Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: programy do zarządzania szkoleniami





Temat: krzywdzące stereotypy dotyczące nauczycieli
Akurat mieszkam pod Warszawą, jedno dziecko chodzi do szkoły lokalnej,
wiejskiej, dwoje wożę do Warszawy do gimnazjum prywatnego, jedno jest w
lokalnym przedszkolu. Jeśliby bon oświatowy obowiązywał, odbierałbym go w
urzedzie gminy co miesiac i płaciłbym za usługi edukacyjne w każdej ze szkół.
Otóż zapewniam Cię, że nie ma niebezpieczeństwa zawyżania cen usług
edukacyjnych ponad nominał bonu, ponieważ w tej chwili koszty są ZA WYSOKIE.
Jeśli więc wartość bonu odpowiadałaby dzisiejszym nakładom państwa na jednego
ucznia - ceny by spadły poprzez racjonalizację kosztów.
Co do natrętnego rodzica - nie ma fizycznej możliwości pozbycia się kogoś
takiego przez szkołę, ponieważ w tym systemie istnieje nie kuratorium w
województwie, tylko lokalna rada szkolna wybrana w wyborach, która zarządza
szkolnictwem w gminie czy w powiecie. Zarządzanie szkolnictwem nie ma polegać
tu na funkcjach właścicielskich, lecz na oporacowaniu programu nauczania i
kontroli standardów. Jeśliby się pojawił problem zmowy szkół natychmiast rada
szkolna by zareagowała, ze względu na troskę o ponowny wybór.
W małym środowisku dwie szkoły się utrzymają, a nawe pięć, bo przecież dlaczego
nie ma być szkoły jednoklasowej? Ważne jest tylko to, zeby uczniowie takiej
szkoły spełniali wymogi testów standaryzowanych. A jak ktoś chce uczyć dziecko
w domu - niech też tak robi i odbiera na to bon osiatowy, a potem realizuje w
banku pieniądze. Tylko że jeśli dziecko nie zda testu standaryzowanego będzie
musiał te oieniądze oddać.

Szkoły są instytucjami zaufania publicznego. Jeśli są prywatne, tak jak
proponuję, to oczywiście zarządza nimi własciciel (fundacja, stowrzyszenie, pan
Iksiński), lecz z tego względu, że są takimi instytucjami muszą się poddać
wymaganiom zbiorowości określanymi przez radę szkolną. I jeśli zbiorowść uzna,
ze curriculum ma zwierać np. gotowanie a nie matematykę - to powinny to zrobić.
A jeśli rodzice w tej szkole powiedzą, że jednak chcą matematykę - to
własciciel ma prawo zażądac dodatkowej opłaty.

A co do szkolnictwa publicznego w Polsce, to jest ono tak samo publiczne jak
telewizja Kwiatkowskiego była publiczna. Państwowe i tyle.




Temat: Co wyprawia Konarski w Starostwie Gryfińskim?
Jestem zdumiona i zaskoczona programem GiS ( PiS i PO ) oraz BBS ( H.Piłat) -
jaki chce zrealizować nowa koalicja w powiecie.
Zarząd Powiatu proponuje Radzie Powiatu i mieszkańcom:
1. likwidację szpitala
2. likwidację Powiatowego Zarządu Dróg
3. likwidację szkół ponadgimnazjalnych ( w Mieszkowicach, Gryfinie)
4. łączenie szkół w wielkie ponad 1000-czne molochy (Gryfino, Chojna)
5. likwidację Domu Pomocy Społecznej w Dębcach,
6. likwidację Domu Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie,
7. likwidację Domu Pomocy Społecznej w Trzcińsku-Zdrój,
8. przekazanie zarządzania wszystkimi drogami powiatowymi gminom
9. przyspieszoną likwidację SP ZZOZ w czerwcu 2007r.

żadna z gmin nie podjęła uchwał ws. przejęcia szkół ponadgimnazjalnych,
żadna z gmin nie podjęła uchwał ws. przejęcia dróg od powiatu,
nie wyłoniono w drodze konkursu nowych podmiotów, które chciałyby prowadzić trzy
DPS-y,
trwają procesy wytoczone staroście o bezpodstawne pozbawienie pracy,
z powodu masowych zwolnień i odejść pracowników - urzędowi grozi w niektórych
działach - paraliż

Program GiS i BBS dla powiatu: najpierw likwidacja, a potem będziemy się martwić.
Pan starosta , zarząd i radni zmierzają do katastrofy finansowej powiatu.
O zwalnianych ludziach, pacjentach, podopiecznych i wychowankach, którzy drżą o
swą przyszłość - nie należy jednak zapominać. Władza musi pamiętać o
konsekwencjach swych działań. Chyba , że chce aby wyborcy jej o tym przypomnieli.

Czy po rozwiązaniu wszystkich jednostek powiatu, pan starosta, zarząd i rad
poproszą o wygaszenie swoich mandatów, skoro nie chcą odpowiadać za powiat, nie
potrafią rozwiązywać jego problemów.
Czy też w powiecie zostanie tylko starostwo i za zarządzanie jednym urzędem -
zamierzają w/w brać takie same , tj. wyższe od poprzedników pieniądze?






Temat: Kiedy wyrzucimy z polskiego niepotrzebne litery ?!
80662270a napisał:

> Wreszcie ktoś normalny zrozumiał o co mi chodzi.

Chomsky nie jest normalny. To językoznawca, a my dla niego jesteśmy jak te
mikroby pod mikroskopem...

> Szkoła jest po to żeby nam pomóc w późniejszym życiu, natomiast programy
> szkolne przygotowywane są przez "tradycjonalistów" którym bardziej zależy na
> szerzeniu tzw. "kultury", której nikt nie potrzebuje.

Rozumiem, że na uproszczeniu pisowni nie poprzestaniemy? Będziemy upraszczać
dalej?

> W kapitalizmie za to co jest potrzebne się płaci i to pokazuje co jest
> potrzebne.

"Oj, naiwny, naiwny, naiwny! Jak dziecko we mgle"

Nie pamiętam już jak długo szukam dla siebie butów. Mam tylko jedno wymaganie:
zeby nie wyglądały jak czarne, spiczaste kajaki. Z wymagań cenowych już
zrezygnowałam, albowiem jestem w rozpaczy. I co? I nic! Nie chcą moich
pieniędzy.

> Wolałbym uczyć się zasad negocjacji, asertywności, funkcjonowania w grupie,
> zarządzania konfliktami, więcej o zapobieganiu powszechnych chorób i miliona
> innych rzeczy niż tak bezsensownych zasad jak np. to dlaczego gdzie pisać "ó"
a
>
> gdzie "u".

Popatrzmy. Nauczyli cię zasad komunikowania się. Wypowiedasz się jasno,
zrozumiale, poprawną polszczyzną. Idzie ciebie zrozumieć. Troszkę gorzej a
asertywnością, rzeczywiście, ponieważ zamiast dyskutować używasz inwektyw w
stosunku do oponentów. Jeśli przez zarządzanie konfliktami rozumiesz ich
wzbudzanie, to - to umiesz. Miliona rzeczy musisz się nauczyć sam. Szkoła
wyposażyła cię w stosowne narzędzia.

> Szkoła marnuje młodym ludziom w dużej części najlepszy czas w ich
> życiu,

Ech, młodość!

>
> Mam gdzieś tradycjonalizm bez racjonalnych uzasadnień.

Ekonomia? Politechnika? Zarządzanie i marketing?

> Ponowiam pytanie:
> jakie racjonalne argumenty przemawiają między różnicowaniem ....oraz "h"
> i "ch" ? Czas na zmiany.

Niestety! Wygląda na to, że tak. Kilka dni temu w którymś dzienniku TVNu
widziałam taki podpis na ekranie : Janusz Steinchof.

Według moich obserwacji, naturalne procesy językowe idą właśnie w tym kierunku:
zastępowaniu "h" dwuznakiem "ch". A Ty co reformę proponujesz?

Interesuje mnie też, czy potrafisz rozróżnić znaczenie " cha, cha, cha" i "ha,
ha"?

Pozdrawiam. Ala




Temat: Staże w instytucjach kultury
Staże w instytucjach kultury
STAŻE W INSTYTUCJACH KULTURY - EDYCJA WIOSENNA 2007

Narodowe Centrum Kultury ogłasza nabór do Wiosennej Edycji programu „Staże w
instytucjach kultury”. Założeniem programu jest umożliwienie studentom
zdobycia praktycznej wiedzy nt. funkcjonowania instytucji kultury oraz pomoc
w realizacji bieżących zadań instytucji.

Oferta staży skierowana jest do studentów 3 - 5 roku studiów magisterskich na
kierunkach związanych z kulturą (np. historia, historia sztuki,
kulturoznawstwo, animacja kultury, bibliotekoznawstwo, dziennikarstwo,
etnologia, archeologia, architektura, teatrologia, muzykologia, sztuki
plastyczne, kinematografia) oraz do studentów szkół podyplomowych w zakresie
zarządzania i animacji kultury.

Instytucja może powierzyć rekrutację stażysty Narodowemu Centrum Kultury lub
skorzystać z możliwości przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych z wybranymi
przez NCK stażystami. Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w dniach: 21 marca
oraz 27 marca 2007 r.

Praktyki odbędą się w państwowych i samorządowych instytucjach kultury,
organizacjach pozarządowych oraz firmach prowadzących działalność związaną z
obszarem kultury.

W ramach staży studenci będą wykonywać pracę nieodpłatnie, przez okres 4 do 8
tygodni. Termin odbywania staży w Edycji Wiosennej obejmuje okres od 2
kwietnia 2007 r. do 30 czerwca 2007.
Zgłoszenia przyjmowane będą od 26 lutego – 17 marca 2007 r.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY STUDENTÓW ORAZ INSTYTUCJE, FIRMY, ORGANIZACJE
POZARZĄDOWE
DO UDZIAŁU W PROGRAMIE!!!

Dla najlepszych stażystów przewidziano bezpłatne warsztaty z zakresu
zarządzania kulturą!

