Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projekt zajęciowy





Temat: Ogłoszenia rady osiedla
Rada Osiedla nr 7 nawiązała współpracę ze Stowarzyszeniem Centrum Wolontariatu Ziemi Krotoszyńskiej w Krotoszynie w sprawie realizacji projektu ze środków finansowych pozyskanych przez CWZK z Fundacji MAHLE.

Efektem tej współpracy będzie współdziałanie mieszkańców Osiedla nr 7. Prosimy mieszkańców ul. Młyńskiej o udział w spotkaniu.

ZAPROSZENIE

Rada Osiedla nr 7 i Zarząd Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu Ziemi Krotoszyńskiej (CWZK) serdecznie zapraszają Państwa - mieszkańców ul. Młyńskiej - na zebranie w sprawie realizacji projektu przy Warsztatach Terapii Zajęciowej. Projekt zakłada współpracę z mieszkańcami przy wykonaniu skwerku z krzewami, drzewami i ławeczkami. Skwerek będzie sprzyjał wypoczynkowi mieszkańców wraz z dziećmi oraz uczestnikom WTZ w rehabilitacji. Na realizację projektu CWZK pozyskało środki finansowe z Fundacji MAHLE.

Przewidywany porządek zebrania:

1.Wystąpienie upoważnionego przedstawiciela Rady Osiedla nr 7;
2.Wystąpienie reprezentanta Zarządu CWZK;
3.Prezentacja multimedialna projektu;
4.Wystąpienie przedstawiciela Urzędu Miejskiego w Krotoszynie;
5.Dyskusja, a w niej m.in. ułożenie harmonogramu prac przy współudziale
mieszkańców, sponsorów projektu i Radnych Rady Miejskiej w Krotoszynie, którzy mieszkają na Osiedlu nr 7.

Zebranie odbędzie się w dniu 10 marca 2009 roku o godzinie 17.00 w Krotoszyńskim Ośrodku Kultury w salce na parterze.



Temat: Działanie 7.2.1 a finansowanie wtz
WUP ogłosił konkurs na

Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, obejmujące:

wsparcie (m.in. prawne, organizacyjne, szkoleniowe i finansowe) dla tworzenia i działalności podmiotów integracji społecznej, w tym: centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej oraz podmiotów działających na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej (których podstawowym zadaniem nie jest działalność gospodarcza) z wyjątkiem warsztatów terapii zajęciowej,

Zwróciłem sie do WUPu z prośbą o uzasadnienie, oto one:

W odpowiedzi na pismo dotyczące Poddziałania 7.2.1 Wojewódzki Urząd Pracy
w Poznaniu informuje, iż Warsztaty Terapii Zajęciowej objęte są wsparciem w projektach systemowych zgodnie z Zasadami przygotowywania projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej, Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie oraz Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013. Dlatego też nie są objęte wsparciem w projektach konkursowych Poddziałania 7.2.1.
Z kolei Centra Integracji Społecznej jak i Kluby Integracji Społecznej zostały szczegółowo wyjaśnione w Ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym.
W przypadku pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z Punktem Informacyjnym EFS w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Poznaniu, numer telefonu 061 846 38 23.

Z poważaniem

Wicedyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy
w Poznaniu

Barbara Kwapiszewska






Temat: Szanowni Panowie A. Kawa i E. Trejnis
Odnośnie ZAZ. Pierwsza wersja, która została przedstawiona w Urzędzie Marszałkowskim - adaptacja budynko po byłym przedszkolu na ulicy Zielonej na ZAZ to koszt rzędu około 4mln złotych. Druga wersja - budowa nowego obiektu, wg projektu MTM Styl Polana 3, koszty wybudowania około 1,6 mln netto. Ceny z czerwca 2006. Ostatnia moja rozmowa z Panią Dyrektor - wrzesień 2006 i to samo zapwnienie, przygotujcie projekt, a my wam pomożemy. Boję się tylko jednego - barwickiego podejścia do tego przedsięwzięcia, jak coś zaczyna wychodzić to należy temu przeszkodzić. Uważam, że próbować trzeba. Nikt nam do Barwic na tacy pieniędzy nie przyniesie. Trzeba o nie skutecznie zabiegać. I ja próbuję to robić. Z jakim skutkiem - zobaczymy?. Jeśli nie uda się tego projektu zrelizować, trzeba będzie próbować czegoś innego. Podobnie było z utworzeniem Warsztatów Terapii Zajęciowej, które funkcjonują już prawie osiem lat. To akurat wyszło, więc dlaczego nie próbować?

Pozdrawiam
Adam Kawa



Temat: praca na stanowisku kierownika WTZ
Zatrudnimy kierownika Warsztatu Terapii Zajęciowej

Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Zespołem Downa poszukuje osoby na stanowisko - kierownik Warsztatu Terapii Zajęciowej.

Wymagania:
- preferowane wykształcenie wyższe
- znajomość problematyki pozyskiwania funduszy publicznych, sponsorów
- doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania, wdrażania i ewaluacji projektów
- zdolności organizacyjne
- umiejętność pracy w zespole
- bardzo dobra znajomość Microsoft Office
- mile widziane doświadczenie w pracy w organizacjach pozarządowych
Osoba zatrudniona na tym stanowisku odpowiedzialna będzie za:
- zapewnienie warunków ekonomicznych do prowadzenia rehabilitacji zgodnie z założeniami WTZ
- nadzór nad prowadzeniem dokumentacji placówki zgodnie z regulacjami prawnymi
- koordynowanie pracy zespołu terapeutycznego
Oferujemy:
- samodzielną pracę i stabilne warunki zatrudnienia

Osoby zainteresowane proszone są o przesłanie CV i Listu Motywacyjnego pocztą e-mailową na adres przylesie@przylesie.strefa.pl lub pocztą tradycyjną na adres Anna Leonowicz WTZ Przylesie Os. B .Śmiałego 106, 60-682 Poznań, do dnia 31.12.206r. z dopiskiem „kandydatura”.
Prosimy o umieszczenie pod CV klauzuli o ochronie danych osobowych o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych na potrzeby procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883)"



Temat: WTZ
jak wiecie od pewnego czasu staram sie nawiązać stałą współprace naszej drużyny z Warsztatami Terapii Zajęciowej jednak zastanawia mnie pewna sprawa czy Ludzie niepełnosprawni są w jakikolwiek sposób od nas gorsi?? odpowiedź jest jasna NIE!! dlatego pozwoliłem sobie sformułować pewna ankietę która pozwoli nam rozpocząć nowy projekt skierowany właśnie do ludzi niepełnosprawnych. Projekt ten pozwoliłem sobie nazwać Przełamać Granice będzie on polegał na prowadzeniu zajęć tematycznych oraz zajęć harcerskich skierowanych do uczestników WTZu w Drzewicy. Będą to różnego rodzaju imprezy organizowane dla innych ludzi przez nasza drużynę często razem z tymi ludźmi dla społeczności Gminy i Miasta Drzewica




Temat: Poszukiwany wolontariusz do projektu w Anglii

Witam
Nie wiecie może czy w Poznaniu są takie kierunki nauczania jak policalene studium biblotekarstwa lub kierunek Teraperuta zajęciowy
Pozdrawiam


Terapeuta zajeciowy napewno jest w Poznaniu,a takze w Gnieźnie.




Temat: Forumowe koszulki
Ja proponuję zrobić to w następujący sposób:
Istnieje w Łomży coś takiego jak Warsztaty Terapii Zajęciowej (budynek na ul Bernatowicza) i m.in. robią tam reklamowe koszulki (komputerowo wycinają logo i "naprasowują" na koszulkę) dla takiej firmy jak Bona. Efekt ich pracy widział u mnie np marcin135 więc mógłby się wypowiedzieć na temat jakości obrazka, ja uważam że jest solidny ;] Wystarczy że kupimy specjalną folię i zrobimy projekt a oni nam to komputerowo wytną i każdy naprasuje to sobie we własnym zakresie. Koszt operacji byłby śmiesznie niski. Co Wy na to?



Temat: Młodzieży radząca.... DLACZEGO JA WAS NIE ZNAM !!!
Ello Bombello!
Na najblizszej Sesji MRMP wszyscy radni zobowiazani sa dostarczyc zdjecia i info. o sobie.Aga sie tym opiekuje,wiec prawdopodobnie materialy o ktore Wam chodzi beda dostepne na stonie juz w przyszlym tygodniu.

P.S.Sesja odbedzie sie o godz.16,00 25 lutego 2005r. w Sali Sesyjnej Urzedu Mista.A w porzadku obrad miedzy innymi znajdzie sie:
1)Omowienie analizy SWOT
2)Dyskusja w sprawie celowości istnienia komisji
3)Dyskusja w sprawie sposobu egzekwowania obecnosci radnych na sesji
4)Omowienie i przyjecie planu pracy na pol roku
5)Omowienie i przyjecie budzetu na rok 2005
6)Omowienie planu dzialania na miesiac marzec
7)Przyjecie uchwaly w sprawie banera z logo MRMP
8)Dyskusja w sprawie proponowanego przez Pilski Dom Kultury pomieszczenia na biuro MRMP
9)Projekt uchwaly dotyczacy zakresu kompetencji prezydium
10)Przedstawienie propozycji Teatru Alchemii i Warsztatow Terapii Zajeciowej
11)Propozycje pomocy dla Magdy

Jak widac(mam nadzieje)po porzadku obrad-wraz ze zmianami w Prezydium wchodzi nowa jakosc pracy MRMP-oby tak dalej!

Pozdro Brutus



Temat: II Ogólnopolska Konferencja "Sztuka Naiwna i Art Brut&q
Stowarzyszenie OTO JA (Płock) Galeria Tak (Poznań) i Fundacja Fabryka UTU
(Toruń) oraz Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki
zapraszają na
II Ogólnopolską Konferencję Sztuka Naiwna i Art Brut ,,Artysta Niepełnosprawny
i jego prawa" oraz imprezy towarzyszące.

Tematem konferencji są prawa autorskie twórców niepełnosprawnych, mieszkańców
domów pomocy społecznej i uczestników warsztatów terapii zajęciowej.

Konferencja odbędzie się w siedzibie 19 i 20 czerwca 2008 r. od godz. 12 w
Galerii OTO JA (pl. Narutowicza 2 w Płocku)

Szczegóły w załącznikach.
Projekt dofinansowany ze środków Urzędu Miasta Płocka oraz Ministra Kultury i
Dziedzictwa Narodowego.

