Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekt System Warszawa





Temat: Obietnica uwolnienia Ursynowa od widma autostra...
GENIUSZ BIJE PO OCZACH
Gość portalu: doostatka:-P napisał(a):

> oczywistym jest ze:
> 1. kolej jest o wiele wydajniejszym srodkiem transportu
> niz autostrada - jedno torowisko zastepuje 6 pasow
> dotyczy to tez metra - strajk metra w paryzu zakorkowal
> stolice francji tak ze nie mozna bylo rozladowac korkow
> przez caly dzien

No tak, stara dobra kolej: cicha i wielce urokliwa. Zbudujmy tory kolejowe w
poprzek Ursynowa, nic tak nie usypia jak miarowy stukot kół.

> 2 z tych samych wzgledow oczywista jest efektywnosc
> transportu publicznego autobus tez moze kursowac jak metro
> -praktycznie zralizowano to np w jednym z miast brazyli i
> mimo ze to trzeci swiat system dziala sprawnie i
> efektywnie przy minimalnych kosztach i duzej elastycznosci.

Ja ci powiem więcej - autobus może kursować jak samolot! W jednym z miast
Bangladeszu autobus pełen ludzi jest wystrzeliwany ze specjalnej wyrzutni i
całą trasę pokonuje w powietrzu. Niestety, firma nie gwarantuje, że lądowanie
będzie równie przyjemne co start.

> 3tunele sa rozwiazaniami bardzo drogimi oraz gdzies te
> spaliny trzeba wydmuchac
> mowi sie o krajach takich jak np austria ze stosuja
> i oto w alpach chciano wybudowac tunel
> powstal projekt za pare milionow euro
> ale niestety projektanci nie uwzglednili paru posesji
> ktore znajdowaly sie przy projektowanym wylocie wentylacji
> wlasciciele nie musili poczynic innego dzialania jak
> powiedziec proste nie, nie zgadzamy sie
> trzeba bylo zrobic projekt niemal od poczatku
> to nie wlasciciele posesji musieli bronic swojego
> otoczenia to ci ktorzy chcieli je zmienic musieli uzyskac
> zgode

Straszne. To jak z wydmuchiwaniem nosa - jak ktoś tego nie umie, to może
usmarkać siebie albo kogoś obok.

> 4 nikt juz nie buduje obwodnic ostatni taki eksperyment w
> postaci paryza i osiedli satelitow zakonczyl sie kleska
> urbanistyczna
> tendencja jest budowanie w sposob pasmowy czyli na
> ksztalt wioch ciagnacych sie wzdluz kregoslupa
> komunikacyjnego rozciagajacego sie w jednym kierunku
> rozbudowa polega na dodaniu rownolegle nowego pasma
> zabudowy i komunikacji
> ulatwia to szybki transport i komunikacje srodkami
> glownie publicznymi

Tak jest - zburzmy Warszawę i zbudujmy na nowo wzdłuż kręgosłupa (moralnego).

> 5 istnieje darmowy transport do domow towarowych
> zadziwiajace , ze mieszkancy duzych miast musza placic
> podatki i oplaty za nie uzywanie najkosztowniejszego
> srodka komunikacji jakim jest prywatna taksowka czyli
> samochod osobowy w duzym miescie
> gdyby podliczyc calkowity koszt samochodow prywatnych
> w miescie warszawa to metro i transport publiczny po 10
> latach bylby za darmo

Jeszcze raz i powoli powtórz swój wywód, bo twoja logika pędząca niczym osobowy
do Pruszkowa dowiozła cię na bocznicę myślenia.

> polacy nie sa wlascicielami domow, mieszkan i to jest
> glowna przyczyna dla ktorej nie moga powiedziec nie
> kazdej ingerencji w otoczenie w ktorym zyja odpoczywaja

Jak to - nie są właścicielami mieszkań, domów? Skąd twoja głowa bierze takie
myśli?

> ucza sie w utrzymaniu takiego stanu rzeczy zainteresowani jest skorumpowana
> warstwa urzednikow ktora zeruje na publicznej wlasnosci ulice flmowej
> alternatywy klaniaja sie w rp na kazdym kroku rezyser zapewne w najsmielszych
> przewidywaniach nie wierzyl ze zostana tak szybko bujnie rozwiniete
> wstydliwie ukrywane przemilczane dziwadla prl-owskiej nibywlasnosci
> na niwie budowlanej bylo lokatorskie mieszkanie
> społdzielcze teraz jest to samo pod nazwa TBS
> reszte dziwow kazdy kto zetknal sie z ochrona w IIIrp
> wlasnosci nieruchomosci sam sobie dopisze
> a o bezkarnych oszustach mozna by napisac tomy

Dzięki za przypomnienie - przecież za wszystkim stoi spisek. Ale cśśś, mówmy o
tym szeptem, bo ONI nas usłyszą i zbudują nam autostradę w umywalce.



Temat: Nowe tramwaje dla Łodzi
Nowe tramwaje dla Łodzi
miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3823274.html
Możemy zobaczyć jak będą wyglądały nowe tramwaje dla Łodzi

Piotr Anuszczyk
2007-01-01, ostatnia aktualizacja 2007-01-01 19:19
Kiedy nasze MPK zamawiało 10 szybkich tramwajów, istniały one tylko na
deskach projektantów. Teraz możemy je zobaczyć - pierwsze egzemplarze zaczęły
kursować w Elblągu

miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=3823251
- To miasto jako pierwsze złożyło u nas zamówienie, następne są Warszawa i
Łódź - mówi Jerzy Berg, szef marketingu PESY. Na ulice Elbląga wyjechało
sześć zielonych wagonów. O tym, jak się sprawdzają, trudno jeszcze coś
powiedzieć, ale trzeba przyznać, że pojazdy prezentują się nawet lepiej niż
na wizualizacjach. Pierwsza dostawa własnych pojazdów szynowych dla
komunikacji miejskiej ma dla PESY ogromne znaczenie, bo do tej pory producent
znany był głównie z wagonów i lokomotyw dla kolei.

Walcząc o kontrakt z Łodzią PESA pokonała chorwackiego Koncara. MPK podpisało
umowę w październiku, ale na dostawę pierwszych pojazdów musimy jeszcze
poczekać: - Pierwsze testy na łódzkich torowiskach planujemy najwcześniej we
wrześniu - mówi Berg. To dlatego, że tramwaje różnią się w produkcji choćby
od samochodów. Każde zamówienie jest indywidualne, producent musi też
dostosować się do lokalnej infrastruktury. A ta wbrew pozorom wcale nie jest
w Polsce jednakowa. - W Łodzi, Bydgoszczy i Elblągu rozstaw torów wynosi
metr, a w pozostałych miastach obowiązującą normą jest 1,435 metra - mówi
Magdalena Witkowska, rzeczniczka MPK. - Zmiana rozstawu osi nie jest jakimś
szczególnym utrudnieniem w produkcji, ale trzeba o niej pamiętać. To, że w
Łodzi tory są węższe, ma historyczne korzenie: układając torowiska wśród
gęstej, miejskiej zabudowy zdecydowano się na mniejszy rozstaw szyn.
Natomiast to, co wyróżnia Łódź w skali całego kraju, to układ biegunów. Aby
popłynął prąd mamy "minus" w trakcji, a "plus" w torowisku. Tymczasem we
wszystkich miastach te bieguny rozmieszczone są odwrotnie. Dlaczego tak jest,
nie potrafią wyjaśnić nawet nasi najbardziej doświadczeni inżynierowie - mówi
Witkowska.

