Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projekt edukacyjny Konspekt zajęć





Temat: projekty/KONKURSY dla szkół
Ekoedukatorzy
http://www.zrodla.org/ekoedukatorzy/
Cel projektu i szkolenia
Głównym celem jest przekazanie uczestnikom wiedzy o efektywnych i ciekawych technikach edukacji ekologicznej i zdobycie umiejętności wykorzystania ich w nauczaniu, a także zainspirowanie ich do podjęcia długofalowych działań z zakresu edukacji ekologicznej w swojej miejscowości.
A ponadto:

* urozmaicenie formalnej edukacji ekologicznej oraz podniesienie poziomu nauczania o zagadnieniach ochrony środowiska (na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych),
* dostarczenie uczestnikom informacji możliwościach prowadzenia działań o charakterze edukacyjnym skierowanych do dzieci i młodzieży,
* przekazanie gotowych i sprawdzonych pomysłów na zajęcia o tematyce ekologicznej wraz z materiałami edukacyjnymi i konspektami zajęć,
* stworzenie możliwości współpracy między grupami wolontariuszy
* stworzenie bazy ekoedukatorów do realizacji ogólnopolskich projektów edukacyjnych Źródeł w swoim regionie.




Temat: Wolontariat studencki
witam

niestety nie mogłam uczestniczyć w waszym spotkaniu, ale Kasper zdał mi szczegółową relację i popieram wasze ustalenia.

kwestię wolontariatu pokrótce przedstawiam:
program polega na wyjazdach do szkół w miejscowościach poniżej 20tys mieszkańców na zajęcia do dzieci i młodzieży. tam w szkołach realizuje się projekty o dowolnej tematyce - edukacyjnej, artystycznej, sportowej wg zapotrzebowania i zainteresowań prowadzących.
Formalności związane z organizacją projektów są ograniczone do minimum i pomagamy (jako Regionalny Punkt Koordynacyjny) je realizować.
Wszystkie koszty są zwracane, a dodatkowo na każdy projekt przysługuje 200 zł. Projekty są dwojakiego rodzaju - wakacyjne (tygodniowe wyjazdy na terenie całej Polski) i systematyczne (wyjazdy do miejscowości na terenie powiatów regionalnego koordynatora).

Ja serdecznie polecam wyjazdy z kilku powodów - jest to świetna przygoda, ja takie wyjazdy zawsze traktuje jak wycieczki ze znajomymi po drugie można sie sprawdzić w nowej roli i przekonać się czy mamy zdolności pedagogiczne, po trzecie ma sie zaświadczenia o wolontariacie i wpis do cv, a jak wiadomo wolontariat jest ostatnio w cenie

no i najcenniejsze i dostarczające największej satysfakcji są bezinteresownie wdzięczne uśmiechy dzieciaków

mam parę pomysłów na projekty, mam tez gotowe konspekty, chętnie przy kolejnym spotkaniu opowiem wiecej szczegółów, opowiem o moich wrażeniach.

świetna sprawa - gorąco polecam

pozdrawiam
Ania





Temat: Poproszenie i zaproszenie - Ursynow i rowery


Witam,

jest mi bliska, zapropagowałem :) tą jak i wiele innych inicjatyw
warszawskiej części Zielonego Mazowsza.. :)


Ach dzięki Ci dobry człeku :-)


Ale...
Na Ursynowie jest kilka ścieżek i rowerzyści maja je w... siodełku.
Jeżdżą ulicami i ich środkiem, przejeżdżają znienacka przejścia dla
pieszych (nie tam gdzie przez ulicę przecina wyznaczona ścieżka), rzucają
mięsem na lewo i prawo nie zwracając uwagi kto to słyszy.
Koszmar.
Od wielu osób słyszałem, że cykliści na Ursynowie są jednym z większych
zagrożeń.


Na chamstwo niemal nie ma rady. Jeżeli wiesz o konkretnych przypadkach to
napisz, a my postaramy się popchnąć dalej.


Ścieżki są ważne, ale Seco, czy nie ważna jest też edukacja rowerzystów?


