Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projekt A2





Temat: Zakręcona autostrada A2
Zakręcona autostrada A2
Ludzie!

Piękny artykuł, ale spróbujcie myśleć... A2 to projekt na razie nie gotowy.
Więc, ambitni drogowcy już postawili drugą tablicę na wyrost: przy gotowej
(prostej) A2 do Świecka odległości będą mniejsze, zaleznie od tego jak długo
będziemy skorzystać z nowej A2.

Oby w 2007 roku będziemy naprawdę mogli.

Życzę wesołej jazdy.



Temat: autostrady i drogi ekspresowe
To tylko koncert rzyczeń - szczególnie w sekcji
3. Plan na rok 2005
3.1. Zakres rzeczowy
(...)
W budowie będzie znajdować się 547 km autostrad:
A1 - Gdańsk - w tej chwili kolejne terminy rozpoczęcia są przesuwane z różnych
absurdalnych zupełnie powodów, możliwe, że budowa nie ruszy do końca roku.
A1 - Gorzyczki - dopiero jest robiony projekt, a od projektu do realizacji......
A2 - Świecko - brak zamknięcia finansowego inwestycji, rozmowy z rządem utknęły
w martwym punkcie, raczej nie ruszy w tym roku.
A4 - Zgorzelec - na etapie projektowania (czas zdaje się do połowy 2006
roku)Zdaje się, że GDDKiA traktuje robioenie projektu jako początek prac
budowlanych.
A8 - AOW - sprawa kascji wyroku NSA czeka w Sądzie Najwyższym, grunty nie
wykupione, przetarg na projekt dopiero co ogłoszony - prędzej jak w połowie 2007
roku ta budowa się nie zacznie
A18 - Olszyna - po dobudowaniu drugiej jezdni (koniec 2006 roku) i modernizacji
starej (2007-2008) droga krajowa DK18 uzyska parametry autostrady i będzie ją
można tak oznaczyć. Do tego czasu jest to DK18 i nic poza tym.

Z drogami ekspresowymi jest podobnie ale tu się słabiej oriętuję, więc
komentarzy nie będzie.






Temat: Nie chcecie obwodnicy w Warszwaie? Napewno?
Nie robimy szczegolowych projektow tylko walczymy o zasade.W pierwszej
kolrjnosci trasy dla tranzytu i ruchu towrowego o wysokich parametrach maja byc
budowane poza miastem.Uklad transportowy miasta sluzacy w tej sytuacji
wylacznie celom mieszkancow jest sprawa do dyskusji.Na granicach miasta powinny
byc trminale przeladunkowe dla tirow.Dla poludniowej Warszawy zupenie
wystarczajaca bedzie ulica zbiorcza w bylym korytarzu autostradowym oraz
planowana trasa i most Na Zaporze.2mln zlotych przeznaczyl Kaczynski na
projekt tego mostu(Rzeczpospolita 15.04 2003. Na wysokosci oczyszczalni
sciekiow poludnie laczy Wilanow z wWawrem.ZWawrem laczy sie na wysokosci ul
Zwolenskiej do Traktu Lubelskiego.Budowany bedzie w celu odciazenia A2.Bez A2
moglby nam wystarczyc. Jez Torfy jes od niego daleko.



Temat: poludniowa obwonica Warszawy
Skoro już wygrzebaliśmy ten wątek.
Wszystkie znane nam projekty A2 pod Góra Kalwarią zakładają też budowanie albo
trasy ekspresowej przez Warszawę, albo czegoś, co nawet Ekostrada nie wie co to.
I wszystkie te trasy idą dokładnie po mplanie POW. Nie ma po prostu innego
miejsca.
Polecamy opracowanie Zygmunta Użdalewicza z 1996 roku i projekt Ekostrada.

Czyli jeśli mamy wybierać, to pośród wariantów a, b, c.
A w zasadzie wariant a) nie istnieje. Można wiec wybierać pomiędzy b i c.
Z tym, ze w c) dopisałbym, że A2 poza granicami Warszawy ma przebiegac przez
jeszcze bardziej przepiękny Mazowiecki Park Krajobrazowy i to na długości 16 km.




Temat: natezenie ruchu w Warszawie
No fakt. Post jest wprost boski.

Skoro już wygrzebaliśmy ten wątek.
W zasadzie nie istnieje wariant przedstawiony przez Zebonkę jako "A".
Wszystkie znane nam projekty A2 pod Góra Kalwarią zakładają też budowanie albo
trasy ekspresowej przez Warszawę, albo czegoś, co nawet Ekostrada nie wie co to.
I wszystkie te trasy idą dokładnie po mplanie POW. Nie ma po prostu innego
miejsca.
Polecamy opracowanie Zygmunta Użdalewicza z 1996 roku i projekt Ekostrada.

Czyli trzeba dopisać do wariantu A:
Poprowadzenia A2 w okolicach Góry Kalwarii i przez MPK na długości 16 km oraz trasy ekspresowej przez Ursynów i Wawer.




Temat: nowy odcinek a2
nowy odcinek a2
informacja, ze EIB finansuje do 50% eligible project costs jest
niepelna . gw zapomniala dodac, ze jest jeszcze drugi warunek: z
tzw. structured finance facility na pojedynczy projekt EIB
przeznacza na ogol max. EUR 200 mio.

zalozmy na moment, ze wymagany przez kredytobiorcow stosunek srodkow
wlasnych do kredytow do zaciagniecia w bankach kommercyjnych oraz
eib wynosi w tym projekcie ok. 10:90 (typowy gearing dla projektow
ppp, w ktorych inwestorzy nie ponosza ryzyka ruchu). przy takim
zalozeniu spolka kocesyjna bedzei potrzebowala dlugoterminowych
kredytow na sama tylko inwestycje w wysokosci ok. EUR 1,17 mrd.
nawet jesli optymistycznie przyjmiemy, ze eib rzeczywiscie pozyczy
na ten projekt 50 % tj. ok. eur 585 mio. to pozostaje pytanie o to,
kto w obecnej sytuacji w sektorze bankowym najwazniejszych krajow
przemyslowych pozyczy drugie tyle. niestety, wydaje mi sie, ze jesli
rzad nie zaangazuje sie bezposrednio w finansowanie tego projektu
budowa a2 do granicy z niemcami jeszcze dlugo nie doczeka sie
realizacji az koncesja wygasnie i rzad po latach rozpisze od
poczatku tradycyjny przetarg.

z problemem zalamania sie rynku dlugoterminowych kredytow musza sie
dzis mierzyc projekty nie tylko z naszego rejonu. w wielkiej
brytani rzad pomaga iwestorom w zamknieciu finasowania wypelniajac
luke, ktorej nie moga dzis zapelnic banki komercyjne. zasady
udzielania takiego rzadowego projektu sa takie same jak te na jakich
pozyczaja banki komercyjne. kiedy kryzys minie i rynki kredytowe
znowu zaczna normalnie dzialac dojdzie refinansowania calej
transakcji i wtedy pozyczka rzadowa zostanie splacona.




Temat: Kto jest ZA autostradą przez Ursynów?
Jeszcze jedno kolego Piotrze.
Chadza tu jakis watek kupna ziemi, że to niby przekręt. Temat zwłaszcza
nagłasniany przez Homo Jacisia i Genva.

A czy wiesz do kogo nalezą ziemie na proponowanej przez nich trasie A2 przez G.
Kalwarię?
Wiesz kim jest Genv i Homo Jacuś?
A moze tamte ziemie nalezą do nich i teraz pultają się, bo to nie oni zarobią.

Ja patrzę na temat pod względem przydatności inwestycji dla Warszawy oraz jej
kosztów. Jak ci już wykazałem - budowa A2 z dala od warszawy wyniesie o wiele
drożej, niż zbudowanie nawet 3 km tunelu przez Ursynów. Do tych wszystkich
kosztów doliczyć trzeba jeszcze dodatkowe kilkadziesiat (czy ktoś wie, ile?) km
autostrady przez G. Kalwarię. No i opracowanie nowego projektu.

Może ktoś tu się pultac, że od razu nalezało robić 2 projekty. Ale to też
jedynie może być wywód dyletanta w tej dziedzinie. Kilka można robić koncepcji
ogólnych. Nie ma natomiast sensu robienie kilku projektów, bo to znów wywalanie
publicznych pieniędzy w błoto. Zrobienie projektu to też koszt kilku milonów zł.

Ale ja nie mam nic przeciwko, by stowarzyszenie Przyjazne Miasto wyłozyło kasę
na taki projekt. Mają kasy jak lodu.

Ja popierajac przeprowadzenie a2 przez ursynów opieram się tez na opracowaniach
prawdziwych ekologów. Yasioo gdzies podawał tu link do tego opracowania.
Opieram się na wiedzy prawdziwych ekologów, a nie tych pseudo, którym za
kilkanaście milionów przestaje juz przeszkadzać to co było nie do przeskoczenia.




Temat: 5 nowych przetargów na A2 Łodź - Warszawa
5 nowych przetargów na A2 Łodź - Warszawa
GDDKiA ogłosiła przetargi na 5 odcinków autostrady A2 między Warszawą a Łodzią.

1) Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 365+261,42 (od węzła "Stryków I" bez węzła) do km 394+500

2) Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 394+500 do km 411+465,8 roboty budowlane

3) Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 411+465,8 do km 431+500.

4) Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 431+500 do km 449+100.

5) Projekt i budowa autostrady A-2 Stryków - Konotopa na odcinku od km 449+100 do km 456+239,67




Temat: Czyżby nadzieja na A2??
Czyżby nadzieja na A2??
Za Głosem Wielkopolskim:

"Rząd upoważnił ministra finansów do podpisania umowy między Polską a
Europejskim Bankiem Inwestycyjnym o współfinansowaniu projektu wydłużenia
autostrady A2. Pożyczka będzie wypłacana w latach 2003 – 2008.

Budowa A2 na odcinku Konin – Stryków - Wiskitno podzielona jest na kilka
etapów. Na początku przewiduje się realizację odcinka Emilia – Stryków II.
Pozostałe odcinki mają zostać zakończone do roku 2007. Projekt obejmuje wykup
gruntów, projekt techniczny, nadzór wykonawczy oraz roboty drogowo-mostowe.
Projekt inwestycyjny będzie realizować Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i
Autostrad."



Temat: Projekt przebud Osi Grunwaldzkiej, rondo, Skłodows
Projekt przebud Osi Grunwaldzkiej, rondo, Skłodows
Projekt przebudowy Osi Grunwaldzkiej od mostu Grunwaldzkiego do skrzyżowania
z Norwida (łącznie z projektem nowego ronda):
rowery.eko.org.pl/jscript/uploads/A2.JPG
Wlot M.C Skłodowskiej na nowo projektowane rondo:
rowery.eko.org.pl/jscript/uploads/Ha2.JPG
Wlot Szczytnickiej na nowo projektowane rondo:
rowery.eko.org.pl/jscript/uploads/szczytnicka%20kolor2.JPG

Projekt: BPDiM BBKS-PROJEKT Wrocław
Żródło: www.rowery.eko.wroc.pl/



Temat: Jestem w dzisiejszej Gazecie Stołecznej. hi hi hi
Piotrze
piotr_c napisał:

> Jako że mieszkam 300 m od trasy AK to też jestem za planami autostrady na
> południu

Ależ Piotrze.
Cały problem w tym, że ci przeciwnicy obwodnicy w Warszawie, jak Przyjazne Miasto, Ekologiczny Ursynów, LPR, wcale nie zamierzają nie budować nic na Ursynowie. Oni promują konkurencyjny projekt wobec obecnego GDDKiA (projekt francuskiej firmy SETEC), który jota w jotę jest taki sam, jak ten który krytykują. Poza jednym drobiazgiem (o którym nie wspominają) - przez Ursynów przechodzi trasa wierzchem, a nie w tunelu. Dodatkowo projekt SETEC zakłada puszczenie trasy szybkiego ruchu przez Powsin-Konstancin - a to już głupota.
Nie wiedziałes o tym, prawda? Ja do niedawna też. Ale niedawno otworzyły mi się oczy.

