Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projekt Broniewski





Temat: Bitwa o plac Grunwaldzki na rocznicę 1410
Bitwa o plac Grunwaldzki na rocznicę 1410
1. Marzyć każdy może.

2. Na 2010 nie da się już niczego zbudować - rzecież mamy połowę
2009. nawet gdyby był już inwestor z projektem, wykuopionym gruntem,
uzyskanymi pozwoleniami, to i tak by nie zdążył.

3. Zaprezentowany projekt ma się nijak do miejsca, otoczenia i
charakteru Żoliborza. Skala jest absolutnie nie żoliborska. Co
więcej, ma się nijak do pl. Grunwaldzkiego - który tak naprawdę jest
troche dalej (naokoło skrzyżowania Popieluszki / Broniewskiego /
Wojska Polskiego). Co więcej pl. Grunwaldzki ma już częściowo
istniejącą formę (narożnik Popiełuszki/ Broniewskiego) którą projekt
ignoruje. Ta forma była zgodna z projektowanym przed wojną placem
półokrągłym, a nowy projekt ma się do tego nijak.



Temat: Broniewski wiecznie żywy
Broniewski wiecznie żywy
Komunista, alkoholik, tandetny, niewspółczesny - tyle wie o Władysławie
Broniewskim zajmująca się w Gazecie kulturą(!) Dorota Żuberek. Smutne, bardzo
smutne. Nie ma tu miejsca, żeby pisać, jaki to był człowiek i jaki artysta.
Fakt, nie rapował i nie nosił spodni z krokiem w kolanach, ale to jeszcze nie
powód, żeby pisać o nim głupoty i traktować protekcjonalnie. Trochę wiedzy,
Pani Redaktor, i to całkiem podstawowej, czasem się przydaje. Pozostaje
wierzyć, że twórcy projektu "Broniewski" rozumieją poezję trochę lepiej niż
Gazeta...





Temat: Tramwaje na Powstańców
Tramwaje na Powstańców
Jesienią ma zostać otwarte torowisko od Nowego Bemowa do Broniewskiego.
Projekt zmian chyba nie do końca jest szczęśliwy:

1 - Żerań - Okopowa - Banacha
2 - Żerań - Broniewskiego - Nowe Bemowo
13 - Huta - Obozowa - Kawęczyńska
19 - Nowe Bemowo - Broniewskiego - Wyścigi
29 - Huta - Obozowa - pl. Narutowicza

Razem na nowym odcinku 4 linie. Mnie najbardziej zastanawia celowość 29. No i
czy po dodaniu 1 wytrzyma pl. Zawiszy?



Temat: nowy projekt linii tramwajowych
gdybyś posiedział trochę i popatrzył, policzył ile tramwajów przejeżdża teraz np
z Bródna ulicą 11 Listopada albo w al.Krakowskiej i policzył sobie ile ich by
było wg. projektu to zobaczyłbyś że ich liczba wzrosła. ale zapomniałem,
przecież Ty walczysz tylko o 15tkę, sorry.
ja plan oparłem w głównej mierze o to żeby w szczycie zrobić w miarę możliwości
wszędzie więcej tramwajów na godzinę (i to był tak jakby cel wyjściowy),a w
pozostałych godzinach utrzymać obecną częstotliwość.
pomysł się nie przyjął, ok. to była tylko moja własna propozycja. jak czytam tu
wypowiedzi na forum, Bródno zawsze walczy o więcej (bez żadnej urazy, i bardzo
dobrze, przecież to duża dzielnica). przyznaję, nie mam szczęścia (zapewne
wątpliwego) jeździć rano z Bródna do Centrum ale obecnie na 11 Listopada to
3+4+25 to 20 tramwajów na godzinę a wg.projektu 4+25 to 24 tramwaje na godzinę.
może nie wiele więcej ale to zawsze coś.
darowałem pomysł 15 bo faktycznie jest metro pod spodem. bez przesady, zejść po
schodach można. może rzeczywiście jest za mało na Marszałkowskiej, pomyślę nad
tym. Żoliborz - Broniewskiego ma zdecydowanie więcej, al.Krakowska podobnie,
Woronicza/Wołoska - mniej linii ale za to częściej.
nie mówię że projekt jest super, bo ma wady jak każdy projekt ale nie da się
stworzyć czegoś super mając ograniczone pole manewru.



Temat: Powrót zielonych strzałek
Powrót zielonych strzałek
Tymczasem jakiś debil zlikwidował, przy okazji częściowej wymiany
sygnalizatorów, strzałkę do skrętu w prawo z Krasińskiego w
Broniewskiego (jadąc od strony Stołecznej). Efekt: korek samochodów
i autobusów stoi na Krasińskiego. Nieraz autobus stoi 2-3 zmiany
świateł, bo gdy zapali się zielone i tak nie mozna skręcić, gdyż z
kolei idą jednocześnie piesi przez Broniewskiego. Do tego inny (a
może ten sam) dyletant totalnie schrzanił projekt ścieżki rowerowej
wzdłuż Broniewskiego (odcinek pl.Grunwaldzki - Krasińskiego),
pozostawiając 7 nikomu nie potrzebnych chodników prowadzących do
nikąd. Na moje pismo do ZDM stwierdzono, że teraz już nic nie można
zrobić, gdyż jest już za późno. Projektant przewidział jedynie
słupki od strony Broniewskiego. Efekt tego projektu jest taki, że
ścieżka na tym odcinku co chwile faluje w dół i górę, do tego jest
zastawiana na tych poprzecznych chodnikach samochodami. Jak mim
odpisali - ponoć była konsultowana z "Zielonym Mazowszem". Po prostu
ręce opadają: albo ktoś wziął łapówkę, albo ta instytucja to
kompletni ignoranci i dyletanci. Najgorsze jest to, że w Polsce nic
nie można zrobic z głową. A jeśli już coś kwalifikuje się do
poprawki, to jak zwykle "niedasie". Dodam jeszcze, że ten sam
problem występował kiedyś na bielańskim odcinku tej ścieżki
(pomiędzy Duracza i Jarzębskiego), ale tam jakoś dało się to
rozwiązać.



Temat: Przetasowania autobusów na finał budowy metra
Przetasowania autobusów na finał budowy metra
Przejrzałem projekt i z powodzeniem mógłbym jego autorowi postawić ocenę niedostateczną. Prawie żadna jego część mi się nie podoba. Mało tego, wiele jego elementów w ogóle nie trzyma się kupy, szczególnie na Bielanach: Co to za kraniec WRZECIONO? (103); Broniewskiego straci 112, 121, 132, 520, a co dostanie? NIC, i do tego straci na pewnym odcinku 103; Kasuje się dwa połączenia N-S zachodniej części Warszawy (106 i 184), a zastąpi je nie do końca i tak już zatłoczone i utykające w korkach 189, 167 raczej nie ma wiele wspólnego z tym połączeniem, wchodzi na Powstańców Śląskich dopiero na Nowym Bemowie. A tramwaje na całych Powstańców Śląskich powstaną dopiero za kilka lat; Likwidacja 726 - zastąpi ją kolejny wariant 708. Ta linia jest chyba najmniej czytelną w aglomeracji. Dla tych wariantów powinno się tworzyć nowe linie, a nie łączyć z istniejącymi (wspólne brygady i przebieranki na pętlach pomiędzy nimi). Poza tym, to pewnie krok w kierunku ograniczenia tej trasy do pojedynczych kursów na dzień; 195 zostanie skrócone - myślałem, że podniosą częstotliwość dzięki skróceniu czasu przejazdu, a tu jeszcze rzadziej; Jednym z nielicznych dobrych stron projektu jest połączenie 131 i 522 na Czerniakowie i Wilanowie.
Gdyby to był kolejny projekt z serii tych pisanych na forum GW, to mógłbym to jeszcze przełknąć. Ale jako oficjalny projekt Zarządu Tępych Mózgów z groźbą jego rychłego wprowadzenia w życie - ???



Temat: Rowerzyści narzekają na bielańskie ścieżki rowe...
Rowerzyści narzekają na bielańskie ścieżki rowe..
W artykule napisano: Urzędnicy chwalą się kilometrami ścieżek
rowerowych.

Chwalą się tym także na nowej, uruchomionej kilka tygodni temu
stronie int. urzedu. Także omawianą ścieżką:

Na odcinku pomiędzy ulicami Broniewskiego i Kochanowskiego brak
krótkiego odcinka ściezki. Jego budowa przewidziana w sezonie letnim
2006, w br. wykonane zostaną również projekty wraz z uzgodnieniami
skrzyżowań tej ścieżki z ul. Marymoncką, Kasprowicza, Żerowmskiego.
Projekt skrzyżowania z Broniewskiego oraz realizacji wszystkich
skrzyżowań przewidziana jest na rok 2007.
www.bielany.waw.pl/page/index.php?str=327
Uważam to za kolejną kompromitację Bielańskich urzędników. A opisane
spotkanie? Żenada, na co właściwie liczyli? Może, że rowerzyści nie
przyjdą i bedzie z głowy...




Temat: W miescie brakuje supermarketów
Strona firmy Nesta Bis niestety nie działa (jest w przebudowie).Z artykułów prasowych wynika, że na terenach Polchemu mają powstać centra logistyczne (w tym Ikei, choć to nie przesądzone) oraz kilka hipermarketów (w artykule, chyba w Pomorskiej była mowa o 3 takich placówkach), a takze centrum rozrywki.
Klientów do tego kompleksu ma dowozić miejska kolejka (SKM).

I jeszcze kilka informacji odnośnie CH przy Broniewskiego:

Helical chce postawić przy ul. Broniewskiego nowoczesne centrum handlowe. - To ma być przyjazne centrum handlowe, a nie jakiś zwykły hipermarket - zaznacza Jonathan Tinker z Helical Poland. - Zależy nam na tym, by obiekt był efektowną bramą, witającą wjeżdżających do Torunia od strony zachodnich granic miasta. W projekcie zakłada się, że w centrum byłoby około 20 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej - obejmowałaby ona niewielki market spożywczy i przede wszystkim galerie ze sklepikami, punktami usługowymi i butikami. Według szacunków deweloperów ceny najmu powierzchni handlowej byłyby tam najniższe ze wszystkich toruńskich galerii handlowych - miały by one zachęcać toruńskich kupców do ulokowania tam swoich biznesów. Brytyjska propozycja wyróżnia się też tym, że w projekcie proponuje się tzw. strefę spotkań - miejsce integracyjne dla całej dzielnicy. Na powierzchni około dwustu metrów znaleźć miałby się m.in. biblioteka, kafejka internetowa czy małe sale wystawowe. - Wszystko to dostosowane również dla potrzeb osób niepełnosprawnych - zaznaczają Brytyjczycy.
Budowa skończyć mogłaby się nawet w ciągu 9 miesięcy.



Temat: Jest projekt stadionu żużlowego
Generalnie projekt wyglada tak ze ostatnie rzedy maja byc umieszczone troche
wyzej porownujac z istniejacym obiektem na ul Broniewskiego. Po drugie ten
obiekt bedzie wieszy od istniejacego, ten na Broniewskiego posiada w tej chwili
ok 12 tys miejsc siedzących twerdzenie ze wejdzie 25 tys jest totalna bzdura Po
trzecie koszt rzeczywiscie wyniesie ok 25 mln a to z tego powodu ze na tym
terenie niema barier czy przeszkod naturalnych, kosztorys wykonywala firma
zainteresowana budowa. A na koniec nierozumiem tych negatywnych opini przecież
decyzje jeszcze nie zapadly a jesli zapadna to mysle ze tej inwestycji dopilnuja
juz odpowiednie i odpowiedzialne osoby, a po co wywolywac problem ktorego tak
naprawde jeszczenie ma
Pozdr



Temat: Projekt ZTM - komentarze => otwarcie "Młocin"
Projekt ZTM - komentarze => otwarcie "Młocin"
"Świetna" propozycja:

- wycofanie 103/106 z UKSW. Zostaje samo 181?

- 106 = niedawny sukces ZTM idzie do likwidacji? Krótko pojeździł z Okęcia do
Młocin. A zastępstwo w postaci częstego 189 z dwa razy dłuższą trasą może
martwić z powodu spóźnień i korków.