KONTAKT:
• Regulamin programu stażowego, warunki rekrutacji stażystów i
formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.nck.pl/?pr/staze
• Szczegółowych informacji udziela p. Iga Raczyńska, iraczynska@nck.pl,
tel. (022) 2 100 133




Temat: deptanie w miejscu
deptanie w miejscu
rozgorzała odpowiednia dyskusja wokół problemu zagęszczania klas ?
w całej Polsce to samo - zwiększa się liczbę uczniów w klasach
a odpowiedzialność za to w opinii publicznej ponoszą władze lokalne .

winić władze lokalne jest kompletnym chybieniem . chwalić nie ma za
co , bo swoimi decyzjami doprowadzają do pogorszenia warunkow nauki .

już mamy ponad 10 lat demokracji , a nik nie wydaje się zauważyć
problemu zbytnio zecntralizowanej władzy . niby to są władze lokalne ,
lecz pole ich decyzji jest bardzo zawężone . w kwesti szkół decyzje
sprowadzają się do zmniejszania nakładów na edukację , bez mozliwosci
zastosowania również innych opcji . niczym się to nie różni od komunistycznego
zarządzania .

jest jeden program edukacyjny na całą Polskę - a mogłoby to być jakieś
autentyczne minimum + nst 50% przedmiotów do wyboru i coś w stylu honor
classes ( tu mamy zamiast tego kółka , by uczeń deptał w kółko zamiast
iść do przodu i ewentualnie wykazał się wspaniałą wiedzą z pdstw na
licznych konkursach- nie krytukuję oczywiscie nauczycieli za to , że angażują
się w takie sprawy i osiągają sukcesy. uważam jednak , że jest to deptanie w
miejscu . inaczej nie mozna , bo program na to nie pozwala ) . książki są
faktycznie dla wszystkich uczniów takie same . matura - nikt nie wie jaka
będzie za dwa lata , każdy wie że będzie ( beznadzieja!!! ) i taka sama dla
wszystkich szkół .

nawet nie ma mozliwości zaliczenia wiedzy z angielskiego przez egzamin FC .
trzeba pisać maturę - wychodzą wtedy niezłe jaja - zdarza się , że uczeń
dostaje A z testu FC i 3 z matury lub 6 z matury i F z FC .

jest tyle różnych sprawdzonych i efektywnych modeli eduakcji , dlaczego
nie czerpiemy z ich wzorców trzymając się kurczowo modelu centralnego
który reformujemy od czasu do czasu na inny model scentralizowany ?

zastosownie innych modeli mogłoby skrócić czas ucznia w szkole do
uzyskania dyplomu uniwersytetu , co wpłynęłoby na mniejszą ilość
uczniów w klasie przy tych samych nakladach . to również przyczyniłoby się
do zmniejszenia srednij statystycznej wieku absolwenta a tym samym miałoby
pozytywny skutek na jego przyszłą emeryturę .

aż mnie dziw bierze , że depczemy w kółko . chcemy dowieść innym na świecie,
że mamy najmądrzejsze dzieci śląc je na wszelkiego rodzaju konkursy .
bywa mi żal tych dzieciaków , gdy widzę ,że już najczęściej los decyduje
o przyznanie laurów w finałach ( pasujące pytania lub odpowiednie
przygotowanie do pytań konkursowych ) , a nie ich potencjał i wiedza .
zestresowane , siadają do dalszego zakuwania w walce o laur a bywa ,że
po prostu wkuwają nie to co trzeba .




Temat: Fundusze unijne dla handlowców
Fundusze unijne dla handlowców
"Handlowcy nie wiedzą o możliwościach, jakie stwarzają im fundusze unijne"
04-06-2009, 09:08

Choć polscy przedsiębiorcy mogą korzystać ze wsparcia unijnego na rozwój i prowadzenie biznesu, a także liczyć na dofinansowanie szkoleń dla pracowników, o takie dofinansowanie rzadko występują.

- Nie korzystamy z unijnych pieniędzy. Wydaje się, że programy, które są dostępne nie są przeznaczone dla nas - mówi Adam Majewski, prezes zarządu Stowarzyszenia Kupców Polskich Przyjazny Sklep. Jednocześnie przyznaje, że o wielu programach, które są dostępne nie ma pełnej wiedzy. - Nie słyszałem o programie na tworzenie mikroprzedsiębiorstw. Nie wiedziałem, że w jego ramach można otrzymać fundusze na stworzenie sklepu na wsi - mówi. Podobną opinię wyraża Jarosław Kazimierski, dyrektor handlowy w sieci Dino. - Nie dotarła do mnie informacja o takim wsparciu unijnym dla właścicieli sklepów - mówi.

Unijne wsparcie, w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, przeznaczone jest dla osób, które chcą stworzyć miejsca pracy na wsi lub w małym mieście (poniżej 5 tys. mieszkańców). Warunkiem otrzymania takiej pomocy jest utworzenie przynajmniej jednego nowego miejsca pracy. O unijne pieniądze mogą się także ubiegać firmy, które zaliczają się do mikroprzedsiębiorstw (zatrudniają poniżej 10 osób), a ich obrót roczny nie przekracza 2 mln euro rocznie. Pomoc może być przyznana na stworzenie firmy oferującej wszelkiego rodzaju usługi dla gospodarstwa czy ludności, np. na handel, przetwórstwo rolne, przechowywanie produktów, wytwarzanie biomasy, prowadzenie księgowości i usługi transportowe.
Maksymalna wysokość pomocy udzielonej jednemu beneficjentowi zależy od liczby utworzonych miejsc pracy. Jeżeli przedsiębiorca stworzy jedno-dwa miejsca pracy, może dostać najwyżej 100 tys. zł, zaś jeżeli będzie to pięć miejsc - przysługuje mu pomoc do 300 tys. zł. Stworzone miejsca pracy należy utrzymać przez okres dwóch lat od momentu otrzymania z ARiMR ostatniej raty pomocy.

Prowadzona przez Stowarzyszenie Kupców Polskich sieć Przyjazny Sklep działa na terenie województwa mazowieckiego. Stowarzyszenie powstało dokładnie trzy lata temu, w lutym 2006 r. Sieć Przyjazny Sklep tworzą sklepy osiedlowe działające zarówno w systemie tradycyjnym, jak i samoobsługowym. W ciągu trzech lat grupa urosła z 15 do 85 sklepów.

Pochodząca z Wielkopolski sieć marketów Dino zarządza 80 sklepami. Dino obejmuje już swoim zasięgiem województwo wielkopolskie, dolnośląskie, lubuskie, opolskie oraz łódzkie i planuje ekspansję na nowe województwa.

Źródło: www.dlahandlu.pl




Temat: ---> Zapisz się do szkoły przez internet!
---> Zapisz się do szkoły przez internet!
Uwaga absolwenci gimnazjów!

Mozecie sie zapisać się do szkoły średniej przez i n t e r n e t.

Dotyczy to 11 szkół średnich powiatu nowotarskiego, dla których organem
zarządzającym jest starostwo powiatowe.

Użytkownik systemu internetowego może poruszać się po systemie w miarę
swobodnie, dzięki dokładnym instrukcjom.

- Gimnazjalisto! Pamiętaj, że wybierasz 3 szkoły, ale nie ma ograniczenia na
ilość oddziałów! - czytamy na stronie internetowej:

www.e-omikron.pl

za pośrednictwem tej styrony absolwenci gimnazjów mogą zapisywać się do
wybranej przez siebie szkoły średniej.

- Im więcej oddziałów (priorytetów) wybierzesz, tym masz większą szansę na
to, aby zostać przydzielony do wymarzonej szkoły już w pierwszym etapie
rekrutacji, gdy przydziału dokonuje specjalnie skonstruowany do tego celu
algorytm.
Program działa w taki sposób, że przydzieli Cię do możliwie najwyższego
priorytetu na liście, którą ustalisz na podaniu, biorąc pod uwagę zgromadzone
przez Ciebie punkty. Dostaniesz się tylko do jednej klasy w jednej szkole!
Dlatego tak ważne jest, aby wybór i kolejność oddziałów, na które się
starasz, były przemyślane - czytamy:

www.e-omikron.pl.

Dzięki systemowi uczeń nie musi składań podać w trzech wybranych szkołach,
wystarczy, że w Internecie zaznaczy wybrane przez siebie placówki jako szkoły
pierwszego, drugiego i trzeciego wyboru. Na stronie internetowej pojawiać się
będą wciąż aktualizowane dane na temat każdej ze szkół należącej do systemu,
liczby miejsc oraz liczby kandydatów na jedno miejsce.

Powiat nowotarski przystąpił do systemu w tym roku, jednak kilka powiatów w
woj. małopolskim, m.in. ziemski krakowski i wadowicki, korzystały już z
programu w ubiegłym roku szkolnym. (AGN)




Temat: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
DEFIBRYLATOR DLA LIDZBARKA
DEFIBRYLATOR FUNDACJI WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY DLA LIDZBARKA
W środę 14.02.2007 roku w Chełmnie odbyło się przekazanie przez przedstawicieli
Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy do dyspozycji Urzędu Miasta i
Gminy

w Lidzbarku defibrylatora AED.

Co to jest defibrylator ?

W wielu przypadkach nagłego zatrzymania akcji serca możliwe jest
przywrócenie prawidłowej akcji serca poprzez wczesną defibrylację to znaczy
przepuszczenie przez klatkę piersiową do serca pacjenta krótkiego impulsu
elektrycznego. Po przyklejeniu do klatki piersiowej ofiary dwóch elektrod
defibrylator sam wydaje instrukcje postępowania (wyświetlając je na ekranie i
za pomocą poleceń głosowych). Diagnozuje stan poszkodowanego, analizując rytm
serca. Decyduje o tym, czy przeprowadzenie defibrylacji jest konieczne, czy
należałoby rozpocząć inną akcję reanimacyjną (np. krążeniowo-oddechową).

W roku 2006 inspektor ds. zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej Urzędu
Miasta i Gminy w Lidzbarku Grzegorz Kowalski w ramach doskonalenia systemu
ratowniczego na terenie miasta i gminy przy poparciu Burmistrza Lidzbarka
wystąpił do Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy o przystąpienie do
programu „ 1% defibrylator”.

Program przewiduje szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy w systemie
AHA (American Heart Association) zakończone egzaminem i wydaniem amerykańskiego
certyfikatu oraz przekazanie defibrylatora AED. W szkoleniu udział wzięła
jednostka Państwowej Straży Pożarnej z Chełmna, jednostka Państwowej Straży
Pożarnej z Chojnic, Starostwo Powiatowe Brodnica i Urząd Miasta i Gminy
Lidzbark.

Burmistrz Lidzbarka także zaprosił do udziału w szkoleniu wytypowane osoby z
Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „MEDICUS” z Lidzbarka.

Certyfikaty z Lidzbarka otrzymały następujące osoby:

Kowalski Grzegorz – UMiG Lidzbark

Nawrocka Małgorzata – UMiG Lidzbark

Sadowski Wojciech – UMiG Lidzbark

Kamińska Agnieszka – NZOZ „MEDICUS”

Piątkowska Urszula – NZOZ „MEDICUS”

Defibrylator znajduje się w Przychodni Lekarskiej „MEDICUS” w Lidzbarku przy
ul. Brzozowej. Wybierając miejsce usytuowania defibrylatora brano pod uwagę
nasilenie ruchu ludności, godziny pracy oraz możliwość szybkiego i prawidłowego
użycia przez osoby uprawnione.




Temat: the company for...
Uwielbiam merytoryczną polemikę. A tutaj widzę trafiłam na osobę z podobnym
doświadczeniem w sprzedaży co moje.

Polemika (zwłaszcza ta merytoryczna) pozwala na wypracowanie nowych rozwiązań.
Zgadzam się z Tobą, Szanowna Koleżanko, ze zawsze można lepiej wydac pieniądze.
Pomóżmy organizacji Avalon i wykorzystajmy to forum do konstruktywnej krytyki.
Z moich wieloletnich doświadczeń wynika, że (odwołując się do Twoich
spostrzeżeń) trudno jest zaplanować brak braków. Nie chcę tutaj bronić firmy
ale wiem jak jest to trudne.
Co do płacenia kartami w COKach, nasze zdanie jest odmienne. Ja uważam, że COKi
nie sa wcale potrzebne bo Avalon jest firmą sprzedaży bezpośredniej i nie po
to wydaje na firmę kurierską by KK z niej nie korzystały. A jak widzę KK, które
jaką z drugiego końca miasta po jestem produkt, na którym teoretycznie
zaoszczędzą 4 zł a za bilet w obie strony placa 5,20 to czegoś nie rozumiem.
Terminowość dostaw?? Zgadzam sie z Tobą w 100% i nie znajduję wytłumaczenia gdy
jest nie dotrzymywana.

Zaproponuj coś Organizacji w temacie polepszenia szkoleń dla KK i LS, proszę.
Co mialoby się znaleźć w tych szkoleniach?Czego w nich brakuje?
Podobnie z programem KR (wiem, że z roku na rok jest marniej ale co powinno
być??)
Co do programu LS to nie wiem co jeszcze można poprawić (poza szkoleniami)? Jak
powinna wyglądać motywacja? Kasy jest opór tylko brać!!