Tramwaje dla Łodzi od elbląskich różnić się będą jednak przede wszystkim
długością. Zamiast trzech będzie pięć modułów. Inne będą zapewne również
kolory, zamiast zielonego prawdopodobnie żółty i czerwony. Pojazdy mają być w
całości niskopodłogowe i rozwijać prędkość do 70 km na godzinę. Ponadto muszą
być wyposażone w monitoring i klimatyzację. Co ciekawe Warszawa, która
zamawiała pojazdy przed Łodzią, zgłosiła już aneks do swojej umowy. Co się
stało? Tamtejsi urzędnicy zapomnieli o wpisaniu do zamówienia klimatyzacji.

Za dostawę 10 wagonów MPK zapłaci ok. 100 mln złotych. Ale ponieważ kontrakt
jest częścią projektu Łódzki Tramwaj Regionalny, to połowę tej kwoty
zrefunduje Unia Europejska. O ile oczywiście projekt zostanie w całości
zrealizowany. Aby tak się stało, trzeba jeszcze rozstrzygnąć przetargi na
wymianę torowiska od Helenówka do Chocianowic (trasa ŁTR) oraz na system
sterowania ruchem na skrzyżowaniach w centrum miasta. Gdy wykonawcy tych
inwestycji zostaną już wybrani, musza szybko brać się do pracy, bo unijny
termin na oddanie całego ŁTR to kwiecień 2008 roku.





Temat: Obietnica uwolnienia Ursynowa od widma autostra...
wiekszosc tu przedstawionych opinijest tego typu jak w
temacie
oczywistym jest ze:
1. kolej jest o wiele wydajniejszym srodkiem transportu
niz autostrada - jedno torowisko zastepuje 6 pasow
dotyczy to tez metra - strajk metra w paryzu zakorkowal
stolice francji tak ze nie mozna bylo rozladowac korkow
przez caly dzien
2 z tych samych wzgledow oczywista jest efektywnosc
transportu publicznego autobus tez moze kursowac jak metro
-praktycznie zralizowano to np w jednym z miast brazyli i
mimo ze to trzeci swiat system dziala sprawnie i
efektywnie przy minimalnych kosztach i duzej elastycznosci.
3tunele sa rozwiazaniami bardzo drogimi oraz gdzies te
spaliny trzeba wydmuchac
mowi sie o krajach takich jak np austria ze stosuja
i oto w alpach chciano wybudowac tunel
powstal projekt za pare milionow euro
ale niestety projektanci nie uwzglednili paru posesji
ktore znajdowaly sie przy projektowanym wylocie wentylacji
wlasciciele nie musili poczynic innego dzialania jak
powiedziec proste nie, nie zgadzamy sie
trzeba bylo zrobic projekt niemal od poczatku
to nie wlasciciele posesji musieli bronic swojego
otoczenia to ci ktorzy chcieli je zmienic musieli uzyskac
zgode
4 nikt juz nie buduje obwodnic ostatni taki eksperyment w
postaci paryza i osiedli satelitow zakonczyl sie kleska
urbanistyczna
tendencja jest budowanie w sposob pasmowy czyli na
ksztalt wioch ciagnacych sie wzdluz kregoslupa
komunikacyjnego rozciagajacego sie w jednym kierunku
rozbudowa polega na dodaniu rownolegle nowego pasma
zabudowy i komunikacji
ulatwia to szybki transport i komunikacje srodkami
glownie publicznymi
5 istnieje darmowy transport do domow towarowych
zadziwiajace , ze mieszkancy duzych miast musza placic
podatki i oplaty za nie uzywanie najkosztowniejszego
srodka komunikacji jakim jest prywatna taksowka czyli
samochod osobowy w duzym miescie
gdyby podliczyc calkowity koszt samochodow prywatnych
w miescie warszawa to metro i transport publiczny po 10
latach bylby za darmo