Ja wolę, by trasa przez Ursynów szła w tunelu.
Zapraszam cię do dyskusji na ten temat na naszym forum (link poniżej) lub forum Warszawskim.
Po znajomości mogę cię wpisać na listę uczestników forum TAK dla warszawskiej obwodnicy
My chcemy rozmawiac z wszystkimi i wyjaśniać wszystko tym, którzy problem A2 znają tylko z plotek. Zapewniam cię, że jak dokładnie poznasz obecny projekt miasta, to nie będziesz już tak całkiem "anty".




Temat: Jak wyglądać ma przebieg A2 przez
Jak wyglądać ma przebieg A2 przez
Jak wyglądać ma przebieg A2 przez aglomerację warszawską, jesli projekt
GDDKiA w wariancie ursynowskim nie zostanie zrealizowany.
Chodzi mi o:
1. Przebieg trasy przez poszczególne gminy (dokładnie w pobliżu jakich
miejscowości).
2. Ile będzie kosztować budowa takiego wariantu (koszty budowy samej drogi i
parametry)?
3. Jakie będą koszty przygotowania do budowy (czyli wszelkie opracowanie +
wykup gruntów, itp.)?
4. Jak ta A2 będzie skomunikowana z Warszawą?




Temat: Jak wyglądać ma przebieg A2 przez
Czego chce Ekostrada - rozdwojenie jaźni Grzegorza
Kolega Grzegorz napisał:

"...Ekostrada nie zrobi nic wbrew woli mieszkancow.
Nie przyniesie gotowego projektu w teczce i nikomu nie bedzie w mawiela ze jest
to jedyne i najlepsze rozwiazanie."

A chwilkę później:

"..projekt Ekostrady jako jedyny pozwala wyrzucic poza warszawe ruch towarowy i
tranzyt z dwoch kierunkow jednoczesnie A2 i vVia Baltika.Pozostale warianty i
propozycje sluza przeniesieniu wylacznie ruchu z A2 wic sa dla calej Warszawy
znacznie mniej przydatne."

oraz

"...Obwodnica Warszawy przez Wolicę i Jeziorną.
Autostrada tranzytowa przez Górę Kalwarię."

Oczywiście Ekostrada nie robi nic wbrew woli mieszkańców, bo mieszkańcy
Piaseczna, Konstancina, Józefowa, Otwocka, Tarczyna, Góry Kalwarii czekają na
propozycje Ekostrady z otwartymi ramionami.
Oczywiście Ekostrada nie wmawia, że jedyne, najlepsze rozwiązanie jest te,
które proponuje.

Relatywizm poglądowy w wykonaniu Grzegorza posunięty do granic absurdu.




Temat: Do ROZUMNYCH_Z_FORUM_WA-WA - apel :)
że się wtrącę. Skoro o mnie też mowa...
Ja zawsze dyskutowałem z Komagane po rozumnemu. Dopóki nie uzmysłowilem sobie, że ona po prostu bezczelnie kłamie. Wie o wiele więcej, niż pisze, często nie dopowiada, a najczęściej przekręca.
Przykłady:
- A2 przez GK minie Mazowiecki Park Krajobrazowy
- 50-tka przez GK zasmrodzi to miasto (nie prawda, bo planowana jest obwodnica GK przy okazji modernizacji 50-tki)
- powołuje się na referendum na Ursynowie a sama promuje projekt który przewiduje na Ursynowie trasę
- usiłuje wcisnąc dziwną teorię, że obwodnica w Warszawie będzie płatna
- usiłuje wcisnąć teorię, że kazdy TIR w Warszawie to tranzyt
i mógłbym wiele.

Najpierw myślałem, że to co wypisujesz, to zwykła niewiedza lub pomyłki. Dopóki nie uzmysłowiłem sobie ile ty wiesz o projektach tras. Po prostu nie mówisz ludziom prawdy. Czemu nie powiesz wszem i wobec, jaki projekt promujesz?

Postów w których puszczasz epitety wobec nas też jest sporo. Pomówienia o różne rzeczy też. Mam znaleźć?




Temat: Kto zna kontrprojekt wobec obecnej koncepcji A2?
Kto zna kontrprojekt wobec obecnej koncepcji A2?
Pytanie do przeciwników obecnej koncepcji warszawskiej obwodnicy.
Już nawet nie pytam się, czy znacie projekt GDDKiA, bo wiem że nie.
Ale czy wiecie co wam chcą zafundować ci, którzy tu najgłośniej protestują wobec obwodnicy?

Idę o zaklad o moją sztuczną szczękę, że myślicie jedynie, że A2 pójdzie pod Górę Kalwarię i już i po sprawie.
To mylicie się.




Temat: autostrada w stolicy wraca jak aborcja w sejmie
autostrada w stolicy wraca jak aborcja w sejmie
Wreszcie zobaczyłam projekt całości rozwiązań komunikacyjnych powiązanych z
A2. Spełniją się najgorsze przewidywania. Warszawa jako nieliczne miasto nie
będzie miała obwodnicy zewnętrznej, tylko autostradę przez Ursynów i jeden
zjazd z A2 przez Bemowo. Pan A. Urbanik pisze, że na wschodnich przejściach
granicznych jest tylko 1-3 tys. samochodów na dobę, pomnóżmy to więc przez
ilość przejść i otrzymamy liczbę potencjalnych chętnych (na obecną chwilę, bo
jeśli rozwój Rosji i innych państw leżących na wschód będzie trwał, to ilośc
samochodów wzrośnie) do skorzystania z jedynej dobrej i szybkiej drogi na
wschód. Ten cały tranzyt wiedzie do miasta przez dwie drogi prowadzące przez
gęsto zamieszkane osiedla. Dlaczego? Bo tak jest najtaniej! A gdzie ludzkie
zdrowie i życie. Prosze spojrzeć jak zostalo poszatkowane drogami
ekspresowymi Bemowo, gdzie mieszka kilkadziesiat tysięcy ludzi. Po co
budowano osiedle Górce, skoro teraz mieszkancy tego osiedla zostaną
zamknięci w widłach dwóch ruchliwych dróg - od północy zjadu z A2 a od
wschodu trasy N-S. Mam nadzieję, że władze Warszawy nie dopuszczą do takiego
rozwiązania, i uchronią miasto do degradacji.




Temat: Budowy na Bemowie przy planowej drodze ekspresowej do autostrady A2
Budowy na Bemowie przy planowej drodze ekspresowej do autostrady A2
Od jakiegoś czasu roglądam sie za nowym mieszkaniem na Bemowie. Niesty niepokoi
mnie jeden fakt. Mianowicie większość nowych inwestycji budowlanych ulokowana
jest w pobliżu planowanej drodze ekspresowej do autostrady A2. Dotyczy do
szczególnie osiedli w okolizach ulicy Lazurowej (Zielony Staw, Lazurowe, SM
Strop przy ul. Narwik). Na wiosnę Rada Gminy Bemowo zaproponowała inny projekt
przebiegu drogi eksperesowej, równoległy do ulicy Połczyńskiej. Od przebiegu
tej trasy jest uzależniona moja docyzja dotycząca wyboru miejsca zamieszkania.
Nikt nie chciałby na pewno mieć pod oknami ruchliwej drogi ekspresowej. Nic mi
niestety nie wiadomo który z planowanych wariantów umiejscowienia tej trasy
został ostatecznie zatwierdzony.
Mam w związku z tym pytanie do uczestników Forum. Czy znacie jakie są
ostateczne ustalenia dotyczące przebiegu tej drogi?



Temat: Połączenia Ursynowa z resztą Warszawy.
ketta napisał:

> ej stary.. ty to chyba masz wogle jakis kompleks Ursynowa. mieszkasz sobie na
> przytulnym Wierzbnie, masz do dyspozycji super nowoczesne metro, emeryci
> wyprowadzaja "gównojady" na przepieknie zielone skerki starego mokotowa...
> Basniowe krajobrazy... a ty sie tak tego Ursynowa uczepiles; jak syf
zolnierza
> na przepustce... moze jakas trauma w dziecinstwie Ci sie przytrafila w jednej
z
>
> Ursynowskich piaskownic? moze proszacy o zachowanie anonimowosci znany
> mokotowski psycholog - Pan Samson glaskal nie tak jak lubisz..? zamiast
> lansowac krypto projekty skomunikowania dzielnicy, napisz szczerze ze chcesz
w
> ten sposob naklonic people zeby nie bruzdzili przy A2.

No tak. Przywykłem już, że ty szastasz argumentami, jak z rekawa.

Zapytam cię raz. Czy myślisz, że jak ta banda z Przyjaznych Łapówek przeforsuje
swój projekt, to na Ursynowie w miejsce Płaskowickiej nic nie powstanie?
Czy znasz projekt konkurencyjny wobec obecnego GDDKiA?

Zastanów sie, dowiedz, odpowiedz lub nie, ale jeśli już marnujesz czas na
pisanie tu, to postaraj się wymyslić cos madrzejszego poza syfem na żołnierzu.
Przywykłem juz do waszych durnych frazesów i mnie to nie rusza, a świadczy
jedynie o twojej .... inteligencji, jak najdobitniej.

Z wyrazami (szacunku też).
Vampi_r




Temat: O A2 na Radzie Warszawy
O A2 na Radzie Warszawy
Zielone Mazowsze zaprasza na dwa wydarzenia antyautostradowe:

1. W najbliższy czwartek (2 grudnia) na sesji Rady Warszawy ponownie stanie
projekt uchwały zabraniającej prezydentowi miasta podpisywania jakichkolwiek
porozumień skutkujących przeprowadzeniem tranzytowego ruchu z autostrady A2
przez Warszawę. Potrzebny liczny udział mieszkańców. Obrady odbędą się w Sali
Warszawskiej PKiN, wejście od Kinoteki. Ponieważ temat jest bardzo daleko w
porządku obrad, sugerumemy przybycie w okolicach 16tej - 17tej.

2. Powoli zaczynamy się przygotowywać do akcji radykalnych, gdyby do budowy
takich tras miało jednak dojść. W sobotę w Klubie Dyskusyjnym Zielonego
Mazowsza projekcja kolejnego filmu o blokadach budowy autostrad - tym razem z
Wielkiej Brytanii. Film p.t. "Wojna leśnych ludzi" pokazuje protesty
antyautostradowe lat dziewięćdziesiątych w różnych miejscach Brytanii oraz
stosowane techniki blokowania: wioski na drzewach, podziemne tunele.

Na film zapraszany w sobotę o godz. 17.00 na Nowogrodzką 46 lok. 6

Wpis dodał Wojciech Szymalski.




Temat: Jak wyglądać ma przebieg A2 przez
Kiedy doczekam się odpowiedzi na pytania?
tarantula01 napisał:

> tarantula01 napisał:
>
> > Jak wyglądać ma przebieg A2 przez aglomerację warszawską, jesli projekt
> > GDDKiA w wariancie ursynowskim nie zostanie zrealizowany.
> > Chodzi mi o:
> > 1. Przebieg trasy przez poszczególne gminy (dokładnie w pobliżu jakich
> > miejscowości).
> > 2. Ile będzie kosztować budowa takiego wariantu (koszty budowy samej drog
> i i
> > parametry)?
> > 3. Jakie będą koszty przygotowania do budowy (czyli wszelkie opracowanie
> +
> > wykup gruntów, itp.)?
> > 4. Jak ta A2 będzie skomunikowana z Warszawą?
>
>
> Nieco je zmodyfikuję i skrócę ich listę:
> 1. Którędy należy wytyczyć A-2 według koncepcji, która popieracie (w pobliżu
> jakich miejscowości)?
> 2. Jak ta trasa będzie skomunikowana z Warszawą (jakie trasy konkretnie będą
> zmodernizowane lub wytyczone i zbudowane na nowo)?