W imieniu organizatorów:
Radosław Łabarzewski
Wiceprezes Stowarzyszenia
Edukacyjno - Artystycznego
OTO JA w Płocku
Ul. Okrzei 2/19, 09-400 Płock
www.otoja.art.pl
tel. kontakt. 0 609 746 402 e-mail: otoja@otoja.art.pl

Stowarzyszenie Edukacyjno - Artystyczne
OTO JA
w Płocku
otoja@otoja.art.pl
www.otoja.art.pl



Temat: Jak karać pedofilów?

Niewiele mówimy o tym jednak, co zrobić ze sprawcą po osadzeniu go w zakładzie karnym. Pan premier mówi o kastracji farmakologicznej, choć takie coś nie istnieje.
Jeszcze mniej mówimy jednak o budowaniu systemu pomocy ofiarom.

tak..to prawda..czasem zastanawiama sie dlaczego wszyscy krzyczą o [pedofilach..złapali ich..jak napisałeś Kuba...orzeczono karę w dolnych widełkach możliwości..i co....
a co z ofiarą?
co z dziećmi..i dorosłymi ofiarami pedofilii?
mówi sie o ośrodkach leczenia dla pedofili...
jeszcze nie słyszałam poza planami..marzeniami..moimi..Ireny kiedyś i Twymi Kuba o stworzeniu ośrodka dla Ofiar...
całego centrum..z psychologami...psychiatrami..zajęciami...
z psychodramą...
z terapią zajeciową..
grupową..indywidualną..
z hostelem dla dziewczyn które nie mają gdzie uciec...
ktoś słyszał o czymś takim?
ja tylko projekty widzę w sowjej głowie...
ba..wziełam sie za zakładanie fundacji..ale kiedy nazbieram na dziłkę budowlaną..na wybudowanie takiego budynku...na zatrudnienie specjalistów...
miną wieki..moze i nigdy się to nie uda...

a szkoda...




Temat: zlotoryja.pl

. Jeśli tak bronisz powiatu to napisz mi co oni takiego wielkiego zrobili przez 5 lat istnienia!!
Poziom twoich wypowiedzi wiele mówi o tobie. Jest żałosny.


W odróżnieniu od miasta powiat nie ma wasnych dochodów, ale jak się okazuje i bez nich można robić łebskie rzeczy. Chcesz przykładów Podaję z głowy, na poczekaniu:
1. Powiatowy Fundusz Poręczeą Kredytowych, który pozwala przetrwać kryzys drobnym przedsiębiorcom (np. uratował gorzelnię w Grodźcu)
2. Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuączy przy szpitalu w Złotoryi, dzięki któremu przewlekle chorzy mają zapewnioną opiekę, szpital - dochłd, a pielęgniarki pracę.
3. Warsztaty terapii zajęciowej w ćwierzawe (w planach są podobne w Złotoryi)
4. Projekt i fundusze (milion zlotych) na utworzenie jedynego na Dć Zakladu Aktywizacji Zawodowej dla niepełnosprawnych (rozruch jesienią).
5. Wsparcie dla szeregu lokalnych (i ponadlokalnych) inicjatyw, od budowy gorniczego miasteczka począwszy na szwedzkim reality show skoączywszy.



Temat: Ogłoszenia rady osiedla
W dniu 19.09.2008r. odbyło się zebranie Rady Osiedla Nr 7. Obecni byli: Hanna Wawrzyniak, Marianna Gacka, Irena Górecka, Bronisław Jasik, Andrzej Chojnicki, dzielnicowy Norbert Jankowski, dziennikarka Prasy Lokalnej Monika Kalisz-Hnatów oraz mieszkaniec osiedla Jan Pawlik.

Na zebraniu:

1. Omówiono stan bezpieczeństwa na osiedlu, a szczególnie na Alei Powstańców Wlkp i Starówce (skarga mieszkańca Starówki).

2. Analizowano jak rozwiązać problem spożywania alkoholu przez młodzież na Alei Powstańców Wlkp. (picie na ławkach).

3. Przyjęto propozycję mieszkańca osiedla Jana Pawlika - członka Zarządu Stowarzyszenia Centrum Wolontariatu Ziemi Krotoszyńskiej w Krotoszynie - wspólnego spotkania Radnych Rady Miejskiej w Krotoszynie mieszkańców osiedla, Mieszkańców bloków przy ul. Młyńskiej, Rady Osiedla i Zarządu CWZK w celu przedstawienia projektu zagospodarowania skweru przed Warsztatami Terapii Zajęciowej na potrzeby dzieci niepełnosprawnych z warsztatów oraz mieszkańców bloków.



Temat: Warsztaty w Muzeum Narodowym w Krakowie
Jak ubierano się w średniowieczu, jakie były tamtejsze obyczaje, jak rozumieć symbolikę dzieł, które powstały w tamtym okresie, a wszystko w otoczeniu autentycznych i bezcennych średniowiecznych Madonn i obrazów - tak wyglądają warsztaty dla niepełnosprawnych, jakie organizuje Muzeum Narodowe.

Piotr w udrapowanej niebieskiej płachcie pozuje na tle średniowiecznej rzeźby św. Jakuba z kościoła w Bieczu. Świetnie czuje się w tej roli, próbuje przyjąć pozę wzorowaną na drewnianej figurze świętego, sprawdza, czy odpowiednio przekrzywił głowę. Piotr wraz z kilkunastoma uczestnikami warsztatów terapii zajęciowej Krakowskiego Centrum Rehabilitacji bierze udział w spotkaniach, jakie dla niepełnosprawnych zorganizowało krakowskie Muzeum Narodowe w pałacu biskupa Erazma Ciołka. "Gdzie zaczyna się niebo..." - tak nazywa się projekt, w ramach którego upośledzeni umysłowo odkrywają tajniki średniowiecza.

- Tu nie chodzi o edukację, ale o tworzenie. Nasze zajęcia z osobami niepełnosprawnymi to raczej wspólne poszukiwania oparte na zmysłowym kontakcie ze światem średniowiecznej sztuki - wyjaśnia Monika Wlezień, koordynatorka projektu.

Warsztaty to dziesięć tematycznych spotkań, podczas których niepełnosprawni m.in. stworzą własną mapę średniowiecznej galerii z najciekawszymi eksponatami, poznają średniowieczne przedstawienia roślin i zwierząt oraz wcielą się w postaci świętych z wiekowych figur i obrazów.

- Nie słyszałam, by jakieś inne muzeum w Polsce zajmowało się takim rodzajem warsztatów dla niepełnosprawnych umysłowo. Obcowanie z prawdziwymi arcydziełami tworzy niezwykły kontekst terapeutyczny. Mam nadzieję, że inne muzea skorzystają z doświadczeń Muzeum Narodowego i stworzą podobne zajęcia - komentuje psycholog Marianna Mikołajczyk (prowadzi terapię zajęciową osób niepełnosprawnych umysłowo).

Więcej informacji o warsztatach można znaleźć na stronie www.muzeum.krakow.pl.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków



Temat: Strach przed Rosją

Za ileś tam lat kraje takie jak Polska, mogą stać się naturalnym i dobrowolnym sojusznikiem Rosji, gdy dojdzie do jej zwarcia z Kitajcami, więc zamiast inwestować politycznie w takie kraje, który Rosji nie zagraża; ciągle ryczy i tupie, straszy i grozi. Gdzie tu sens i logika?

Czy porównasz prof. Giertycha z jakimkolwiek profesorem przedwojennym? Nie, a wiesz dlaczego? Bo prof. Giertycha uczyli ci, którzy przyszli na miejsce zabitych i pomordowanych. Braki w edukacji to nie element słabego systemu edukacji - to skutek zapaści pokoleniowej.

Nie wiem jakie mieliście doświadczenia na studiach, ale ja aż tak tragicznych nie miałem. Nie mogę powiedzieć, że większość moich profesorów to "marcowi docenci", którzy za polityczną poprawność dostawali tytuły, a Wasza argumentacja się do tego sprowadza. Zło leży raczej w tym, o czym na końcu napisał Musashi. A dokładnie w masowości wykształcenia. Obecnie maturę może mieć (i docelowo ma mieć) każdy. Przed wojną matura to była nobilitacja. Magistrami był mało kto, nie wspominając o doktorach. Pracuję dopiero kilka lat na uczelni, a widzę jak coraz gorszych mam studentów. Gdyby chcieć ich oceniać taką samą miara, jak oceniano nasze roczniki, to pewnie do 5 roku dotrwałoby max 30%... i by był "wrzask", że się młodym ludziom utrudnia "start życiowy". Poza tym system płacenia za pracę na uczelni "korumpuje": płacą od grupy zajęciowej, więc nie jest w moim interesie kogoś wyciąć, bo za rok ja/moi koledzy zarobimy mnie, a być może nas nawet zwolnią, bo nie będziemy mieli kogo uczyć. A w tym wszystkim nie ma już miejsca na dbanie o poziom przeciętnego studenta... Poprostu mogę nie dawać 5,0, ale już 3,0 stawiać muszę... Studenci zaczynają to widzieć, więc efekt dacie radę sobie wyobrazić... Nie widzą tego chyba politycy, bo nie ma projektu reformy w tej dziedzinie...



Temat: Sprawozdanie z posiedzenia w dniu 3 czerwca 2008r.
Sprawozdanie z posiedzenia Burmistrza Miasta z dnia 03 czerwca 2008 r.
Podczas posiedzenia Burmistrz Miasta Zgorzelec:

- podjął zarządzenia w sprawach:
1. ogłoszenia wykazu nieruchomości położonej przy ul.Kościuszki przeznaczonej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej.
2. ogłoszenia wykazu lokali mieszkalnych przeznaczonych do sprzedaży na rzecz obecnych najemców wraz z oddaniem w użytkowanie wieczyste ułamkowej części gruntu.
3. ogłoszenia wykazu nieruchomości położonej przy ul.Łużyckiej przeznaczonej do wydzierżawienia w drodze bezprzetargowej.
4. ogłoszenia wykazu lokali mieszkalnych przeznaczonych do sprzedaży na rzecz obecnych najemców wraz ze sprzedażą ułamkowej części gruntu.