- 114 = ma wszystko zastąpić na Broniewskiego ( przystanki WŁOŚCIAŃSKA i SADY
ŻOLIBORSKIE ) zyskują 114 co 8-10-10, zamiast
103+121+132+520 -> w szczycie: 3+3+3+5 = 14, samo 114 daje 7,5 kursu na
godzinę. Zatem ludzie mają się pomieścić w tramwajach czy w metrze, które
oczywiście również jeździ ulicą Broniewskiego.

- 116 = trasa bez zmian, ale komentarz obok zmiany dot. 195 niepokoi.
Koordynacja z linią co 15-20-20. No nic. Jeśli taka częstotliwość rzeczywiście
się ukaże to mieszkańcy Żeromskiego zyskają fantastyczną komunikację w
postaci: 110 - co ok. 30 minut przez cały tydzień, 112 - co 10-12-15, 116 - co
15-20-20 i 701 co 20-25 minut.

- 121 = skrócenie trasy, lepsza częstotliwość. Tylko trasa średnio atrakcyjna,
ale zobaczymy.

- 122 = uzasadnienie ZTM: likwidacja trasy korkogennej. Skoro trasy korkogenne
mają być likwidowane to czemu powstają linie przez całe miasto typu 167 i 189?

- 131/522 = obecnie razem co 7,5 przez cały tydzień, a w DŚ mogą dodatkowo być
skoordynowane ze 180. A więc kursów poza szczytem i w święto będzie o 2 mniej.
Chęci dobre tylko 131 nie zahacza o dosyć istotny przystanek na trasie 522 w
stronę CENTRUM



Temat: Propozycje autobusów przez Most Milenijny :)
Witam.
Żeby było w czym wybierać :

Projekt 1 :
AL.PIASTÓW - Wiejska - Awicenny - Stanisławowska - Mińska - Strzegomska -
Estakada - Bystrzycka - Balonowa - Bajana - Lotnicza - Most Tysiąclecia -
Osobowicka - Łużycka - Bezpieczna - Obornicka - Broiewskiego - ZAWALNA [ -
Kasprowicza - Boya-Żeleńskiego - KROMERA]

Projekt 2 :
[AL.PIASTÓW - Solskiego - Grabiszyńska -] FAT - Ostrowskiego (<- Klecińska) -
Krzemieniecka - Trawowa - Stanisławowska - Mińska - Strzegomska - Estakada - Na
Ostatnim Groszu - Legnicka - Wejherowska - Pilczycka - Most Tysiąclecia -
Osobowicka - Łużycka - Bezpieczna - Obornicka - Broniewskiego - ZAWALNA

Projekt 3 :
MUCHOBÓR WIELKI - Stanisławowska - Samborska - Rakietowa - Mińska -
Strzegomska - Estakada - Na Ostatnim Groszu - Most Tysiąclecia - Osobowicka -
Łużycka - Bezpieczna - Obornicka - Bałtycka - Kamieńskiego - SZPITAL 40-lecia

Narazie 3. I tak zaraz svarte porzadnie skomentuje :) Pozdro all :]



Temat: Polityczna blokada rowerów
projekt sciezki na ul. Broniewskiego byl juz zamowiony (i wykonany) w zeszlym
roku. Podobnie np. projekty drog dla rowerow dla ulic Modlinskiej i
Marymonckiej. Rozumiem, ze teraz pani Nelken czeka, az minie termin
"przydatnosci do spozycia", projekty straca waznosc i bedzie mozna z czystym
sumieniem zamowic nowe?

potem znowu - moze sprawa przycichnie, moze uda sie nie rozstrzygnac przetargu,
i tak dalej, oby do emerytury...

pozdrawiam, olek




Temat: Tramwaje na Powstańców
tramwajarz8 napisał:

> Jesienią ma zostać otwarte torowisko od Nowego Bemowa do Broniewskiego.
> Projekt zmian chyba nie do końca jest szczęśliwy:
>
> 1 - Żerań - Okopowa - Banacha
> 2 - Żerań - Broniewskiego - Nowe Bemowo
> 13 - Huta - Obozowa - Kawęczyńska
> 19 - Nowe Bemowo - Broniewskiego - Wyścigi
> 29 - Huta - Obozowa - pl. Narutowicza
>
> Razem na nowym odcinku 4 linie. Mnie najbardziej zastanawia celowość 29. No i
> czy po dodaniu 1 wytrzyma pl. Zawiszy?

2-13-19 - a gdzie czwarta?




Temat: Wiersze Broniewskiego pojawiły się na murach
Broniewski o miłości
i jeszcze wiersze miłosne, które docenili ludzie z galerii raster i uczetsnicy
projektu muzycznego "Broniewski":

Chciałbym czuć na mojej skroni
twoich miękkich włosów zwoje,
lilijowe ręce twoje
chciałbym czuć na mojej skroni.
Niech się głowa twoja skłoni,
niech całusem się upoję...
Chciałbym czuć na mojej skroni
twoich włosów miękkie zwoje.

oraz

Nie dokochałyście mnie, wszystkie kobiety...
(Tutaj sobie z cicha westchnę. Rym: "niestety").
Ja bym przy waszej pomocy
nie znał bezsennych nocy,
budziłbym się rano, radosny
i szukałbym rymu do "wiosny",
tomów wierszy byłoby więcej,
mniej alkoholu
(za to nie ręczę, ale bym wolał).
Mniej pod Villona,
mniej pod Baudelaire'a,
ale wielu bym rzeczy dokonał..."
Cholera!




Temat: Patriotyzm jutra!!!! - Pytania do władz miasta
Dom Broniewskiego
wys, PAP2007-03-30
- Broniewski może spać spokojnie - powiedział minister kultury i dziedzictwa
narodowego Kazimierz Michał Ujazdowski. Odniósł się w ten sposób do projektu
ustawy, proponowanej przez PiS,

Dla przypomnienia
Dom Broniewskiego niszczeje - może warto zagospodarować to miejsce inaczej. Dom
również.

Ale to pytania do grupy płockich poetów "Pod dębem"



Temat: Konsultacje społeczne w sprawie ścieżek rowerowych
Tak to się robi w Warszawie:
www.zm.org.pl/?a=ir20071031

Notatka ze spotkania w Biurze Drogownictwa i Komunikacji, w siedzibie Inżyniera
Ruchu m.st. Warszawy w sprawie projektu ścieżki rowerowej w obrębie skrzyżowania
ul. Rudnickiego - ul. Broniewskiego (wg projektu Pana mgr. inż. Leszka Pawlaka).

W spotkaniu wzięły udział następujące osoby:

1. Stanisław Plewako, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Rozwoju
Transportu Rowerowego.
2. Marek Utkin, Biuro Drogownictwa i Komunikacji.
3. Juliusz Grzybowiecki, Biuro Drogownictwa i Komunikacji / Inżynier Ruchu.
4. Marcin Jackowski, Zielone Mazowsze.
5. Leszek Pawlak, Projektant.

Na spotkaniu ustalono:

1. Z uwagi na wątpliwości związane z lokalizacją przejazdu dla rowerzystów przez
ul. Broniewskiego - Zebrani zaproponowali zorganizowanie spotkania przez
Inwestora ścieżki rowerowej - Urząd Dzielnicy Bielany (z udziałem
przedstawiciela Zarządu Dróg Miejskich) dla sprecyzowania zakresu opracowania,

2. Na ww. ścieżkę rowerową (częściowo zrealizowaną w terenie) Inżynier Ruchu
wydał Opinię Nr 824/05 w dn. 28.04.2005 r.

3. Zielone Mazowsze zdecydowanie postuluje o dokończenie ścieżki rowerowej po
wschodniej stronie ul. Rudnickiego (zgodnie z decyzją WZiZT z 2000 roku) oraz
dostosowanie przejazdów na skrzyżowaniu do pierwotnego przebiegu w/w ścieżki.

Na tym spotkanie zakończono i podpisano w 4 egz.




Temat: Żoliborz: Rewolucyjne plany i marzenia ściętej ...
Żoliborz: Rewolucyjne plany i marzenia ściętej ...
Istnieje przypuszczenie ze plan ten jest baardzo w interesie
dewelopera, ktory jest wlascicielem dzialki pomiedzy pl. Grunwadzkim
a ul.Rydygiera (dokładnie tu gdzie dzisiaj jest krótka ul.
matysiakówny). Projekt ten po prostu poszerza tą wąską i trudna do
zabudowy działke (waską bo tam jest jeszcze miejsce dla drugiego
pasa ul.Broniewskiego). Uliczka Matysiakówny jest do likwidacji
, mieszkańcy nowych bloków nie będą mieli wiec jak wyjechać do
ul. Broniewskiego, no chyba że przez już dzisiaj zatkane
skrzyżowanie Broniewskiego i Krasińskiego. Bo na ślimaki na wiadukt
przy torach to raczej jeszcze poczekamy...
BTW: a co się stało z planem sprzed 3-4 lat (autorów nie pamiętam)
gdzie plac miał być rondem nawiązującym do pl.Inwalidów, zgodnie z
przedwojennymi szkicami? Czy miasto/dzielnica płaci za kolejne a
stare wyrzuca? To ju z wiem na co idzie podatek lokalny.

Podsumowując: artykuł stronniczy, odwracający uwagę od prawdziwych
problemów, pocieszające jest tylko to że kryzys i zatrute grunty po
fabrykach wstrzymały te inwestycje, wiec moze jednak uda się miastu
cokolwiek zrobić zanim sprowadzą sie tu te tysiące ludzi.



Temat: Wyrowiński: Nowy most musi przyspieszyć
mostu nie bedzie
szanowny Panie,
mostu nie bedzie ... nikt nie da nam tyle kasy ile ZAleski sobie
wymyslil.
jest 327 baniek i tyle

Mam nadzieje ze to juz ostatnie miesiace jego "prezydentowania" -
dlaczego

nie potrafi nadzorowac swoich urzednikow (przyklad? vide:totalna
dezorganizacja remontow i budowa nikomu niepotrzebnych ulic )

Zaleski nie jest w stanie przeprowadzic tak skomplikowanej budowy
(vide: prosty projekt fontanny, z ktorym nie by w stanie dopilnowac
odpowiednich umow)

Zaleski nie nadaje sie do tego projektu (vide: nieumiejetne
prowadzenie sprawy nowego centrum na jordankach - nie dopilnowal
nawet prawidlowego przebiegu konsultacji i w rezultacie jesi
owsaanie to cos to bedzie tyko na uzytek orkiestry symfonicznej a
NIE TAK mialo byc)

A zonki z ulicami (zero kontroli w trakcie budowy (ul Broniewskiego
przy Zielencu) i planowania (teraz Przy Kaszowniku), nowymi kortami
co to mialy byc porzadne a nie sa i pewnie nie bedzie nawet hali , a
parkingi podziemne, a aquapark....

A najwiekszym skandalem jest poprowadzenie dziwacznych zjazdow z
planowanego mostu - oby prokurator to jak najszybciej zbadal orzaz
dzialanie na szkode Bydgoskiego Przedmiescia i wycofanie go z
rejestru zabytkowych obszarow...wstyd do potegi z metnym
tlumaczeniem

Co jeszcze spartoli i czego nie dopilnuje? moze by kompletna liste
zrobic co?

to ze wyremontowal pare ulic nie jest ZADNYM wyroznikiem..bo to sie
dzieje w najmniejszej polskiej pipidowie z byle gramotnym wojtem

wiec nie piej pan na zaleskim (nie zalewskim zreszta)




Temat: Fuszerka na Broniewskiego do poprawki
Fuszerka na Broniewskiego do poprawki
"Nasza komisja bada czy nasz pracownik nadzorujący prace nie popełnił błędów - wyjaśnia Kobus-Pęńsko"
Szanowni państwo nie bada się rzeczy oczywistych. Inspektor nadzoru z MZD musiał zatwierdzić każdy etap inwestycji, a więc i ten karjobraz gór świętokrzyskich, który firma drogowa raczyła nam zafundować. No cóż może i inspektor lubi takie widoki ale on jest odpowiedzialny za zatwierdzanie zgodności wykonastwa z założeniami projektu. Po prostu wstyd dla miasta i MZD.