Niezwykle ważna. Dlatego też pozwolę sobie skopiować cosik, zwracam uwagę na
pkt 4.
Jesteśmy chętni, tylko mniej chętne są szkoły...

Uprzejmie informujemy, że Zielone Mazowsze rozpoczyna akcję edukacyjną w
szkołach średnich, prowadzoną w ramach projektu pt. "Rower jest dobry na
wszystko", dofinansowanego z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.  Do końca
roku członkowie i wolontariusze stowarzyszenia przeprowadzą ponad 20 lekcji
w wybranych warszawskich liceach na następujące tematy:

1. Rower dla zdrowia (w ramach przedmiotów: biologia, godzina wychowawcza
lub zajęć szkolnego koła zainteresowań)
2. Rower dla społeczeństwa (w ramach przedmiotów: WOS, geografia, godzina
wychowawcza lub zajęć szkolnego koła zainteresowań)
3. Rower dla biznesu (w ramach przedmiotów: przedsiębiorczość, godzina
wychowawcza lub zajęć szkolnego koła zainteresowań)
4. Bezpiecznie na rowerze - lekcja połączona z wycieczką rowerową (w ramach
przedmiotów: geografia, zajęcia praktyczno-techniczne, lekcje w ramach
tematu prawo o ruchu drogowym lub zajęcia szkolnego koła zainteresowań).

Oczekujemy na zaproszenia od nauczycieli lub dyrektorów szkół. Zachęcamy też
uczniów, aby zainteresowali swoich wychowawców naszą akcją.

Jednocześnie przyjmujemy zgłoszenia nauczycieli chcących brać udział w
lekcjach pokazowych - będą to ostatnie lekcje prowadzone w ramach projektu w
bieżącym roku.

Więcej informacji, konspekty poszczególnych lekcji, formularz zgłoszeniowy i
ankieta:

http://www.zm.org.pl/?a=rower_jest_dobry

Seco





Temat: Wykłady :D
WYKŁAD 2
22.02 2008

Nauczyciel pracuje swoją wiedzą, umiejętnością, ale również swoją całą osobowością. Najważniejszą wartością pracy nauczycielskiej jest jego człowieczeństwo / M. Grzegorzewska/.

Wyróżniamy obecnie następujące grupy kompetencji zawodowych nauczyciela ( wg Strykowskiego):

1.KOMPETENCJE MERYTORYCZNE ( rzeczowe)
Oznacząją one znajomość przez nauczyciela treści nauczanego przedmiotu ( boku przedmiotowego) tzn ścieżki edukacyjnej. Kompetencje te zdobywa nauczyciel w trakcie studiów, a także przez ustawiczne samokształcenie ( uczenie ciągłe, przez całe życie)
*wiedza teoretyczna
* znajomość praktyki
„Nauczyciel, który nie lubi swojej pracy, zamęczy uczniów i siebie” ( Z. Sękowska)

2. KOMPETENCJE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE
Chodzi tu o wiedzę dającą nauczycielowi podstawę teoretyczną do jego działalności dydaktyczno-wychowawczej.

3. KOMPETENCJE DIAGNOSTYCZNE
Związane z poznawaniem uczniów i ich środowiska społeczno-wychowawczego, głównie rodziny i grup rówieśnicznych. Wymaga to od nauczyciela znajomości podstawowych metod i technik badawczych oraz umiejętności analizy i interpretacji otrzymanych wyników badań.

4. KOMPETENCJE W DZIEDZINIE PLANOWANIA I PROJEKTOWANIA
Kompetencje te dotyczą szczególnie planowania zajęć szkolnych długofalowych, np. projektowania nauczania danego przedmiotu, tzw. rozkład materiału i doraźnych projektów lekcji, scenariuszy, co wiąże się ze zdobyciem przez nauczyciela umiejętności pisania scenariuszy lekcji, czyli tzw. Konspektów, a także projektowaniem programu wychowawczego szkoły, testów i innych narzędzi do mierzenia osiągnięć uczniów, narzędzi poznawania uczniów, planów doskonalenia zawodowego itp

5. KOMPETENCJE DYDAKTYCZNO-METODTYCZNE
Chodzi o wiedzę na temat istoty, zasad i metod realizacji procesu kształcenia.

6. KOMPETENCJE KOMUNIKACYJNE
Rozumiane jako wiedza na temat procesu komunikowania, a także umiejętność efektywnego nadawania i odbierania komunikatów.