- postanowił:

1. dofinansować kolonie letnie dla dzieci, organizowane w terminie 15 lipca – 1 sierpnia 2008 przez Koło Parafialne przy Parafii p.w. Św .Józefa Robotnika.
2. dofinansować wyjazd dzieci na wypoczynek do Zakopanego, organizowany w terminie 18-25 sierpnia 2008 r. przez zgorzelecką Parafię p.w. św. Bonifacego.
3. dofinansować V Miejską Olimpiadę Sportową dla Przedszkolaków organizowaną przez Przedszkole nr 2.
4. dofinansować wyjazdowe warsztaty zajęciowe Stowarzyszenia Pomocy Dzieciom Nadpobudliwym organizowane przez Szkołę Podstawową nr 5.
5. dofinansować wyjazd na turnus rehabilitacyjny organizowany przez Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych i Życzliwych.
6. zakupić oprogramowanie związane z realizacją sprawozdawczości i planowania finansowego dla Gminy i Urzędu Miasta.
7. Zatwierdzić Specyfikację IWZ i przystąpienie do udzielenia zamówienia publicznego na utrzymanie bieżące miejskiej sieci kanalizacji deszczowej w pasach dróg gminnych.
8. Zatwierdzić Specyfikację IWZ i przystąpienie do udzielenia zamówienia publicznego na dostawę wraz z montażem nowych urządzeń zabawowych na 7 placów zabaw.
9. zatwierdzić przystąpienie do udzielenia przez WOP zamówienia publicznego na przeprowadzenie auditu odnawialnego oraz sprawdzenie funkcjonowania systemu zarządzania jakością w Urzędzie Miasta Zgorzelec.
10. zatwierdzić przystąpienie przez WPRI do udzielenia zamówienia publicznego na naprawę ogrodzenia na Stadionie Miejskim.

Ponadto Burmistrz Miasta Zgorzelec rozpatrzył:

1. uwagi i zastrzeżenia do projektu list przyznawania lokali mieszkalnych, socjalnych i zamian „z urzędu” na 2008 rok.
2. Wnioski o umorzenie zaległości czynszowych za lokale mieszkalne.



Temat: VIII Majowy Buum Poetycki 2007
VIII Majowy Buum Poetycki 2007

Bydgoszcz/Toruń

Gdzie: Od Nowa - Studencki Klub Pracy Twórczej
Majowy BUUM Poetycki jest konfrontacją młodych pism literackich i związanych z nimi środowisk artystycznych. Festiwal prezentuje szeroko pojętą sztukę niezależną, a w szczególności literaturę. Buum prezentuje głównie młodych, undergroundowych poetów oraz niezależne pisma poetyckie.
W ramach festiwalu odbywają się wystawy, pokazy filmów, koncerty, spotkania z krytykami i przede wszystkim sceniczne prezentacje poezji.

16 maja (środa), godz. 20:00

Galeria 011:
WYSTAWA: Oblicza Schizofrenii – wystawa prac plastycznych uczestników terapii zajęciowej w toruńskim szpitalu psychiatrycznym

Maszynownia: „Poczet Poetów Polskich” – filmy Wojciecha Koronkiewicza

Duża scena:
POEZJA: Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Roman Honet, Bartłomiej Majzel, Łukasz Jarosz

Mała scena:
DYSKUSJA – poeci: Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Roman Honet, Bartłomiej Majzel, Łukasz Jarosz, krytyk Karol Maliszewski, grupa terapeutyczna z toruńskiego szpitala psychiatrycznego wraz z terapeutą.

KONCERT: Miss Bunny & The Megaphones

........................................................................................................

17 maja (czwartek), godz. 20:00

Galeria: „Toruńscy Poeci Inaczej”

Maszynownia: „Poczet Poetów Polskich” – filmy Wojciecha Koronkiewicza

Duża scena:
„Ukraina na Buumie” Jurij Andruchowycz, Taras Prochasko

POEZJA: Szymon Szwarc, Rafał Skonieczny

SLAM POETRY: Piotr Macierzyński, Michał Kaczka

„Premiera na Buumie” – najnowsza książka Adama Wiedemanna

KONCERT: Kanał Audytywny – Projekt RÓŻEWICZ AUDYTYWNIE

Buumowy kiermasz wydawnictw: TWÓRCZOŚĆ, HA!ART, RITA BAUM, MIGOTANIA PRZEJAŚNIENIA, UNDERGRUNT, LAMPA, STUDIUM, LITERATURA NA ŚWIECIE, SZEROKA STRONA, WYDAWNICTWO CZYSTEGO SNU

W trakcie festiwalu odbywa się „Akcja stolikowa, czyli o poezji w cztery oczy”

Transmisja na żywo w Radio Sfera: www.sfera.umk.pl

plakat:
http://www.clubber.pl/upl...m_2007_NOWY.jpg

Kanał Audytywny w moim mieście yes yes yes



Temat: Ostrowiec Świętokrzyski
http://www.ostrowiecka.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1817&Itemid=2

Centrum biurowe w MOMP

Jeśli wierzyć temu, co mówi prezydent Jarosław Wilczyński, to były MOMP w Częstocicach czeka druga młodość. Z opuszczonej, niszczejącej rudery MOMP ma przemienić się za, bagatela, 5 mln złotych w centrum biurowe. Zaczęło się od interpelacji Józefa Staniszewskiego na sesji Rady Miasta...
-Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie jest dobrze prowadzone przez dyrektor Barbarę Cudzik -mówi radny. Personel tam pracujący jest przyjazny interesantom. Jednak warunki pracy lekarzy orzeczników, którzy podejmują ważne decyzje, a także przyjmowania osób niepełnosprawnych, urągają zasadom przyzwoitości. Pokoiki są zbyt małe, okienka jak w przedwojennych więzieniach.
Na tę interpelację pod adresem powiatu zareagował prezydent Jarosław Wilczyński.
-W projekcie budżetu na 2009 r. znalazła się modernizacja MOMP-u -mówi prezydent. Chcemy aby powstało tam centrum, w którym znajdą się takie instytucje jak MOPS, PCPR, warsztaty terapii zajęciowej i być może KRUS. Chodzi o to, aby interesanci czy to MOPS-u, czy PCPR-u byli obsługiwani w godziwych warunkach.
Na konferencji prasowej prezydent dodał, że odnowa MOMPu będzie kosztowała około 5 mln złotych i obejmie termomodernizację, budowę windy zewnętrznej oraz dostosowanie obiektu do wymogów ppoż. O środki na termomodernizację MOMP-u w kwocie 2 mln złotych gmina będzie się ubiegała wspólnie z innymi obiektami. Realizacja przewidziana jest na lata 2009 -2010.
Budynek, który opuści MOPS, zostanie przeznaczony w części dla Straży Miejskiej, a w części dla ZUM-u. Na terenie Urzędu Miasta pozostanie jedynie posterunek SM. Zwolnione pomieszczenia zajmą urzędnicy. Z kolei w budynku po ZUM-ie znajdzie się placówka Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego - ośrodek egzaminacyjny.



Temat: Najaktywniejsze Szkolne Koło Turystyczne 2007 roku
14 stycznia 2007r. w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Brzesku odbyło się podsumowanie VIII edycji konkursu na „Najaktywniejsze Szkolne Koło Turystyczne 2007 roku”. Oficjalnego otwarcia i powitania zaproszonych gości dokonała dyrektor szkoły Małgorzata Jasion. Dużo ciepłych słów o działalności PTTK w regionie pyrzyckim wraz z życzeniami w Nowym Roku złożyli: Burmistrz Pyrzyc Kazimierz Lipiński, Starosta Pyrzycki Wiktor Tołoczko i Jerzy Winsze – prezes Regionalnego Oddziału PTTK w Szczecinie.

W dalszej części przedstawiona została przez pana Wojciecha Zalewskiego prezentacja multimedialne podsumowująca rok turystyczny 2007. Część artystyczną prowadził chór szkolny pod kierunkiem pani Beaty Hedzielskiej. Przypomniane zostały także najważniejsze zagadnienia regulaminu konkursu oraz punktacja zdobyta przez poszczególne koła turystyczne. W ostatniej części programu zostały ogłoszone oficjalne wyniki konkursu oraz wręczone nagrody i wyróżnienia. Fundatorami pucharów i nagród byli: Burmistrz Pyrzyc Kazimierz Lipiński , Zarząd PTTK w Szczecinie, ,Starosta Pyrzycki Wiktor Tołoczko oraz Burmistrz Lipian Krzysztof Boguszewski. Pomysłodawcą projektów pucharów i tabliczek był Wojciech Zalewski nauczyciel w SP Brzesko.

Po oficjalnej części można było obejrzeć wystawę promującą idee turystyki w regionie pyrzyckim, którą przygotowało Szkolne Koło Turystyczne w Brzesku oraz kolekcję sprzętu kolarskiego Ireneusza Czaboćko.

W uroczystości brały udział władze gminy , powiatu, dyrektorzy szkół gminy i powiatu oraz opiekunowie szkolnych kół PTTK Ziemi Pyrzyckiej.

Wyniki klasyfikacji punktowej.

Równorzędne I miejsce zajęły:
Szkoła Podstawowa w Brzesku i Zespół Szkół w Lipianach z 4250 pkt.

Na kolejnych pozycjach znalazły się kolejno:

SP nr 2 w Pyrzycach – 4150 pkt,
Publiczne Gimnazjum w Pyrzycach – 3750 pkt,
Szkoła Podstawowa w Mielęcinie –3750 pkt,
Ośrodek Szkolno- Wychowawczy w Pyrzycach – 3550 pkt,
Szkoła Podstawowa w Żabowie - 2900 pkt,
Szkoła Podstawowa w Okunicy – 1900 pkt,
O.R.E.W Nowielin – 1700 pkt,
Dom Dziecka w Czernicach – 750 pkt,
Warsztaty Terapii Zajęciowej w Nowielinie – 300pkt.

źródło: pyrzyce.um.gov.pl



Temat: Medycyna - rozwój, nowe oddziały itp.

Nowe placówki MOPR
mon2007-03-21, ostatnia aktualizacja 2007-03-21 16:25

W Kielcach powstaje ośrodek wsparcia dziennego dla osób cierpiących na chorobę Alzheimera i kolejny klub seniora. Nowe placówki rozpoczną działalność w połowie roku.
- Obecnie pracujemy nad projektem adaptacji budynku, w którym placówki będą funkcjonowały. W tym miesiącu będzie gotowy i od razu ruszamy z przetargiem. Myślę, że pod koniec wakacji przyjmiemy pierwszych podopiecznych - zapewnia Magdalena Gościniewicz, zastępca dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.

Ośrodek i dom seniora będą się mieścić w budynku przy al. Legionów 4. Ośrodek przewidziany jest dla 15 chorych. Na miejscu będą mogli liczyć na terapię zajęciową, naukę funkcjonowania w codziennym życiu, rehabilitację, a wszystko to pod okiem specjalistów. Jest to pierwszy tego typu ośrodek w mieście. - Z naszych informacji wynika, że w Kielcach jest wiele osób, które potrzebują takiej pomocy. Rodziny często nie chcą oddawać chorych do zamkniętych zakładów. Ośrodek pozwoli nam zaspokoić te potrzeby - uważa dyrektor Gościniewicz.