Temat: Wyspa na Wiśle - niespełnione marzenia architektów
Pomysł fajny, ale skąd ta moda, by każdy budynek otaczać betonowym placem
(projekt Centrum Kopernika, Muzeum Wojska w Cytadeli, Muzeum w Palmirach i
skrzyżowania Broniewskiego/Stołeczna), a nie trawnikiem ze ścieżkami i ławkami?
Przydałby się udział Rajkowskiej w projekcie!



Temat: Mój projekt zmian w układzie linii tramwajowych
Trochę poprawiłem projekt. Rozwiązałem 2 punkty sporne:
1) Zdecydowałem się na skierowanie na Kawęczyńską całotygodniowej linii 8, którą
na Zamoyskiego zastąpi linia 22. W związku z tym zostawiam 28 na Dw. Wschodnim,
nie uruchamiam linii 45, a podwajam częstotliwość linii 9 w weekendy (celem
zastąpienia na Waszyngtona linii 22).
2) Zdecydowałem się na zaliczenie linii 36 do pierwszej grupy częstotliwości
(5/7-8/15).
3) Poprawiłem częstotliwość w szczycie linii 35 do 5/15/15 ze względu na poprawę
połączenia Broniewskiego ze Śródmieściem, bo chcę skrócić 520 do Centralnego.
A jeśli chodzi o poprawianie częstotliwości, to zamierzam powrócić do szczytowej
częstotliwości co 5 lub 10 minut, stąd poprawa częstotliwości prawie wszyskich
linii. Do tego awansowałem 3 linie (4, 25 i 36) do I grupy (5/7-8/15) i 1 linię
(35) do II grupy (5/15/15), co w każdym przypadku uzasadniłem. Ponoć plan TW
zwiększa się od stycznia - tam nie ma braków, tak jak w MZA. Do tego likwiduję
linie 2, 7 i 46, dzięki czemu będą brygady na poprawę częstotliwości.
Na koniec dodam, że ludziom to zawsze źle - jak się rozrzedza, to źle, jak się
polepsza częstotliwość - też źle. I jak tu takim dogodzić?



Temat: Rowerzyści na Broniewskiego nie pojadą asfaltem
Jak by mało tego, że z kostki brukowej, to ścieżka będzie jeszcze
znacznie węższa niż ta, dawno już istniejąca jej część
na bielańskim odcinku ul. Broniewskiego ( a miejsca jest dużo -
- aż nadto ).
Zastanawiającym jest fakt, że powstaje niesymetrycznie w istniejącym
szpalerze drzew. I nasuwa się przypuszczenie, że została samowolnie
zwężona, w stosunku do tego co było pierwotnie w projekcie.

Budowa dopiero się rozpoczęła. Ciekawe, czy jest jeszcze czas
na kontrolę i wprowadzenie drobnej korekty ze strony inwestora
lub przyszłego użytkownika ?



Temat: Firanki dlugie czy krotkie?
Do gościa R to co napisałam to cytat z "Historii architektury dla wszystkich"
Tadeusza Broniewskiego.Jest tam wiele więcej cennych uwag dla młodych
architektów.To, że obecnie grafika podawania projektu w Polsce stała sie tak
ważna, wzięło się stąd, że w latach 60,70 i 80- tych, pracownicy naukowi na
wydziałach architektury nie mogli pracować poza uczelnią, czyli wykonywać
zawodu architekta. Wielu z nich z powodu braku kontaktu z zawodem do dzisiaj
pozostali "młodymi architektami". Szukają więc ujścia w konkursach
organizowanych oprzez SARP, dla wielu z nich wygrane konkursy to jedyne
osiągnięcia zawodowe. W pracy architekta najważniejsza jest wyobraźnia
przestrzenna. Umiejętność wyobrażenia sobie swojekgo projektu po realizacji.
Jedyną miarą talentu architekta są jego realizacje i to oglądane po wielu latch
ich istnienia.



Temat: Projekt zmian tramwajowych tras bulwersuje wars...
Generalnie dobry pomysł zeby usprawnić ruch tramwajów, ale...
1. bezsensowna zmiana trasy 35 z ul. Broniewskiego na Marymoncką - odetnie to
mozliwośc bezpośredniego dojazdu do centrum tysiącom ludzi z Żoliborza i
Chomiczówki. Nie uznaje argumentu, że przesiadki to nie problem-ma być
wygodniej tak? Ponadto naprawde wiele osób nie używa karty miejskiej a
przesiadki to dodatkowy koszt.
2. Po co w ogóle utrzymywać taki anachronizmy jak pętla na Piaskach - znowu -
mnóstwo ludzi musi się przesiadać jadąc od strony Chomiczówki, ale autorom tej
koncepcji najwyraźniej trudno jest zrozumieć, że z punktu widzenia pasażera
jest obojętne czy marznie na przystanku dlatego, że tramwaje jeżdżą stadami czy
też dlatego, że zmieniono trasy i będzie musiał czekać na przesiadkę.
Pozdrawiam i czekam na dopracowanie tego projektu, żeby "para nie poszła w
gwizdek"



Temat: Skrzyżowanie
Wałbrzych jest miastem szczególnego absurdu urzędniczego,projekty
nie dopracowane,każdy ma póżniej jakiś mankament,który wychodzi
podczas użytkowania.Uważam że na projekcie nowego skrzyżowania
Broniewskiego z Główną usytuowanie ławek jest szczytem głupoty,w
oparach smrodliwych oparów spalin,brakuje jeszcze piaskownic dla
dzieci.A wariaci jeżdżą też w Grecji,Włoszech,sam widziałem,tylko że
u nich motoryzacja jest o wiele lat dłużej i policja jest
policją,piesi nie są świętymi krowami,też są karani.



Temat: Dworek ? ul. Zamieniecka 34
ten Stefan Szyller ?
"Stefan Szyller (1857-1933) wielokrotnie odznaczony absolwent petersburskiej
Akademii Sztuk, niemiernie ruchliwy i wielostronny, autor około 250 projektów,
rozpoczął działalność budową domów czynszowych i remontem lub przebudową
gmachów zabytkowych. ... W architekturze świeckiej pozostaje Szyller pod
wpływem ozdobnego renesansu francuskiego, jak zresztą większość jego
rówieśników... Z pierwszymi latami XX w. ulega w pewnym stopniu "narodowym"
wpływom krakowskim, czego dowodem staje sie wystrój mostu (dziś Poniatowskiego;
1905-1913)" - cytuję z "Historii architektury dla wszystkich" Tadeusza
Broniewskiego, Ossolineum 1980, str. 502.
Omawiany obiekt rzeczywiście posiada cechy architektury narodowej
rozpowszechnionej tuż po uzyskaniu Niepodległości w 1918r. Po za tym mansardowy
dach to znak rozpoznawczy stylu francuskiego. Być może budynek można datować
na wcześniejszy okres tj. przed I wojną, a więc czas prosperity przemysłowej i
budowlanej w Warszawie. W tym miejscu należy przypomnieć, że w latach 1900-1913
w samej Warszawie powstawało ok 100 bogato zdobionych kamienic rocznie. Średni
czas budowy wtedy wynosił 12 m-cy ! Tak bogato zdobiony projekt domu, w dodatku
o bardzo dobrych proporcjach architektonicznych mógł rzeczywiście wyjść z
renomowanej pracowni architektury. Znając obiekty Stefana Szyllera usytuowane
po prawej stronie Wisły, można dojść do wniosku, że bogaty inwestor "zapatrzył
się" w ten rodzaj budownictwa. Tylko jak to udowodnić ?
Pozdrowienia




Temat: trzydziesci kamer bedzie was podgladac...
trzydziesci kamer bedzie was podgladac...
system monitorujacy miasto za blisko trzy miliony zlotych bedzie
obslugiwany w legionowskiej Komendzie Policji. projekt z wykazem
monitorowanych miejsc jest juz gotowy. kiedy ruszy? nie wiem.
zapytajcie urzednikow z Ratusza.

1. Skrzyżowanie Warszawska-Wiejska, przy CSP
2. Skrzyżowanie Warszawska-Jagiellońska
3. Skrzyżowanie Zegrzyńska-Strużańska
4. Skrzyżowanie Piaskowa-Al Sybiraków
5. Rondo Piłdudskiego
6. Osiedle Młodych, okolice pętli i sklepu
7. Legionowo Przystanek, przejście przez tory
8. Skrzyżowanie Piłsudskiego-Kościuszki
9. Rynek przy fontannie
10. Skrzyżowanie Jagiellońska-Piłsudskiego
11. Skrzyżowanie Al.3 maja z Dietricha-Broniewskiego
12. Rondo Poniatowskiego
13. Skrzyżowanie Sobieskiego-Piłsudskiego
14. Skrzyżowanie Sobieskiego-Kazimierza Wielkiego
15. Rondo Husarska z widokiem na bank PKO
16. Skrzyżowanie Sowińskiego-Mickiewicza, pętla
17. Skrzyżowanie Jagiellońska-Parkowa, przy SP2
18. Skrzyżowanie Handlowa-Kwiatowa
19. Skrzyżowanie Zakopiańska-Kwiatowa
20. Przy ul. Wysockiego w kierunku targu
21. Przy ul. Królowej Jadwigi przy Zespole Szkół
22. Skrzyżowanie Norwida-Ogrodowa
23. Przy Broniewskiego, w pobliżu Gimnazjum nr 3
24. Przy ul. POW na niedawno oddanym budynku komunalnym
25. Skrzyżowanie Mireckiego-Jana Pawła 1, przy SP4
26. Przy siedzibie starostwa
27. Skrzyżowanie Piłsudskiego-Batorego
28. Rondo Zwycięstwa
29. Skrzyżowanie Zegrzyńska-Baczyńskiego
30. Przy ul. Piaskowej, na osiedlu policyjnym




Temat: Co bedze na terenie przy Broniewskiego ??
Co bedze na terenie przy Broniewskiego ??
szwedając się po stronach legionowskich zajrząłem na strone SMLW i zobaczyłem
coś co mnie bardzo zdziwilo i zastanowilo, a mianowicie:
www.legionowodom.pl/pozostale/inwestycje/pils.htm .
Z jednej strony fajne wykorzystanie terenu i projekt super...wizualnie. A z
drugiej szara rzeczywistosc kiedy stanie ten budynek i czy dotrwa w
niezmienionej formie jak na tej wizualizacji??

pozdrowka
Peter



Temat: Propozycja zmian w MZK
Generalnie wiadomo już co powstanie.Nie ma jedynie konkretnych projektów.Bo nie ma sensu robić tego puki RM nie zajmie konkretnego stanowiska.Szkoda by było wydać kupę kasy w błoto na projekt, do którego w przypadku powstania lub nie galerii przy Broniewskiego trzeba byłoby wprowadzać mniejsze lub większe poprawki.




Temat: Powrót do koncepcji przedłużenia Al. Włókniarzy?
Gość portalu: Tomasz.bu napisał(a):

> No to może za 10 lat jak zaistnieje potrzeba zacznijmy się nad tym projektem
> zastanawiać, a na razie budujmy to, na co Łódź już od 30 lat czeka?
> Przez ładnych kilka lat nawet po zaistnieniu popytu powinna jeszcze
wystarczyć
> Paderewkiego - Broniewskiego, z której zniknął by tranzyt przerzucony na
> Nowowłókniarzy i A1.

Typowo polskie myslenie. Mądry Polak po szkodzie. Za 10 lat może się okazać że
wybudowanie takiej drogi będzie 10x droższe i trudniejsze niż dziś.

Paderwerskiego - Broniewskiego to marna alternatywa dla Mickiewicza -
Piłsudkiego. A już dziś trzeba myśleć o tym by taka alternatywa powstała. Korki
na trasie W-Z juz teraz są bardzo duze i z każdym rokiem będą wieksze bo
samochodów poki o bedzie jeszcze w Polsce przybywać.

Jako alternatywe dla Pilsudskiego widze przebicie Obywatelskiej do
Przybyszewskiego bądz Dąbrwskiego.




