Wyświetlono wiadomości wyszukane dla słów: projekty profilaktyczne w szkołach





Temat: Mundurki w szkołach
A tutaj nowość. Może mundurki już niedługo?

Nadanie nauczycielom statusu funkcjonariuszy publicznych, obowiązek tworzenia w szkołach rad rodziców, możliwość wprowadzenia w szkołach jednolitych strojów - to najważniejsze zmiany jakie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty.
Zarys projektowanych zmian przedstawił na konferencji prasowej wicepremier, minister edukacji Roman Giertych.

Projekt noweli przewiduje m.in. zagwarantowanie nauczycielom podczas pełnienia obowiązków służbowych ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. Przepisy kodeksu zapewniają ochronę funkcjonariuszom poprzez zaliczenie do czynów niedozwolonych, ściganych z urzędu, np. przypadków naruszenia nietykalności osobistej funkcjonariusza i znieważenia go.

Wprowadzony ma być także obowiązek tworzenia w szkołach publicznych rad rodziców (obecnie nie są one obligatoryjne; według Giertycha istnieją w ok. 15 proc. placówek). Rady rodziców będą uchwalać w porozumieniu z radą pedagogiczną program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyczny. Będą też wyrażać opinie o projekcie rocznego planu finansowego oraz perspektywicznego planu rozwoju szkoły.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, rada rodziców to przedstawiciele wszystkich rodziców uczniów danej szkoły, wybrani w demokratycznych wyborach. Reprezentują oni rodziców, np. w kontaktach z radą pedagogiczną.

O tym, czy w danej szkole będą wprowadzone jednolite stroje i jak będą one wyglądać, decydować ma każda szkoła samodzielnie.

W projekcie ustawy znalazły się trzy warianty dotyczące tej kwestii; zgodnie z nimi obowiązek używania jednolitych strojów może wprowadzić: dyrektor szkoły za zgodą rady pedagogicznej, dyrektor za zgodą rady rodziców lub rada rodziców po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Wybór określonego wariantu zależeć będzie od wyników konsultacji społecznych - zapowiedział Giertych.

Zdaniem Giertycha, wprowadzenie jednolitych strojów w szkołach zwiększa bezpieczeństwo uczniów, choćby dlatego, że osoby postronne są w szkole od razu zauważane. Minister uważa, że wprowadzenie takich strojów ma też charakter wychowawczy i samodyscyplinujący, gdyż uczeń w "mundurku" jest łatwo identyfikowany jako uczeń danej szkoły.

Według ministra, wprowadzenie jednolitych strojów "nie pozwoli na różnicowanie dzieci ze względu na majętność rodziców lub skuteczność w zabieganiu dzieci u rodziców o zakup modnego stroju".

Pytany o to, czy bierze pod uwagę możliwość buntu młodych ludzi przeciwko "mundurkom", wicepremier przypomniał, że to m.in. rodzice mają decydować, czy nowe stroje zostaną w danej szkole wprowadzone. Dodał, że liczy się z tym, że "mundurki" początkowo pojawią się raczej w szkołach podstawowych niż średnich.

Obecnie "mundurki" noszą uczniowie wielu szkół niepublicznych; podkoszulki lub bluzy z logo szkoły mają też niektóre szkoły publiczne.

Resort edukacji chce również nałożyć na szkoły obowiązek zainstalowania i aktualizowania oprogramowania zabezpieczającego przed dostępem do treści, "które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju uczniów". Resort edukacji ma zapewnić nieodpłatne korzystanie z bramek internetowych. Jeden z takich programów jest od czerwca dostępny na stronie internetowej resortu.

Projekt noweli ustawy o systemie oświaty zakłada także upoważnienie Rady Ministrów do wydania rozporządzenia określającego m.in. formy i zakres wspierania oraz sposób podziału środków z budżetu państwa na realizację Rządowego Programu wspomagania samorządów w zapewnieniu bezpieczeństwa w szkołach. Jednym z elementów tego programu ma być wprowadzenie monitoringu w szkołach, jego celem jest m.in. ograniczenie dostępu do szkół dilerom narkotyków. Jak mówił Giertych, ministerstwo edukacji myśli głównie o dużych placówkach, bowiem "w małych szkołach osoby wpuszczające do nich znają wszystkich".

Wicepremier ma nadzieję, że Sejm znowelizuje ustawę o systemie oświaty we wrześniu lub październiku, aby mogła ona wejść w życie z końcem roku. Zapowiedział także, że na jesieni powinien być gotowy projekt ustawy dotyczący obniżenia cen podręczników szkolnych.

W czerwcu swój projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty złożył w Sejmie klub PiS. Giertych, pytany przez dziennikarzy o ten projekt, powiedział, że oba projekty - ministerstwa i PiS mogą być przez Sejm rozpatrywane wspólnie.



Temat: Romek Edukacyjny

Nadanie nauczycielom statusu funkcjonariuszy publicznych i obowiązek tworzenia w szkołach publicznych rad rodziców, możliwość wprowadzenia w szkołach jednolitych strojów - to najważniejsze zmiany jakie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty, przygotowany przez resort edukacji. Zarys projektowanych zmian przedstawił wicepremier, minister edukacji Roman Giertych.

Projekt noweli przewiduje m.in. zagwarantowanie nauczycielom podczas pełnienia obowiązków służbowych ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. Przepisy kodeksu zapewniają ochronę funkcjonariuszom poprzez zaliczenie do czynów niedozwolonych, ściganych z urzędu, np. przypadków naruszenia nietykalności osobistej funkcjonariusza i znieważenia go.

Wprowadzony ma być także obowiązek tworzenia w szkołach publicznych rad rodziców (obecnie nie są one obligatoryjne; według Giertycha istnieją w ok. 15% placówek). Rady rodziców będą uchwalać w porozumieniu z radą pedagogiczną program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyczny. Będą też wyrażać opinie o projekcie rocznego planu finansowego oraz perspektywicznego planu rozwoju szkoły.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, rada rodziców to przedstawiciele wszystkich rodziców uczniów danej szkoły, wybrani w demokratycznych wyborach. Reprezentują oni rodziców, np. w kontaktach z radą pedagogiczną.

O tym, czy w danej szkole będą wprowadzone jednolite stroje i jak będą one wyglądać, decydować ma każda szkoła samodzielnie.

W projekcie ustawy znalazły się trzy warianty dotyczące tej kwestii; zgodnie z nimi obowiązek używania jednolitych strojów może wprowadzić: dyrektor szkoły za zgodą rady pedagogicznej, dyrektor za zgodą rady rodziców lub rada rodziców po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Wybór określonego wariantu zależeć będzie od wyników konsultacji społecznych - zapowiedział Giertych.

Zdaniem Giertycha, wprowadzenie jednolitych strojów w szkołach zwiększa bezpieczeństwo uczniów, choćby dlatego, że osoby postronne są w szkole od razu zauważane. Minister uważa, że wprowadzenie takich strojów ma też charakter wychowawczy i samodyscyplinujący, gdyż uczeń w "mundurku" jest łatwo identyfikowany jako uczeń danej szkoły.

Według ministra, wprowadzenie jednolitych strojów "nie pozwoli na różnicowanie dzieci ze względu na majętność rodziców lub skuteczność w zabieganiu dzieci u rodziców o zakup modnego stroju".

Pytany o to, czy bierze pod uwagę możliwość buntu młodych ludzi przeciwko "mundurkom", wicepremier przypomniał, że to m.in. rodzice mają decydować, czy nowe stroje zostaną w danej szkole wprowadzone. Dodał, że liczy się z tym, że "mundurki" początkowo pojawią się raczej w szkołach podstawowych niż średnich.

Obecnie "mundurki" noszą uczniowie wielu szkół niepublicznych; podkoszulki lub bluzy z logo szkoły mają też niektóre szkoły publiczne.

Resort edukacji chce również nałożyć na szkoły obowiązek zainstalowania i aktualizowania oprogramowania zabezpieczającego przed dostępem do treści, "które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju uczniów". Resort edukacji ma zapewnić nieodpłatne korzystanie z bramek internetowych. Jeden z takich programów jest od czerwca dostępny na stronie internetowej resortu.

Projekt noweli ustawy o systemie oświaty zakłada także upoważnienie Rady Ministrów do wydania rozporządzenia określającego m.in. formy i zakres wspierania oraz sposób podziału środków z budżetu państwa na realizację Rządowego Programu wspomagania samorządów w zapewnieniu bezpieczeństwa w szkołach. Jednym z elementów tego programu ma być wprowadzenie monitoringu w szkołach, jego celem jest m.in. ograniczenie dostępu do szkół dilerom narkotyków. Jak mówił Giertych, ministerstwo edukacji myśli głównie o dużych placówkach, bowiem "w małych szkołach osoby wpuszczające do nich znają wszystkich".

Wicepremier ma nadzieję, że Sejm znowelizuje ustawę o systemie oświaty we wrześniu lub październiku, aby mogła ona wejść w życie z końcem roku. Zapowiedział także, że na jesieni powinien być gotowy projekt ustawy dotyczący obniżenia cen podręczników szkolnych.

W czerwcu swój projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty złożył w Sejmie klub PiS. Giertych, pytany przez dziennikarzy o ten projekt, powiedział, że oba projekty - ministerstwa i PiS mogą być przez Sejm rozpatrywane wspólnie.






Temat: Mundurki
Nadanie nauczycielom statusu funkcjonariuszy publicznych, obowiązek tworzenia w szkołach rad rodziców, możliwość wprowadzenia w szkołach jednolitych strojów - to najważniejsze zmiany jakie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty.
Zarys projektowanych zmian przedstawił na konferencji prasowej wicepremier, minister edukacji Roman Giertych.

Projekt noweli przewiduje m.in. zagwarantowanie nauczycielom podczas pełnienia obowiązków służbowych ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. Przepisy kodeksu zapewniają ochronę funkcjonariuszom poprzez zaliczenie do czynów niedozwolonych, ściganych z urzędu, np. przypadków naruszenia nietykalności osobistej funkcjonariusza i znieważenia go.

Wprowadzony ma być także obowiązek tworzenia w szkołach publicznych rad rodziców (obecnie nie są one obligatoryjne; według Giertycha istnieją w ok. 15 proc. placówek). Rady rodziców będą uchwalać w porozumieniu z radą pedagogiczną program wychowawczy szkoły oraz program profilaktyczny. Będą też wyrażać opinie o projekcie rocznego planu finansowego oraz perspektywicznego planu rozwoju szkoły.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, rada rodziców to przedstawiciele wszystkich rodziców uczniów danej szkoły, wybrani w demokratycznych wyborach. Reprezentują oni rodziców, np. w kontaktach z radą pedagogiczną.