Nowy, czwarty już klub seniora zaoferuje szereg zajęć, m.in. naukę obsługi komputera, naukę języków obcych, gimnastykę i różne koła zainteresowań. - Liczymy, że skorzystają z nich starsi mieszkańcy Barwinka, Baranówka i okolic ul. Krakowskiej. Patrząc na zainteresowanie, jakim cieszą się pozostałe kluby, myślę, że i w tym nie będziemy narzekać na brak chętnych - nie ma wątpliwości dyrektor Gościniewicz
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4003484.html




Temat: Centrum Kształcenia na Odległość na Wsiach
Urząd Gminy w Stryszawie informuje, że w Warsztacie Terapii Zajęciowej w Kukowie rozpoczyna działalność Centrum Kształcenia na Odległość na Wsiach (CKNONW)

Chcesz zdobyć zawód? Dodatkowe kwalifikacje? Doskonalić swoje umiejętności? Przyjdź do Centrum Kształcenia CKNONW! Pomożemy Ci!
Będziesz mógł bezpłatnie skorzystać z nowoczesnych źródeł dostępu do wiedzy poprzez sieć Internet. Dysponujemy sprzętem najwyższej jakości i fachową poradą.
Zgłoś się lub zadzwoń 033/874 80 01 do WTZ w Kukowie lub do Urzędu Gminy pok. Nr 17, tel 033/876 77 14. Tam uzyskasz wszelkie niezbędne informacje.

Lista dostępnych kursów w Centrach Kształcenia na Odległość:

* Język polski
* Matematyka
* Historia
* Chemia
* Fizyka
* Geografia
* Biologia
* Język obcy I
* Język obcy II
* Opiekun osób starszych
* Podstawy technik komputerowych
* Użytkowanie komputerów
* Przetwarzanie tekstów
* Arkusze kalkulacyjne
* Bazy danych
* Grafika menadżerska i prezentacyjna
* Usługi w sieciach informatycznych
* Opiekunka dziecięca domowa
* Administracja systemami komputerowymi
* Agent ubezpieczeniowy
* Asystent bankowości
* Broker ubezpieczeniowy
* Grafik komputerowy
* Handlowiec
* Księgowość
* Organizator agrobiznesu
* Pracownik administracyjny
* BHP
* Zarządzanie kadrami (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Ocena pracownika (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Planowanie potrzeb (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* System motywacyjny (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Rekrutacja (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Ścieżki kariery (cykl szkoleniowy z zakresu ZZL)
* Bezpieczeństwo systemów informatycznych
* Ochrona danych osobowych
* Prawo zamówień publicznych
* Edukacja zdalna - szkolenia tworzone w systemie e-learning, blended learning
* Przedstawiciel handlowy
* Sprzedawca
* Telemarketer
* Zarządzanie projektami
* Promocja i wsparcie edukacji osób niepełnosprawnych
* Zawody przyszłości - nowe formy zatrudnienia
* Jak zdobyć i utrzymać pracę
* Kariera - decyduję, planuję, działam
* Zostań e-pracownikiem
* Oczekiwania pracodawców - autoprezentacja
* Poradnictwo zawodowe - wsparcie dla Twojego sukcesu
* A może samozatrudnienie?

Tygodniowy harmonogram godz. otwarcia Centrum:

ŚRODA: od 9.00 do 13.00 i od 16.00 do 21.00
PIĄTEK: od 18.00 do 21.00
SOBOTA: od 9.00 do 14.00
NIEDZIELA: od 16.00 do 19.00

Serdecznie zapraszamy!!!




Temat: III Grand Prix Arturówka
Witam!

Podobnie jak w ubiegłym roku, Bieg oraganizowany jest w ramach całodnowego festynu z okazji kampanii społecznej "Schizofrenia- Otwórzcie Drzwi"dzięki czemu będzie wiele atrakcji dla całych rodzin
Jest już znany program:

9 września 2007 roku,
Ośrodek Rehabilitacyjno - Wypoczynkowy „Zacisze” w Jedliczu

Prowadzenie: Katarzyna Dowbor

11.30 Otwarcie biura II Biegu Solidarności z Osobami Chorującymi na Schizofrenię

13.00 Przejście przez Symboliczne Drzwi - oficjalne otwarcie imprezy

13.05 - 13.30 Powitanie gości, przemówienia gości (Prezydent Miasta Łodzi, Wójt Gminy Zgierz)

13.30 Start II Biegu Solidarności z Osobami Chorującymi na Schizofrenię - 10 km, 1,5km
13.35 Rozpoczęcie zawodów jeździeckich osób chorujących psychicznie

13.35 – 14.25 Spotkanie eksperckie – „Narodowy Program Ochrony Zdrowia Psychicznego – szanse i wyzwania”

14.30 - 15.30 Występ Kabaretu „Słuchajcie”

15.30 - 15.45 Bieg Przedszkolaka –100m
15.40 - 16.00 Dekoracja zwycięzców II Biegu Solidarności i Zawodów Jeździeckich
16.00 -16.15 Informacje o Projekcie KŁOS i firmie społecznej

16.15 - 16.45 Występ Zespołu Pieśni i Tańca „Pędziwiatry”

16.15 - 16.30 Prezentacja dogoterapii16.30-17.00 Pokazy Capoeiry

17.30 - 18.45 Koncert zespolów Freeks i Rezerwat

19.00 Oficjalne zakończenie imprezy

Dodatkowe atrakcje:

Dmuchane place zabaw dla dzieci, ścianka wspinaczkowa, Miasteczko plastyczne dla dzieci, konkursy plastyczne,
Malowanie twarzy
Wystawa prac plastycznych
Stoiska z artykułami z terapii zajęciowej
Dogoterapia
Grill

W imieniu organizatorów (wśród nich KB "Arturówek" Łódź ) serdecznie zapraszam.
Zgłoszenia już na www.klos.tpn.org.pl, informacje, regulamin na www.biegampolodzi.go.pl

pozdrawiam



Temat: Warsztaty Terapii Zajęciowej
Definicja warsztatu

Warsztat jest wyodrębnioną organizacyjnie i finansowo placówką stwarzającą osobom niepełnosprawnym niezdolnym do podjęcia pracy możliwość rehabilitacji społecznej
i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia. Warsztat nie jest placówką samodzielną, ale stanowi część większej struktury organizacyjnej wyposażonej w osobowość prawną lub posiadającej zdolność do czynności prawnych. Warsztaty mogą być organizowane przez fundacje, stowarzyszenia lub przez inne podmioty.

Cele działania warsztatu

Celem warsztatu jest:
- aktywne wspomaganie procesu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych,
- stwarzanie osobom niepełnosprawnym niezdolnym do podjęcia pracy możliwości rehabilitacji społecznej i zawodowej w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia.

Realizacji powyższych celów służy stosowanie technik terapii zajęciowej zmierzających do usamodzielnienia uczestników, poprzez wyposażenie ich w umiejętności wykonywania czynności życia codziennego oraz zaradności osobistej, a także rozwijania psychofizycznych sprawności oraz podstawowych i specjalistycznych umiejętności zawodowych, umożliwiających uczestnictwo w szkoleniu zawodowym albo podjęcie pracy.

Uczestnicy warsztatów
Uczestnikami warsztatów mogą być osoby posiadające prawnie potwierdzony status niepełnosprawności, niezdolne do podjęcia pracy. Osoby niepełnosprawne, przyjmowane do warsztatu po 1 stycznia 1998 r., muszą posiadać w swoim orzeczeniu wskazanie do uczestnictwa w terapii zajęciowej. Zgłoszenia osób niepełnosprawnych, które chcą uczestniczyć w warsztacie przyjmuje i zatwierdza jednostka zamierzająca utworzyć warsztat lub jednostka prowadząca warsztat.

Zasady funkcjonowania warsztatu

Terapię prowadzoną w warsztacie realizuje się na podstawie indywidualnego programu rehabilitacji uczestnika, który zawiera informacje dotyczące osoby niepełnosprawnej, planowanych działań wobec uczestnika i spodziewanych efektów tych działań.
[...]

Zasady finansowania warsztatów terapii zajęciowej

Koszty utworzenia, działalności i wynikające ze zwiększenia liczby uczestników warsztatu są współfinansowane ze środków PFRON, ze środków samorządu terytorialnego lub z innych źródeł. Zasada współfinansowania oznacza solidarne ponoszenie kosztów tworzenia
i działania warsztatów przez jednostki samorządu terytorialnego szczebla powiatowego oraz Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
[...]

Więcej czytaj na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej

------------------------

Więcej pieniędzy dla warsztatów terapii zajęciowej

1 stycznia 2009 r. mają wejść w życie zmiany w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej. Senacki projekt nowelizacji ustawy zakłada nowe sposoby finansowania działalności warsztatów terapii zajęciowej (WTZ) i zakładów aktywności zawodowej (ZAZ).

Od 2009 r. 90 procent kosztów działalności warsztatów terapii zajęciowej i zakładów aktywności zawodowej pokryje PFRON. Dziś fundusz pokrywa 85 procent kosztów.
Pozostała kwota będzie pobierana z budżetów gmin, powiatów i urzędów marszałkowskich. Chyba, że instytucje te zostaną wsparte przez sponsorów. Wówczas procentowy udział samorządów będzie proporcjonalnie mniejszy.

Więcej czytaj w portalu niepełnosprawni.info



Temat: Dziesięć Szans (II)
Marek PANKOWSKI, Prezes Zarządu F5 Konsulting Spółka z o.o.
W poprzednim numerze rozpocząłem analizę szans pozyskania funduszy unijnych niezbędnych dla wsparcia rozwoju naszej gminy. Dzisiaj ciąg dalszy tych rozważań*.

