Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekty Hotel
Temat: Zobaczcie ile inwestycji w Bydgoszczy cała strona
Zobaczcie ile inwestycji w Bydgoszczy cała strona
Gromadzą się dobre wiadomości dla Bydgoszczy. Wkrótce miasto czeka boom
inwestycyjny po kilku chudych latach.
WOJSKO
-Centrum NATO za 250 mln, w tym najekskluzywniejszy w mieście hotel. Będzie
budowane przez 2006 i 2007 r.
-450 mieszkań dla wojskowych
-Polskie centrum serwisowe F16 w zakładach WZL. Umożliwi to transfer
najwyższych technologii do Bydgoszczy oraz spokojny byt przedsiebiorstwa
przez 30 lat
-Offset dla zakładów Nitrochem i Belma. Możliwe jest zwiększenie zatrudnienia.
KOMUNIKACJA
-nowe połączenia lotnicze: 3x dziennie do Warszawy, codziennie do Londynu,
raz w tygodniu do Tunezji i na greckie Korfu, wkrótce do Dueseldorfu lub
Monachium oraz Krakowa
-powstanie nowa trasa wschód-zachód po wybudowaniu "trasy jachcickiej"
-odtąd co roku będzie przygotowywana wielka nowa inwestycja drogowa, po
trasie W-Z, trasa kujawska, następnie węzeł wschodni
-w 2 lata 2006-2007 powstanie 13 km trasy ekspresowej od granic miasta do
Białych Błót. 8 km obwodnicy południowej S10 zyska stan docelowy - 2 jezdnie,
4 pasy, wiadukty, rozjazdy, ekrany. Koszt 250 mln zł, miasto nie wyda
złotówki
-tramwaj do Fordonu jako etap szybkiej kolei Bydgoszcz-Toruń
-na Glinkach powstaną rozjazdy na wzór Auchan, tunel, nowe rondo, projekty są
na ukończeniu, prace w 2006 r.
-w pobliżu Focus Park wyremontowane zostaną okoliczne drogi w sporym kwartale
Bielawek (do końca 2007)
- w pobliżu Galerii Pomorskiej powstają koncepcje nowego marketu, sa szanse
na inwestycje drogowe
- ul. Solskiego zyska 2-gą jezdnię w pobliżu Modusa (market Kaufland)
- IKEA do 2009 r, zbuduje sklep, w tym nowy drogowy węzeł dwupoziomowy
- 15 ulic osiedlowych buduje się, 30 będzie wkrótce
- nakładki bitumiczne na najważniejszych bydgoskich arteriach właśnie
powstają lub powstaną ( w tym roku: Grunwaldzka, 3 Maja, Markwarta,
Jagiellońska, Bernardyńska, Toruńska, Wojska Polskiego, w przyszłym m.in.
Focha, Sporna, wiadukty warszawskie)
- do 2006 r. 23 nowe autobusy Mercedes
- Rondo Jagiellonów zyska nowe efektowne zadaszenia
NAUKA
- od jutra (1 IX 2005) Uniwersytet, który deklaruje ambicje rozwojowe
- już buduje się Wydział Farmacji CM UMK na ul. Jurasza (koszt 30 mln)
- już buduje sie Centrum Innowacyjności ATR (koszt 20 mln)
- ATR zyska nazwę Uniwersytetu Technologicznego
- na UKW rozbudowują się laboratoria mitotoksyn
- tylko w lipcu powstały kolejne 2 uczelnie niepubliczne
- Wyższa Szkoła Gospodarki co roku uruchamia nowe kierunki, buduje nowe
obiekty (w 2006 r. obiekty nad Brdą)
- rozbudowują się pozostałe szkoły. Kuj-Pom. Szkoła Wyższa buduje akademik w
pobliżu Łuczniczki
STARÓWKA
- od początku 2006 r. zapowiadane są prace przy wznoszeniu wschodniej pierzei
Mostowej
- powstanie fontanna Potop zasilona funduszami przez CH Astoria
- powstanie pomnik Kazimierza Wielkiego
- powstana kolejne pomniki: T. Kocerki, A. Szwalbego i inne
- razem z uprządkowaniem okolic Opery ruszy wreszcie rewitalziacja Wyspy
Młyńskiej, powstana 3 mosty wiszące nad Brdą, kanał międzywodzie
- kamienice w okolicy CH Astoria zyskają nowe elewacje
- na przełom 2005/06 będą podświetlone bydgoskie mosty: Staromiejski,
Bernardyński, Królowej Jadwig
Temat: z czym kojarzy się swam zczecin?
