Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projekt zajęciowy





Temat: [Dolny Śląsk] Inwestycyjny BOOM 2007...
Sanatoria ostro walczą o kuracjuszy

Żeby wygrać zaciętą walkę o kuracjusza, nie wystarczy woda mineralna i deptak
potrzebne są wygodne, dobrze wyposażone pokoje, nowoczesne zabiegi i ciekawe rozrywki. W większości dolnośląskich uzdrowisk doskonale o tym wiedzą. I wydają na modernizację obiektów grube miliony.

W jeleniogórskich Cieplicach, które specjalizują się w leczeniu schorzeń nerek, rehabilitacji narządów ruchu oraz okulistyce, na remonty obiektów zabiegowych i domów sanatoryjnych poszło już około 12 mln zł. Może tu wypoczywać i leczyć się 530 kuracjuszy. W prawie każdym pokoju jest łazienka, bo wymagania gości są coraz wyższe. W tym tygodniu otwarto kolejny odnowiony dom zdrojowy. W styczniu rozpoczną się prace remontowe w następnym. Do 2010 roku uzdrowisko chce wydać na inwestycje 16 mln zł.

Roman Jałako, prezes uzdrowiska, przygotowuje wniosek o dofinansowanie budowy nowych cieplickich term ze środków UE. - Do niedawna spółki uzdrowiskowe nie mogły ubiegać się o unijne dotacje - tłumaczy. - Teraz to się zmieniło, więc trzeba jak najszybciej tę możliwość wykorzystać.
Jeśli uda mu się zdobyć pieniądze, Cieplice za kilka lat będą mogły z powodzeniem konkurować z europejskimi kurortami.
- Bardzo brakuje tu basenu z ciepłą wodą - ocenia Helena Kujawiak, kuracjuszka z Łodzi. - W Czechach, gdzie wcale nie jest tak ładnie, jak w Cieplicach, to pływalnie przyciągają ludzi.
Projekt cieplicki przewiduje, że w kilku basenach kuracjusze będą mogli ćwiczyć w wodzie z gorących podziemnych źródeł. Budowa nowoczesnego SPA będzie kosztować ok. 10 mln zł. Ma mieścić się w budynku, którego budowy nie dokończono w latach 80.
Prezes uzdrowiskowej spółki liczy przy realizacji inwestycji na dużą pomoc Skarbu Państwa.
- Mamy zapewnienie ministra skarbu, że państwowe uzdrowiska dostaną dofinansowanie - tłumaczy prezes Jałako.
Nie wiadomo, ile dokładnie to będzie pieniędzy, ale znane jest ich źródło. Mają pochodzić ze sprzedaży części polskich uzdrowisk.
Paweł Piotrowski, wiceminister skarbu odpowiedzialny za sektor uzdrowisk, tłumaczy, że 14 uzdrowisk pozostanie pod ścisłą kontrolą państwa, aby zagwarantować dostęp do usług sanatoryjnych dla coraz bardziej starzejącego się społeczeństwa.
Wśród tych uzdrowisk, które pozostaną w rękach państwa i już teraz unowocześniają bazę, jest Świeradów-Czerniawa.
Właśnie zakończył się tu remont sanatorium Słoneczko. Kosztował 1,8 mln złotych. W ładnych pokojach z łazienkami może tu teraz wypoczywać 60 kuracjuszy. Do Świeradowa będą trafiać osoby schorowane, które przebywają na długotrwałych zwolnieniach lekarskich. Psychiatrzy i psychoterapeuci postarają się, aby kuracjusze jak najszybciej mogli wrócić do pracy zawodowej. Jest także pracownia komputerowa, warsztaty terapii zajęciowej oraz sala do gimnastyki. W dwóch pomieszczeniach przeprowadzane są zabiegi światłolecznictwa, elektro- i hydroterapii.
- Praktycznie wszystko w Słoneczku jest nowe, a cały obiekt przystosowaliśmy do potrzeb osób niepełnosprawnych - mówi Dorota Giżewska, prezes uzdrowiska.
Prace remontowe trwają także w sanatorium Gracja. Uzdrowisko myśli także o wymianie dachu w szpitalu Wacław, budowie SPA w domu zdrojowym, remoncie wieży widokowej i wskrzeszeniu zajazdu, w którym przed wojną stacjonowały dorożki wożące ludzi po kurorcie.
- Świetnie byłoby, gdybym w uzdrowisku mogła korzystać z odmładzających zabiegów SPA, a później spoglądała na Góry Izerskie z wieży - planuje Stefania Sobolewska z Pomorza.
Już dziś uzdrowisko pęka w szwach. 550 miejsc nie wystarcza. Trzeba wynajmować pokoje w pensjonatach. Ale i one mogą wkrótce nie wystarczyć, ponieważ uzdrowisko podpisało pięć nowych umów z niemieckimi biurami podróży.

Rafał Święcki Współpraca Mariusz Junik - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/782007.html



Temat: INTERNAUCI PYTAJĄ - PREZYDENT ODPOWIADA

Moje pytania do Pana Prezydenta:

1. Dlaczego buduje się obwodnice tylko jednojezdniowe? lepiej byłoby zbudować mniej ale żeby były szersze i lepszej jakości. Dobrym rozwiązaniem byłoby na ulicach ruchliwych zbudowanie kładek lub przejść podziemnych dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych.

2. Kiedy planuje rozpocząć się III etap przebudowy DK78 (tj. ul. Wodzisławskiej)? czy są już na ten cel pieniądze z UE?.

4. Plac Kopernika i ul. Miejska są w fatalnym stanie kiedy doczekają się nowej nawierzchni ?

3. Kiedy rozpocznie się budowa kanalizacji sanitarnej w dzielnicach nieobjętych obecnie realizowanym projektem tj. Kłokocinie, Chwałęcicach, Grabowni i Stodołach?

4. Czy jest szansa na poprawę rybnickiego taboru na KM ? ostatnio zakupione przez Transgór i PKS używane autobusy to zdecydowanie za mało, czy miasto może kupić np. za pieniądze unijne kilka nowych autobusów ?

5. Kilka miesięcy temu dość głośno było o mającej powstać Castoramie obok Carrefoura czy wiadomo coś więcej na ten temat? czy Castorama jest nadal zainteresowana Rybnikiem?

6. Puste place na ul. Hallera i 3maja nadal straszą czy są chętni inwestorzy do zagospodarowania tych miejsc? dlaczego miasto nie ogłosi przetargu na te tereny?

7. Wkrótce w Rybniku swój hipermarket otworzy sieć Praktiker, co zrobi ta firma na rzecz miasta?

8. Czy jest szansa na powiększenie powierzchni miasta poprzez przyłączenie do Rybnika sąsiednich miejscowości np. Jejkowic, Książenic ?

9. Kiedy rybnicka starówka zyska nową nawierzchnię ? Obecnie ulice Sobieskiego-Powstańców są w bardzo kiepskim stanie.

10. Kiedy remontu doczeka się parking przy ul. Skłodowskiej-Curie?

Dziękuje za odpowiedz, pozdrawiam


***
1.Kładki to ogromne koszty dla budżetu miasta i nie mamy na to pieniędzy. Co do obwodnic, jestem zwolennikiem czteropasmówek, nie mamy jednak na nie pieniędzy. Lepiej więc na obecnym etapie wybudować drogi dwujezdniowe tak, aby nie zakorkować całego miasta, niż krótkie, a tym samym nie do końca skuteczne odcinki czteropasmowe. Obecne obwodnice staramy się budować tak, aby można było dobudować do nich dodatkowe dwa pasy ruchu.
2.Tę inwestycję drogową będziemy starali się zrealizować w ramach perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2007-2013, najprawdopodobniej z ministerialnego programu.
3.Pl. Kopernika i ul. Miejska – tam będziemy wymieniać infrastrukturę związaną z kanalizacją. Nie ma więc sensu kłaść tam nowego asfaltu – najpierw trzeba poprawić infrastrukturę podziemną, a potem odbudować jezdnię. To dotyczy praktycznie całego centrum miasta. Musimy sobie zdać sprawę z tego, że w przyszłości czeka nas rozkopanie całego centrum miasta, żeby chociażby uporządkować kanalizację. Wymagać to będzie niewyobrażalnych nakładów i rozłożenia w czasie – kiedyś to będzie musiało być zrobione.
4.Na razie termin zakończenia budowy kanalizacji przewidziany jest na 2009 rok. Budowa sieci kanalizacyjnej musi być zakończona odpowiednim raportem, który będzie zawierał również sugestie co do budowy dodatkowej kanalizacji tam, gdzie da się to zrobić.
5.Realizacją transportu zbiorowego w Rybniku zajmuje się, generalnie rzecz biorąc, firma Transgór oraz PKS i po ich stronie leży kwestia wymiany taboru autobusowego. Miasto jest zawsze gotowe pomóc przy staraniu się o środki unijne i takie działania są podejmowane.
6.Na razie przygotowujemy do sprzedaży tereny za Carrefourem. Chcemy je sprzedać zgodnie z określoną koncepcją i rozwiązaniami komunikacyjnymi obsługującymi całość centrum handlowego. Będzie więc zorganizowany przetarg na sprzedaż terenu, lecz nie wiem kto go wygra. Potwierdzam jednak fakt, że w pewnym momencie Castorama była zainteresowana lokalizacją w Rybniku, jednak w tej chwili miasto nie prowadzi z Castoramą żadnych rozmów.
7.Firma Praktiker przekazuje na cele ogólnospołeczne w mieście 200 tys. zł. Firma wyposażyła też Warsztaty Terapii Zajęciowej przy ul. Karłowicza.
8.Jeżeli inicjatywa taka wyjdzie ze strony tych miejscowości, to rozważymy ją bardzo poważnie.
9.Rewitalizacja całej Starówki, nie tylko nawierzchni dróg, zależy przede wszystkim od możliwości finansowych miasta – to bardzo szeroki problem.
10.Parking przy ul. Curie-Skłodowskiej chcielibyśmy zrobić jak najszybciej. Obecnie przygotowujemy się do powiększenia powierzchni parkingowej przy ul Brudnioka. Po zakończeniu tego zadania będziemy rozpatrywać propozycję związaną z parkingiem przy Curie-Skłodowskiej.





Temat: Co się tu dzieje i będzie działo...
NO!! I to się nazywa post! Ogromnie się cieszę Brod... no dobra, niech będzie, red.dot (kurde, kijowo jest zmieniać swoje przyzwyczajenia co do nazywania ludzi), że w końcu zacząłeś dzielić swoje posty na akapity, oraz pisać jak człowiek, nawet mimo faktu, że ten przyswajalny język pojawia się tylko w tej ekspresyjnej części twojego postu. Widać wystarczy tylko ciebie wkurzyć, i od razu można się dogadać. Ale fajnie jest zostać zbluzganym choćby po to, aby przekonać się, że każdy może napisać posta w przystępny sposób. Mam wielki szacunek do ludzi, którzy potrafią kogoś zbluzgać, nie wywołując przy tym flejma. To naprawdę spory krok do przodu, i tego powinieneś się trzymać.

Odbierasz w bardzo negatywny sposób moją osobę. Być może masz ku temu powody, ale ja po prostu puszczam pawia, gdy znowu słyszę o tym, że coś jest nie zgodne z ustawą o stowarzyszeniach czy innych duperelach. Naprawdę, naprawdę nie mam pojęcia, kiedy do ciebie dotrze, że Bastylion nie jest żadnym pieprzonym stowarzyszeniem, tylko grupą zajęciową podległą bytomskiemu MDK. To jest jakaś paranoja, my się wszyscy świetnie bawimy, organizujemy sobie Larpy, prelekcje, konwenty, aż tu nagle przychodzi Brod... red.dot, i wszyscy markotnieją, bo znowu będzie się wykłócał i gadał o rzeczach, o których inni nie mają pojęcia. Pamiętasz, jak ostatni raz pojawiłeś się na Bastku i próbowałeś przekonać ten tłumek do swoich racji? Ile osób przekonałeś? Janka? Pytałem potem innych, co sądzą o twoim wywodzie, i kogo bym nie zapytał, wszyscy mówili że przynudzałeś, i co ich obchodzi statut, i inne takie sprawy. Oni chcą się bawić. Ale odchodzę od tematu.

Tak naprawdę ja, i mam nadzieję że wielu innych Bastyliończyków, czuje się w pewnych sprawach jak dzieci. I chcą się bawić. A ta cała hierarchia, organizacja, wprowadzona faktycznie nie z mojej inicjatywy, tylko zgodnie z zaproponowanym przeze mnie projektem, to też tylko zabawa. I bawić będziemy się tak długo, jak długo nam się zabawa będzie podobać. A ty, podchodząc do tej zabawy tak poważnie, de facto psujesz ją. Stąd te negatywne odzewy na forum.

Naprawdę nie chcę, byś odbierał moją osobę w negatywny sposób. Być może moje powyższe posty były nieco bezczelne, przepraszam. Postaram się nad sobą w przyszłości panować. Ale ja tylko staram się grać dla dobra Bastylionu. Chyba jak każdy.

Przy okazji, danie małpy (@) przed nickiem, to popularne na forach oznaczenie akapitu skierowanego do konkretnej osoby. Pisząc "up", Błażej zapewne chciał oszczędzić sobie pisania, i skierować swoją odpowiedź bezpośrednio do postu, który się znajduje wyżej (w tym przypadku do Ciebie)

Edit: Co do długości moich postów, bo mi się przypomniało.

Kolejna sprawa to kwestia długości postów. Prima facie, nie wiedziałem, że istnieją jakieś standardy w tej materii. Co więcej, Zarzucając mi, że moje posty są za długie narażacie się na śmieszność z kilku powodów.
Przede wszystkim, nie jestem jedyną osobą, której zdarza się napisać wątek o dłuższej treści, wystarczy zobaczyć post Meppa w tym samym temacie, a zapewniam, że nie jest to jedyny przykład na tym forum. e/quote]


Straszliwie często rozmaite osoby zwykły mi oznajmiać, że nie czytają moich postów, bo są za długie właśnie. No cóż, nic na to nie poradzę



Temat: I Międzynarodowy Przegląd Kina Niezależnego
Pierwszy Międzynarodowy Przegląd Kina Niezależnego „SPAM Pleszew 2008”

Trwają końcowe przygotowania do Pierwszego Międzynarodowego Przeglądu Kina Niezależnego „SPAM Pleszew 2008”, podczas którego obejrzeć będzie można filmy młodych twórców z Polski, Ukrainy, a nawet Rzymu. Organizatorzy w programie imprezy przygotowali wiele różnorodnych atrakcji. Otwarcie Przeglądu odbędzie się w piątek 19 września (godz. 16:30) w pleszewskim kinie „Hel”, krótko po tym rozpocznie się pokaz filmów pozakonkursowych. Po zakończeniu pokazów, sztuka filmowa ustąpi miejsca muzyce rockowej. Na scenie koncertowej pojawi się poznańska kapela Aeschna, zaraz po niej grupa Quattro z Zielonej Góry.

Sobotni program (20 września) rozpocznie się również o 16:30 od pokazu filmów niecodziennych, zrealizowanych m.in. przez Warsztaty Terapii Zajęciowej we Wrześni, Dom Pomocy Społecznej w Broniszewicach, oraz Dom Dziecka w Pleszewie. Główną ideą tej części Przeglądu jest pokazanie, że osoby niepełnosprawne, dzieci z domu dziecka, jak również wszyscy inni młodzi amatorzy teatru i filmu posiadają także duszę artystyczną i potrafią tworzyć pełnowartościowe rzeczy. Sobotnia scena koncertowa wygląda następująco: występ Macieja „Elvisa” Kryszaka, niezwykłego artysty, który stanowi żywy przykład na to, że muzyka Elvisa Presleya jest nieśmiertelna. Wieczór zamknie występ rockowej grupy z Pleszewa, Rocksun. Rocksun, jak zapowiedział lider zespołu Zbigniew Mizerny przygotował na ten dzień kilka niespodzianek. Będą rozdawane koszulki promocyjne, najnowsze single zespołu, a także ktoś z publiczności będzie mógł wystąpić wspólnie z muzykami.

W niedzielę 21 września odbędzie się kolejny pokaz filmów zgłoszonych do Przeglądu. (godz. 16:30) Krótko po nim wielka narada jury, ogłoszenie wyników i wręczenie nagród. Impreza zakończy się koncertem świętokrzyskiej grupy Red Bridge oscylującej między rockiem i New Age. Zespół zagra na pleszewskiej scenie koncert akustyczny.

Prócz imprez towarzyszących w postaci wystaw fotograficznych (m.in. prace Stanisława Loby) i malarskich, swoją obecnością zaszczyci nas wielu znakomitych gości, którzy zasiądą w festiwalowym jury. Pojawi się Tomek Ignaczak, aktor znany chociażby z serialu „Radio romans”, Adam Fidusiewicz, którego twarz znana jest przede wszystkim z roli w „Na wspólnej”, Jerzy Słonka, który przewinął się przez plan zdjęciowy kultowej już komedii „Miś”, a także użyczał głosu w wielu filmach animowanych, Jacek Andracki – reżyser, Kazimierz Mazur jr., aktor i reżyser, który pojawił się m.in. w serialu, „Na wspólnej”, „Trzeci oficer”, oraz w filmie „Pornografia” Jana Jakuba Kolskiego, a także Staszek Mąderek - wybitny reżyser i artysta, który niestrudzenie pracuje nad własnym filmem „Gwiazdy w czerni” łączącym elementy fantastyki, sensacji i dobrego humoru.

Inicjatorem imprezy jest Niezależna Grupa Artystyczna SPAM z Pleszewa, w skład której wchodzą: Sławomir Dera, Paweł Sarbinowski, Andrzej Fabiszewski i Marcin Mądrzak. Młodzi artyści zajmujący się poezją, muzyką i filmem. Ponadto, współpracują z wieloma organizacjami pozarządowymi z Polski i nie tylko, jako wolontariusze pracują z dziećmi, młodzieżą, a także osobami niepełnosprawnymi. Plastycznie grupę SPAM wspiera młoda i niezwykle uzdolniona artystka z Pleszewa, Ilona Djoniziak.

Więcej informacji o Przeglądzie Filmowym, a także innych późniejszych działaniach grupy SPAM będzie dostępnych na stronie www.spam.arws.pl, której opracowaniem technicznym oraz administracją zajmuje się Bartłomiej Grella.

Organizatorem imprezy jest Wielkopolskie Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Miasto i Gmina Pleszew. Organizację festiwalu wspiera Wielkopolski Oddział Ruchu Ludzi Dobrej Woli na czele z Lidią Bukowską. Oprócz wyżej wymienionych instytucji SPAM wspiera wiele firm i organizacji oraz patronów medialnych, których pełną listę opublikowano na oficjalnej stronie grupy, plakatach, a także specjalnych promocyjnych koszulkach, które otrzymają zaproszeni goście.

Projekt jest współfinansowany ze środków Narodowej Agencji Programu „Młodzież” z Warszawy. Wsparcie organizacji wystaw prac plastycznych oraz fotografii towarzyszących Przeglądowi, a także późniejszych inicjatyw zapowiedziało też Starostwo Powiatowe w Pleszewie, z którym członkowie SPAM-u niejednokrotnie już współpracowali.
SPAM Przegląd ma mieć charakter cykliczny, lecz grupa już teraz zapowiada inne inicjatywy.

Wstęp zarówno na koncerty jak i pokazy filmowe jest bezpłatny!!!




Temat: tak zwanĹĄ koleżankę - długie, ale musiałam się wygada
Witam.

Długo nie działo mi się nic na tyle drastycznego, żebym chciała się
tutaj wyżywać, aż w końcu się stało. Uwaga: będę pluć jadem i siać
rozgoryczenie, idealistów wszelkiej maści uprasza się o zignorowanie
tegoż wątku [ale czy tu są jacyś idealiści?...]

Przystąpmy do ad remu. Otóż studiuję zaocznie, co polega na tym, że co
dwa tygodnie mniej więcej udaję się na trzydniowe sesje zajęciowe.
Moja grupa liczy sobie ok. 20 osób, z czego na zajęciach zwykle jest
kilkanaście. Większość studentów mieszka poza Białymstokiem, ja też, i
dlatego z kilkoma zaledwie mam jaki taki kontakt. Między innymi z
panią H., którą zamierzam tu mocno... hmm... skrytykować :
Dwa tygodnie temu się rozchorowałam i nie pojechałam na zajęcia,
toteż, aby nie być w tyle, poprosiłam w trakcie ostatniego zjazdu
panią H. o udostępnienie notatek. W sobotę coś kręciła, że kolokwium,
że zdenerwowana - ok, trzeba rozumieć człowieka. W niedzielę zajęcia
przebiegały spokojnie, więc kilka razy spytałam, czy będę mogła
pożyczyć te notatki - jakoś się nie kwapiła. Skończyliśmy zajęcia po
południu, większość punktów ksero na uczelni jest już wtedy zamknięta,
pytam więc, czy mogłabym wziąć te nieszczęsne notatki, odbić je w
poniedziałek rano i jej odnieść [mieszka kilka bloków od mojej
stancji, więc żaden problem]. "Nie, pani Magdo, wolałabym nie
pożyczać, bo potem się ich nie doszukam, plepleple" Jasny gwint, myślę
sobie, nigdy jej nie zgubiłam żadnych papierów, zawsze oddawałam na
czas i w idealnym porządku, ba, raz jej odniosłam zgubione rękawiczki,
a ona mi teraz sugeruje, że jej te notatki pożrę czy co? Zeszłyśmy na
dół, okazało się, że ksero koło szatni jeszcze działa, co więcej, pani
H. udała się tam, aby odbić pożyczone od kogoś innego materiały do
nauki. Dobrze jest, myślę i pytam, czy wobec tego mogłabym te notatki
odbić teraz i natychmiast jej oddać, skoro taka strachliwa. I co?
"Nie, bo ich jest dużo i ile czasu to będzie trwało..."
Żałuję, że jej nie wygarnęłam - powstrzymało mnie chyba to, że pani H.
jest bliższa wiekiem mojej mamie niż mnie, a nauczono mnie szacunku
dla starszych i w ogóle dla ludzi. Szkoda :/

A teraz clou. Po pierwsze przyzwyczaiłam się, że jak mnie ktoś prosi o
pomoc, to w miarę możliwości pomagam, i że mi też zwykle pomagają,
szczególnie gdy chodzi o coś wymagającego tak niewiele wysiłku, jak
użyczenie notatek. Po drugie w ubiegłym roku akademickim wspólnie z
panią H. robiłam kilka projektów i wydawało mi się, że jesteśmy w
stosunkach koleżeńskich. Hm, nawet jeden projekt zrobiłam sama za trzy
osoby [ale za to do innego się nie przyłożyłam, więc było po równo].
Po trzecie pani H. miała kłopot z opanowaniem praktycznego
posługiwania się Internetem, czego wymagano na zaliczenie jednego
przedmiotu. Pierwsze zaliczenie oblała, więc zaoferowałam się, że jej
pomogę. Poszłyśmy do kawiarenki internetowej i tam jej tłumaczyłam, co
i jak. Zwyczajnie, za dziękuję. Nie, że ja taka szlachetna, nie był to
dla mnie żaden wysiłek i na specjalną wdzięczność nie liczyłam, ale
żeby coś takiego? Ona się teraz na mnie wypina, gdy chcę pożyczyć
notatki na kilka minut?

Powiedzie, że to moja wina... Że ona miała ważne powody i nie jest to
żaden tumiwisizm, złośliwość ani wybuch niechęci do mnie [żebym
chociaż wiedziała, co tę niechęć wywołało...] Że ona nie jest
niekoleżeńska i samolubna. Bo nie wiem, co myśleć. Najłagodniejsze, co
mi się nasuwa, to avrjqmvępman mbłmn, ale jakie ja mam prawo tak mówić
o starszej, szanowanej osobie? :P

Rozumiem, że ludzie są różni. Że kanar na mnie krzywo patrzy, jak jadę
bez biletu, albo kasjerka w sklepie się wścieka, jak nie mam drobnych.
Że nie każdy musi mnie wielbić, nawet jak się uśmiecham i jestem
uprzejma. Ale za diabła nie rozumiem, jak można korzystać z czyjejś
uprzejmości, a potem odmówić temu komuś drobnej, czysto koleżeńskiej
przysługi... Może mi ktoś wyjaśni? :(

Przepraszam za smęty, naprawdę nie jest tak, że otaczają mnie sami
wredni ludzie. Wręcz przeciwnie, znakomita większość moich znajomych
jest życzliwa i pomocna, i dlatego tak okropnie przeżywam starcia z
koleżanką oskarżającą mnie o zepsucie jej komputera albo z tak zwaną
koleżanką z roku, która właśnie nadała całkiem nowe znaczenie słowom
"koleżeństwo", "uprzejmość" i "współpraca". I to tuż przed Bożym
Narodzeniem, okrzyczanym jako święto wzajemnego ciepła i życzliwości.
Co za ironia...

Pozdrawiam, Carrie rozczarowana, rozgoryczona i nawet trochę wściekła

PS. Myślicie, że powinnam jej to wszystko wygarnąć przy następnej
okazji? Jeśli do tej pory nie ostygnę, to może być niezły efekt ;))





Temat: Definicja warsztatu
Warsztat jest wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo placówką stwarzającą osobom niepełnosprawnym niezdolnym do podjęcia pracy możliwość rehabilitacji społecznej
i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia. Warsztat nie jest placówką samodzielną, ale stanowi część większej struktury organizacyjnej wyposażonej w osobowość prawną lub posiadającej zdolność do czynności prawnych. Warsztaty mogą być organizowane przez fundacje, stowarzyszenia lub przez inne podmioty.

Cele działania warsztatu

Celem warsztatu jest:

aktywne wspomaganie procesu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
stwarzanie osobom niepełnosprawnym niezdolnym do podjęcia pracy możliwości rehabilitacji społecznej i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia.
Realizacji powyższych celów służy stosowanie technik terapii zajęciowej zmierzających do usamodzielnienia uczestników, poprzez wyposażenie ich w umiejętności wykonywania czynności życia codziennego oraz zaradności osobistej, a także rozwijania psychofizycznych sprawności oraz podstawowych i specjalistycznych umiejętności zawodowych, umożliwiających uczestnictwo w szkoleniu zawodowym albo podjęcie pracy.

Uczestnicy warsztatów
Uczestnikami warsztatów mogą być osoby posiadające prawnie potwierdzony status niepełnosprawności, niezdolne do podjęcia pracy. Osoby niepełnosprawne, przyjmowane do warsztatu po 1 stycznia 1998 r., muszą posiadać w swoim orzeczeniu wskazanie do uczestnictwa w terapii zajęciowej. Zgłoszenia osób niepełnosprawnych, które chcą uczestniczyć w warsztacie przyjmuje i zatwierdza jednostka zamierzająca utworzyć warsztat lub jednostka prowadząca warsztat.

Zasady funkcjonowania warsztatu

Terapię prowadzoną w warsztacie realizuje się na podstawie indywidualnego programu rehabilitacji uczestnika, który zawiera informacje dotyczące osoby niepełnosprawnej, planowanych działań wobec uczestnika i spodziewanych efektów tych działań.

W warsztacie działa rada programowa, która dokonuje okresowej oraz, nie rzadziej niż co 3 lata, kompleksowej oceny realizacji indywidualnego programu rehabilitacji uczestnika warsztatu i zajmuje stanowisko w kwestii osiągniętych przez niego postępów w rehabilitacji, uzasadniających:
podjęcie zatrudnienia i kontynuowanie rehabilitacji zawodowej w warunkach pracy chronionej lub na przystosowanym stanowisku pracy,
potrzebę skierowania osoby niepełnosprawnej do ośrodka wsparcia, ze względu na brak postępów w rehabilitacji i złe rokowania co do możliwości osiągnięcia postępów uzasadniających podjęcie zatrudnienia i kontynuowanie rehabilitacji zawodowej w warunkach pracy chronionej lub na rynku pracy po odbyciu dalszej rehabilitacji w warsztacie,
przedłużenie uczestnictwa w terapii ze względu na pozytywne rokowania co do przyszłych postępów w rehabilitacji, umożliwiających podjęcie zatrudnienia i kontynuowanie rehabilitacji zawodowej w warunkach pracy chronionej lub na rynku pracy, albo okresowy brak możliwości podjęcia zatrudnienia, albo okresowy brak możliwości skierowania osoby niepełnosprawnej do ośrodka wsparcia.
Zasady finansowania warsztatów terapii zajęciowej

Koszty utworzenia, działalności i wynikające ze zwiększenia liczby uczestników warsztatu są współfinansowane ze środków PFRON, ze środków samorządu terytorialnego lub z innych źródeł. Zasada współfinansowania oznacza solidarne ponoszenie kosztów tworzenia
i działania warsztatów przez jednostki samorządu terytorialnego szczebla powiatowego oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Maksymalne dofinansowanie ze środków Funduszu kosztów działalności warsztatów terapii zajęciowej, w tym wynikających ze zwiększonej liczby uczestników warsztatu, wynosi:

w 2005 i 2006 r. – 100% tych kosztów,
w 2007 r. — 95% tych kosztów,
w 2008 r. — 90% tych kosztów,
w 2009 r. i w latach następnych — 85% tych kosztów.

Maksymalne dofinansowanie ze środków Funduszu tworzenia warsztatu terapii zajęciowej wynosi — 70% tych kosztów.

Zasady tworzenia warsztatów

Jednostka zamierzająca utworzyć warsztat składa do właściwego, ze względu na siedzibę warsztatu, powiatowego centrum pomocy rodzinie wniosek o dofinansowanie kosztów utworzenia i działalności warsztatu ze środków PFRON. Do wniosku należy dołączyć projekt utworzenia warsztatu. Projekt zawiera m.in. statut jednostki zamierzającej utworzyć warsztat, zgłoszenie co najmniej 20 kandydatów na uczestników warsztatu, z określeniem stopni
i rodzajów ich niepełnosprawności, plan działalności warsztatu określający metody pracy z uczestnikami warsztatu w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej, zobowiązanie do opracowania indywidualnych programów rehabilitacji uczestników warsztatu, propozycje dotyczące obsady etatowej warsztatu, z wyszczególnieniem liczby stanowisk i wymaganych kwalifikacji pracowników oraz preliminarz kosztów utworzenia warsztatu i preliminarz rocznych kosztów działalności warsztatu.
Wniosek podlega merytorycznej i formalnej ocenie dokonywanej przez zespół utworzony przez starostę w centrum pomocy. W oparciu o ocenę zespołu powiat zawiera z jednostką zamierzającą utworzyć warsztat umowę określającą warunki i wysokość dofinansowania kosztów utworzenia i działalności warsztatu ze środków Funduszu.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 123, poz. 776 ze zm.);

Ustawa z dnia 21 stycznia 2005 r. zmieniająca ustawę o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i ustawę o zmianie ustawy
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz
o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 44, poz. 422);

Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej (Dz.U. Nr 63, poz. 587).

Raport
Poniżej przedstawiamy Raport, który prezentuje wyniki z badania ankietowego przygotowanego i przeprowadzonego w 2001 roku przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych. Badanie przeprowadzono przy pomocy powiatowych centrów pomocy rodzinie, które przekazały warsztatom ankiety, a następnie po ich wypełnieniu – przesłały je do Biura Pełnomocnika. Badaniem objęto te warsztaty, których działalność finansowana była ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podstawie umów zawartych ze starostą. Głównym celem badania było uzyskanie informacji ilościowych dotyczących samych warsztatów jak też związanych z ich działalnością, a następnie dokonanie ich analizy. W badaniu wzięły udział 323 warsztaty terapii zajęciowej, co stanowiło 88 proc. wszystkich funkcjonujących wówczas placówek.



Temat: Biennale - Spotkania Teatralne - Program !!!!!
Zamieszczam program wraz z indeksem WARSZTATÓW
( przypominam, że koszt uczestniczenia w warsztacie to tylko 30 złotych !!!!!)

Pozdrowienia i mam nadzieje do zobaczenia
Mateusz.

PROGRAM MIĘDZYNARODOWEGO

BIENNALE - VIII SPOTKAŃ TEATRALNYCH

TERAPIA I TEATR 2.06 -4.06. 2008

Poniedziałek 2 czerwca

10.00 – 14.00 Przegląd Aktywności Artystycznej Osób Niepełnosprawnych zorganizowany przez Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego - AOIA Sala Teatralna

10.00 – 10.30 spektakl Alicja w krainie czarów, Teatr Kraina Czarów, Warsztaty Terapii Zajęciowej w Skierniewicach – Teatr Nowy Mała Sala

10.30 – 13.00 Discover the clown within, Nose to Nose Theatre, Londyn, Wielka Brytania (pokaz teatru połączony z otwartym warsztatem Carol Thompson) – Teatr Nowy Mała Sala

13.00 – 14.30 przerwa

14.30 – 15.30 Inauguracja Biennale oraz spektakl Isadora – opowieść o kobiecie, Warsztaty Terapii Zajęciowej Teatroterapia przy Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie - Teatr Nowy Duża Sala

15.30 Otwarcie wystawy fotografii Chrisa Niedhenthala :„Tabu - portrety nieportretowanych”i „Listy do Syna” - tekst Wioletta Mikusek – Teatr Nowy,

ul. Więckowskiego 15

16.30 – 17.30 spektakl Lot nad Panamą, Teatr 21, Szkoła Dać Szansę, Warszawa – Teatr Nowy Mała Sala

17.30 – 19.00 przerwa

19.15 – 20.15 spektakl Czy muchy posiadają osobowość?, Teatr Krug, Moskwa, Rosja – Teatr Nowy Duża Sala

20.30 – 20.40 spektakl Pan Tadeusz -Zespół Uśmiech z Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach – Teatr Nowy Duża Sala

21.00-22.00 spektakl plenerowy Isadora – opowieść o kobiecie, Warsztaty Terapii Zajęciowej Teatroterapia przy Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie – Rynek Manufaktury, ul.Karskiego 5

Wtorek 3 czerwca

9.00 – 9.30 – spektakl Sklepy cynamonowe, Teatr Łódzka Scena Pantomimy przy Polskim Związku Głuchych Oddział w Łodzi – AOIA Sala Teatralna

10.00 – 10.30 – Dwa teatry, Teatr Zespół Clowna, Warszawa - Teatr Nowy Mała Sala

11.00 – 11.30 – spektakl Dokąd zmierzasz?, Teatr Karambol, Warsztaty Terapii Zajęciowej w Łasku – AOIA Sala Teatralna

12.30 – 13.00 – spektakl Schizofrenia – zamknijcie okna?, Teatr Zgoda, Bemowskie Centrum Kultury, Warszawa - Teatr Nowy Mała Sala

13.00 – 14.30 przerwa

14.30 – 15.30 spektakl Trzy siostry, Teatr Bohnicka Divadelni Spolecnost, Praga, Czechy – Teatr Nowy Duża Sala

15.40 – 16.10 – prezentacja filmu Komedianci. Portrety aktorów teatru Opera Buffa, Katarzyna Wińska, Warszawa – Teatr Nowy Mała Sala

16.15 – 17.45 prezentacja projektu Ćpanie sztuki, Teatr Kana ze Szczecina – Teatr Nowy Mała Sala

18.00 – 18.30 – spektakl Miasto moje, Teatr Biuro Rzeczy Osobistych przy Polskim Stowarzyszeniu na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Gdyni – Teatr Nowy Duża Sala

18.30 – 19.45 przerwa

19.45 – 20.30 – spektakl Bez słów, Teatr Trochę Inny, Stowarzyszenie Skrzydła – Centrum Terapii, Sztuki i Integracji, Kraków – Teatr Nowy Duża Sala

Środa 4 czerwca

10.00 – 10.15 – spektakl Zwolnieni z życia, Teatr bez kurtyny, Fundacja Pomocy Dzieciom Jaś i Małgosia, Łódź - AOIA Sala Teatralna

10.15 – 12.00 – rozmowa z twórcami spektaklu Zwolnieni z życia – AOIA Foyer

12.30 – 13.30 – spektakl Domek z kart, Teatr Krzesiwo z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Dzieci Słabowidzących w Warszawie - AOIA Sala Teatralna

13.30 – 15.00 przerwa

15.00– 15.45 – spektakl Zaimki, czyli Każdy che być Kimś, Teatr Kameleon , Towarzystwo Przyjaciół Niepełnosprawnych, Łódź – AOIA Sala Teatralna

15.50 – 16.20 – prezentacja filmu Dawno temu na Dzikim Zachodzie zrealizowanego w Domu Pomocy Społecznej w Mgoszczu – AOIA Sala Teatralna

16.30 – 18.30 – prezentacja działalności teatralnej ruchu Nieprzetarty Szlak na Litwie, Łotwie, Ukrainie i Białorusi, Michał Stanowski, Lublin – AOIA Sala Teatralna

18.30 – 19.45 przerwa

19.45 – Zakończenie Biennale oraz wieczór poezji Andrzeja Buczka z Gniewkowa Życie wierszem pisane – AOIA Sala Teatralna

WARSZTATY

Poniedziałek 2 czerwca

10.00 – 13.00, Sala Prób Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych:

Warsztat z Improwizacji Inki Dowlasz

Inka Dowlasz jest psychologiem, autorem scenariuszy dla teatru i telewizji, reżyserem teatralnym w Teatrze Ludowym w Krakowie – Nowej Hucie, kierownikiem Studium Terapii przez Sztukę działającym przy tym teatrze.

Wtorek 3 czerwca

15.00 - 17.00 – Dogoterapia: Dorota Sumińska i Fundacja Naturalnej Pomocy Psie Serce Poleski Ośrodek Sztuki

15.45 – 18.45,:Warsztat z pedagogiki teatru Moniki Tomczyk

Sala Prób Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych

Monika Tomczyk jest pedagogiem, reżyserem teatru dzieci i młodzieży, członkiem Stowarzyszenia Terapia i Teatr, aktorem teatru Logos w Łodzi

15.45– 18.45, Sala Teatralna Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych:

Warsztat Lalki cieniowe w terapii Treva Hilla (Wielka Brytania, Szkocja)

Trev Hill jest aktorem lalkarzem, nauczycielem, współpracuje z teatrem wiejskim Węgajty oraz ze stowarzyszeniem pracującym na rzecz osób niepełnosprawnych Chata z Pomysłami

Środa 4 czerwca

10.00 – 13.00, Zespół Szkół Specjalnych nr 2, ul. Karolewska 30/34, sala gimnastyczna:

Warsztat teatralny Natalii Popovej (Rosja, Moskwa)

Natalia Popova jest biochemikiem i reżyserem teatralnym, założycielem i dyrektorem teatru Krug, autorem nowatorskiej metody pracy w zespole integracyjnym złożonym z aktorów sprawnych oraz aktorów upośledzonych umysłowo

15.00 – 18.00, Sala Prób Akademickiego Ośrodka Inicjatyw Artystycznych:

Warsztat teatralny aktorów teatru Kana ze Szczecina

Teatr Kana jest teatrem alternatywnym, który od lat włącza się w działania społeczne. Jest autorem projektu Ćpanie sztuki, przy którego realizacji pracują podopieczni Ośrodka Terapii Uzależnień Stowarzyszenia MONAR w Babigoszczy.




Temat: Na głębię po radość
Cykl jesiennych spływów kajakowych z udziałem osób niepełnosprawnych

Często bywa tak, że robiąc coś dla innych, tak naprawdę znacznie więcej dajemy sobie.
Zasada ta sprawdziła się przy okazji realizacji projektu „RAZEM Wypłyńmy na głębię”, który stworzyłam i koordynowałam podczas tegorocznej jesieni.
Studiuję rewalidację w Instytucie Pedagogiki UKSW, a jednocześnie jestem wolontariuszką Fundacji AVE, przy której od dwóch lat istnieje Avetkowy Klub Kajakowy ku czci Jana Pawła II, nawiązujący do kajakowych tradycji Karola Wojtyły. Pomyślałam, że warto byłoby podzielić się kajakową przygodą z osobami, które zostały doświadczone przez życie.
Bartek Włodkowski, Prezes Fundacji AVE, nie tylko zapalił się do przedsięwzięcia, ale wciągnął do współpracy Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej oraz kilkudziesięciu wolontariuszy z Klubu Przewodników Kajakowych „Retmani” i naszego AKK JPII.
Program zakładał kilka wypraw, w których miały brać udział zarówno osoby pełno- jak i niepełnosprawne. Chodziło o ukazanie, że niepełnosprawni mogą korzystać z życia we wszystkich jego przejawach: nawet tak odległa rzecz jak aktywność sportowo-ruchowa przy odpowiedniej organizacji i umiejętnej koordynacji jest dla nich dostępna. Wszystkie elementy, które składają się na kajakowanie: obcowanie z przyrodą, wyciszenie, przygody, wysiłek, nowe otoczenie…, miały dać poczucie, że „Żyjemy RAZEM”.
Spływy miały być środkiem do wzajemnej integracji, ubogacenia świata wewnętrznego osób niepełnosprawnych, stworzenia ciekawej i atrakcyjnej płaszczyzną porozumienia.
Do udziału zaprosiliśmy uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowych Katolickiego Stowarzyszenia Niepełnosprawnych, którzy gościli u nas na IV edycji Betlejem u Avetek i zaprezentowali wspaniałe misterium świąteczne, które zresztą zdobyło wówczas główną nagrodę. W projekcie, trwającym półtora miesiąca, wzięło udział blisko 50 osób wieku 17-35 lat niepełnosprawnych intelektualnie a niekiedy także i fizycznie oraz blisko 30 wolontariuszy. Każda osoba niepełnosprawna płynęła z wolontariuszem.
Chociaż mam w przyszłości zawodowo zajmować się niepełnosprawnymi i często uczestniczę w szkoleniach oraz praktykach, przyznam, że kiedy doszło do realizacji projektu, bardzo się bałam. Akademicka wiedza, choć gruntowna i szeroka, wydawała się zbyt książkowa i odległa…
Pierwszy spływ minął w dość „oficjalnej” atmosferze. Uczyliśmy się siebie nawzajem no i pogoda nie dopisała – niektóre odcinki pokonywaliśmy w strugach deszczu. Ale na zakończenie lody zostały przełamane. Kajakowe podchody skutecznie przekonały nas do siebie. Najpierw trzeba było zdobyć zadania, ukryte gdzieś w krzakach, pod głazami czy na trudno dostępnym brzegu. Nie obyło się bez walki między jednostkami pływającymi o wypatrzone kartki… Przecież im więcej zdobytych i poprawnie wykonanych zadań – tym szansa na atrakcyjniejszą nagrodę!
Kolejne wyprawy – to wspaniałe odkrycie radości! Do dziś mam przed oczami niesamowity uśmiech na twarzach naszych niepełnosprawnych przyjaciół; praktycznie nie schodził z twarzy ani na chwilę. I to szczere zdumienie tym wszystkim, czego zwykle się nie dostrzega: krową, kaczką, pytania o to, co będzie za zakrętem… Wiele szczerych emocji, dostarczały wyścigi kajaków oraz zadania, które – zgodnie z tradycją AKK JPII – nowi uczestnicy spływu musieli wykonać, aby zostać włączonym w szeregi kajakarzy. Konieczne okazało się tutaj współdziałanie osoby niepełnosprawnej i Jej opiekuna- wolontariusza. Ileż śmiechu przy tym, ile radości…
Drugim hitem spływów, obok wyścigów, okazały się mecze piłki nożnej, rozgrywane na postojach. O atmosferze niech świadczy fakt, że na bramce w drużynie żeńskiej stała (i znakomicie się sprawdzała) Pani Wanda – nasza 70-letnia (bagatela) przewodniczka!

Uświadomiliśmy sobie, że osoby niepełnosprawne nie tylko potrzebują naszej pomocy. Sami niejednokrotnie mogą ją ofiarować. Z jakim zapałem chłopcy zdejmowali kajaki z przyczepy, pomagali przy przeprawie przez spiętrzenie…
Jeszcze jedno: tego roku miałam chyba jedna z najpiękniejszych urodzin! Jeden ze spływów przypadł 7 września. Tylu serdecznych i pomysłowych życzeń dawno nie słyszałam; a śpiewom nie było końca...
Drodzy Przyjaciele! Dziękuję za radość, którą mnie obdarowaliście! Za optymizm i uśmiech...

Agnieszka Nizio

P.S. Dziękuję także wszystkim wolontariuszom, którzy uczestniczyli w projekcie.

Jacek Kulesza:
Płynąłem z p Wandą. Pomagałem wynosić kajaki na brzeg, bo są bardzo ciężkie i jedna osoba nie poradziłaby sobie. Po spływie umyłem kajak, żeby inni mogli nim popłynąć. Chętnie, nawet bardzo chętnie popłynę jeszcze raz.

Michał Wiszowaty:
Pierwszy raz w życiu płynąłem kajakiem. Trochę się bałem, bo kajaki się przechylają... Ale przełamałem strach i potem płynęło mi się świetnie. Następnego dnia bolały mnie ręce od wiosłowania. Jednak chętnie skuszę się na kolejny spływ. Mogę popłynąć nawet Wisłą! Dam radę!

Beata Łosiewicz:
Płynęłam z p. Wandą, która była w szoku, że tak szybko potrafię pływać. Kiedy ścigaliśmy się z naszym rehabilitantem Sebastianem, nie dałam się wyprzedzić. Tak mocno wiosłowałam i woda chlapała, że p. Wanda nie mogła nawet napić się herbaty... Później śpiewałyśmy sobie
Piosenki i było jeszcze przyjemniej.

Andrzej Reszczyński:
Miło spędziłem czas. Chociaż podczas pchania łódki na wodę skąpałem się, mam ochotę na kolejne spływy. To wielka atrakcja.

Tomek Wierzbicki:
Nie tylko pływaliśmy. Świetnie grało się w piłkę nożna na postoju. Strzeliłem 2 bramki!




Temat: USOS już za rok

Na pierwszym roku podzial na grupy odbywa sie odgornie i nie trzeba sie rejestrowac przez USOS. Za moich czasow i chyba tak jest nadal grupy byly dzielone alfabetycznie i teoretycznie trzeba bylo chodzic na zajecia, do ktorych sie zostalo przypisanym. Ale oczywiscie mozna bylo (probowac ) zdobyc zgode na przeniesienie sie do innej grupy (standarodwa karteczka, na ktorej sie uzpelnialo swoje dane, dane zajec o ktore chodzi, dostawalo sie podpis prowadzacego zajecia, z ktorych chcialo sie wypisac i podpis prowadzacego, do ktorego chcialo sie zapisac i zanosilo sie ja do sekcji studenckiej (sekretariatu) gdzie panie recznie dokonywaly zmiany).
Takze zabawa z USOSem zaczynala sie od 2 roku. Zaleta WMIM UW bylo/jest to, ze plany zajec oraz sesji pojawialy sie dosc wczesnie (szczegolnie w porownianiu z niektorymi wydzialami / instytutami UW). Obecnie np. jest zapis, ktory mowi: "Na co najmniej 21 dni przed zakończeniem zajęć semestru letniego Dziekan ogłasza Katalog Przedmiotów proponowanych przez Wydział w następnym roku akademickim".
Obecnie jest kilka etapow rejestracji:
1. rejestracja sondazowa (roczna) - rozpoczyna sie przed koncem zajec semestru letniego. Nie ma obowiazku uczestniczenia w niej, ma ona za zadanie sprawdzenie czy na dany przedmiot beda chetni. Jesli nie, to edycja przedmiotu nie dochodzi do skutku (ale oczywiscie sa pewne zabezpieczenie, ktore przy zlozeniu odpowiedniego podania z odpowiednia liczba podpisow jednak doprowadzaja do uruchomienia przedmiotu). Gdyby natomiast znalazlo sie bardzo duzo chetnych, to moze myslec o utworzeniu dodatkowych grup / zwiekszeniu limitow itp.

2. rejestracja podstawowa[...]Jest to jedyny czas gdy mozna sie wyrejestrowac z przedmiotow, na ktore sie zostalo wczesniej zarejestrowanym.
3. rejestracja uzupelniajaca - odbywa sie po zakonczeniu rejestracji do grup cwiczeniowych. Jest to czas na to, zeby uzupelnic braki rejestracyjne niezbedne do zaliczenia semestru/roku (gdy np. nie udalo nam sie zapisac na jakis przedmiot, bo sie w limicie nie zmiescilismy, to teraz mozemy sobie cos na jego miejsce wybrac)
4. rejestracja dodatkowa - zaczyna sie po zamknieciu rejestracji uzupelniajacej, a konczy na 2 tygodnie przed sesja! Ta juz odbywa sie w wersji papierkowej, czyli zdobywamy zgode prowadzacego zajecia, zanosimy do sekcji studenckiej (sekretariatu) i tym razem liczy sie kolejnosc zgloszen. Mozna sie zarejestrowac na co najwyzej 2 przedmioty w semestrze.
Rejestracja na cwiczenia - koniec wrzesnia i koniec stycznia.
Gdy juz nasze rejestracje zostaly zaakceptowane i wejdziemy w USOSie w rejestracje do grup, to pojawia sie tam kilka opcji. Przede wszytskim zobaczymy tylko opcje dotyczace naszych przedmiotow. I teraz na kilka sposobow mozemy przekazac do systemu nasze preferencje. Jezeli nie podamy zadnych, to system uzna, ze jest nam wszystko jedno i wszystkie grupy potraktuje na rowni. Zamiast tego lepiej skorzystac ze wszystkich opcji i tak mamy:
1. zestawy grup - tu ustawiamy zestawy skladajace sie ze wszystkich zajec. Tzn. najpierw tworzymy pierwszy zestaw, czyli wybieramy te grupy zajeciowe, ktore nam najbardziej pasuja i na ktore najbardziej bysmy chcieli sie zapisac. Potem mozemy stworzyc kolejny zestaw, ktory bedzie sie skladal tez z tych wymarzonych grup, ale np. przedmiot X w tym zestawie bedzie we wtorek (a nie w srode jak w 1 zestawie) co juz nam mniej pasuje, ale nadal nie jest zle. Potem tworzymy 3 zestaw, gdzie oprocz tego, ze przedmiot X bedzie w gorszym terminie (w porownaniu do zestawu 1), to jeszcze przedmiot Y bedzie z mniej lubianym przez nas prowadzacym. itd. mozemy takich zestawow stworzyc duzo, wtedy wieksza szansa, ze trafimy w zestaw nam pasujacy, niz gdyby podac tylko jeden zestaw (bo gdy nie uda nam sie go zdobyc, to, poniewaz nie mamy innych zestawow, to nas przypozadkuje do jakiegokolwiek). To ciezko opisac... ale jak sie to zobaczy, to to jest proste
2. terminy - umozliwia podawanie preferencji dla terminow, w ktorych odbywaja sie zajecia grup. Czyli np. stwierdzamy, ze danego dnia o danej godzinie za nic nie mozemy uczestniczyc w zajeciach, za to w innym terminie o innej godzinie bardzo chetnie bysmy na zajecia chodzili.
3. preferencje grup cwiczeniowych - podanie preferencji dla konkretnych grup cwiczeniowych (czyli w pewnym sensie dla prowadzacych te grupy). I tam np. przy jakims nazwisku mozna wybrac opcje "beznadziejny" albo "bardzo dobry"
4. dopuszczenie kolizji terminow - moje ulubione czyli mozna podac, ze dopuszczamy mozliwosc, ze w tym samym czasie mamy np. wyklad X i cwiczenia Y.
5. gielda - jak juz sa wyniki rejestracji na cwiczenia i trafimy do grupy, w ktorej nie chcemy byc, tam sie oglaszamy i liczymy na to, ze znadzie sie ktos, kto sie z nami zamieni i dostaniemy sie dzieki temu do grupy, do ktorej chielismy i ten ktos tez.

Jesli chodzi o egzaminy i zaliczenia, to:
1. o zaliczenie przedmiotu moze sie ubiegac jedynie osoba zarejestrowana na ten przedmiot
2. jezeli jestesmy zarejestrowani na przedmiot i nie przystapimy do (lub nie zdamy) egzaminu ani w 1 ani w 2 terminie, to dostajemy 2

3. ocena uzyskana w 2 terminie anuluje ocene z 1 terminu i ocena z 1 terminu nie jest liczona do sredniej (czyli jesli w 1 terminie nie zaliczymy, a w 2 tak, to liczy nam sie ta pozytywna ocena z 2 terminu!)

Tak też jest w projekcie nowego regulaminu studiów.

***

System w takim kształcie, pomimo wykazanych przeze mnie wątpliwości wydaje mi się niezły. Pytanie, czy da się go zaimportować w podobnej formie - różnice w kulturze organizacyjnej MIMu i ISu są jednak spore. Na pewno trzeba pomyśleć o terminie wyrejestrowania, ale być może rozstrzygnie to za nas nowy reg. studiów (na razie propozycja mówi o trzech tygodniach po rozpoczęciu zajęć). Pomysłem, który mi przychodzi do głowy, jest późniejsza rejestracja na egzaminy z wykładów - tzn. zakłada się, że na wykład się chodzi, wpisuje się na listę i się go słucha, natomiast na egzamin można zapisać się w połowie semestru, pod warunkiem, że ma się odpowiednią liczbę obecności. Jest to rozwiązanie bezpieczniejsze i dla studenta i dla wykładowcy - ten pierwszy ma więcej czasu aby ocenić, czy "da radę", wykładowca zaś ma pewność, że mu wykładu nie zlikwiudują z powodu braku zainteresowanych.

Na razie mam tyle uwag, ale będę jeszcze nad tym myślał...

*wyzłośliwianie się jest wynikiem mojego starcia z potęgą racjonalno-biurokratycznego myślenia MIMowskiego w osobie jednego z twórców USOSa...



Temat: (Pr) Co się zmieni we Wrocławiu 2009
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,5958141,Co_sie_zmieni_we_Wroc...

429 mln zł zamierza wydać miasto w przyszłym roku na budowę i
modernizację dróg, a 419 mln na nową kanalizację - to najbardziej
kosztowane inwestycje zapisane w przyszłorocznym budżecie.

Poniżej przedstawiamy wybrane inwestycje, które miasto wpisało do
przyszłorocznego budżetu. Budów będzie znacznie więcej, ale część
zapisana jest na razie hasłowo, jak Program inicjatyw lokalnych (drogi
osiedlowe współfinansowane przez mieszkańców - miasto da na to 10 mln
zł) czy Program poprawy stanu technicznego nawierzchni ulic (będzie 20
mln, zamiast zakładanych 30).

To dopiero projekt budżetu, który może się zmienić. Radni dostali go w
piątek, 27 listopada, będą o nim dyskutować podczas sesji. Mogą też
wprowadzić zmiany. Gotowy budżet ma być głosowany pod koniec grudnia.

Wśród poniższych inwestycji są takie, które rozpoczną się i zakończą w
przyszłym roku, oraz zaplanowane na kilka lat.

Drogi

* Przebudowa wiaduktu drogowego nad al. Jana III Sobieskiego wraz ze
skrzyżowaniem z ul. Krzywoustego.

* Przebudowa ul. Lotniczej.

* Przebudowa pl. Bema wraz z odcinkiem ul. Bema od ul. Prusa do ul.
Sienkiewicza i modernizacja mostów Młyńskich.

* Przebudowa ul. Krakowskiej od ul. Traugutta do al. Armii Krajowej.

* Budowa połączenia Obwodnicy Śródmiejskiej z portem lotniczym.

* Przebudowa ul. Bardzkiej.

* Budowa północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej, od Osobowickiej do
Żmigrodzkiej.

* Przebudowa ul. Wyścigowej.

* Przebudowa ul. Świeradowskiej.

* Przebudowa ul. Grabiszyńskiej od pl. Pereca do pl. Srebrnego.

* Przebudowa ul. Królewieckiej wraz z zagospodarowaniem terenu po
północnej stronie stadionu piłkarskiego na Euro 2012.

* Budowa infrastruktury w otoczeniu stadionu piłkarskiego na Euro 2012.

* Budowa drogi dojazdowej (od ul. Królewieckiej do ul. Maślickiej) do
nowo budowanej szkoły podstawowej na osiedlu Maślice.

* Rozbudowa układu drogowego dla obsługi Wrocławskiego Parku
Technologicznego.

* Przebudowa odcinków ul. Strońskiej i Piławskiej wraz z łącznikiem.

* Przebudowa układu drogowego w rejonie ulic Parafialnej i Pawiej.

* Przebudowa ul. Nankiera.

* Przebudowa pętli autobusowej przy ul. Widawskiej.

Szkoły i przedszkola

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkół nr 9 przy ul. Krajewskiego.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkół nr 15 przy ul. Chopina.

* Przebudowa sanitariatów w Szkole Podstawowej nr 28 przy ul. Greckiej.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 przy ul.
Koszykarskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 przy ul.
Zemskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Szkole Podstawowej nr 44 przy ul. Wilanowskiej.

* Przebudowa bloku żywienia w Przedszkolu nr 102 przy ul. Litomskiej.

* Przebudowa sanitariatów i wykonanie windy dla osób niepełnosprawnych w
Przedszkolu nr 125 przy ul. Ścinawskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Żłobkowo-Przedszkolnym nr 1 przy ul.
Dźwirzyńskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Gimnazjum nr 7 przy ul. Kolistej.

* Przebudowa sanitariatów w Gimnazjum nr 14 przy ul. Kołłątaja.

* Przebudowa sanitariatów w Gimnazjum nr 21 przy ul. św. Jerzego.

* Wykonanie sanitariatu przy bloku sportowym w Gimnazjum nr 34 przy ul.
Zemskiej.

* Przebudowa kompleksu edukacyjnego przy ul. Bruecknera.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkół nr 4 przy ul. Powstańców Śląskich.

* Przebudowa sanitariatów w budynku B w Zespole Szkół nr 18 przy ul.
Młodych Techników.

* Przebudowa pomieszczeń warsztatowych na potrzeby kształcenia
praktycznego w Zespole Szkół nr 2 przy ul. Borowskiej.

* Przebudowa budynku nr 1 w kompleksie edukacyjnym przy ul.
Stabłowickiej 147-149.

* Rozbudowa budynku przy ul. Smoczej 4 dla potrzeb Warsztatu Terapii
Zajęciowej.

* Adaptacja pomieszczeń szkoły na pomieszczenia poradni
psychologiczno-pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 95 przy ul.
Starogajowej.

Kanalizacja

* Oporów

* Wojszyce, Partynice, Krzyki Południe, Klecina

* Złotniki

* Ołtaszyn

* Jagodno, Brochów

Kultura

* Budowa Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.

* Przebudowa pomieszczeń w galeriach Awangarda i Design.

* Adaptacja piwnic w Galerii Szkła i Ceramiki przy pl. Kościuszki 9/10
na cele magazynowe dla galerii BWA.

* Przebudowa budynku BWA przy ul. Wita Stwosza.

* Przebudowa budynku przy Przejściu Garncarskim na siedzibę Teatru
Piosenki i Biura Literackiego.

* Adaptacja budynku przy ul. Na Grobli 30/32 z przeznaczeniem na
działalność Instytutu im. Jerzego Grotowskiego.

Sport, rekreacja

* Rewaloryzacja promenad Staromiejskich.

* Budowa kładki nad fosą, łączącej promenadę Staromiejską z pl. Orląt
Lwowskich.

* Renowacja Pergoli przy Hali Stulecia wraz z budową fontanny
multimedialnej.

* Budowa fontanny na ul. Oławskiej.

* Budowa kompleksu rekreacyjno-sportowego ul. Wiaduktowa w ramach Moje
Boisko "Orlik" 2012.

* Budowa stadionu piłkarskiego we Wrocławiu.

* Boisko Pawłowice - przebudowa budynku szatniowo-sanitarnego.

* Budowa boiska do siatkówki przy ul. Trawowej.

* Przebudowa kompleksu sportowego przy ul. Kominiarskiej.

* Utworzenie skateparku przy ul. Kolejowej.

* Program modernizacji Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych.

* Budowa padoku do prezentacji koni na WTWK.

Urzędy

* Przebudowa pomieszczeń budynku przy ul. Glinianej 20-22 z
przeznaczeniem dla Powiatowego Urzędu Pracy.

* Przebudowa budynku przy ul. Sołtysowickiej 21 z przeznaczeniem na
siedzibę Zarządu Zasobu Komunalnego.

* Przebudowa pomieszczeń dla potrzeb urzędu miejskiego w obiekcie przy
ul. Strzegomskiej 148.

* Wykonanie nowej elewacji gmachu Urzędu Miejskiego Wrocławia przy pl.
Nowy Targ 1/8 i zagospodarowanie dziedzińca wewnętrznego.

* Rozbudowa budynku Urzędu Miejskiego Wrocławia przy ul. Zapolskiej 2/4,
Bogusławskiego, Świdnickiej.

* Przebudowa budowli obronnej przy ul. Stalowej 62 z przeznaczeniem na
Archiwum Urzędu Miejskiego.

* Adaptacja budowli ochronnej przy pl. Strzegomskim 2 z przeznaczeniem
na magazyn sprzętu obrony cywilnej.





Temat: Newsy 2008
[WROCŁAW]

Co się zmieni we Wrocławiu - budżet na 2009

opr. Jacek Kulesza 2008-11-18, ostatnia aktualizacja 2008-11-17 18:55

429 mln zł zamierza wydać miasto w przyszłym roku na budowę i modernizację dróg, a 419 mln na nową kanalizację - to najbardziej kosztowane inwestycje zapisane w przyszłorocznym budżecie.

Poniżej przedstawiamy wybrane inwestycje, które miasto wpisało do przyszłorocznego budżetu. Budów będzie znacznie więcej, ale część zapisana jest na razie hasłowo, jak Program inicjatyw lokalnych (drogi osiedlowe współfinansowane przez mieszkańców - miasto da na to 10 mln zł) czy Program poprawy stanu technicznego nawierzchni ulic (będzie 20 mln, zamiast zakładanych 30).

To dopiero projekt budżetu, który może się zmienić. Radni dostali go w piątek, 27 listopada, będą o nim dyskutować podczas sesji. Mogą też wprowadzić zmiany. Gotowy budżet ma być głosowany pod koniec grudnia.

Wśród poniższych inwestycji są takie, które rozpoczną się i zakończą w przyszłym roku, oraz zaplanowane na kilka lat.

Drogi

* Przebudowa wiaduktu drogowego nad al. Jana III Sobieskiego wraz ze skrzyżowaniem z ul. Krzywoustego.

* Przebudowa ul. Lotniczej.

* Przebudowa pl. Bema wraz z odcinkiem ul. Bema od ul. Prusa do ul. Sienkiewicza i modernizacja mostów Młyńskich.

* Przebudowa ul. Krakowskiej od ul. Traugutta do al. Armii Krajowej.

* Budowa połączenia Obwodnicy Śródmiejskiej z portem lotniczym.

* Przebudowa ul. Bardzkiej.

* Budowa północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej, od Osobowickiej do Żmigrodzkiej.

* Przebudowa ul. Wyścigowej.

* Przebudowa ul. Świeradowskiej.

* Przebudowa ul. Grabiszyńskiej od pl. Pereca do pl. Srebrnego.

* Przebudowa ul. Królewieckiej wraz z zagospodarowaniem terenu po północnej stronie stadionu piłkarskiego na Euro 2012.

* Budowa infrastruktury w otoczeniu stadionu piłkarskiego na Euro 2012.

* Budowa drogi dojazdowej (od ul. Królewieckiej do ul. Maślickiej) do nowo budowanej szkoły podstawowej na osiedlu Maślice.

* Rozbudowa układu drogowego dla obsługi Wrocławskiego Parku Technologicznego.

* Przebudowa odcinków ul. Strońskiej i Piławskiej wraz z łącznikiem.

* Przebudowa układu drogowego w rejonie ulic Parafialnej i Pawiej.

* Przebudowa ul. Nankiera.

* Przebudowa pętli autobusowej przy ul. Widawskiej.

Szkoły i przedszkola

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkół nr 9 przy ul. Krajewskiego.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkół nr 15 przy ul. Chopina.

* Przebudowa sanitariatów w Szkole Podstawowej nr 28 przy ul. Greckiej.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 przy ul. Koszykarskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 przy ul. Zemskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Szkole Podstawowej nr 44 przy ul. Wilanowskiej.

* Przebudowa bloku żywienia w Przedszkolu nr 102 przy ul. Litomskiej.

* Przebudowa sanitariatów i wykonanie windy dla osób niepełnosprawnych w Przedszkolu nr 125 przy ul. Ścinawskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Żłobkowo-Przedszkolnym nr 1 przy ul. Dźwirzyńskiej.

* Przebudowa sanitariatów w Gimnazjum nr 7 przy ul. Kolistej.

* Przebudowa sanitariatów w Gimnazjum nr 14 przy ul. Kołłątaja.

* Przebudowa sanitariatów w Gimnazjum nr 21 przy ul. św. Jerzego.

* Wykonanie sanitariatu przy bloku sportowym w Gimnazjum nr 34 przy ul. Zemskiej.

* Przebudowa kompleksu edukacyjnego przy ul. Bruecknera.

* Przebudowa sanitariatów w Zespole Szkół nr 4 przy ul. Powstańców Śląskich.

* Przebudowa sanitariatów w budynku B w Zespole Szkół nr 18 przy ul. Młodych Techników.

* Przebudowa pomieszczeń warsztatowych na potrzeby kształcenia praktycznego w Zespole Szkół nr 2 przy ul. Borowskiej.

* Przebudowa budynku nr 1 w kompleksie edukacyjnym przy ul. Stabłowickiej 147-149.

* Rozbudowa budynku przy ul. Smoczej 4 dla potrzeb Warsztatu Terapii Zajęciowej.

* Adaptacja pomieszczeń szkoły na pomieszczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 95 przy ul. Starogajowej.

Kanalizacja

* Oporów

* Wojszyce, Partynice, Krzyki Południe, Klecina

* Złotniki

* Ołtaszyn

* Jagodno, Brochów

Kultura

* Budowa Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.

* Przebudowa pomieszczeń w galeriach Awangarda i Design.

* Adaptacja piwnic w Galerii Szkła i Ceramiki przy pl. Kościuszki 9/10 na cele magazynowe dla galerii BWA.

* Przebudowa budynku BWA przy ul. Wita Stwosza.

* Przebudowa budynku przy Przejściu Garncarskim na siedzibę Teatru Piosenki i Biura Literackiego.

* Adaptacja budynku przy ul. Na Grobli 30/32 z przeznaczeniem na działalność Instytutu im. Jerzego Grotowskiego.

Sport, rekreacja

* Rewaloryzacja promenad Staromiejskich.

* Budowa kładki nad fosą, łączącej promenadę Staromiejską z pl. Orląt Lwowskich.

* Renowacja Pergoli przy Hali Stulecia wraz z budową fontanny multimedialnej.

* Budowa fontanny na ul. Oławskiej.

* Budowa kompleksu rekreacyjno-sportowego ul. Wiaduktowa w ramach Moje Boisko "Orlik" 2012.

* Budowa stadionu piłkarskiego we Wrocławiu.

* Boisko Pawłowice - przebudowa budynku szatniowo-sanitarnego.

* Budowa boiska do siatkówki przy ul. Trawowej.

* Przebudowa kompleksu sportowego przy ul. Kominiarskiej.

* Utworzenie skateparku przy ul. Kolejowej.

* Program modernizacji Wrocławskiego Toru Wyścigów Konnych.

* Budowa padoku do prezentacji koni na WTWK.

Urzędy

* Przebudowa pomieszczeń budynku przy ul. Glinianej 20-22 z przeznaczeniem dla Powiatowego Urzędu Pracy.

* Przebudowa budynku przy ul. Sołtysowickiej 21 z przeznaczeniem na siedzibę Zarządu Zasobu Komunalnego.

* Przebudowa pomieszczeń dla potrzeb urzędu miejskiego w obiekcie przy ul. Strzegomskiej 148.

* Wykonanie nowej elewacji gmachu Urzędu Miejskiego Wrocławia przy pl. Nowy Targ 1/8 i zagospodarowanie dziedzińca wewnętrznego.

* Rozbudowa budynku Urzędu Miejskiego Wrocławia przy ul. Zapolskiej 2/4, Bogusławskiego, Świdnickiej.

* Przebudowa budowli obronnej przy ul. Stalowej 62 z przeznaczeniem na Archiwum Urzędu Miejskiego.

* Adaptacja budowli ochronnej przy pl. Strzegomskim 2 z przeznaczeniem na magazyn sprzętu obrony cywilnej.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751 ... _2009.html



Temat: Zamierzenia komitetu obchodów 90.rocznicy w gminie Mrocza
ODEZWA HONOROWEGO KOMITETU OBCHODÓW 90. ROCZNICY WYBUCHU POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO 1918-1919 DO MIESZKAŃCÓW GMINY MROCZA
W dniu 18.03.2008 r. w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury i Rekreacji odbyło się pierwsze spotkanie Honorowego Komitetu Obchodów 90. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego 1918-1919 w Mroczy. Inicjatorami spotkania były władze Miasta i Gminy Mrocza - w osobach Burmistrza Wiesława GOZDKA i Zastępcy Burmistrza Piotra HEMMERLINGA oraz Zarząd Koła Towarzystwa Pamięci Powstania Wielkopolskiego 1918/1919 w Mroczy – w osobach Prezesa mjr. Jarosława ODROBIŃSKIEGO, Wice prezesa Krzysztofa POLEWCZYŃSKIEGO i członka Zarządu Romualda ROSIŃSKIEGO.
PRZYJĘTY PORZĄDEK SPOTKANIA
1. Powitanie zaproszonych Gości, zapoznanie ich z Porządkiem Spotkania.
2. Przedstawienie celu i zadań, jakie przyświecają powołaniu Honorowego Komitetu Obchodów Uroczystości z okazji 90. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego 1918-1919 w Mroczy.
3. Potwierdzenie woli udziału-prac w Honorowym Komitecie.
4. Wybór Przewodniczącego i Sekretarza HKOR.
5. Wręczenie „Honorowych Aktów Powołania”.
6. Przedstawienie proponowanej „Odezwy do mieszkańców Gminy Mrocza na okoliczność jubileuszowej Rocznicy” - dyskusja.
7. Zapoznanie zebranych ze wstępnym „Harmonogramem Przedsięwzięć związanych
z obchodami 90. Rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Mroczy”.
8. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami – wolne wnioski.
9. Przedstawienie oczekiwań ze strony głównych organizatorów w stosunku do zaproszonych osób w pracach Komitetu.
10. Przyjęcie proponowanych projektów i określenie kolejnego spotkania.
11. Zakończenie, następne spotkanie ustalono na dzień 15.04. godz. 14.00
W SKŁAD HONOROWEGO KOMITETU OBCHODÓW
90. ROCZNICY POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO 1918-1919 W MROCZY
WESZLI:
1. Przewodnicząca Rady Powiatu Nakielskiego - Małgorzata WALERYŚ – MASIAK.
2. Burmistrz Miasta i Gminy Mrocza – Przewodniczący Gminnego Komitetu Ochrony Pamięci, Walk i Męczeństwa – Wiesław GOZDEK.
3. Dziekan Dekanatu Mrocza ks. kanonik – Józef STARCZEWSKI.
4. Przewodniczący Rady Miejskiej w Mroczy – Romuald ROSIŃSKI.
5. Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Mrocza – Piotr HEMMERLING.
6. Skarbnik Miasta i Gminy Mrocza – Bożena BRZEZIŃSKA.
7. Prezes Towarzystwa Pamięci Powstania Wielkopolskiego 1918/1919
w Mroczy – major Jarosław ODROBIŃSKI.
8. Prezes Koła Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych – Stefan KABACIŃSKI.
9. Prezes Towarzystwa Rozwoju Ziemi Mroteckiej – Roman PIOTROWSKI.
10. Prezes Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego Związku OSP RP w Mroczy – Stefan KUBICKI.
11. Dyrektor Gimnazjum im. Jana Pawła II w Mroczy – Danuta RADECKA – DUBIEL.
12. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mroczy – Janusz PALIWODA.
13. Dyrektor Szkoły Podstawowej w Witosławiu – Jarosław SCHULZ.
14. Dyrektor Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Kosowie – Barbara KROMRYCH.
15. Dyrektor Miejsko Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Mroczy – Zastępca Przewodniczącego Gminnego Komitetu Ochrony Pamięci, Walk i Męczeństwa - Kamila ŁĄCZNA.
16. Kierownik Referatu Promocji i Komunikowania Społecznego Urzędu Miasta i Gminy Mrocza – Sekretarz Gminnego Komitetu Ochrony Pamięci, Walk i Męczeństwa - Andrzej MUSIAŁ.
17. Przewodnicząca Gminnej Rady Kół Gospodyń Wiejskich – Renata BOLKA.
18. Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – Aurelia JOACHIMIAK.
19. Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów – Aleksandra WINTROWICZ.
20. ZHP w Mroczy – Grażyna PALIWODA,
21. ZHP w Mroczy - Barbara PÓŁGĘSEK.
22. ZHP w Mroczy - Małgorzata KAŹMIERCZAK.
23. Komendant Gminny OSP w Mroczy - Leszek KARKOSZ.
24. Komendant Jednostki Poszukiwawczo-Ratowniczej w Drążnie – Krzysztof NAPIERALSKI.
25. Komendantka Hufca Nakielskiego ZHP – Teresa BACHTA.
26. Kierownik Referatu Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej – Krzysztof WIESE.
27. Wice prezes Towarzystwa Pamięci Powstania Wielkopolskiego 1918/1919
w Mroczy – Krzysztof POLEWCZYŃSKI.
28. Kierownik Warsztatu Terapii Zajęciowej w Mroczy – Zofia WOŹNIAK.
29. Kierownik Zakładu Robót Publicznych w Mroczy – Marcin NARLOCH.
30. Przewodniczącą Gminnego Forum Organizacji Pozarządowych – Maria NOWACKA.
31. Dyrektor Przedszkola Miejskiego w Mroczy – Grażyna STACHOWSKA.
ODEZWA HONOROWEGO KOMITETU OBCHODÓW
90. ROCZNICY WYBUCHU POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO 1918-1919
DO MIESZKAŃCÓW GMINY MROCZA
W grudniu 2008 roku przypada 90 – ta rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego w Poznaniu a w styczniu 1919 roku doszło do wyzwolenia Mroczy. Ten wielki czyn zbrojny naszych dziadów przyczynił się bezpośrednio do powrotu prastarej Wielkopolski do Macierzy. Nie byłoby wolnego Poznania, Wyrzyska, Nakła, Wysokiej, Mroczy, Ślesina oraz pozostałych miast i wiosek naszej krainy, gdyby nie odwaga i roztropność powstańców i ich dowódców. To Powstańcy Wielkopolscy, synowie tej ziemi, przynieśli jej niepodległość.
Choć dziś nie ma już wśród nas ani jednego świadka tamtych czasów, to my, ich potomkowie, czujemy się w obowiązku czcić pamięć bohaterów i idei powstańczej. Godne przygotowanie nadchodzącej rocznicy jest naszą wspólną sprawą. Jesteśmy przekonani, że wydarzenia z nią związane przyczynią się do lepszego poznania historii, umocnią ducha patriotyzmu i pomogą zacieśniać więź między pokoleniami.
W imieniu Komitetu Obchodów 90-tej Rocznicy Wybuchu Powstania Wielkopolskiego, zwracamy się do wszystkich, byłych i obecnych mieszkańców Gminy Mrocza, szczególnie rodzin powstańców i młodzieży o jak najliczniejszy udział w organizowanych uroczystościach i zaangażowanie we wszelkie przedsięwzięcia rocznicowe.
Źródło: http://www.mrocza.mserwer.pl/content.php?sid=56090801f3624d4a8ea50160df9246d9&cms_id=554
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 45 wyników • 1, 2