Szansa szósta. Ponownie łączy się z Priorytetem III i następnym Działaniem 3.3. Wsparcie ochrony przyrody. Celem tego działania jest odbudowa i utrzymanie stanu przyrody poprzez czynną ochronę. Projekty w ramach tego działania dotyczą odbudowy zdegradowanych siedlisk, tworzenia infrastruktury służącej promocji obszarów chronionych (szczególnie Natura 2000), ochrony gatunków fauny i flory o zagrożonej puli genowej etc. Łączne środki przeznaczone na to działanie przekraczają 6 mln euro.
Szansa siódma. Dotyczy Działania 3.4. W ramach tego samego Priorytetu III. Celem tego działania jest poprawa jakości środowiska przyrodniczego poprzez uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w regionie. Dla poprawiania sytuacji na tym obszarze można ubiegać się o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z budową, rozbudową lub modernizacją oczyszczalni ścieków komunalnych i systemów kanalizacji zbiorczej. Uzupełnieniem powyższych projektów mogą być: budowa i modernizacja systemów kanalizacji deszczowej oraz budowa, rozbudowa i modernizacja systemów zaopatrzenia w wodę. Przewiduje się przeznaczenie na ten cel łącznej kwoty ponad 97 mln euro.
Szansa ósma. Dotyczy Działania 3.7. w ramach tego samego Priorytetu III. Celem tego działania jest stymulowanie inwestycji, które pozwolą na zwiększenie udziału w bilansie energetycznym kraju odnawialnych źródeł energii takich jak wiatr, słońce, biomasa, źródła geotermalne oraz woda. Alokacja finansowa ogółem na to działanie wynosi ponad 20 mln euro.
Szansa dziewiąta. Pojawia się w związku z Priorytetem V Infrastruktura dla kapitału ludzkiego. Działanie 5.2. Rozwój infrastruktury edukacyjnej, w tym kształcenia ustawicznego. Gminy w ramach tego działania mogą ubiegać się o wsparcie finansowe dla poprawy warunków kształcenia, unowocześnienia i wzbogacenia regionalnych placówek oświatowych. Do przykładowych projektów mogących ubiegać się o wsparcie finansowe zaliczyć można: budowę nowych, rozbudowę lub modernizację obiektów szkolnych, bibliotek przyszkolnych, obiektów sportowych, wyposażenia placówek edukacyjnych w nowoczesny sprzęt (poza komputerowym), usuwanie barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych. Alokacja finansowa ogółem na to działanie wynosi ponad 21 mln euro.
Szansa dziesiąta. Związana jest także z Priorytetem V Działaniem 5.4. Wzmocnienie pozostałej infrastruktury społecznej. Celem tego działania jest wsparcie przedsięwzięć związanych z szeroko rozumianą sferą socjalną i społeczną. Gminy będą mogły ubiegać się o środki finansowe na realizację następujących projektów: budowę nowych, adaptację lub modernizację obiektów pomocy społecznej (domy pomocy społecznej, hospicja, domy dziecka, świetlice środowiskowe, centra pomocy rodzinie, noclegownie dla bezdomnych i inne ośrodki wsparcia); budowę nowych, adaptację lub modernizację obiektów świadczących usługi z zakresu pozaszkolnych form integracji społecznej dzieci i młodzieży (np. świetlice socjoterapeutyczne, ogniska wychowawcze, kluby środowiskowe i inne ośrodki wsparcia); budowa nowych, adaptacja lub modernizacja obiektów świadczących usługi z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych (warsztaty terapii zajęciowej, ośrodki rehabilitacyjne i inne ośrodki wsparcia dla osób niepełnosprawnych); budowa nowych, adaptacja lub modernizacja obiektów świadczących usługi z zakresu ekonomii społecznej (zakłady aktywności zawodowej, kluby integracji społecznej, spółdzielnie socjalne i inne podmioty aktywizacji społeczno-zawodowej). Łącznie z zakupem wyposażenia alokacja finansowa na to działanie wynosi prawie 7 mln euro.
Zarysowane wyżej możliwości wsparcia finansowego z funduszy unijnych potencjalnych przedsięwzięć inwestycyjnych w naszej gminie ilustrują szanse, jakie pojawiają się przed lokalną społecznością. Czy okazje te zostaną wykorzystane w latach 2008-2013 zależy w głównej mierze od sprawności, kreatywności i racjonalności działania lokalnych organów władzy samorządowej oraz stosownej presji opinii publicznej na rzecz przedłożenia przez tę władzę strategicznego planu działania w latach nowego okresu programowania funduszy strukturalnych w Unii Europejskiej.
*Projekt Uszczegółowienia Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013



Temat: KALISZ, 25-27 kwietnia 2008
WARUNKI UCZESTNICTWA W WARSZTATACH TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO

Koszt akredytacji

200 zł – koszty merytoryczne + wejściówki na spektakle
260 zł – koszty merytoryczne + dwa noclegi ze śniadaniami + wejściówki na
spektakle

Istnieje możliwość rezerwacji dodatkowego noclegu z 24/25.04.2008 oraz z 27/28.04.2008 w cenie 30 zł doba/osoba.

Wypełnienie karty uczestnictwa w warsztatach z określeniem grupy warsztatowej i przesłanie drogą pocztową, faxem lub e-mailem w nieprzekraczalnym terminie
18 kwietnia 2008
na adres:
Centrum Kultury i Sztuki
ul. Łazienna 6
62-800 Kalisz
fax. (062) 767 23 18
e-mail: art1@ckis.kalisz.pl, ola.kubiak@ckis.kalisz.pl

każda grupa warsztatowa (wyłączając grupę początkującą) ma wykładowcę prowadzacego, który poprowadzi panel zajęciowy 3 godziny każdego dnia warsztatów + dodatkowo zajęcia wg harmonogramu warsztatów.

UWAGA! Chętni do wzięcia udziału w projekcie prowadzonym przez Ray'a Chung zobowiązani są do nadesłania wraz z kartą uczestnictwa swojego „tanecznego cv”.
Termin nadsyłania zgłoszeń mija 11 kwietnia 2008.
Osoby niezakwalifikowane do wzięcia udziału w projekcie na życzenie mogą zostać zakwalifikowane do grupy zaawansowanej. Ilość miejsc ograniczona.

Przesłanie kwoty akredytacyjnej z dopiskiem „warsztaty” oraz podanym imieniem i nazwiskiem na konto:
Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu
Bank Handlowy w Warszawie S.A. Oddział Kalisz
97 1030 1654 0000 0000 3468 2000
W przypadku wpłaty przelewem, prosimy o okazanie dowodu wpłaty przy rejestracji w Biurze Organizacyjnym.

W celu określenia grupy podajemy regulamin:

COACHING PROJECT z Ray'em Chung:
- przeznaczony dla profesjonalnych tancerzy;
- kwalifikacja będzie przeprowadzona na podstawie nadesłanych „tanecznych cv” i
indywidualnych konsultacji;

Grupa zaawansowana:
- regularne uczestniczenie w warsztatach z udziałem doświadczonych pedagogów
z kraju i z zagranicy od minimum 5 lat;
- regularne uczestniczenie w zajęciach z technik tańca współczesnego;
- bardzo dobra znajomość nomenklatury tańca współczesnego oraz technik
wspomagających;
- wysoki poziom świadomości ciała i ruchu
- profesjonalne podejście do pracy podczas warsztatów, koncentracja na
zdobywaniu wiedzy i doświadczenia;
- udział w projektach i spektaklach;

Grupa średniozaawansowana:
- regularne uczestniczenie w warsztatach z udziałem doświadczonych pedagogów
z kraju i z zagranicy od minimum 2 lat;
- regularne uczestniczenie w zajęciach z technik tańca współczesnego;
- zaangażowane uczestnictwo w warsztatach;

Grupa początkująca:
- dla wszystkich miłośników tańca współczesnego (doświadczenie nie wymagane);

Organizator oraz wykładowcy mają możliwość przesunięcia do innej odpowiedniej poziomem zaawansowania grupy.
Zgłoszenia nadesłane po terminie nie będą akceptowane.
Organizator zastrzega sobie prawo do przetwarzania danych osobowych zebranych w związku z organizacją warsztatów w celu realizacji warsztatów oraz w celach marketingowych. Uczestnikom przysługuje prawo wglądu i poprawiania swoich danych osobowych.




Temat: 2009 - KONKURSY W RAMACH PO KAPITAŁ LUDZKI
Ogłoszono nabór projektów w ramach Poddziałania 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w imieniu Samorządu Województwa Pomorskiego zwanego dalej Instytucją Pośredniczącą ogłasza konkurs zamknięty na składanie wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013 w terminie od dnia 15 czerwca 2009 roku do dnia 17 lipca 2009 roku w ramach Priorytetu VII „Promocja integracji społecznej” Działania 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej” Poddziałania 7.2.1 „Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”.

Do udziału w konkursie zaprasza się:

Wszystkie podmioty - z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych).

O dofinansowanie mogą ubiegać się w/w podmioty, które spełniają kryteria określone w Szczegółowym Opisie Priorytetów w ramach POKL oraz dokumentacji konkursowej, z wyłączeniem podmiotów określonych w art. 211 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).

W ramach Podziałania 7.2.1 mogą być realizowane następujące typy projektów:

1. Wsparcie (m.in. prawne, organizacyjne, szkoleniowe i finansowe) dla tworzenia i działalności podmiotów integracji społecznej, w tym: centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, zakładów aktywności zawodowej oraz podmiotów działających na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej (których podstawowym zadaniem nie jest działalność gospodarcza) z wyjątkiem warsztatów terapii zajęciowej.
2. Kursy i szkolenia umożliwiające nabycie, podniesienie lub zmianę kwalifikacji i kompetencji zawodowych.
3. Staże, subsydiowane zatrudnienie i zajęcia reintegracji zawodowej u pracodawcy.
4. Poradnictwo psychologiczne, psychospołeczne lub zawodowe, prowadzące do integracji społecznej i zawodowej.
5. Rozwój nowych form i metod wsparcia indywidualnego i środowiskowego na rzecz integracji zawodowej i społecznej (w tym np. środowiskowej pracy socjalnej, centrów aktywizacji lokalnej, animacji lokalnej, streetworkingu, coachingu, treningu pracy).
6. Rozwój usług społecznych przezwyciężających indywidualne bariery w integracji społecznej w tym w powrocie na rynek pracy.
7. Rozwijanie umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych na rynku pracy.
8. Wsparcie tworzenia i działalności środowiskowych instytucji aktywizujących osoby niepełnosprawne w tym zaburzone psychicznie.
9. Wsparcie dla tworzenia i funkcjonowania pozaszkolnych form integracji społecznej młodzieży (świetlice środowiskowe w tym z programem socjoterapeutycznym, kluby środowiskowe) połączonych z realizacją działań w zakresie reintegracji zawodowej i społecznej.