Gość portalu: Smutas napisał(a):
> zaryzykuje teze, ze konglomerat spoleczenstw zamieszkujacy szczecin i okolice
> jest przedsiebiorczy (ilosc podmiotow gospodarczych) i stosunkowo dobrze
> wyedukowany (ilosc osob studiujacych). jednak, proste rezery wynikajace
> z tego faktu zostaly wyeksploatowane. recesja lat ubieglych doskonale wskazala
> na slabosc tych zasobow. caly czas bede bazowal na przykladach innych
regionow,
W Szczecinie poki co place sa na 5 miejscu w kraju, po Warszawie, Poznaniu,
Gdansku i Wrocku. Myzle ze to niezly wynik, szczegolnie ze wyprzedzamy Krakow i
Lodz.
> ktore dzialajac w podobnych warunkach poczynily ogromne postepy, utrzymaly
> dotychczasowe pozycje i rozwijaly swoj potencjal. jestem jak najdalszy od
> gloszenia manifestow politycznych, ale nasze wladze samorzadowe, wojewodzkie,
> poslowie - popelnily caly szereg kardynalnych bledow i zaniedban. oddanie
> energetyki, gazownictwa, autostrady a3, porta-holding. przez 15 lat nie
> wybudowano ani jednego znaczacego zakladu produkcyjnego w miescie i okolicach.
To prawda. Ale nie tedy droga. Wymienione zaklady (poza Porta) wszystkie
nalezaly do panstwa. To nie byla wlasnosc prywatna ani akcyjna.
A teraz popatrzmy inaczej. Do czego sa mi potrzebne dzialania wladz, Jurczyk,
wojewoda itp. jesli chce otworzyc firme sowtware'owa, prywatna klinike,
outsorcingowac calling centre, podpisac umowy z niemieckimi kasami chorych na
leczenie stomatologiczne pacjentow, badz z niemieckim ubezpieczalniami na
naprawy aut? Jak moga mi pomoc wladze jesli ruszam z biurem projektowym i
szykuje realizacje inzynierskie dla Holandii, otworzyc wellness hotel, albo
produkowac reklamowki tv???
W kazdym z powyzszych przypadkow wladze moga mnie na pewno dobic dajac ulgi
podatkowe zagranicznej konkurencji.
Trzeba sobie wybic z glowy 2 podstawowe mity. Ze zatrudnienie to fabryka, hale
i tasma (przemysl sie juz konczy. mamy ere uslug). Dwa - ze istnieje tylko
rynek w Polsce.
3 landy lezace przy Szczecinie - Brandenburgia, MV i Berlin maja wieksze PKB
niz cala Polska! Znajdujemy sie w jednym z niewielu miejsc w Europie gdzie na
przestrzeni 150 km autostrady roznice w placach siegaja od 1:3 (dla
niewykwalifikowanych) po 1:5 (dla specjalistow!). Jest to jak worek zlotych
monet lezacy pod nogami. Nie ma komu sie po niego schylic. I to na pewno nie
jest wina Jurczyka!!!
> powiadasz, ze inwestorzy zewnetrzni nie dziela sie z pracownikami. to prawda.
> ale jakie to ma znaczenie ?
Ma to fundamentalne znaczenie. Kapital plynie do wlascicieli, a oni wydaja go w
miejscu zamieszkania. Czy to budujac sobie nowa rezydencje, inwestujac, czy
sponsorujac kluby sportowe, czy tez dzialajac charytatywnie (vide Kulczyk).
Wlasnie dlatego Szczecin niemiecki byl taki jaki byl - bo mieszkali w nim
wlasciciele firm. To oni fundowali parki, wieze widokowe, sponsorowali kluby,
muzea i domy starcow. Miasto jest bogate bogactwem swoich mieszkancow.
> wraz z pojawieniem sie zakladu pracy - nie tylko
> pojawija sie niskoplatne miejsca pracy, ale takze praca dla kadry
inzynieryjnej
> (jestem jej przedstawicielem), menedzerskiej, pojawia sie cala masa powiazan
> biznesowych i kooperecyjnych. ale ty o tym wszystkim wiesz, tylko oderwany od
> rzeczywistosci snujesz opowiastki o korei i niemczech.
Wlasnie pracujac w Niemczech i USA zrozumialem doskonale jak sie patrzy na
kraje typu Meksyk czy Bangladesz. Jak VW buduje hale w Polsce to nie po to zeby
opracowywac nowe projekty samochodow, silnikow, badac nowe stopy czy lakiery.
Nie, stawiaja hale w ktorych faceci w kombinezonach, pod nadzorem inzynierow
skrecaja skody. Czy naprawde marzymy o tym by sie stac krajem roboli i kelnerow
a nie wlascicieli?
> z mojego roku zostalo w szczecinie juz tylko kilka osob, wiekszosc na
> bezrobotnym. ja bardzo kocham to miasto ale z glodu przymierac nie bede dla
> tej milosci.
No patrz, a z mojego nie dosc ze prawie nikt nie wyjechal, to jeszcze mostwo
ludkow z regionu, od Pyrzyc po Slupsk zostalo.
Temat: I ty możesz zostać prezydentem
I ty możesz zostać prezydentem
Proponuję zabawę w prezydenta miasta. Wyobraźcie sobie, że macie jedną czy
dwie kadencje. Co byłoby dla Was priorytetem? Które projekty chcielibyście
zrealizować lub przynajmniej rozpocząć, zaplanować? Ciekaw jestem jak bardzo
różnią się nasze wizje. Dla ułatwienia porównań można (ale nie trzeba)
przyjąć schemat: po pięć ułożonych (np. pod względem ważności) inwestycji w
trzech działach: drogi, centrum, dzielnice zewnętrzne + komentarz gdzie bądź.
Jeżeli po pięć propozycji to mało to możnaby np. zastosować większy stopień
ogólności w propozycjach. Co, według Was, powinno być lokomotywą rozwoju
miasta w najbliższych czterech-dziesięciu latach?
Moja propozycja:
1.Drogi
-II rama komunikacyjna (ul.Długa od przejazdu do ul.Siewnej; ul.Siewna od
ul.Długiej do ul.Zębcowskiej; ul.Brzozowa; wiadukt łączący ul.Sadową z
ul.Wrocławską - dwie jezdnie; ul.Sadowa - dwie jezdnie; ul.Strzelecka od
ul.Kamiennej do ul.Jankowskiego - dwie jezdnie; przedłużenie ul.Witosa do ul.
Kaliskiej; ul.Grunwaldzka od ul. Kaliskiej do łącznika z ul.Torową -
przedłużenie + grunty pod drugą nitkę; łącznik ul.Grunwaldzkiej z ul.Torową +
grunty pod drugą nitkę; ul.Torowa od łącznika z ul.Grunwaldzką do ul.
Limanowskiego oraz ul.Osadnicza po Rondo Republiki Ostrowskiej - budowa +
grunty pod drugą nitkę)
-ul.Staroprzygodzka z ul.Osiedlową
-I rama komunikacyjna (ul.Kopernika od ul.Dworcowej do ul.Wrocławskiej;
przedłużenie ul.Paderewskiego do ul.Kopernika; ul.Piłsudskiego od
ul.Paderewskiego do Ronda Jana Pawła II)
-połączenie węzła Wtórek z I ramą (ul. Paderewskiego i jej przedłużenie do
ul.Wylotowej; ul.Wylotowa)
-rozbudowa ul."długiej" Wrocławskiej do drogi dwujezdniowej z dwoma pasami
ruchu w każdą stronę
2.Centrum
-Program Rewitalizacji Miasta Ostrowa (rozbudowa Pow. Galerii Sztuki
Współczesnej; deptak na pocz. ul.Kolejowej; rewaloryzacja Zielonego Rynku i
ul.Raszkowskiej - Szlak Sześćsetlecia; rewaloryzacja i zagospodarowanie
synagogi, d.Strzelnicy Miejskiej i Teatru Miejskiego, Starej Przepompowni)
-zagospodarowanie terenów powojskowych(Nowe Koszary przy ul.Kościuszki i
Koszary Ułańskie przy ul.Kolejowej - edukacja ze wskazaniem na wyższą,
handel, usługi; autodrom - WORD)
-zagospodarowanie browaru (handel, usługi, kultura; remont Browarnej;
rewaloryzacja skweru u zbiegu ul.Browarnej i ul.Raszkowskiej)
-Nowe Miasto (zwarta zabudowa wielorodzinna; ośrodki kultury i edukacji;
zespół aquapark-lodowisko-hotel)
-rewitalizacja ul."krótkiej" Wrocławskiej (rewaloryzacja budynków, strefa
ruchu pieszego, zabudowanie skrzyżowania ul.Kolejowej i ul.Wrocławskiej,
remont ul.Staszica, utworzenie przy Muzeum Anestezjologii i Intensywnej
Terapii, tak jak to planowano, punktu konsultacyjnego kilku Akademii
Medycznych)
3.Dzielnice zewnętrzne
-przygotowanie terenów inwestycyjnych, np. poprzez tworzenie parków
przemysłowych (ul.Sadowa, ul.Myśliwska, ul.Staroprzygodzka, ul.Przeskok,
ul.Krańcowa/Odolanowska; niewykorzystywane tereny Fabryk Wagon; ul.Górnicza;
niewykorzystywane tereny poprzemysłowe przy ul.Rejtana)
-rewaloryzacja Parku Kultury i Wypoczynku Piaski-Szczygliczka z rozbudową
kolejki wąskotorowej, przystanią kajakową na ul.Nadbrzeżnej
-osiedle komunalnych bloków jednorodzinnych pomiędzy ul.Klasztorną, ul.
Strzelecką i ul.Kamienną
-zagospodarowanie terenów wokół al.Solidarności (Park Sześćsetlecia, centrum
handlowo-rozrywkowe, przygotowanie pod zabudowę wielorodzinną)
-przygotowanie terenów pod rozbudowę os.Zębcowska i os.Odolanowskiego (baza
mieszkaniowa dla pracowników z ew. zakładów w parkach przemysłowych
południowej części miasta)
Głównymi lokomotywami rozwoju w najbliższych kilku latach uczyniłbym kulturę
(zorientowaną dalej niż tylko zaspokajanie potrzeb mieszkańców, liczę w to
także turystykę i imprezy sportowe) oraz przemysł (struktura zatrudnienia
jest pod tym względem niekorzystna - już mamy znaczną przewagę zatrudnionych
w przemyśle, ale nie można liczyć na to, że pracownicy o wykształceniu
technicznym przejdą nagle do handlu i usług. Za to ich względny dobrobyt
będzie jednym z czynników podkręcających koniunkturę właśnie w handlu i
usługach). Edukację wyższą pominąłem nie bez powodu. Należy włożyć dużo
wysiłku w stworzenie ośrodka akademickiego, ale zanim powstanie taki ośrodek,
który zasłużyłby na miano lokomotywy - a wymagania pod tym względem stawiam
wysokie - minie więcej niż dwie kadencje prezydenckie.
Zachęcam do dyskusji.
Temat: Czemu do .... u nas tak nie można
dziekuje antoslawie wkoncu za jakas dorba odbowiedz, ktore jest rzeczywiscie
warta przeczytania. Kommentowanie jakis chwytow doyczace ludzi ktorzy wybieraja
routy turystycznie nie kierujac sie wylcznie pogoda ale takze architektura teraz
sobie odpuszcze.