No i jak wyobrażasz sobie dbanie o obecna kadrę? Myślę, że to będzie
szczególnie ciekawe dla dowództwa bo czytają nas uważnie

I jeszcze jeden wazny temat, który poruszyłaś: Jak wg Ciebie powinna wyglądać
pomoc?, praca? DMS ?? To ważny poziom zarządzania i pytanie tylko w jaki sposób
mogliby nam pomóc?

Co do Kierownictwa Wsparcia Sprzedaży to sławetne 3% jest pewnie tez ich
udziałem. Ale idzie Nowe i jak mówią: po owocach ich poznacie. Różowych
Jak na razie na tylko stres i stres był tym owocem choc tym razem róż nie
byl flagowym kolorem.

No i pytanie zasadnicze? Jak mamy zwiększac nasze zarobki bez zwiększania
ilości KK i LS bo tego nie rozumiem? Konkurekcja nie śpi. KK będą rezygnować bo
tak jest od zawsze. No to jak?

Raz jeszcze dziękuję za przyłączenie się do wątku bo to ważny by tym "Ważnym"
otwierac oczy



Temat: Konferencja Finansowa 2010 : Aplikuj !
Konferencja Finansowa 2010 : Aplikuj !

Organizacja studencka AIESEC oraz Komitet Lokalny Łódź ma zaszczyt zaprosić
wszystkich ambitnych i aktywnych studentów zainteresowanych finansami na
KONFERENCJĘ FINANSOWĄ „EARN YOUR SUCCESS 2010"

www.aiesec.pl/kf

* KIEDY: 19 -21 Luty 2010 roku

* GDZIE: Ośrodek Dresso w Sulejowie

Jeśli interesujesz się tematyką finansową i chcesz pogłębić swoją wiedzę w
praktyce ...

Chcesz czerpać wiedzę od najlepszych: ING Bank, Millenium Bank, Unilever,
Deloitte, Infosys, Ernst & Young ...

Nasza konferencja jest właśnie dla Ciebie!!
~ trzy dni szkoleń/wykładów/warsztatów (19 – 21 luty 2009)
~ Dwa traki szkoleń : podstawowy i zaawansowany
~ 150 studentów z całej Polski !

Dużo informacji na temat budżetowania, analizy finansowej, sprawozdań
finansowych, inwestowania, podatków, zarządzania ryzykiem
A to jedynie wybrane zagadnienia..!

Szkolenia będą prowadzone przez kadrę profesjonalistów posiadających
praktyczne umiejętności i ogromne doświadczenie reprezentujących wiodące firmy
i banki na całym świecie m.in. ING Bank, Millenium Bank, Deloitte, Unilever,
Ernst& Young i inni.

Wszystkim uczestnikom gwarantujemy:

~ atrakcyjny program konferencji !
~ certyfikaty dla wszystkich uczestników !
~ komplet materiałów szkoleniowych w wersji papierowej
~ bezpośredni kontakt ze szkoleniowcami, otwartość na dyskusję, zadawanie pytań
~ pełne wyżywienie
~ świetne imprezy wieczorami
~ niezapomniane wrażenia !

Koszt 180ZŁ

Zapewniamy dla każdego uczestnika certyfikat udziału w konferencji.

APLIKACJE OTWARTE DO 6 LUTEGO !!!

aiesec.pl/kf



Temat: Odbijamy - TRAMPOLINA!
Dziewczyny! Mam zaszczyt napisać Wam, że udało się i TRAMPOLINA będzie przeprowadzona we Wrocławiu. Dotychczas ten program, mający na celu samorozwój kobiet, był dostępny jedynie w Warszawie. Dzięki życzliwości trenerek z Fundacji Promocji Kobiet warsztaty już w grudniu, rozpoczną się we Wrocławiu. A czym jest TRAMPOLINA? Trampolina to program rozwoju kobiet, autorstwa Liz Willis i Jenny Daisley, doświadczonych trenerek i konsultantek z Wielkiej Brytanii. Po raz pierwszy przeprowadzono go w Wielkiej Brytanii 1990 r. na zlecenie BBC. Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: poznawanie siebie * asertywność * wyznaczanie sobie celów * co działa na twoją korzyść * znajdowanie wsparcia * świat wokół Ciebie * przedstawianie się w korzystnym świetle * więcej energii, mniej niepokoju * równowaga między domem i pracą * bank swoich możliwości * sieć kontaktów * użyteczne adresy * Trampolina pomaga kobietom stać się bardziej sobą, zwiększa ich wpływ na własne życie, zarówno zawodowe, jak osobiste, ułatwia odkrycie drzemiących w nich możliwości. Podsuwa pomysły i podpowiada, krok po kroku, jak je realizować, daje zastrzyk energii i pewności siebie umożliwiając wprowadzanie ich w życie. Kobiety, które uczestniczyły w programie mówią, że ich życie bardzo się zmieniło. Zaczęły cieszyć się uznaniem, nabrały odwagi, w wypowiadaniu i obronie własnego zdania, zdobyły pewność siebie, ich kontakty z ludźmi, zarówno osobiste jak i zawodowe, stały się pełniejsze i bardziej konstruktywne. Program TRAMPOLINA wychodzi także naprzeciw potrzebom firm zainteresowanych rozwojem zawodowym swoich pracowników i poprawa relacji miedzy nimi. Firmy mogą dzięki Trampolinie zrealizować swoje cele związane z: - podniesieniem motywacji pracownic do poszerzania swoich kwalifikacji zawodowych, co zwiększa ich przydatność i wpływa pozytywnie na działania firmy; - zachęceniem pracownic do zwiększania swoich umiejętności osobistych, takich jak np. zarządzanie własnym czasem, czy właściwe ustalanie priorytetów, co przyczynia się do bardziej efektywnego wykorzystywania czasu pracy; - poprawą komunikacji i współpracy między pracownikami, co usprawnia działania firmy i niweluje sytuacje konfliktowe w pracy, a także polepsza kontakty pomiędzy poszczególnymi działami; - wzmocnieniem poczucia identyfikacji z firmą, poprzez zachęcenie do bardziej świadomego podejmowania zadań i odpowiedzialności za nie, co w rezultacie podnosi efektywność pracy; - konsolidowaniem zespołu, które wzbogaca go w nowe wartości wynikłe z poczucia przynależności do zespołu i dumy z sukcesów firmy; - podniesieniem aktywności i kreatywności pracownic. Więcej informacji pod numerem telefonu 0503 072 982 lub na maila sojanka@konto.pl



Temat: Odbijamy - TRAMPOLINA!
Odbijamy - TRAMPOLINA!
Dziewczyny! Mam zaszczyt napisać Wam, że udało się i TRAMPOLINA będzie przeprowadzona we Wrocławiu. Dotychczas ten program, mający na celu samorozwój kobiet, był dostępny jedynie w Warszawie. Dzięki życzliwości trenerek z Fundacji Promocji Kobiet warsztaty już w grudniu, rozpoczną się we Wrocławiu. A czym jest TRAMPOLINA? Trampolina to program rozwoju kobiet, autorstwa Liz Willis i Jenny Daisley, doświadczonych trenerek i konsultantek z Wielkiej Brytanii. Po raz pierwszy przeprowadzono go w Wielkiej Brytanii 1990 r. na zlecenie BBC. Szkolenie obejmuje następujące zagadnienia: poznawanie siebie * asertywność * wyznaczanie sobie celów * co działa na twoją korzyść * znajdowanie wsparcia * świat wokół Ciebie * przedstawianie się w korzystnym świetle * więcej energii, mniej niepokoju * równowaga między domem i pracą * bank swoich możliwości * sieć kontaktów * użyteczne adresy * Trampolina pomaga kobietom stać się bardziej sobą, zwiększa ich wpływ na własne życie, zarówno zawodowe, jak osobiste, ułatwia odkrycie drzemiących w nich możliwości. Podsuwa pomysły i podpowiada, krok po kroku, jak je realizować, daje zastrzyk energii i pewności siebie umożliwiając wprowadzanie ich w życie. Kobiety, które uczestniczyły w programie mówią, że ich życie bardzo się zmieniło. Zaczęły cieszyć się uznaniem, nabrały odwagi, w wypowiadaniu i obronie własnego zdania, zdobyły pewność siebie, ich kontakty z ludźmi, zarówno osobiste jak i zawodowe, stały się pełniejsze i bardziej konstruktywne. Program TRAMPOLINA wychodzi także naprzeciw potrzebom firm zainteresowanych rozwojem zawodowym swoich pracowników i poprawa relacji miedzy nimi. Firmy mogą dzięki Trampolinie zrealizować swoje cele związane z: - podniesieniem motywacji pracownic do poszerzania swoich kwalifikacji zawodowych, co zwiększa ich przydatność i wpływa pozytywnie na działania firmy; - zachęceniem pracownic do zwiększania swoich umiejętności osobistych, takich jak np. zarządzanie własnym czasem, czy właściwe ustalanie priorytetów, co przyczynia się do bardziej efektywnego wykorzystywania czasu pracy; - poprawą komunikacji i współpracy między pracownikami, co usprawnia działania firmy i niweluje sytuacje konfliktowe w pracy, a także polepsza kontakty pomiędzy poszczególnymi działami; - wzmocnieniem poczucia identyfikacji z firmą, poprzez zachęcenie do bardziej świadomego podejmowania zadań i odpowiedzialności za nie, co w rezultacie podnosi efektywność pracy; - konsolidowaniem zespołu, które wzbogaca go w nowe wartości wynikłe z poczucia przynależności do zespołu i dumy z sukcesów firmy; - podniesieniem aktywności i kreatywności pracownic. Więcej informacji pod numerem telefonu 0503 072 982 lub na maila sojanka@konto.pl



Temat: cv czy ktos moze mi zasugerowac jakies zmiany
cv czy ktos moze mi zasugerowac jakies zmiany
czesc zamieszczam moje cv, jesli komus sie bedzie chcialo to prosze o kilka
slow konstruktywnej krytyki, co mam zmienic, poprawic.
dzieki i pozdrowienia
cv:

PS. z tym dunskim to jest tak ze umiem wlasciwie pare slow tylko wiec nie
wiem czy wpisywac czy tez nie.

CURRICULUM VITAE

Dane osobowe: wyciete

Wykształcenie:

IX 1998 - Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona
Koźmińskiego w Warszawie,
Kierunek: Finanse i Bankowość,
Specjalizacja: Strategie Inwestycyjne i Kapitałowe
I 2001– VI 2001 Herning Institute of Business Administration and
Technology, Dania
IX 1994 – VI 1998 IV Liceum Ogólnokształcące im. Marii Curie-Skłodowskiej
w Olsztynie

Kursy, szkolenia i certyfikaty:

2002 London Chamber of Commerce and Industry LCCI – 3rd Level Pass
with Distinction, jęz. angielski
2002 Mittelstuffe Zertifikat – gut bestanden, jęz. niemiecki
1999 – 2000 European Computer Driving Licence (ECDL)
1995 – 1996 Artos, szkoła jęz. angielskiego

Doświadczenie zawodowe:

Wakacje 2002 – wyjazd do USA na program Work&Travel, busser, ochroniarz,
przeprowadzki, praca w magazynie
Wakacje 1998, 1999, 2000, 2001 – praca w sklepie spożywczym

Języki obce:

Język angielski Bardzo dobry w mowie i piśmie
Język niemiecki Dobry w mowie i piśmie
Język duński Podstawowy

Umiejętności:

Obsługa komputera
Prawo jazdy kategoria B
Obsługa urządzeń biurowych
Taniec Towarzyski, klasa B w tańcach latynoamerykańskich oraz klasa C w
tańcach standardowych

Zainteresowania:

Sport (zwłaszcza Judo, piłka nożna oraz Taniec Towarzyski), literatura
fantastyczna, muzyka gitarowa, gitara, narciarstwo.




