Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekty edukacyjne Chemia





Temat: SZKOŁA W SZTUTOWIE
za DB:http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/wydarzenia/721000.html

Sztutowo. Gimnazjum współpracuje z Politechniką Gdańską

Uczniowie sztutowskiego gimnazjum uczestniczą w projekcie edukacyjnym pt. "Za rękę z Einsteinem”, przy współpracy z Politechniką Gdańską.

Głównym założeniem jest zainteresowanie młodych osób przedmiotami ścisłymi: fizyką, matematyką i chemią poprzez nieszablonowe zajęcia edukacyjne. W czasie lekcji jest więcej doświadczeń, eksperymentów i pokazów.

Cykl zajęć i spotkań zakończy się w marcu przyszłego roku. Szkoła otrzymała w ramach projektu 25 tys. zł na zakup pomocy dydaktycznych.

Na stronie programu w necie można zobaczyć, że sztutowska szkoła zdobyła miejsce w projekcie jako jedyna właściwie na Pomorzu po naszej stronie Wisły... Tym większe gratulacje!

Życzymy ciekawych zajęć i polubienia chemii, fizy i matmy
pzdr




Temat: Biblioteka 2.0 w praktyce
Ciekawy post E. Bendyka na Makroskopie


O tym, jak trudno dobrze wykorzystać nowe technologie w modernizacji edukacji mówi tekst o amerykańskiej National Science Digital Library. To największe na świecie repozytorium cyfrowych materiałów edukacyjnych najwyższej jakości, gwarantowanej przez National Science Foundation i odpowiedni budżet (dotychczasowy koszt inwestycji w NSDL to 175 mln dolarów). Problem w tym, że zasoby NSDL są słabo wykorzystywane przez nauczycieli, którzy wolą zdobywać materiały do swoich zajęć w inny sposób, głównie polegając na… Google. Cóż, w czasie jaki upłynął od uruchomienia NSDL, czyli od 2000 r. cyfrowy świat się zmienił i zmieniły się sposoby docierania do informacji. Zmianę tę ilustruje inicjatywa Harry’ego Kroto, laureata nagrody Nobla z chemii, który realizuje obecnie projekty edukacyjne odwołujące się do idei Web 2.0. Kroto przekonuje, że w edukacji ważniejsza jest pasja, niż absolutna jakość materiałów. To dlatego Wikipedia pokonała Britannikę. I dlatego NSDL, mimo doskonałych zasobów nie potrafi rozgrzać serc internautów.





Temat: TECHNOLOGIE INFORMACYJNE DLA CHEMIKóW -
Zachęcamy do udziału w organizowanym przez Wydział Chemii Uniwersytetu
Jagiellońskiego Sympozjum" Technologie Informacyjne dla Chemików" Będzie
ono miało miejsce w Krakowie 19-20 września 2008. W trakcie Sympozjum
przewidujemy spotkania z gośćmi zagranicznymi, wystąpienia ustne (pełne
teksty wystąpień opublikowane w recenzowanych materiałach
konferencyjnych), sesję posterową oraz warsztaty.
Na autorów najlepszych posterów czekają nagrody od Wydawnictwa Helion.

Przypominamy, że tematyka obejmuje następujące działy:

SEKCJA e-KSZTAŁCENIE: technologie wspomagające proces oceniania,
laboratoria wspomagane komputerowo, materiały multimedialne, ICT w
kształceniu studentów studiów zaocznych i nauczycieli, formy i zasady
przygotowania studentów do korzystania z technologii informatycznych w
uczeniu się chemii, portale edukacyjne,

SEKCJA e-ORGANIZACJA: technologie pracy grupowej i zarządzania projektami,
biblioteki cyfrowe, wydawnictwa internetowe,

SEKCJA e-WIEDZA: (automatyzacja procesu tworzenia wiedzy) modelowanie
procesów, data-mining, sieci neuronowe i semantyczne.

Na państwa zgłoszenia czekamy do 25 czerwca 2008 r.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej:
http://www.chemia.uj.edu.pl/ictchem



Temat: O co chodzi?
Pragnę zauważyć pewna drobnostkę. Do zakopanego jedyny możliwy dojazd byłby dość kosztowny (rozbudowa autostrad i linii kolejowych) a lotnisko w górskich okolicach byłoby strasznie kosztowne nie mówiąc już o straszliwych szkodach dla walorów turystycznych i ekologicznych.
Sopot jak (już pan premier zauważył) jest znacznie bliżej już gotowych tras komunikacyjnych (autostrad) wiec koszty przyłączenia go do sieci nie byłyby zbyt duże. Budowa lotniska w regionach nadmorskich także nie będzie tak trudna jak w górach (w końcu łatwiej postawić lotnisko na płaskim nadmorskim terenie niż w górach) dodatkowo lotnisko mogłoby obsługiwać oba miasta.

Skoro już wszyscy się wzajemnie błotem obrzucają to sam tez chętnie cos dorzucę, (jeśli mi jako obywatelowi wolno).
Panie premierze jestem naprawdę zadowolony z tego ze okroił pan mój projekt reformy edukacji i pozmieniał pan kilka rzeczy, ale musze panu zarzucić hipokryzje. Niezbyt pasowały panu „przedmioty przyrodnicze (biologia z podstawami fizyki i chemii oraz podstawy matematyki) „ a w „pańskim” projekcie pojawiły się „Lekcje ogólnonaukowe”. Nie sadzi pan ze jest to dokładnie to samo?? Zwłaszcza ze te pańskie przedmioty pojawiły się W TYM SAMYM MIEJSCU, co w moim projekcie

PS. Pragnę tez zauważyć ze ciągle jestem wpisany jako minister edukacji narodowej i sportu…

PS2. Proszę sobie nie przypisywać zasług innych partii w temacie „Program partii”. Dodatkowo pańskie osiągnięcia jako prezydent tez nie powinny się tam znaleźć. A co do „pilnych wyjazdów” to proszę się zastanowić czy to naprawdę powinny być tam zamieszczone.




Temat: No i po co to komu?


| Daj spokój, w ten sposób można skasować całość edukacji. Po co katować
| uczniów Kochanowskim i Baczyńskim? Co im to da? Nie mogliby w tym czasie
| czytać instrukcji obsługi pralki? Zawsze to praktyczne zastosowanie. Po co
| komu literatura? Po co chemia? Nie prościej zrobić prezentację produktów
| chemii domowej? Bedą przynajmniej wiedzieli kiedy używać Ajaxa, a kiedy
| Kreta. Po co fizyka? Dlaczego katować uczniów prawami termodynamiki, po
| co im ta wiedza? Itd. itp. Każdy argument jaki wyciągniesz za tymi
| pozostałymi przedmiotami będzie równocześnie argumentem za "staromodną"
| informatyką w szkole. Historia pomaga zrozumieć współczesność, podstawy
| programowania pozwalają zrozumieć makro w Excelu.

Ależ właśnie w tym kierunku powinno się iść.


Ponieważ?


Czytałem niedawno o
projekcie (czy czymś - nie pamiętam, jaki to miało status i jakiego
kraju dotyczyło), aby w ramach szkoły uczyć myślenia i czynności
praktycznych, jak np. wypełnianie deklaracji podatkowych na matematyce itp.


Jasne. Instrukcje obsługi pralki na polskim, ćwiczenia z odróżniania Ajaxa od
Kreta na chemii. Dla mnie bomba.

GS





Temat: No i po co to komu?


| Daj spokój, w ten sposób można skasować całość edukacji. Po co katować
| uczniów Kochanowskim i Baczyńskim? Co im to da? Nie mogliby w tym czasie
| czytać instrukcji obsługi pralki? Zawsze to praktyczne zastosowanie. Po co
| komu literatura? Po co chemia? Nie prościej zrobić prezentację produktów
| chemii domowej? Bedą przynajmniej wiedzieli kiedy używać Ajaxa, a kiedy
| Kreta. Po co fizyka? Dlaczego katować uczniów prawami termodynamiki, po
| co im ta wiedza? Itd. itp. Każdy argument jaki wyciągniesz za tymi
| pozostałymi przedmiotami będzie równocześnie argumentem za "staromodną"
| informatyką w szkole. Historia pomaga zrozumieć współczesność, podstawy
| programowania pozwalają zrozumieć makro w Excelu.
| Ależ właśnie w tym kierunku powinno się iść.

Ponieważ?

| Czytałem niedawno o
| projekcie (czy czymś - nie pamiętam, jaki to miało status i jakiego
| kraju dotyczyło), aby w ramach szkoły uczyć myślenia i czynności
| praktycznych, jak np. wypełnianie deklaracji podatkowych na matematyce itp.

Jasne. Instrukcje obsługi pralki na polskim, ćwiczenia z odróżniania Ajaxa od
Kreta na chemii. Dla mnie bomba.


Podaj konstruktywne argumenty przeciw. Argumenty za podałem i moim
zdaniem są jasne i czytelne.





Temat: Nasze (NIE)szkolne Koło Teatralne
Szkolny KLUB Europejski (i przestań mówić Koło Europejskie, bo mnie to irytuje; Koło to jest chemiczne, teatralne i wyrównawcze z matematyki) nie dostał pieniędzy z Unii, tylko z polskiej instytucji zajmującej się edukacją (a dokładniej nasze kochane Centrum Edukacji Obywatelskiej czyli CEO), która co roku organizuje rozmaite konkursy na projekty dotyczące historii, turystyki, sztuki, polityki, niestety nie z teatru.
Sponsoring faktycznie kojarzy się z najczęściej z ogromnymi browarami "wspierającymi" rozmaite imprezy lub też z młodymi dziewczynami, które dziś coraz częściej tym mianem nazywają związek ze starszymi facetami za kasę.
Jest jednak wiele instytucji, które z niego korzystają. Informatyk mojej siostry często ma w swojej pracy wybitnych informatyków, przez co od kilku lat prowadzi pewne stowarzyszenie. Nie działa ono nazbyt społecznie, gdyż ma ono na celu jedynie zbieranie kasy i inwestowanie ich w ulubionych i najbardziej zdolnych uczniów tego informatyka. Cel potrzebny, nie zawsze szczytny (ostatnio z tych pieniędzy pan S. zakupił 3 laserowe drukarki i 20 flashy 2 GB, bo była na nie promocja), ale jednak konto stowarzyszenia dysponuje pokaźną sumką...
Nie mówię, że nam coś takiego wyjdzie. Ale gdybyśmy tak spróbowali w jakichś koncernach lub firmach, to może by się udało. W końcu nie są nam potrzebne niewyobrażalne sumy, jedynie kilka tysięcy co jakiś dłuższy czas. Trzeba by tylko powysyłać jakieś listy do takich firm. Tylko nie bardzo wiem, za kogo się podać...



Temat: No i po co to komu?


