łukami), budynek CC, barokowy budynek
muzeum i niezbyt ładne kamienice vis a vis.
Uczelnia chce zbudować klub, a nie budynki np. dla wydziału prawa.
Dlaczego odmawiasz prawa oceny użytkownikom dzieł architektów i mieszkańcom?
Ile jest w takim razie wspaniałych realizacji w Opolu, gdzie "nowoczesna"
architektura znakomicie wpisała się w otoczenie i nie zniszczyła historycznego
krajobrazu? Może je wymienisz.
Co proponujesz? Jak powinno wyglądać to centrum w tym miejscu? Z czego powinno
być zbudowane - cegła, płytki ceramiczne, kolorowe szkło czy może coś jeszcze?
Piszesz: takie skojarzenia z nowoczesną
> architekturą mają właśnie ludzie, któzy na architekturze się nie znają
Takie obiekty zostały już wzniesione w Opolu pod hasłem nowoczesnej
architektury, np. Kaskada i salony samochodów.




Temat: Zachwyty Manufakturą...
Manufaktura rośnie
Budowane na terenie dawnego kompleksu fabrycznego Izraela Poznańskiego centrum
kulturalno-rozrywkowo-handlowe Manufaktura ma być otwarte we wrześniu. Tylko
trzygwiazdkowy hotel na 200 miejsc oraz Muzeum Nauki i Techniki otwarte zostaną
później.

- Na polecenie nadzoru budowlanego wstrzymaliśmy prace wokół budynku nr 3,
gdzie doszło do wypadku - mówi Joanna Sokalszczuk, rzecznik projektu
Manufaktura. - Dziś albo jutro mamy dostać pozwolenie na ich wznowienie.

W budynku nr 3 ma być centrum wyposażenia wnętrz. W październiku ubiegłego roku
zginął tam robotnik. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał wstrzymać
prace.

W pozostałych obiektach prace remontowo-budowlane przebiegają bez zakłóceń.
Rewitalizacja zabytkowych budynków z zewnątrz została zakończona, wstawiono też
część okien. Tylko do końca lutego będzie funkcjonować Centrum Informacji o
Projekcie, gdzie zgromadzono pamiątki związane z byłym imperium Poznańskiego. 1
marca rozpocznie się tam remont, a eksponaty trafią do Muzeum Miejsca.

Prawie wszystkie powierzchnie handlowo-usługowe na terenie Manufaktury już
znalazły najemców. W centrum ma być 250 butików, centrum ogrodnictwa i
wyposażenia domów oraz salon samochodowy.

Na zmęczonych zakupami ma czekać 25 restauracji i około 20 barów, pubów,
kawiarni, piwiarni, winiarni. Ofertę wypoczynkową uzupełni kręgielnia, fitness
club, pływalnia, ścieżka dla rolkarzy, ścianka wspinaczkowa i sala zabaw dla
dzieci. Rozrywkę mają zapewnić: multiplex, dwie dyskoteki i estrada na rynku.

Integralną częścią Manufaktury będą cztery muzea. Istniejące w Pałacu
Poznańskich Historii Miasta Łodzi, filia łódzkiego Muzeum Sztuki, Muzeum Nauki
i Techniki dla Dzieci, kooperujące z odpowiednikiem w Paryżu, oraz Muzeum
Miejsca. W ostatnim ma być prezentowana historia obiektu od czasów Poznańskiego
do współczesności.

Obrazu dopełnią: hotel na 200 miejsc, centrum konferencyjne oraz bezpłatny
parking na 3.500 samochodów.

(mp.) - Dziennik Łódzki
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/449167.html




Temat: IKEA z tramwajem? :)))))
IKEA z tramwajem? :)))))
Jest co prawda już w innym wątku...

forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=391&w=11758123&a=14734596

... ale to jest taka informacja, że wypada zrobić osobny :)

(tamten wątek jest bardzo studi-pesymistyczny)

==

"IKEA z tramwajem?"

Sobota, 7 sierpnia 2004r.

IKEA chce, by przez jej nowe centrum handlowe, budowane przy ul. Pabianickiej
w Łodzi, przejeżdżał tramwaj. Szwedzka firma ma zamiar zainwestować w budowę
trakcji tramwajowej.

Łódź byłaby pierwszym miastem w Polsce, w którym klienci sklepu mogliby
korzystać z tego środka komunikacji. Do hipermarketów IKEA w innych miastach
można dojechać albo specjalnym autobusem bezpłatnym (Janki koło Warszawy,
Gdańsk, Wrocław) lub miejskim (Katowice, Kraków, Poznań i Warszawa).

- Rozpatrzymy wymagania inwestora przy opracowaniu planu przestrzennego
zagospodarowania miasta - mówi Marek Michalik, wiceprezydent Łodzi.

Linia tramwajowa, wiodąca przez centrum, to tylko jeden z nowatorskich
pomysłów koncernu IKEA. Model łódzkiego hipermarketu ma być pionierskim
projektem, wprowadzonym w naszym kraju. IKEA zaznacza, że inne sklepy, które
znajdą się na tym terenie, powinny zajmować się pokrewnymi branżami i
wzajemnie uzupełniać. W sąsiedztwie mile więc będzie widziane towarzystwo
innego salonu meblowego, natomiast wiadomo już, że obok nie pojawi się np.
salon samochodowy.

Decyzje o planie zagospodarowania przestrzennego mają zapaść w tym roku. Obie
strony: polska i szwedzka nadal podtrzymują, że pierwsze zakupy w łódzkiej
IKEA klienci będą mogli zrobić pod koniec 2005 roku.

(mm) - Dziennik Łódzki

Źródło: lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/390409.html

==

A nie mówiliśmy? :) Brawo IKEA!

Pytanie, czy zrobią bezpłatny tramwaj, np na trasie Plac Wolności (lub
Północna) <-> IKEA :)? (Ew z Pl. Niepodległości lub z Ronda Lotników)

Pozdrówki!

PS - Podobnie ma być w Poznaniu z przedłużeniem trasy na Rataje(?) :) (tam tez
jest IKEA) Czyżby centra handlowe poszły nareszcie po rozum do głowy? :)?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 1 z 3 • Znaleziono 110 wyników • 1, 2, 3