Temat: Koordynacje rozkładów jazdy a wygaszanie popytu
Koordynacje rozkładów jazdy a wygaszanie popytu
Popatrzcie sobie, drodzy forumowicze, na odjazdy linii 106 i 189 z
przystanku HYNKA w kierunku Bemowa, np. w dni wolne przed godziną 7
i po 21. Oba busy odjeżdżają niemal parami, po czym następuje
półgodzinna przerwa w kursowaniu i nie jedzie NIC! Czy jest to efekt
dzialaności "busmana", czy po prostu przejaw zwykłej głupoty
urzędników? A może jeszcze coś innego? Może jest to celowe tzw.
wygaszanie popytu na znienawidzonej przez ZTM linii 106 (jedzie
zazwyczaj 3 minuty po 189, zgarniającej większość pasażerów,
chętnych przemieścić się po wspólnym odcinku tras tych linii)? Może
chodzi o to, by udowodnić, że nikt nie jeździ 106, a więc nieodzowna
jest jej kasacja? Pytanie tylko, czy obiecywana w przypadku kasacji
106 (wariant I "projektu bielańskiego") "magistralna" linia
189 /podobnie, jak obecna, "magistralna" linia 114,
która "zastępuje" na Broniewskiego wszystkie wcześniej kursujące
linie/, też kursowałaby miejscami co 30 minut, będąc notabene JEDYNĄ
wówczas linią w dni wolne na Łopuszańskiej?
No tak, zapomniałem, że nie "ilość", a "jakość" się liczy. Po co
komu trzy linie, co pół godziny każda, skoro można mieć jedną, co
pół godziny? A żeby wykazać adekwatność takiego rozwiązania
wprowadza się takt 3-27 i dowodzi, że jedną z dwóch linii nie jeździ
prawie nikt :rotfl:



Temat: Propozycja zmian na terenie Pragi Płn. i Targówka.
Ewentualnie można by skorygować projekt.
Zmiany tras linii 2 i 16 - BEZ ZMIAN
Zmiana trasy linii 513 - CHOSZCZÓWKA - ... - Słomińskiego -
Okopowa - Powązkowska - Prymasa Tysiąclecia - Broniewskiego - ... -
CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁÓWNA ( dodatkowo obsługiwałoby Cm. Powązkowski i
Cm. Wojskowy )



Temat: Propozycja zmian na terenie Pragi Płn. i Targówka.
> Ewentualnie można by skorygować projekt.
> Zmiany tras linii 2 i 16 - BEZ ZMIAN
> Zmiana trasy linii 513 - CHOSZCZÓWKA - ... - Słomińskiego -
> Okopowa - Powązkowska - Prymasa Tysiąclecia - Broniewskiego - ... -
> CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁÓWNA ( dodatkowo obsługiwałoby Cm. Powązkowski i
> Cm. Wojskowy )

No już lepiej.

za jednym zamachem mamy połączenie z lewobrzeżną warszawą metrem dw gdańskim i
arkadią dla choszczówki białołeki dworskiej marcelina i marywilskiej a jak
przeniosą tam stadion to tylko klienci i kupcy skorzystają. połączenie cm
bródnowskeigo powązkowskich wawrzyszewskiego bo 513 jechałby wólczyńską i
północnego. Trzeba to wysłać do ZTM.



Temat: Dworzec Gdański przejmie rolę Centralnego
Dworzec bez dachu i przystanek Arkadia
PKP budując tak duży i ważny dworzec bez zadaszenia wyznacza nowe
standardy. Niech wszystkie dworce w Polsce, ba w Europie i na
świecie wzorują się na tym przełomowym projekcie.
Przystanek Arkadia w max. 25% służyłby obsłudze Arkadii. 75% to
obsługa potoków podróżnych jadących w poprzek linii a mianowinie
między Żoliborzem (ul. Stołeczna i Broniewskiego) a Śródmieściem
(al. Jana Pawła II i Okopowa).
Dlaczego HGW robi nas w konia i nie dotrzymuje obietnic wyborczych.
Na pokazywanej przez nią latem 2006 mapie przedstawiono 7 linii SKM
i pokazano przystanek Arkadia. Podobnie nie sa realizowane obietnice
na Pradze Północ - nie są budowane nowe przystanki wzdłuż
remontowanej obecnie linii do Legionowa.



Temat: Rowerzyści pojadą po ulicach wydzielonym pasem
Drobna uwaga, na ścieżkę rowerową przy ul. Broniewskiego nie trzeba
będzie czakać do przyszłego roku - ścieżka już istnieje. Wprawdzie
planowana chyba przez pijanego zająca wesoło omija przystanki
autobusowe i wije się przecinając chodnik - ale jest.
Lepsze to niż ścieżka przy ul.Kochanowskiego - to nie projekt
pijanego zająca - to pomysł zająca pijanego w trupa. Regularnie co
kilkadziesiąt metrów krzyżuje się z chodnikiem, idąc czy jadąc
trzeba mieć oczy dookoła głowy.



Temat: Dachowanie na pl. Hoffmana - można tu zgłupieć
Z dodatkowych felerow - niech ktos mi powie jak ktos jadacy od
strony Broniewskiego ma skrecic na tym skrzyzowaniu w Falata?

I na powazniej - skrzyzowanie jest fatalnie zaprojektowane
i fatalnie oznakowane! Ktos osobiscie ponosi wine za ten
projekt, a nastepnie za to, ze do dzis nic z tym nie zrobiono.
Ilu tam kierowcow zostalo rannych, ile samochodow trafilo
na zlom - i nic. MZD oczywiscie bedzie twierdzic, ze wszystko
jest ok. i co najwyzej "inteligentnie" "rozwiaze" problem wstawiajac
znaki ograniczenia do 30 km/h. Zenujace.



Temat: nowy blok na bydgoskim - po garach
nowy blok na bydgoskim - po garach
Widziałam dziś informację w jednym z bloków na Broniewskiego, że Budlex
wykupił teren po byłym gastronomiku i że ma tam powstać kompleks
handlowo-mieszkany. Roboty mają ruszyć jeszcze jesienią tego roku - na
oficjalnej stronie dewelopera nic nie ma (jeszcze) Ktoś coś wie? Jakiś
projekt,ceny, itp? Fajnie że ktoś to kupił ale mam nadzieję, ze wieżowca nie
postawią..



Temat: Mieszkania w starej przędzalni
Ale za to zlikwidowano Gagarina i Titowa (bo to komunisci byli).(Broniewski tez
komunista ale to juz inna para kaloszy.) Plac Zwycięstwa jest odkąd pamiętam.
To samo dotyczy Rewolucji (Komuny Paryskiej jakos nie kojarze). Ale za to mialy
byc ulice Kurasia "Ognia" i innych wynalazków o których nikt nigdy wczesniej
nie slyszal.(na szczescie mieszkancy sie zbuntowali).

Wracam do tematu - pozostalosci fabryki TRZEBA zagospoarowac - byleby tylko z
głową. Niestety - jak na razie dla mnie jedynym wartym wskazania projektem
rewitalizacji starego budynku jest siedziba GW przy Sienkiewicza.
Luksuowe? To będzie miał kto o to dbać. Chcecie tam zrobić slumsy? Bo przy
wprowadzeniu biedniejszych lokatorów na tym by się skończyło. A może oprócz
mieszkan butików etc. jakieś muzeum? W koncu jakby nie patrzec to był jeden z
najwiekszych lodzkich fabrykantow...



Temat: Bródno do Żoliborza: przestańcie blokować most!
Serce ma się po lewej stronie.
Mnie Twoja dzielnica nie interesuje, tak jak Ciebie mój Żoliborz i to co się z nim stanie po wybudowaniu Mostu Krasińskiego. Tak się składa, że mieszkam przy ulicy Krasińskiego w starych zasobach dawnego WSM, historycznie jednej z najstarszych spółdzielni mieszkaniowych w Warszawie. To mieszkańców ulicy Krasińskiego dotknie wzrost liczby jadących autobusów i samochodów z Pragi, hałas i smród aut zjeżdżających z mostu i dodatkowo jeszcze "cukierek" w postaci tramwaju, który nie wiadomo w którą stronę na Pl. Wilsona będzie skręcał. To mieszkańców Żoliborza dotkną uciążliwości komunikacyjne, bo jest to pierwszy etap większego projektu drogowego, docelowo łączącego przedmiotowy most ulicą Krasińskiego, przecinając Stołeczną i Broniewskiego z Trasą Armii Krajowej, dzieląc nieodwracalnie dzielnicę na dwie części. Dlatego Panie Brukalski, czapki z głów, popieram Pana i jestem z Panem.



Temat: Nie ma przystanku, bo MPK czekało na zimę
Nie macie Państwo racji. Wina nie leży po stronie MPK, tylko po
stronie tych osób, które były odpowiedzialne za projekt wiaduktu na
Jagiellońskiej. Rzeczywiście przystanek został tam zaplanowany w
nieodpowiednim miejscu i nie powinien byc wykorzystywany przez
autobusy z powodu wskazanego w artykule "Gazety". Jeśli nawet
autobusy zaczną z niego korzystac, warto umieścic obok rozkładu
jazdy informację, że w warunkach zaśnieżenia lub oblodzenia drogi
przystanek będzie ZAWIESZANY. To samo przypuszczalnie można zrobic z
przystankiem Broniewskiego, ale podjęcie takiej decyzji wymaga
dodatkowych analiz.

Na przyszłośc naprawdę lepiej się zastanowic nad przyczyną takiego a
nie innego stanu rzeczy i dopiero później wyrażac sądy. Tutaj
konsekwencje powinny spaśc na projektantów i grupę osób
odpowiedzialnych za przepuszczenie takiej fuszerki do realizacji.
Nie wiem jaki jest procent pochylenia wzdłużnego na tym przystanku,
ale jeśli przekracza 7%, wówczas w ogóle ten przystanek nie ma prawa
funkcjonowac.



Temat: Galeria Magnolia Park
Za PRL-u nie popierając, trochę myśleli,wykonując nową ulicę
szerokości chodnika wiedzieli że będzie jednokierunkowa,teraz na
takiej ulicy porobiliby pewnie mijanki. Przebudowując ulicę
Broniewskiego powinni zrobić przy okazji trzeci pas na skrzyżowaniu
przy KAUFLANDZIE w kierunku OBI,ciekawe, kto zatwierdza te
projekty.Najpierw trzeba usunąc wszystkie dyrdymały,a potem brać się
za budowę nowych GALERII.



Temat: Jordanki, a nowe inwestycje handlowe
Jordanki, a nowe inwestycje handlowe
Kiedys tu byla dyskusja o tym, ze Jordanki zabiją starówkę, bo wyciągną z
niej ludzi. Ja mówiłem,że uzupełnią ofertę starówki i wg francuskiego
projektu ją uatrakcyjnią. Kto miał rację? Oto jest zagadka. Dzisiaj media
podają, że na Broniewskiego powstanie centrum handlowe o powierzchni 30
tysiecy metrow kwadratowy, a na Chrzanowskiego Makro. Wniosek? Bydgoskie
Przedmieście będzie chodzić do Plazy, Wschodnie części Torunia do Bielaw i
Copernicusa. Starówce zostanie chyba Podgórz, ale to i tak dopóty, dopóki tam
nie powstanie centrum handlowe, a w końcu jakieś powstanie.



Temat: Duże imprezy są opłacalne
@ kid_cassidy

google na temat tej firmy daje bardzo mało informacji. W zasadzie 95%
ich realizacji to projekty
dla MSM, SM Kopernik, samorządu lub jednostek samorządu.

Z drugiej strony, TTBS współpracuje z Marbudem. Więc może to nic dziwnego.

Od pewnego czasu działają na własny rachunek, jako developer, a np. na
Broniewskiego część mieszkań będzie ich, część MSM... Ciekawe jak wygląda
rozliczenie za grunty, za wykonanie.

To, że wygrywa oferując niską cenę mi nie przeszkadza:) Ani to, z kim kto pije
brudzia.

(podlinkowałem ten wpis na forum ponieważ on już wisi i jakoś nie przeszkadza
adminowi społecznemu - a wyraża o wiele więcej niż ja chciałem powiedzieć.
Temat wydaje mi się ciekawy).