Powyższe nadal aktualne.




Temat: Rewolucyjny pomysł na budowę autostrad
Rewolucyjny pomysł na budowę autostrad
Odcinki autostrad A1 oraz A2 mają zbudować spółki utworzone przez Skarb
Państwa i komercyjne firmy. Byłby to pierwszy w naszym kraju przypadek
współpracy biznesu i państwa na tak dużą skalę - ocenia "Rzeczpospolita".

Państwo chce wnieść aportem do spółek grunt, a firmy mają zapewnić pieniądze
na inwestycje i zrealizować je. W zamian przez kilka lat będą mogły pobierać
opłaty za przejazd autostradami.

- Jeszcze nie wiadomo, po ilu latach nowe drogi staną się własnością państwa -
mówi "Rzeczpospolitej" Andrzej Maciejewski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg
Krajowych i Autostrad. Chodzi o budowę 94 km A2 między Strykowem pod Łodzią a
Konotopą oraz 190 km A1 od Strykowa do Pyrzowic.

- To jedyne odcinki w Polsce, które można zbudować z partnerami prywatnymi.
Prognozy wskazują że będą zarabiać na siebie i państwo nie będzie musiało do
nich dopłacać - mówi gazecie Janusz Piechociński, były przewodniczący Sejmowej
Komisji Infrastruktury. Wartość obu inwestycji "Rzeczpospolita" szacuje na
niemal 1,5 mld euro.

Dotychczas autostrady w Polsce powstawały na dwa sposoby. Albo budowała je
GDDKiA, albo firmy na podstawie przyznanych im koncesji. Nigdy inwestorzy nie
współpracowali ze sobą tak blisko jak zakłada najnowszy projekt.

Do listopada dyrekcja wybierze przedsiębiorstwa, które będą uczestniczyć w
budowie dwóch odcinków autostrad. Jak oceniają eksperci, prace przy budowie
odcinków autostrad A1 i A2 nie zaczną się wcześniej niż na wiosną 2009 r.

źródło: Rzepa.



Temat: Jutro Rada Warszawy o A2
Jutro Rada Warszawy o A2
Zielone Mazowsze zaprasza na dwa wydarzenia antyautostradowe:

1. W najbliższy czwartek (2 grudnia) na sesji Rady Warszawy ponownie stanie
projekt uchwały zabraniającej prezydentowi miasta podpisywania jakichkolwiek
porozumień skutkujących przeprowadzeniem tranzytowego ruchu z autostrady A2
przez Warszawę. Potrzebny liczny udział mieszkańców. Obrady odbędą się w Sali
Warszawskiej PKiN, wejście od Kinoteki. Ponieważ temat jest bardzo daleko w
porządku obrad, sugerumemy przybycie w okolicach 16tej - 17tej.

2. Powoli zaczynamy się przygotowywać do akcji radykalnych, gdyby do budowy
takich tras miało jednak dojść. W sobotę w Klubie Dyskusyjnym Zielonego
Mazowsza projekcja kolejnego filmu o blokadach budowy autostrad - tym razem z
Wielkiej Brytanii. Film p.t. "Wojna leśnych ludzi" pokazuje protesty
antyautostradowe lat dziewięćdziesiątych w różnych miejscach Brytanii oraz
stosowane techniki blokowania: wioski na drzewach, podziemne tunele.

Na film zapraszany w sobotę o godz. 17.00 na Nowogrodzką 46 lok. 6

Wpis dodał Wojciech Szymalski.




Temat: A2 - rada dzielnicy ursynow
Widziałwm migawki w TV. Radni optujący przeciw A2 bredzili coś o zagrożeniu dla
szpitala onkologicznego i Lasu Kabackiego. Co to ma wspólnego z autostradą,
która, z tego co wiem, ma być pod ziemią. Że wody gruntowe?. Bzdura. Jeżeli
nie będzie A2, będzie droga szybkiego ruchu, która będzie sto razy bardziej
uciążliwa.
Najbardziej przerażające były grupy oszalałych emerytów, które stały za plecami
tych radnych i kibicowały im.Jakaś 80-latka gardłowała, że chce mieć spokój.
Czy ona wogóledożyje końca tej inwestycji? Życzę tego i jej i wszystkim
mieszkańcom Warszawy. Przecież to jest projekt dla młodych ludzi przede
wszystkim. Jak my chcemy znaleźć sie w tej nowej Europie z tymi polnymi
nieomal drogami.
Ludzie, opamiętajcie się, dosyć tej polskiej, osiemnastowiecznej anarchii, nie
siejcie wiochy w mieście stołecznym Warszawa.



Temat: A1 za droga - A2 będzie jeszcze droższa
A1 za droga - A2 będzie jeszcze droższa
W dzisiejszej Rzeczpospolitej:

"Koszt budowy autostrady A1 jest za wysoki - ocenia Europejski Bank Inwestycyjny. EBOR odmawia komentarzy. Obydwa banki miały brać udział w finansowaniu tej trasy. Budowa 90 km ma kosztować 504 mln euro.

Jeżeli nie znajdą się inne instytucje gotowe sfinansować projekt, Ministerstwo Infrastruktury będzie musiało odebrać koncesję na budowę autostrady przyznaną spółce Gdańsk Transport Company. To także będzie bardzo kosztowne, ponieważ GTC zastrzegła sobie w umowie, że musi w takim wypadku otrzymać odszkodowanie w wysokości 20 mln euro.

W piśmie skierowanym do wiceministra finansów Piotra Sawickiego przedstawiciel Europejskiego Banku Inwestycyjnego stwierdza, że uzgodniony w umowie koncesyjnej koszt budowy autostrady A1 z Gdańska do Nowych Marzów, wynoszący 504 mln euro, jest za wysoki. Zdaniem EBI również ryzyko związane z realizacją kontraktu nie usprawiedliwia tak wysokiej ceny.

W sierpniu tego roku wiceminister Ryszard Kurylczyk, miesiąc po objęciu stanowiska, ogłosił, że resort doszedł do porozumienia z koncesjonariuszem w sprawie ceny i wyniesie ona 5,6 mln euro za 1 km. Kategorycznie dodał, że cena jest ostateczna."

I to jest przekręt doskonały. Obojętnie zbudują czy nie zbudują, i tak
im zabulimy. Być może "budowa" A2 zakończy się na wykupie działek
przez "państwo" (czyli za nasze pieniądze).



Temat: Jak wyglądać ma przebieg A2 przez
Pora przypomnieć pytania
tarantula01 napisał:

> Jak wyglądać ma przebieg A2 przez aglomerację warszawską, jesli projekt
> GDDKiA w wariancie ursynowskim nie zostanie zrealizowany.
> Chodzi mi o:
> 1. Przebieg trasy przez poszczególne gminy (dokładnie w pobliżu jakich
> miejscowości).
> 2. Ile będzie kosztować budowa takiego wariantu (koszty budowy samej drogi i
> parametry)?
> 3. Jakie będą koszty przygotowania do budowy (czyli wszelkie opracowanie +
> wykup gruntów, itp.)?
> 4. Jak ta A2 będzie skomunikowana z Warszawą?

Nieco je zmodyfikuję i skrócę ich listę:
1. Którędy należy wytyczyć A-2 według koncepcji, która popieracie (w pobliżu
jakich miejscowości)?
2. Jak ta trasa będzie skomunikowana z Warszawą (jakie trasy konkretnie będą
zmodernizowane lub wytyczone i zbudowane na nowo)?




Temat: O A2 jutro na Radzie Warszawy
O A2 jutro na Radzie Warszawy
Zielone Mazowsze zaprasza na dwa wydarzenia antyautostradowe:

1. W najbliższy czwartek (2 grudnia) na sesji Rady Warszawy ponownie stanie
projekt uchwały zabraniającej prezydentowi miasta podpisywania jakichkolwiek
porozumień skutkujących przeprowadzeniem tranzytowego ruchu z autostrady A2
przez Warszawę. Potrzebny liczny udział mieszkańców. Obrady odbędą się w Sali
Warszawskiej PKiN, wejście od Kinoteki. Ponieważ temat jest bardzo daleko w
porządku obrad, sugerumemy przybycie w okolicach 16tej - 17tej.

2. Powoli zaczynamy się przygotowywać do akcji radykalnych, gdyby do budowy
takich tras miało jednak dojść. W sobotę w Klubie Dyskusyjnym Zielonego
Mazowsza projekcja kolejnego filmu o blokadach budowy autostrad - tym razem z
Wielkiej Brytanii. Film p.t. "Wojna leśnych ludzi" pokazuje protesty
antyautostradowe lat dziewięćdziesiątych w różnych miejscach Brytanii oraz
stosowane techniki blokowania: wioski na drzewach, podziemne tunele.

Na film zapraszany w sobotę o godz. 17.00 na Nowogrodzką 46 lok. 6

Wpis dodał Wojciech Szymalski.




Temat: NIE dla trasy pod oknami na Bemowie
Dokładnie tak. Ale oczywiście koncesjonariuszom budującym autostrady bardzo
mocno zalezy na wprowadzeniu w miasto i przez miasto jak największej liczby
samochodów. Zasada jest prosta. Większy ruch na autostradach więcej kasy w
portfelach.
Proszę przestancie juz pisać o nowych osiedlach na Bemowie, wezcie mapkę
projektu S-7, najbardziej ucierpią mieszkańcy starych blokowisk[oni nie mieli
raczej możliwosci wyboru miejsca zamieszkania]. To ulice: Oławska, Widawska,
Wolfkego, Rosy Bailly i cała reszta do ulicy Dywizjonu 303[w niedalekiej
przyszłości A2-AK]. Myślę że nikt nie neguje pilnej potrzeby budowania obwodnic
Warszawy. Ale nie można tego robic kosztem zdrowia kilkunastu lub chyba raczej
kilkudziesięciu tysięcy osób. W czasie gdy Bemowo było gminą powstał nowy
projekt dróg tzw. Połczyńska Bis i inne. Duzo mniej uciążliwe dla ludnosci.
GDDKiA nie jest tym zupełnie zainteresowane[lobbing działa perfekcyjnie] a
szkoda. Tylko niech nikt nie pisze ze inne rozwiązania to bzdura, te projekty
równiez przygotowywali fachowcy z ramienia byłej gminy Bemowo. Wariant 2 jest
niehumanitarny i tyle.



Temat: Badania
A ja chcę jeszcze nawiązać do wypowiedzi otwierającej:

zebonka5 napisała:

> Badania na podstawie ktorych zapadla decyzja o budowie A2 przez miasto
> przeprowadzono w 2000r,a wiec przed przyjeciem Rosji do Swiatowej Organizacji
> Handlu i przed przyspieszonym wzrostem gospodarczym w tym kraju. Nie ma
> takiego badania ktore pozwoliloby poznac przyszlosc. Przyszlosc ma to do
> siebie ze jest malo przewidywalna.Przewaznie wszystkie prognozy w zderzeniu z
> rzczywistoscia biora w leb. A wtedy jest przewaznie za pozno na cofniecie
> nietrafionych decyzji. Dom mozna odbudowac natomiast raz zniszczonego Parku
> Krajobrazowego nie da sie odtworzyc. Dlatego mowimy Nie przez Park
> Krajobrazowy!!! Nie przez Ursynow Wilanow i Wawer

Chodzi mi tutaj głównie o tę Rosję, skąd ona się wzięła? I właściwie dlaczego
Rosja? Co z Białorusią i jej "dożywotnim" prezydentem, który izoluje ten kraj
od Europy? Czy mamy wszyscy grzecznie czekać, aż rąbnie w kalendarz i dopiero
wtedy zacząć projektowanie trasy A2 od nowa?

I skąd pewność, że najkorzystniejszym wariantem nie okaże się ponownie ten sam
projekt?