7. KOMPETENCJE MEDIALNE I TECHNICZNE
Dotyczą organizowania przez nauczyciela warsztatu pracy, co oznacza jego znajomość zasobów medialnych związanych z nauczanym przedmiotem oraz możliwości ich zastosowania w procesie edukacji. Umiejętności obsługi urządzeń medialnych, w tym komputera i internetu, motywację do ciągłego doskonalenia się w tym zakresie.




Temat: Strona internetowa zamiast mundurka
Co znalazłam w sieci:

Strona internetowa zamiast mundurka

Krakowska Agencja Interaktywna Krakweb.pl po raz kolejny rozdaje licencje na ICEportal CMS o łącznej wartości przekraczającej kwotę 5500 zł.

Akcja skierowana jest do dyrektorów placówek oświatowych z siedzibą w Polsce, a zwłaszcza szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i wyższych oraz do oddziałów szkół i organizacji związanych z działalnością tych placówek. Może w niej wziąć udział każdy, kto ma pomysł na stworzenie strony internetowej – elektronicznej wizytówki placówki.

Jakie możliwości ma CMS?
CMS to praktyczne rozwiązanie w zarządzaniu treścią strony internetowej. Każdy upoważniony pracownik placówki będzie mógł samodzielnie, bez wykształcenia informatycznego, administrować serwisem szkoły: aktualizować wiadomości o spotkaniach rodziców, przesunięciach terminów zajęć pozalekcyjnych, dodawać informacje o kursach i zajęciach dodatkowych, odbywających się na terenie szkoły. Rodzice nie będą już musieli dzwonić, by upewnić się o której godzinie i w jakiej sali ich pociechy będą miały zajęcia – wystarczy, że wejdą na systematycznie aktualizowaną stronę internetową i zaczerpną potrzebnej wiedzy. Z ICEportal 3 CMS zarządzanie stroną zajmuje zaledwie kilka chwil, dzięki intuicyjnemu oprogramowaniu, łatwej edycji treści i swobodnej modyfikacji zawartości. Szkoła może rozwijać się dzięki profesjonalnej stronie internetowej, zdobywać sympatię uczniów i zaskarbiać sobie zaufanie rodziców. Przygotowana przez nas strona internetowa wyposażona zostanie w odpowiednie moduły systemu CMS, wybrane – według zapotrzebowania szkoły - spośród ponad 50 modułów, które oferuje ICEportal 3 CMS.

Zasady konkursu
Projekt zastosowania systemu zarządzania treścią ICEportal 3 CMS należy przesłać pocztą elektroniczną lub listem na adres firmy podany na stronie internetowej www.krakweb.pl. Konspekt, o objętości nie przekraczającej dwóch stron formatu A4, powinien zawierać propozycje stworzenia lub ulepszenia istniejącego serwisu internetowego za pomocą ICEportal 3 CMS. Zgłoszenia, podpisane przez dyrektorów placówek, nadsyłać można do 30 października 2008 r. Spośród otrzymanych zgłoszeń Agencja Krakweb.pl wybierze 3 szkoły, które prócz licencji otrzymają także pełną dokumentację projektu wraz z dodatkowym szkoleniem.

- Nasza akcja służy przede wszystkim informatyzacji szkół – podkreśla Maciej Chmielowski, właściciel Agencji Krakweb.pl. - Zmiany w polskim szkolnictwie nie mogą zakończyć się na mundurkach. Nowoczesne strony internetowe muszą wreszcie stać się prawdziwymi wizytówkami placówek edukacyjnych, spełniając swą funkcję informacyjną, promocyjną i integrującą środowiska uczniów, nauczycieli i rodziców – przekonuje Chmielowski.

Więcej informacji na stronie www.krakweb.pl

Brzmi nieźle, tym bardziej, że za moich czasów o zmianach w planie zajęć dowiadywałam się od pani woźnej, a teraz można wiedzieć o wszystkim nie wychodząc z domu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl