Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: Projektowanie oczyszczalni Kraków





Temat: [Wrocław] Centrum architektoniczno-inżynierskiego PM Group
PM Group - polska dekada

Data: 2007-11-26

Autor: Ryszard Mulek

Od 35 do 40 milionów złotych planuje zainwestować PM Group Polska w budowę własnego centrum architektoniczno-inżynierskiego we Wrocławiu. Plany dotyczące nowej inwestycji firma ogłosiła z okazji jubileuszu 10. rocznicy rozpoczęcia działalności w Polsce

Michael Shelly, dyrektor zarządzający PM International (stoi) oraz Con Murphy, dyrektor zarządzający Group Polska (na pierwszym planie siedzi) prognozują, że irlandzka firma w Polsce w 2012 roku osiągnie 20 milionów euro przychodów
Prace projektowe nad nowym centrum, które w przyszłości będzie obsługiwało Europę Środkowowschodnią, a w szczególności inwestycje w Rosji i na Ukrainie, rozpoczną się jeszcze w tym roku. Natomiast oddanie obiektu, który stanie na 0,9-hektarowej działce w rejonie ulic Partynickiej i Jeździeckiej, przewidziane jest na 2009 rok.

Dobre miejsce dla biznesu

Con Murphy, dyrektor zarządzający firmy PM Group Polska: - Decyzja o budowie centrum we Wrocławiu to wyraz naszego przekonania, że biznes w Polsce nadal bardzo dobrze będzie się rozwijał. W ciągu najbliższych pięciu lat planujemy także podwoić zatrudnienie z 250 do 500 osób, a obroty podnieść z 10 do 20 milionów euro. Chcemy również znacznie zwiększyć portfolio klientów.
Rozwój działalności w Polsce jest jednym z najważniejszych celów dla firmy PM Group. Firma jest odziałem istniejącej od 1973 roku irlandzkiej spółki PM Ltd. z siedzibą w Dublinie. W Irlandii PM Group jest największą firmą inżynierską. Jest tam także liderem w zakresie projektowania i realizacji inwestycji farmaceutycznych i biotechnologicznych. Zatrudnia 1800 osób na całym świecie. Prowadzi biura w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Polsce, Rosji, Rumunii, Singapurze i Stanach Zjednoczonych. W 2006 roku jej obroty wyniosły prawie 117 milionów euro.

Michael Shelly, dyrektor zarządzający PM International: - Nasze wieloletnie międzynarodowe doświadczenia zdobyte przy realizacji inwestycji z wykorzystaniem wysokich technologii w sektorze medycznym, farmaceutycznym, spożywczym i biotechnologicznym chcemy wykorzystać na polskim rynku. Nowym obszarem naszego zainteresowania w Polsce są także inwestycje w branży medycznej. Będziemy współpracowali przy budowie nowoczesnych placówek medycznych, a także modernizacji i rozbudowie już istniejących.

Na największych budowach
Irlandzka firma dziesięć lat temu rozpoczęła działalność w Polsce. Intensywny rozwój Dolnego Śląska oraz przejęcie w 2000 roku wrocławskiej firmy Techcon skłonił Irlandczyków do przeniesienia siedziby z Warszawy do Wrocławia, a dokładniej - na teren Wrocławskiego Parku Technologicznego. Firma prowadzi także swoje biura regionalne w Warszawie, Łodzi, Szczecinie i Krakowie.
W początkowym okresie PM Group Polska zatrudniała 15 osób i zajmowała się głównie świadczeniem usług konsultingowych w zakresie realizacji projektów z funduszy PHARE. Dziś załoga liczy 250 osób, w tym inżynierów, projektantów, architektów i kierowników projektów. Zajmują się oni realizacją dużych projektów inwestycyjnych, w tym między innymi opracowaniem projektów koncepcyjnych i projektów budowlanych, pomagają inwestorom w uzyskaniu pozwolenia na budowę i w wyborze wykonawcy inwestycji, czuwają także nad jej realizacją, jakością i terminowością.