Ale kilku spraw nie rozumiem - stawiam te pytania teraz specjalnei naiwnie,
oczywscie ze wiem ze swiat jest bardziej zlozony:
- Jak za pomoca konkursow sie wybiera projekty ktore sa najlepsze, to dla czego
podobno sie nie sprawdzaja u inwestorow prywatnych? Prosze podaj konkretny
przyklad, gdzie z powodu konkursu zostal by wybrany projekt, ktory sie nie
oplaca inwestorowi! Prosze mi podaj wiecej niz 10 konkretnych przykladow, tak
aby bylo wiecej niz ja dam pozytywnych: [Na marginesie musze dodac, ze moga
podac tylko przyklady z niemiec, bo tu zyje - ale jestem pewien ze tak samo
niemiceki inwestor o to dba, aby jemu sie oplacalo]
+ Siemens w Monachium
+ Parkstadt schwabing
+ Swiss Re
+ Sueddeutsche Verlag
+ 5 Höfe
+ Münchner Tor
+ GeorgPlatz (Drezno)
+ Riemarkaden (Peryferia Monachium)
+ Münchner Rück
+ jakas tam prywatna Kamienica przy Lepiziger Platz (sorry ale jakos mam balckout)
- Oczywiscie pewnie mi powiecie, ze inwestor ma swoje interesy a zatem lubi
wybierac swoich architektow, bo albo n.p. ma jakies zobowiazania albo n.p.
dzieki znajomemu architektowi jest w stanie zrobic przekrety prawne (n.p.
wepchnac pomieszczenia biurowe w poddasze, co czesciowo sie nie liczy jako
powieszchnia uzytkowa, za czym moze zbic wiekszy zysk z budynku ...)
Ale jak za pomoca konkursow sie wybiera projekty ktore sa najlepsze, to dla
czego nie uwazacie ze na KAZDY proejkt ktory jest realizowanyc z pieniedzy
panstwowych/komunalnych powinnien byc konkurs?
- akwapark
- evtl. na wazne inwestycje infrastrukturalen (n.p. Most Millenijny - pisze to
bo walsnie wczoraj zostal otwarty przepiekny nowy most we francji autorstwa
Lorda Fostera)
- budownictwo komunalne (We francji Nouvel zrobil piekne mieszkaia socialne -
wcale nie byla budowa droga!)
- projekty przebudowy waznych placow i ciagow (n.p. Bulwary nad Odra / Szewska)
Jeszcze raz do Berlina - porownuje wro z Berline z powodu podbnej sytuacji
urbanistycznej - nei ekonomicznej. Z tego powodu bardzo dokladnie wybieram
przykaldy.
A jeszcze do tego ze nam inwestorzy uciekna jak beda przepisy.
Ja oczywiscie ze wiem ze nie mozna az tak restrykcyjnych miec przepisow jak w
Belrinie (tam sa w starym centrum, kotre jest pod ochrona okreslone wielkosci
okien, podzial pierzeji, material) - ale u nas to juz jest absolutna anarchia -
Dobre PZP sie zmienia pod inwestora (przyklad - LC)
Tez bym prosil aby nie mieszac inwestycji n.p. biurowych i hotelowych z
inwestycjami przemyslowymi.
Oczywiscie ze jak zniesiemy ulgi inwestycyjne, to n.p. jakas GM woli zbudowac
fabryke samochodow na slowacji bo tam jest taniej.
Ale jak ktos sie decyduje na zbudowanie hotelu we wro, bo jest zapotzrebowanie,
to go to guzik obchodzi ze w Bratyslawie moze wybudowac budynek ktory moze miec
nizszy parter! On chce budowy hotel we wroclawiu, bo to jesmu sie oplaca. Tylko
bo musi zadbac bardziej o architekture (co juz 100raz podkreslam: nie oznacza
wiekszych kosztow) ma sie przeniesc na slowacje? Watpie w taka logike.
Oczywiscie moge sobie wyobrazic, ze jak bedzie PZP dla starego maista, ktory
wymusza uzycie kamienia naturalnego, a inwestor nie chce na to wydac peiniedzy,
to zbuduje budynek gdzie indziej w centurm... ale to juz jest cos zupelnei
innego - i jak juz pisalem: nie trzeba robic az takich przepisow jak w Berlinie.
Wystarczy mi to, aby inwestorzy sie trzymali PZP, aby PZP byly robione raczej
dla miasta i mieszkancow a nie dla pojedynczego inwesotra - ta jak to sie robi
na 'zachodzie' (nie tylko w Berlinie)
Strona 4 z 4 • Znaleziono 164 wyników • 1, 2, 3, 4