Temat: Powrót do koncepcji przedłużenia Al. Włókniarzy?
> Nie jestem pewien. Będzie to jeden z głównych wyjazdów z Łodzi w kierunku
> południowym.

No tak. Ale przecież DK1 w Starowej Górze ma też 2 pasy, a Włókniarzy/JPII
również dwa na sporym odcinku. Do tego nowa trasa szła by chyba w całości
bezkolizyjnie, więc nie powinna się korkować.

> Połączenie Retkinia- Dąbrowa- Olechów. Teraz faktycznie na nic, ale za 10 lat
> może być potrzebna.
> W tej chwili trzeba się przebijać ul. Dąbrowskiego- na sporym odcinku wąsko i
> ciasno, albo wiecznie zatłoczoną trasą WZ.

No to może za 10 lat jak zaistnieje potrzeba zacznijmy się nad tym projektem
zastanawiać, a na razie budujmy to, na co Łódź już od 30 lat czeka?
Przez ładnych kilka lat nawet po zaistnieniu popytu powinna jeszcze wystarczyć
Paderewkiego - Broniewskiego, z której zniknął by tranzyt przerzucony na
Nowowłókniarzy i A1.



Temat: Powrót do koncepcji przedłużenia Al. Włókniarzy?
> No tak. Ale przecież DK1 w Starowej Górze ma też 2 pasy, a Włókniarzy/JPII
> również dwa na sporym odcinku.

Al. Włókniarzy akurat ma dwa pasy na najbardziej zatłoczonym odcinku, wiec to
nie jest najlepszy przykład :)

> No to może za 10 lat jak zaistnieje potrzeba zacznijmy się nad tym projektem
> zastanawiać, a na razie budujmy to, na co Łódź już od 30 lat czeka?
> Przez ładnych kilka lat nawet po zaistnieniu popytu powinna jeszcze wystarczyć
> Paderewkiego - Broniewskiego, z której zniknął by tranzyt przerzucony na
> Nowowłókniarzy i A1.

Na razie budowany jest tylko dojazd do Della. Odcinek ul. Śląskiej między ul.
Pabianicką a Tomaszowską istnieje jedynie w bardzo wstępnych planach (oprócz
starego i wąskiego kawałka przy Rzgowskiej, który i tak musiałby być przebudowany).



Temat: Sygnalizacja swietlna koło Kauflanda
Gość portalu: cap napisał(a):

> Jadąc z Broniewskiego pieknie utrudniaja widocznośc w prawo kontenery na
smieci
>
> oraz wiezowiec czeronego krzyza

a może wyburzyć ten wieżowiec i zlikwidować kontenery ? przecież dajemy zielone
światło dla inwestorów, a mieszkańcy zawsze się moga przenieść. :-((((

Ps. W projekcie zabudowy były rozwiązania komunikacyjne zwiększające
bezpieczeńswto i warunki zycia mieszkańców. Czyżby znów się ktoś w Urzędzie i
Starostwie pomylił?




Temat: Płock - miasto stołeczne... bez wątpienia
Zaraz, zaraz....rogacz Władek, co to go Judyta z Sieciechem robiła w balona?
Bolek z krzywą wargą? Ten co potrafił tylko najeżdżać, palić i łupić. Który
podstępnie oślepił brata?
A oprócz gromady synów, spłodził jeszcze słynny testament, przez który ja
musiałem wciąż walczyć o stołeczny Kraków, ciemiężyć klechów i możnych,
załatwić wojewodę Krystyna i robić geszefty z Krzyżakami.
Ale lubiłem rezydować w Płocku i dlatego nie mogę znieść tego forowania Władzia
i Bola. W dodatku to z ich rzekomego grobowca komunistka Broniewska wzięła
projekt orła na czapki kościuszkowców, fuj...




Temat: Czy to prawda...
Z tego co pamiętam z prasy lokalnej, remont miał być sfinansowany za kasę z
unii. Napisano jakis projekt a roboty drogowe rozpoczęto awansem. Potem okazało
się, że wypociny naszych urzędników szumnie nazwane wnioskiem o dotację nie był
kompletny i został odrzucony ze względów formalnych. I tu a propos innego wątku
na forum dotyczącego RCWiP z Beethovena - może nie do końca siedzą
tam "poplecznicy urzędników" - bo ci akurat potrafią wyciągnąć od Unii kawał
grosza - nawet jeśli zarobią przy tym trochę kasy (któż z was by nie chciał i
nisko cenił swoją pracę?????????????) to robią dla miasta wiele dobrego.
A remont pewnie skończy się w tym roku tylko na tym kawałku Głównej, a o
Broniewskiego i zmianie organizacji ruchu na skrzyżowaniu możemy zapomnieć



Temat: dojazd na Mase i inne imprezy...
to co jest na stronie to dopiero projekt i na pewno sie zmieni - chociazby
nazwy tras - a z zachodu na pewno bedzie kilka tras. bilany prawdopodobnie beda
mialy swoja trase (ewentualnie z kawalkiem bemowa) - ale czekam ciagle na
jakies konkretnijsze propozycje z tamtych stron... moze jakis punkt na pl.
inwalidow dla tych co beda jechac broniewskiego i z zoliborza i bielan
wschodnich...




Temat: Csi-development Pruszków
Developer rzeczywiście pierwszy raz zabrał się za taki blok, zazwyczaj zajmował
się mniejszymi projektami. A to osiedle na Broniewskiego o ile wiem zostało
przejęte przez CSI po innym developerze co się ulotnił, wybudowany był tylko
pierwszy budynek i to na dodatek bez przyłączeń, CSI poszło na układ z
właścicielami mieszkań, że zrobią przyłączenia w zamian za możliwość wybudowania
drugiego budynku.
P.S. Ja też tam kupiłem mieszkanie:-)



Temat: Jest grunt pod halę
Hmmm. Wedlug mnie trzeba byc slepym, zebyb nie zauwazyc zmian jakie zachodza w
ostatnim czasie w Toruniu. Zarowno to zasluga Prezydenta Zaleskiego jak i pana
Kwiatkowskiego. Wystarczy spojrzec na to co zostalo zrealizowane w ostatnich
kilku latach:
- rozbudowa ulicy Bydgoskiej
- budowa szkoly na Koniuchach
- nareszcie powstaje projekt nowego mostu
- remonty ulic - Szosa Lubicka; Lubicka; Broniewskiego; Zolkiewskiego;
Wschodnia; Poznanska; Slaskiego; Legionow; Zwirki Wigury ....
- budowa nowych ulic: Ligi Polskiej; Wielki Row, Trasa Srednicowa na Podgorzu
- w koncu rozpoczeta ISPA
Do tego wkrotce ruszy
- Szosa Lubicka w kierunku Lubicza
- Olsztynska
- Szosa Bydgoska.
Czego chciec wiecej?
Z poczatku bylem zawiedziony, ze nic sie nie dzialo. Ale na wszystko trzeba
czasu by ruszyc. I ruszylo. Fakt, zdarzaja sie wpadki urzednikom, co mnie
irytuje. Ale wszedzie sie to zdarza



Temat: Kończy się budowa bielskiego schroniska dla zwi...
Pieniądze miastu oddać muszą! Widać na przykładzie miasta i to przerosło FRM.
Bo trzeba było znaleźć dobrą lokalizację, zrobić projekt i wydać pieniądze.
Niestety to wszystko przerosło ( nie jedno zresztą ) FRM, dlatego po
zakończeniu inwestycji, miasto prawdopodobnie wystąpi do sądu aby szkodnik
wykonał chociaż część planu. Mianowicie? FRM będzie musiała te pieniądze
zwrócić. Szkoda tylko, że Prezydent miasta musiał odpowiadać za coś co miało
być wykonane przez w/w fundację. Oddali działkę przy ul. Broniewskiego,
kamienicę na Barlicikiego, oddadzą też pieniądze miastu za wykonaną przez gminę
B-B inwestycję.



Temat: Brak kompetencji krakowskich urzednikow ...
Brak kompetencji krakowskich urzednikow ...
"Wczoraj wojewoda małopolski Jerzy Adamik uchylił decyzję o budowie supermarketu Champion w Nowej Hucie przy ul. Broniewskiego. (...) Uchylając pozwolenie na budowę wydane przez organ I instancji wojewoda uznał, że decyzja została wydana z rażącym naruszeniem prawa budowlanego oraz warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Decyzja WZiZT przewidywała zakaz budowy jedno- i dwukondygnacyjnych pawilonów w obszarze usług komercyjnych, dopuszczając budowę obiektów nie niższych niż 12 m. Tymczasem - czytamy w uzasadnieniu wojewody - wysokość znacznej części obiektu wynosi 6 m, a łącznie z attyką 9 m. Nad całym budynkiem zaprojektowano dach, którego środkową część stanowi świetlik (o szerokości 11 m i długości 30 m). Tylko wierzchołek świetlika znajduje się na wysokości 12 m.

Za sprzeczny z decyzją WZiZT (w której sugerowano wprowadzenie elementu detalu architektonicznego, rozbijającego monotonię elewacji) wojewoda uznał nie spełniający wysokich standardów projekt architektoniczny Championa. Ponadto parking zaprojektowany na 15 miejsc postojowych zaspokoiłby tylko potrzeby pracowników."

Czy ktos pociagnie do odpowiedzialnosci urzednikow wydajace tak razaco bledne decyzje?



Temat: pomysł na uatrakcyjnienie Płocka
Moim zdaniem nie jest to dobry pomysł, Bożnicę pewne stowarzyszenie odbuduje
umiejscawiając w niej Muzeum Żydów Mazowieckich, i bardzo dobrze ożywi (ten
projekt) ulicę Kwiatka. Nie wyobrażam sobie jednak
Placu Obrońców Warszawy bez pomnika Broniewskiego..
Poza tym byłoby to tworzenie czegoś na siłę, i pomysł w Polsce jest już
realizowany przez Łódź - miasto trzech wyznań, kultur, albo coś w podobie, nie
pamiętam.
PS Dzięki za próbę rozruszania tego forum, szukanie pomysłu na Płock i jego
możliwości rozwoju, promocji, tego mi na tym forum ostatnio brakuje,
ograniczyliśmy się bowiem kroniki bieżących wydarzeń
pozdrawiam




Temat: Niskopodłogowych tramwajów nie będzie.
Nieudacznictwo rządzących Warszawą jest po prostu powalające z nóg. Nie ma
nawet jednej sprawy, którą udałoby się zrealizować:
- remont al. Jana Pawła II (Urbański chciał, by ZDM robił ten remont sam,
podczas gdy ten nie ma sprzętu ani możliwości dokonywania kompleksowych
remontów, w tym przypadku właściwie budowy ulicy od nowa)
- przedłużenie Trasy Siekierkowskiej (elementarne braki w dokumentacji)
- przetarg na nowe tramwaje (specyfikacja pod polskie firmy, które nie są w
stanie jej spełnić)
- budowa linii tramwajowej z Bemowa do Broniewskiego (twierdzą, że mogliby
rozpocząć budowę w każdej chwili, "od zaraz", mają na to pieniądze, tylko
czekają na odpowiedź, czy Unia budowę dofinansuje)
- przebudowa Górczewskiej (projekt trafił do kosza, gdyż zapomnieli ująć w nim
rozwiązań umożliwiających w przyszłości poprowadzenie tramwaju od Górczewskiej
do Radiowej)
- kosztowna ekspertyza BPRW dotycząca "marszrutyzacji", która trafiła też do
kosza
Każda z tych spraw pokazuje dobitnie, że ci ludzie nie mają pojęcia o rządzeniu
miastem. Poza robieniem czystek po poprzednikach nie robią dosłownie nic!