Daj spokój, w ten sposób można skasować całość edukacji. Po co katować
uczniów Kochanowskim i Baczyńskim? Co im to da? Nie mogliby w tym czasie
czytać instrukcji obsługi pralki? Zawsze to praktyczne zastosowanie. Po co
komu literatura? Po co chemia? Nie prościej zrobić prezentację produktów
chemii domowej? Bedą przynajmniej wiedzieli kiedy używać Ajaxa, a kiedy
Kreta. Po co fizyka? Dlaczego katować uczniów prawami termodynamiki, po
co im ta wiedza? Itd. itp. Każdy argument jaki wyciągniesz za tymi
pozostałymi przedmiotami będzie równocześnie argumentem za "staromodną"
informatyką w szkole. Historia pomaga zrozumieć współczesność, podstawy
programowania pozwalają zrozumieć makro w Excelu.


Ależ właśnie w tym kierunku powinno się iść. Czytałem niedawno o
projekcie (czy czymś - nie pamiętam, jaki to miało status i jakiego
kraju dotyczyło), aby w ramach szkoły uczyć myślenia i czynności
praktycznych, jak np. wypełnianie deklaracji podatkowych na matematyce itp.

Mi się takie coś podoba - jeśli nie będzie z tego naprawdę mądrych
obywateli, to przynajmniej będą głupi, ale życiowi. A z głupich się
mądrych nie zrobi - co najwyżej można ich wykształcić życiowo lub
nieżyciowo.





Temat: Pakiet Dzieci w "N" za darmo


Pakiet "Dzieci", w skład którego wchodzą obecnie: Baby TV, Boomerang, Cartoon Network, Jetix i Jetix Play, a we wrześniu dołączą także: KidsCo i Da Vinci (nazwa robocza projektu) będzie dostępny dla wszystkich abonentów bezpłatnie do końca roku. Warunkiem jest zamówienie oferty n, lub aktywacja pakietu "Dzieci" 1 czerwca.

Tak więc promocją są objęci zarówno nowi abonenci, wykupujący ofertę 1 czerwca, jak i obecni, telefonując w Dzień Dziecka do Biura Obsługi Klienta i aktywując pakiet "Dzieci".

Oferta będzie dostępna bezpłatnie do końca roku, a od września zostanie poszerzona o kolejne dwa kanały, co da łączną liczbę siedmiu stacji przeznaczonych dla młodszych widzów.

Pierwszy z nich to kanał KidsCo adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym (3-7 lat), wolny od przemocy i agresji o sprawdzonej formule edukacyjnej.

Druga nowość to kanał edukacyjny Da Vinci (robocza nazwa kanału), który pozwoli dzieciom i młodzieży poprzez rozrywkę i zabawę zdobywać konkretną wiedzę z dziedziny fizyki, chemii geografii, a nawet matematyki.

info:
http://www.satkurier.pl/?...at=236&id=36707



Temat: Ogłoszenie zwi?zane z projektem ochrony płazów
Siedlce, 5.04.2004

Szanowne Koleżanki i Koledzy!

Włanie finalizujemy przygotowywanie prezentacji (programu) edukacyjnego nt. płazów w formie CD. ZnaleĄć będzie tam można informacje dotycz?ce biologii, zagrożeń i możliwoci ochrony tych zwierz?t. Zamieszczone też będ? głosy płazów oraz krótkie sekwencje filmowe. Większoć przedstawionych zagadnień opatrzona jest dokumentacj? zdjęciow?. Niestety, jak się okazało, pomimo znacz?cych naszych zbiorów, nie posiadamy w kolekcji zdjęć, które obrazuj? wszystkie tematy. W zwi?zku z tym zwracam się do osób dobrej woli o nieodpłatne przekazanie zdjęć w formie elektronicznej, które przedstawiaj?:
- kosiarkę rotacyjn? podczas pracy;
- budowle hydrotechniczne (wały przeciwpowodziowe);
- zanieczyszczenia chemiczne;
- ryby (najlepiej drapieżne), np. szczupak, okoń;
- ogród ze sztucznym oczkiem wodnym;
- zdjęcia ssaków odżywiaj?cych się rybami (wydra, jenot, lis, tchórz, norka amerykańska, jeż).;
- żaba jeziorkowa z rezonatorami.
Płyta ukaże się w nakładzie 1300 egz. z przeznaczeniem dla szkół, osób i instytucji, których interesuj? płazy oraz ich czynna ochrona!
Oczywicie autorstwo każdego zdjęcia zostanie zachowane.
Ponieważ termin wykonania naszego przedsięwzięcia jest doć napięty proszę o szybk? reakcję zainteresowanych osób (2-3 dni)

Z góry dziękuję

Mirek Rzępała



Temat: Piractwo
Oczywiście, wszystko jest w pełni dostępne w pracowniach na uczelni
Czytaj, czytaj : P
Ale do domu sobie CADa wziąć nie możesz.
Gdybyś baaardzo chciał to wszystko jest możliwe, nawet to, że zrobisz swój projekt osiedla mieszkaniowego, wyrenderujesz, obrobisz w PS-ie i jeszcze zrobisz do tego wszystkiego film w Adobe Premiere. Tylko czas... Ja miałam 1,5h tygodniowo zajęć z CADów, to nawet nie wystarczyło aby ogarnąć dany temat, a co dopiero to wszystko zrobić tam na miejscu. A okresie przedoddaniowymprojektowym musiałabym chyba wynająć pracownie na 24/7 XD
Wszystko się da. Ale jednak trzeba być realistami, i prawdopobieństwo wyrobienia się ze wszystkim podczas tylu godzin zajęć jest bardzo małe.
Dziwi mnie po prostu dlaczego Autodesk nie dba o swoich przyszłych konsumentów. I tutaj nawet jeśli by tylko AutoCADa zrobili w wersji edukacyjnej dla studentów - byłoby świetnie. To program używany na każdej uczelni technicznej od wydziału architektury, przez chemię, aż po elektrotechnikę. Nie piszę o 3ds max, bo na tym pracują głównie game-developerzy (chociaż osobiście też musiałam coś w nim robić, a od przyszłego roku będę mieć normalnie zajęcia z 3ds max, i co... wszystko w pracowni? lol).

ps. qki - żyję (mam wakacje ^_^)



Temat: Python w EduCD
[quote="LarryN"]
Nie znam. Jakoś w Linuksie nie ciągnie mnie do niczego co zaczyna się na K.
...
[quote]
Reasumując: Przy jednej płycie należy raczej unikać redundancji [/quote]
Masz 100% rację. Dlatego chyba po pojawieniu się EduCD 0.3 będę musiał wydać swoją płytę. Używanie KDE w takiej dystrybucji to jakieś .... )))[/quote]

Nie musisz używać KDE. Jest jeszcze fluxbox. Poza tym w wersji 0.3 będzie dodatkowy menadżer okien. Samo KDE natomiast jest i będzie (podobnie jak w Quantianie, o którym wspominałeś) -- bo takie było założenie projektu na samym początku i takie było ustalenie wśród osób, które EduCD zaczęły jako pierwsze stosować w szkole.
Octave również będzie w nowej wersji.
Co do rozbudowanego pythona ... to zależy mi jednak na tym, żeby EduD 0.3 był jak najbardziej uniwersalny i żeby były w nim programy (przynajmniej w głównym ISO. SciencePack, podobnie jak HomePack również powstanie), które są najczęściej stosowane i których potrzebuje największa ilość piszących tu i na maila osób. Takie jest w końcu jedno z założeń (podobnie jak KDE) w tej dystrybucji. Mógłbym go dodać, ale musiałoby się to odbyć kosztem np. Stellarium lub Celestii. Planuje poza tym dział z grami i programami edukacyjnymi dla nieco młodszych.
Dystrybucja jest zdecydowanie bardziej szkolna niż naukowa i bardziej z uwzględnieniem zastosowań domowych niż programistycznych. Kierowana jest głównie do szkół średnich, chociaż na potrzeby właśnie studentów (nie tylko zresztą chemii Politechniki Wroc.) będzie wspomniany już SciencePack

Pozdrawiam,
Rajmund



Temat: Jak zrewolucjonizować szkolnictwo i uleczyć społeczeństwo
Nieznany dotąd wizjoner Artur K. na podstawie licznych obserwacji i własnych doświadczeń wyciągnął wnioski na temat zrewolucjonizowania edukacji polskiej i zbudowania nowej potęgi sportowej Polski.
Przemyślenia są długie i wielowątkowe ale oto skrócony plan zrewolucjonizowania przedmiotów szkolnych:
1. Historia - nauka o wybitnych sportowcach, historie ważnych wydarzeń sportowych, daty igrzyski itp
2. J. polski - głównie biografie sportowców
3. Biologia - nauka o organiźmie człowieka pod kątem jego wytrenowania i adaptacji do wysiłku
4. Fizyka - jak przy najmniejszym wysiłku osiągnąc najlepsze efekty, techniki biegum skoków itp
5. Chemia - nauka o odżywkach, suplementach itp
6. Geografia - rozmieszczenie globalne wydarzeń sportowych itp
7. Matematyka - statystyki, wyniki itp
8. Muzyka - hymny, muzyka zagrzewająca przed startami, rozluźniająca po treningach itp
9. J. angielski - czytanie literatury sportowej w j. angielskim np RunnersWorld
10. Prace techniki - budowa objektów sportowych
11. Plastyka - projektowanie logo sportowych itp
12. W-F - specjalizacja w danych dyscyplinach

Projekt ten zostanie przedstawiony jako "Droga do potęgi sportowej"

Źródło: Radosna twórczość - Artur K.




Temat: Experymentarium
2009-01-19

Poczuj siłę, ucz się bawiąc

Sekrety świata natury wcale nie muszą być takie tajemnicze. Niewiadome sił przyrody, zagadki dźwięku i elektryczności, osiągnięcia starożytnych i średniowiecznych wynalazców przybliża nowa wystawa w Manufakturze.

Słynna brytyjska ekspozycja edukacyjna „Discovery World” od dziś jest dostępna w „Experymentarium”. Unikatowa wystawa składa się z dwóch projektów: „Discovery II – machiny średniowiecza, starożytna wiedza” oraz „Discovery III – poczuj siłę, szokująca elektryczność, dobre wibracje”. Każda z nich umożliwia zwiedzającym samodzielne poznawanie zagadnień z wielu dziedzin nauki. Zgromadzone przedmioty są tak prezentowane, by w przystępny sposób można było zgłębiać tajniki praw fizyki, chemii, optyki, mechaniki i wielu innych dyscyplin. Discovery Center „Experymentarium” uczy poprzez zabawę dzięki temu nawet najtrudniejsze teorie okazują się zrozumiałe i interesujące.