Temat: Filie Akafemii Swietokrzyskiej
Kronika
NAJWYŻSZA IZBA KONTROLI
Departament Nauki, Oświaty i Dziedzictwa Narodowego
Nr ewid.: 22/2005/P/04/086/KNO
KNO-41004/2004

Informacja
o wynikach kontroli warunków kadrowych i materialnych działalności dydaktycznej w zamiejscowych jednostkach organizacyjnych państwowych szkół wyższych
Warszawa maj 2005 r.

(….)
10
Spośród szkół wyższych objętych kontrolą wymagania te spełniały cztery uczelnie: Uniwersytet im. Marii Skłodowskiej – Curie w Lublinie (UMCS),
Uniwersytet Łódzki (UŁ),
Uniwersytet Szczeciński (USz.)
i Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW),

a nie spełniało pięć uczelni:
Akademia Ekonomiczna (AE) w Krakowie,
AE w Poznaniu,
AE we Wrocławiu,
Akademia Pedagogiki Specjalnej (APS) w Warszawie
i Akademia Świętokrzyska (AŚ) w Kielcach.

16.
Ważniejsze wyniki kontroli
W konsekwencji uczelnie państwowe, mając ograniczony wpływ na dobór nauczycieli akademickich i realizowanych programów, firmowały tego typu przedsięwzięcia i potwierdzały fakt ukończenia studiów własnym dyplomem, uzyskując w zamian udział w dochodach z opłat oraz możliwość dodatkowego, intratnego zatrudnienia części własnych nauczycieli akademickich. Jednocześnie uczelnie, powiększając w ten sposób liczbę studentów, stwarzały sobie podstawy do uzyskiwania zwiększonej z tego tytułu dotacji budżetowej

(……)

Akademia Świętokrzyska w Kielcach już w roku akademickim 1992/1993 utworzyła, wspólnie z Urzędem Gminy Staszów, Ośrodek Kształcenia w Staszowie. W umowie uczelnia zobowiązała się do realizacji kształcenia na wieczorowych studiach zawodowych o kierunku „zarządzanie”, a zleceniodawca (UG) – m.in. do: przyjmowania odpłatności za studia (z obowiązkiem przekazywania Uczelni 30% pobieranych opłat w każdym roku akademickim tytułem ponoszonych kosztów ogólnych), finansowania wszelkich kosztów związanych z organizacją i przebiegiem studiów, podpisywania umów o pracę z pracownikami (także dydaktycznymi).
(…..)

Załącznik nr 1
Wykaz uczestników kontroli i skontrolowanych jednostek
(….)
2. Delegatura NIK w Kielcach
Akademia Świętokrzyska im. Jana
Kochanowskiego w Kielcach
(…)

Załącznik nr 2
Lista osób zajmujących kierownicze stanowiska, odpowiedzialnych za kontrolowaną działalność
(….)
10. Akademia Świętokrzyska im. Jana Kochanowskiego w Kielcach
Prof. dr hab. Adam Massalski, zajmujący stanowisko Rektora Akademii Świętokrzyskiejod 6 maja 1999 r.
(…)




Temat: OSTRZEGA SIĘ PRZED "MITEINANDER" s.c.
Gość portalu: aśka napisał(a):

> Rozdano certyfikaty "European Label"
>
>
>
> Wczoraj (27 września br.) w Krakowie odbyła się uroczystość wręczania
> certyfikatów Komisji Europejskiej w Ramach programu "European
Label". "European
>
> Label" to europejski znak jakości przyznawany uczelniom wyższym, publicznym i
> niepublicznym placówkom i szkołom w nagrodę za wysoką jakość podejmowanych
> przez nie przedsięwzięć oraz innowacji dotyczących nauczania i uczenia się
> języków obcych. Do tej pory w całej Europie przyznano ponad 300 znaków
> jakości "European Label". W tym roku w Polsce przeprowadzona została I edycja
> postępowania kwalifikacyjnego. Do Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w
> Warszawie - narodowej agencji programu edukacyjnego UE "Socrates"
> zarządzającego "European Label", wpłynęły z całej Polski wnioski, spośród
> których komisja selekcyjna pracująca pod przewodnictwem prof. dr hab. Hanny
> Komorowskiej wyłoniła 14, przyznając im europejskie certyfikaty jakości.
> Otrzymali je m. in.: Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza,
> Uniwersytet Śląski, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, a
> także dwie szkoły podstawowe i dwa gimnazja z Opola i Bydgoszczy. Wśród tego
> doborowego grona znalazł się też niepubliczny Ośrodek Nauczania Języków
> Obcych "Miteinander" z Przemyśla. Jego dyrektor Beata Zawada odebrała
> certyfikat z rąk Patrizii Baralli - przedstawicielki Komisji Europejskiej.
> Przemyska szkoła nagrodzona została za nauczanie języków obcych metodą
> wprowadzania i ciągłego utrwalania podczas zajęć treści dotyczących wiedzy o
> regionie i mieście w blokach tematycznych (m. in. zabytki kultury polskie,
> tradycje kulturalne regionu -święta i obrzędy, kuchnia regionalna, firmy i
> przedsiębiorstwa, turystyka). Program "European Label" kontynuowany będzie w
> latach następnych, tak więc życzyć należy i innym ośrodkom w naszym
> województwie, w których naucza się języków obcych, by z powodzeniem zabiegały
o
>
> cenny znak jakości, który przysporzy im prestiżu i słuchaczy.

A może by tak cały tekst prztoczyć w ramach raklamy? Oto on:

Informacja




Temat: Kiedy wyrzucimy z polskiego niepotrzebne litery ?!
Wreszcie ktoś normalny zrozumiał o co mi chodzi.
Większość szuka argumentów popadając w skrajności i tworząc kretyńskie wyrazy
wg zasad których nie proponuję.

Argumenty w stylu "chodzi o to żeby było trudniej" uważam za debilizm, tak jak
takie że szkoła jest po to żeby się cięzko uczyć.

Szkoła jest po to żeby nam pomóc w późniejszym życiu, natomiast programy
szkolne przygotowywane są przez "tradycjonalistów" którym bardziej zależy na
szerzeniu tzw. "kultury", której nikt nie potrzebuje.
W kapitalizmie za to co jest potrzebne się płaci i to pokazuje co jest
potrzebne.
Z budżetu finansowane są teatry które nie mogą na siebie zarobić bo nie
potrzebuje ich wystarczająco dużo osób, baletmistrze domagają się
wcześniejszych emerytur.
Ja jestem przeciw finansowaniu teatrów dopóki na dworcach z głodu będa umierać
ludzie.

Ja się uczyłem w liceum 4 godziny tygodniowo języka polskiego i uważam że
wolałbym czego innego, dzisiaj po prostu żałuję, że tak dużo.
Wolałbym uczyć się zasad negocjacji, asertywności, funkcjonowania w grupie,
zarządzania konfliktami, więcej o zapobieganiu powszechnych chorób i miliona
innych rzeczy niż tak bezsensownych zasad jak np. to dlaczego gdzie pisać "ó" a
gdzie "u". Szkoła marnuje młodym ludziom w dużej części najlepszy czas w ich
życiu, a feudalny system między nauczycielami i uczniami prowadzi do wynaturzeń.
Kiedy nauczyciele zaczną byc oceniani przez uczniów ?
Kiedy wprowadzono ocenę nauczycieli na moich studiach dopiero nauczyciele
zaczęli się starać i działać w interesie studentów.

Mam gdzieś tradycjonalizm bez racjonalnych uzasadnień. Moja teza jest taka, ze
trzeba robić to co ma sens.

Ponowiam pytanie:
jakie racjonalne argumenty przemawiają między różnicowaniem "ó" i "u" oraz "h"
i "ch" ? Czas na zmiany.

Czekam na pierwsze racjonalne uzasadnienie w dyskusji.



Temat: OSTRZEGA SIĘ PRZED "MITEINANDER" s.c.
Gość portalu: C.Mazurek napisał(a):

>
> To nie jest żadne wyróżnienie żadnej szkoły "miteinander" tylko ocena
projektu'
>
> którego realizacji nikt nigdy nie sprawdza, nawet po roku. "Projekt na
> papierze". Tak jak i oceny za wirtualną naukę na świadectwie szkolnym.
>
>
> Cecylia Mazurek
Rozdano certyfikaty "European Label"

Wczoraj (27 września br.) w Krakowie odbyła się uroczystość wręczania
certyfikatów Komisji Europejskiej w Ramach programu "European Label". "European
Label" to europejski znak jakości przyznawany uczelniom wyższym, publicznym i
niepublicznym placówkom i szkołom w nagrodę za wysoką jakość podejmowanych
przez nie przedsięwzięć oraz innowacji dotyczących nauczania i uczenia się
języków obcych. Do tej pory w całej Europie przyznano ponad 300 znaków
jakości "European Label". W tym roku w Polsce przeprowadzona została I edycja
postępowania kwalifikacyjnego. Do Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w
Warszawie - narodowej agencji programu edukacyjnego UE "Socrates"
zarządzającego "European Label", wpłynęły z całej Polski wnioski, spośród
których komisja selekcyjna pracująca pod przewodnictwem prof. dr hab. Hanny
Komorowskiej wyłoniła 14, przyznając im europejskie certyfikaty jakości.
Otrzymali je m. in.: Uniwersytet Jagielloński, Akademia Górniczo-Hutnicza,
Uniwersytet Śląski, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, a
także dwie szkoły podstawowe i dwa gimnazja z Opola i Bydgoszczy. Wśród tego
doborowego grona znalazł się też niepubliczny Ośrodek Nauczania Języków
Obcych "Miteinander" z Przemyśla. Jego dyrektor Beata Zawada odebrała
certyfikat z rąk Patrizii Baralli - przedstawicielki Komisji Europejskiej.
Przemyska szkoła nagrodzona została za nauczanie języków obcych metodą
wprowadzania i ciągłego utrwalania podczas zajęć treści dotyczących wiedzy o
regionie i mieście w blokach tematycznych (m. in. zabytki kultury polskie,
tradycje kulturalne regionu -święta i obrzędy, kuchnia regionalna, firmy i
przedsiębiorstwa, turystyka). Program "European Label" kontynuowany będzie w
latach następnych, tak więc życzyć należy i innym ośrodkom w naszym
województwie, w których naucza się języków obcych, by z powodzeniem zabiegały o
cenny znak jakości, który przysporzy im prestiżu i słuchaczy.

Bez komentarza P.Mazurek.Kłamać jest łatwo.Trudniej przyznać rację.
Zawiść jest nieuleczalna.




Temat: Do jakiej szkoły języka angielskiego zapisać się?
hej,
mi tez sie wydaje, ze native to nie wszystko - szczegolnie na nizszych
poziomach (powiedzmy do FCE), gdzie przede wszystkim trzeba zrozumiec o co
chodzi i ktos to musi umiec wytlumaczyc :)
a uczenie dzieci przez native'ow to zdecydowanie nieporozumienie - maluch
owszem oslucha sie z akcentem, ale wroci zestresowany ze nic nie zrozumial :)

a jaka szkola? - mam bardzo dobre doswiadczenia ze szkola, ktora ma znak PASE
(odpowiadajacy za jakosc nauczania) i ISO - wierze, ze warto wybierac szkoly,
ktore nie boja sie przeroznych kontroli - i jakosci nauczania (czyli i
kwalifikacji nauczycieli, calego zaplecza metodycznego, dydaktycznego,
patrzących na programy, warunki nauczania itd..) i tzw. organizacji, co ISO
nazywa jakoscia zarządzania - to swiadczy ze nie trafimy do szkoly w ktorej
jest taki bajzel, ze nikt nic nie wie i nie mozna o nic sie dowiedziec.
Odpadlam jak zobaczylam co sprawdza PASE - www.pase.pl. polecam :))

Oczywiscie, mozna trafic do szkoly, ktora nie ma ani PASe, ani ISO, i tez jest
dobra, lub tez ma jakis dobrych nauczycieli - ale tego zapisujac sie po prostu
nie wiemy, a jak mam potwierdzenie w znakach jakosci to wiem, ze wszystko jest
ok i nie obudze sie w srodku semestru z reka, za przeproszeniem, w nocniku - ze
wydalam tylko kase a nic za tym nie idzie :)

no i ceny - rety, to co sie dzieje na rynku to jakies oszolomstwo - moj kumpel
zaplacil (calkiem sporo) za caly semestr, a potem sie okazalo, ze co chwila
byla okazja zeby nie zrobic zajec.
w "mojej" szkole :) cena za semestr to dokladnie pomnozenie ilosci zajec przez
cene za lekcje - i to wydaje mi sie bardzo rozsądne, przynajmniej wiem, na czym
stoje (i jak zaspie, tez wiem ile dokladnie trace :).

pozdrawiam i trzymam kciuki za nowy semestr (u mnie zajecia zaczynaja sie
dopiero w pazdzierniku - troche zaluje ze nie we wrzesniu, bo ja juz nie mam
wakacji :))

aggata



Temat: Polska-Turcja odwieczni rywale-sojusznicy?
Ja jestem za. Poznałem, troszkę przynajmniej, Turków i bardzo mi zaimponowali, honorny naród.
Wielu jest ostro przeciw
www.islam-in-europe.org/
Już jutro konferencja:
www.wse.krakow.pl/strona.php?strona=248
Gdzie kończy się Europa? Perspektywa przyjęcia Turcji do Unii Europejskiej - konferencja
W październiku 2004 roku Komisja Europejska powiedziała Turcji: „Tak, jesteśmy za rozpoczęciem negocjacji, ale nie jest to podejście bezwarunkowe.” W grudniu Rada skupiająca przywódców państw członkowskich Unii Europejskiejzdecyduje, czy i kiedy rozpocząć negocjacje. Czy jesteśmy przygotowani na przyjęcie Turcji? Jak daleko sięga granica Unii Europejskiej? Dyskusja nad przyszłością UE jest naszym obowiązkiem.

Jarosław Gowin, Rektor Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera, oraz Bogusław Sonik, Poseł PO do Parlamentu Europejskiego mają zaszczyt zaprosić na konferencję Gdzie kończy się Europa? Perspektywa przyjęcia Turcji do Unii Europejskiej
, która odbędzie się 11 grudnia br. (sobota) w Krakowie w Wyższej Szkole Europejskiej przy ulicy Krowoderskiej 31.

Patronat honorowy nad konferencją objął J.E. Candan Azer, Ambasador Turcji w Polsce.

Program:
10.00 – 12.00 – debata społeczno-polityczna: Gdzie postawić granice rozszerzenia? Małgorzata Brennek – Komisja Europejska, Marek Cichocki – Centrum Europejskie „Natolin”, Bogusław Sonik - Poseł do Parlamentu Europejskiego

12.15 – 14.00 – debata kulturowo-religijna: Turcja: lider w świecie islamu, czy petent do klubu europejskiego? Piotr Kłodkowski – Wyższa Szkoła Europejska, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Zdzisław Najder – Uniwersytet Opolski, Stanisław Jałowiecki – Poseł do Parlamentu Europejskiego, Bronisław Wildstein – „Rzeczpospolita” Prowadzenie konferencji: Marek Król – „Wprost




Temat: Subwencja oświatowa w TK - przegrana Łodzi
Drogi Ty mój Citoyenie!
A co masz na mysli, pisząc o racjonalnym gospodarowaniu itd.?
Subwencja jest przeliczana na ucznia-tak? Tak. Ilu uczniów-tyle kasy.
Mamy niż-uczniów jest mało (uczę klasy, gdzie jest ich 20-23).
Jak chcesz zracjonalizować koszty? Jest tylko jedno wyjscie (wiekszość kosztów
trza ponosić: pensje, utrzymanie budynków i ich remonty itd.-zero elastycznośći-
po prostu: "mus ustawowy")-trzeba zmniejszyć liczbę zespołów (a co za tym idzie
i szkół).
Pracowałem z Elą Królikowską nad programem dla łódzkiej oświaty (tą z PO),
pracuję ze specami z łódzkiego PiS-u, czytam o bonie edukacyjnym (m.in. o
próbach jego wprowadzania w G.B. Thatcher... no interesuję się problemem. I
wszystkie pomysły są fajne... dopóki się nie zacznie liczyć!
Trzeba zamknąć parę szkół. Nie da się inaczej.
Dobrze byłoby sie dobrać do opłacania martwych dusz w szkołach niepublicznych
(wiesz dlaczego stać je na te fantastyczne promocje-pół roku za darmo dla
zaczynających naukę?...bo Miasto płaci za Kowalskiego, co się zapisze i nawet
raz nie przyjdzie na zajęcia... niezłe, co?). Trzeba napewno lepiej zarzadzać i
pieniędzmi i ludźmi, ale bez zamykania nie uda się zreformować łódzkiej oświaty.

Jeśli zostanę radnym, będę się starał z całych sił, zeby łódzka oswiata stanęła
na nogi (i odciążyła budżet Miasta!). Nie boję sie powiedzieć prawdy:
TRZEBA ZAMYKAĆ SZKOŁY!
Kto chce słuchać kłamstw, niech głosuje na kogoś innego.
P.S. I TRZEBA SPRZEDAĆ MIESZKANIA KOMUNALNE! ZA WSZELKĄ CENĘ!
Zrobię wszystko, żeby w centrum Miasta zamieszkała jego elita. Nie obchodzi
mnie wrazliwość społeczna (czyli utrzymywanie fikcji).INTERESUJE MNIE
WRAZLIWOŚĆ ŁÓDZKA. Jak kogoś nie stać na utrzymywanie lokum na Pietrynce mojej
kochanej, to niech się wyprowadzi! I głosuje na kogoś innego... sorry-wariant
węgierski mnie nie interesuje.
pozdrawiam



Temat: Zapraszam na Bałtowskie Forum
Witam serdecznie po krótkiej przewrwie, ale miałem trochę wyjazdów służbowych.
Nie wiem czy pamiętacie ale około miesiąc temu pisałem że Fundacja Partnerstwo
Krzemienny Krąg, która ma siedzibę w Bałtowie, poszukiwać będzie pracownika na
stanowisko dyrektora Fundacji. Stanowisko to bedzie utworzone w ramach programu
LEADER+. Pod koniec stycznia powinniśmy podpisać umowę na realizację tego
projektu. Fundacja będzie organizowała konkurs na to stanowisko.
Zakres zadań:
- zarządzanie zasobami młodego zespołu firmy;
- budowanie relacji Fundacji z otoczeniem: firmami, organizacjami
pozarządowymi, instytucjami;
- wdrażanie zintegrowanej strategii rozwoju obszarów wiejskich
- stymulowanie rozwoju osobistego i zawodowego pracowników firmy
- organizacja i realizacja przedsięwzięć szkoleniowych.

Mile widziane:

znajomość tematu ekonomii społecznej i specyfiki pracy w organizacji
pozarządowej;

Wymagania:

doświadczenie w zarządzaniu firmą/projektami w turystyce;
umiejętność podejmowania decyzji w sprawach bieżących;
orientacja na wyniki, umiejętność wyznaczania i realizacji celów;
doświadczenie w obsłudze klienta;
dobra organizacja pracy własnej i zespołu pracowników;
wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne;
zdolność analitycznego myślenia;
bardzo dobra znajomość obsługi komputera;
elastyczność, dyspozycyjność;
znajomość języka angielskiego.

Oferujemy:

· pracę w dynamicznym, młodym zespole;
· możliwość rozwoju osobistego i zawodowego;
· udział w projektach o zasięgu międzynarodowym.

Pozdrawiam JK




Temat: Skarby skradzione ziemi
Przeczytalem sobie wszystkie posty i lektura ta potwierdza moja stara opinie na
temat ochrony zabytkow w Polsce. Wsrod tzw poszukiwaczy jest bardzo wiele osob
niekompetentnych, ale pasjonatow, zas wsrod archeologow przewazaja wychowani na
XIX-wiecznej papce idealisci-teoretycy. Prawda niewatpliwa jest - przywolywany
tu przez "archeologa" - fakt bezpowrotnej utraty kontekstu warstw kulturowych w
przypadku eksloracji poszukiwaczy, dla ktorych zabytkiem jest jedynie artefakt.
Coz jednak z tego, jesli aktywnosc w zakresie ochrony zabytkow - w tym wypadku
archeologicznych - tzw fachowcow rowna jest zeru. Przypomina to troche sytuacje
z dowcipu "gierkowskiego": Gierek wizytuje budowe, po placu gania facet z
pustymi taczkami, Gierek pyta "a czemuz to towarzyszu z pustymi taczkami
biegacie?", ten zas odpowiada "bo u nas taki dzisiaj zapie.. ze nie ma czasu
zaladowac". No i taki wlasnie zapie..mamy w ochronie zabytkow. Niby cos sie
dzieje, wystekali po wielu latach nawet jakas nowa ustawe, jakies nowe
kobidze-robidze sa, ale tak naprawde, to zabytki maja sie coraz gorzej. A to
benzynki do samochodu nie ma, a to samego samochodu nie ma, a to brak kasy na
delegacje. Aktywnosc jest pozorna i coraz bardziej urzednicza. Zakazy, nakazy,
akademickie zadecie...
Przyznam, ze mialem jaka taka nadzieje na poprawe, gdy funkcjonowal jeszcze
Osrodek Ochrony Zabytkowego Krajobrazu w Warszawie. Niezaleznie od tego, co sie
mysli o osobie dr Michalowskiego, ktory zarzadzal ta instytucja, to za czasow
instytucji przez niego kierowanej dzialo sie cos, co powinno stanowic o kondycji
ochrony zabytkow - EDUKACJA. Program zainicjowany w OOZK, angazujacy tak zwane
doly spoleczenstwa, wspierajacy inicjatywy szkol, pojedynczych ludzi, program
nobilitujacy ich zabiegi o dziedzictwo kulturowe, dajacy szanse podniesienia
swojej wiedzy o metodach ochrony i opieki nad zabytkami, budzenie tozsamosci i
dumy z kulturowego dziedzictwa najblizszej okolicy - oto co powinno byc sensem
calej tej kampanii, w ktorej "naukawcy" raznie trzaskaja swymi pogietymi
mieczykami o papierowe tarcze, po czym udaja sie na kolanach do najblizszego
urzedu ochrony zabytkow, zeby wyzebrac zezwolenie na wykopanie dziury na swoim
ulubionym stanowisku archeologicznym. Chore to od glowy do smierdzacego duzego
palca badawczej stopy badacza. Fe!