polacy nie sa wlascicielami domow, mieszkan i to jest
glowna przyczyna dla ktorej nie moga powiedziec nie
kazdej ingerencji w otoczenie w ktorym zyja odpoczywaja
ucza sie
w utrzymaniu takiego stanu rzeczy
zainteresowani jest skorumpowana warstwa urzednikow
ktora zeruje na publicznej wlasnosci
ulice flmowej alternatywy klaniaja sie w rp na kazdym kroku
rezyser zapewne w najsmielszych przewidywaniach nie
wierzyl ze zostana tak szybko bujnie rozwiniete
wstydliwie ukrywane przemilczane dziwadla prl-owskiej
nibywlasnosci
na niwie budowlanej bylo lokatorskie mieszkanie
społdzielcze teraz jest to samo pod nazwa TBS
reszte dziwow kazdy kto zetknal sie z ochrona w IIIrp
wlasnosci nieruchomosci sam sobie dopisze
a o bezkarnych oszustach mozna by napisac tomy



Temat: OSTROCKREGGAE 2003 KOLEJNA EDYCJA 30.08
OSTROCKREGGAE 2003 KOLEJNA EDYCJA 30.08
Ost-rock-reggae festival
-DZIEDZINIEC ZAMKU
Już 30.08.2003 odbędzie sie kolejna edycja ost-rock-reggae festival. W tym
roku siedemdziesiąt zespołów z całej Polski zgłosiło swój akces uczestnictwa
w rock-reggae" festiwalu. Organizatorzy ograniczyli ilość zgłoszeń,przyjmujac
je tylko na płytach CD.

Poziom zaprezentowany przez wykonawców był bardzo wysoki i jury miało duży
problem z wyborem najciekawszych.Po wstępnych przesłuchaniach do udziału w
konkursie zakwalifikowano osiem kapel. W częsci pozakonkursowej,czy jak kto
woli,gwiazdorskiej wystapi krajowa czołówka zespołów spod znaku reggae.
Zespół Indios Bravos to nowy projekt Piotra Banacha,którego znamy jako
kompozytora największych przebojów zespołu Hey. Habakuk to już w tej chwili
kultowy zespół a nowa płyta "muzyka,słowo,liczba,kolor" nagrana w towarzystwie
znakomitych muzyków (min.Mateo Pośpieszalski) jest jedna z
najciekawszych,jakie mieliśmy okazję ostatnio usłyszeć. Tumbao to
band,który znamy z zeszłorocznej edycji imprezy. Paprika Korps to
w tej chwili jedyny polski eksportowy band "heavy- reggae". Panowie grają za
granicą więcej koncertów niż w Polsce. Koncert na ostródzkim festiwalu będzie
ich jedynym wakacyjnym występem w kraju.Duberman,to nowy projekt muzyków
Bakshisha i Papriki Korps. Rewelacyjny dub w profesjonalnym
warsztacie.Legenda muzyki reggae,czyli zespół Bakshish z Kluczborka to
gwiazda,której przedstawiać nie trzeba. Zagrają w Ostródzie w nowym 11-to
osobowym składzie. Podobno są w znakomitej formie. Na koniec wystąpi słowacki
zespół Polemic,który jest w tej chwili najpopularniejszym bandem reggae-ska w
swoim kraju. Są laureatami wszystkich możliwych nagród muzycznych na Słowacji.

Skład zespołów występujących na festiwalu

zespoły konkursowe:
ANALOG-WARSZAWA
CAŁA GÓRA BARWINKÓW-KŁOBUCK
CHANT-SZCZECIN
HELICOBACTER-GDAŃSK
LE ILLJAH-RADOM
INSIDE THE OUTSIDE-KRAKÓW
NOWA KULTURA-OLSZTYN
PARALIŻ BAND-TORUŃ
+ zwycięzca "małej sceny ostrock"

zespoły pozakonkursowe:
JOINT VENTURE SOUND SYSTEM www.jvss.independent.pl
INDIOS BRAVOS www.banach.prv.pl
HABAKUK www.habakuk.art.pl
TUMBAO www.tumbao.art.pl
PAPRIKA KORPS www.paprika.reggae.pl
DUBERMAN
BAKSHISH www.bakshish.webstyle.pl
POLEMIC(sk) www.polemic.sk www.independent.pl/polemic