W minionych dziesięciu latach klientami irlandzkiej firmy było wiele spółek, które dziś prowadzą działalność produkcyjną na terenie dolnośląskich specjalnych stref ekonomicznych. Należą do nich między innymi: NSK Steering Systems, Electrolux, MCC UWE, Colgate Palmolive, LG Philips, SCA Hygienne, Lincoln Electric i Cadbury. W sumie w latach 2003-2007 firma uczestniczyła w Polsce w realizacji około 15 procent inwestycji zagranicznych znajdujących się na liście Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, a jej udział w polskim rynku szacuje się na poziomie 15 procent. Obecnie największym projektem, realizowanym przez firmę jest budowa fabryki notebooków DELL-a w Łodzi, która będzie miała 45 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni.

Plany na przyszłość
PM Group Polska w ciągu najbliższych pięciu lat, podobnie jak do tej pory, chce uczestniczyć w realizacji dużych projektów inwestycyjnych, zwłaszcza związanych z branżą medyczną, farmaceutyczną, biotechnologiczną i elektroniczną. Sprzyjać ma temu nowe centrum architektoniczno-inżynierskie, które za dwa lata powstanie we Wrocławiu. Istotnym elementem będzie również realizacja projektów publicznych. W sumie dwanaście kontraktów na kwotę około 400 milionów euro, obejmujących między innymi nadzór nad budową miejskich sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, zakładów uzdatniania wody i oczyszczalni ścieków, dróg i mostów oraz obiektów użyteczności publicznej. Dziś do klientów firmy należą między innymi Urzędy Miasta Wrocławia, Poznania, Szczecina i Jeleniej Góry, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Krakowie oraz Agencja Rozwoju Regionalnego Agroreg w Nowej Rudzie.

- Rozważamy także przejęcia spółek inżynierskich i architektonicznych w całej Polsce. Naszą dumą będzie uczestnictwo w budowie stadionu na wrocławskich Maślicach, na którym rozgrywane będą mecze piłkarskie w ramach Euro 2012. Odpowiednią ofertę w tej sprawie złożyliśmy już w Urzędzie Miasta - podsumowuje Con Murphy.

http://wroclaw.biznespolska.pl/gazeta/a ... tid=151549



Temat: Zagadnienia na ćwiczenia z ekonomiki
PYT.NR.14 ANALIZA SWOT :

MOCNE STRONY:
• Stosunkowo bogate i dobrze
zachowane (w skali europejskiej)
środowisko przyrodnicze oraz cenne
historyczne dziedzictwo kulturowe.
Polska jako kraj relatywnie mało
uprzemysłowiony i nisko
zurbanizowany posiada wiele
obszarów z atrakcyjnym
środowiskiem przyrodniczym.
• Stosunkowo dobrze rozwinięta i
równomierna sieć głównych miast
kraju, będących jednocześnie
krajowymi lub regionalnymi
ośrodkami turystycznymi. Do
najważniejszych miast tej grupy
zaliczono: Kraków, Warszawę,
Wrocław, Trójmiasto, Poznań,
Lublin, Szczecin, Toruń, Zamość.
• Korzystne położenie na kontynencie
wpływające na rozwój wielu form
podróży.
• Poprawa wizerunku Polski w
Europie i na świecie związana z
pozytywnymi i szybkimi
przemianami politycznymi i
gospodarczymi oraz rozwojem
społeczno-gospodarczym kraju
(członkostwo w NATO, integracja z
Unią Europejską, stabilność
polityczna i gospodarcza kraju).
SŁABE STRONY:
• Niedostatek charakterystycznych
regionalnych produktów turystycznych,
spowodowany w dużym stopniu niską
identyfikacją regionalną społeczeństwa
oraz niestosowaniem myślenia i metod
marketingowych w procesie tworzenia
produktów turystycznych.
• Niski standard, jakość i dostępność
istniejących usług turystycznych –
słabo rozwinięta sieć sprzedaży usług,
niedorozwój systemu informacji
turystycznej.
• Niedostateczna infrastruktura
transportowa oraz niski standard i
jakość wewnętrznego transportu
pasażerskiego.
• Niski poziom i rozproszenie nakładów
finansowych ze wszystkich źródeł, w
tym budżetowych na poprawę
konkurencyjności polskiej turystyki.
• Niewystarczające kwalifikacje kadr
zarządzających turystyką.
• Brak kompleksowego systemu
informacji turystycznej i niedostateczna
informatyzacja sektora.
• Niewystarczające nakłady na promocję.
• Niewystarczający potencjał materialny i
finansowy branży turystycznej.
• Niedostateczna infrastruktura ochrony
środowiska zwłaszcza w zakresie
gospodarki wodno – ściekowej.
SZANSE:
• Korzystne trendy jakościowe i ilościowe na
rynkach światowych – stały wzrost liczby
turystów w segmentach szczególnie
istotnych dla Polski.
• Nadanie turystyce priorytetu w regionalnym
rozwoju gospodarczym i prowadzenie
aktywnej polityki turystycznej. Nadanie
priorytetu jest szansą na zainteresowanie
innych, nieturystycznych podmiotów
gospodarczych i lokalnego kapitału
inwestycjami w dziedzinie infrastruktury
turystycznej.
• Planowany rozwój infrastruktury
technicznej, w tym budowa autostrad i
podnoszenie standardu dróg,
restrukturyzacja sektora energetyki,
oczyszczalni ścieków, telekomunikacji,
ochrona przyrody i dziedzictwa kulturowego
• Rozwój produktów turystycznych.
• Trendy w turystyce (m.in. wzrost znaczenia
turystyki weekendowej i nisz rynkowych,
rosnący rynek konferencji i kongresów oraz
wyjazdów motywacyjnych tzw. „incentives”
w Europie).
• Wdrażanie zasad zrównoważonego
rozwoju.
• Możliwość wykorzystania potencjału wsi
jako terenów atrakcyjnych turystycznie.
• Rozwój nowoczesnych technologii.
• Zapewnienie bezpieczeństwa osobistego i
komunikacyjnego turystów.
ZAGROŻENIA:
• Silna konkurencja na rynku
międzynarodowym nowych
turystycznych obszarów
recepcyjnych w krajach o
podobnych produktach
turystycznych jak Polska, w
szczególności ze strony rynku
turystycznego w rozszerzonej
Unii Europejskiej.
• Brak polityki przestrzennej w
zakresie zagospodarowania
turystycznego.
• Ataki terrorystyczne.
• Odpływ profesjonalnej kadry
za granicę.
• Degradacja zasobów
naturalnych zwłaszcza
cennych przyrodniczo
obszarów, w tym będących
częścią sieci NATURA 2000
lub krajowego systemu
obszarów chronionych.
• Brak konsolidacji środowisk
działających na rzecz rozwoju
turystyki.

Podsumowanie
Analiza mocnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń prowadzi do wniosku, że
rozwój turystyki w latach 2007-2013 będzie uzależniony od:
• wsparcia konkurencyjnych (innowacyjnych i wysokiej jakości) produktów
turystycznych, silnie identyfikowanych z regionem,
• rozwoju zasobów wysoko wykwalifikowanych kadr obsługi ruchu turystycznego
oraz kształtowaniem oczekiwanych postaw konsumenckich,
• wsparcia marketingowego i promocyjnego skutecznej dystrybucji i sprzedaży
ofert turystycznych,
• kształtowania przestrzeni turystycznej według zasad zrównoważonego rozwoju,
• wsparcia instytucjonalnego podmiotów zainteresowanych rozwojem polskiej
turystyki oraz konsolidacji wszystkich partnerów społecznych i prywatnych na
rzecz wzrostu znaczenia turystyki i jej roli ekonomicznej oraz społeczno-
gospodarczej.

MAM NADZIEJE ŻE TO PYTANIE NR14. OGOLNIE TO MÓJ TEMAT RAPORTU BRZMI: PROJEKT STRATEGII ROZWOJU turystyki na 2007-20013 i ANALIZE SWOT zawiera więc ją tu zamieszczam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Znaleziono 23 wyników • 1, 2