Temat: Irak: nie ma kontraktów dla polskich firm
Irak: nie ma kontraktów dla polskich firm
Polskie firmy bez kontraktów w Iraku
PAP/IAR 14:10 (aktualizacja 14:50)

Podsekretarz Bogusław Zaleski podczas spotkania prasowego
(fot. PAP)

Żadna z 90 polskich firm, które zgłosiły chęć udziału w pierwszej fazie
odbudowy Iraku, nie otrzymała kontraktu - poinformował wiceminister spraw
zagranicznych Bogusław Zaleski. "Polska oczekuje, że kontrakty będą możliwe w
ramach drugiej fazy odbudowy tego kraju" - dodał wiceszef MSZ.

Zaleski poinformował, że w dniach 8-11 listopada wizytę w tym regionie złoży
premier Leszek Miller. Odwiedzi Liban, Jordanię i Irak. Razem z premierem
pojadą przedstawiciele resortów gospodarczych, którzy spotkają się ze swoimi
odpowiednikami z Rady Zarządzającej.

Brak kontraktów dla polskich firm Zaleski wyjaśniał m.in. tym, że "intencją
władz amerykańskich było, aby w pierwszej fazie rekonstrukcji kontrakty,
zasilenie finansowe, otrzymały przede wszystkim firmy irackie", które powinny
jak najszybciej zacząć funkcjonować.

Według Zaleskiego, Polska jest gotowa wysłać swoich ekspertów na szkolenia
funkcjonariuszy irackiej policji. Szkolenia odbywałyby się na terenie
Jordani. W irackiej policji pracuje obecnie 30 tys. funkcjonariuszy.
Dodatkowo ma być przeszkolonych 35 tys. policjantów.

Polska jest też gotowa zorganizować kurs ochrony VIP-ów dla 200 kandydatów
irackich, pod warunkiem - jak podkreślił Zaleski - "uzyskania środków na ten
cel".

MSZ finalizuje też zaproszenie trzech młodych dyplomatów irackich na studia,
w prowadzonej przez ministerstwo Akademii Dyplomatycznej.

Radio Polonia otrzymało zgodę na transmisję godzinnego programu w języku
arabskim dla słuchaczy w polskiej strefie.

Według przytoczonych przez Zaleskiego wyników badań przeprowadzonych w Iraku,
tyle samo ankietowanych opowiedziało się za modelem państwa demokratycznego,
co islamskiego, lub za państwem demokratycznym z "dużym udziałem czynnika
religijnego".(iza) (reb)



Temat: Nowe miejsca pracy w Siemens IT
jeszcze pełniejsze info :)
Praca za dopłaty

Wtorek, 18 maja 2004r.

Do końca przyszłego roku Siemens zatrudni 130 absolwentów Politechniki
Wrocławskiej

- Praca w zachodnim koncernie, zwłaszcza za takie pieniądze jest nie lada
gratką. Na pewno będzie ostra konkurencja żeby się tam załapać - mówi Jan
Wartalski, student IV roku elektroniki mikrosystemów na Politechnice.
Wrocławski oddział Simensa zatrudnia dziś 270 osób. Pod koniec przyszłego roku
ma pracować - 400. Na Strzegomskiej w tej chwili przygotowuje się
oprogramowanie do telefonii komórkowej czwartej generacji UMCS. To już nie
tylko telefony z aparatem fotograficznym, dzięki najnowszym urządzeniom można
przeprowadzić wideokonferencję... przez komórki.

We Wrocławiu rusza właśnie pierwszy w Polsce program, w którym za stworzenie
jednego miejsca pracy dla absolwentów politechniki, firma dostanie równowartość
trzech średnich krajowych pensji. Fundusze na większość stanowisk wyłoży urząd
pracy. Urząd razem z Siemensem, Politechniką i magistratem ubiega się także o
dodatkowe pieniądze z funduszy europejskich.
- Niemiecka firma dostanie dofinansowanie na nowe miejsca pracy, a my nie
będziemy mieli kolejnych bezrobotnych - mówi Rafał Dutkiewicz, prezydent
Wrocławia. Szansę na prace w Siemensie będą mieli absolwenci elektroniki,
informatyki, zarządzania i telekomunikacji oraz matematyki.
- Nie ma jeszcze konkretnego sposobu naboru. Do tej pory chętni do pracy
studenci sami się do nas zgłaszali - mówi Krzysztof Kuliński, dyrektor
wrocławskiego oddziału Siemensa. A jest się o co bić. Przez pierwsze pół roku,
kiedy nowego pracownika głównie się szkoli, zarabia on 3 tysiące złotych
brutto. Do końca roku pensje wzrastają do 3,7 a nawet 4,2 tysiąca złotych.
Wrocławski oddział Siemensa to jedyna w Polsce, i jeden z niewielu na świecie,
placówka badawczo-rozwojowa niemieckiego koncernu.
- Wewnątrz firmy konkurujemy i współpracujemy z podobnymi jednostkami w
Niemczech, Austrii, Grecji, Portugalii, Indiach, Chinach i RPA - opowiada
Krzysztof Kuliński. - Jesteśmy już liczącym się oddziałem koncernu, a dzięki
współpracy z miastem, politechniką i urzędem pracy, będziemy jeszcze silniejsi.
W Siemensie liczą, że dzięki nowym pracownikom uda się uzyskać kontrakty na
nowe badania. Chodzi głównie o oprogramowanie dla sieci telefonii komórkowych
oraz programy do samych telefonów przenośnych.

Bartłomiej Knapik - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




Temat: Irak: nie ma kontraktów dla polskich firm
titus_flavius napisał:

> Polskie firmy bez kontraktów w Iraku
> PAP/IAR 14:10 (aktualizacja 14:50)
>
>
> Podsekretarz Bogusław Zaleski podczas spotkania prasowego
> (fot. PAP)
>
>
> Żadna z 90 polskich firm, które zgłosiły chęć udziału w pierwszej fazie
> odbudowy Iraku, nie otrzymała kontraktu - poinformował wiceminister spraw
> zagranicznych Bogusław Zaleski. "Polska oczekuje, że kontrakty będą możliwe w
> ramach drugiej fazy odbudowy tego kraju" - dodał wiceszef MSZ.
>
> Zaleski poinformował, że w dniach 8-11 listopada wizytę w tym regionie złoży
> premier Leszek Miller. Odwiedzi Liban, Jordanię i Irak. Razem z premierem
> pojadą przedstawiciele resortów gospodarczych, którzy spotkają się ze swoimi
> odpowiednikami z Rady Zarządzającej.
>
> Brak kontraktów dla polskich firm Zaleski wyjaśniał m.in. tym, że "intencją
> władz amerykańskich było, aby w pierwszej fazie rekonstrukcji kontrakty,
> zasilenie finansowe, otrzymały przede wszystkim firmy irackie", które powinny
> jak najszybciej zacząć funkcjonować.
>
> Według Zaleskiego, Polska jest gotowa wysłać swoich ekspertów na szkolenia
> funkcjonariuszy irackiej policji. Szkolenia odbywałyby się na terenie
> Jordani. W irackiej policji pracuje obecnie 30 tys. funkcjonariuszy.
> Dodatkowo ma być przeszkolonych 35 tys. policjantów.
>
> Polska jest też gotowa zorganizować kurs ochrony VIP-ów dla 200 kandydatów
> irackich, pod warunkiem - jak podkreślił Zaleski - "uzyskania środków na ten
> cel".
>
> MSZ finalizuje też zaproszenie trzech młodych dyplomatów irackich na studia,
> w prowadzonej przez ministerstwo Akademii Dyplomatycznej.
>
> Radio Polonia otrzymało zgodę na transmisję godzinnego programu w języku
> arabskim dla słuchaczy w polskiej strefie.
>
> Według przytoczonych przez Zaleskiego wyników badań przeprowadzonych w Iraku,
> tyle samo ankietowanych opowiedziało się za modelem państwa demokratycznego,
> co islamskiego, lub za państwem demokratycznym z "dużym udziałem czynnika
> religijnego".(iza) (reb)




Temat: Ewa Bończak- Kucharczyk Prezydentem Białegostoku
Jeszcze o Ewie Bończak - Kucharczyk - architekt krajobrazu
95-98 -eksoert prowadzący różne programy Fundacji Inicjatyw Społeczni-
Ekonomicznych w Warszawie
96-97 Bank Gospodarstwa Krajowego
97-98 doradca Prezydenta Miasta stołecznego Warszawy
98-01 Wiceprezes Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast ( urząd centralny ranga
równa wiceministrowi)
Współautor strategii rządu "Gospodarka przestrzenna nieruchmości, budownictwo
mieszkaniowe" autor " Założenia plityki mieszkaniowej 99-03" przeprowadziła
przez Sejm prace nad ponad dwudziestoma ustawami.
99-00 wykładowca w Wyższej Szkole Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie.
jest członkiem Rady Fundacji Polskiej Agencji Rozwoju Komunalnego
członek Rady Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego oraz członkiem Krajoego
sekretarjatu HABITAT ( stowarzyszenie międzynarodowe wspierające budowę tanich
mieszkań czynszowych dla najbiedniejszych)
Jest autorką; " zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi" (C.H. BECK 2000)
"Własnośc lokali i wspólnoty mieszkaniowe" ( Twigger 2002) " Ochrona praw
lokatorów ,najem i inne formy odpłatnego używania mieszkań w świetle nowych
przepisó"( Twigger2002) " Spódzielnie mieszkaniowe w świetle nowych przepisów"
( Twigger2002).oraz wspólautorką:"Lokalne strategie rozwoju gospodarczego"
(KHF.FISE 95).Jak lokalne władze mogą wspierać przedsiębiorczośc" ( PFPMiŚP
98) " TBS buduje mieszkania czynszowe"( BGK i ISP 97) " Wybrane zagadnienia z
dziedziny mieszkalnictwa" (BPO 97)" Poradnik dla wspolnot mieszkaniowych "
praca zbiorowa pod red Ewy Bończak -Kucharczyk FISE 97." Wspolnota
mieszkaniowa" Konsultingowe Biuro usług "HABITAT" ,KHF 96.
" Program dodatków mieszkaniowych - informator o procedurach" USAID 95 .
" Problemy funkcjonowania współnot mieszkaniowych w okresie wdrażania ustawy o
własności lokali" Instytut Spraw Publicznych w Warszawie 96.
Stale publikuje na stronach prawnych "Rzeczpospolitej".