Jury

Grzegorz Kasjaniuk(dziennikarz muzyczny Radia Olsztyn- przewodniczący)

Adam Celiński(właściciel studia "RADIOAKTYWNI")

Piotr Klatt(muzyk oraz dziennkiarz radiowy)

Mirosław Dzięciołowski(znany jako Xiądz Maken I-promotor muzyczny)

Piotr Maślanka(Karrot Kommando-muzyk zespołu Paprika Korps i Duberman)

Bartłomiej Rusiński(przedstawiciel portalu independent.pl)

Przemysław Malina(dziennkiarz radia UWM.FM)

Ryszard Bazarnik(muzyk)

Wojciech Maślewski(przedstawiciel Biura Promocji Miasta Ostródy)

Jacek"Petara"Dawidko(przedstawiciel Positive Music Promotion -konferansjer)

Nagrody

Nagrody dla zwycięzkich zespołów podzielono na trzy kategorie:

kategoria reggae-zwycięzcaotrzyma możliwość nagrania materiału w
studio "Radioaktywni" w Częstochowie plus nagrodę pieniężną 1000 pln
kategoria rock-zwycięzcaotrzyma możliwość nagrania materiału w studio "Radia
Olsztyn" plus nagrodę pieniężną 1000 pln
kategoria nagroda publiczności-zwycięzca otrzyma możliwość nagrania materiału
w studio "Radia UWM.FM" plus nagrodę pieniężną 500 pln

Sponsorzy

Główny: Komisja ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

Sponsorzy nagród:Radio Olsztyn,studio "Radioaktywni" Częstochowa,Radio UWM.FM-
Olsztyn,Burmistrz Miasta Ostródy,Case Pack-Luboń

Organizatorzy

Positive Music Promotion,Biuro Promocji Miasta Ostródy,CKiS

Bilety

Bilety do nabycia w przedsprzedaży w cenie 15 pln a w dniu koncertu w cenie
20 pln.
Przedsprzedaż: sklep muzyczny "Grześ",Żegluga Ostródzko Elbląska,Biuro
Promocji Miasta.
Planowana jest przedsprzedaż w miastach ościennych takich
jak:Olsztyn,Iława,Toruń ale o tym będziemy informować na bieżąco.

Początek festiwalu planowany jest na godz.14.00 a zakończenie ok.02.00 w nocy.

Teks Piotr Kolaj , powiela www.wm.pl




Temat: Pytania do Ministra Zdrowia. Retoryczne?
Pytania do Ministra Zdrowia. Retoryczne?
Dostałem takiego maila:

Ogolnopolski Zwiazek Zawodowy Lekarzy wyraza zaniepokojenie zalozeniami
rzadowego programu naprawy sytuacji w ochronie zdrowia, przedstawionymi przez
ministra zdrowia prof. Zbigniewa Relige .

W ocenie Zwiazku, program ten jest dalece niewystarczajacy w obecnej sytuacji.
Zaklada on bowiem – w istocie – stabilizacje obecnego stanu glebokiego kryzysu.