Temat: Nowa linia 198 !!! I jeszcze inne!
A jeden ze zbieraczy makulatury, powiedział mi, że w stosie makulatury na
Senatorskiej i Dzielnej walają się projekty nowych linii:
- 311 - Gocław - Bora-Komorowskiego - Umińskiego - Abrahama - Bora-
Komorowskiego - Egipska - Saska - Zwycięzców (z powrotem: Międzynarodowa -
Brazylijska)
- 142 - Cm. Północny-Brama Główna - Wóycickiego - Wólczyńska - al. Reymonta -
Broniewskiego - al. Armii Krajowej - most Grota-Roweckiego - Toruńska -
Łabiszyńska - Kondratowicza - Chodecka - Budowlana - Gilarska - Samarytanka -
Krośniewicka - Kościeliska - Radzymińska - Młodzieńcza - Codzienna - Zacisze
- 300 - linia zastępująca dotychczasowe "100"




Temat: Tramwaje Bemowo Bielany
Oczywiście, istnieje taki projekt. Tory na Powstancow Slaskich maja byc
przedluzone do Broniewskiego. Zreszta jest nawet miejsce na to zrobione, tylko
kasy nie ma. W momencie dojscia metra do Bielan sens mialyby tory do
Krasinskiego, ale na to nie ma ani miejsca ani kasy. Poza tym tam nie byloby
ich jak zakonczyc.

Inna zupelnie sprawa to szybki tramwaj przy koncowej stacji metra - w jedna
strone ma leciec na Tarchomin a w druga? Bemowo wydaje sie byc naturalnym
kierunkiem.




Temat: nowa trasa 326
122 mogłoby jezdzić Broniewskiego, bo gdyby jechało całą Powązkowską to
zdublowałoby albo 180 albo 170 i 307. Chodzi o wycofanie z Duchnickiej i
Przasnyskiej. Tam mogłoby je zastąpić albo 121 albo 176 gdyby jechało na pętlę
Powązki.Jeśli chodzi o 326 to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest rozbicie tej
linii na dwie tak jak proponuje w projekcie. Natomiast 176 w skutek rosnących
nacisków mieszkańców prędzej czy póżniej do Arkadii dojedzie.(idealną okazja do
tego będzie otwarcie estakad nad Rondem Starzyńskiego)A przy okazji możnaby
było zastąpic nim fragment trasy linii 122.



Temat: Kłopoty z firmą PD Ziajka
ZIAJKA CIESZY SIE DOBRĄ OPINIĄ WSRÓD.....
Wielu bardziej znaczących inwestorów niż wśród mieszkańców wrocławia. Ziajk
robił miedzy innymi przebudowy dal Carefoura w chorzowie przebudował kawał
drogi i barz ruchliwego skrzyzowania łacznie z torami tramwajowymi, wsyztko na
ruchu i bardzo sprawnie, Obecnie dla Metro AG wykonuje odernizacje placów i
parkingów na terenie Makro we wrocławiu. Zrobił na inwestorze bardzo dobre
wrażenia. Remonty jakie prowadzi na drogach wojewódzkich też przysporzyly mu
dobrych opini. Ostatni remoncik we wrocłąwiu ul.Broniewskiego, szybko sprawnie
bez pdknieć, to samo na Dorbnera. Czy wiec to tylko nagonka na Ziajke, a moze
czas innym firmom tez tak ostro patrzeć na ręce. Dla mnie szczytem partaniny
było to co robiły krakusy na osobowickiej. Ale wszyscy tu mowili, taki był
projekt tak ma być :]]] Żałosna ta stronniczosc...



Temat: Nie będzie tramwaju na Gwiazdkę
Nie będzie tramwaju na Gwiazdkę
Dzisiaj na Bemowie zaczynają się odbiory techniczne nowej trasy tramwajowej
wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Mimo to urzędnicy przesunęli jej termin
otwarcia na styczeń.

- Nagrywamy już nawet zapowiedzi nazw nowych przystanków. Zaprosiliśmy
miejskie służby do odbiorów technicznych - mówi Krzysztof Karos, prezes
Tramwajów Warszawskich. - Do 20 grudnia będziemy gotowi do uruchomienia nowej
linii - zapewnia.

Mimo to ZTM zdecydował, że komunikacja tramwajowa wzdłuż ul. Powstańców
Śląskich, między pętlą Nowe Bemowo a ul. Broniewskiego, ruszy dopiero 2 stycznia.

- Nie chcemy mieszać w głowach pasażerom - tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik
ZTM. - Uruchomienie torów będzie się wiązało ze sporymi zmianami w całym
mieście. A w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku komunikacyjnego
zamieszania jest wystarczająco dużo.

Trasa Bemowo - Bielany ma 2,2 km długości. Jej budowa kosztowała 37 mln zł, z
czego połowę zwróci stolicy UE. To jedyny projekt komunikacyjny, na który
Warszawie udało się uzyskać pomoc Brukseli w pierwszym terminie naboru
unijnych wniosków. Nieoficjalnie urzędnicy mówią na niego "odkurzony", bo był
gotowy już pod koniec lat 90.

Rzeczpospolita



Temat: Trolejbusy w Toruniu
Trolejbus
A teraz rozwiązanie:

Może linia T3 powinna być realizowana przez trolejbusy i przebiegać ul.
Mickiewicza?

Wówczas mielibyśmy bardzo wygodny, tani i cichy transport przez sam środek
Bydgoskiego Przedmieścia, łączący Bydgoskie z węzłem przesiadkowym na
pl.Teatralny i pl.Rapackiego.


Projekt przebudowy Mickiewicza zakłada utworzenie tam 1 pasmowej
jednokierunkowej drogi. Moim zdaniem na niektórych odcinkach powinna być to
droga dwukierunkowa. Ale nawet zakładając, że jest jednokierunkowa na całej
długości można po prostu utworzyć ciekawą linię komunikacji publicznej
obejmującą całe Bydgoskie.

Załóżmy że odcinek od JP2 do Moniuszki lub Matejki jest dwukierunkowy. Wówczas
linia przebiegałaby od pl.Teatralnego w Mickiewicza i dalej prosto aż do Reja, a
powrót realizowany byłby ul.Bydgoską do Moniuszki czy Matejki i z powrotem na
Mickiewicza i do pl.Teatralnego.

Na skrzyżowaniu Mickiewicza z JP2 znajdowałby się przystanek umożliwiający
przesiadkę na linie biegnące z mostu.

W ten sposób auta jadące z Bydgoskiej-Chopina na Stare Miasto nie wyjeżdżały z
Chopina na JP2. Nie byłoby tam też tramwaju.

Ruch z Bydgoskiego na Starówkę przecinałby ruch na trasie mostowej JP2 tylko w
miejscu skrzyżowania Mickiewicza z JP2 przy CSW.

Można by też utworzyć dwie linie trolejbusowe - jedną umożliwiającą komunikacje
ze Starówką, drugą z liniami komunikacji na Broniewskiego-Kraszewskiego.




Temat: Przeciwnicy tras ekspresowych będą demonstrować...
Widzę, że jednostronna propaganda medialna odciska się na tej wypowiedzi.
Warszawie potrzebne są drogi zbiorcze lub ruchu przyspieszonego, a nie
ekspresowe. Droga ekspresowa ma większą przepustowość, ale dużo trudniej na nią
wjechać, bo wjazdy może mieć nie częściej niż co 1,5 km. Oznacza to
przeniesienie korków po prostu w rejon wjazdów, a także na małe uliczki
osiedlowe, prowadzące do wjazdów.Tak dzieje się już na Trasie AK, która, mimo że
nie jest jeszcze drogą ekspresową a tylko ruchu przyspieszonego ma za mało
wjazdów! Proszę spojrzeć, co dzieje się na wjeździe od strony Wisłostrady, z
którego dodatkowo korzystać muszą mieszkańcy Rudy i Potoku, bo z tych osiedli
wjazdów nie ma! Jeśli trasę AK przebuduje się w "ekspresówkę" likwidacji ulegną
kolejne wjazdy, np. od strony ul. Gąbińskiej, czy Literackiej! Korki na
Broniewskiego mamy murowane! Ja także jestem kierowcą, w dodatku z wykształcenia
mgr inż transportu samochodowego, stąd zdaję sobie sprawę co kryje się za
planami GDDKiA. Te plany generują cały ruch łącznie z ciężkim tranzytem w samej
Warszawie, podczas gdy konkurencyjny projekt "Stowarzyszenia na rzecz obwodnicy
" oraz "Ekostrady" wyprowadza część ruchu lokalnego i cały tranzyt na zewnątrz.
Bo zakłada wybudowanie pozamiejskiej autostradowej obwodnicy, czego nie zakłada
GDDKiA!!!!



Temat: Nowy Targ to żaden modernizm, tylko upychanie l...
to nie wina władzy! Jest artykuł na ten temat
tą ohydę zaprojektował trójka arcytektuf z niejakimi Broniewskim na czele. W
artykule rocznicowym jedna z arcytektek opisywała jak to udało sie jej przekonać
sekretarza KW PZPR do projektu. Ow sekretarz był zdania, że należy
zrekonstruować ten obszar. arcytekta była dumna z siebie, że udało jej sie. Czy
władza była mądrzejsza i bardziej wyczulona estetycznie od specjalistuf. To
osiedle jest ohydą, a kompletnym okropienstwem jest duma architektury wrockowej
polegająca na kamyczkach upychanych w mury, takie discopolo.



Temat: nowy rozklad ztm - po prostu super :/
Odpowiedźz ZTM na mój e-mail:

"Szanowny Panie,
W sierpniu przedstawiliśmy na swojej stronie projekt zmian po
otwarciu ostatnich stacji I linii metra.
Zaproponowaliśmy tam zlikwidowanie linii 520 i zastąpienie jej
kursującą częściej linią 114, która zapewni równie sprawny dojazd do
stacji metra co obecnie linia 520 (zatrzymywałaby się - jadąc z
ulicy Broniewskiego - zaledwie na jednym przystanku więcej niż
obecna linia 520.
Większość pasażerów linii 520 wybiera przesiadkę do metra, dlatego
też skierowanie tej linii przez Aleję Wojska Polskiego nie można
uznać za stosowne - pozbawionoby w ten sposób wygodnej przesiadki
wielu osobom.
W tak dużym mieście jak Warszawa nie można zapewnić wszystkich
bezpośrednich relacji i tylko w kierunkach o dużym zainteresowaniu
pasażerów utrzymywane są takie połączenia.
Zachęcamy do przesiadki.
Z poważaniem,
Łukasz Filipczak
Zarząd Transportu Miejskiego"



Temat: Stryropianem w Sady Żoliborskie
Wątek może i umarł, ale temat żyje, jak najbardziej... Ze smutkiem patrzę na
krzaki bzu, róż i jaśminu w ogródkach, tuż przy ścianie budynku, które pewnie
polegną w trakcie remontu... No i zastanawiam się - kiedy zaczną? Bo już pomału
finiszują przy Broniewskiego. Może jednak na wiosnę.
Cóż, polegam na Twojej opinii, może rzeczywiście nie będzie tak źle. Na ogół
bardzo mnie cieszy każdy remont, mało tego, jestem w stanie zaakceptować nawet
kostkę Bauma na chodnikach - byle nie te krzywe i popękane płyty sprzed
czterdziestu lat!
Boję się braku kompetencji i wyobraźni, a to naczelne cechy ludzi z
administracji. Pracują tam bowiem prawdziwe dinozaury, no i nikt - obawiam się -
nie będzie sobie zawracał głowy jakimś sensownym projektem całości. Obym była
złym prorokiem.



Temat: Wielka ideowa zamiana nazw ulic
Nareszcie !!!
Co za wiekopomne osiągnięcie !!! Sukces na miarę Rewolucji Kulturalnej !!! Ten
projekt na spiżowej tablicy wyryty honorowe miejsce w naszym ratuszu powinien
zająć !!! To będzie nareszcie coś o czym w Opolu będzie się przez lata
mówiło !!!
Nic to, że Stanisław Spychalski nie był komunistą, a i Kasprzak niewiele miał z
takimi ideami wspólnego.
No rozumiem taki tam Gagarin. Nie szkodzi, że to pierwszy z ziemian w kosmos
wykopany, ale komuch !!! Ile to on musiał zła naszej ojczyźnie wyrządzić. A nie
on jeden przecież. A co zrobić z ulicami Broniewskiego czy Tuwima ? Czy Wy
wiecie jakie oni panegiryki na cześć Towarzysza Stalina wypisywali ?
A jakby tak dobrze poszperać w życiorysach Osmańczyka czy Musioła, to też
pewnie niejeden by się na nich haczyk znalazł !!!
Tak trzymać Panie Januszu !!!