O tym, czy w danej szkole będą wprowadzone jednolite stroje i jak będą one wyglądać, decydować ma każda szkoła samodzielnie.

W projekcie ustawy znalazły się trzy warianty dotyczące tej kwestii; zgodnie z nimi obowiązek używania jednolitych strojów może wprowadzić: dyrektor szkoły za zgodą rady pedagogicznej, dyrektor za zgodą rady rodziców lub rada rodziców po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Wybór określonego wariantu zależeć będzie od wyników konsultacji społecznych - zapowiedział Giertych.

Zdaniem Giertycha, wprowadzenie jednolitych strojów w szkołach zwiększa bezpieczeństwo uczniów, choćby dlatego, że osoby postronne są w szkole od razu zauważane. Minister uważa, że wprowadzenie takich strojów ma też charakter wychowawczy i samodyscyplinujący, gdyż uczeń w "mundurku" jest łatwo identyfikowany jako uczeń danej szkoły.

Według ministra, wprowadzenie jednolitych strojów "nie pozwoli na różnicowanie dzieci ze względu na majętność rodziców lub skuteczność w zabieganiu dzieci u rodziców o zakup modnego stroju".

Pytany o to, czy bierze pod uwagę możliwość buntu młodych ludzi przeciwko "mundurkom", wicepremier przypomniał, że to m.in. rodzice mają decydować, czy nowe stroje zostaną w danej szkole wprowadzone. Dodał, że liczy się z tym, że "mundurki" początkowo pojawią się raczej w szkołach podstawowych niż średnich.

Obecnie "mundurki" noszą uczniowie wielu szkół niepublicznych; podkoszulki lub bluzy z logo szkoły mają też niektóre szkoły publiczne.

Resort edukacji chce również nałożyć na szkoły obowiązek zainstalowania i aktualizowania oprogramowania zabezpieczającego przed dostępem do treści, "które mogą stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju uczniów". Resort edukacji ma zapewnić nieodpłatne korzystanie z bramek internetowych. Jeden z takich programów jest od czerwca dostępny na stronie internetowej resortu.

Projekt noweli ustawy o systemie oświaty zakłada także upoważnienie Rady Ministrów do wydania rozporządzenia określającego m.in. formy i zakres wspierania oraz sposób podziału środków z budżetu państwa na realizację Rządowego Programu wspomagania samorządów w zapewnieniu bezpieczeństwa w szkołach. Jednym z elementów tego programu ma być wprowadzenie monitoringu w szkołach, jego celem jest m.in. ograniczenie dostępu do szkół dilerom narkotyków. Jak mówił Giertych, ministerstwo edukacji myśli głównie o dużych placówkach, bowiem "w małych szkołach osoby wpuszczające do nich znają wszystkich".

Wicepremier ma nadzieję, że Sejm znowelizuje ustawę o systemie oświaty we wrześniu lub październiku, aby mogła ona wejść w życie z końcem roku. Zapowiedział także, że na jesieni powinien być gotowy projekt ustawy dotyczący obniżenia cen podręczników szkolnych.

W czerwcu swój projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty złożył w Sejmie klub PiS. Giertych, pytany przez dziennikarzy o ten projekt, powiedział, że oba projekty - ministerstwa i PiS mogą być przez Sejm rozpatrywane wspólnie.




Temat: Rada Rodziców szkoły
Nowelizacja ustawy o systemie oświaty - zapisy dot. m.in. Rad Rodziców
Omówienie MEN najważniejszych działań, które szkoły i placówki powinny podjąć w najbliższym czasie w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 11 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw opublikowanej w Dzienniku Ustaw z dnia 9 maja 2007 r. Nr 80, poz. 542.

Rady rodziców (art. 53 i 54 ustawy o systemie oświaty i art. 4 ustawy nowelizującej)

1. Nowe przepisy dotyczące obligatoryjnych[2] rad rodziców w szkołach i placówkach zaczynają obowiązywać od 1 września 2007 r.
2. Do dnia 23 czerwca 2007 r. dotychczasowe organy będące reprezentacją rodziców uczniów szkoły lub placówki, a w przypadku braku takiego organu w szkole lub w placówce – rada pedagogiczna szkoły lub placówki, mają obowiązek uchwalenia szczegółowego trybu przeprowadzenia pierwszych wyborów do nowej rady rodziców szkoły lub placówki.
3. Wybory do nowych rad rodziców powinny być przeprowadzone do dnia 31 października 2007 r. Dotychczasowe organy będące reprezentacją rodziców uczniów szkoły lub placówki wykonują zadania rady rodziców do czasu wyboru nowych rad rodziców, nie dłużej jednak niż do dnia 31 października 2007 r.
4. Nowowybrane rady rodziców uchwalają regulaminy swojej działalności.
5. W skład rad rodziców wchodzą:
- w szkołach – po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału;
- w placówkach – co najmniej 7 przedstawicieli, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców wychowanków danej placówki;
- w szkołach artystycznych – co najmniej 7 przedstawicieli, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danej szkoły.
6. Kompetencje rady rodziców:
- występowanie do dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły (lub placówki);
- uchwalanie[3] w porozumieniu z radą pedagogiczną[4] programu wychowawczego szkoły (obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli) oraz programu profilaktyki (dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców; nie dotyczy szkół artystycznych, w których nie prowadzi się kształcenia ogólnego); jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu wychowawczego szkoły lub programu profilaktyki, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny; program ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną;
- opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki;
- opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.

źródło: http://www.men.home.pl/CMS/artykul.php?article=206#_ftn4




Temat: Pozytywne akcenty

Zarobiły ćwierć miliona dla uczniów
Piotr Burda
2008-10-06, ostatnia aktualizacja 2008-10-06 19:39

Czasami chciały wyrzucić projekt do kosza, ale jak jedna z nich miała go dość, inna kipiała energią. Trzy nauczycielki z Baranówka walczyły do końca. Zdobyły ćwierć miliona złotych na dodatkowe zajęcia dla swoich uczniów.

Fot. Jarosław Kubalski / AG

Małgorzata Ogłoza-Fisiak uczy matematyki, Renata Długosz - historii, Wiesława Herbergier - polskiego. Są doświadczonymi dyplomowanymi nauczycielkami z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 26 na kieleckim Baranówku. Po lekcjach spotykają się na kawie. - To było gdzieś na przełomie roku. Po burzy mózgów wspólnie stwierdziłyśmy, że wchodzimy - mówią zgodnie. Zanim złożyły projekt do programu Kapitał Ludzki, przejrzały strony internetowe dotyczące pozyskiwania unijnych funduszy. Były w biurze pisania projektów na Czarnowie, poznawały priorytety polityki regionalnej UE, generatory wniosków, szkoliły się w Świętokrzyskim Biurze Rozwoju Regionalnego. - Trudno polonistce przyzwyczajonej do literatury pięknej przebrnąć przez te wszystkie pojęcia - przyznaje Herbergier.

- Pisząc ten projekt, znienawidziłyśmy go, ale ile razy chciałam go wyrzucić do kosza, któraś z koleżanek mówiła: "Uspokój się, damy radę" - opowiada Długosz. - W trójkę zawsze jest łatwiej - dodaje Ogłoza-Fisiak.

Dyrektor szkoły nie wiedział o tych planach. 24 kwietnia tego roku nauczycielki złożyły w urzędzie marszałkowskim swój "Projekt równych szans". W wakacje były nad morzem. Z internetu dowiedziały się, że projekt przeszedł dalej, do negocjacji finansowej. Tydzień temu zarząd województwa wybrał go do realizacji, a w połowie października ma zostać podpisana umowa. - Jesteśmy szczęśliwe, ale nie cieszymy się. Cieszyć się będziemy po zakończeniu realizacji projektu, w czerwcu przyszłego roku - podkreślają nauczycielki. Do tego czasu uczniowie z Baranówka będą mieli 900 (!) godzin dodatkowych zajęć, m.in. z jęz. polskiego, angielskiego, matematyki i chemii. Będą nadrabiać na nich zaległości, rozwijać swoje pasje, przygotowywać się do egzaminów i konkursów przedmiotowych. Do szkoły przyjadą pracownicy Świętokrzyskiego Centrum Profilaktyki i Edukacji na pogadanki wychowawcze. Doposażona zostanie pracownia chemiczna. Szkoła dostanie na ten cel 244 tys. zł. To więcej niż kielecki urząd miasta przeznacza na dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminów gimnazjalnych dla wszystkich swoich uczniów. Skorzystają na tym też nauczyciele, którzy za każdą godzinę dodatkowych zajęć dostaną 70 zł brutto. - Musimy jeszcze przeprowadzić kampanię wśród rodziców, żeby frekwencja dzieci była jak najwyższa - mówią nauczycielki. Są dumne, że to właśnie ich szkoła jako pierwsza w Kielcach skorzysta z pieniędzy Kapitału Ludzkiego. Na pytanie, dlaczego im się chciało pokonywać te wszystkie przeszkody, żartują: - Na pewno nie dla awansu. Trochę dla pieniędzy i sławy. To jest coś innego, coś ciekawego.

Przyznają, że pierwszy projekt jest zawsze najtrudniejszy. Mówią, że teraz, po doświadczeniach, zrobiłyby go lepiej. W głowie mają już pomysły na kolejne projekty. - Kapitał Ludzki jest do 2013 roku, a my jesteśmy gotowe na wszystko - zapowiadają.

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,5776299,Zarobily_cwierc_miliona_dla_uczniow.html




Temat: Gimnazjum nr 26 w Gdańsku Wrzeszczu
Gimnazjum nr 26 w Gdańsku

http://www.gim26.to.pl/



tel. (58 ) 341-02-33
fax. (58 ) 344-05-02

adres:
ul. Traugutta 92
80-226 Gdańsk

e-mail: gim26@poczta.onet.pl

Krótka historia gimnazjum

W budynku naszej szkoły przez 42 lata funkcjonowała Szkoła Podstawowa nr 54 im. Jana III Sobieskiego. W roku 2000 w wyniku reformy szkolnictwa została zamknięta, a obowiązek kształcenia młodzieży przejęło Gimnazjum nr 26.

W tym samym roku podczas demokratycznych wyborów społeczność szkolna uznała, że należy odwołać się do chlubnych tradycji i postanowiła obrać za swojego patrona króla Jana III Sobieskiego.

Dzień 09.06.2001 roku to szczególna data na kartach naszej historii. Właśnie wtedy otrzymaliśmy imię i sztandar. Z tej okazji odbyła się wspaniała uroczystość, w której wzięły udział władze miejskie, oświata lokalna, dawni pracownicy szkoły, dyrektorzy, przedstawiciele związków zawodowych, Rada Rodziców, absolwenci i cała społeczność gimnazjalna.

Najbardziej wzruszającą chwilą było przekazanie przez fundatorów uczniom sztandaru, którzy złożyli uroczyste ślubowanie. Całość uświetnił wspaniały program artyczny. Spotkanie było również, okazją do wspomnień, refleksji i sympatycznych spotkań po latach.

Rekrutacja

GIMNAZJUM NR 26
IM. JANA III SOBIESKIEGO
Gdańsk 80-226
ul. Traugutta 92
tel. 058 341 02 33
tel/fax 058 344 05 02

TO SZKOŁA

z tytułem „SZKOŁA Z KLASĄ”
z certyfikatem Polskiego Towarzystwa Dysleksji „SZKOŁA PRZYJAZNA UCZNIOM Z DYSLEKCJĄ”
z Pomorskimi Certyfikatami Jakości Edukacji w zakresie trzech standardów:
Kompetencje i rozwój zawodowy pracowników umożliwiają pełną realizację zadań edukacyjnych
Opieka i profilaktyka wspomaga ucznia w jego rozwoju
Szkoła aktywnie współpracuje ze środowiskiem
najlepsza w Gdańsku pod względem liczby laureatów i finalistów konkursów przedmiotowych w roku szk. 2004/05
z osiągnięciami na szczeblu ogólnopolskim w konkursach języka niemieckiego
zajmująca I miejsca w innych znaczących konkursach m.in. muzycznym, historycznym, biologicznym
której uczniowie osiągają rokrocznie wyniki egzaminów gimnazjalnych wyższe od średniej województwa pomorskiego
która współpracuje z europejskimi szkołami w ramach projektu Socrates Comenius i projektu Fundacji G. Grassa.

U NAS MASZ GWARANCJĘ:

edukacji o najwyższej jakości
profesjonalnej opieki psychologiczno-pedagogicznej
doskonałego przygotowania do egzaminu gimnazjalnego
atrakcyjnego, konstruktywnego i bezpiecznego spędzania czasu wolnego poprzez udział w różnego typu zajęciach pozalekcyjnych, korzystanie z nowej czytelni multimedialnej a od nowego roku szkolnego z drugiej pracowni informatycznej




Temat: Wzrosną opłaty za prawo jazdy, i to sporo
 Wzrosną opłaty za prawo jazdy, i to sporo
      20.06.2003, Puls Biznesu

      Wyeliminowanie korupcji podczas egzaminów na prawo jazdy oraz
wprowadzenie certyfikatów dla ośrodków szkoleniowych zakłada projekt resortu
infrastruktury. Mimo że opłaty za uzyskanie prawa jazdy wzrosną co najmniej
o 60 proc., łatwiej będzie zdać egzamin. Przedstawiciele szkół jazdy
narzekają, że wzrosną ich koszty.

      18 czerwca Ministerstwo Infrastruktury zakończyło prace nad projektem
ustawy o kierujących pojazdami. Resort szykuje prawdziwą rewolucję w
zakresie kursów szkoleniowych i egzaminów na prawo jazdy.

      - Naszym celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach oraz zwalczanie
korupcji przy egzaminach na prawo jazdy, oszustw i nierzetelnie prowadzonych
szkoleń kandydatów na kierowców - informuje Maciej Wroński z resortu
infrastruktury.

      Projekt zakłada m.in. wprowadzenie certyfikatów dla szkół jazdy (za
około 3,5 tys. zł) i dla egzaminatorów (700 zł), społecznego nadzoru nad
szkoleniami i egzaminami, obowiązkowe badania psychologiczne kandydatów.
Opłaty za uzyskanie prawa jazdy wzrosną o 60 proc.,

      Jak trudno jest uzyskać prawo jazdy, wie kilkaset tysięcy osób każdego
roku podchodzących do egzaminu. Między innymi za sprawą obowiązkowych
sprawdzianów na placu manewrowym. Legendarne już są opowieści o skrupulatnym
mierzeniu linijką dokładności cofania, parkowania, jazdy po łuku itp.
Sprzyja to "oblewaniu" kandydatów i wymuszaniu łapówek. Biorą w łapę
egzaminatorzy, instruktorzy i lekarze. Tajemnicą poliszynela jest łatwe
zdawanie za pieniądze przekazywane "pod kierownicą".

      Z danych resortu wynika, że za pierwszym razem egzamin zdaje tylko co
trzeci kandydat. Jest jednak szansa, że patologiczna sytuacja poprawi się.
Niemal całkowicie ma zniknąć egzaminowanie z manewrów na placu, dzięki
zainstalowanej kamerze egzamin będzie nagrywany, kandydat na kierowcę będzie
mógł zdawać egzamin w towarzystwie instruktora, który go szkolił.

      - Nowe przepisy powinny zapobiegać korupcji. Większy nacisk
egzaminatorzy położą na egzaminy z jazdy w realnym ruchu drogowym w mieście
oraz poza obszarem zabudowanym - mówi Mieczysław Leśniak, dyrektor
Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.

      Niezadowoleni z wyniku egzaminu będą mogli skarżyć się do wojewody.
Złapani na jeździe po spożyciu alkoholu, oprócz sankcji karnych i utraty
prawa jazdy, będą musieli uczestniczyć na własny koszt w kursie
reedukacyjnym z zakresu profilaktyki przeciwalkoholowej.

      Nowe przepisy mają także zminimalizować nieprawidłowości w szkoleniu
(NIK stwierdził je w 73 proc. szkół jazdy) oraz wyeliminować z rynku firmy
krzak, oszukujące kandydatów sloganami typu "u nas prawo jazdy w trzy dni" i
wydające fałszywe zaświadczenia o ukończeniu kursu, stosujące ceny
dumpingowe (nawet 50 proc.), co rujnuje rzetelne ośrodki szkolenia. Wejdą
certyfikaty jakości (za 3,5 tys. zł). W Polsce działa około 6 tysięcy
ośrodków szkoleniowych.

      - Klienci na pewno będą woleli szkoły jazdy posiadające certyfikaty.
Jest więc szansa na wyeliminowanie z rynku oszustów - mówi Maciej Wroński.

      Zwiększy się też nadzór. Każdy ośrodek będzie musiał składać staroście
szczegółowe informacje o uczestnikach, czasie i miejscu prowadzenia zajęć.
Przedsiębiorcy boją się wzrostu kosztów.

      - 3,5 tys. złotych za certyfikat to sporo, ale nie ma wyjścia - mówi
Mirosław Stachowicz, kierownik ośrodka Auto-Luz.

      - Certyfikacja podniesie koszty pracy ośrodków. Małe szkoły mogą przez
to zniknąć z rynku - twierdzi Ryszard Smoter, dyrektor ośrodka Imola.

      - Certyfikacja dąży jedynie do wyrwania pieniędzy od ośrodków
szkolenia - uważa Jerzy Ołdakowski, dyrektor ośrodka MAK.

      - Proponowana cena za certyfikat jest zbyt wysoka - uważa Katarzyna
Hryciuk z Auto-Szkoły Polskiego Związku Motorowego.

      Nowe przepisy mają wejść w życie za półtora roku.

      Projekt jeszcze w czerwcu może trafić do Rady Ministrów.

      Jarosław Królak, Magda Maj





Temat: Powiatowe Centrum Edukacyjne
Wraz z rozpoczynającym się nowym rokiem szkolnym swoją działalność kontynuuje Powiatowe Centrum Edukacyjne w Zgorzelcu. Jest to czas przygotowań, planów, nadziei i nowych postanowień, w których PCE jak zawsze zamierza pomagać wszystkim pracownikom oświaty z naszego powiatu. Priorytetowym zadaniem Centrum jest wspieranie placówek poprzez udzielenie im pomocy merytorycznej przez niewielką grupę dobrze przygotowanych do wypełniania tego zadania doradców metodycznych. Pragniemy wspierać szkoły szczególnie w opracowywaniu i wdrażaniu programów wychowawczych i profilaktycznych oraz w systemowym wykorzystywaniu wyników egzaminów i sprawdzianów zewnętrznych w kontekście mierzenia jakości pracy szkoły. Tegoroczne wyniki egzaminu maturalnego wskazały, że na Dolnym Śląsku niezbędne jest podjęcie działań w tym względzie. Widać, więc tutaj miejsce dla Powiatowego Centrum Edukacyjnego. Jak w każdym roku z ogromnym powodzeniem będziemy wspierać rozwój nauczycieli przez doskonalenie. Przekazaliśmy szkołom naszą ofertę kursów doskonalących, warsztatów, konferencji i innych. Jak zawsze staramy się dbać o wysoki poziom naszych usług, zatrudniamy doradców o bardzo wysokich kwalifikacjach. Współpracujemy z naukowcami, dydaktykami, posiadającymi odpowiednią wiedzę teoretyczną oraz bogate doświadczenie zawodowe. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom nauczycieli z naszego powiatu nawiązaliśmy współpracę z Wyższą Szkoła Edukacji TWP we Wrocławiu. Wykładowcy tej uczelni przyjeżdżają do PCE i prowadzą wykłady z zakresu oligofrenopedagogiki. Dzięki takiej organizacji 26 nauczycieli ukończy studia podyplomowe. Słuchacze bardzo chwalą sobie wysoki poziom zajęć. „Uczęszczam na zajęcia studiów podyplomowych „oligofrenopedagogika”, organizatorem, których jest PCE w Zgorzelcu.
Przez lata pracy uczestniczyłam w wielu formach kształcenia nauczycieli, te studia oceniam jako bardzo dobrze zorganizowane z imponującą obsadą wykładowców. Podczas zajęć oprócz wiedzy teoretycznej otrzymujemy wiele wskazówek praktycznych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo” – Jolanta Wolanin Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zgorzelcu. Staramy się też pozyskiwać środki pozwalające na obniżenie kosztów doskonalenia, pisząc projekty zabiegamy zarówno o granty Dolnośląskiego Kuratora Oświaty, jak i o środki z funduszy unijnych. W rozpoczynającym się roku szkolnym pozyskaliśmy 2 granty KO na realizację form doskonalenia dla nauczycieli z naszego powiatu w pierwszej kolejności, bo inne powiaty też zabiegają u nas o te formy. Dzięki otrzymanym grantom nauczyciele będą się szkolić za symboliczną złotówkę n.t. 1. „UMIEJĘTNOŚCI PROFESJONALNE WYCHOWAWCY W GIMNAZJUM”, 2. „STRATEGIA I METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW UZALEŻNIEŃ ORAZ PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W GIMNAZJUM”. Rozpoczynamy także wdrażanie projektu współfinansowanego za środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach programu Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA Wolny Kraj Związkowy Saksonia – Rzeczpospolita Polska (Województwo Dolnośląskie) oraz budżetu Starostwa Powiatowego. Dzięki temu projektowi pt. „TRANSGRANICZNY FESTIWAL WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI ZGORZELEC 2006” zarówno uczniowie, nauczyciele jak i cała społeczność lokalna po obu stronach Nysy, będą uczestniczyć w konferencjach, warsztatach, spotkaniach z ciekawymi ludźmi, koncertach, konkursach i turniejach naukowych, itp. Nawiążą się nowe kontakty, zacieśnią się istniejące już formy wymiany oświatowo – kulturalnej pomiędzy placówkami oświatowymi, a także będzie okazja do promowania tych placówek. Wszystkie imprezy podzielono na bloki tematyczne:

1. ŚWIAT BARW I KSZTAŁTÓW”
2. „WSZYSTKO WOKÓŁ MNIE BRZMI”
3. „I NA MNIE CZEKAJĄ OSKARY”
4. „MYŚLI MOJE NA PAPIER PRZELEWAM”
5. „BĘDĘ OLIMPIJCZYKIEM”
6. „MŁODY BADACZ - ODKRYWCA”
7. „EINSTEIN TEŻ ZACZYNAŁ OD ZERA”
8. „JESTEM MŁODYM EUROPEJCZYKIEM”

Wierzymy, że nowoczesne, zarówno w treści jak i w formie, szkolenia zaproponowane przez nasze Centrum, pozwolą Państwu podnieść jakość swej pracy, jakość pracy szkoły, a tym samym skuteczniej realizować jej podstawowe zadania. Jesteśmy otwarci na Państwa sugestie i propozycje, zależy nam bowiem, by nasza placówka odpowiadała potrzebom pracowników oświaty naszego powiatu. W nowym roku szkolnym życzę Państwu wielu ciekawych pomysłów edukacyjnych, wytrwałości i satysfakcji z wykonywanej pracy jednocześnie zapraszając Państwa do współpracy z PCE.

Zuzanna Oleszkiewicz
Dyrektor PCE w Zgorzelcu



Temat: Wybory 2006 - czyli dyskusja o potencjalnych radnych

http://www.pis.jaw.pl/okreg_1/ Jak oni beda tak rządzić jak mówić (czytac) to ja dziekuje, a najbardziej rozbawiła mnie pani Ewa która nawet czytac nie umie

Jeśli masz na myślli Panią Ewe Zuber, to jest to dobry kandydat do Rady Miejskiej. Jestem absolwentem I LO i miałem kontakt z Panią Zuber. Jest to osoba szanowana i lubiana przez uczniów, posiada bardzo dużą wiedze z zakresu historii i materiału obowiązującego na wosie. Jestem przekonany że sprawdzi się w roli radnego bardziej niż np. JE Jerzy Ryba (też kandyduje do rady).

Co do kandydatów, to swój program "Jaworzno +" przedstawił JE Jerzy Ryba z Samoobrony RP:
" Projekt „Jaworzno +”

Pieniądze dla miasta, a nie miasto dla pieniędzy
* Racjonalizacja konstrukcji budżetu i zmiana sposobów wydatkowania publicznych pieniędzy
* Zgodna z potrzebami pomoc finansowa dla organizacji pozarządowych
* Ograniczenie wydatków konsumpcyjnych na rzecz wydatków inwestycyjnych

Gospodarka z przyszłością, a nie plany szkieletów
* Powołanie Komisji Doradczej złożonej z przedstawicieli jaworznickich przedsiębiorców, regionalnych zakładów pracy i urzędów, która wyznaczałaby przede wszystkim kierunek rozwoju rynku zatrudnienia w Jaworznie
* Profesjonalne Centrum Obsługi Inwestora współpracujące z Prezydentem i wspomagające rozsądną politykę podatkową miasta
* Udostępnienie terenów pod budownictwo i działalność gospodarczą
* Budowa parkingów
* Płynny przejazd przez centrum miasta

Pomoc społeczna tu i teraz

* Kontrakty z organizacjami non-profit na podjęcie niektórych działań należących do sfery zadań Urzędu Miasta, przez co pomoc będzie efektywniejsza i tańsza
* Tworzenie projektów pomocowych wraz z organizacjami pozarządowymi
* Stworzenie Centrum Pracy Doraźnej w ramach Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

Promocja miasta, a nie targi próżności
* Kreowanie wizerunku Jaworzna w oparciu o fundamenty tradycji i dążenia cywilizacyjne zarazem poprzez ścisłą współpracę z ościennymi miastami
* Podejmowanie działań lobbystycznych zmierzających do skuteczniejszego pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej
* Pełniejsze wykorzystanie infrastruktury miejskiej podczas organizacji imprez i wydarzeń regionu
* Współpraca z mediami regionalnymi i ogólnopolskimi w celu stworzenia przyjaznego wizerunku miasta dla mieszkańców i inwestorów

Rekreacja, turystyka, sport w służbie promocji Jaworzna
* Stworzenie sieci tras turystycznych, edukacyjnych oraz rowerowych
* Rozbudowa zaniedbanego zaplecza sportowego w Osiedlu Stałym
* Modernizacja stadionów pod kątem dyscyplin lekkoatletycznych
* Renowacja parków i osiedlowych placów zabaw, by stały się miejscami spotkań rodzinnych, a nie miejscami chuligańskich awantur
* Wykorzystanie potencjału kulturowego do promocji Jaworzna w czasie festynów i innych imprez rozrywkowych

Oświata i nauka na przyszłość
* Kształcenie zawodowe dostosowane do potrzeb lokalnego rynku pracy
* Przywrócenie znaczenia funkcji Doradcy Zawodowego w szkołach
* Przejrzysty i obiektywny system oceny pracy nauczycieli i dyrektorów szkół
* Nacisk na edukację regionalną i wychowanie w duchu patriotyzmu i poszanowania drugiego człowieka
* Program zapobiegania patologiom społecznym poprzez profilaktykę oparty na projektach autorskich przy współpracy
m. in. ośrodków kultury, sportu i organizacji pozarządowych

Bezpieczeństwo z tarczą, a nie na tarczy
* Włączenie światła w dzielnicach
* Opracowanie gruntownych zasad współpracy z Policją i Strażą Miejską
* Wspieranie programu poprzez kampanie w szkołach i miejscach użyteczności publicznej, a także dzięki ogólnopolskim projektom rządowym "

Jeśli ktoś da sie nabrać na te ogólnikowe banały, to jestem pełen uznania dla takiego osobnika.Ryba chce "graniczyć wydatki konsumpcyjne" jednocześnie tworząc kolejne "projekty pomocowe" w ramach szeroko rozumianej pomocy społecznej. "Zmiana sposobów wydatkowania pieniędzy z budżetu" wg Pana Ryby ma polegać na budowie kolejnych urzędów - Centrum Pracy Doraźnej w ramach MOPS-u jakby sam MOPS nam nie wystarczył czy Centrum Obsługi Inwestora. Ryba chce kreować wizerunek Jaworzna "w oparciu o fundamenty tradycji i dążenia cywilizacyjne" ;| Możecie mi wyjaśnić co Ryba ma na myśli ? ? ? Ryba chce przebudowywać stadiony w Jaworznie "pod kątem dyscyplinylekkoatletycznych" Pytam sam siebie: a dla kogo to ? ?. Ryba łaskawie w ramach poprawy bezpieczeństwa w Jaworznie chce.. "włączyć światła w dzielnicach". Tak jakby nie było włączone. Kolejny banał: "opracowanie gruntownych zasad współpracy z Policją i Strażą Miejską".

ech....



Temat: Debata z Burmistrzem Arkadiuszem Klimowiczem
30 kwietnia 2008 o godz.14.00 w Urzędzie Miasta odbyła się debata z burmistrzem miasta Darłowo. Debata została zorganizowana przez Darłowskie Centrum Wolontariatu w ramach projektu Fundacji Batorego – Masz głos, masz wybór. W spotkaniu uczestniczyli uczniowie darłowskiego gimnazjum, liceum, Zespołu Szkół w Darłówku oraz naszej szkoły. Zespół Szkół Morskich reprezentowali: Mateusz Tomczyk, Joanna Żmuda, Marcin Romanowski, Emilia Waleszczak, Żaneta Kaliszczak oraz opiekun samorządu p. Anna Motyl. Działacze Samorządów Szkolnych przygotowali pytania dla burmistrza, które dotyczyły kwestii ważnych dla współczesnej młodzieży. Oczywiście wszystkie zagadnienia i poruszane problemy wiązały się z Darłowem. Debatę prowadziła p. Bogumiła Mądrzak – nauczyciel i opiekun samorządu w darłowskim liceum.

Na początku spotkania Burmistrz – p. Arkadiusz Klimowicz wyraził zadowolenie z możliwości spotkania z młodzieżą. Przedstawił p. Mielczarskiego, wieloletniego pedagoga, który pracuje w referacie ds. oświaty. Następnie każdy z uczestników zadawał pytania, do których p. Burmistrz próbował się ustosunkować. Pierwszą poruszoną kwestią była patologia stwierdzona wśród młodzieży. Ola Strzelecka nawiązała do wyników ankiety przeprowadzonej w darłowskich szkołach. Zarzucała jej brak rzetelności i szerokie spectrum błędu statystycznego. Niepoprawnie skonstruowana ankieta i równie nierzetelne obliczanie procentowe przedstawiło jakoby nasza młodzież była zdegenerowana. Zasugerowano, aby w przyszłości skorzystano z oferty innej firmy, prowadzącej takie badania.

Zauważono także problem bezpieczeństwa w mieście, a właściwie jego braku. Damian Łukaszewski posłużył się raportem policyjnym za ubiegły rok i dostrzegł wiele nieścisłości. Młodzież uważa, że służby bezpieczeństwa powinny częściej kontrolować szkoły lub chociażby pojawiać się w ich rejonach. Dostrzeżono problem interwencji Straży Miejskiej, które są mało skuteczne. Straż Miejska skupia się na wypisywaniu mandatów za nieprawidłowe parkowanie, ale nie zauważa karanego prawem żebractwa, występującego wśród darłowskich alkoholików.

Profilaktyka antyalkoholowa jest zdaniem młodzieży realizowana nieporadnie. Nie wystarczy jedna w roku wizyta policjanta w szkole. Żeby zniechęcić, trzeba przedstawić wszelkie negatywy, skrajności, należy obrzydzić, a nie nieciekawie mówić formułami i frazesami (a nawet czytać z kartki!).

Młodzież wie, że co roku do budżetu miasta wpływa znaczna kwota pieniędzy z koncesji alkoholowej. Zainteresowano się przeznaczeniem tych pieniędzy. Wiadomo, że część pokrywa kolonie letnie dla dzieci z najuboższych rodzin. Zaproponowano budowę większej ilości placów zabaw, ogrodzenie tych już istniejących (zapobiegnie to zanieczyszczaniu piaskownic przez psy). Zasygnalizowano również konieczność funkcjonowania świetlicy środowiskowej, nastawionej głównie na dzieci dotkniętych patologiami rodzinnymi. Takie dzieci powinny mieć także dostęp do ośrodków sportowych.

Mateusz Tomczyk poruszył problem monitoringu miasta. Kamery, które zostały zainstalowane w celach bezpieczeństwa, na dzień dzisiejszy spełniają funkcję promocji miasta (widok na morze zamiast widoku na rejony najbardziej niebezpieczne), poza tym nie wszystkie są sprawne. Nasz kolega próbował także znaleźć odpowiedź na pytanie : Dlaczego ZSM podlega powiatowi, a nie miastu? Nasze mundury posiadają naszywki z napisem Darłowo, promujemy zatem to miasto.

Odpowiedzi p. Arkadiusza Klimowicza były rzeczowe, niekiedy wymijające, innym razem nie na temat. Jednak ogólny bilans spotkania był pozytywny. Myślimy, że burmistrz był zaskoczony nie tyle naszymi pytaniami, ile tym, że młodzież próbuje zmienić funkcjonowanie pewnych struktur miasta i pilnie obserwuje Wielką Politykę Miasta.




Temat: Nowości prawne
Strażnik ukarze mandatem za palenie

Gapiostwo, żebractwo, naruszenie porządku publicznego pod wpływem alkoholu czy palenie tytoniu w niedozwolonym miejscu - to niektóre nowe wykroczenia, za popełnienie których strażnik miejski będzie mógł wypisać mandat.
Nad rozszerzeniem listy wykroczeń, za które strażnicy straży gminnych są uprawnieni do nakładania mandatów pracuje obecnie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Projekt odpowiedniej noweli jest już na etapie konsultacji społecznych. Uwagi można zgłaszać do 24 kwietnia 2009 r.
Wykaz rozszerzony zostanie łącznie o kilkadziesiąt pozycji. Oprócz wspomnianych wyżej znajdzie się na nim np. wykroczenie polegające na rozklejaniu plakatów wyborczych w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Zmiany mają za zadanie odciążenie sądów - obecnie za te wykroczenia straże mogą wyłącznie kierować wnioski o ukaranie do sądu.
Niektóre wykroczenia, za które strażnik ukarze mandatem:
1) Kodeks wykroczeń: art. 50 (gapiostwo); art. 51 § 2 (zakłócanie porządku pod wpływem alkoholu); art. 58 § 1 oraz art. 104 (żebractwo) art. 60 1 § 1-3 (nielegalny handel na ulicy); 60 1 § 4 (wykonywanie bez uprawnień zadań przewodnika turystycznego lub pilota wycieczek); art. 74 § 1 i art. 85 § 1 (niszczenie znaków drogowych); art. 140 (nieobyczajny wybryk);
2) ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych - art. 13 ust. 1 (palenie papierosów w niedozwolonym miejscu, czyli np. w zakładach opieki zdrowotnej i szkołach);
3) ustawa o odpadach - art. 70 pkt 3 (magazynowanie i składowanie odpadów w miejscu innym niż do tego wyznaczone)
4) ustawa o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt - art. 85 ust. 1a (niedopełnienie obowiązku ochronnego szczepienia psów przeciwko wściekliźnie);
5) ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji - art. 48 (nieprzekazanie wraku samochodu do stacji demontażu lub zbierania pojazdów)
6) ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych - art. 55 ust.1 (uchylanie się od obowiązku posiadania dowodu osobistego);
7) Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej - art. 220, Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw - art. 199a (rozklejanie plakatów wyborczych w miejscach do tego nieprzeznaczonych).
Projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie wykroczeń, za które strażnicy straży gminnych są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego oraz jego uzasadnienie znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej resortu.

Źródło: www.bip.mswia.gov.pl.

Do lekarza najpóźniej w dziesiątym tygodniu ciąży

Kobieta ubiegająca się o tzw. becikowe będzie musiała udowodnić, że w czasie ciąży pozostawała pod opieką medyczną.
Przewiduje to projekt rozporządzenia w sprawie formy opieki medycznej nad kobietą w ciąży, opracowany w resorcie zdrowia.
Zgodnie z nim kobieta w ciąży otrzyma odpowiednie zaświadczenie, potwierdzające pozostawanie przez nią pod opieką medyczną. Do niedawna wypłata dodatku do zasiłku nie wymagała spełnienia żadnych warunków. Dopiero od 1 stycznia 2009 r. kobieta musi pozostawać pod opieką od 10 tygodnia ciąży do porodu (art. 9 ust. 6 ustawy o świadczeniach rodzinnych).
W projekcie rozporządzenia zapisano, że opieka medyczna nad kobietą w ciąży jest sprawowana przez lekarza lub położną w formie: podstawowej opieki zdrowotnej; ambulatoryjnej specjalistycznej opieki zdrowotnej; leczenia szpitalnego. Opieka polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych profilaktycznych, diagnostycznych, leczniczych w zakresie związanym z przebiegiem ciąży oraz opieką prenatalną nad płodem.
Zasadniczym celem wprowadzenia ww. obowiązku jest - jak napisało w uzasadnieniu projektu MZ - zachęcenie kobiet zachodzących w ciążę do jak najwcześniejszego zgłoszenia się do poradni dla kobiet, lekarza rodzinnego lub położnej, a następnie - systematycznego zgłaszania się na kolejne badania kontrolne. Pozwoli to na prawidłowy monitoring ciąży i na szybkie podjęcie działań profilaktycznych bądź leczniczych w przypadkach ewentualnych powikłań lub zagrożeń płodu.
Projekt jest w trakcie uzgodnień zewnętrznych. Potrwają one do 15 maja 2009 r.

Źródło: www.mz.gov.pl.

Pozdrawiam Radca WP



Temat: Gimnazjalista pije i klnie jak szewc
Co piąty pierwszoklasista z gimnazjum przyznaje, że ubliżył nauczycielowi.

Co drugi deklaruje, że pił alkohol w ciągu roku.

To dane z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie ratusza. Objęto nimi ponad 3 tys. (z około 16 tys.) pierwszoklasistów z gimnazjów publicznych i niepublicznych. Musieli odpowiedzieć na pytania związane z przemocą, substancjami psychoaktywnymi oraz problemami szkolnymi.

Agresywne dziewczyny

Co wynika z uczniowskich ankiet? – Ciekawe rzeczy – mówi dr Krzysztof Ostaszewski, kierownik Pracowni Profilaktyki Młodzieżowej Pro–M, która przeprowadziła badania. – Aż 20 proc. 13-latków przyznaje, że używało brzydkich słów wobec nauczyciela. A jednocześnie aż 70 proc. deklaruje sympatię dla pedagogów.

Nauczyciele zauważyli, że coraz częściej agresywne zachowania zdarzają się dziewczynom. – Aż 16 proc. nastolatek, z którymi rozmawialiśmy, przyznaje się do udziału w bójce, 11 proc. mówi, że celowo zniszczyło lub połamało coś w szkole. Ponad 40 proc. deklaruje, na równi z chłopcami, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy piło alkohol – wylicza dr Ostaszewski.

Badacze wskazują również, że przemoc w szkole częściej dotyka uczniów publicznych placówek niż niepublicznych. Nastolatkowie z prywatnych szkół rzadziej wagarują.

Ostaszewski podkreśla jednak, że ogólny obraz stołecznych gimnazjalistów w pierwszej klasie nie jest zły.

– To są uczniowie, na których wpływ wciąż mają jeszcze rodzice. Ci młodzi ludzie ciągle liczą się z ich zdaniem, są ufni i jeszcze otwarci na rady nauczycieli – mówi pedagog.

Zaznacza jednocześnie, że są oni w trudnym okresie dorastania, dlatego ulegają wpływom innych ludzi. Wzorce czerpią od starszych kolegów.

Badacze sprawdzili też, które czynniki zewnętrzne wpływają pozytywnie na zachowanie uczniów. Okazało się, że dzieci, które mają wsparcie ze strony rodziców (zwłaszcza ojca), biorą udział w praktykach religijnych, mają przekonanie o przydatności nauki, rzadziej biorą udział w ryzykownych sytuacjach.

Badacze przedstawili też swoje propozycje działań, które miasto powinno podjąć.

Szkoły muszą zorganizować tym młodym ludziom jak najwięcej zajęć dodatkowych – mówi dr Ostaszewski. – Ważne jest też zaangażowanie rodziców w życie szkoły i współpraca nauczycieli i opiekunów.

Zbadają, jak się zmieniają

Beata Murawska z miejskiego Biura Edukacji podkreśla, że badania są dla miasta cenne, bo pokazują kierunek działań. – Ale organizowanie dodatkowych zajęć to nie wszystko. Wielu nauczycieli musi zrozumieć, że dzisiejsza młodzież potrzebuje innego podejścia do edukacji – wyjaśnia Murawska.

Badania przeprowadzone na pierwszoklasistach to dopiero pierwszy etap projektu. – W kolejnych latach będziemy chcieli sprawdzić, jak zmienia się ich zachowanie. Czy szkoły skorzystały z naszych porad i z jakim skutkiem – mówi Ostaszewski.

Źródło: Życie Warszawy



Temat: Badania pracowników szkoły
Wszyscy pracownicy przechodzą badania lekarskie wynikające z KP - orzeczenie o braku przeciwskazań do pracy na określonym stanowisku.
Osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia na inne osoby zakażenia określonymi (w poniższej ustawie) czynnikami chorobotwórczymi (w tym również nauczyciele) muszą być poddane badaniom do celów sanitarno-epidemiologicznych, które są przeprowadzane bez względu na badania dokonywane w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami (ust. 1 pkt 4 ustawy z 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych i zakażeniach - Dz.U. nr 126, poz. 1384 ze zm.).

Artykuł z BHP w firmie
Książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych

"Obowiązek dokonywania wpisów w pracowniczych książeczkach zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych i wzór takiej książeczki określało rozporządzenie Ministra Zdrowia z 29 sierpnia 1958 r. w sprawie warunków zdrowia wymaganych ze względów sanitarno-epidemiologicznych od osób wykonujących niektóre zajęcia zarobkowe (Dz.U. nr 56, poz. 275 z późn. zm.). Jednak z dniem 1 stycznia 2003 r. zostało ono uchylone na podstawie ustawy z 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz.U. z 2004 r. nr 204, poz. 2087).
Oznacza to, że aktualnie nie ma obowiązku stosowania książeczek zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych. Jednak osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia na inne osoby zakażenia określonymi (w poniższej ustawie) czynnikami chorobotwórczymi (w tym również nauczyciele) muszą być poddane badaniom do celów sanitarno-epidemiologicznych, które są przeprowadzane bez względu na badania dokonywane w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami (ust. 1 pkt 4 ustawy z 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych i zakażeniach - Dz.U. nr 126, poz. 1384 ze zm.).

Prace, przy których wykonywaniu istnieje możliwość przeniesienia zakażenia

Rodzaje prac, o których mowa wyżej, znajdziecie w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 4 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby (Dz.U. nr 67, poz. 633). Wymieniono tam prace na stanowiskach związanych z ciągłym kontaktem z ludźmi, między innymi w:
przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych, w tym szkołach wyższych, wyższych szkołach zawodowych, wyższych szkołach wojskowych, placówkach opiekuńczo- -wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.

Minister właściwy ds. zdrowia określi w drodze rozporządzenia rodzaje badań do celów sanitarno-epidemiologicznych, którym podlegają osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia na inne osoby zakażenia. Określi także tryb ich przeprowadzania, uwzględniając w szczególności terminy badań lekarskich i laboratoryjnych oraz sposób dokumentowania tych badań i ich wyników, w tym wzór karty badań do celów sanitarno-epidemiologicznych (dotychczas nie wydano odpowiedniego rozporządzenia). "

Dz.U.03.61.551 - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1) z dnia 6 marca 2003 r.
w sprawie rodzajów badań lekarskich i laboratoryjnych, którym podlegają osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby, lub kształcące się do wykonywania tych prac
(Dz. U. z dnia 10 kwietnia 2003 r.) jest nieaktualne w związku ze zmianą Ustawy o Służbie Medycyny Pracy oraz niektórych innych Ustaw (Dz. U. Nr 199, poz. 1938) utraciło moc z dniem 25 grudnia 2003 r.

A tu projekt nowego rozporządzenia
http://www.mz.gov.pl/wwwm...&my=146&ma=4993
powyższa informacja znaleziona na forum



Temat: MAMUSIE,CIĘŻARÓWECZKI I PRZYSZŁE MAMUSIE 84,85,86,87,VOL.11
albo

Pedagogika Opiekuńczo - Wychowawcza

Absolwent studiów zawodowych na kierunku pedagogika (specjalność - pedagogika opiekuńczo-wychowawcza) powinien dysponować podstawową wiedzę ogólnopedagogiczną, socjologiczną i psychologiczną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania czy pracy opiekuńczo-wychowawczej oraz do konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Ponadto powinien posiadać wiedzę na temat historycznych i współczesnych dokonań w dziedzinie pracy opiekuńczo-wychowawczej (ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania współczesnych systemów wsparcia rodziny i opieki nad dzieckiem, jak również światowych trendów w tym zakresie). Powinien także opanować praktyczne umiejętności w zakresie diagnozowania potrzeb dziecka i rodziny, planowania i realizacji działań opiekuńczo-wychowawczych ( w tym o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym), komunikacji interpersonalnej, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego działania oraz tworzenia własnego warsztatu metodycznego.

Studia są podstawą do zdobycia rzetelnego przygotowania zawodowego, rozwinięcia umiejętności refleksyjnego spojrzenia na własną rolę zawodową oraz pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej. Absolwent uzyskuje podstawowe kwalifikacje zawodowe do pracy ( w charakterze wychowawcy, pedagoga, doradcy lub kuratora sądowego) w różnych placówkach opiekuńczo - wychowawczych, oświatowych, wybranych instytucjach pomocy społecznej i służby zdrowia, poradniach specjalistycznych, a także sądownictwie.

Psychoprofilaktyka Społeczna

Studiując na specjalizacji: Psychoprofilaktyka społeczna student uzyskuje niezbędną wiedzę teoretyczną z pogranicza pedagogiki i psychologii. Zdobywa umiejętności praktyczne w zakresie opracowywania programów profilaktycznych i organizowania zajęć, których celem jest zapobieganie zaburzeniom zdrowia psychicznego. Student psychoprofilaktyki poznaje zasady pracy profilaktycznej i terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi.

Studenci o specjalności psychoprofilaktyka zdobywają wiadomości nie tylko podczas wykładów i ćwiczeń, ale również w czasie praktyk, które odbywają między innymi w ośrodkach terapii uzależnień, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, sądach, pogotowiach opiekuńczo- wychowawczych, schroniskach dla nieletnich. W procesie kształcenia dąży się do ukształtowania specjalisty w zakresie umiejętności swobodnego i efektywnego komunikowania się interpersonalnego, rozumienia relacji międzyludzkich oraz stosowania właściwych zabiegów, których celem jest rozwój indywidualny człowieka i zahamowanie lub niedopuszczanie do ujawnienia się nieprawidłowych zachowań, poprzez organizowanie działań alternatywnych, profilaktycznych w środowisku lokalnym.

Zajęcia prowadzone są przez wyspecjalizowaną kadrę psychologów i pedagogów. W ramach ćwiczeń i laboratoriów studenci mogą realizować własne projekty i rozwijać swoje zainteresowania. W ciągu pierwszych dwóch lat studiów realizowane są przedmioty obowiązkowe głównie z zakresu pedagogiki i psychologii. Od trzeciego roku proponowane są przedmioty specjalizacyjne, m.in. Komunikacja interpersonalna, Psychologia rodziny, Metody pracy z rodziną w kryzysie, Psychoterapia indywidualna i grupowa, Twórczy rozwój człowieka, Trening kompetencji wychowawczych, Konstruowanie programów profilaktycznych, Formy wczesnej pomocy psychologicznej.

Studenci mogą przynależeć do Koła Zainteresowań Psychologią, gdzie organizowane są spotkania z osobami doświadczonymi w pracy diagnostyczno- terapeutycznej oraz zajęcia praktyczne, warsztaty psychologiczne.

Absolwent otrzymuje tytuł magistra pedagogiki ze specjalnością: Psychoprofilaktyka społeczna. Jest przygotowany do pracy w szkołach, gminnych ośrodkach pomocy społecznej, świetlicach socjoterapeutycznych, ośrodkach udzielających wsparcia osobom z zaburzeniami zachowania, nieprzystosowanym społecznie i ujawniającym trudności adaptacyjne.

nie wiem na co sie zdecydowac



Temat: 1

10 lutego - Dzień Bezpiecznego Internetu 2009

10 lutego 2009 roku, już po raz piąty, Fundacja Dzieci Niczyje oraz NASK, realizatorzy unijnego projektu Saferinternet.pl, organizują w Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI).

Z tej okazji w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się konferencja poświęcona tematyce bezpieczeństwa najmłodszych internautów, w mediach startuje kampania poświęcona problemowi cyberprzemocy, a w całym kraju organizowane są lokalne inicjatywy związane z bezpieczeństwem dzieci online.

Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu zostały objęte honorowym patronatem przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, wicepremiera Grzegorza Schetynę, Ministra Edukacji Narodowej Katarzynę Hall, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Annę Stróżyńską oraz Polski Komitet ds. UNESCO. Głównym Partnerem DBI 2008 jest Fundacja Grupy TP.

Dzień Bezpiecznego Internetu, ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku w ramach programu „Safer Internet”, ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Międzynarodowe obchody Dnia Bezpiecznego Internetu patronatem objęła Viviane Reding, Komisarz ds. Mediów i Społeczeństwa Informacyjnego. Złotym Partnerem międzynarodowych obchodów jest UPC/Liberty Global.

Jak co roku, organizatorzy DBI w Polsce zachęcają szkoły oraz inne instytucje i organizacje do podejmowania działań edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem w Sieci. Inicjatywy rejestrować można w serwisie www.dbi.pl do końca lutego 2009 roku. Wśród ich organizatorów rozlosowane zostaną liczne nagrody. Pięć najciekawszych inicjatyw zostanie nagrodzonych tablicami interaktywnymi i projektorami ufundowanymi przez Fundację Grupy TP.

W tym roku (2009) obchody DBI koncentrujemy na problemie przemocy rówieśniczej w Sieci. Profilaktyka cyberprzemocy oraz promocja oferty pomocowej Helpline.org.pl (0 800 100 100) są przedmiotem oferty edukacyjnej, którą udostępniamy organizatorom lokalnych obchodów DBI na stronie www.dzieckowsieci.pl, oraz kampanii medialnej, która w Dniu Bezpiecznego Internetu rusza w kilku stacjach telewizyjnych, m.in. w TVP oraz TVN. – mówi Łukasz Wojtasik, koordynator Akademii Bezpiecznego Internetu Fundacji Dzieci Niczyje.

Hasło tegorocznych obchodów DBI i związanej z nimi kampanii w mediach „Baw się w Internecie – BEZPIECZNIE” ma podkreślić pozytywny charakter Internetu, jego walory edukacyjne, rozrywkowe, ale jednocześnie przypominać, że najważniejsze jest bezpieczeństwo, świadomość zagrożeń i dbałość w Sieci o dobro zarówno własne, jak i innych internautów – mówi Anna Rywczyńska, koordynator projektu „Saferinternet.pl” w NASK.

W ramach międzynarodowych obchodów DBI Insafe (europejska sieć organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa w Internecie) zorganizował międzynarodowy quiz, w którym uczestniczyło ponad 6000 tysięcy dzieci i młodzieży w wieku 10-15 lat. Młodzi internauci odpowiadali na szereg pytań dotyczących przede wszystkim zasad bezpieczeństwa internetowego, ale również wiedzy ogólnej o Europie, jej kulturze i historii. Prawie połowa uczestników pochodziła z Polski.

Do ubiegłorocznych obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu przyłączyło się 120 organizacji z 56 krajów; w tym roku spodziewamy się jeszcze większej liczby uczestniczących państw. W ramach międzynarodowych obchodów DBI 10 lutego pod adresem www.sidfair.org otwarta zostanie wirtualna wystawa multimedialnych materiałów edukacyjnych na temat bezpieczeństwa w Internecie, wypracowanych przez organizacje z różnych krajów. Znajdą się tam także materiały edukacyjne powstałe w ramach projektu Saferinternet.pl. Zapraszamy wszystkich do odwiedzenia tej wirtualnej ekspozycji do 24 lutego. – relacjonuje Agnieszka Wrzesień, koordynator projektu „Saferinternet.pl” z Fundacji Dzieci Niczyje.

Z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu w dniu 10 lutego, w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie (ul. Dobra 56/66, godz. 11.00) odbędzie się konferencja prasowa. Organizatorzy zapraszają na nią dziennikarzy oraz partnerów programu „Safer Internet” w Polsce. W programie konferencji znajdą się m.in. prezentacje: obchodów DBI 2009 oraz programu „Safer Internet” w Polsce, badań dotyczących przestępstw wobec dzieci w Internecie, zmian legislacyjnych dotyczących bezpieczeństwa dzieci online, kampanii „Kawiarenka Przyjazna Dzieciom” oraz nowej oferty edukacyjnej kampanii „Dziecko w Sieci”.

Dla tych, którzy nie będą mogli uczestniczyć osobiście NASK zapewni transmisję na żywo (streaming), która dostępna będzie w Internecie na stronie Dnia Bezpiecznego Internetu www.dbi.pl.

Źródło: saferinternet.pl




Temat: Badania sanitarno - epidemiologiczne
Artykuł z BHP w firmie
Książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych

"Obowiązek dokonywania wpisów w pracowniczych książeczkach zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych i wzór takiej książeczki określało rozporządzenie Ministra Zdrowia z 29 sierpnia 1958 r. w sprawie warunków zdrowia wymaganych ze względów sanitarno-epidemiologicznych od osób wykonujących niektóre zajęcia zarobkowe (Dz.U. nr 56, poz. 275 z późn. zm.). Jednak z dniem 1 stycznia 2003 r. zostało ono uchylone na podstawie ustawy z 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz.U. z 2004 r. nr 204, poz. 2087).
Oznacza to, że aktualnie nie ma obowiązku stosowania książeczek zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych. Jednak osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia na inne osoby zakażenia określonymi (w poniższej ustawie) czynnikami chorobotwórczymi (w tym również nauczyciele) muszą być poddane badaniom do celów sanitarno-epidemiologicznych, które są przeprowadzane bez względu na badania dokonywane w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami (ust. 1 pkt 4 ustawy z 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych i zakażeniach - Dz.U. nr 126, poz. 1384 ze zm.).

Prace, przy których wykonywaniu istnieje możliwość przeniesienia zakażenia

Rodzaje prac, o których mowa wyżej, znajdziecie w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z 4 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby (Dz.U. nr 67, poz. 633). Wymieniono tam prace na stanowiskach związanych z ciągłym kontaktem z ludźmi, między innymi w:
przedszkolach,
szkołach i placówkach oświatowych, w tym szkołach wyższych, wyższych szkołach zawodowych, wyższych szkołach wojskowych, placówkach opiekuńczo-
-wychowawczych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich.

Minister właściwy ds. zdrowia określi w drodze rozporządzenia rodzaje badań do celów sanitarno-epidemiologicznych, którym podlegają osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia na inne osoby zakażenia. Określi także tryb ich przeprowadzania, uwzględniając w szczególności terminy badań lekarskich i laboratoryjnych oraz sposób dokumentowania tych badań i ich wyników, w tym wzór karty badań do celów sanitarno-epidemiologicznych (dotychczas nie wydano odpowiedniego rozporządzenia). "

Dz.U.03.61.551 - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1) z dnia 6 marca 2003 r.
w sprawie rodzajów badań lekarskich i laboratoryjnych, którym podlegają osoby podejmujące lub wykonujące prace, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby, lub kształcące się do wykonywania tych prac
(Dz. U. z dnia 10 kwietnia 2003 r.) jest nieaktualne w związku ze zmianą Ustawy o Służbie Medycyny Pracy oraz niektórych innych Ustaw (Dz. U. Nr 199, poz. 1938) utraciło moc z dniem 25 grudnia 2003 r.

A tu projekt nowego rozporządzenia
http://www.mz.gov.pl/wwwm...&my=146&ma=4993



Temat: Turniej piłkarski dla szkół z Zagłębia
http://e-sosnowiec.pl/ind..._glo=2221&num=1

Zagrają przeciwko rasizmowi

W ramach akcji „Futbol Przeciwko Rasizmowi", w Sosnowcu zorganizowany zostanie turniej kibiców pod hasłem walki z rasizmem. Imprezę, zaplanowaną na 6 i 7 listopada, organizuje stowarzyszenie Forum dla Zagłębia Dąbrowskiego i lokalni przedstawiciele stowarzyszenia „Nigdy Więcej". Projekt wspiera sosnowiecki magistrat i piłkarski klub Zagłębie.

W turnieju weźmie udział od 16 do 24 drużyn, które reprezentować mają szkoły z miast Zagłębia Dąbrowskiego. Na imprezę zaproszona została młodzież w wieku gimnazjalnym. -Wybraliśmy młodzież w tym przedziale wiekowym, gdyż właśnie wtedy jest ona najbardziej podatna na różnego rodzaju wpływy z zewnątrz. Chcemy, aby turniej spełniał rolę edukacyjną, a naszym zamiarem jest uświadomienie i uczulenie młodzieży na kwestię rasizmu - mówi Piotr Wojtan, jeden z organizatorów, członek FdZD.

Na organizację turnieju Forum otrzymało dotację z FARE w wysokości 400 euro. FARE to międzynarodowa sieć organizacji pozarządowych i antyrasistowskich kibiców, która współpracuje jednocześnie z UEFA i FIFA. Jej współzałożycielem jest polskie stowarzyszenie „Nigdy Więcej", które reprezentuje tym samym FARE w Europie Wschodniej. Dotacja organizacji wydana zostanie na nagrody, puchary i inne upominki dla uczestników.

-Wszyscy zawodnicy dostaną od nas biało- czarne opaski, symbolizujące walkę z rasizmem na stadionach. Przekażemy także szkołom materiały edukacyjne, które wykorzystane zostaną na lekcjach wychowawczych. Chcielibyśmy, aby każda placówka na tego rodzaju zajęciach poruszyła problem rasizmu i zorganizowała coś w rodzaju pogadanki - mówi Kamil Wnuk, członek FdZD, organizator turnieju.

Podobne przedsięwzięcie miało miejsce w roku ubiegłym. -Z poprzedniego turnieju jesteśmy bardzo zadowoleni. Nagrody wręczali piłkarze Zagłębia. Specjalnie właśnie ich o to poprosiliśmy, gdyż wiemy, że są dużym autorytetem dla młodzieży w naszym regionie. Mamy nadzieję, iż w tym roku także zgodzą się taki udział w turnieju - mówi Piotr Wojtan.

Choć sosnowiecka policja nie odnotowuje przestępstw na tle rasistowskim, a na trybunach Stadionu Ludowego nie widać dyskryminacji, wszyscy zgodnie twierdzą, iż akcja jest potrzebna. - To, że takiego problemu nie ma w naszym regionie, nie oznacza, że nie może się on pojawić. Nie chcemy, aby zachowania rasistowskie zaczęły mieć miejsce gdziekolwiek, dlatego profilaktycznie organizujemy tego typu przedsięwzięcie - stwierdza Kamil Wnuk.

„Futbol Przeciwko Rasizmowi" to największa kampania społeczna, mająca na celu eliminację postaw rasistowskich i dyskryminacyjnych na piłkarskich stadionach.

Marcin Tulick

Zapraszamy szkoły z Sosnowca ! kontakt : www.zaglebiedabrowskie.org



Temat: Dni Ursynowa 2007
Już w najbliższą niedzielę, 17 czerwca, pod Kopą Cwila (metro Ursynów) odbędą się Dni Ursynowa 2007 – największa plenerowa impreza organizowana przez Urząd Dzielnicy Ursynów. Impreza rozpoczyna się akcentem sportowym – o godz. 13.00 pod ratuszem, przy al. KEN 61, startuje Warszawski Bieg Południowy.

Po raz pierwszy na Ursynowie odbędzie się otwarty dla wszystkich chętnych bieg uliczny. Uczestnicy będą mieli do wyboru 2,5 lub 5 kilometrową trasę, wiodącą centralnymi ulicami Ursynowa - spod ratusza pod Kopę Cwila.

[...]

Udział w biegu jest bezpłatny. Zapisy do Warszawskiego Biegu Południowego będą przyjmowane w sobotę, 16 czerwca, w godzinach 10.00 – 18.00 oraz w niedzielę, 17 czerwca w godzinach 10.00 – 12.30. Biuro zawodów będzie się mieściło w Urzędzie Dzielnicy Ursynów, przy al. KEN 61 (przy stacji metra Imielin)

Wszyscy uczestnicy otrzymają pamiątkowe medale i dyplomy, a zwycięzcy atrakcyjne nagrody rzeczowe (zegarki Timexa).

O godz. 15.00 zapraszamy wszystkich do Wielkiego Wspólnego Zdjęcia – pod Kopą Cwila zostanie wykonana zbiorowa fotografia, którą będziemy prezentować m.in. w wersji elektronicznej na dzielnicowej stronie internetowej.

Od godz. 14.00 do 22.00 wśród niezliczonych atrakcji każdy znajdzie coś dla siebie. Będzie m.in. wesołe miasteczko, kawiarnie i restauracje w plenerze, skoki na bungee, loty balonem, pokazy sprawnościowe, bezpłatne badania, miasteczko handlowe i wiele innych atrakcji.

Na scenie wystąpią gwiazdy, a wśród nich Katarzyna Klich i gwiazda wieczoru – zespół T.LOVE. Na finał imprezy - pokaz sztucznych ogni.

Szczegółowy program:

godz. 13.00 Warszawski Bieg Południowy – start spod ratusza
godz. 14.05 wręczenie nagród zwycięzcom pod Kopą Cwila
godz. 14.00 – 17.00 Ursynowska Scena Młodych
Prezentacje ursynowskich zespołów muzycznych, tanecznych oraz grup twórczych:

* TRAIN – zespół reggae
* STOLAR – zespół rockowy
* ZIEMIA – zespół rockowy
* Formacja taneczna – studio Lidii Leszczyńskiej
* Chór Uniwersytetu Trzeciego Wieku

Mała scena
Występy i prezentacje ursynowskich szkół i przedszkoli

15.00 Wspólne zdjęcie Ursynowian oraz Gości
17.00 – 20.30 Koncert z okazji 30- lecia Ursynowa

* Kasia KLICH
* Fisz Emade
* Marta Zalewska Band – laureatka MUFKI 2006

20.30 – gwiazda wieczoru zespół T.LOVE

W programie imprezy również:

Promocja i profilaktyka zdrowia:
bezpłatne badania profilaktyczne (poziom cukru, cholesterolu, pomiar ciśnienia)

Profilaktyka bezpieczeństwa:
pokazy sprawnościowe Straży Pożarnej i Straży Miejskiej
pokaz tresury psów policyjnych
znakowanie rowerów

Prezentacja Dzielnicy Ursynów w namiotach wystawienniczych oraz:

* Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza
* PATRON – projekt unijny
* Ośrodek Pomocy Społecznej

Ponadto:

Happening Ursynów z lat siedemdziesiątych;
Pokazy sportowe i sprawnościowe;
Ścianka wspinaczkowa;
Bungee;
Loty balonem;
Bicie monet;
Wesołe miasteczko dla dzieci;
Miasteczko promocyjno – handlowe;
Ogródki kawiarniano – restauracyjne.

Bezpłatny dojazd autobusami „ogórkami”.

źródło informacji: http://www.um.warszawa.pl..._id=11890&kat=3



Temat: Galeria IX Wieków (Warszawska)
http://www.um.kielce.pl/pl/sesje_rady_miejskiej/2007_r/29032007_r/
Sesja Rady Miejskiej w Kielcach odbędzie się w dniu 29 marca 2007 roku o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Kielcach, Rynek 1.

Porządek obrad:
1/ Otwarcie obrad.
2/ Omówienie porządku obrad.
3/ Przyjęcie protokołu z sesji Rady Miejskiej, która odbyła się w dniu 8 marca 2007r.
4/ Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej.
5/ Informacja Prezydenta Miasta o pracy między sesjami.
6/ Informacji o pracy Komisji Inwentaryzacyjnej Mienia Komunalnego.
7/ Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Kielcach za 2006 rok.
8/ Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2006 rok.

9/ Podjęcie uchwał w sprawie:
1. zaciągnięcia pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach na budowę kanalizacji sanitarnej w dzielnicy Zalesie etap V;
2. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Kielce na 2007 rok ( Nr1);
3. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Kielce na 2007 rok ( Nr2);
4. zmieniająca Uchwałę Nr IV/63/2007 z dnia 11 stycznia 2007 roku w sprawie zatwierdzenia projektu zestawienia przychodów i wydatków Gminnego i Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2007 rok;
5. uchwalenia Strategii Rozwoju Miasta Kielce na lata 2007-2020;
6. współdziałania z miastem i Gminą Chmielnik oraz Gminą Morawica na rzecz realizacji inwestycji pod nazwą „Regionalny Port Lotniczy Kielce”;
7. uchwalenia Lokalnego Programu Rewitalizacji Obszarów Miejskich, Poprzemysłowych i Powojskowych w Mieście Kielce na lata 2007 – 2013;
8. zmiany imienia Zespołu Szkół Zawodowych Nr 3 w Kielcach;
9. wyrażenia zgody na zawarcie przez Prezydenta Miasta Kielce umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia pod nazwą :”Budowa Boisk Piłkarskich” w ramach programu „Blisko-Boisko” w Kielcach;
10. zmieniająca Uchwałę Nr XXXIV/669/2004 Rady Miejskiej w Kielcach z dnia 9 grudnia 2004r. w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki Zdrowotnej „Zdrowe Kielce” na lata 2005-2007;
11. ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Dobra Chata” w Kielcach, ul. Sandomierska 126;
12. zmieniająca uchwałę Nr LXIV/1217/2006 Rady Miejskiej w Kielcach z dnia 22 czerwca 2006 roku w sprawie nabycia nieruchomości pod budowę Regionalnego Portu Lotniczego Kielce;
13. nabycia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości zabudowanej położonej w Kielcach przy ul. Ks. Piotra Ściegiennego;
14. nabycia prawa własności nieruchomości położonej w Kielcach przy ulicy Chałubińskiego;
15. sprzedaży nieruchomości przy ul. Łódzkiej;
16. sprzedaży nieruchomości położonej w Kielcach przy ulicy Zagórskiej;
17. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu „KIELCE ŚRÓDMIEŚCIE – OBSZAR I.1: Warszawska – Polna – Radiowa w Kielcach;
18. powiadomienia o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz skutku niedopełnienia tego obowiązku (projekt nr 1);
19. powiadomienia o obowiązku przedłożenia oświadczenia lustracyjnego oraz skutku niedopełnienia tego obowiązku (projekt nr 2);
20. zmian w składzie osobowym Komisji Inwentaryzacyjnej Mienia Komunalnego.

10/ Interpelacje i zapytania radnych.
11/ Sprawy różne i wolne wnioski.
12/ Zamknięcie obrad.

Czy ktoś będzie?




Temat: Referendum o odwołanie Wójta
Stanowisko Rady Gminy odnośnie inicjatywy przeprowadzenia i uzasadnienia referendum:


Rada Gminy Niedrzwica Duża świadoma zaufania społeczeństwa, jakim została obdarzona wraz z Wójtem Gminy, nie zgadza się z twierdzeniem, że nie jest merytorycznie i społecznie przygotowana do kierowania Gminą. Wyraźnego sprzeciwu domagają się również argumenty zawarte w uzasadnieniu ogłoszenia o referendum w przedmiocie odwołania organów Gminy Niedrzwica Duża.
   Chybiony jest zarzut sprzedaż bazy przy ul. Bełżyckiej, podczas gdy lokal ten po wyremontowaniu mógł być wykorzystany na ośrodek kultury, zakład gospodarki komunalnej, przedszkole. Należy wskazać, że uchwałę przeznaczającą tę nieruchomość do sprzedaży podjęto w 2003 r., kiedy Wójtem Gminy był Ryszard Mirosław.
   Nieprawdą też jest, jakoby Gmina nie pozyskiwała jakichkolwiek środków unijnych. W ciągu ostatnich dwóch lat zarówno Urząd Gminy, GOKSiR i szkoły pozyskały znaczące środki unijne szczególnie w zakresie priorytetu – kapitał ludzki.
   W ciągu ostatnich dwóch lat wykonano szereg inwestycji, które nie spowodowały gwałtownego zadłużenia. Należy wskazać, że w 2007 roku wynosiło ono 3 339 961,00 zł zaś w 2008 roku 3 076 392,00 zł. Należy podkreślić, że w 2006 roku wykonano inwestycje na kwotę 665 116,00 zł utrzymując poziom zadłużenia 2 886 750,00 zł. W 2008 roku wykonano inwestycji na kwotę 3 738 421,00 zł obniżając poziom zadłużenia do kwoty 3 076 392,00 zł.
   Rada Gminy powołując GOKSiR wyposażyła go w niezbędne lokale, stanowiące własność Gminy.
   W ciągu ostatnich dwóch lat pobudowano 14 km dróg, jak również wyremontowano te drogi, które były pobudowane w nieodpowiednim standardzie w ubiegłych latach.
   Władze Gminy zleciły dokonanie głębokiej analizy stanu oświaty w Gminie. Wnioski przedstawił zespół fachowców na Komisji Rady Gminy Niedrzwica Duża właściwej ds. oświaty. Rada Gminy nie podjęła żadnych decyzji w sprawie sieci szkół, ani tym bardziej nie podjęto żadnego stanowiska, co do likwidacji szkół w Czółnach, Mariance i Sobieszczanach.
   W latach 2007 - 2008 nastąpił procentowy spadek wydatków budżetowych na administrację w stosunku do ogólnej kwoty wydatków budżetowych. Jednocześnie jest to spadek wydatków na administrację w porównaniu do lat 2005 – 2006.
Od początku obecnej kadencji Rady Gminy i Wójta podjęto działania wzmacniające aktywność organizacji pozarządowych. Stworzono Program współpracy Gminy Niedrzwica Duża z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz wydzielono w budżecie kwotę w 2007 roku 91 500, 00 zł w 2008 roku 113 894,00 zł w 2009 roku 172 500,00 zł. Pieniądze te efektywnie, w drodze konkursów przeznaczane są na rozwój stowarzyszeń kulturalnych i sportowych. W ramach Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przeznaczono kwotę ponad 50 000,00 zł na pomoc stowarzyszeniom, zaś tylko sam GOKSiR w ubiegłym roku napisał dla stowarzyszeń projekty unijne na ponad 40 000,00 zł.
W ciągu ostatnich dwóch lat żadna z form działalności Ochotniczych Straży Pożarnych w zakresie ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa mieszkańców nie została ograniczona. Samorząd, jak w poprzednich latach, co roku finansuje działalność OSP na terenie Gminy, wydatki te wzrastają.
Zarzuty związane z brakiem kontaktów ze społeczeństwem są ogólnikami nieznajdującymi potwierdzenia po stronie faktów. Ponadto noszą one znamiona pomówień, co, do których Rada Gminy nie ma woli się wypowiadać a nawet jest niewłaściwa ze względu na ich charakter.
Współpraca między organami Gminy oraz efektywne wykonywanie zadań Gminy przez te organy każe stwierdzić, że inicjatywa i uzasadnienie do referendum jest bezprzedmiotowe i fałszywe, wzbudzi niepotrzebne emocje i dodatkowe koszty.
KUNIEC
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alternate.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Znaleziono 72 wyników • 1, 2, 3