Nie znajdujemy w programie rzadowym odpowiedzi na nastepujace pytania:
1.Jak zapewnic rownowage miedzy iloscia pieniedzy przeznaczanych na opieke
zdrowotna a iloscia swiadczen, ktore musza byc udzielone chorym ?
2.Jak zlikwidowac administracyjne limitowanie swiadczen zdrowotnych – aby
chorzy nie cierpieli lub umierali w kolejkach do leczenia ?
3.Co zrobic aby podmiotem systemu przestal byc urzednik rozdzielajacy
„limity”, a stal sie nim pacjent i ubezpieczony ?
4.Co zrobic aby szpitale przestaly sie zadluzac masowo, aby dobre placowki
rozwijaly sie, a zle przestaly marnowac publiczne srodki ?
5.Jak skutecznie wzmocnic nadzor wlascicielski nad szpitalami i poprawic
zarzadzanie nimi?
6.Co zrobic aby ceny za swiadczenia placone przez publicznego platnika
swiadczeniodawcom nie byly zanizane, aby ustal wyzysk ekonomiczny pracownikow
sluzby zdrowia ?
7.Jak zlikwidowac korupcje na styku pacjent – swiadczeniodawca i
swiadczeniodawca – publiczny platnik ?
8.Co zrobic gdy zabraknie pieniedzy publicznych na konieczne swiadczenia
zdrowotne?
Przypominamy, ze spoleczenstwo i srodowiska medyczne oczekuja glebokich zmian
w ochronie zdrowia, a nie kosmetyki. W miedzynarodowych badaniach opinii
spolecznej, przeprowadzonych na poczatku b. roku, przez firme Populus, az 93 %
ankietowanych Polakow uwaza, ze sluzba zdrowia wymaga reformy, w tym 86%, ze
zmiany musza byc przeprowadzone pilnie. Az 74 % Polakow jest zdania, ze bez
reformy, opieka zdrowotna w Polsce bedzie sie stale pogarszac. W badaniu
przeprowadzonym przez Instytut Pentor, juz po tegorocznych wyborach, naprawa
sluzby zdrowia zostala uznana za drugie – po walce z bezrobociem –
najwazniejsze zadanie nowego rzadu.

18 opiniotworczych organizacji zwiazanych ze sluzba zdrowia i spoza niej, w
dniu 22 czerwca 2005r przedstawilo wspolna deklaracje: „O przyjazny pacjentowi
i efektywny ekonomicznie system opieki zdrowotnej w Polsce”, zawierajaca
rekomendacje dla nowego rzadu w sprawie ksztaltu sluzby zdrowia. Na tej
podstawie OZZL sporzadzil projekt ustawy o powszechnym ubezpieczeniu
zdrowotnym. Oba te dokumenty zawieraja odpowiedzi na przedstawione wyzej
pytania. Apelujemy do nowego ministra zdrowia o wziecie pod uwage tych
postulatow.

W imieniu Zarzadu Krajowego OZZL

Krzysztof Bukiel – przewodniczacy Zarzadu

Bydgoszcz, dnia 8 listopada 2005r.

******************************************************

Informacje za posrednictwem "Gazety Lekarskiej" nadano na podstawie adresow
e-mail dostepnych w Internecie, prasie, otrzymanych w wyniku biezacej
korespondencji lub nawiazanych wczesniej kontaktow - zgodnie z art.25 ust 2.
pkt 2 ustawy o ochronie danych osobowych.

Lek. med. Marek Stankiewicz
Redaktor Naczelny "Gazety Lekarskiej"
Internet : www.gazetalekarska.pl/
Komorka : +48-602-756226 zawsze do dyspozycji Czytelników
Redakcja : 00-764 Warszawa, Sobieskiego 110 - siedziba Naczelnej Izby Lekarskiej
tel. +48-22-559-13-01 ; fax : +48-22-559-13-03

Gazeta Lekarska to jedyne pismo na polskim rynku medycznym wydawane i
rozsylane przez Naczelna Rade Lekarska do domow wszystkich lekarzy i lekarzy
stomatologow w Polsce. Publikacja ta przeznaczona jest tylko dla osob
uprawnionych do wystawiania recept oraz osob prowadzacych obrot produktami
leczniczmi w rozumieniu przepisow ustawy z dnia 6 wrzesnia 2001 r. - Prawo
Farmaceutyczne ( Dz. U. Nr 126, poz. 1381, z pozn. zmianami i
rozporzadzeniami). Aktualny naklad : 146.300 egzemplarzy. Gazeta Lekarska nie
prowadzi prenumeraty. Wysylana jest tylko do bibliotek uprawnionych do
otrzymywania egzemplarzy obowiazkowych, zgodnie z rozporzadzeniem Ministra
Kultury i Sztuki z 06.03.1997 r.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 3 z 3 • Znaleziono 69 wyników • 1, 2, 3