Temat: Nie chcecie obwodnicy w Warszwaie? Napewno?
odp pyt 3
projekt Ekostrady jako jedyny pozwala wyrzucic poza warszawe ruch towarowy i
tranzyt z dwoch kierunkow jednoczesnie A2 i vVia Baltika.Pozostale warianty i
propozycje sluza przeniesieniu wylacznie ruchu z A2 wic sa dla calej Warszawy
znacznie mniej przydatne.Projet omija Calowanie od polocy w przeciwienstwie do
Waszej ulubionej 50.Puszczenie przez poludniowa Warszawe ul zbiorczej bedzie
zupelnie wystarczajace dla ruchu lokalnego tym bardziej ze na wysokosci Wawra
plnowana jest dodatkowo trasa i most na Zaporze.



Temat: Budowa A1 musi się zacząć jak najszybciej
8 lat opóźnienia to wina kolejnych ekip rządowych. Natomiast gdy Kurylczyk się
zawziął to w ciągu roku budowa do Nowych Marzów ruszyła. Mogłaby nawet kilka
miesięcy szybciej, ale rząd musiał przekonać EBI do koncepcji gwarancji
kredytowych przez KFD.
Dalej już idzie gładko, gdyż nie trzeba organizować przetargów na projekt,
prace budowlane, nadzór, itp. Natomiast przy budowie przez państwo i poprzez
organizację zamówień publicznych cała procedura potrwa co najmniej 2 lata do
rozpoczącia budowy. O ile państwo znajdzie na to pieniądze.
Co do jakości i oszczędności. Jest wręcz odwrotnie. Minimalistyczny projekt a
potem wykonawca, który podał dumping'ową cenę i musi oszczędzać na wszystkim,
aby wyjść na swoje. Albo podpisuje najróżniejsze aneksy, które windują cenę o
kilkadziesiąt procent.
Najlepszy przykład A2 do Łodzi. A to osiada, a to papa pękająca na mrozie. A
cena z 3 mln euro/km podskoczyła do około 4.5 mln/euro km. Chociaż jaka jest
naprawdę to wie chyba tylko GDDKiA.




Temat: Linia Łódź - W-wa - przetarg
> Jedno nie przeszkadza drugiemu, bo dworzec i jego otoczenie miałby się
> rozwijać po północnej stronie, a tunel idzie na zachód.Przyszłemu inwestorowi
> powinno na tym także zależeć.Tunel to większy ruch, a większy ruch to większa
> kasa.

Sęk w tym, że projekt forsowany przez lobby warszawskie w PKP praktycznie
budowę tunelu uniemożliwia. Nowy budynek ma stanąć w miejscu wejścia do tunelu.

Przy budowie tunelu przebudowa Dw. Fabrycznego jest konieczna, ale według
zupełnie nowego projektu.

> Ale tak naprawdę tunel to obecnie fantastyka, chociażby z tego powodu że
> teraz są marzenia o szybkiej koleji typu TGV, a zapewne pójdzie przez
> Łowicz,Zgierz i Łódż Kaliską.

Zapraszam do przejrzenia NPR.
Szybka kolej pójdzie zupełnie nową trasą, wg istniejących planów wzdłuż A2.
walka toczy się o przeprowadznie jej przez Łódź a nie Proboszczewice.

Pomysł modernizacji linii łowickiej (kutnowskiej zresztą też) wyszedł od PKP, a
dokładniej od bałwana, który wymarzył sobie TGV przez Kutno, ograniczoną do
modernizacji istniejących torów.

W interesie Łodzi nie leżą wielkie inwestycje w linię łowicką (co najwyżej
doprowadzenie jej do stanu używalności, dla R-Bahn), ale budowa linii TGV i
przeznaczonej dla ruchu "międzywojewódzkiego" linii NS- tzn. modernizacja linii
kutnowskiej i budowa odnogi na południe na Piotrków lub Bełchatów.




Temat: Obwodnica Mińska Mazowieckiego
Jeżeli kogoś interesuje na stronie siskom.waw.pl/a2-obwodnica-minska-mazowieckiego.htm pojawił się szczegółowy projekt budowlany obwodnicy wraz z dokłdanym rozmieszczeniem urządzeń infrastruktury



Temat: Zagrożone obwodnice
> aha.. zapomniałem odnieść sie do tej części!!! Jaki Poznań-Lublin?? A2 leci od
> granicy-poznań-na północ od łodzi-na południe od wawy- do terespolu!!! Jak ktoś
> będzie chciał pojechać z poznania do lublina to pojedzie A2 do wawy i później
> na lublin, albo skręci na A1 i później na S12 proste.

Pod warunkiem, że będzie chcał stać w notorycznie zatłoczonym wylocie z W-wy na
Wschód. Już kilka tat temu było to 40 km korka.

A A1 ma w tym wypadku jedną wadę: obchodzi Łódź od wschodu, a Piotrków od
zachodu- istnieje zatem ryzyko, że większość kierowców będzie ten łuk "ścinać"
jadąc przez Zgierz i Łodź.

BTW wiesz, że istnieje projekt drogi łączącej węzeł S8/A1 pod Rzgowem z trasą
Piotrków-Radom? Właśnie po to, żeby kierowcy jadący z Berlina do Lwowa nie
pchali się krajową "jedynką".

> A to że są korki...to i tak będą dopuki będą 2,5pasmowe autostrady budowali

Lepsze takie, niż żadne.
Zresztą korka na dwupasmowej drodze (poza oczywiście wielkimi miastami i
wypadkami) jeszcze w Polsce nie widziałem.

> ...i nie wyjeżdzaj z "głupotę piramidalną" bo ja wiem co pisze!!!

Ja też.



Temat: Nie chcecie obwodnicy w Warszwaie? Napewno?
zebonka5 napisała:

> odp pyt 3
> projekt Ekostrady jako jedyny pozwala wyrzucic poza warszawe ruch towarowy i
> tranzyt z dwoch kierunkow jednoczesnie A2 i vVia Baltika.Pozostale warianty i
> propozycje sluza przeniesieniu wylacznie ruchu z A2 wic sa dla calej Warszawy
> znacznie mniej przydatne.Projet omija Calowanie od polocy w przeciwienstwie do
> Waszej ulubionej 50.

Omija Całowanie? Czyżby?
Napewno przechodzi przez MPK i to na długości 16 km. Ile drzew trzeba będzie wyciać?

>Puszczenie przez poludniowa Warszawe ul zbiorczej bedzie
> zupelnie wystarczajace dla ruchu lokalnego tym bardziej ze na wysokosci Wawra
> plnowana jest dodatkowo trasa i most na Zaporze.

Może opisz parametry ulicy zbiorczej.
Dokładny przebieg, ilość pasów ruchu, kolizyjnośc skrzyżowań (czy skrzyżowania mają być na jednym poziomie, czy takie jak na ciągu ulic Łopuszańska - Hynka), planowane obciążenie ruchem.
O jakiej trasie piszesz na wysokości Wawra? Z Waszej mapy wynika, ze ulica zbiorcza przechodzi dokładnie po planie POW w wersji GDDKiA. Czyli most o którym piszesz, to most przedłuzający ulicę zbiorczą do Wawra.
Czy trasa nie przejdzie przez Mazowiecki Park Krajobrazowy też w okolicach jeziora Torfy?
Z mapki zamieszczonej na stronie Ekostrady wynika, że ulica zbiorcza łączy Konotopę z Minskiem Mazowieckim. Masz jakieś dokładniejsze plany tej ulicy?
Czy po ulicy zbiorczej nie pójdzie ruch ciezarowy? Jak sie przed tym zabezpieczysz? Czy cieżarówy dowożace towar to Tesco na Ursynowie nie będą mogły jechac ulicą zbiorczą? Jeśli nie, to którędy?




Temat: autostrady wg Kurylczyka
autostrady wg Kurylczyka
Kurylczyk: Do 2013 r. Polska musi wybudować 3 tys. km autostrad
(PAP, pr/09.11.2004, godz. 14:34)
Do 2013 r. Polska musi wybudować prawie 3 tys. km autostrad - poinformował we
wtorek we Wrocławiu wiceminister infrastruktury Jan Kurylczyk.

Kurylczyk, odpowiedzialny w Ministerstwie Infrastruktury za program budowy
autostrad i dróg ekspresowych, obecnie konsultuje ten plan w poszczególnych
województwach.

"Jeżeli Hiszpania wybudowała 2 tys. km w 10 lat, to my też możemy. A do 2013
r. powinno powstać u nas 2 tys. 850 km autostrad. W Europie cena kilometra
autostrady wynosi od 3,5 mln do 12 mln euro, co zależy od wielu czynników,
takich jak projekt techniczny, czy ukształtowanie terenu. U nas ta cena wynosi
około 6,5 mln euro za kilometr" - powiedział Kurylczyk.

Poinformował, że autostrady A2 i A4 przebiegające od zachodniej granicy
Polski, powinny się zakończyć przed wschodnią granicą, za Tarnowem i Warszawą.

"Ważniejsze jest pociągnięcie tras A1 i S3 z północy na południe, tak aby
odblokować polskie porty i połączyć je z systemem autostrad niemieckich oraz
austriackich" - podkreślił Kurylczyk.

Według niego, priorytetowe znaczenie ma skomunikowanie Wrocławia z Warszawą
przez Łódź. Aby tak się stało, musi powstać trasa ekspresowa S8,
wykorzystująca już istniejące odcinki drogi z Dolnego Śląska do stolicy.

W latach 2006 - 2008 ma powstać autostradowa obwodnica Wrocławia. Na prace
przygotowawcze zarezerwowano 28 mln zł. Całość projektu ma kosztować 1,3 mld
zł. 305 mln euro na ten cel ma pochodzić z funduszy Unii Europejskiej.



Temat: Ma być trasa szybkiego ruchu!!!
Proponuje nie wpadac w panike... Z ta trasa szybkiego ruchu to chyba wiekszy
przekret. Zastanowmy sie na spokojnie co zostalo napisane w artykule
w "Zyciu"...
1). Zostal zrobiony projekt trasy szybkiego ruchu przez zarzd Drog. Znaczy to,
ze ktos za niego wzial kase. Ktos to zaopiniowal. Tek wzial dzialke.
2).Trasa - wedlog planu ma powstac ok. 2010 roku.... Wtedy stworzy sie nowe
plany nowej drogi czyli zapewne autostrady. Kto bedzie pamietal o jakims
kontrowersyjnym pomysle i o tym, ze ktos zgarnal za niego kase w 2003 roku?
3). Budowa tej trasy mialaby byc finansowana przez wladza lokalne.
Stac Ursynow na taka inwestycje?... Jesli nawet tak to co z druga strona Wisly?
Wawer do bogatych nie nalezy (wiem, bo tu mieszkam)...
4). Tylko czlowiek niepoczyalny zrezygnuje z funduszy UE i Banku Swiatowego na
budowe autostrady i bedzie finansowal z wlasnej kasy budowe drogi szybkiego
ruchu, ktora nie jest o wiele tansza niz autostarda!

Juz dawno sie nauczylem, ze kiedy czytam taki artykul (jak ten w "Zyciu")
bardziej niz "co zostalo napisane" zastanawia mnie "dlaczego to zostalo
napisane?". Moim zdaniem ten artykulik zostal napisany po to aby odwrocic
uwage opini publicznej od kolejnej aferki, w ktorej kilku urzedasow zgarnia
kase za kolejny duzy projekt z gory skazany na wyladowanie w koszu...

Jesli bedzie jakas droga wzdluz Plaskowickiej to tylko autostarda A2!

Pozdrawiam
Mieszkaniec Wawra, a wkrotce Ursynowa.