Temat: Irak: nie ma kontraktów dla polskich firm
Crassusie, dlaczego milczysz?
Ave,
może dlatego, ze Twoi rodacy nie narzekają na brak kontraktów irackich?
T.

titus_flavius napisał:

> Polskie firmy bez kontraktów w Iraku
> PAP/IAR 14:10 (aktualizacja 14:50)
>
>
> Podsekretarz Bogusław Zaleski podczas spotkania prasowego
> (fot. PAP)
>
>
> Żadna z 90 polskich firm, które zgłosiły chęć udziału w pierwszej fazie
> odbudowy Iraku, nie otrzymała kontraktu - poinformował wiceminister spraw
> zagranicznych Bogusław Zaleski. "Polska oczekuje, że kontrakty będą możliwe w
> ramach drugiej fazy odbudowy tego kraju" - dodał wiceszef MSZ.
>
> Zaleski poinformował, że w dniach 8-11 listopada wizytę w tym regionie złoży
> premier Leszek Miller. Odwiedzi Liban, Jordanię i Irak. Razem z premierem
> pojadą przedstawiciele resortów gospodarczych, którzy spotkają się ze swoimi
> odpowiednikami z Rady Zarządzającej.
>
> Brak kontraktów dla polskich firm Zaleski wyjaśniał m.in. tym, że "intencją
> władz amerykańskich było, aby w pierwszej fazie rekonstrukcji kontrakty,
> zasilenie finansowe, otrzymały przede wszystkim firmy irackie", które powinny
> jak najszybciej zacząć funkcjonować.
>
> Według Zaleskiego, Polska jest gotowa wysłać swoich ekspertów na szkolenia
> funkcjonariuszy irackiej policji. Szkolenia odbywałyby się na terenie
> Jordani. W irackiej policji pracuje obecnie 30 tys. funkcjonariuszy.
> Dodatkowo ma być przeszkolonych 35 tys. policjantów.
>
> Polska jest też gotowa zorganizować kurs ochrony VIP-ów dla 200 kandydatów
> irackich, pod warunkiem - jak podkreślił Zaleski - "uzyskania środków na ten
> cel".
>
> MSZ finalizuje też zaproszenie trzech młodych dyplomatów irackich na studia,
> w prowadzonej przez ministerstwo Akademii Dyplomatycznej.
>
> Radio Polonia otrzymało zgodę na transmisję godzinnego programu w języku
> arabskim dla słuchaczy w polskiej strefie.
>
> Według przytoczonych przez Zaleskiego wyników badań przeprowadzonych w Iraku,
> tyle samo ankietowanych opowiedziało się za modelem państwa demokratycznego,
> co islamskiego, lub za państwem demokratycznym z "dużym udziałem czynnika
> religijnego".(iza) (reb)




Temat: Bezpłatne Szkolenia w Opolu
Bezpłatne Szkolenia w Opolu
Zapraszamy Państwa na bezpłatne spotkania w ramach projektu
Własność intelektualna majątkiem przedsiębiorstwa

Park Naukowo-Technologiczny "TECHNOPARK GLIWICE" Sp. z o.o.
zaprasza do udziału w bezpłatnych spotkaniach dwudniowych w ramach
realizowanego projektu Własność intelektualna majątkiem
przedsiębiorstwa finansowanego w 100% z działania 5.4 „Zarządzanie
własnością intelektualną”- Programu Operacyjnego Innowacyjna
Gospodarka.

Wywiad gospodarczy, jak ustrzec się przed kradzieżą pomysłów. Jak
wycenić własności niematerialne? (spotkanie dwudniowe)

30 czerwca 2009 - 1 lipca 2009,
Hotel Festival, ul. Oleska 86, 45-222 Opole


Jeżeli jesteś zainteresowany spotkaniem, wyślij do nas
formularz zgłoszeniowy, który możesz pobrać ze strony projektu
www.technopark.gliwice.pl/54 na adres 54@technopark.gliwice.pl bądź
faksem na numer 032 33585 10.
Aby uczestniczyć w spotkaniu wystarczy być pracownikiem
(zatrudnionym na umowę o pracę) przedsiębiorstwa produkcyjnego lub
świadczącego usługi inżynierskie z sektora Małe i Średnie
Przedsiębiorstwa (MSP). Oferta dotyczy również przedsiębiorców
prowadzących firmy o profilu produkcyjnym lub inżynierskim z sektora
MSP. Można uczestniczyć tylko w jednym spotkaniu. Maksymalnie z
firmy może wziąć udział w spotkaniu dwóch pracowników. Jeśli
spełnisz powyższe kryteria, zostaniesz poproszony o przesłanie
dodatkowych dokumentów potwierdzających informacje zawarte w
formularzu zgłoszeniowym, tj.:
 zaświadczenie o zatrudnieniu lub wpis do ewidencji
działalności gospodarczej,
 podpisana kserokopia dowodu osobistego,
 deklaracja uczestnictwa w projekcie,
Informacje dotyczącą zasad rekrutacji znajdują się na
stronie www.technopark.gliwice.pl/54 bądź można je uzyskać pod
adresem mailowym 54@technopark.gliwice.pl oraz pod numerem telefonu
032 335 85 10.




Temat: WYJAZD Z KRAJU CZ. III
prosby c.d
witaj
wiem , ze juz spicie, ale coz roznicy czasu nie zmienimy, to snij o przyjemnych
chwilach a jak wstaniesz to prosze Asiu poczytaj...
jednoczesnie dziekuje za wrazenia z wyprawy, wspaniale, ze humorki dopisaly i
aura tez, najwaznijesze sa przezycie, to one zostaja nnam w sercu :) te
niedobre niestety tez, ale wowczas latwiej je zapchac tymi najwspanialszymi :))
a jaki to dar dla duszy i ciala oj...prawie jak niezla dawka endorfinek :))))
Tylko Mojito nam zaspal , chyba zimno nie pozwala mu wyjsc spod kolderki :)
W kazdym razie, wracajac do mojej prosby :
znam sprawe uznania z broszury i ta droga choc oficjalna wymaga od emnie
mnostwa papierow i czasu i pieniedzy.
Dokumnety zalatwilam i brakuje mi jedynie egzaminu z anglika ITELS (
odpowiednik TOFEL w USA ). Znajoma mi mowi, ze latwiej go zdac w Au i poza tym
musze miec kurs dla pielegniarek na miejscu ( to wiadomo ). Mam teraz bronic w
PL pracy doktorskiej ( maly kociol z tego powodu bo duzy lobbing w tej brazy
trzyma swoich a ja nie daje lapowek ani nie mam plecow feeee ( ). W kazdym
razie zawzielam sie i robie, choc w dokumentach jakie przygotowalam startuje z
poziomu sredniego ( nie podalam nawet studiow , bo skonczylam zarzadzanie na
Akademii Medycznej )zeby mi nie podniesli poziomu Itels na 7,0. Nie dam rady ,
przynajmniej na razie. Uczyc sie jezyka jest zdecydowanie latwiej majac z nim
kontakta staly, bezposredni a nie z doskoku miedzy dyzurami ( ale ja inaczej
nier moge tu w kraju ).Wiem tez, ze im potrzena w Au pielegniarek do pracy na
oddziale a nie menedzerow. Mam tez informacje, ze moglabym poszukac sobie
sponsora-szpital, ktory zapalci mi z akurs i potem przyjmie do pracy. I to jest
dla mnie punkt wyjscia, jesli moglabys mi cos doradzic. Czasem w waszych
lokalnych gazetach /programach o czyms takim mowia. Ja w szczegolach tych info
nie mam. Drugie pytanie to czy latwiej mi bedzie w Au czy NZ z rodzina na
utrzymaniu itd. Bo tylko ja bede mogla podjac prace ( maz jest nauczycielem
sportu w szkole, instruktorem plywania i narciarstwa )i nie zna angielskiego a
synek ma 5 lat.
Chce byc przygotowana na najwiecej jak to mozliwe, stad pytam.
Bede wdzieczna za odpowiedz :)

ps. Pozdrawiam nowego forumowicza i zycze Cu wiecej wiary w siebie i innych. Od
tego jak ksztaltujemy swoje otoczenie zalezy nasze samopoczucie , a jak ktos
powiedzial" nie mozesz zmienic swiata to zmien siebie". Pokora to dobra matka
nauki :)
Cieplutko pozdrawiam wszytskich zadowlonych i zagubionych gdziekolwiek sa na
tym globie, papa ( Ten od Cudow czasem tez musi odpoczac, badzcie prosze
wyrozumiali dla Niego, ale sa jeszcze aniolki stroze :))powierzcie im swoje
troski powodzenia !!!




Temat: Klęska polskiego sportu na olimpiadzie
Brakuje także 'wielkich osobowości'. Bo kto wskaże ich spośród trenerów i
sportowców obecnie uprawiających sport. Wydaje się, że mentalnie do wymogów
współczesnych czasów dostroił się jedynie Robert Korzeniowski. I ktoś taki jak
on powinien zostać reformatorem tych postkomunistycznych struktur i związkowych
układów.
Wystarczy spojrzeć tylko na to, co dzieje się w PZPS-e. Biesiada nie może
rozliczyć się z 9 mln zł bo gdzieś się zapodziały - gdy tym czasem brakuje
pieniędzy na wysłanie z zistkarzami jednego analityka czy kierownika drużyny
więcej. Ale o tego 'człowieka więcej' też się trzeba upomnieć. Polska kadra
szkoleniowa wciąż wzoruje się z rozrzewnieniem na osiągnięciach lat 70-siątych,
zamiast patrzeć na to co od tego czasu pozmieniało się w świecie.
Sytuacja w sporcie jest lustrzanym odbiciem stanu naszego państwa i jakości
zarządzania nim.
Kadra piłkarska- już nawet zdjęli program TV na ten temat by nie denerwować
kibiców. Zresztą, kto zniósłby pierdzenie Janasa, którego IQ powinno się liczyć
w skali ujemnej. Zresztą - najlepiej i najłatwiej zmienić trenera, najgorzej
chorą i mafijną strukturę piłkarskiego związku.
Piłka ręczna. Co zostało z niegdysiejszych klubów akademickich, wojskowych i
policyjnych? Trener (AZS Budowlani w Opolu) chodzi za zawodnikami i prosi by
zechcieli grać dla przyjemności - bo nie jest w stanie ich inaczej umotywować.
Jednak weekendowe granie nie zastąpi systematycznego treningu.
Sport - to obok górnictwa, rolnictwa, edukacji itp. taka kolejna gałąź,
dziedzina która powinna być dostosywana do nowoczesnych struktur unijnych.
Powinien być większy nadzór nad sposobem wydatkowania pieniędzy. Np. jasne
określenie jaki fragment budżetu może pochłonąć działalność administracyjna
(biura, prezesa, zarządu, bankiecików, telefonów, wycieczek, delegacji itp.).
W zdrowym układzie nie powinno to być więcej niż 12% całości budżetu.
Nauczmy się gospodarować, uleczmy strukturę, zorganizujmy mecenat, niech
państwo na miarę XXI wieku finansuje szkoły mistrzostwa sportowego - a potem
wymagajmy.



Temat: Zostan konsultantka i zarabiaj!
Zostan konsultantka i zarabiaj!
Wszystkie Panie które chciałyby kupowac kosmetyki taniej dla siebie, swojej
rodziny bądź mające chec zarabiania poprzez sprzedaż kosmetyków z katalogu
Oriflame, zapraszam do zostania konsultantką Oriflame! Oriflame - naturalne
szwedzkie kosmetyki, wolne od jakiejkolwiek chemii, oraz antyuczuleniowe!.
Wystarczy że napiszesz do mnie. Współpracę z Oriflame możesz traktować jako
podstawowe zajęcie lub jako sposób na zasilenie domowego budżetu. Możesz też
kupować taniej dla siebie i swojej rodziny i znajomych. Pracujesz wtedy, kiedy
masz czas i ochotę - ta praca dostosowuje się do Twoich potrzeb!
Nie ponosisz ZADNYCH kosztow, z wyjatkiem opłaty wpisowej (1zł-19zł).

Co zyskasz dzięki współpracy?
- łatwą i przyjemną pracę w międzynarodowej, znanej firmie,
- upust od cen katalogowych,
- dogodne dla Ciebie godziny pracy,
- możliwość składania zamówień przez Internet – stronę www lub e-mail,
telefon, faks lub sms,
- przesyłki kurierskie dowolnego dnia w miesiącu do najbliższej placówki
Oriflame lub do domu,
- możliwość robienia zakupów za gotówkę i odbioru paczek w oddziałach,
- 14 dni na opłacenie faktur,
- szkolenia z zakresu pielęgnacji cery, makijażu i technik sprzedaży,
- pomoc swojego sponsora,
- prezenty dla nowych konsultantów przez 3 pierwsze katalogi w programie Witamy,
- dodatkowe przywileje dla najlepszych konsultantek w Klasie Biznes,
- katalogi, próbki i materiały pomocne w sprzedaży,
- ciekawe promocje dla aktywnych konsultantek,
- satysfakcję,
- nowe znajomości
i wiele innych.
A kto wie, może w przyszłości zostaniesz dyrektorem i będziesz zarządzać
własną grupą konsultantek? To zależy tylko od Ciebie.

Więcej szczegolow po kontakcie ze mna.
Napisz do mnie: konsultantka11111@gazeta.pl lub gg 2163002



Temat: Rapapo ... Jakiś dialog ?
Jeszcze jedno na poparcie moich słów, co byś nie mówił, że czepiam się
bezpodstawnie ... Niedziela ... leżę w wyrku ... (Jeszcze tylko krótka chwila,
bo fajki się skończyły ... trzeba ruszyć do sklepu) ... WCHODZĘ na dumnie
opisane forum " P R Z E M Y Ś L"...

Patrzę na wątki =>

X - oznaczyłem wątki potencjalnie zagrożone wypowiedziami nie o przemyślu a o
jakichś popieprzonych sprawach , które powinny być poruszane na forum
zadedykowanym do takich dyskusji ... Np jakieś o polityce ... dlaczemu ich tam
nie przenosisz ? Rapapo- Żygać się chce patrząc na stosunek postów o polityce a
o przemyślu stricte ... z 49 nagłówków 20 oznaczyłem intuicyjnie iksami ...

Oznacza to, że forum PRZEMYŚL nie ma moderatora ... tylko totalnie skacowany
moderator nie zauważa, że 40 % wątków nie dotyczy tematu forum ...

Wytrzeźwiej chłopie, bo głupio patrzeć.

Do p.Chomy!
DZIEŃ PAPIESKI W PRZEMYŚLU
Rapapo ... Jakiś dialog ?
Kasuj Rapapo,kasuj,
Zadymy i troche o miescie w nieprzychylnym swietle
X Za Szymonem Majewskim...
Wyższa szkoła Administracji i Zarządzania, opinie
X Jeden wart drugiego
X Która piosenka powinna wygrać muzyczne wybory?
ile zarabia netto ....
czyzby nadszedł czas odejścia?
X Dziadkowie Kaczyńskiego walczyli o wolną Polskę!
X Wujek Tuska dobrowolnie służył w wermachcie!
Drugi uniwersytet w Rzeszowie
X Tusk przeprasza Kaczyńskiego
Miejsce gdzie krzyczy się....DZIEŃ DOBRY!!!!!
test cyprysa
pierwszy społeczny host w Krośnie
X TUSK,DO PRZODU POLSKO!!!
X Rozgrzewają się chłopaki z PO
X TUSK górą!!!!
Kiedy będziemy mieć dobre oświetlenie ul. 3 Maja?
Głosujmy na Przemyśl
X Do przodu Tusk z postkomunistami!
[SN] Kwiatki do kożucha ...
X "Przejrzysta Polska Ludowa"
[Nowiny] Będziemy mieli pomnik papieża
"Pomówieni i zniesławieni"kontra dziennikarz Nowin
PRZEJRZYSTA POLSKA - ankieta
KOLEJNY CHAT Z PREZYDENTEM MIASTA
PROGRAM PAKIET BIUROWY - PARR
Czwartek 13 - mgliste Dobry Wieczór :-E
Polska - Anglia - kto dostanie w d...
X Tomański i cisza przedwyborcza!
Czy naszego arcybiskupa stać byłoby na taką wypowi
X Tusk do przodu Miodowicz z Jarucką!
Miejsca pracy w Parku Sportowym...
X Czy Marek Kuchciński wykorzysta szansę??
[ŻP] Na razie toi-toi
Mały jubileusz i duży konkurs
X Tonący brzytwy się chwyta
X Czy to młody Lewandowski?
Ile zarabia zastępca prezydenta L.?
X "Prawo i Sprawiedliwość"
X CZY KARA ŚMIERCI... CZY DOŻYWOCIE....
Przemyska porodówka
przestalibyście już zaśmiecać forum !
X LIST DO MIESZKAŃCÓW PODKARPACIA
X Lepper marszałkiem Sejmu?

Bez pozdrowień.



Temat: Zieloni 2004 chcą wycofania wojsk polskich z Iraku
Gość portalu: Maruti napisał(a):

> b)chcemy byc szczerzy, a zarazem pragmatyczni: z wewnetrznych rozmow w partii
> wynika, ze nikt nie wyobraza sobie pozostawienie Iraku na pastwe losu i jest
> sklonna nawet zwiekszyc udzial wojsk polskich w Iraku(...)albo wyjsc z kraju
>dopoki nie zmieni sie amerykanskie podejscie.

Pragmatyzm Zielonych; potrafic zaprzeczyc sobie w dwoch zdaniach, i jaka
wyobraznia..., wiec jak to bedzie, kiedy Zieloni osiagna swoj cel w protescie i
zmusza rzady swoich krajow (lacznie z USA) do wycofania sie z Iraku teraz ?

>Polska powinna wzorem Hiszpanii zmusic USA do przyjecia bardziej otwartej i
>szczerej postawy wobec kwestii irackich

Ciekawe jaki to program "musu", jest przygotowany przez parie zielonych ?? Ah,
i ten hiszpanski wzorzec ku radosci i zachecie...

>- zapewnienie rzeczywistej autonomii rzadu irackiego

Jest to priorytet polityki USA odnosnie Iraku. W pofaszystowskich niemczech
proces ten zajal ponad piec lat.

> i stworzenia takiej sytuacji, ze wojska w Iraku bylyby rzeczywiscie wojskami
>stabilizacyjnymi (czyli pomoca w odbudowie i wprowadzaniu porzadku w kraju),

Jak groteskowo musza wygladac "dyskusje" w gronie Zielonych nad zarzadzaniem
armia najwiekszego mocarstwa.
Po pierwsze, armia zadnego kraju nie jest szkolona do pomocy w odbudowie czy
tez wprowadzania porzadku w kraju. Cele takie osiaga sie srodkami polityczno-
gospodarczymi.

>a nie okupantami. .

Klasyczna demagogia dla zdeinformowania jeszcze bardziej zielonych od Was
samych. Nie jest to okupacja, ktora okupowane terytorium traktuje jako trwala
zdobycz wojnna za pomoca dekretow, jak to mialo miejsce podczas okupacji
hitlerowskiej.




Temat: czy ktos z Was studiuje socjologie?
Gość portalu: k napisał(a):

> ja właśnie skończyłam socjologię i nie żałuję, że wybrałam ten kierunek -
> pracę mam i na dodatek po kierunku studiów (zajmuję się badaniem rynku).
- ja też skończyłem badanie rynku dwa lata temu a więc w tedy gdy nie było
jeszcze programu I praca
> Po socjologii można robić wiele, tyle, że obecna sytuacja na rynku pracy jest
> nieciekawa dla wszystkich absolwentów - niezależnie od kierunku. Jednak z
> takich konkretów to by było: badanie rynku i opinii publicznej, doradztwo
> personalne, marketing i reklama, praca w różnych ośrodkach, np. pomocy
> rodzinie, media... W zasadzie socjologia przydaje się na większości
> stanowiskach - dobrze ją jednak z czymś połączyć - ekonomią, marketingiem,
> psychologią...
- niestety psychologia odpada ponieważ tam trzeba zdawać egzamin z Biologii a z
nią miałem ostatni raz do czynienia...w ósmej klasie szkoły podstawowej..
(szkola srednia to technikum Drzewne o specjalności meblarstwo i tam biologii
jako przedmiotu nauczania nie było) marketing i zarządzenie? chetnie bym to
wziął gdybym nie był kiepem z przedmiotów scisłych zwłaszcza z matmy ale mam
kolegów co ukończyli marketing i zarządzanie i albo są dziś bezrobotni albo
pracują w firmach swoich rodziców na podrzednych stanowiskach i na pół gwizdka
i to nie zawsze legalnie! Ja dokształcałem sie w kierunku prawo i administracja
oraz w kierunku nauczycielskim (historia WOS) kończę kurs pedagogiczny..i dalej
nic! Aha skończyłem też kurs agenta ubezpieczeniowego! pracowałem przez jakiś
czas w Norich Union...aby tylko buty sobie zniszczyłem. Ojciec chciał mnie
wkręcić do FMG ale by tam pracować trzeba się zarejestrować jako jednoosobowa
firma...a teraz nikt ubezpieczać sie nie chce bo nie ma za co a mając własną
firmę to niezal czy mialbym dochód czy nie to trzeba placić skladkę za ZUS po 2
miesiącach zrezygnowałem ..po prostu zacząłem mieć długi.. wszystko rozbija sie
o brak doświadczenia zawodowego albo o języki albo nawet o wiek (za młody na
ławnika)...



Temat: VII sesja PWZ
VII sesja PWZ
Na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o
samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn.
zm.) zwołuję VII sesję Rady Powiatu Warszawskiego Zachodniego, która
odbędzie się w dniu 13 września 2007Rr. o godz. 16.00 w Starostwie
Powiatu Warszawskiego Zachodniego, ul. Poznańska 129/133 w
Ożarowie Mazowieckim.

Proponowany porządek obrad VII sesji Rady Powiatu:
1.Otwarcie sesji.
2.Uroczyste wręczenie Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością dla
Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
3.Przyjęcie protokołu z VI sesji Rady Powiatu Warszawskiego
Zachodniego.
4.Sprawozdanie Dyrektora z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w
Błoniu oraz ocena aktualnej sytuacji na rynku pracy.
5.Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia „Powiatowego Programu
Przeciwdziałania Bezrobociu i Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy na
lata 2007 – 2010”.
6.Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu na 2007 rok.
7.Podjęcie uchwały w sprawie zmian do Uchwały Nr XXVIII/216/2006 w
sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
8.Podjęcie uchwały w sprawie umarzania wierzytelności przypadających
Powiatowi Warszawskiemu Zachodniemu lub jego jednostkom
organizacyjnym z tytułu należności pieniężnych do których nie
stosuje się przepisów Ordynacji podatkowej,udzielania innych ulg w
spłacaniu tych należności oraz wskazania organu do tego uprawnionego.
9. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Pana Tadeusza Dalczyńskiego
ze stanowiska Powiatowego Rzecznika Konsumentów dla Powiatu
Warszawskiego Zachodniego.
10.Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia Publicznej Szkoły
Policealnej wchodzącej w skład Zespołu Szkół Nr 1 im. Melchiora
Wańkowicza w Błoniu i nadania jej statutu.
11.Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr IV / 36 / 2007 Rady
Powiatu Warszawskiego Zachodniego z dnia 11 kwietnia 2007r. w
sprawie określenia zadań realizowanych ze środków Państwowego
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przez Powiat
Warszawski Zachodni w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej
w 2007 roku.
12.Podjęcie uchwał w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji
Rewizyjnej Rady Powiatu Warszawskiego Zachodniego
13.Informacja Starosty o pracach Zarządu Powiatu w okresie między
sesjami tj. od 23 czerwca do 12 września 2007r.
14.Interpelacje i zapytania radnych.
15.Sprawy różne, wnioski i oświadczenia radnych.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Znaleziono 97 wyników • 1, 2, 3