Wystawa będzie czynna do 10 marca. Bilet ulgowy na obie części kosztuje 27 zł, normalny 30 zł. Można również nabyć bilety tylko na jedną z wystaw – są do kupienia odpowiednio za: 16 i 17 zł na Discovery II oraz za 17 i 18 zł na Discovery III. Miejsce: Discovery Center „Experymentarium” w Manufakturze, czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9-21, a w soboty i niedziele od 10 do 21. (M.Ka.)

ŹRÓDŁO: www.uml.lodz.pl



Temat: Inżynier na rynku pracy
Ja myślę, że Pan Grzegorz nie neguje użyteczności zajęć, o których mówi Pani Ania. Jemu chodzi raczej o obserwowane niekorzystne zachwianie proporcji zajęć profilowych w stosunku do innych, co zubaża wiedzę absolwenta w zakresie obranej "specjalizacji", np. fizyki, chemii i obniża stopień skuteczności jego starań o bezpłatny indeks (por. obszerna dyskusja w temacie: jakość edukacji w Klimontowie).
W tym kontekście pojawienie się nowych zajęć pogłębiłoby wspomnianą dysproporcję, gdyż zapewne nikt nowych godzin na nie nie dodałby.

Wydaje się, że użyteczności zajęć przysposabiających ucznia metodycznie do startu w życie zawodowe nie poddaje się w wątpliwość, wręcz przeciwnie.
Znam też wyższe uczelnie prywatne, które w programach studiów oferują studentom przedmiot ułatwiający im później - mówiąc ogólnie - organizację własnego miejsca pracy: zaplanowanie i zarejestrowanie działalności gospod., kontakty z bankami, orientację w różnych projektach wspierających, w tym - wnioski o środki unijne.

W takim duchu rozumiem wypowiedź p. Ani i uważam ją za zbieżną z ogólniejszym trendem różnych poczynań podejmowanych z myślą o przygotowaniu młodych ludzi w PL do w miarę swobodnego poruszania się na dzisiejszym rynku pracy.

Pani Ania obserwując zapewne analogiczne działania za granicą zapytała, czy w szkołach Klimontowa też znajduje odbicie tak rozumiana troska o przyszłość ucznia/absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej. Czy mylę się?

Pozdrawiam Z.Sz.



Temat: Kształcenie ogólne czy profilowane???
W sobotnim wydaniu "Dziennika" natknąłem się na artykuł traktujący o pomyśle ministra edukacji pani Hall na temat kształcenia młodzieży na poziomie szkoły średniej. Ogólnie chodzi tu o projekt pani minister, który zakłada kształcenie w liceach na poziomie ogólnym tylko w pierwszym roku nauki (wszystkie przedmioty humanistyczne i ścisłe). Dwa lata dlaczego kształcenia miałyby być uzależnione od kierunku jaki wybierze uczeń po szkole średniej. Czyli jeśli wybierze medycynę będzie uczył się fizyki, chemii, biologii, polskiego, języków obcych natomiast odpadną przedmioty humanistyczne takie jak historia i geografia na przykład.
Jak myślicie czy pomysł pani minister doprowadzi do lepszego kształcenia fachowców? Czy szkołę średnią będą opuszczali wykształceni tylko w wąskim stopniu rzemieślnicy o wąskim światopoglądzie?



Temat: MŁODY, KOMPETENTNY INŻYNIER Z PROFESIONALNYM DOŚWIADCZENIEM?
MŁODY, KOMPETENTNY INŻYNIER Z PROFESIONALNYM DOŚWIADCZENIEM?

SILESIANUM PROFESSIONAL – PROGRAM WSPIERAJĄCY MŁODYCH INŻYNIERÓW W STARCIE ZAWODOWYM

Biuro Karier Politechniki Wrocławskiej oraz Fundacja Edukacji Technicznej zapraszają na prezentację programu Silesianum Professional, która odbędzie się w dniu 19 maja 2009 roku,
o godz. 13.15, na Wydziale Mechanicznym, Budynek B-5 w sali nr 25.

Projekt edukacyjny Silesianum Professional łączy pracę i naukę i jednocześnie pomaga w starcie zawodowym młodym absolwentom kierunków technicznych, bez profesjonalnego doświadczenia. Uczestnicy, absolwenci wyższych uczelni technicznych, na rok stają się pracownikami partnerskich firm (Michelin Polska, Kosmepol – L’Oreal Polska, Hutchinson Poland, RD Bud, Trelleborg Automotive Polska, Tenneco Automotive Poland, Saint Gobain Isover, Halberg Precision, Sita Polska, Spokey, Alstom Konstal i wiele innych), realizując powierzoną im misję przemysłową.
Jednocześnie uczestnicy projektu otrzymują wykształcenie z zakresu zarządzania w przemyśle, będące uzupełnieniem oraz wsparciem w pracy w przedsiębiorstwie. Praca w przedsiębiorstwie przeplata się z nauką w centrum kształcenia FET w Gliwicach. W przypadku dobrych rezultatów przedsiębiorstwa są zainteresowane zaproponowaniem uczestnikom stałej pracy (większość przypadków).
Kolejna, szóstą już edycja kursu rozpocznie się w październiku 2009. Przyjmowanie zgłoszeń odbywać się będzie w lipcu oraz we wrześniu br. Szczegóły na www.silesianum.pl
Projekt Silesianum Professional kierowany jest do absolwentów wyższych uczelni technicznych (inżynierów, magistrów inżynierów) o różnych profilach, najpopularniejsze to:
- mechanika, technologia, inżynieria materiałów,
- elektronika, informatyka, automatyka,
- elektryka,
- chemia,
- budownictwo,
- zarządzanie i inżynieria produkcji.
Zapraszamy osoby do 28 roku życia, kończące studia w tym lub w ostatnich latach – chcemy dać szansę startu na rynku pracy młodym ludziom, bez doświadczenia zawodowego.

Koszt rocznego udziału w projekcie to 3800 zł (600h godzin szkolenia, warsztaty, gry symulacyjne). Uczestnicy projektu otrzymują wynagrodzenie przez cały okres trwania projektu (niezależnie czy są w firmach, czy spędzają czas w centrum kształcenia; orientacyjne wynagrodzenie uczestników V edycji kursu wynosi ok. 1900-2500 zł. brutto, płatne przez 12 miesięcy). Przedsiębiorstwa dopłacają również do kosztów kursu, które są większe niż 3800 zł (praca w małych grupach, zagraniczni trenerzy), inwestując w ten sposób w kształcenie swoich przyszłych kadr.

Więcej informacji na stronie www.silesianum.pl



Temat: LINUX?
Mając troche czasu przedstawię zawartość systemu Aurox
Podzielono system na działy zawierające aplikacje z danego zakresu i tak :
1.Podstawowe aczkolwiek nie jedyne środowisko graficzne Gnome oraz rzadziej stosowane KDE i mniej znaczące TWM
2.Akcesoria podobnie jak w Windows i innych systemach gdzie znajdują się takie programy jak edytor tekstu ,kalkulator,program archiwizujący,zarządzanie drukarakami i wiele innych zależnych od nas (programy do obsługi tel komórkowych gnome comander ,słownik )
3.Biuro , tu mamy cały pakiet biurowy "Open Office" zawiera wszystko co potrzebne do parcy w biurze (writer,arkusz aklkulacyjny ,narzedzie do zarządzania projektami program matematyczny,tworzenie prezentacji )
4.Dzwiek i video (program do odtwarzania filmów plików graficznych,muzycznych a także tworzenia dzwieków) M-Player,Xine ,
5.Edukacja ,programy edukacyjne do chemii matematyki ,rysowania,robienia wykresów i symulacji,niektóre w formie gier np: TUX Math
6.Grafika ,programy do tworzenia grafiki i nie tylko cała rzesza programów i to dośc dobrych do tworzenia edycji obróbki zdjęć tworzenia animacji i podobnych.
Dość dobrze znany Gimp ,jak równiez TUX Paint
7.Gry dość duzy wybór rozmaitych gier dla każdego takich jak szachy ,pasjanse platformówki, układanki znane z innych platform
8. Internet ,narzedzia internetowe takie jak :komunikatory przegladarki,klienci ftp,programy pocztowe i narzędzia do videokonferencji
9.Narzędzia systemowe wiadomo wszystko co potrzebne do ustawień systemowych .
10.Programowanie ,narzedzia do programowania takie jak Glade do projektowania interfejsów uzytkownika i kompilatory C++ i innych języków
Ponadto rozbudowany system pomocy i ułatwień a także znany z łatwosci postawienia serwer Apache i programy do obsługi sieci
OTO PRZYKŁAD PROGRAMU SODIPODI





Temat: Gimnazjum nr 21
Gimnazjum nr 21

ul. Balonowa 21, 94-108 Łódź

tel. 687 81 04

e-mail: gim21@edu.lodz.pl

www: gim21.edu.lodz.pl

Klasy: ogólne, językowa - angielski, językowa - niemiecki i angielski, z rozszerzoną informatyką

Języki obce: angielski i niemiecki.

Średnia szkolna z ubiegłorocznego egzaminu końcowego:

część humanistyczna - 35,46 pkt.

część matematyczno-przyrodnicza - 28,15 pkt.

Liczba uczniów w szkole: 458

Średnia liczba uczniów w klasie: 31

Godziny zajęć: 8-15.25

Komunikacja: w pobliżu gimnazjum zatrzymują się tramwaje linii: 10, 12, 14 i autobusy: 68, 69, 76, 80, 99.

Liczba ubiegłorocznych absolwentów: 142

W liceach ogólnokształcących naukę kontynuuje: 128

W liceach profilowanych: 5

W technikach: 7

W zawodówkach: 2

Imprezy cykliczne: Jarmark Bożonarodzeniowy - dochód idzie na rzecz Domu Samotnej Matki i Domu Dziecka w Grotnikach, Europejski Dzień Języków, Łódź Wielokulturowa - przy współpracy kościołów różnych wyznań

Zajęcia pozalekcyjne: koła matematyczne, fizyczne, chemiczne, biologiczne, geograficzne, informatyczne, recytatorskie, redakcyjne (gazetka szkolna "Jęzor"), teatralne, plastyczne, zespół wokalny, Klub Europejski, zajęcia wyrównawcze, zajęcia sportowe (piłka ręczna, siatkówka, koszykówka, biegi przełajowe, fitness, unihokej)

W szkole jest 17 komputerów i 1 pracownia informatyczna

Baza sportowa: sala sportowa z możliwością prowadzenia zajęć z piłki ręcznej, siatkówki, koszykówki, dwie małe sale, basen

Szkoła chwali się: wyróżnieniem w przeglądzie inicjatyw edukacyjnych za projekt „Łódź - miasto wielokulturowe”; współpracą ze szkołami z Niemiec, Holandii i Węgier w związku z projektem „Ja konsument” finansowanym przez UE

Jest stołówka: obiad - 3 zł

Opieka medyczna: pielęgniarka codziennie

Spośród kandydatów spoza rejonu pierwszeństwo mają ci, którzy uzyskali średnią ocen powyżej 4,5, mają przynajmniej bardzo dobrą ocenę z zachowania i dodatkowe osiągnięcia



Temat: Dobrze studiować na odległość
Rusza kolejna akademicka instytucja przygotowująca nauczycieli i studentów do zajęć na odległość - pisze "Dziennik Polski".

Celem utworzonego właśnie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu jest promowanie metody e-nauczania (edukacji przez Internet). Centrum stwarza również dodatkowe możliwości zdobywania wiedzy dla osób niepełnosprawnych.

- Chcemy przekonać pracowników uczelni, że niewielkim nakładem sił i środków są w stanie przygotować przedmiot w taki sposób, by możliwe było prowadzenie zajęć na odległość - mówi dr Andrzej Kurpiel, kierownik Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania.

Pełnomocnicy ds. nauczania przez Internet pracują już przy nieomal każdej szkole wyższej, a przy wielu ośrodkach akademickich działają specjalne jednostki zajmujące się nowoczesnymi metodami przekazywania wiedzy.

Jedną z pierwszych takich instytucji jest powstały w 1996 r. Ośrodek Edukacji Niestacjonarnej krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej, którego pracownicy zajmują się wdrażaniem e- nauczania w uczelni oraz prowadzą badania i projekty związane z nowoczesnymi technologiami w edukacji.

Specjaliści z OEN opracowali m.in. program "Rok zerowy" (kursy internetowe dla maturzystów z matematyki, fizyki i chemii), kurs dla nauczycieli dotyczący metodyki nauczania przez Internet oraz kursy e-nauczania z mechatroniki, obsługi maszyn sterowanych numerycznie, podstaw biznesu, obsługi komputerów.

Obecnie w Krakowie realizowany jest wspólny projekt internetowego nauczania dla studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego i AGH pod nazwą "Krakowski Kampus Wirtualny". W ubiegłym roku władze UJ podjęły decyzję o powołaniu nowej pozawydziałowej jednostki - Centrum Zdalnego Nauczania, która zajmuje się koordynacją i promocją e-edukacji na UJ.

Nowosądecka Wyższa Szkoła Biznesu prowadzi projekt pod nazwą "Wirtualna Szkoła", w ramach którego internauci mogą poruszać się po kampusie za pośrednictwem komputera. Klikając myszką na udostępnionym w sieci planie uniwersyteckich pomieszczeń, można "zajrzeć" do poszczególnych pokojów, żeby dowiedzieć się, kto w nich pracuje, obejrzeć zdjęcia pracowników i wszystkich obiektów, lub szybko sprawdzić przydatne numery telefonów.

Źródło: PAP



Temat: Zagłębie walczące
Na internetowej stronie starostwa będzińskiego można znaleźć takie cudo:

NAUKA DROGĄ DO SUKCESU NA ŚLĄSKU
Powiat Będziński ogłasza nabór wniosków o przyznanie stypendium w ramach projektu stypendialnego pn. „NAUKA DROGĄ DO SUKCESU NA ŚLĄSKU”, skierowanego do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, (publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej), zgodnie z regulaminem przyznawania stypendium.
NABÓR WNIOSKÓW OD 29.09.2008r. DO 31.10.2008r.
Założeniem realizowanego projektu jest objęcie wsparciem uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematycznych, przyrodniczych i technicznych, których niekorzystna sytuacja materialna stanowi barierę w rozwoju edukacyjnym.
Stypendium może zostać przyznane uczniom, którzy spełniają równocześnie następujące kryteria:
1. Podejmują naukę lub uczą się w szkołach gimnazjalnych lub ponadgimnazjlanych na terenie Powiatu Będzińskiego,
2. Ich średnia ocen z przedmiotów kierunkowych (uczeń wybiera 3 przedmioty z pośród następujących: matematyka, fizyka, biologia, chemia, geografia, informatyka, przedmiot zawodowy określony w profilu nauczania danej klasy wpisujący się
w kryteria przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i technicznych trwający co najmniej 2 lata nauki) wynosi co najmniej 4,75,
3. Ich średnia z pozostałych przedmiotów to co najmniej 3,75,
4. Dochód na osobę w rodzinie, wyliczony na podstawie Ustawy o świadczeniach rodzinnych, nie przekracza dwukrotności kwoty uprawniającej do uzyskania świadczeń rodzinnych (tj. 1008 zł netto).
Stypendium może zostać przyznane na okres 24 miesięcy, w tym max. 20 miesięcy wypłaty stypendium.
Wnioski (wraz z niezbędnymi załącznikami) należy składać w szkole do której uczeń uczęszcza.
Szczegółowe informacje na temat wsparcia zostały określone w Regulaminie przyznawania stypendiów. Dodatkowe informacje udzielane są w wydziale Rozwoju i Współpracy z Zagranicą tel. 032/368-07-30.
Projekt jest realizowany w ramach porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego – lider projektu.
http://www.starostwo.bedz...1612&templId=31




Temat: Technika
Zatem jeszcze raz w skrócie.

1. Na początku były prace ręczne w coraz lepiej wyposażonych pracowniach. Uczniowie projektowali i wykonywali różne rzeczy, ucząc się technik działania i myślenia o działaniu.

2. Ideologia i ambicje popychały prace ręczne w kierunku wykładów o technice (por. tabelka w tekście red. Witolda Bobera na naszej stronie). W szkole zapachniało politechniką.

3. W ostatniej reformie ścierały się różne koncepcje techniki. Wygrała opcja negatywna. W pomarańczowej książeczce technika występuje w "bloku" ze sztuką (w szkole podstawowej) i z informatyką, muzyką i plastyką w gimnazjum. Prosty rachunek wykazuje, że w szkole podstawowej technika mogła liczyć na 2 godziny, a w gimnazjum - na 1,5 godziny w cyklu. Co gorsza, resort dał przyzwolenie na likwidację pracowni technicznych. Dyrektorzy chętnie z tego skorzystali.

4. Nie dość, że na powrót do prac ręcznych szanse są nikłe, to jeszcze zaktywizowali się zwolennicy politechnizacji (por. projekt dra Wojciecha Walata). Chcą wykładać o technice przy tablicy, uczyć materiałoznawstwa, zasad projektowania, rysunku technicznego itp. Wszystko to miało sens w ramach prac ręcznych (np. uczeń POTRZEBOWAŁ rysunku technicznego do zaprojektowania swojego wytworu). Gdy zabrakło tej POTRZEBY, rysunek, materałoznawstwo itp. stałyby się jeszcze jednym jałowym ociążeniem.

5. Nie mogłem się zgodzić, by technika stała się jeszcze jednym przedmiotem "teoretycznym", podobnym fizyce czy chemii. Program kształcenia jest i bez tego przeładowany. Wiem, że różne grupy zawodowe dążą do zaistnienia w szkole (ostatnio lobby medyczne elokwentnie domaga się wprowadzenia nowego przedmiotu EDUKACJA ZDROWOTNA). Tym ambicjom musimy się przeciwstawić.

6. W naszym projekcie uparcie szukaliśmy pomysłu na osadzenie techniki w doświadczeniu ucznia. Nikt nam w tym nie próbował pomóc. Mam wrażenie, że moi rozmówcy nie chcieli zobaczyć problemu. Wielu uważało, że sprawa jest oczywista - ot, wystarczy wziąć "Lokomotywę", skopiować stanowisko do badania rzutu ukośnego z Cite (co to ma wspólnego z techniką?) itp. Jeśli to takie proste, to dlaczego nie wpłynął ani jeden względnie rozwinięty projekt?

7. Znaleźliśmy trzy pomysły - gospodarstwo domowe, ruch drogowy i bezpieczeństwo. Pierwszy zdyskwalifikowali nauczyciele techniki. Drugi w połączeniu z trzecim też nie budzi entuzjazmu. Może więc pora rozważyć drugie z czystych rozwiązań, o którym pisałem w odpowiedzi panu Pawłowskiemu?



Temat: XXVI LO
XXVI LO im. K. K. Baczyńskiego

94-029 Łódź, ul. Wileńska 22a

tel. 686 86 15

e-mail: lo26@szkoly.lodz.pl

www.lo26.pl

W szkole są klasy z następującymi przedmiotami rozszerzonymi: polskim, angielskim i historią; matematyką, fizyką i informatyką; biologią, fizyką i chemią, matematyką, fizyką i francuskim; biologią, chemią i matematyką; polskim, historią, geografią i WOS-em, matematyką, geografią i historią.

Języki obce: angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, łaciński, hiszpański

Komunikacja. W pobliżu liceum zatrzymują się tramwaje linii: 10, 12, 14 i autobus 86

Liczba uczniów w szkole: 678

Średnia liczba uczniów w klasie: 32

Lekcje zaczynają się o godz. 8.00, a kończą o 14.25

W ubiegłym roku szkolnym liceum miało:

2 - finalistów ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych

Kontynuuje naukę na studiach dziennych w uczelniach państwowych 210 osób z 229 ubiegłorocznych absolwentów

Jak wypadła ubiegłoroczna matura? Uczniowie zdobyli średnio:

* język polski - 42,43 pkt (poziom podstawowy) oraz 21,6 pkt (poziom rozszerzony)

* język angielski - 44,8 i 32,7

* matematyka - 37 i 23,7

* historia - 62,1 i 27

* biologia - 36,3 i 29,6

* geografia -39,3 i 29,8

Imprezy cykliczne: FETA - Festiwal Ekspresji Twórców Amatorów (trzydniowa impreza dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych obejmująca konkurs: plastyczny, fotograficzny, teatralny, muzyczny i poetycki); festiwal zabawek fizycznych; Dni Brytyjskie dla gimnazjalistów; święto patrona, Dzień Przedsiębiorczości - jednodniowe praktyki uczniów na wybranych stanowiskach pracy

Zajęcia pozalekcyjne: koła historyczne, matematyczne, języka angielskiego i rosyjskiego, polonistyczne, fizyczne, chemiczne, biologiczne, geograficzne, informatyczne, brydżowe, orkiestra, Szkolny Ośrodek Kariery, gazetka szkolna "Skręt", koło turystyczne, Klub Europejski, gimnastyka korekcyjna, drużyna harcerska, Klub Fantastyki

Liceum ma 64 komputery i 2 pracownie informatyczne

Obiekty sportowe: dwie sale gimnastyczne, aula do ćwiczeń przy muzyce, siłownia, boisko, basen w SP 19

Szkoła chwali się:

* bardzo wysokim odsetkiem uczniów, którzy zdali maturę

* koordynacją projektu "Wieża Babel" w Festiwalu Dialogu Czterech Kultur

* udział w międzynarodowych programach edukacyjnych

Nie ma stołówki, ale jest bufet

Opieka medyczna: pielęgniarka cztery razy w tygodniu, w każdym roku wszyscy uczniowie są badani przez ortopedę

Źródło: gazeta.pl



Temat: Wątek zbiorczy
Studenci w Rokicie

Data: 2008-01-28
Autor: Ryszard Mulek

W najbliższych dniach Chemiczny Park Technologiczny w Brzegu Dolnym podpisze porozumienie z wrocławskimi uczelniami, w ramach którego studenci będą mogli odbywać praktyki i staże w zakładach Grupy PCC Rokita. ChemiPark udzielać będzie także studentom wszechstronnej pomocy przy pisaniu prac dyplomowych

Projekt porozumienia przewiduje również organizowanie dla studentów wycieczek edukacyjnych do zakładów Rokity. W pierwszej takiej wycieczce mieli już okazję uczestniczyć studenci Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej, którym umożliwiono zwiedzenie między innymi wydziałów: etoksylacji, fosforopochodnych - tzw. garbników, a także polieterów oraz nową wytwórnię siarczanowanych.

- Takie wycieczki mogą na stałe wpisać się w terminarz Chemicznego Parku Technologicznego, gdyż mamy już kolejne zgłoszenia - mówi Joanna Ewa Matryba, specjalista do spraw PR ChemiParku Technologicznego sp. z o.o. - Liczymy, że wielu naszych gości powróci do nas, aby pisać prace naukowe, pomagać nam w rozwiązywaniu problemów technologicznych lub podjąć pracę w zakładach Grupy PCC Rokita.

W ten sposób władze ChemiParku chcą realizować główny cel swojego istnienia, czyli łączenie świata nauki ze światem biznesu. Dzięki temu ChemiPark będzie się przyczyniał do rozwoju zaawansowanych technologii chemicznych, by następnie stworzyć warunki organizacyjne i techniczne niezbędne do wdrażania osiągnięć nauki do praktyki gospodarczej.

W ramach Chemicznego Parku Technologicznego funkcjonuje również Akademia ChemiParku. 22 stycznia w zajęciach akademii, już po raz trzeci, wzięli udział uczniowie dolnobrzeskiego liceum ogólnokształcącego, gimnazjum oraz Zespołu Szkół Zawodowych. Podczas zajęć uczniowie mieli okazję posłuchać wykładu na temat między innymi mgły, majonezu i kremu pielęgnacyjnego, czyli tzw. układów rozproszonych oraz własnoręcznie wyprodukować piankę gaśniczą.

- Akademia ChemiParku ma być urozmaiceniem lekcji chemii w szkole - twierdzi Matryba. - Dzięki nim uczniowie mogą na własne oczy zobaczyć doświadczenia, które nie są przeprowadzane w szkolnych laboratoriach. ChemiPark Technologiczny chce w ten sposób zainteresować uczniów dolnobrzeskich szkół zgłębianiem chemii oraz dziedzin z nią związanych.

By wzmocnić ten efekt na każdym spotkaniu ogłaszany jest konkurs dla słuchaczy akademii oraz wyniki poprzedniego. Tak było i tym razem. Zwycięzcami konkursu zostali: Łukasz Ożóg, Kuba Kuriata, Bartek Bukowski i Martyna Żurańska, którzy bezbłędnie odpowiedzieli na pytanie dotyczące chemii środków powierzchniowo-czynnych. W nagrodę będą mogli w czerwcu zwiedzić zakłady PCC Rokita.

"BIZNES WROCŁAWSKI"



Temat: coś tylko dla siebie
Ponawiam temat dotyczący kursów e-learningowych. Zapraszałam już na stronę www.edukacjaonline.pl na której,można dowiedzieć sie więcej na temat projektu. W ofercie jest 50 kursów:

aktualnie:

1. Język polski
2. Matematyka
3. Historia
4. Chemia
5. Geografia
6. Biologia
7. Fizyka
8. Zarządzanie kadrami (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
9. Ocena pracowników (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
10. Planowanie potrzeb (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
11. System motywacyjny (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
12. Rekrutacja (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
13. Ścieżki kariery (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
14. Język angielski
15. Podstawy technik komputerowych
16. Użytkowanie komputerów
17. Przetwarzanie tekstów
18. Arkusze kalkulacyjne
19. Bazy danych
20. Grafika menedżerska i prezentacyjna
21. Usługi w sieciach informatycznych
22. Opiekunka dziecięca domowa
23. Promocja i wsparcie edukacji osób niepełnosprawnych

do końca czerwca zostaną uruchomione:

1. Język niemiecki
2. Opiekun osób starszych
3. Administracja systemami komputerowymi
4. Agent ubezpieczeniowy
5. Asystent bankowości
6. Broker ubezpieczeniowy
7. Grafik komputerowy
8. Handlowiec
9. Księgowość
10. Organizator agrobiznesu
11. Pracownik administracyjny
12. BHP
13. Bezpieczeństwo systemów informatycznych
14. Ochrona danych osobowych
15. Prawo zamówień publicznych
16. Edukacja zdalna – szkolenia tworzone w systemie e-learning, blended learning
17. Przedstawiciel handlowy
18. Sprzedawca
19. Telemarketer
20. Zarządzanie projektami
21. Zawody przyszłości - nowe formy zatrudnienia
22. Jak zdobyć i utrzymać pracę
23. Kariera – decyduję, planuję, działam
24. Zostań e-pr@cownikiem
25. Oczekiwania pracodawców – autoprezentacja
26. Poradnictwo zawodowe – wsparcie dla Twojego sukcesu
27. A może samozatrudnienie?

Każdy uczestnik, który zakończy szkolenie uzyska certyfikat poświadczający zdobytą wiedzę w danej dziedzinie.

Osoby chętne bardzo proszę o kontakt na priva.



Temat: Technika
Techniki, teoretycznie uczyć może każdy, bez specjalnego przygotowania (dotyczy to również muzyki bądź plastyki) ale realizacja treści metodą projektu( praktycznie) jest bardzo trudna i wymaga od nauczyciela odpowiedniego przygotowania (wykształcenia), predyspozycji a przede wszystkim zamiłowania.
Nie będę Pani udowadniał wpływu upraktycznienia uczenia na rozwój osobowości ucznia, bo to fakt opisywany w wielu podręcznikach a empiria dnia codziennego aż krzyczy; na technice twórzcie w materiale, na plastyce malujcie, na muzyce śpiewajcie, na fizyce i chemii róbcie doświadczenia. Głosy nauczycieli, które tak Panią drażnią to głosy fachowców (właściwych ludzi na właściwym miejscu) jednak obawiam się głuchoty twórców nowej podstawy.
Zgadzam sie z Panem. Mówi się, że nie ma nic bardziej praktycznego, niż dobra teoria - to zdanie teoretyków. Ale zaraz dopowiadają praktycy: w teorii faktycznie nie ma specjalnej różnicy między teorią i praktyką, ale nie w praktyce.

W dziale Projekty robocze na tym Forum zamieściłem swoją opinię (Technika) o projekcie NPP dla techniki, napisanym przez dr. W. Walata. Poczułem się jak 'wyzwany do tablicy', gdyż ta propozycja dotyczy również technologii informacyjnej. W opinii zawarłem również pewne propozycje dotyczące nauczania techniki - Panie Witoldzie, byłbym wdzięczny za Pańskie uwagi na ich temat. Jeśli mogłyby zainteresowąć innych, to na tym Forum, a jeśli tylko do mnie, to bezpośrednio pod moim adresem syslo@ii.uni.wroc.pl.

Maciej M. Sysło

PS. Zapraszam na stronę http://www.rsei.mat.uni.torun.pl/Forum_EI/, na której rozpoczęliśmy dyskusję o kształcie edukacji informatycznej.



Temat: polskie lektury szkolne są antysemickie
lektury lekturami a tu prosdze bardzo co się szykuje
Starsi licealiści nie będą uczyć się historii?


Katarzyna Hall
(fot. PAP / Radek Pietruszka)

Za rok rozpocznie się kolejna rewolucja w polskim szkolnictwie. Nauczanie ogólne, na przykład lekcje historii, młodzież ma zakończyć już w pierwszej klasie liceum. Potem skoncentruje się tylko na wybranych przedmiotach. Takich zmian chce minister edukacji Katarzyna Hall - ujawnia "Dziennik".

W efekcie od 2009 r. uczeń liceum po pierwszej klasie, który chce np. zdać na medycynę, przez dwa ostatnie lata szkoły uczyłby się obowiązkowo: polskiego, matematyki i języków obcych oraz trzech dodatkowych przedmiotów, jak biologia, fizyka i chemia, na poziomie poszerzonym. Na pierwszym roku zakończyłby jednak całkowicie naukę historii czy geografii.

REKLAMA Czytaj dalej

Ministerstwo Edukacji tłumaczy, że reforma jest konieczna, bo wykształcenie wyższe chce zdobyć aż 80% młodzieży, a obecne treści programowe są zbyt obszerne dla wszystkich. - Nie każdy będzie bardzo dobry z polskiego czy historii, więc nie ma sensu wszystkich uczyć wszystkiego - tłumaczy "Dziennikowi" wiceminister edukacji prof. Zbigniew Marciniak.

Jego zdaniem, by dobrze przygotować tak wielu młodych ludzi do studiów, potrzebne jest wzmocnienie wiedzy tylko z tych przedmiotów, które interesują ucznia i odciążenie go w ostatnich dwóch latach liceum nauki od tych, które na studiach będą mu zbędne.

Eksperci pytani przez gazetę uważają, że to absurd. Jeśli jednak minister Hall uda się przekonać Sejm do swojego pomysłu, reforma wejdzie w życie już w 2009 r. Teraz w resorcie trwają prace nad projektem. Mają się zakończyć przed wakacjami - pisze "Dziennik". (PAP)


http://wiadomosci.wp.pl/w...58&ticaid=15546

jak jeszcze ktoś miał wątpliwości co było pdostawą nagonki na giertycha i listę POLSKICH lektur to chyba już teraz takowych mieć nie będzie



Temat: XII LO
XII LO im. Stanisława Wyspiańskiego

91-409 Łódź, ul. Anstadta 7

tel. 633 40 82

e-mail: info@dwunastka.szkoly.lodz.pl

www.dwunastka.szkoly.lodz.pl

Szkoła prowadzi klasy z następującymi przedmiotami rozszerzonymi: matematyką i fizyką; matematyką i informatyką; matematyką, biologią i chemią.

Języki obce: angielski, niemiecki, francuski, rosyjski

Komunikacja. W pobliżu liceum zatrzymują się tramwaje 15 i 43 oraz autobusy linii: 57, 85

Liczba uczniów w szkole: 503

Średnia liczba uczniów w klasie: 31

Lekcje zaczynają się o godz. 7.25, kończą o 15.30

W ubiegłym roku szkolnym liceum miało:

1 - laureata ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej

1 - finalistę ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej

Kontynuuje naukę na studiach dziennych w uczelniach państwowych 146 osób ze 156 ubiegłorocznych absolwentów.

Jak wypadła ubiegłoroczna matura? Uczniowie zdobyli średnio:

* język polski - 44,53 pkt (poziom podstawowy) oraz 24,06 pkt (poziom rozszerzony)

* język angielski - 47,17 i 35,87

* matematyka - 43,66 i 33,69

* historia - 68,2 i 26,7

* biologia - 23 i 29

* geografia - 42,5 i 34,75

Imprezy cykliczne: konkurs matematyczny dla gimnazjalistów „Pitagoras i inni”, sesje dla gimnazjalistów i licealistów „W poszukiwaniu praw fizyki”, konkurs „Najlepszy Przyrodnik XII LO” (sesja plakatowa, warsztaty ekologiczne, turniej wiedzy z biologii, geografii, chemii i fizyki), „Otwarte Spacerowe Mistrzostwa XII LO” w Parku Helenowskim, Dzień Nauki i Dzień Talentów.

Zajęcia pozalekcyjne: koła informatyczne, fizyczne, przedsiębiorczości, matematyczne, historyczne, młodych historyków, języka rosyjskiego, Szkolny Klub Europejski, zajęcia przygotowujące do matury, nauka pierwszej pomocy

Liceum ma 49 komputerów i 2 pracownie informatyczne

Obiekty sportowe: boisko do koszykówki, w-f w obiektach AZS

Szkoła chwali się:

* aktywnym udziałem w ogólnopolskim projekcie fizycznym im. Ronalda Maze'a

* obecnością w rankingach miesięcznika edukacyjnego „Perspektywy” i dziennika „Rzeczpospolita”

* współpracą uczniów z Akademią Młodych Twórców w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

Nie ma stołówki, tylko bufet z ciepłymi daniami

Opieka medyczna: pielęgniarka raz w tygodniu

Źródło: gazeta.pl



Temat: Jakie srednie IQ ma mieszkaniec USA ;]

nie sadzicie ze nasz system edukacji serwuje nam jednak za duzo niepotzebnej wiedzy? tzn potrzebnej jesli chcemy sie ksztalcic w danym kierunku, ale z punktu widzenia wiekszosci ludzi to chyba znie za bardzo.
No tak, ale idea liceów ogólnokształcących jest taka, żeby po mat-fizie móc iść na medycynę czy filozofię, a po biol-chemie - na informatykę bądź prawo. Żeby nie zamykać drogi osobom niezdecydowanym, które idąc do liceum jeszcze nie wiedzą co będą robiły w życiu. Sam byłem w mat-fizie i wcale nie wszyscy poszli na coś związanego z tymi przedmiotami - jedna koleżanka jest na stomatologii, inny kolega - na AWFie. Owszem, wtedy trzeba samemu pewne rzeczy przerobić, ewentualnie wziąć korki (bo na zajęciach nie zostaną omówione), ale przynajmniej ma się jakieś podstawy.

Jeżeli natomiast chodzi o stopień szczegółowości pewnych informacji... no cóż, to raczej zależy od nauczyciela. Aktualnie to, co robiło się w 4 lata teraz trzeba robić w 3. ostoj, Ty szedłeś jeszcze starym systemem edukacji, może rzeczywiście nauczyciele innych niż profilowych przedmiotów mieli za dużo czasu? Możliwe, że teraz jest lepiej, nad czym jednak cierpią przedmioty z profilu, które nie są rozwijane w takim stopniu, w jakim oczekiwaliby wykładowcy na uczelniach. Choć to już jest zupełnie inny problem.

@RoTGuT:
Tamto zdanie rzeczywiście nie brzmi najlepiej. Choć jego sens jest dla mnie zrozumiały - wystarczy przypomnieć sobie, jakie zamieszenie zrobili niedawno zwolennicy teorii inteligentnego projektu w Stanach. W innym kraju nie byłoby to możliwe na taką skalę, mimo najszczerszych chęci prof. Macieja Giertycha .



Temat: Centrum Kształcenia na Odległość na Wsiach
Urząd Gminy w Stryszawie informuje, że w Warsztacie Terapii Zajęciowej w Kukowie rozpoczyna działalność Centrum Kształcenia na Odległość na Wsiach (CKNONW)

Chcesz zdobyć zawód? Dodatkowe kwalifikacje? Doskonalić swoje umiejętności? Przyjdź do Centrum Kształcenia CKNONW! Pomożemy Ci!
Będziesz mógł bezpłatnie skorzystać z nowoczesnych źródeł dostępu do wiedzy poprzez sieć Internet. Dysponujemy sprzętem najwyższej jakości i fachową poradą.
Zgłoś się lub zadzwoń 033/874 80 01 do WTZ w Kukowie lub do Urzędu Gminy pok. Nr 17, tel 033/876 77 14. Tam uzyskasz wszelkie niezbędne informacje.

Lista dostępnych kursów w Centrach Kształcenia na Odległość:

* Język polski
* Matematyka
* Historia
* Chemia
* Fizyka
* Geografia
* Biologia
* Język obcy I
* Język obcy II
* Opiekun osób starszych
* Podstawy technik komputerowych
* Użytkowanie komputerów
* Przetwarzanie tekstów
* Arkusze kalkulacyjne
* Bazy danych
* Grafika menadżerska i prezentacyjna
* Usługi w sieciach informatycznych
* Opiekunka dziecięca domowa
* Administracja systemami komputerowymi
* Agent ubezpieczeniowy
* Asystent bankowości
* Broker ubezpieczeniowy
* Grafik komputerowy
* Handlowiec
* Księgowość
* Organizator agrobiznesu
* Pracownik administracyjny
* BHP
* Zarządzanie kadrami (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Ocena pracownika (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Planowanie potrzeb (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* System motywacyjny (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Rekrutacja (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Ścieżki kariery (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Bezpieczeństwo systemów informatycznych
* Ochrona danych osobowych
* Prawo zamówień publicznych
* Edukacja zdalna - szkolenia tworzone w systemie e-learning, blended learning
* Przedstawiciel handlowy
* Sprzedawca
* Telemarketer
* Zarządzanie projektami
* Promocja i wsparcie edukacji osób niepełnosprawnych
* Zawody przyszłości - nowe formy zatrudnienia
* Jak zdobyć i utrzymać pracę
* Kariera - decyduję, planuję, działam
* Zostań e-pracownikiem
* Oczekiwania pracodawców - autoprezentacja
* Poradnictwo zawodowe - wsparcie dla Twojego sukcesu
* A może samozatrudnienie?

Tygodniowy harmonogram godz. otwarcia Centrum:

ŚRODA: od 9.00 do 13.00 i od 16.00 do 21.00
PIĄTEK: od 18.00 do 21.00
SOBOTA: od 9.00 do 14.00
NIEDZIELA: od 16.00 do 19.00

Serdecznie zapraszamy!!!




Temat: Nowy budynek Instytutu
Od czwartku budowę nowej siedziby Instytutu Informatyki przy ul. F. Joliot-Curie kontynuuje warszawski Warbud. Wczoraj kielecki Mitex przekazał nowemu wykonawcy klucze do placu budowy

Nowy budynek Instytutu Informatyki stanie między budynkami Wydziału Chemii i Instytutu Matematyki. Autorami projektu są wrocławscy architekci: Juliusz Modlinger i Marek Wołyniec. Nowa siedziba informatyków będzie miała ponad 10 tys. mkw. powierzchni. W środku zmieszczą się m.in.: dziekanat, sale wykładowe i laboratoria.

Budowa rozpoczęła się w ubiegłym roku. Ze względu na brak środków Uniwersytet podzielił inwestycję na dwa etapy.

Na realizację pierwszego etapu uczelnia dostała pieniądze z Ministerstwa Nauki i Informatyzacji. - Część środków przyznał nam Minister Edukacji i Sportu. Nie ukrywam, że liczymy na to, iż zechce nas jeszcze wesprzeć - mówi Jan Kołaczkiewicz, prorektor Uniwersytetu ds. ogólnych.

Pierwszy - wart blisko osiem milionów złotych - etap prac właśnie się zakończył. Kielecki Mitex postawił budynek w stanie surowym. - Teraz Warbud do lutego 2006 roku dokończy budowę - zapowiada Ryszard Pelczar, dyrektor administracyjny Uniwersytetu. Drugi etap ma kosztować ok. 28 mln zł.

Kiedy do budynku wprowadzą się informatycy? - Na pewno jeszcze przed wakacjami w 2006 roku - mówi prof. Leszek Pacholski, dyrektor Instytutu Informatyki.

Budowa nowej siedziby to dla instytutu koniec poważnych kłopotów. Do tej pory 700 studentów uczyło się w baraku na ul. Przesmyckiego. - Tam nie było warunków do normalnej pracy. Dach zapadał się i przeciekał. Ten barak nadaje się tylko do rozbiórki - podkreśla dyrektor Pacholski. Dzięki przeprowadzce instytut będzie mógł zwiększyć liczbę studentów i pracowników naukowych.

za GW



Temat: Kolonializm
Zgadzam się z Anną. Gimnazjalista takich rzeczy się nauczy, ale ich nie zrozumie. Czemu więc ma to służyć? Niestety znów nie uczniowi.

Zgadzam się też z wieloma uwagami odnośnie kolonializmu. Najpierw niech zajmie się tym historia, a w koleracji geografia. Ale PP do historii w gimnazjum jest jeszcze gorsza, niż propozycja PP z geografii...Kiedy próbuje się ją zinterpretować można się naprawdę rozchorować. Od domysłów "kogo i co mają na myśli autorzy PP".
Panie profesorze, czy ktoś już to solidnie naprawia?
-------------------------
Jak widze wiekszosc z dyskutantek/ow - zapewne poza p.Konarzewskim i jego swita - nie wiedza o rzeczywsitym celu proponowanych zmian. A jest on tak skomplikowany jak konstrukcja kija baseballowego: opracowanie i wdrozenie podstaw programowych w takim ksztalcie, ktory umozliwilby pretorianom zespolu na napisanie i wydanie wlasnych podrecznikow, zeszytow cwiczen, poradnikow.... Rynek edukacyjny jest bowiem tak "zapchany" i podzielony,ze mozna na niego wejsc wylacznie poprzez wmawianie szerokiej publicznosci koniecznosci zmian podstaw. Nowe podstawy - nowe szanse na tantiemy autorskie. Dowodza tego chocby propozycje zmian w odniesieniu do geografii (o zgrozo wepchnietej en bloc do dzialu nauk przyrodniczych!) ewidentnie opracowane pod teksty juz napisane i swojego czasu wydane przez geografow bedacych czlonkami zespolu. Rola kobiet, kolonializm w pokracznym postsocjalistycznym sosie....! Skad ja to znam? Ano z podrecznika Pani Czerny, bedacy totalna kompromitacja autorki. Odrzucony przez nauczycieli, juz nie wydawany.
Podobnie ma sie rzecz z przyroda, fizyka (na ktora ostrzy sobie zabki skrzetnie skrywana totumfacka Pana Konarzewskiego - p.Putkiewicz), chemia.....
Szanowni Panstwo - nie dajcie sobie wmowic, iz u podstaw projektu leza jakiekoliwek szczytne cele! Cel jest jeden: mamona.



Temat: Pierwsze gimnazjum akademickie
W Chorzowie powstanie pierwsze gimnazjum akademickie pod patronatem Uniwersytetu Śląskiego. Będzie to trzecia taka placówka w kraju, po Toruniu i Warszawie.
Umowa o utworzeniu Akademickiego Zespołu Szkół Ogólnokształcących została podpisana pomiędzy Liceum Ogólnokształcącym im. Słowackiego a Uniwersytetem Śląskim. W skład zespołu wejdą: dotychczasowy ogólniak oraz gimnazjum akademickie, które zostanie uruchomione we wrześniu tego roku.

Współpraca pomiędzy szkołą a uniwersytetem już się rozpoczęła. Wykładowcy akademiccy wspólnie z nauczycielami opracowują programy nauczania w gimnazjum. - W przygotowaniu są programy z geografii, języka angielskiego, matematyki, chemii i fizyki - tłumaczy Przemysław Fabjański, dyrektor LO oraz inicjator projektu akademickiego. Nauczyciele zrealizują minimum programowe wymagane przez Ministerstwo Edukacji, które uzupełnią autorskimi pomysłami skonsultowanymi z uniwersytetem. Nad jakością nauczania będą czuwać zespoły programowe powołane przez uczelnię.

Szkoła zostanie zarejestrowana również jako polsko-angielskie gimnazjum dwujęzyczne. W tym języku będą wykładane przedmioty ścisłe. - Będzie to szkoła dla uczniów interesujących się matematyką, bo w tym się specjalizujemy - dodaje Fabjański.

Prof. Janusz Janeczek, rektor Uniwersytetu Śląskiego, mówi, że na tym eksperymencie skorzystają uczniowie, szkoła, uczelnia oraz studenci. - Będziemy uczestniczyć w przygotowaniach uczniów do olimpiad przedmiotowych. Nasi wykładowcy poprowadzą zajęcia dodatkowe w szkole, studenci będą mogli odbywać praktykę w Chorzowie, żeby zobaczyć, jak wygląda nauka w takiej placówce. A uczniowie będą mieli okazję wziąć udział w wykładach na uczelni bądź przyjrzeć się doświadczeniom, których nie można przeprowadzić w szkole - wylicza Janeczek.

Uniwersytet będzie również odpowiedzialny za przygotowanie sprawdzianu kwalifikacyjnego do gimnazjum. Kandydaci zostaną przetestowani pod kątem kompetencji językowych oraz umiejętności z zakresu matematyki.

27 lutego zbiera się rada miasta, która zdecyduje o utworzeniu szkoły. Nabór rozpocznie się prawdopodobnie pierwszego marca. Na razie jest 30 miejsc. Dostaną się najlepsi, ponieważ w tym przypadku nie będzie obowiązywała rejonizacja. - Ta szkoła to nasza przyszłość. Chcemy kształtować przyszłych kandydatów na studia już na etapie gimnazjum i liceum - uważa rektor.

Fabjański jest tego samego zdania. Wierzy, że ta propozycja stanie się konkurencyjną na rynku oświatowym, ale - jak twierdzi prof. Janeczek - nie musi być jedyną szkołą z takimi aspiracjami. - Czekamy na kolejne propozycje z innych placówek - zapewnia.

źródło



Temat: Miasteczko akademickie - Akademia Świętokrzyska, ul. Śląska

Nowy dom dla studentów Akademii Świętokrzyskiej

Ewelina Łuczka 12-12-2005

Budowę nowego akademika rozpoczyna Akademia Świętokrzyska. Inwestycja ma kosztować około 9 mln zł.

Przetarg na wykonanie obiektu wygrała firma Mitex. Nowy czterokondygnacyjny budynek przy ulicy Leszczyńskiej pomieści 150 studentów. - Obiekt będzie łącznikiem istniejących już akademików - Famy i Melodii. Chcemy w ten sposób stworzyć zamknięty kompleks - mówi Janusz Siwiec, dyrektor administracyjny Akademii Świętokrzyskiej.

Studenci będą mogli wprowadzić się do niego na początku 2007 roku. Do swojej dyspozycji będą mieć dwupokojowe pokoje z aneksem kuchennym i łazienką. Oprócz tego w akademiku znajdzie się sala telewizyjna, studio radiowe, sklep oraz mały bufet. - To będzie bardzo nowoczesny, komfortowy i funkcjonalny budynek - podkreśla dyrektor Siwiec.

Większość kosztów inwestycji, której jednym z elementów jest budowa kolejnego domu dla studentów, pokrywa Ministerstwo Edukacji i Nauki. Jako pierwsze sfinansowano budowy akademika Odyseja, kotłowni gazowej, klubu studenckiego, który w styczniu będzie oddany do użytku, oraz dróg i placów w miasteczku studenckim. Całość nakładów na poprawę infrastruktury kieleckiej uczelni wynosi 18 mln zł. Nowy akademik przy Leszczyńskiej kosztować będzie prawie 9 mln zł i jest to już ostatnia część tego przedsięwzięcia.

Jak informuje Aleksandra Michno, kierownik działu spraw studenckich AŚ, nowy budynek nie otrzyma oddzielnej nazwy. - To będzie łącznik dwóch budynków, więc nie potrzeba go nazywać - tłumaczy.

Jeszcze w tym roku Akademia Świętokrzyska chce rozstrzygnąć przetarg na budowę kolejnych segmentów gmachu wydziału matematyczno-przyrodniczego. Znaleźć się w nich mają instytuty chemii, ochrony środowiska i informatyki. Budowa zakończona ma zostać w grudniu 2007 r. AŚ zainwestuje 13 mln zł, reszta - 20 mln zł pochodzić będzie z funduszy unijnych. Prawie 2 mln zł władze uczelni zamierzają zainwestować w bezpieczeństwo przeciwpożarowe w akademikach. Uczelnia złożyła w ministerstwie oraz urzędzie marszałkowskim kolejne projekty instytutów pedagogicznego, artystycznego, humanistycznego, które ubiegają się o dofinansowanie ze środków UE.




Temat: Gimnazjum nr 3
Gimnazjum nr 3

ul. Zacisze 7/9, 90-228 Łódź

tel. 678 93 54

e-mail: gim3@edu.lodz.pl

www: gim3.lodz.pl

Klasy: informatyczno-ekonomiczna, sportowa- lekkoatletyczna, sportowa-siatkarska, językowa - z angielskim i niemieckim, z autorskim programem ścieżki edukacyjnej „Ekonomia przyrody”, kulturoznawcza

Języki obce: angielski i niemiecki

Średnia szkolna z ubiegłorocznego egzaminu końcowego:

część humanistyczna - 33,2 pkt.

część matematyczno-przyrodnicza - 24,7 pkt.

Liczba uczniów w szkole: 485

Średnia liczba uczniów w klasie: 29

Godziny zajęć: 8-16.10

Komunikacja: w pobliżu gimnazjum zatrzymują się tramwaje linii: 15, 43 i autobusy: 57, 85, 96.

Liczba ubiegłorocznych absolwentów: 151

W liceach ogólnokształcących naukę kontynuuje: 108

W liceach profilowanych: 11

W technikach: 24

W zawodówkach: 8

Imprezy cykliczne: Festiwal Bibliotek Szkolnych, „Chopin w poezji, muzyce i plastyce” - z udziałem artystów Filharmonii Łódzkiej; Festiwal Tolerancji, Gimnazjada Sportowa, wieczór wigilijny dla rodziców, „Dzieci - dzieciom” dla uczniów z domu dziecka

Zajęcia pozalekcyjne: koła języka angielskiego, niemieckiego, fizyczne, historyczne, chemiczne, polonistyczne, matematyczne, informatyczne, teatralne, kluby: europejski, turystyczny, dziennikarski i filozoficzny, zajęcia sportowe, zajęcia przygotowujące do egzaminu gimnazjalnego, zajęcia wyrównawcze, Młodzieżowe Ochotnicze Pogotowie Rówieśnicze, świetlica profilaktyczna, kawiarenka internetowa, chór

W szkole jest 28 komputerów i 2 pracownie informatyczne

Obiekty sportowe: sala gimnastyczna, boisko do kosza i siatkówki, bieżnia do sprintów, skocznia w dal, lekkoatletyka w obiekcie AZS, a treningi siatkarskie w Centrum Zajęć Sportowo-Rekreacyjnych przy ul. Małachowskiego 5/7

Szkoła chwali się: certyfikatem ,,Szkoły z klasą”, uczestnictwem w programie „Moja szkoła w UE”, szkolnym ośrodkiem kariery, udziałem w projekcie „Szkolna ekonomia” finansowanym przez NBP, stypendiami dla uczniów, wymianą zagraniczną młodzieży z gimnazjum w Stuttgardzie

W szkole jest stołówka, obiad kosztuje 4,5 zł

Opieka medyczna: pielęgniarka dwa razy w tygodniu

Spośród kandydatów spoza rejonu pierwszeństwo mają ci, którzy mają średnią minimum 4,0 i zachowanie co najmniej dobre, są laureatami konkursów wojewódzkich



Temat: Zmiany dot. systemu nauczania w liceach
Jak już zapewne niektórzy z Was słyszeli, nasza obecna minister edukacji - Katarzyna Hall zapowiada zmiany dot. systemu nauczania w liceach.

Obecny sposób nauczania w szkołach ogólnokształcących jest, zdaniem minister, niezadowalający. Jak mówi Hall, należy postawić na większą specjalizację. Obecnie każdy uczeń musi mieć informacje ze wszystkich przedmiotów. Zdaniem minister należy doprowadzić do sytuacji, by młody człowiek otrzymywał specjalistyczną wiedzę z kilku wybranych przedmiotów, a naukę pozostałych kończył na podstawowym poziomie.
(...)Jeśli projekt wejdzie w życie, po pierwszej klasie uczeń decydowałby, jaka dziedzina wiedzy jest dla niego najważniejsza. Przez ostatnie dwa lata nauki w liceum uczyłby się tylko tych, wybranych wcześniej przedmiotów.

Z ostatnich dość burzliwych dyskusji na ten temat dało się zauważyć, że duża część osób starszych, którzy niekoniecznie zdawali maturę, jest przeciwna temu pomysłowi.
Młodzi ludzie natomiast w większości popierają tę inicjatywę.

Ja również uważam, że jest to dobry pomysł. Obecnie jestem w klasie z rozszerzonym angielskim, niemieckim i geografią (tzw. kl. językowa), więc największy nacisk jest (ale to "jest" tak przymróżeniem oka ;)) kładziony właśnie na te przedmioty. Przykładowo: fizyka, chemia (a tę u mnie w klasie na maturze chcą jak na razie zdawać tylko 2 osoby) przeważającej większości osób z mojej klasy się nie przyda. Nauka tych właśnie "zbędnych" przedmiotów dla osób, którym zależy na ogólnie dobrych ocenach ogranicza się w dużej mierze do po prostu wykucia danej partii materiału, po to by zaliczyć go na 5 czy 4...
Takie właśnie uczenie się "wszystkiego po trochu" nie zawsze bywa w pełni skuteczne, w końcu nie wszystkich można wszystkiego nauczyć. Zatem zazwyczaj uczniowie "przeładowani wiedzą z różnych przedmiotów (...) nie dość dobrze przygotowują się do studiów na wybranych kierunkach". Po prostu w życiu przeciętnego nastolatka mimo czasem najszczerszych chęci, nie ma na to wystarczajaco dużo czasu.
A co Wy na ten temat sądzicie?

Jeśli dział nie jest odpowiedni, proszę o przeniesienie.

Pisałam w oparciu o stronę http://edu.info.pl/strona.php?4184



Temat: studia w US...





mowiles ze wiesz cos na temat studiow technicznych...
ja teoretycznie bede za niecaly rok technikiem analitykiem
po dobrej szkole w Katowicach...
takze raczej interesuja mnie studia techniczne... moze zwiazane
z chemia... ale jeszcze nie jestem pewien...
jak mozesz to napisz jak sie tam dostales...


Zacznijmy od tego, ze sa tu dwa stopnie wyzszej edukacji.
1. Undergraduate - czasami porownywalny z polskim inzynierem, czasami z
magistrem. Tak naprawde zalezy to od interpretacji Twojego przyszlego
promotora.  Ze wzgledu na system punktowy nie ma okreslonego czasu trwania
studiow, ale zazwyczaj jest to ~4 lat.
2. Graduate. Mozna to porownac do studiow magisterskich, ale nie do konca.
Graduate student moze rownie dobrze robic MS jak i Ph.D. Roznica polega na
dlugosci studiow.

Oczywiscie wszystko jest platne. Zazwyczaj semestr nauki na studiach
graduate kosztuje $8 000 +/- 50%. Studenci miedzynarodowi moga zgodnie z
prawem pracowac na kampusie w wymiarze do 20h/tydzien. Na roznych uczelniach
zasady moga byc troche rozne, ale nie spotkalem sie z krotszym dozwolonym
czasem pracy niz 20h. Spotkalem sie natomiast z tym, ze nie mozna bylo
pracowac przez pierwszy semestr lub dwa lub po prostu pracy nie bylo. Po 2
semestrach nauki (zazwyczaj podczas wakacji) mozesz za zgoda uczelni i INS'u
podjac prace poza kampusem.
W zasadzie nie ma stypendiow, ktore pozwolily by na bezstresowe oplacenie
sobie wszystkiego. Sa natomiast wymienione powyzej mozliwosci pracy.
Stosunkowo najlatwiej jest otrzymac GTA (Graduate Research Assistantship) i
GRE (Graduate Teaching Assistantship). Praca ta polega na prowadzeniu zajec,
np. laboratoriow (GTA), lub pracy przy projekcie badawczym jednego z
profesorow (GRE).

To tyle na temat funduszy.

Jak znalezc uczelnie?
Na pczatku zacznij tutaj:
http://dir.yahoo.com/Education/Higher_Education/Colleges_and_Universi...
ited_States/
jest to spis wszystkich (chyba) uczelni wyzszych w USA.
Metoda na dostanie sie na jedna z nich jest prosta. Stworz sobie liste osob,
pofesorow z wydzialow, ktore Cie interesuja i wysylaj do nich CV i Cover
Letter. Zdziwisz sie jak wiele odpowiedzi otrzymasz. Zazwyczaj beda to
wymagania dotyczace przyjecia. Kazdy z tych profesorow ma wlasne srodki na
prowadzenie badan i kazdy z nich potrzebuje studentow do pracy. Wiec szanse
sa naprawde duze.

To tyle na razie,
Grzegorz

P.S. Na mojej uczelni znalazlem cos takiego:
http://web.umr.edu/~chemengr/
http://www.chem.umr.edu/~chemweb/





Temat: Gimnazujm nr 1
Gimnazjum nr 1

ul. Sterlinga 24, 91-212 Łódź

tel. 631 10 62

e-mail: gim1@szkoly.lodz.pl

www: gim1.szkoly.lodz.pl

Klasy: ogólne z drugim językiem

Języki obce: angielski, rosyjski, niemiecki, włoski

Średnia szkolna z ubiegłorocznego egzaminu końcowego:

część humanistyczna - 36,54 pkt.

część matematyczno-przyrodnicza - 31,25 pkt.

Liczba uczniów w szkole: 410

Średnia liczba uczniów w klasie: 31

Godziny zajęć: 8-16.10

Komunikacja: w pobliżu gimnazjum zatrzymują się tramwaje linii: 7, 9, 12, 13 i autobusy: 51, 57, 60, 70, 86, 96.

Liczba ubiegłorocznych absolwentów: 107

W liceach ogólnokształcących naukę kontynuuje: 90

W liceach profilowanych: 4

W technikach: 10

W zawodówkach: 2

Imprezy cykliczne: wyjazd integracyjny pierwszaków w okolice Łodzi; Gala Chrobolków - uroczystość wręczenia statuetek nauczycielom w różnych kategoriach; konkurs „Super klasa Chrobrego” - na najbardziej aktywną klasę; wybory „Orłów Chrobrego” - uczniów osiągających najlepsze wyniki w nauce, „Święto Miłości” - impreza z okazji Walentynek (przedstawienia teatralne, koncert życzeń, wystawa symboli miłości ); „Talenty Chrobrego” - uczniowie prezentują projekty; wycieczki do Warszawy - zwiedzanie Sejmu i Senatu, edukacja medialna w kinie IMAX

Zajęcia pozalekcyjne: dodatkowe lekcje przygotowujące uczniów do egzaminów końcowych z języka polskiego i matematyki, koła polonistyczne, historyczne, biologiczne, matematyczne, fizyczne, chemiczne, geograficzne, plastyczne, regionalne, turystyczne, kultury brytyjskiej, taneczne, teatralne, zajęcia sportowe SKS (pływanie, siatkówka, piłka nożna), zajęcia wyrównawcze z polskiego i matematyki

W szkole jest 21 komputerów i 1 pracownia informatyczna

Obiekty sportowe: sala gimnastyczna i dwa boiska - wspólne z SP nr 1, siłownia, zajęcia w-f odbywają się również w salach KS "Społem"

Szkoła chwali się: sukcesami w ogólnopolskim konkursie integracyjnym „Fair play”, udziałem w akcji „Adopcja serca” (wspiera finansowo nastolatka z Ruandy) i programie „Wieża Babel”; pierwszym miejscem w województwie w sztafetach pływackich dziewcząt; współpracą z łódzkimi uczelniami i Zespołem Szkół Specjalnych, lauratami i finalistami przedmiotowych konkursów wojewódzkich

Stołówka jest w SP nr 1 mieszczącej się w tym samym budynku, obiad kosztuje 3,85 zł

Opieka medyczna: pielęgniarka trzy razy w tygodniu

Spośród kandydatów spoza rejonu pierwszeństwo mają ci, którzy mają bardzo dobre wyniki z wybranych przedmiotów i działają społecznie



Temat: Dyskusja o potrzebach społeczności wydziału

Ze spraw technicznych:
-wentylacja E1 i E2 (a może tak panele słoneczne zasilające klimatyzację? - wiem, że nierealne)[...]


Precyzując w tym przypadku chodzi o moduły fotowoltaiczne. Inwestycja jak najbardziej realna. Koszt inwestycji mógłby być pokryty w bardzo dużej części z funduszy krajowych jak również funduszy UE przeznaczonych na inwestycje związane z odnawialnymi źródłami energii (OZE).

Ponieważ powstaje kierunek energetyka na wydziale EEIiA jednocześnie system stanowiłby świetną bazę edukacyjną dla studentów wydziału. Obecnie w tym zakresie dominuje DMCS. Współpraca jednostek zajmujących się fotowoltaiką w konsekwencji doprowadziłaby do powstania Center Of Photovoltaics TUL. Obecnie brakuje chociażby instytutu optoelektroniki w Łodzi (możliwość współpracy chociażby z firmami telekomunikacyjnymi - nie ujmując nikomu z budynku Lodex ale badania, które tam są realizowane np nad światłowodami nie są zbyt zaawansowane nie mówiąc już o Katedrze prof. Z Lisika, w której nauczanie jest związane co najwyżej z nudną teorią (brak zysków)). Taka inwestycja mogłaby przynieść Politechnice Łódzkiej w przyszłości zyski związane z badaniami i współpracą z przemysłem energetycznym - wdrożenie chociażby systemów kontroli wydajności modułów, wyposażenia, urządzeń obsługujących, kontrolujących dane procesy. Studenci mieliby możliwość praktycznej realizacji przyszłościowych projektów związanych z OZE a PŁ stałaby się partnerem w tej dziedzinie dla Politechniki Warszawskiej.

Poza tym powinno się współpracować w tej dziedzinie z PW w większym zakresie niż obecnie. I powinny być przeznaczone większe pieniądze na badania tym bardziej, ze fundusze krajowe i UE nie są obecnie wykorzystywane - wystarczy je odmrozić. Także rektor mógłby współpracując z dziekanem w tej sprawie wyznaczyć specjalistów w dziedzinie fotowoltaiki jak również specjalistów w zakresie funduszy i prawa i razem powinni opracować plan na najbliższe dziesięciolecia w tym zakresie. Wyznaczyć strategię rozwoju i wdrażania tego rodzaju systemów na PŁ - nie tylko na wydziale EEIiA. Tutaj musi być ścisła współpraca jednostek zajmujących się chociażby ochroną środowiska, chemią, informatyką i elektroniką mocy jak również z ludźmi zajmującymi się zarządzaniem i marketingiem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 1 z 2 • Znaleziono 60 wyników • 1, 2