Temat: lazurowa/corpores i trasa szybkiego ruchu
Raczej nie warto tam kupować mieszkania, projekt budowy "łącznika AK-A2" wzdłuż
ulicy Dywizjony 303 jest już praktycznie zaakceptowany. Z tego co wiem ta
wersja jest dużo tańsza niż tzw. "wariant budowy przez obrzeża Bemowa". W
Urzędzie Dzielnicy raczej niczego konkretnego się nie dowiesz, oni poprostu
sami nic nie wiedzą. W korytarz "łącznika AK-A2" zgodnie z najnowszymi
ustaleniami ma być również wprowadzony ruch z projektowanej obwodnicy "S-7".
A to już poprostu katastrofa. Dobrze się zastanów nad kupnem mieszkania w tej
okolicy.
Na Bemowie rozpoczęły się konsultacje z mieszkańcami na temat budowy nowych
tras.Więcej informacji uzyskasz w UD. Może to odniesie jakiś skutek, ale ja
osobiście w to wątpię.
Pozdrawiam.




Temat: Cieżarówki na A2 - za darmo?
Cieżarówki na A2 - za darmo?
Dzisiaj usłyszałam w któryms poznańskim radiu informację interesującą
niezmiernie. Otóż: "ciężarówki będą autostradą jeździć za darmo, pod
warunkiem posiadania winietek (co i tak jest chyba obowiązkowe??? tyle że nie
wiem, czy również dla tych poruszających się wyłacznie w ruchu krajowym?)".
Jest tylko jedno "ale". Wiadomość podano bez podania jakichkolwiek źródeł.
Nie wiadomo, skąd wzięli tę informację. Czy ktoś wie, czy taki projekt został
juz "klepnięty", czy to humbug? Bo ja do niedawna jeszcze słyszałam, że "na
razie nic się z tym nie da zrobić"?

Dz. pomiędzy jednym wyjazdem a drugim



Temat: Nikomu nie daję się wodzić za nos!
Ekostrada - do freebemowo
freebemowo napisał:

>
> Wyglada na przemyslane rozwiazanie...
> Od poludnia glowna przeprawa "przez" miasto. Szerokie dojazdy od i do miasta
> (ale nie klasy ekspresowki). Podobnej klasy przejazd przez miasto od polnocy
> Warszawy - przeznaczony zdecydowanie dla ruchu miejskiego.
>
> Takie uwagi przychodza mi do glowy w pierwszej kolejnosci.

Aha. gdzieś w innym wątku napisałeś, że do Grójca z Bemowa pojedziesz bardzo chętnie A2. No to opisz teraz, w oparciu o projekt Ekostrady, swoją trasę z Bemowa do Grójca z wykorzystaniem A2.



Temat: GDDKiA chce zniszczyc Doline Rospudy
Ale gdzie ty u nas wyczytałeś, że ul. Płaskowickiej zniknie?
Poza tym nie wiem, czego ty oczekujesz? By na Ursynowie nie było żadnych ulic dla ruchu kołowego?
Ulica Płaskowickiej zostanie zapewne przebudowana, może poszerzona, napewno przedłużona do Przyczółkowej. Ale nijak nie ma służyć ona ruchowi tranzytowemu, ani nawet międzydzielnicowemu. Ma pozostać ulica dla ruchu lokalnego.
Co innego ulica zbiorcza w tym miejscu planowana przez Ekostradę.
Poczytałes co pisał Jerzyli i Zebonka?
Plany Ekostrady są takie, by zrobić z Płaskowickiej 6-cio pasmówkę biegnącą z Konotop do Mińska Maz. i ma ona wtedy służyć ruchowi tranzytowemu - będzie przeciez naturalnym łącznikiem między zachodnią dojazdówką A2 w Konotopach, a wschodnią w Mińsku lub Koniku.

Nie porównuj Płaskowickiej od Puławskiej do Przyczółkowej z ulica zbiorczą przechodzącą w tym miejscu z Konotop do Mińska Mazowieckiego.

Wysyłałem niektórym z was projekt Parku Komunikacyjnego w slajdach.
Dostała go Zebonak i Komagane. Nie pamiętam, czy tobie też wysłałem.
Popatrz więc na ten projekt i napisz konkretnie gdzie gadamy od rzeczy.




Temat: Nowy spór o przebieg południowej obwodnicy Wars...
projektantowi POW
z tego co piszesz , na etapie projektowania nikt nie bierze pod uwagę kosztów
wysiedleń ?!?!?!. Cudowny socjalizm !!!!!

I jak to jest - dziesiątki drogo opłacanych specjalistów w GDDika i nie tylko
wytycza trasę autostrady. Siskomy bronią jej jak Kmicic Częstochowy.
Jedynie słuszna zaprojektowana przez najlepszych - ani metra nie da się
przesunąć. A tu nagle okazuje się,ze miejscowi z Załusek (zwykli ludzie i
nieuczyte dróg budowania) mają prosty sposób by obnizyć koszty budowy. To ja
się pytam - czy ci tak wychwalani specjalisci ,te Dabrowskie i te Jankiele
cokolwiek umieją? To moze zatrudnić tych z Załusek i obniżą znacząco
cenę drogi?? Czy z tej całej sprawy nie wynika,że wogóle nie liczono
koasztów całej tej zabawy na etapie projektowania? To co ten projekt
jest wart? Tyle co wartość makulatury??

Jeśli w Załuskach ,zrobiono bład, to moze tych błędów jest znacznie
więcej!!! Czy nie należałoby przejrzeć tego projektu od początku?? Bo
później bedzie jak z tunelem - w końcu kosztował 3 razy więcej. 3 razy
wiecej w przypadku A2 przez Ursynów oznacza to stratę 6 mld złotych.

Takie tam sześć i sporo zer !!!!. Żeby sobie uświadomić wagę tej beztroski
to przypomne że jest to równowartość całego polskiego budżetu na naukę .
Dwuletniego budżetu !!!!.



Temat: Osiedle "Pod Sosnami" KONSTANS w Starej Miłosnej
Czy moglby mi ktos zapodac na maila projekt swojego mieszkania? Nie moge sie
zdecydowac jak maja stac sciany w 50m klitce. Moje m bedzie w budynku A2 na
parterze od strony strumyka o nr.34. Kwestia dotyczy lazienki. Czy ja
powiekszac na rzecz przedpokoju czy zostawic jak jest? Pochwalcie sie swoimi
projektami, moze cos od was zaadoptuje. donak@op.pl



Temat: Warszawa wyjdzie z Unii Europejskiej?
METRO NIE WYTWARZA SPALIN - a to główny problem A2
> jakie działki do cholery, przeciez projekt obejmuje budowę trasy pod ziemią!

ten słynny tunel ma mieć tylko 200m - czyli ponad 90% A2 przez Warszawę
przebiegnie NA POWIERZCHNI!

> Metro też jest pod ziemią i CO? przeszkadza komus?

O ile wiem to metro nie produkuje spalin ani żadnych innych szkodliwych
substancji a transkontynentalna autostrada o intensywności ruchu kilka milionów
samochodów tygodniowo to tysiące TON TRUCIZN do wdychania przez kilkaset
tysięcy (także każdego tygodnia) oraz trawiących zabytki - Pałac w Wilanowie -
czy rezerwat przyrody Las Kabacki!




Temat: A co z odcinkiem A2 do Strykowa???
Gdyby Hitler wygrał wojnę, Europa by kwitła.
70 lat temu Adolf Hitler wyrzucił pierwsze piędzi ziemi zaczynając Autobahn
Berlin-Moskau. Oddał łopatę o powiedział: Dalej kopcie sami.

Marzenie Hitlera "żydokomuna" przezwała na A2 i na tym zamroziła projekt.
W takim tempie i za sto lat z autostrady będą nici, to jest raczej - nitka, bo
taka wąska.

Ostatnio, koło Konina uklepano nieudolnie i "tanio" odcinek na długość Konina,
szumnie nazywając toto autostradą.

Teraz Koninianie mogą jeździć z Konina do Konina.

Ale kto tam ma samochów w Konienie? I jezdnia jest cienką nitką. Może rowerem
jak w Chinach?

Ale po co i do kogo kto?




Temat: Awantura o trasę ekspresową u wojewody
> Kontrola wykazała też, że przygotowując projekt przetargu, PPL nie uwzględniły
> konieczności rozbudowy dróg dojazdowych (dzisiaj jest to możliwe tylko aleją
> Żwirki i Wigury). Władze lotniska odrzucały zarzuty NIK, jednak projekt
> skorygowano - do końca tego roku mają powstać połączenia portu lotniczego z
> centrum Warszawy (m.in. ulicą Puławską) oraz z autostradą A2.
>
>

Ciekawe jak oni to zrobią " do końca tego roku " ??????????????????????????????
Szczyt grafomańskiej wyobraźni sięga zenitu.
Albo prędzej dna.




Temat: Kto zna kontrprojekt wobec obecnej koncepcji A2?
vampi_r napisał:

> Pytanie do przeciwników obecnej koncepcji warszawskiej obwodnicy.
> Już nawet nie pytam się, czy znacie projekt GDDKiA, bo wiem że nie.
> Ale czy wiecie co wam chcą zafundować ci, którzy tu najgłośniej protestują
wobe
> c obwodnicy?
>
> Idę o zaklad o moją sztuczną szczękę, że myślicie jedynie, że A2 pójdzie pod

> rę Kalwarię i już i po sprawie.
> To mylicie się.
>

No, no. Ciekawa jestem, co nowego "odkrył" pan Wampir, czego to przeciwnicy
czteropasmowej ściezki rowerowej przez Ursynów i Zoliborz nie wiedzą.




Temat: III RAMA
Zgadzam sie w zupełności z Milto. To przecież autostrada A2 miała być
południową częścią 3 ramy. Natomiast na zachodzie Poznania ma powstać (już jest
projekt, patrzeć jak zaczną budować) zachodnia obwodnica miasta, którą pojadą z
Wrocławia do Piły.
Przedstawiony ostatni projekt 3 ramy przypomina mi coraz bardziej pomysł
Warszawiaków przepuszczenia autostrady przez Ursynów. No i mamy Alternatywy 4 w
Poznaniu. Gratulacje.




Temat: ruch przez Ursynów
No i te 444 tirów na godzinę, to własnie nie więcej, jak 3% ogólnego ruchu.
Przy czym najmniej 90% TIR jadących przez Warszawę to ruch do stolicy.

Napisz, jak wg ciebie dowozony jest towar do Tesco na Kabatach.
Opisz publicznie projekt SETEC, który uwazasz, że powinien być realizowany.
Napisz, co jest planowane w tym projekcie między Konotopami, a Mińskiem Mazowieckim i którędy.
Odpowiedz, czemu pisałaś, że A2 przez GK omija Mazowiecki Park Krajobrazowy.
Napisz, że nie wspominałaś nikomu, że modernizacja 50-tki przewiduje zbudowanie obwodnicy Góry Kalwarii.
Napisz, jak to przekonywałaś, że TIRy nie pojadą po drodze płatnej, tylko po darmowej.

Czemu tak zawzięcie kłamiesz? Innym co mają inne zdanie, zarzucasz, że ktoś ich opłaca. A ciebie kto opłaca? - Łapówkarze i przestępcy.




Temat: Burmistrz Ursynowa może poprzeć autostradę
Mieszkańcem Ursynowa owszem, nie jestem. Jednak bywałem tu i bywam na tyle
często, żeby wiedzieć jak to osiedle i jego okolica wygląda i się rozwija.
Autostrada A2 jest w planach od 1938 roku (projekt Nestorowicza), a takim jak
obecnie przebiegu od 1963 roku, zaakceptowanym uchwałą Rady Motoryzacyjnej przy
Radzie Ministrów, a następnie potwierdzonym w 1972 roku przez Prezydium Rządu,
w 1985 roku przez Prezydium Rządu, w 1993 roku, w 1996 (Dz. U. Nr 12/96 poz.
63) oraz ostatecznie w 2001 roku (Dz. U. Nr. 120/2001 poz. 1283). Mam przepisać
całe dokumenty i ustawy, czy może już schowałeś się ze swoim 20-to letnim
parkiem?
To zaś, co przedstawiam stanowi odrobinę wiedzy, jaką każdy może uzyskać od
takich ludzi jak prof. Krystek, prof. Tracz, prof. Suchorzewski czy dr
Cieśliński, wybitnych polskich naukowców znanych na całym świecie. Nie wiem czy
poparliby oni moje oblicenia, są one bowiem tylko teoretyczne, niemniej jednak
patrząc na kondycję naszej gospodarki i prywatnych portfeli ich wyniki są
bardzo prawdopodobne.
Jedyny lobbing, o jaki możesz mnie oskarżyć (co jest ostatnio bardzo modne), to
lobbing na rzecz tysięcy miejsc pracy, jakie dostaliby Polacy przy programie
budowy autostrad. Tutaj prawie cały polski przemysł może zadziałać w jednym
celu jak zwarty organizm. Pytanie tylko czy to się uda, skoro organizm ten
tworzą tak rakowe komórki jak Ty i inni przeciwnicy rozwoju.



Temat: Inwestycje drogowe
Przed chwilą w Kurierze Mazowieckim omawiany był temat ewentualnego połączenia Płocka z autostradą A2 Warszawa-Poznań i trasą ekspresową S10 Warszawa-Szczecin. Była załączona mapka którą możecie zobaczyć TUTAJ. Autorem koncepcji jest poseł Piłat - był wymieniony z nazwiska i krótka jego wypowiedź które niestety pozwalają sądzić że jest to tzw. kiełbasa jednak podobno projekt ma aprobatę GDDKiA i teraz wszystko zależy od Ministerstwa Infrastruktury.




Temat: Szczecin straci na rzecz niemieckich portów
Dla mnie to osobiscie nie ma zadnego znaczenia, bo nasze firmy i tak beda
budowaly infrastrukture jako podwykonawcy, a wladze lokalne (mam nadzieje)
wszelkie tego typu inicjatywy beda popierac. A dla nas Polakow? Ma znaczenie,
bo w Polsce mysli sie w kategiorach Stolicy. Poza autostrada A4, to zaden inny
duzy projekt infrastrukturalny nie bedzie sluzyl Warszawiakom! Walczymy o droge
ekspresowa S3 (w przyszlosci A3), ale jezeli bedzie to na razie tylko do A2,
tak aby mozna bylo ze Stolicy dojechac do Szczecina!!! To jest chore! Niemcy na
nasze szczescie patrza na to wszystko i kalkuluja co im sie bedzie oplacac...
Tu tez mam dla Ciebie dobra wiadomosc: to Niemcom zalezy na tym, aby przez
Polske biegla droga (w domysle autostrada) od naszej A6 w kierunku Obwodu
Kaliningradzkiego z podpieciem do Trojmiasta,no i z pominieciem Warszawy
oczywiscie (mala dygresja: w MI naciskali na to aby linia kolejowa Via Baltica,
jak sama nazwa wskazuje... biegla przez Warszawe ... Mozna powiedziec, ze
wraca stary porzadek... i Pomorze bedzie sie odradzalo ukierunkowane na
Zachod... Od siebie dodam, ze Szczecin zawsze byl prowincjonalnym miastem, ale
wole zeby byl prowincja Berlina, anizeli Warszawy... Niemcy o swoja prowincje
dbaja Tu z przykroscia musze stwierdzic, ze zal mi tych, ktorzy mieszkaja na
Scianie Wschodniej, zupelnie zapomniany rejon kraju... Taki piekny, ale
niedowartosciowany... Mam nadzieje, ze lokalne spolecznosci wezma sprawy w
swoje rece i zaczna walczyc o swoje. A jest o co walczyc! pozdrawiam



Temat: Osiedle Książenice
Osiedle Książenice

Osiedle Książenice to unikalny projekt budowy miasta-ogrodu w pobliżu
Warszawy. Osiedle położone jest 30km od centrum Warszawy, 4km od Grodziska
Mazowieckiego.
Na terenie Osiedla znajdzie się rynek z pasażem handlowym, aleja handlowo
usługowa oraz klub sportowy. We wrześniu 2012 gmina wybuduje na terenie
osiedla szkołę podstawową, do której będzie uczęszczać 400 dzieci. Osiedle
otoczone jest lasem a dobry dojazd do niego zapewnia Trasa Katowicka, droga nr
719 /przedłużenie Al. Jerozolimskich/ oraz planowane autostrada A2 /zjazd 2km
od osiedla/ oraz objazd Raszyna /Salomea Wolica/.
Sprzedażą działek (uzbrojonych – gaz, woda prąd) i domów (wolnostojących i
bliźniaków) zajmuje się firma Agri-Rol S.A., właściciel terenu.
Więcej szczegółów na stronie Tekst
linka




Temat: Oto pełne dane o przebiegu trasy ekspresowej!
GDDKia jak zwykle prezentuje niezbyt dopracowany projekt z tunelem na czele.
Wydaje mi sie ze ten tunel to ostatni bastion obrony dla wielu tysiecy ludzi
ktorzy beda mieli trase obok domu wiec prosze zrozumiec ich zachowanie na
spotkaniach w sprawie przebiegu A2(nazwa obwodnica ma tylko koic nerwy
mieszkancow)Czemu GDDkia mowi o zachowaniu norm emisji spalin gdy nie planuje
nic z nimi zrobic? Monitoring spalin nie sprawdzi sie tutaj poniewaz latwo
mozna manipulowac wynikami. Ze wszystkich wypowiedzi wladz ktos moglby
wywnioskowac ze Ursynow otrzymuje prezent a tymczasem ceny naszych mieszkan w
sasiedztwie Plaskowickiej juz spadaja. Co otrzymam w zamian? W ramach
odszkodowania dzielnica powinna wynegocjowac wybudowanie nad autostrada (jest
tam sporo miejsca)np. kolejnego Osrodka Olimpijskiego, w tym nowoczesnego
basenu lub tez placow zabaw dla dzieci(przeciez tutaj powietrze jest
nieskazone:)



Temat: MTP rozpisały konkurs na zagospodarowanie teren...
Po co prezes Zalewski wydaje pieniądze na projekt, który nigdy nie będzie
zrealizowany? Pomysł budowy nowych obiektów targowych hen za miastem nie ma
sensu. Po pierwsze - obecne, bardzo zresztą nowoczesne obiekty nie są w pełni
wykorzystywane - poszczególne imprezy mieszcza sie w kilku, nieraz dwóch
pawilonach. Po drugie - targi w centrum miasta to wielki plus i dla miasta, i
dla gości targów. W Lipsku zbudowano nowe targi za miastem i teraz tego żałują.
Targi lipskie zyskały nowoczesne pawilony, ale straciły ducha.Kwitna za to
targi we Frankfurcie nad Menem,połozone obok śródmieścia. Po trzecie - lepiej
przykryć tereny dworca płytą (parkingi) - wyjdzie taniej niz budowanie targów
od zera w szczerym polu. Trzeba też poprawić komunikację z lotniskiem na Ławicy
(poszerzyć Bukowską, może tramwaj podziemny?). Targo w Żernikach, a hotele,
knajpy itd. w Poznaniu. Chory pomysł. Ta ziemia przy A2 w Żernikach do dobra
lokata, MTP sprzedadzą ją kiedys z dużym zyskiem pod przemysł czy centra
logistyczne.



Temat: Do Komagane i pozostałych łapówkarzy z SPM
Byłoby dobrze wyjaśnić np. co mają wasze wyliczenia ruchu Północ-Południe do A2 idącej Wschód-Zachód.
No śmiało. Nie krępujcie się.

Policzcie ilość TIR w stosunku do samochodów osobowych w jakimś dniu tygodnia, a nie w sobotę. Policzcie ilość TIR w Al.Niepodległości, Marszałkowskiej, Puławskiej, Al. Jerozolimskich (między Rondem Zesłańców, a Centrum), na Jana Pawła.
Napiszcie, jak wg was dostarczany jest towar do Tesco na Kabatach (internetem?), do Wola Parku, do Blue City, do Castoramy, do Auchan na Tarchominie, do Makro w Al. Jerozolimskich i w Markach.

No i niech ta Komagane ma wreszcie odwagę przyznać się do swoich kłamstw. Mam przypomnieć, co tu wypisywała? Poświęcę trochę czasu i wypunktuje jej największe brednie. Niech Komagane opisze dokładnie projekt SETEC, wobec którego tak pieje z zachwytu. Bez pomijania co niektórych "niewygodnych" tras, o których wolicie nie wspominac ludziom.




Temat: Awantura o trasę przez Ursynów
Mała i duża obwodnica
"Jednocześnie GDDKiA prowadzi prace modernizacyjne na drogach krajowych
okalających Warszawę, tzw. Duża Obwodnica Warszawy, których celem jest
wyeliminowanie ruchu tranzytowego.
I tak:
- droga nr 50 na odcinku Sochaczew-Mińsk Maz. jest modernizowana do przekroju 2
x 3,5m + 2 x 2m pobocza bitumicznego wraz z budową obwodnic. Wykonano już
odcinek Sochaczew-Grójec, po wybudowaniu autostrady A2 i węzła w Wiskitkach
(skrzyżowanie z dr. nr 50 na nią właśnie zostanie skierowany ruch tranzytowy na
kierunku wschód-zachód omijający Warszawę)
- droga nr 60 na odcinku Kutno-Ostrów Maz. (połączenie drogi nr 2 Świecko-
Terespol z drogą nr 8 Wrocław-Białystok z pominięciem Warszawy), modernizacja
do przekroju 2 x 3,5m + 2 x05m + 2 x 1,25m wraz z budową obwodnic Kutna,
Gostynina, Płocka, Raciąża,
- droga nr 62 na odcinku Zakroczym-Wyszków (połączenie drogi nr 7 Gdańsk-
Warszawa z drogą nr 8 Wrocław-Białystok z pominięciem Warszawy jest
modernizowane do parametrów 2 x 3,5m + 2 x 1,75 - była szerokość 5m). "

Projekt GDDKiA - obwodnice Warszawy




Temat: Trójmiejskiej Korporacji Tańca w Gdańsku
Trójmiejskiej Korporacji Tańca w Gdańsku
www.corpodance.republika.pl/menu1.htm
DATA:
27-31 sierpnia w klubie Żak. W ramach festiwalu odbędą się także warsztaty
tańca, które poprowadzą: Leszek Bzdyl, Bożena Eltermann, Andrzej Morawiec,
Aurora Lubos, Jacek Krawczyk, Anna Haracz i Katarzyna Chmielewska.

Program:

1. Anna Steller i Milena Rewińska "O!"
2. Iwona Strupiechowska i Jacek Krawczyk "W czerni i bieli"
3. Teatrzyk Okazjonalny "Aromaty"
4. Andrzej Morawiec "Kamol" (premiera) 5. Wojtek Mochniej "MW... czyli Muzeum
Wyobraźni"
6. Leszek Bzdyl "Strategia"
7. Bożena Eltermann "waran@las.piniowy"
8. Anna Haracz "Kwietne wojny"
9. Anna Haracz i Joanna Czajkowska-Krawczyk "Lata nie będzie"
10. Katarzyna Chmielewska "Fragment"
11. Scena Ruchliwa z Olecka "A2"
12. Projekt Sceny Ruchliwej w reżyserii Leszka Bzdyla (premiera)
13. Plastyique dod - premiera
14. Karolina Garbacik
15. Rafał Dziemidok i Mirosław Zbrojewicz "Strzałka czasu"
16. Aurora Lubos, Patrycja Kujawska (premiera)
17. Dada von Bzdulow "Magnolia"
18. Magdalena Reiter "Forma interrogativa"

Informkacje ze Strefy Tańca



Temat: przebieg autostrady olechów, Janów,Andrzejów, Selg
> > W urzędzie powinny być do wglądu mapki z naniesioną lokalizacją pezebiegu A1.

> Wystarczy kupić jakąkolwiek aktualną mapę Łodzi...

Chodziło mi raczej o mapy kartograficzne coś jak
mapka A2 z węzłami Emila i Piątek:

www.lodzkie.autostrady.prv.pl/plany/kartograficzne/9.jpg
lub wręcz wręcz mapki goedezyjne potrzebne do przetargu na projekt.



Temat: Kolejne nowe mosty - Puławy i Konin
Kolejne nowe mosty - Puławy i Konin
1) Obwodnica Puław

Obwodnica będzie liczyć prawie 25 km., a most na Wiśle będzie miał długość 1032 m.
Budowa obwodnicy Puław i mostu na Wiśle będzie kosztowała 700 mln.

Budowa drogi od Zarzecza (trasa Puławy – Radom) do Puław (do ul. Tysiąclecia
Państwa Polskiego) wraz z ponadkilometrowym mostem na Wiśle rozpocznie się
jesienią i potrwa dwa lata.

Pierwszy etap obwodnicy Puław ma 12,7 km, w tym most na Wiśle o długości 1032
m (jego szerokość wyniesie ponad 22 m, w tym jezdnie dwa razy po 7 m
szerokości, które będą rozdzielone 2,5-metrowym pasem). Dwujezdniowa droga
prowadzić będzie od rejonu wsi Bronowice, przez most do węzła, który przecina
trasę Puławy – Warszawa. Pozostała część obwodnicy będzie jednojezdniowa.

Drugi etap budowy obwodnicy Puław obejmie odcinek o długości 12 km, który
połączy węzeł Azoty w Puławach z Chrząchówkiem (na drodze Lublin – Warszawa).

2) Most na Warcie w Koninie

Cały projekt obejmuje budowę mostu, obwodnicy zachodniej miasta oraz
przebudowę części drogi łączącej Konin z autostradą A2.

Koszt inwestycji wynosi 200 mln zł.

Most i obwodnica mają zostać oddane do użytku za 2 lata.

Inwestycja w 75% sfinansowana zostanie z funduszy Unii Europejskiej,
pozostałość - z funduszy samorządowych oraz GDDKiA.



Temat: Czy warto w Miasteczku Wilanow ?
To znaczy, ze robiac inwestycje zycia, chce maksymalnie zwiekszyc swoje szanse
na mieszkanie w nowoczesnym, ladnym osiedlu i dobrym kulturalnym sasiedztwie.
Zeby bylo jasne, nie twierdze ze ludzie ktorych stac na >7000PLN za metr
gwarantuja wysoki poziom kultury ale jestem pewiem ze prawdopodobienstwo jest
wyzsze niz na osiedlu za 4000PLN (naukowo udowodnione). Zreszta wczesniej kilka
osob juz ten schemat opisywalo. Co do zarzutow typu "drugie kabaty" itd., MW
jako jedyne osiedle w Warszawie jest budowane od podstaw i ma pelny,
szczegolowy plan zagospodarowania (co do skweru) wraz z infrastruktura miejska,
drogowa (A2, Rzeczpospolitej...). Oczywiscie jest to narazie na papierze ale ja
wierze ze sie uda. Renomowani developerzy, pieniadze z unii no i popyt. Powiesz
ze jestem naiwny...moze tak, ale z drugiej strony jakby tak czlowiek juz w nic
nie wierzyl w tym kraju to po co inwestowac - pakowac graty i dalej w swiat! MW
sprzedaje projekt, ktory jest profesjonalny, na wysokim poziomie i juz sie
realizuje choc fakt ze jeszcze z 5-7 lat potrwa. Bemowo sprzedaje tanio i nic
wiecej - taka to mniej wiecej roznica. I jeszcze jedno - nie twierdze, ze MW
jest najlepsza inwestycja w miescie. Sam wolabym mieszkac na Powislu albo
starym mokotowie lub zolibozu ale nigdy nie bedzie mnie stac! Wlasnie dlatego,
ze MW sie jeszcze buduje i jeszcze pare lat bedzie, kosztuje tylko 7000 i
wiecej. Mysle ze efekt koncowy bedzie rewelacyjny a wtedy ceny skocza duzo do
gory (choc nie kupuje na inwestycje).



Temat: Nóż w kieszeni sam się otwiera, czyli AUTOSTRADA!!
Marzenie Hitlera Autobahn Berlin-Moskau wciążmarze
Gdyby Hitler wygrał wojnę, Europa by kwitła.

70 lat temu Adolf Hitler wyrzucił pierwsze piędzi ziemi zaczynając Autobahn
Berlin-Moskau. Oddał łopatę o powiedział: Dalej kopcie sami.

Marzenie Hitlera "żydokomuna" przezwała na A2 i na tym zamroziła projekt.
Wszystko wskazuje na to, że i za sto lat z autostrady będą nici.

Ostatnio, koło Konina uklepano nieudolnie i "tanio" odcinek na długość Konina,
szumnie nazywając toto autostradą.

Teraz Koninianie mogą jeździć z Konina do Konina.

Na piechotę, bo kto tam ma samochód w Koninie? Może rowerem jak w Chinach?
Ale po co i do kogo kto?




Temat: Kto zbuduje autostradę z Łodzi do Warszawy?
To nie są autostrady
Niech sobie wsadzą te autostrady.

To nie ma nic wspólnego z autostradami. Mają tylko dwa pasy ruchu w jedną
stronę plus pas awaryjny- to jest projekt na lata 60 i 70 a nie na 30 lat do
przodu licząc od 2000 roku.
Jadąc czymś takim gdzie ciągnie sznur tirów i te trochę szybsze próbują
wyprzedzić te wolniejsze nie mamy szans na szybszą i bezpieczniejszą jazdę
samochodami osobowymi, zresztą wystarczy przejechać się gierkówką-tragedia i po
co tyle kszyku budują jakby nie mieli pojęcia o czasie i przestrzeni.
Tymbardziej, ze A2 ma byc częścią Autostrady Transkontynentalnej Paryż Berlin
Moskwa.
Dziś powinny być wszędzie budowane po 3 pasy ruchu plus pas awaryjny inaczej po
2 latach od oddania znowu trzeba będzie poszerzać,chyba że zostawią środkowy
pas zieleni na dobudowanie pasa później.
Takie dwa pasy są bowiem przy dużych prędkościach bardzo niebepieczne więc czy
w planch Łodź Warszawa również będzie taka przedpotopowa lichutka i wąska czy
jednak zrobią coś większego tymbardziej ,że chcą umiejscowię w połowie drogi
lotnisko transkontynentalne wtedy ruch będzie 50 razy większy.



Temat: Porozumienie w sprawie autostrady A1
Panie Ministrze - proszę o wyjaśnienia!
"1 km autostrady A1 będzie kosztował 5,6 mln euro. "

Początkowo rząd chciał zapłacić 4,5 mln euro za km, a GTC proponowało 5,88 mln.
Dla porównania 1 km autostrady A2 Konin-Stryków budowany przez państwo będzie
kosztował 3,25 mln euro.

Do rozstrzygnięcia sporu zostali zaangażowani niezależni eksperci. Na zlecenie
GDDKiA przeprowadzili analizy, z których wynikało, że kilometr A1 powinien
kosztować od 4,6 do 5,3 mln euro. Ostatecznie GDDKiA udało się zbić cenę tylko
o 5 proc.

Dlaczego rząd zgodził się na wyższą cenę? Jak mówił niedawno
Kurylczyk "Gazecie", zerwanie umowy z GTC oznaczałoby konieczność zapłacenia
firmie ogromnego odszkodowania i prowadzenie budowy w systemie tradycyjnym,
czyli przez państwo. Gdyby tak się stało, trzeba by zorganizować nowe przetargi
na projekt trasy i na wykonawcę. Przesunęłoby to rozpoczęcie inwestycji o
kolejne dwa lata."

Zakładając, że realizowany jest najbardziej pesymistyczny wariant kosztu 1km wg
estymacji niezależnych ekspertów, czyli 5,3 mln EUR, przepłacono 27 mln EUR!!!

Panie Ministrze - jak duże byłoby odszkodowanie dla firmy GTC w przypadku
odrzucenia ich oferty?
Kto podpisał tak niekorzystną dla państwa umowę z GTC?



Temat: Międzynarodowe lotnisko między Skierniewicami a...
Sochaczew
Mam w takim razie do Pana Autora pytanie, co jest tańsze - budowa od podstaw
portu na PRYWATNYM terenie - z czym wiążą się ogromne kwoty na wykup owych
gruntów, czy też wykorzystanie np, 1500 ha PAŃSTWOWEJ ziemi w rejonie lotniska
w Sochaczewie + gotowa bocznica kolejowa + doskonałe połączenie kolejowe z
Warszawą (zmodernizowana za pieniądze UE linia kolejowa Berlin-Warszawa) i
Łodzią oraz bliskość autostrady - ok. 5 km do planowanej A2???
Pomijam fakt że Sochaczew leży w międzynarodowym korytarzu powietrznym, a
Skierniewice nie... notabene, nie wiele osób o tym wie, z tego powodu upadła
koncepcja Cargo w Modlinie - samo uzgodnienie tras międzynarodowych przelotów
do i z Modlina (mapy, system radiolatarni, systemy komputerowej nawigacji w
samolotach) było na tyle czaso- i kosztochłonne, że projekt upadł
Inną kwestią - zupełnie pomijaną przez osoby nie znające dobrze tematu jest
Obszar Ograniczonego Użytkowania wokół takiego lotniska - co jak widać na
przykładzie Okęcia jest ogromnym problemem i sporym kosztem (odzszkodowania
itp.) tak się szczęśliwie składa że w Sochaczewie taki obszar istnieje od lat
60-tych i w pasie podejścia do lądowania na istniejącym lotnisku od dawna nic
się nie buduje, podobne ograniczenia dotyczą szkół, lub np. wysokości budynków.



Temat: Tak dla lotniska w Łodzi i Skierniewicach
Tak dla lotniska w Sochaczewie
teo_ napisał:

> Dlatego nie wliczałbym wschodnich miast jako potencjalnych klientów dla
Polski
> Centralnej czyli W-wy i Łodzi.Oba nasze miasta dążą choć powoli do zbudowania
> duopolis gdzie po środku będzie lotnisko a spięte to wszystko autostradą i
> szybką koleją.W sumie prawie 5 milionowa aglomeracja więc Unia taki projekt
> wesprze.Oby tylko ten plan znalazł się w rządowym programie strategicznym.

I dlatego należy popierać lotnisko w Sochaczewie, w dróżnieniu od
skierniewickich łąk tam obiekt stoi gotowy - czeka tylko na odpowiednią
rozbudowę. Lotnisko ma bocznicę kolejową i idealne połączenie drogowe - trasy
nr 2 ( w przyszłości A2) i nr 50 (transit TIR Niemcy - Rosja). Trzeba myśleć
realnie, jakie są szanse na zbudowanie lotniska w szczerym polu a jakie na
rozbudowie już istniejącego.



Temat: Autostrada A1 powinna isc przez WAWE- mapa
No w sumie o to mi chodizło ;)
Fakt, nie dałem temu wyraz jasno. Puszczenie A1 bardziej na wschód i zrobienie
z niej obwodnicy Wawy jest zapewne znacznie bardziej kosztowne niż obceny
projekt. Wybudowanie w rejonie stolicy znacznie tańszych dróg ekspresowych
(gł.na wylotach w stronę A1) powinno usprawnić ruch z/do stolicy, odpowiednio
poprowadzona A2 przejąć znaczną część tranzytu. Obwodnica stolicy jak
najbardziej, najlepiej "ring", czas ku temu najwyższy. Ale wykorzystanie do
tego celu A1 to wg. mnie kiepski pomysł, bo jak sądzę znacznie bardziej
kosztowny niż obecny plus ekspresówki w rejonie Wawy. W ogóle nie jestem
zwolennikiem buowania w Polsce autostrad na większą skalę, bo są bardzo
kosztowne, a ich zalety w porównaniu do PRAWDZIWYCH dróg ekspresowych (jak
choćby DTŚ) tych kosztów nie uzasadniają.



Temat: Rekordy martwoty tego forum
Moze to i racja, ale jesli porownujemy aglomeracje, to Torun z Bydgoszcza i tak
jest wiekszy od Kalisza z Ostrowem. Dlatego taki Ryanair bedzie stamtad latal
do Londynu, a z Michalkowa raczej nie. Dobrze chociaz, ze jestesmy blisko A2 i
jesli przyszla autostrada Warszawa - Wroclaw tez przejdzie wzglednie blisko, a
szybka kolej przejdzie przez sam Kalisz to za 10 lat miasto bedzie kwitlo. No i
ten projekt odnowionego budynku dawnego SN, a teraz UAM z wejsciem a la Gehry
tez wyglada obiecujaco. Pytanie ogolne: czy ktos wie o jakichs innych duzych
inwestycjach w Kaliszu planowanych na najblizsze kilka lat?



Temat: Autostrada A2
Autostrada A2
Czy gdzieś w internecie można znależć dokładny projekt przebiegu autostrady
A2?
Interesuje mnie, czy będzie przebiegała przez Włochy.
Pozdrawiam i dziękuję.



Temat: NIE POPIERAM PLANÓW PRZEBIEGU DROGI EKSPRESOWEJ
A może wreszcie jakieś konkrety?
Przeczytajcie swoje posty.
Przecież wy nic kompletnie nie napisaliście. Piszecie same ogólniki.

Napiszcie w takim razie:
Jeśli nie obecny projekt GDDKiA, to jaki? Którędy A2, co z warszawskimi obwodnicami miejskimi?




Temat: Osiedle "Pod Sosnami" KONSTANS w Starej Miłosnej
Wreszcie dostarczylem i ja projekt na budowe. Tez mam ostatnio problemy z
wolnym czasem ale jakos udalo sie. Mam chate 50,6 w A2 i co do przerobek to
zmienilem tylko laznie. Zostala zwiększona do 5,5m zmniejszajac przedpokoj.



Temat: Kto jest ZA autostradą przez Ursynów?
vampirowi
To ja napisałem o dociagnieciu A2 tylko do Geanta. Zwyczajnie znam życie. Jesli
inwestor dociągnie aż tu droge to chcąc obnizyć koszty złoży taką propozycję.
Pisze pan: "nawet nie wiecie czym jest i jakie ma znaczenie zasadnicze
zatwierdzony projekt.
Nie mozna wbrew projektowi nagle czegoś takiego zrobić !!!
To co wy tu piszecie można zrozumiec tak własnie, że projekt projektem, ale
trasę puści sie i tak wierzchem. Człowiek inteligentny zrozumie, że tak nie
można. " Drogi panie nie powiem o swiętej naiwności ale wydaje mi się że
zaklina pan deszcz. Niby dlaczego ten KH ma to zrobić?? W swojej
dotychczasowej działalnosci wydymał juz tak wielu państwowych partnerów to
czemu nie miałby zrobic tego z Warszawą ? A pamieta pan poznański park?
Kupił go jako park za połówę ceny a teraz buduje centrum handlowe. Jak go
spytali czemu to zrobił odpowiedział: czy sądzicie ,że jestem tak głupi by
kupować za takie pieniadze PARK ??? Czy jesli dojdzie już do budowy tego
tunelu to dlaczego ma nie spytać o sens tego superdrogiego tunelu. Lepiej tu
chyba uzyc słowa KANAŁ.

Pyta pan o cene budowy dojazdówki do Góry K. To jakies 25-30 km z Ursynowa
(mozna przez Konstancin lub Piaseczno). Koszt budowy kilometra autostrady
(choc łacznik nie musi byc tak drogi) to 3.75mln E . Daje to za 30 km
łącznik (30x3.75x4.4344) niecałe 500 milionów. A tunel ma kosztować 600 !!
Jeszcze troche zostaje.
W swych postach ciągle uzywa pan pojecia południowa obwodnica Warszawy.Ja
zajrzałem na stronę inwestora (GDDKiA),a on pisze tylko o autostradzie przez
Warszawę. Owszem wspomina o paru obwodnicach ,ale dotyczy to......mazowieckich
miasteczek , takich jak Wyszków czy Garwolin. Ponieważ to nie pan jest
inwestorem to prosiłbym by uzywał pan właściwych określeń. Bo zwyczajnie
wprowadza pan forumowiczów w błąd . Wielu sadzi ,że ma to cokolwiek wspólnego z
hasłem Piskorskiego stolica=metro+obwodnica. A przecież tak nie jest.



Temat: Ogłoszono przetarg na A2 Łódź-Warszawa
Ogłoszono przetarg na A2 Łódź-Warszawa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła w piątek przetarg na
projekt i budowę odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa - poinformował PAP
rzecznik GDDKiA Andrzej Maciejewski.

"Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy, licząca 91 km, została podzielona na pięć
odcinków. Znacząco zwiększy to konkurencyjność i możliwe jest uzyskanie
niższej ceny. Dodatkowo krótsze odcinki spowodują skrócenie czasu realizacji.
Dla skoordynowania prac dla wszystkich odcinków wybrany zostanie jedna firma
nadzorująca i projekt, i budowę" - przekazał Maciejewski.

Odcinek Łódź-Warszawa (Stryków-Konotopa) powstanie w systemie "Projektuj i
Buduj". Zakłada on wybranie jednego wykonawcy do projektu budowlanego i do budowy.

Według GDDKiA, pozwala to zaoszczędzić czas na wyłanianie wykonawcy w
odrębnym przetargu, a także eliminuje potencjalne konflikty podczas budowy
między projektantem a wykonawcą.

Jak podała Dyrekcja, podpisanie umów przewidziane jest na wrzesień 2009 roku.
Firmy mają na projekt i budowę 32 miesiące.

GDDKiA zapewnia, że kierowcy będą mogli przejechać tym odcinkiem na Euro 2012.

Pod koniec lutego resort infrastruktury poinformował, że niepowodzeniem
zakończyły się negocjacje w sprawie budowy odcinka autostrady A2
Stryków-Konotopa. Informował jednocześnie, że jeszcze w marcu zostanie
ogłoszony kolejny przetarg.

Pierwotnie budowa odcinka miała być prowadzona w systemie partnerstwa
publiczno-prywatnego (PPP). Ubiegały się o to dwie firmy: Autostrada Mazowsze
S.A. i Autostrada Południe S.A.

Minister infrastruktury podjął jednak decyzję o budowie 91- kilometrowego
odcinka autostrady A2 Łódź-Warszawa (Stryków- Konotopa) w systemie "Projektuj
i Buduj". Oznacza to, że koszty finansowania budowy pokryje skarb państwa, a
GDDKiA będzie odpowiedzialna za przeprowadzenie przetargu.

Ministerstwo również zapewniło, że na EURO 2012 kierowcy będą mogli przejechać
między Łodzią a Warszawą autostradą A2.

Obecnie autostrada A2 liczy 253,9 km i łączy Łódź z Nowym Tomyślem
(Wielkopolskie); na odcinku od Konina do Nowego Tomyśla jest płatna.

PAP



Temat: Autostrada A2 koło Łodzi - kiedy i po co ?
Autostrada A2 koło Łodzi - kiedy i po co ?
W dzisiejszej „Gazecie” przeczytałem entuzjastyczny artykuł na temat budowy
autostrady A2 między Emilią a Strykowem. Wg tego artykułu GDDP ogłosiła
przetarg na wybór firmy, która wykona projekt tego odcinka autostrady, niedługo
ruszy budowa i wkrótce będziemy mieć północną obwodnicę Łodzi. Niestety, muszę
ostudzić entuzjazm autora artykułu. I to z kilku powodów:
1. Mało realne terminy.
- Wybór projektanta – w kwietniu. Możliwe, choć mało realne.
- Opracowanie projektu – do końca roku – bardzo mało prawdopodobne. Wg moich
doświadczeń potrwa to minimum rok (albo więcej).
- Uzyskanie pozwolenia na budowę – równo z wykonaniem projektu. Niemożliwe.
Pozwolenie wydaje się po analizie projektu. I trochę to trwa...
- Wybudowanie autostrady – 2 lata. Cóż, 20 km w dwa lata ? Powinni zdążyć, choć
to nie jest zbyt imponujące tempo.

2. Sens budowy. W Polsce autostrad jest tak mało, że powinniśmy cieszyć się z
każdego odcinka. Ale odcinek A2 Stryków – Emilia tak naprawdę ma sens po
połączeniu z trasą na Poznań lub Warszawę. Północna obwodnica Łodzi nie jest
tak potrzebna jak np. wschodnia. Stosunkowo mało aut jeździ przez Łódź na
trasie wschód – zachód (bo od tego jest krajowa dwójka W-wa – Poznań) a
znacznie więcej na trasie pn – południe. Niestety autostrada A1 koło Łodzi nie
ma jeszcze decyzji lokalizacyjnej.
3. To, że w 2004 ma ruszyć budowa połączenia „łódzkiej A2” z Koninem to
nadużycie – wtedy MOŻE ruszy postępowanie przetargowe. A kiedy to zbudują ? nie
wiem, nie jestem wróżką.
Pozdrawiam
Yaa




Temat: Porównanie S2 (POW) i A2
Porównanie S2 (POW) i A2
Proszę o odpowiedź, punkt po punkcie, na poniższe porównanie S2 (POW) i A2.
Punkty w pierwszej części (I. S2 w tunelu pod Ursynowem) odpowiadają punktom
w drugiej części (II. A2 przez Górę Kalwarię).

I. S2 w tunelu pod Ursynowem:

1. przecina Mazowiecki Park Krajobrazowy na odcinku 4 km, w tym 1,6 km na
estakadzie
2. omija podmokłe i torfowiskowe tereny Jeziora Torfy i Stawu Rajcy w Wawrze
3. przez tereny mieszkalne na Ursynowie przebiega w tunelu o dł. 2655 m, pod
ulicą Patriotów w wykopie o dł. ponad 600 m
4. jak każdą drogą w mieście przejazd S2 będzie bezpłatny
5. będzie z niej korzystać około 100 000 pojazdów dziennie
6. będzie obsługiwać tranzyt w niewielkim stopniu (do 3%), głównie posłuży
ruchowi z i do Warszawy oraz pomiędzy dzielnicami Warszawy
7. pozwala na sprawne wyprowadzenie ruchu z południowych dzielnic Warszawy
8. stać nas na budowę drogi S2, która będzie obsługiwać zachodnie, południowe
i wschodnie dzielnice Warszawy
9. wymaga budowy tylko jednego łącznika do Warszawy – trasy NS na Okęcie
10. powstał Projekt Parku Komunikacyjnego, który powstanie nad tunelem oraz
na terenach przyległych do S2
11. na drodze szybkiego ruchu S2 będzie można poprowadzić ruch autobusowej
komunikacji zbiorowej

II. A2 przez Górę Kalwarię:
1. przechodzi przez Mazowiecki Park Krajobrazowy na długości 16 km
2. zagraża istnieniu niezwykle cennego przyrodniczo torfowiska Całowanie
3. w pobliżu Skierniewic, Mszczonowa, Tarczyna, Góry Kalwarii oraz Karczewa
przechodzi na powierzchni
4. przejazd A2 będzie płatny, większość ruchu będzie korzystać z bezpłatnej
drogi nr 50
5. będzie z niej korzystać do 10 000 pojazdów dziennie
6. będzie służyć głównie tranzytowi TIRów na kierunku WE, nie będzie
prowadzić ruchu z i do Warszawy
7. nie obsługuje południowych dzielnic Warszawy
8. nie stać nas na budowę A2 tylko dla obsługi niewielkiego ruchu tranzytowego
9. wymaga budowy, przebudowy lub remontu od kilku do kilkunastu łączników do
Warszawy
10. nie projektuje się żadnych parków przy autostradach pozamiejskich
11. na autostradzie obowiązuje zakaz ruchu pojazdów miejskiej komunikacji
zbiorowej
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 1 z 2 • Znaleziono 101 wyników • 1, 2