Na dofinansowanie projektów przeznaczono ogółem 12 000 000,00 PLN
[/u]



Temat: Gdzie się wybrać - informacje
O nadziei utraconej nad dachami
Miejsce: Teatr Nowy - Duża Scena, Poznań: ul. Dąbrowskiego 5

Kategoria: Spektakl

Daty wydarzenia:

wtorek, 27 listopada
start: 19.00, wstęp wolny

Opis wydarzenia
Trwają ostatnie przygotowania do premiery trzech krótkich spektakli
teatralnych, z udziałem osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Na scenie zobaczymy ponad czterdziestu niepełnosprawnych aktorów z
pięciu Warsztatów Terapii Zajęciowej i Środowiskowego Domu Samopomocy.
"O nadziei utraconej nad dachami" w reż. Magdaleny Płanety (aktorki
Teatru Polskiego) i Agaty Rappe (absolwentki Akademii Praktyk
Teatralnych w Gardzienicach), "Pamaj i Makam" w reż. Adama Leńca
(reżysera filmowego) oraz "Jak u Szekspira" w reż. Wojciecha Deneki
(aktora Teatru Nowego) powstały podczas ośmiomiesięcznej pracy
teatroterapeutycznej, w ramach drugiej edycji projektu Teatracje. Do
spektakli zostały specjalnie zaprojektowane i uszyte kostiumy, powstała
scenografia, obraz multimedialny oraz muzyka, która będzie zagrana na
żywo podczas premiery. W przygotowaniach spektakli uczestniczyło ponad
czterdziestu młodych twórców; scenograf, projektantka kostiumów,
charakteryzatorki teatralne, muzycy, montażyści filmowi itd., pomagali
im licealiści i studenci UAM.
"Teatr na walizkach", tak mówią o przedsięwzięciu realizatorzy. Bez bazy
lokalowej; magazynu na kostiumy i scenografię, miejsca składowania
instrumentów muzycznych, sceny na próby coraz trudniej jest realizować
projekt. W tym roku próby do spektakli odbywały się ośmiu miejscach w
Poznaniu między innymi w Centrum Kultury Zamek, Ośrodku Teatralnym
Maski, Eskulapie, czy w Domu Żołnierza. Niestety tylko jedna, w dniu
premiery, odbędzie się na Dużej Scenie w Teatrze Nowym. Ze względu na
wysokie koszty możliwe jest tylko jednokrotne wystawienie spektakli, a
teatroterapia to dla człowieka niepełnosprawnego szansa na nową jakość
życia, to nowatorska forma rehabilitacji społecznej i zawodowej
przynosząca człowiekowi upośledzonemu zadowolenie i satysfakcję.
Teatroterapia to nie tylko ćwiczenia teatralne i przedstawienie, to
budowanie człowieka, jego godności, poczucia wartości, samodzielności
oraz możliwość wypowiedzenia się poprzez uzewnętrznienie emocji, uczuć,
pragnień. Akceptacja, oklaski widowni, są przeżyciem wzmacniającym nie
tylko dla niepełnosprawnych aktorów, ale także dla ich rodzin. W końcu,
to szansa na zmianę wizerunku osób niepełnosprawnych w społeczeństwie.
Stąd narodził się projekt założenia Teatru Osób Upośledzonych Umysłowo z
własną salą prób, niewielką sceną oraz zapleczem technicznym i kuchennym.

[materiały organizatora] aktivist.pl

Mam pytanie , w związku z tym, czy ktoś będzie z Poznania?, bo moglibyśmy się spotkać.
Chciałabym to zobaczyć!



Temat: Pegaz
Pegaz 2003

Celem programu jest realizacja praw osób niepełnosprawnych do swobodnego porozumiewania się oraz poruszania i przemieszczania, poprzez likwidację barier w komunikowaniu się i transportowych.
Program Pegaz 2003 w części I ma za zadanie ułatwić dostosowanie samochodu do potrzeb wynikających z rodzaju niepełnosprawności ruchowej, nabycie własnego sprzętu komputerowego oraz wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym.

Program składa się z trzech modułów:
1) moduł pomocy w aktywizowaniu osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier transportowych i w komunikowaniu się. Obejmuje trzy obszary:
a) obszar A - pomoc w zakupie i montażu oprzyrządowania do samochodu,
b) obszar B - pomoc w zakupie sprzętu komputerowego,
c) obszar C - pomoc w zakupie wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym,
w ramach których jest udzielane dofinansowanie.
2) moduł pomocy w dofinansowaniu przedsięwzięć realizowanych w ramach programu Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych Joni i Przyjaciele Polska, pt. "Wózki dla Polski".
Stowarzyszenie prowadzi w Polsce od siedmiu lat działalność na rzecz osób niepełnosprawnych, kontynuując ideę amerykańskiej organizacji "Joni & Friends", która remontuje używany sprzęt rehabilitacyjny i zapewnia jego dystrybucję na świecie w ramach programu "Wózki dla świata". Dotychczas, w związku z realizacją ww. projektu, Stowarzyszenie sprowadziło do Polski i bezpłatnie przekazało użytkownikom około 4000 wózków inwalidzkich oraz kilka tysięcy kul, balkoników, lasek i chodzików.
Stowarzyszenie współpracuje z lokalnymi władzami samorządowymi oraz ośrodkami pomocy społecznej, które przy pomocy ankiet, w konsultacji z lekarzami prowadzącymi, typują osoby wymagające zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny oraz dobierają wózek do indywidualnych potrzeb użytkownika.

W celu uzyskania szczegółowych informacji na ten temat można kontaktować się ze Stowarzyszeniem "Joni i Przyjaciele Polska" (00-983 Warszawa, ul. Kondratowicza 20; tel./fax (022) 675 8168).

Stowarzyszenie "Joni i Przyjaciele Polska" przy realizacji tego zadania współpracuje z Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Warszawie. Współpraca polega na remontowaniu przez więźniów sprowadzonych z USA wózków inwalidzkich oraz używanego sprzętu rehabilitacyjnego. PFRON przyczynia się do wsparcia zadań Stowarzyszenia mających na celu bezpłatną pomoc osobom niepełnosprawnym, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej w zaopatrzeniu w sprzęt rehabilitacyjny.

3. Kolejną formą pomocy w ramach tego programu jest moduł pomocy w aktywizowaniu osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier transportowych uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej.
W ramach tego modułu udzielana jest pomoc w formie dofinansowania zakupu fabrycznie nowych pojazdów przeznaczonych do przewozu osób niepełnosprawnych:
- samochodów osobowych wyposażonych w windę, podjazd lub inne urządzenia dostosowujące pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych, które w wersji standardowej są samochodami 9-cio miejscowymi,
- autobusów 10-cio i więcej miejscowych, w tym wyposażone w windę, podjazd lub inne urządzenia dostosowujące pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych.
Pomoc jest skierowana do podmiotów prowadzących warsztat terapii zajęciowej i nieposiadających pojazdu przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych lub posiadających pojazd starszy niż 5 lat.

Źródło - www.pfron.org.pl programy PFRON




Temat: Inwestycje - na papierze i w budowie...


XXI wiek w końcu zawita też do przedszkoli

W przyszłym roku w Gliwicach zostanie otwarte przedszkole jakiego jeszcze w regionie nie było. Kolorowe sale z dużymi przeszkleniami zostaną umieszczone wprost w ogrodzie. Dzieci będą się tutaj uwrażliwiać i edukować przez dobrą architekturę.

W większości polskich miast od lat nie buduje się przedszkoli, a wiele starych to relikty poprzedniej epoki. Jeśli już powstają, to tylko prywatne. Gliwice chcą przełamać ten impas. Wkrótce, przy ul. Żabińskiego rozpocznie się budowa przedszkola Zarządu Budynków Miejskich I Towarzystwa Budownictwa Społecznego.

- Liczymy, że zostanie otwarte w 2009 roku. Pomieści 120 dzieci. W pobliżu od siedmiu lat budujemy osiedle Bajkowe, jest tam już ponad 500 mieszkań, ale z nowego przedszkola z pewnością skorzystają dzieci, których rodzice pracują w Specjalnej Strefie Ekonomicznej - mówi Adam Malik, główny specjalista z ZBM I TBS Gliwice.

Projekt przedszkola opracowało konsorcjum dwóch firm projektowych z Gliwic: Rafał Drobczyk Architektura i Urbanistyka oraz NXD ARCHITEKCI Krzysztof Zalewski. - Postawiliśmy na parterowy obiekt, tak by z każdej sali można było wyjść do ogrodu i żeby zniwelować wszelkie bariery architektoniczne - mówi Drobczyk.

Rozległy budynek składa się z kilku części, wszystkie mają formę kolorowych prostopadłościanów. Od frontu jest przeszklona sala sportowa i hol biegnący przez cały budynek. Nie jest to wąski korytarz, ale duża przestrzeń, która może służyć jako miejsce wystaw przedszkolaków, a nawet zabaw.

- Zależało nam, by przedszkole dostarczało najmłodszym najlepszych odczuć, dlatego zastosowaliśmy dobrej jakości materiały. W projekcie będą wykorzystane tylko te naturalne i ekologiczne, na elewacjach pojawi się kamień, we wnętrzach będzie sporo drewna. Wierzymy, że architektura powinna kształtować wrażliwość estetyczną i gust odbiorcy - mówi Zalewski, współprojektant przedszkola.

Sale zajęć zgrupowano w trzy zespoły po dwie. W każdym segmencie jest maleńki dziedziniec, gdzie w ciepłe dni dzieci będą się mogły bawić na powietrzu. Każda sala ma przeszkloną ścianę wychodzącą na dziedziniec, stąd wychowawcy, nawet siedząc w klasie, będą mogli obserwować podopiecznych bawiących się na dworze. Wszystkie trzy atria są otwarte na południe i dalszą część ogrodu. Pomiędzy salami zlokalizowano węzły sanitarne umieszczone w bryłach przypominających ścięte stożki. Ich korowe kominy przebijają dachy niskich pawilonów.

Dzieci z pewnością pokochają przedszkole. We wnętrzu pojawią się barwne ściany, duże nadruki z misiami, a wejścia do budynku będzie strzegł... duży królik. Gigantyczna maskota to jednak nie tylko zabawka, ale zarazem podpora konstrukcyjna dachu. W budynku odseparowano część administracyjną, która znajduje się na piętrze, tuż nad wejściem. Pomieszczenia kuchenne i techniczne znalazły się po drugiej stronie budynku, z dala od sal zajęciowych.

Przedszkole zostanie zbudowane za pieniądze gminy, będzie kosztowało około 5 mln zł. W pobliżu miasto planuje wybudować także filię biblioteki miejskiej, do której przeniesione zostaną dwa oddziały mieszczące się teraz w starych siedzibach.



http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4817419.html



Temat: Wątek zbiorczy
[Wałbrzych]

Potrzebna jest pomoc dla powstającego w Wałbrzychu Zakładu Aktywności Zawodowej. Jego twórcy czekają przede wszystkim na pieniądze, materiały budowlane i deklaracje pracy. Bez uzbierania wkładu własnego nie otrzymają dofinansowania i przepadną trzyletnie przygotowania. Powstający przy ulicy Uczniowskiej zakład, będzie jedynym miejsce w regionie, w którym pracę dostaną osoby z upośledzeniem intelektualnym.

Szef Warsztatów Terapii Zajęciowej z ulicy Bohaterów Pracy Marcin Sterecki, siedzi zagrzebany w papierach. To właśnie tam, a przede wszystkim w głowach ludzi działających w Stowarzyszenia Dzieci i Rodzin Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej w Wałbrzychu zrodził się pomysł powołania Zakładu Aktywności Zawodowej. Zrodził się z obserwacji i z praktyki działania. Osoby z dysfunkcją intelektualną po zakończeniu edukacji w szkole specjalnej, często wpadają w ‼czarną dziurę". Pracodawcy nie garną się do ich zatrudniania, a na warsztatach terapii zajęciowej nie zawsze jest miejsce. Zakład to jest pomysł właśnie dla nich.

Dla nich to za dużo
Przygotowania trwają już trzy lata. Pierwszym krokiem było pozyskanie miejsca. Gmina przekazała budynki po byłej szkole podstawowej nr 18 przy ulicy Uczniowskiej. Teraz trwa walka o to, by nie zostały rozkradzione do końca. Choć pilnuje ich jedna z firm ochroniarskich, to amatorów łatwego zarobku nie brakuje.- Już kilkanaście razy zgłaszaliśmy kradzieże na policji - mówią w warsztatach. Z projektem chcą zdążyć przed totalną ruiną tych budynków.

Stowarzyszenie nie jest w stanie same udźwignąć tej inwestycji. Koszt to ponad 4, 5 miliona złotych z czego 3,6 miliona to dotacja Państwowego Funduszu rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Resztę muszą uzbierać sami. - Potrzebujemy praktycznie wszystkiego. Przede wszystkim pieniędzy, materiałów budowlanych oraz robocizny - mówi Marcin Sterecki. Bardzo przyda się także transport, ponieważ mają problem z odbiorem podarowanych już wcześniej materiałów. - Na początku było paskudnie. Patrzono na nas podejrzliwie kiedy prosiliśmy o pomoc. Teraz jednak na przykład dzięki dokumentom od prezydenta miasta jest nam o wiele łatwiej. Ludzie chcą pomagać - podkreśla Marcin Sterecki. Już udało im się uzbierać (łącznie z deklaracjami pracy) około połowę wkładu własnego. Od początku inicjatywie kibicują i pomagają posłanka Katarzyna Mrzygłocka i senator Roman Ludwiczuk.

Wniosek do Urzędu Marszałkowskiego muszą złożyć do końca lipca. Czasu na uzbieranie reszty nie jest za dużo. Już raz ich aplikacja - z powodów formalnych - została cofnięta. - Kompletny wniosek z pozytywną opinią Starosty Powiatowego jest akceptowany przez zarząd województwa. Po akceptacji zarządu możliwe jest podpisanie umowy pomiędzy województwem, a wnioskodawcą i dopiero wtedy jest możliwe przekazanie środków - mówi Beata Pelc z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego.

Dlatego potrzebna jest pomoc!

Michał Wyszowski; http://www.nww.pl/index.php?option=com_ ... &Itemid=47



Temat: Otwarte drzwi muzeów
Otwarte drzwi muzeów

21 instytucji kultury, w tym m.in. muzea, Cricoteka oraz Manggha otworzą swoje drzwi w niedzielę (25 listopada) w godzinach od 10.00 do 16.00. Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich to możliwość bezpłatnego zwiedzania ekspozycji, warsztaty, wykłady i pokazy.

Każdego roku akcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem krakowian. Poprzednim razem – w 2006 roku – z zaproszenia muzealników skorzystało ponad 27 600 osób. „Warto organizować takie imprezy, bo one pięknie osławiają Kraków” – powiedział na konferencji prasowej Dyrektor Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego UMK – Stanisław Dziedzic.

Dzień Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich organizowany jest już po raz trzeci. Pomysłodawcą i organizatorem projektu jest Stała Konferencja Dyrektorów Muzeów Krakowskich przy współpracy z Urzędem Miasta Krakowa.

Impreza ta ma charakter edukacyjny, jej celem jest przybliżenie historii miasta i jego dziedzictwa kulturowego, poprzez ukazanie różnorodnych zasobów muzealnych, szczególnie tych, które zazwyczaj są niedostępne dla zwiedzających. „Chodzi o wytworzenie mody na takie spędzanie wolnego czasu. W krakowskich muzeach są przepiękne rzeczy, tylko ludzie o tym nie wiedzą” – powiedział na konferencji Dyrektor Muzeum Historycznego w Krakowie – Michał Niezabitowski.

Oprócz stałych i czasowych ekspozycji, przygotowano szereg dodatkowych atrakcji dla dzieci i młodzieży.

Ideą przewodnią tegorocznej edycji Dni Otwartych Drzwi Muzeów Krakowskich, będzie postać Stanisława Wyspiańskiego, jako że w tym roku przypada 100-lecie śmierci artysty. Z tego względu, muzea zaprezentują nie eksponowane dotąd dzieła artysty i pamiątki. W tegorocznym projekcie uczestniczą:

1. Zamek Królewski na Wawelu Państwowe Zbiory Sztuki
2. Muzeum Narodowe
3. Muzeum Historyczne Miasta Krakowa
4. Muzeum Inżynierii Miejskiej
5. Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila”
6. Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego
7. Muzeum Archidiecezjalne Kardynała Karola Wojtyły
8. Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius
9. Muzeum Archeologiczne
10. Muzeum Etnograficzne im. Seweryna Udzieli
11. Muzeum Galicja
12. Muzeum Lotnictwa Polskiego
13. Muzeum Geologiczne AGH
14. Muzeum Zoologiczne UJ Collegium Zoologicum
15. Muzeum Geologiczne ING PAN
16. Muzeum Żup Krakowskich w Wieliczce
17. Muzeum Farmacji Collegium Medicum
18. Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora „Cricoteka”
19. Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
20. Ogród Botaniczny UJ
21. Muzeum Paleobotaniczne Instytutu Botaniki UJ

Szczegółowy program akcji, wraz z numerami telefonów, pod którymi można sprawdzać dostępność miejsc na warsztatach zajęciowych, znajduje się na stronie www.krakow.pl. (MS)




Temat: Ogłoszenia rady osiedla
W dniu 20 marca 2009 roku odbyło się Zebranie Ogólne Mieszkańców osiedla nr 7. Poniżej przedstawiamy sprawozdanie.

Sprawozdanie
z działalności Rady Osiedla nr 7 za okres ostatniego roku tj: od marca 2008r. – do marca 2009r.

Obecna Rada Osiedla nr 7 została wybrana na zebraniu ogólnym mieszkańców w dniu 3 kwietnia 2007 r.

Przewodniczącą Rady jestem już drugą kadencję. Współpracują ze mną jej członkowie: p. Marianna Gacka, p. Irena Górecka, p. Andrzej Chojnicki, p. Bronisław Jasik, p. Eugeniusz Bielawny, p. Bogdan Rusinek,p. Bogumił Maciejak.

Rada Osiedla opiera swoją działalność o „Statut Samorządu mieszkańców Osiedla nr 7 w Krotoszynie”.

To zebranie jest pierwszym zebraniem ogólnym mieszkańców minionego roku, a już drugim od momentu wyborów, poprzednie odbyło się 4 marca w zeszłym roku.

Natomiast sama Rada Osiedla spotykała się niemalże raz w miesiącu, jeśli zachodziła taka potrzeba zbieraliśmy się częściej.

Na naszych spotkaniach omawiane były sprawy bieżące, podejmowane były uchwały, przygotowywane i omawiane wspólnie pisma dotyczące spraw osiedla.

Na spotkania zaprosiliśmy dzielnicowego p. Norberta Jankowskiego, któremu to wskazaliśmy konieczność zajęcia się sprawami:

pijaństwa nieletnich, sprzedażą nieletnim w pubach i sklepach na osiedlu papierosów i alkoholu, szerzącym się chuligaństwem i wandalizmem (między innymi wkraczaniem bezpańsko na prywatne posesje), piractwem drogowym w godz. późno wieczornych. Prosiliśmy dzielnicowego o zorganizowanie spotkań Policji z młodzieżą w Zespole Szkól nr3.

Dzielnicowy wskazał na konieczność informowania Policji przez mieszkańców na numer 997 o wszystkich w/w aktach w chwili stwierdzenia faktów, aby umożliwić złapanie sprawców na gorącym uczynku dla pozyskania formalnych dowodów.

Ogłosiliśmy Konkurs fotograficzny pt: Blaski i cienie Osiedla nr 7 w czterech porach roku, który opracował mieszkaniec osiedla p. Jan Pawlik.

Ufundowaliśmy nagrody książkowe dla uczniów za wyniki w nauce i zaangażowanie społeczne w pracach na rzecz szkoły. Wręczyliśmy je wyróżnionym uczniom na zakończeniu roku szkolnego.

W miesiącu lutym Opiniowaliśmy sprawę powstania salonu gier na automatach, który miał powstać na ul. Studziennej naszego Osiedla, oczywiście po uprzednim zapoznaniu się ze zdaniem na ten temat mieszkańców tego rejonu.

Znów tym razem w miesiącu sierpniu kolejne opiniowanie powstania salonu gier na automatach przy ulicy 56 Pułku Piechoty Wielkopolskiej. Wydanie opinii odbyło się także z pomocą konsultacji z mieszkańcami tamtego rejonu.

W tym miejscu mego sprawozdania mogłabym powiedzieć, że bardziej upodobały sobie nasze osiedle salony gier, niż jakikolwiek, choć mały zakład pracy dający zatrudnienie, bo oto znów, tym razem bez zapytania o wyrażenie opinii Radę Osiedla powstał, gotowy już do otwarcia lokal z neonem nad drzwiami,,salon gier” na Alei Powstańców, czyżbyśmy już nie musieli opiniować tego rodzaju działalność? Myślę, że o tym powie nam po moim zakończeniu Pan Burmistrz lub ktoś, kto jest obecny, by go reprezentować.

Budżet przyznany nam przez Urząd Miasta i Gminy na rok 2008 zrealizowaliśmy współpracując ściśle ze Skarbnikiem urzędu Panem Grzegorzem Galickim. Serdecznie mu dziękujemy za pomoc przy podejmowaniu decyzji.

Nawiązaliśmy współpracę z Centrum Wolontariatu Ziemi Krotoszyńskiej w Krotoszynie, w sprawie realizacji projektu ze środków finansowych pozyskanych przez CWZK z fundacji MAHLE dotyczącego, wykonania skwerku z krzewami, drzewami i ławeczkami, który ma sprzyjać wypoczynkowi mieszkańców ul. Młyńskiej i dzieci oraz służyć rehabilitacji uczestnikom Warsztatów Terapii Zajęciowej.

Podjęliśmy zamiar zbadanie możliwości wykorzystania placu zabaw przy Przedszkolu nr 3, na otwarty plac po godzinie 16 dla dzieci z rodzicami z osiedla. Chcielibyśmy w 2009 roku przeznaczyć na ten cel 1000 zł.

Niestety muszę również podkreślić, że zaangażowanie poszczególnych członków rady i zarządu jest mocno zróżnicowane, albowiem uczestnictwo w pracach rady tylko sporadyczne i ma wiele do życzenia. Większość z nas zawodowo pracuje, a zgłaszając swą chęć pracy społecznej powinno się wsiąść do serca i zastanowić, czy się temu wyzwaniu się podoła.

Tak, więc jak państwo mogli usłyszeć, mimo zróżnicowania w zakresie prac, myślę, że jesteśmy dość aktywni.

Za dotychczasową współpracę i pomoc, wszystkim członkom rady w swoim imieniu bardzo dziękuję. Szczególne podziękowanie należy się panu Pawlikowi, bo choć nie jest w Radzie Osiedla na jego pomoc zawsze możemy liczyć, a już do Państwa należy ocena tego, czy dobrze reprezentujemy wasze osiedle.

Dziękuję.

Przewodnicząca Rady Osiedla nr 7 - Hanna Wawrzyniak

***
Protokół z zebrania w poście ZEBRANIA OGÓLNE MIESZKAŃCÓW

Jan Pawlik dnia Wto Cze 02, 2009 11:03 am, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Festiwal Nauki 2009
Imprezy na Wydziale Nauk Społecznych:

21 kwietnia

"Tradycje samorządności i parlamentaryzmu na Górnym Śląsku"
Konferencja poświęcona tradycjom samorządności i parlamentaryzmu zakorzenionym w kulturze politycznej Górnego Śląska, a także ich konsekwencjom i wpływom na współczesne oblicze regionu. Podczas spotkania gościć będziemy m.in. prof. zw. dr. hab. Jacka Wodza.
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych, 1 piętro, sala sympozjalna II
Godzina: 13.00
Kontakt: Karol Sikora, karl_s@poczta.onet.pl
Śląskoznawcze Koło Naukowe “Sodalitas Silesiana”

22 - 24 kwietnia

XI Ogólnopolski Zjazd Studentów Archiwistyki w Katowicach
Impreza ma charakter ogólnopolskiej (międzynarodowej - studenci z Ostrawy) konferencji poświęconej ogółowi zagadnień związanych z archiwistyką. Jest to największe w Polsce spotkanie studentów archiwistyki i ma ono charakter cykliczny.
Miejsce:
Katowice (Urząd Wojewódzki w Katowicach - Sala Sejmu Śląskiego i Sala Marmurowa, Uniwersytet Śląski: Aula K.Lepszego, sala Rady Wydziału WNS, Archiwum Państwowe w Katowicach),
Zabrze (Muzeum Górnictwa Węglowego).
Godzina: 11.00 (22 kwietnia)
Kontakt: Jan Mehlich, jmehlich@gmail.com
Studenckie Koło Naukowe Historyków Uniwersytetu Śląskiego

21 - 22 kwietnia

IV Dni Socjologii
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych, ul. Bankowa 11
Sala sympozjalna I
Kontakt: Jakub Olszewski kuba.olszewski@gazeta.pl
Koło Naukowe Socjologów

- Oficjalne rozpoczęcie IV DNIA SOCJOLOGII (godz. 10.00)
- Spotkanie z Marią Ożaną – menager projektu „Second Poland
- Zmiany, transformacje, metamorfozy – sesja wystąpień studentów socjologii z UŚ i nie tylko (godz. 13.00)
- Socjologia na srebrnym ekranie - Projekcja filmu „Śniadanie na Plutonie” poprzedzona prelekcją Aleksandry Wycisk (godz. 17.30)
- Wieczór z poezją Jacka Karczmarskiego (godz. 19.30)

Socjolog wieczorową porą... – spotkanie integracyjne uczestników IV Dni Socjologii,
Miejsce: pub „Za kulisami”,
Godzina: 20.30

22 kwietnia

Socjoliada – turniej wiedzy społecznej inspirowany programem telewizyjnym. W roli „głowy rodziny” Wykładowców – prof. dr hab. Wojciech Świątkiewicz
Miejsce: WNS, sala sympozjalna I
Godzina: 10.00

Pasje socjologów – sesja wystąpień pracowników naukowych Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego.

Realna miłość w wirtualnym świecie? – dr Agata Zygmunt, dr Andrzej Górny
Socjolog na rynku pracy – wyzwania i perspektywy – dr Rafał Muster
Z Mary Douglas w świecie rokendrola – dr Marek Dziewierski
Z Bondem przez lata i kraje – dr Krzysztof Łęcki
Miejsce: WNS, sala sympozjalna I
Godzina: 11.00

Warsztaty dla studentów i licealistów, prowadzone przez młodych adeptów socjologii i absolwentów naszego kierunku – tematyka społeczna, marketingowa i inna – część I
Miejsce: WNS, sale wykładowe Instytutu Socjologii
Godzina: 13.00

Warsztaty dla studentów i licealistów– część II
Miejsce: WNS, sale wykładowe Instytutu Socjologii
Godzina 14.00

Wręczenie nagród uczestnikom Sesji Posterowej z zaprzyjaźnionych kół naukowych. Oficjalne zakończenie IV DNI SOCJOLOGII
Miejsce: WNS, sala sympozjalna I
Godzina: 15.00

21 - 22 kwietnia

Warsztaty z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej dla uczniów Liceów zaproszonych do udziału w Festiwalu Nauki.
Warsztaty z zakresu dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Pierwszy dzień przeznaczony jest na teorię i praktykę gatunków dziennikarskich: informacji prostej, informacji rozszerzonej, komentarza, felietonu, recenzji, oraz reportażu.
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych - 4 sale zajęciowe, ul. Bankowa 11
Godzina: 9.35-16.30
Kontakt: Przemek Grzonka, przemyslawgrzonka@wp.pl
Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy MOSTY
Prosimy o zapisy



Temat: [Brzezinka] Ośrodek Rehabilitacyjny
3 mln zł pozwolą na modernizację ośrodka rehabilitacyjnego
( Krzysztof P. Bąk - POLSKA Dziennik Zachodni )

Ośrodek Rehabilitacyjno-Opiekuńczy z Brzezinki stara się o 3 milionową dotację z funduszy unijnych. Pieniądze chce przeznaczyć na gruntowną modernizację. Remont pozwoli na poszerzenie oferty ośrodka. Problemem mogą stać się jednak pieniądze, które do inwestycji musi dołożyć miasto.

Kierujący ORO Krzysztof Kumór tłumaczy, że pomysł rozbudowy pojawił się w czasie rozmów rodziców niepełnosprawnych dzieci, członków Stowarzyszenia Pomocy Niepełnosprawnym "Radość". Kilka lat temu zaczęli zastanawiać się, kto będzie opiekował się ich dziećmi w przyszłości. Chcieli budować całodobowy hostel dla osób ze znacznym upośledzeniem i niepełno-sprawnością. Tyle że inwestycja w taką placówkę pochłonęłaby grube miliony.

ORO i prowadzone przez "Radość" warsztaty terapii zajęciowej od lat mieszczą się w tym samym budynku przy ul. Brzezińskiej. Stąd pomysł modernizacji, by miejsca starczyło dla wszystkich. Lepiej więc dostosować lub wybudować swój ośrodek. Według sporządzonego niedawno planu modernizacji budynku przy ul. Brzezińskiej, trzeba dobudować do niego jedną kondygnację. To właśnie tam mieściłby się całodobowy oddział opieki. Gruntownemu remontowi zostałyby poddane wszystkie istniejące już pomieszczenie. Część z nich zmieniłaby swoje przeznaczenie.

Na parterze mieściłyby się przychodnie rehabilitacyjne i pomieszczenia administracyjne. Na pierwszym piętrze byłby oddział dziennego pobytu - zdradza Kumór. Przestrzeń pomiędzy dwoma skrzydłami zostałaby zadaszona. Stworzona w ten sposób sala posłużyłaby na zajęcia terapeutyczne.

Szef ORO postanowił starać się o zewnętrzne dotacje. Projekt złożono w Urzędzie Marszałkowskim, który rozdysponowuje unijne fundusze. Nieoficjalnie wiadomo, że mysłowicki wniosek ma spore szanse na dofinansowanie kwotą ok. 3 mln zł. Jednak na modernizację potrzeba trzykrotnie większej kwoty. Brakujące 6 mln zł trzeba by wygospodarować z miejskiej kasy.

Według niego planowaną inwestycją udałoby się szybko przeprowadzić, gdyby finansowanie budowy wziął na siebie jej wykonawca. Miasto w późniejszym okresie spłaciłoby to zobowiązanie. Modernizację można by skończyć nawet do końca roku, a wyposażenie kupić w pierwszej połowie 2010 roku.

Ośrodek Rehabilitacyjno-Opiekuńczy powstał w 2007 roku po zakończeniu likwidacji Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego. W jego skład wchodziły m.in. przychodnie lekarskie, które zostały sprywatyzowane, przejęły je firmy założone przez pracujących tam lekarzy. Brzezińską rehabilitację, głównie ze względu na zapotrzebowanie na tego typu usługi medyczne i niskie kontrakty z NFZ pozostawiono jako zakład budżetowy miasta. Podobnie zresztą jak przychodnię zdrowia psychicznego na Bończyku, która obecnie również wchodzi w skład ORO.

W Brzezince oprócz opieki nad niepełnosprawnymi prowadzone są również poradnie rehabilitacyjne, logopedyczne, neurologiczne i chirurgiczno-ortopedyczne. Placówka każdego roku ma większy kontrakt z NFZ. Jego wartość to 1,1 mln zł, czyli dwukrotnie więcej niż kilka lat temu. Podobną kwotę na jej utrzymanie daje miasto.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 1 z 2 • Znaleziono 45 wyników • 1, 2