Temat: TRAMWAJE W RADOMIU
Linia Tramwajowa z Bemowa do pętli Piaski a nie na Chomiczówkę już dawno został
otwarta. Dokładnie 21 grudnia 2005 roku tramwaje pojechały od petli Nowe Bemowo
ulicą Powstańców Śląskich, Reymonta do ulicy Broniewskiego (Piaski). Nie dawno
bo kilka lub kilkanście dni temu Tramwaje Warszawskie ogłosiły dalsze
inwestycje. I tak Tramwaj zostanie poprowadzony:
- na Tarchomin od skrzyżowania ulic Marymonckiej i Pstrowskiego (trasa do Huty)
w przciwnym kierunku przez planowany Most Północny, Modlińską do wspomnianego
Tarchomina i Winnicy.
- od petli Żerań Wsch. przez Modlińska na Tarchomin
- z Bemowa przez Powstańców Śląskich w kierunku Górczewskiej, dalej Górczewską,
prwdopodobnie Al Prymasa Tysiąclecia i Kasprzaka z odbudową nie używanego
odcinka na tej ulicy,
i chyba najwaniejsza i najdłuższa budowa lini na Wilanów którą zlikwidowano w
momencie rozpoczęcia budowy mokotowskiego odcinka Wisłostrady (Ulica powsińska
i Czerniakowska) 1974 r. Obecny projekt zakłada poprowadzenie torów inna trasą,
od ulicy Banacha w stronę Żwirki i Wigury dalej po przecięciu tej ulicy,
skrajem Pól Mokotowskich ulicą Rostafińskich, potem Rakowiecką z przecięciem
Al. Niepodlegosci dalej aż do Puławskiej, Goworka, Spacerową, Belwedrską
Sobieskiego.
Budowa samego odcinka na Wilanów (11,7 km toru podwójnego),koszt około 215 mln
zł do tego zakup 39 niskopodłogowych wagonów przegubowych, koszt ok. 312 mln
zł . Realizacja planowana jest na lata 2011-2013, TW zamierza wystąpić o
dofinansowanie z UE na ten cel.




Temat: próbna jazda SKM B-cz -Torun Kluczyki - Polnocny
Bzdurą jest
Puszczanie połączenia do Bydgoszczy przez Kluczyki, Solec itd...lepiej było
poczekać i zbudować NOWĄ linię przez Złąwieś, są na to pieniądze, wierzcie mi.
Po raz kolejny wykazano się typowo polską małostkowością, zawsze lepiej połatać
drogę niż położyć nowy asfalt itd... Rozmaiwłem z wieloma znajomymi i wniosek
dla mnie jest jeden-mało kto bedzie jeździł tym czymś, każdy będzie wolał
wsiąść na PKSie w autobus,(studenci z Bydgoszczy i okolic nadal najczęściej
będą wsiadali na Broniewskiego) tym bardziej, gdy będzie nowy dworzec. Linia
powinna biec od Dworca Wschodniego, przez Północny, UMK, przez Złąwieś Wielką,
wówczas ten projekt by wypalił, a tak rok po otwarciu linia zostanie zamknieta
z braku zainteresowania. Dla mnie osobiście to żadna frajda jechać pół godziny
do Bydgoszczy, gdyż teraz ten czas jest bardzo zbliżony, cóż to zatem za
alternatywa? Dziwię się wszystkim, którzy podejmowali decyzję o przebiegu
trasy, że ich wizja nie wybiegła na metr dalej od naszych polskich standardów.



Temat: Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa
> Warto by było pokusić się jeszcze o kasę z "Działania 2.2. Usprawnienie
> przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu". Z tego będzie
> remontowana al. Włókniarzy

Drętwa to modernizacja, właściwie równa się z wyrzuceniem pieniędzy, bo
usprawnienia ruchu nie bedzie, tyle, że po dziurach jechac nie będziemy, a
kosztowac ma chyba 100mln. Wolałbym dołożyc trochę "grosza" i zrobic to dużo lepiej.

> ale remont przydałby się jeszcze Paderewskiego,
> Broniewskiego i Śmigłego Rydza. Chociaż nie wiem czy Łódź byłaby w stanie
> wygospodarować kasę na własny wkad w te projekty.

Przy odrobinie sprytu urzędników miejskich można to zrobic, jednak naszym
prakuje nie tylko sprytu...



Temat: Żoliborz: Rewolucyjne plany i marzenia ściętej ...
A może by tak konkurs panowie burmistrzowie?
Panowie z KAPS szaleją. Tunel pod Broniewskiego, gigantyczne przejście podziemne
zamiast prawdziwego placu, 60 metrowe szafy w dzielnicy, której sylweta
wysokościowa jest niska i uspokojona. A wszystko to poza kontrolą społeczną.

Panowie burmistrzowie, a może by tak rozwiązać problem architektury placu
Grunwaldzkiego w cywilizowany sposób, przeprowadzając konkurs architektoniczny?
Zapewniam, że weźmie w nim udział więcej niż jedna przypadkowa pracownia z
pomysłami rodem z PRLu.

A kto to będzie realizował? Nasze wnuki najpewniej. Ale przynajmniej niech mają
porządny i przyszłościowy projekt, a nie urbanistyczną czkawkę po Gierku.



Temat: Demolka na Zatrasiu
Zatrasie to nazwa nadana projektowi osiedla WSM. Po drugiej stronie jest osiedle
Rudawaka. Na niektórych planach zaś obszar między ulicami Broniewskiego,
Elbląską, Przasnyską a Krasińskiego oznaczany jest jako część Burakowa. Rudawka
zaś to dawne Powązki - były tu ogrody Izabeli Czartoryskiej. Na tych terenach w
1794 Tadeusz Kościuszko i Jan Henryk Dąbrowski pokonali Prusaków. Bitwa trwała
18 godzin.

Pozdrawiam



Temat: Analiza wprowadzenia pasa autobusowego
> Gdzie masz tam łosiu bezkolizyjne estakady i tunele?

Wisłostrada, Gdańska, Gwiaździsta, Mickiewicza, Słowackiego,
Broniewskiego (regulowana światłami, ruch poprzeczny na estakadzie),
Powązkowska łosiu.

> A cała reszta GŁÓWNYCH przecznic

Wymień te inne przecznice (może wczoraj coś zbudowali innego)

> (bo do skrętu w prawo będą stały olbrzymie
> kolejki), to równiez przejazd na wprost będzie mocno utrudniony.

Na dziś te skręty o długich wyprowadzeniach nie narzekają na
przepełnienia, więc wzrost chętnych do korzystania nam nie grozi.

> Dostaną po d..pie Łomianki, Bielany, Chomiczówka, Wawrzyszew i
> cały tranzyt wylotowy na Gdańsk.

Taaa.. A łyżka na to...

> Poza tym włączenie się do ruchu na AK będzie masakrycznie
> utrudnione,

Bo? Widziałeś baranku projekt organizacji ruchu? Nie - piszesz więc
brednie.

> Będzie sajgon. Będzie więcej stłuczek, ruch stanie sie
> bardziej kolizyjny, będzie jeszcze więcej zamieszania i chamstwa.

Taaaa... Przepisy przestaną obowiązywać?

> Znam tą metodę: kto ma odmienne poglądy i opinie - ten frustrat.

Ja znam inną - najpierw znam temat, a potem się wypowiadam. Na
raziue oprócz pisania wyimaginowanych bredni nie napisałeś nic
konkretnego.

> zdrowy moralnie, szczęśliwy, spełniony.

Zyczę ci tego samego.



Temat: Buspas na Trasie AK dla linii do Tarchomina?
Dlaczego przez nieudolność ZTM maja oberwać inni?
Jeśli buspas w miejsce pasa awaryjnego, to jeszcze pół biedy, ale już zdaje
się, że taki projekt uznano za niemożliwy do realizacji.
Zabranie 1 pasa na autobusy to zakorkowanie tej trasy na dębowo, a wtedy
przykorkują się skręty z ulic na Bielanach (Broniewskiego, Maczka) i będzie
problem z przejazdem z centrum na Bielany.
Moja propozycja jest prosta: ZTM zepsuł, niech ZTM teraz naprawia!



Temat: Skazaniec
Skazaniec
Kocham tekst Władysława Broniewskiego do piosenki w jego wykonaniu 'Śpiew'
(jest na "Broniewski Project" jako INTRO; za to ze zawiera w sobie tyle
prawdy dla tegorocznych maturzystów...czego im nie życze...



Temat: 23 chętnych na pomnik Bolesława Krzywoustego
23 chętnych na pomnik Bolesława Krzywoustego
proponuję ogłosić konkurs jak to było z pomnikiem Broniewskiego -
wygrał wtedy projekt G. Zemły




Temat: Skrzyżowanie
A czy ktoś widział więcej projektów przebudowy skrzyżowania
Broniewskiego z Główną?



Temat: Satanistyczne elementy w logo izby architektów
Rzczywiście, 5000,- za syntezę projektu architekta Zygmunta Kamińskiego z 1927
i głowicy jońskiej z Broniewskiego - dla autora domów z Archpelagu...



Temat: Propozycje autobusów przez Most Milenijny :)
Mój plan:
projekt 1
Nowy Dwór - Rogowska - Strzegomska - Estakada - Na Ostatnim Groszu - Pilczycka -
Most Tysiąclecia - Osobowicka - Łużycka - Bezpieczna - Obornicka -
Broniewskiego - Żmigrodzka - Kamieńskiego - Polanowice (co drugi kurs do
Krzyżanowic)

projekt 2:
Pawłowice - Pawłowicka - Azaliowa - Przedwiośnie - Okulickiego - Zakrzów -
Zatorska - Osiedle Sobieskiego - Królewska - Irkucka - Komorowskiego - Psie
Pole - Krzywoustego - Kromera - Boya Żeleńskiego - Berenta - pl.Daniłowskiego -
Kasprowicza - Broniewskiego - Obornicka - Bezpieczna - Łużycka - Osobowicka -
Most Tysiąclecia - Pilczycka - Na Ostatnim Groszu - Estakada - Klecińska - Fat -
Hallera - Ojca Beyzyma - Lakiernicza - Blacharska

projekt 3:
Lotnisko - Skarżyńskiego - Graniczna - Strzegomska - Gubińska - Chociebuska -
Rogowska - Żernicka - Kołobrzeska - Kuźniki - Koszalińska - Bystrzycka -
Balonowa - Horbaczewskiego - Orlińskiego - Na Ostatnim Groszu - Pilczycka -
Most Tysiąclecia - Osobowicka - Łużycka - Bezpieczna - Obornicka -
Broniewskiego - Kamieńskiego - Polanowice

projekt 4: (linia ekspresowa)
przystanki:
Pl.Kromera - pl.Daniłowskiego - Broniewskiego - Różanka - Cmentarz Osobowicki -
Kwiska - Na Ostatnim Groszu (nż) - Drzewieckiego - Kuźniki Stacja - Pilczyce -
Górnicza - Kozanów
trasa:
Pl.Kromera - Boya Żeleńskiego - Berenta - pl.Daniłowskiego - Kasprowicza -
Broniewskiego - Obornicka - Bezpieczna - Łużycka - Osobowicka - Most
Tysiąclecia - Pilczycka - Na Ostatnim Groszu - Orlińskiego - Horbaczewskiego -
Balonowa - Bystrzycka - Metalowców - Pilczyce - Górnicza - Gwarecka - Dokerska -
Kozanów




Temat: budzety dzielnicowe na 2006 r.
budzety dzielnicowe na 2006 r.
poniewaz nasza czwarta wladza jakos sie nie kwapi zainteresowac inwestycjami
planowanymi na rok przyszly, zajrzalem sobie do projektu budzetu i wynotowalem
z grubsza dzielnicowe wydatki inwestycyjne:

BIELANY

Przebudowa ul. Kochanowskiego
4 562 000

Przebudowa ul. Magiera
2 000 000

Przebudowa ul. Brązowniczej na odc. od ul. Conrada do końca zabudowy
900 000

Przebudowa ul. Wrzeciono na odc od ul. Lindego do ul.Przy Agorze
1 500 000

Ścieżki rowerowe: 1) budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Rudnickiego na
odcinku od ul. Broniewskiego do ul. Kochanowskiego, 2) projekty ścieżek
rowerowych na skrzyżowaniach ul. Broniewskiego i ul. Rudnickiego oraz ulic
Podleśnej i Marymonckiej
230 000

Budowa boiska przy ZSO22, ul.Gwiaździsta 35
3 500 000

Modernizacja budynku LO nr XXXIX ul. Lindego 20 wraz z przebudową krytej
pływalni - dokumentacja projektowo kosztorysowa
851 000

Rozbudowa obiektu Bielańskiego Ośrodka Kultury, ul. Estrady 112 - projekt
180 000

Budowa placu zabaw w osiedlu Wrzeciono przy ul. Gajcego
1 229 280

ŻOLIBORZ

Budowa ujęcia wody oligoceńskiej przy ul. Przasnyskiej
1 050 000

Modernizacja ulicy Kłodawskiej
460 000

Modernizacja jezdni ul. Hozjusza, odc. ul. Felińskiego - ul. Kozietulskiego
wraz ze stanowiskami parkingowymi
205 000

Projekt budynku komunalnego przy ulicy Krajewskiego
227 000

Modernizacja boiska przy ZS nr 53, ul. ks. J. Popiełuszki 5
1 200 000

Budowa sali gimnastycznej z modernizacją boiska przy LO nr 1, ul.
Felińskiego 15
7 483 000

Budowa sali sportowej z blokiem żywienia i modernizacja boiska przy ZS nr 54,
ul. Elbląska 51 - projekt techniczny
250 103

Modernizacja budynku wraz z budową windy dla niepełnosprawnych przy Liceum
Ogólnokształcącym nr 1, ul. Felińskiego 15
14 000 000

Adaptacja budynku przy ul. Wyspiańskiego 6/8 na potrzeby utworzenia
Żoliborskiego Centrum Integracji i Aktywizacji Seniorów
1 590 000

Modernizacja oświetlenia Parku Lelewela i ul. Krechowieckiej
235 000

Wielofunkcyjna hala sportowa i sztuczne lodowisko na terenie KS Marymont –
projekt koncepcyjny
50 000



Temat: połączenie tramwajowe Broniewskiego z Centrum
połączenie tramwajowe Broniewskiego z Centrum
Chciałem zaproponować projekt zachęcający mieszkańców Broniewskiego
do jazdy do Centrum tramwajem a nie linią 520 poprzez zwiększenie
połączeń tramwajowych w tej relacji. Najpierw zmiany:
4 - ZERAŃ WSCHODNI - ... - Marszałkowska - Puławska - Woronicza -
Wołoska - Marynarska - SŁUŻEWIEC (częstotliwość 6/15/15)
16 - ŻERAŃ FSO - ... - Chałubińskiego - al. Niepodległości -
Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - METRO WILANOWSKA
(częstotliwość 12/15/15)
19 - PIASKI - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Stawki - Andersa -
Marszałkowska - Puławska - WYŚCIGI (częstotliwość 12/15/15)
36 - podniesienie częstotliwości do 6/7,5/7,5
18 - likwidacja
Wzajemne koordynacje:
19+35 na odcinku PIASKI-PL.ZBAWICIELA
4+19+36 na odcinku KRÓLIKARNIA-PL. BANKOWY
W konsekwencji poprawy połączenia tramwajowego ul. Broniewskiego z
Centrum (oprócz 35 dochodzi skoordynowana z nim 19) następujące
zmiany autobusowe:
520: CHOMICZÓWKA - Conrada - Wólczyńska - Żeromskiego - Słowackiego -
pl. Wilsona - Mickiewicza - ... - MARYSIN (w przyszłości możliwe
wycofanie z Żoliborza i Śródmieścia i skrócenie do jednej z pętli w
centrum)
E-1: likwidacja
Co, gdzie i dlaczego:
4 - zastąpienie linii 18 na Służewcu, linia przejmuje od linii 18
połączenie SŁUŻEWIEC - CENTRUM
16 - linia przejmuje od linii 18 połączenie MOKOTÓW - ŻERAŃ FSO a od
19 - PUŁAWSKA - AL. JANA PAWŁA II
19 - poprawa połączenia ul. Broniewskiego z centrum, zastąpienie
linii 18 w połączeniu PUŁAWSKA - CENTRUM, a linii 4 na Wyścigach
36 - jest to linia promienista, łącząca prosto Żoliborz, Centrum i
Mokotów, a więc jest to linia ważna, a jako taka powinna jeździć
często. Ponadto zastępuje linię 4 na Puławskiej na południe od
Woronicza i linię 18 w połączeniu PUŁAWSKA - CENTRUM
18 - jej funkcję w połączeniu SŁUŻEWIEC - CENTRUM przejmuje linia 4,
w połączeniu PUŁAWSKA - CENTRUM linie 19 i 36, a połączeniu
PUŁAWSKA - ŻERAŃ FSO linia 16. Zwalnia brygady na poprawę
częstotliwości linii 36 i przedłużenie linii 16.



Temat: Uwaga Toruń chce podkraść nam Apelację!!!
Czyżby ten budynek chciał dać Toruń?
Podobno Toruń posiada 2 budynki jeden przy Wałach Sikorskiego a drugi przy
Bydgoskiej.Na ten przy Wałach Sikorskiego ogłoszono przetarg na zaadaptowanie
budynku.
OGŁOSZENIE
Urząd Miasta Torunia Wydział Inwestycji i Remontów
ul. Broniewskiego 15/17
tel. (056) 658 03 59, 658 03 54, fax. 658 03 75
z upoważnienia Prezydenta Miasta Torunia
zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym na opracowanie dokumentacji
projektowo – kosztorysowej na prace budowlano – instalacyjne w budynku przy ul.
Wały Gen Sikorskiego 10 w Toruniu.

Przedmiot zamówienia:
Opracowanie dokumentacji projektowej budowlano – wykonawczej modernizacji
budynku przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 10 w Toruniu, polegającej na
przekształceniu budynku komisariatu policji z aresztu na budynek biurowy dla
potrzeb Urzędu Miasta Torunia.
Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte są we wzorze umowy
o prace projektowo - kosztorysowe , która stanowi załącznik do niniejszej
specyfikacji.
Zamawiający nie dopuszcza składania oferty wariantowej.
Wszystkie niezbędne zmiany należy uzgodnić z Zamawiającym i uzyskać ich
potwierdzenie na piśmie przed złożeniem oferty.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych
Wymagany termin realizacji 10 tygodni
O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy spełniający warunki
określone w art.22 ust.1 .pkt.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych i min.
zrealizowali z należytą starannością jako główni wykonawcy w ciągu ostatnich 3
lat co najmniej 2 projekty o charakterze i złożoności porównywalnej z
niniejszym przedmiotem zamówienia ( budowa i modernizacja obiektów użyteczności
publicznej ) i nie są wykluczeni na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy.

Kryterium oceny oferty : cena
oferty 100 %

Okres związania ofertą 30 dni

Termin i miejsce składania ofert: Oferty należy składać do dnia 16.02.2005 r
do godziny 10.00 w Urzędzie Miasta Torunia – Wydział Inwestycji i Remontów,
Toruń ul. Broniewskiego 15/17, parter (pokój nr 7).

Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 16.02.2005 r o godzinie 10.05 w
siedzibie Urzędu Miasta Torunia - Wydział Inwestycji i Remontów, Toruń ul.
Broniewskiego 15/17 pokój nr 2 – parter.

SIWZ można odebrać w UMT w Wydziale Inwestycji i Remontów, ul. Broniewskiego
15/17 pok.7

Osobą upoważnioną ze strony zamawiającego do kontaktów z wykonawcami jest w
Wydziale Inwestycji i Remontów Marcin Maksim tel.658 03 59 fax. 658 03 75



Temat: Propozycje autobusów przez Most Milenijny :)
pluto10 napisał:
> Mój plan:
> projekt 1
> Nowy Dwór - Rogowska - Strzegomska - Estakada - Na Ostatnim Groszu - Pilczycka

Kolejna linia do wożenia powietrza na Nowym Dworze, tak jak 122 ;^)
A poza tym "ojej, ale skręt od strony Nowego Dworu na estakadę jest strasznie
długi" i "się nie da".

> -
> Most Tysiąclecia - Osobowicka - Łużycka - Bezpieczna - Obornicka -
> Broniewskiego - Żmigrodzka - Kamieńskiego - Polanowice (co drugi kurs do
> Krzyżanowic)

Hahaha. Nie wierzysz chyba, że Wisznia Małą zapłąci za drugą linię do
Krzyżanowic? A Polanowice więcej niż 130 nie potrzebują, naprawdę.

> projekt 2:
> Pawłowice - Pawłowicka - Azaliowa - Przedwiośnie - Okulickiego - Zakrzów -

Pomijając to, że Pawłowice też drugiej linii nie potrzebują to "w obecnej
sytuacji nie ma szans, żeby ta linia jechała dalej niż do Zawalnej, góra Kromera".

> projekt 3:
> Lotnisko - Skarżyńskiego - Graniczna - Strzegomska - Gubińska - Chociebuska -

Na Strachowicach też drugiej linii nie potrzeba...

> Rogowska - Żernicka - Kołobrzeska - Kuźniki - Koszalińska - Bystrzycka -

"Nie chcielibyśmy, żeby ta nlinia sterczała na tych wszystkich przejazdach" :^)

> projekt 4: (linia ekspresowa)

Na ekspresy nie ma miejsca tam, gdzie nie ma linii zwykłych :^)

> Kwiska - Na Ostatnim Groszu (nż) - Drzewieckiego - Kuźniki Stacja - Pilczyce -
> Górnicza - Kozanów

Mmmm. Zeby woziła powietrze :^)

A najprawdopodobniej po prostu 136 zostanie wydłużone do Zawalnej :^)
Choć to wcale ale to wcale nie jest najmądrzejsze.



Temat: Projekt zmian tramwajowych tras bulwersuje wars...
Widzę, że są też wpisy pozytywne, co mnie cieszy. Projekt wcale nie jest zły,
choć są w nim na pewno mankamenty. U nas każde zmiany, słuszne czy nie, trzeba
wprowadzać "ogniem i mieczem". Jak choćby pamiętne bilety, kiedy to
dziennikarze narobili larum, mając warszawiaków za głupków, którzy sobie nie
poradzą. Proszę dokładnie zapoznać się nowym rozkładem, a potem komentować.
Policzyć dokładnie ile będzie tramwajów na danej linii, jakie będą możliwości
przesiadkowe i okaże się, że wcale nie jest tak źle, a może nawet lepiej. To
zmiana koncepcji, moim zdaniem, na lepszą. Nigdy sie wszystkich nie zadowoli,
bo zwsze któraś dzielnica nie będzie miała bezpośredniego połączenia z którąś.
Lepiej, żeby tramwaje jeździły po prostszych trasach, a regularnie i w miarę
często. Trzeba maksymalenie udogodnić przesiadki (brawo za projekt nowego
przystanku na rondzie Babka) - jak najmniej schodów! Przydałyby się też tanie
bilety przesiadkowe (także ważne na bagaż). A do nowego rozkładu trzeba będzie
teraz dopasować linie autobusowe. Martwi mnie natomiast wypowiedź, że
likwidacja stad dotyczy w zasadzie tylko Al. Jerozolimskich. To może podważyć
sens całego przedsięwzięcia.

Ktoś narzekał na dublujące się linie. To nie jest tak. 17 słuzy mieszkańcom
wschodniej części Żoliborza, a 33 zachodniej. Ponieważ na Broniewskiego ruch
jest większy, trzeba tam było dodać nową linię - 16. A że największa frekwencja
jest między Piaskami a okolicą Pola Mokotowskiego, to było to ekonomiczniejsze
niż dodawanie kursów 33. Dzięki temu tramwaje jeżdżą częściej (dlatego nie
rozumiem po co 16 ma teraz jeździć aż na Hutę)! Na podobnej zasadzie ma działać
np. linia Y.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 1 z 3 • Znaleziono 118 wyników • 1, 2, 3